České dráhy kupují další motorové vozy Stadler RS1, budou jich mít přes 100
Stadler RegioShuttle RS1 české řady 841.2 po modernizaci v barvách Ústeckého kraje. Pramen: ČD
Použitá vozidla čeká modernizace, nasazena budou od roku 2025.
Budou k tomu také přívěsné vozy? pro období špiček.
Nebudou. Poslední přívěsné vozy se vyráběly před 25 lety. V období špičky se jednoduše spojí 2, 3 motorové vozy v jednom vlaku.
Zrovna k RS1 se dokonce řídící vozy projektovaly. Pak z toho přesně z tohohle důvodu sešlo. Poslední echt přívěšáky mimo metrový rozchod byly asi řídící vozy ke GTW pro Thurbo někdy na počátku 90.let. To co u nás vzniklo k 843 byl spíš takový úlet a vlastně docela normální osobní vozy běžné stavby. RS1 ale díky téhle schopnosti zůstala docela slušná tažná síla, a třeba na Schönbuchbahn tak vozily ještě v nultých letech smíšené vlaky.
Mají ty stroje potenciál zkrátit na trati Nymburk-Jičín jízdní doby oproti těm stávajícím s regionovami?
Určitě. Mají
Potenciál určitě mají.Dvojnásobný výkon, všechny nápravy hnané, nízkopodlažní vstupy..
Ne nemají!!! Traťová rychlost je maximálně 70 Km/h (Kromě úseku Nymburk – Veleliby). Takže Vilem a Apollo17 si neuvědomují, že nezáleží jen na DHV, ale i na infrastruktuře!!!
Akcelerace je u těchto strojů rozdílá, s tím nemá inrasruktura nic společného. Ale nevím, kolik je tam zastávek a jaké jsou tam kopečky.
infrastruktura
Jasně, akcelerace je vyšší. Hlavně do stoupání, to ano, to souhlasím. Ale to zkrácení jízdních dob tipuji max na 3-4 min za celou trať. Dá se to vypočítat nejspíš.
Tahle vozidla mají víc než dvojnásobné zrychlení, než Regionovy. Jednotky minut zvládnou oproti 810 šetřit i na tratích, kde je TR 40 km/h, to je spočítané. Se sedmdesátkou už se dá ušetřit jen zrychlením relativně dost.
Ještě by nějaké ty minuty možná šlo ušetřit jízdou podle horních rychlostníků, RS1 by měly zvládat rychlostní profil V130, jen nejsem znalý místních poměrů, tak nevím, zda na výše zmíněné trati vůbec nějaké horní rychlostníky jsou.
Trať i zz stanic je stadiu rozpadu… Možná bude ESA v Kopidlně, odložená z loňska. Ale trať brzdí Křinec a Rožďalovice v tristním stavu. Být přes Křinec 70 km/h, v Rožďalovicích nové zz a několik dalších zabezpečených (rychlých) přejezdů, tak to sjedete za 55 min. No, ale potom si řeknete jestli tohle nemělo být před Bartoušovem, protože pak by vůbec nebyl potřeba, resp. jen jako záloha na mimořádnosti, která by se hodila spíše ve Starém Místě…
Já vás vyvedu z omylu. Do rychlosti 40 na trati s dolními rychlostníky, bude 810 rychlejší než 841. Než 841.2 více měné nastejno.
Štadler než zasune schůdek a zavře dveře, tak s 810 už dávno jedu..
Tohle jsou hodně příjemné motoráky a nemám nic proti, aby se staly takovou novou 810 na českých kolejích.
Iveco Urbanway Hybrid/Steetway 18M = náhrada 810, 843, 854, Regiosharků a Regiofoxů:
https://zdopravy.cz/dpp-objednal-prvni-hybridni-autobusy-u-iveca-dvacitka-dorazi-do-prahy-do-pristiho-dubna-166533/
Jak to dostanete na koleje ? Že by nějaká tajná modernizace ?
Možná někde viděl jak v Maďarsku experimentovali s kolejovým Ikarusem. Dopadlo to neslavně.
někde v číně mají obojživelny něco co vypada jako midibus stratos.
Streetway těžko. S těma bude ještě hodně problémů.
To je zase Axelovina…
810 asi ne, tam je vskutku lepší autobus, ale když nám to tu dříve občas přijelo místo 854, tak jsme si nikdo nestěžoval. Svezeníčko je to vážně parádní, byť částečně chápu nářky některých nad tím, že je to také vlastně již už maličko zastaralý stroj.
A na 074 šukafony 4ever… 👎 Tam by i ta zatracovaná 814 znamenala pokrok…
Trať 074 je specifická. Když je zavedena NAD, tak tak tam jede nízkopodlažní autobus, zastaví ve vícero zastávkách, jízdní dobu má stejnou, né-li lepší. Absolutně nechápu, že je v provozu tato trať s 809/810. SČK platí trojnásobek ceny na vlak, než by stál autobus.
On tam ten autobus jezdí. Ale lidi tam preferujou vlak do té míry, že se jich je schopných narvat 110 do jednoho šukafonu.
Koukal jsem na JŘ autobusů. Je pravda, že tam jezdí, ale časové polohy jsou nastaveny tak, aby se to nekrylo z vlakem, což je logické. Navíc nejezdí tak brzo ráno a po večeru do noci. Mne jen fascinuje, že vlak je cca třikrát tak dražší než autobus za kilometr a že to nevadí daňovým poplatníkům a zvolené politické reprezentaci když existuje alternativa.
Takže teď už to bude ta správná jednotka 😌
Rád bych se dozvěděl: – jaký je rozdíl v pořizovací ceně za jednu jednotku nevé PESy a tohohle secondhandu včetně toho „polidštění“ uváděného v článku – kolik míst k sezení má nová PESA a tenhle seconhand – jaká je průměrná spotřeba PESy a toho secondhandu (dle dostupných info na webu třeba tolik Opěvované Desiro „žere“ 80l na 100 km!!! – celkově tedy odůvodnění proč zas kupujeme tyhle vyřazený německý „vometáky“ a ne nové vlaky (když je opce až na 160 kousků) – prosím tabulku s těmito 6 údaji, děkuji -ok jel jsem v tom ze Slanýho do Kralup nad Vltavou… Číst vice »
Bylo to tady pesa ..ale která? Spotřeba s motory ..dvěma nebo s Klímou je někde jinde
-Nová Pesa 90 milionů, ojetý Štadler okolo30 milionů(podle aktuálního stavu, na úpravy další desítky milionů).
-Pesa má asi 115 míst k sezení, Stadlet asi 70
-Pesa spotřebuje okolo 100 l/100 km, Stadler asi 60 km/km(oba podle profilu trati,počtu zastavení, rychlosti …)
-důvod nákupu je požadavek objednavatele na levnější vozidlo (podobně jako půlka lidí si kupuje ojetá auta,místo nových).
-rozdíl mezi žlutou a modrou Regionovou je jen v barevném odstínu.
🙂
Prý o málo lepší než 810… boha jeho, to je blábol. Už jen v podvozku je diametriální rozdíl. O kvalitě jízdy ani nemluvě. A co se týče komfortu a modernosti interiéru, je to pomalu jako srovnávat staré B s Railjetem.
Ten interiér až tak velký rozdíl není.
Dobrý den.Vsude se cpou tyto a podobné soupravy,ale trať z Ústí nad Labem do Lysé nad Labem jako by pro ČD neexistovala. A já se ptám PROČ???
A proč by měla existovat?
Rychlíky tam vozí RJ a kvalitu vlaků osobních určuje Ústecký kraj.
Jo, ta banda komousu
Tohle není ani zdaleka jediná trať, která nikoho nezajímá.
Za Litoměřicemi (od Ústí) jen osobáky překáží nákladům. Navíc tato trať ve v soutěži UNL kraje na velkou el.vozbu. Tak co byste tam jako před soutěží chtěl dávat, a za co?
Irenko, já sa ptám proč…
Omlouvám se trochu za offtopic: Jakou zůstatkovou hodnotu může dnes mít Regionova, jejíž konverze před cca patnácti lety stála kolem 20 milonů, pokud lze její náhradu (pravda, obdobně starou) dnes pořídit také za cca 20 milionů?
Účetní plus mínus žádnou. Ač ekonomický skoroanalfabet, troufnu si odhadnout, že těch 30 let mohla být plánovaná životnost.
A reálnou? Záleží, jestli to někdo koupí a za kolik. Osobně mám regionovy vysloveně rád, ale fakt je, že o modernizované motoraky k rekonstrukci nejspíš moc zájmu nebude.
Když se o regínách rozhodovalo, mluvilo se o době 15 let.
Regionovy se během 4-8 let dojezdí, a pak sešrotují.
Před patnácti lety se ta její německá náhrada ještě v Německu nikde nevyřazovala, to začalo masově až po roce 2020.
Zato v té době byly ve výrobě a tím pádem ke koupi všecky tyhle 840/841 jako nové stroje. Ušetřilo se? Nový RS1 nakonec stál 40 mil Kč/kus, takže za více než polovinu peněz pořídily ČD reko starého šukafonu s poloviční životností nového stroje. Ušetřilo se.
Ceny RS1: https://www.zelpage.cz/zpravy/8383?size=60
Otázka je, co by za těch cca 100 regionov těch cca 15 let jezdilo. Navíc výroba štadleru z jistých důvodů končila. Ze stejných mimochodem dodnes není nic nového s podobnými parametry.
Sice to byl krok zpět, ale za ty prachy a tom stavu to byl kompromis. Představa, že dodneška někde jezdí 100x 810 s koženkou a lavicema je slušnej hnus..
Koukám, že když to jsou České dráhy, tak se o NĚMECKÝ ŠROT nejedná 🙂
Už jste trapný
Libore Hade 706RTO povíme si za pár měsíců až s tím samým vyjede GWTR na trati č. 185 v úseku Horažďovice – Domažlice. Dělám si printscreen a nezkoušej tam cokoliv napsat.
A nezapomeň ho ještě udat na tobě příslušící služebně!
O německý šrot se jedná, ale je to jediné existující tak malé vozidlo s vyhovujícími parametry.
Ovšem aby mohla dalších 15-20 let standardně sloužit, tak potřebují neošizenou generální rekonstrukci, a dobrou údržbu. ČD toho podle mě mohou v dnešní situaci na trhu dosáhnout jen s vlastní na ně specializovanou dílnou.
KOUKÁM je česky?
?? Ano… ??? Neznate slovo „koukat“?
Mnozí tohle slovo známe, ale nepoužíváme.
Děkujeme za informaci 😉
Rádo se stalo!
Nechci nic rikat, ale svezeni timhle je celkem velmi prijemne, alespon co jsem mel tu cest na trati do Harrachova…
Jen pro srovnani, jednotka arrivy 845 je opravdu za trest, neni to nizkopodlazni, nema klimu a svezeni nic moc…
Oproti tomu ale Desira zase ujdou a jsou prijemna…
Tohle kupuji CD z logickeho duvodu, maji totiz idealni kapacitu a podobne vozy se dne shaneji jen velmi tezko…
Teď už jen vysoutěžit někoho kdo to řádně zrekonstruuje. Aby to zase 2 roky nestálo v kopřivách jako těch prvních 20. Pak je zaručená úspěšnost 1 schopný ze 3 jako u nás..
Axel. Nekrmit.
Axel ven
Jestli by se ČD nevyplatilo při takovém počtu modernizovat tyto vozy na nějaký jednotný standard? Z hlediska provozu a údržby musí být komplikované, když je to „každej pes jiná ves“. RS1 rád cestuji a dvounápravové vozy v osobní dopravě už patří jen do muzea nebo na retro jízdy.
Je to hrozně nespolehlivý šrot, snad to nějak zmodernizují, protože to že ho museli včera v Třebové tahat 810 do depa bylo opravdu komediální.
Něco někde popotáhnout nebo postrčit, to bylo ideální využití pro 810. Hlavně v tom nevozit lidi!
To už je lepší Adéla, řada 799. Výkon sice nic moc, ale dvounásobná tažná síla.
Tak 810 zvládne utáhnout i Kocoura, či Eso.
Však 799 taky, v Přerově s tím šoupají Esa a snad i Šestikoláky.
Ale pokud je někde k dispozici 810 a 799 je zaměstnaná, tak proč ne. Traktor jako traktor 😀
Při povodních na Slovensku v roce 2010 táhla 892 dvojičku 131 z místa kde hrozilo podemletí tratě.
že by konečně ve středočeském či kralovehradeckem kraji také začli mizet šukafony a regíny? Snad bude mít po modernizace vše i klimatizaci, jo a taky to chce nějaky servis, u nas v lbc kraji z toho mají skoro pojízdné vraky a jake to byli krasné mašinky….
Třeba se jednou dokonce dožiju toho, že všechny vlaky a autobusy budou mít klimatizaci. Tak snad ministerstvo dovolí arrivě modernizovat to co má na rychlíky, posledně jim to zatrhli, mohli to být také pěkné klimatizované vlaky….
No a jediny kde nebude klima je snad liberecká mhd a hlavně tramvaje 😀
cože ministerstvo nedovolí? nikdo jim nic nezatrhl!
Někteří ještě stále žiji ve světě, kde centrální orgán rozhoduje o barvě vyrábených aut v AZNP, jinak si tyhle myšlenkové pochody nedají vysvětlit.
Neplést si pojmy z dojmy. Arriva chtěla „příplatek“ za to, že tam klimu dosadí. Na to MD řeklo ne. Rekonstrukce za vlastní jim nikdo nezakázal.
tak ono ani nic jiného říct nemohlo
Smutné je že až od roku 2025. Takže v roce 2023 a 2024 budou na trati 070 a 071, kde je téměř po celé délce maximální rychlost větší než 80 km/h, jezdit RegioNovy.
Smutné to je – protože teď jsou ta vozidla pro nás ještě jakž-takž moderní, ale s každým dalším rokem na své modernosti ztrácejí, takže až tu začnou jezdit, bude to už zase jen něco takového jako jsou pro nás teď „modernizované šukafóny“ (a jen jejich provoz bude dvojnásobně nákladnější než je současný provoz šukafónů). A civilizovaný svět nám bude ujíždět dál a bude z nás dál mít jen banánovou republiku.
Kdyby to tady ve velkém jezdilo už roky, bylo by to samozřejmě dobré, ale to zpoždění za ostatními to výrazně kazí.
Tak ale na trati 070 se člověk naštěstí může svézt i vozidly která splňují všechny nároky moderního cestování 21. století a která moudrý objednatel vybral pro rychlíkovou linku R21. A může pak ještě pokračovat linkami R14.
Sice 845 Arrivy není žádný zázrak, ale pořád je pro běžného cestujícího komfortnější než rozklepaná 814. Ale 070 by si už fakt zasloužila vozidla pro 21. století. Snad to vyjde od 12/2027 kdy končí současné smlouvy na motorové rychlíky.
845 se nikdy neměla na české železnice objevit. 40 let stará nevyvětratelná jednotka mírně navoněná a odložená sem namísto šrotiště, kam patří, to byla zásadní strategická chyba. Kdyby objednatelé nebyli paka, neblouznili pořád jen o cenách a stvořili nějakou smysluplnou koncepci dopravního systému, mohly i na těchto linkách dneska jezdit slušné vlaky. Takhle tu máme muzeum zakonzervované na dalších mnoho let.
Nemáte tak úplně pravdu: řada 845 by byla použitelná i v ČR, ale na zcela jiných výkonech, než kam ji nasazuje ARRIVA. Ale v používání vozidel na pro ně nevhodné výkony mají bohatou dlouholetou praxi i ČD, takže většina lidí už si na ten nešvar stejně zvykla.
Pro 845 je přípustný výkon třeba S34, to je tak maximum, co se v tom dá vydržet (pokud to vyjede do Satalic). A že to ČD dělají taky? A nový dopravce se vybírá proto, aby to dělal stejně blbě, jako ten předešlý nebo aby se služby, případně poměr cena/výkon zlepšily?
proto aby se ušetřilo..nic víc
Kdž oni ten věk počítají podle data výroby a nikoliv podle data výroby prototypu + lež.
Pak jsou totiž všecky Škody 120 z roku 1976.
Na rozklepané trati se klepe i 845, stejně jako jiná vozidla.
Ale ano opravdu se člověk může svézt i na 070 vozidly která splňují všechny nároky moderního cestování 21. století (zatím víceméně) a to na 9km úseku mezi Mladá Boleslav hl. n. a Bakov n. J. Kdy každé 2 hodiny jezdí Desiro Trilexu
Pokud je k dispozici. Jsou to také ojetiny a je to na nich hodně znát.
Co trať 070 a 071…to je ještě dobré. Ale třeba na koridoru mezi Benešovem a Táborem, tam ty Regionovy teprve vynikají 🙁 A bohužel se s tím nic neděje. Přitom alespoň 842 by to trochu vylepšily.
Být ty regionovy živým tvorem a vidět ty rychlostníky, tak chcípnou ještě před vyjetím.
On je problém, že tam není kapacitně vhodné vozidlo, a tím, kde se udělaly zastávky, se to úplně nevylepšilo. Tomice jsou víceméně v poli, respektive u hlavní silnice, což je opravdu daleko od vesnice. Reálně by na těch osobácích stačila žehlička s přípojným vozem za 810. Ostatně, malá potřeba bude to, co zařízlo osobáky od Tábora v Olbramovicích a osobáky ze Sedlčan poslalo do Benešova, tam teoreticky nějaká možnost využití je.
S přípojným vozem 010 pojede zase max. 80 km/h. RS1 by byla lepší.
To nechápu, že stále někdo dovolí aby tam tohle jezdilo. Kolikrát si radši jízdu neplánují radši do Tábora a pak rychlíkem než regionovou do Benesova.
Tam Stadlery nahradí Regionovy a Šukafony od 2026, protože výhradní provoz pod ETCS, dtto Sedlčanka a Vlašimka.
Nebude se to muset (zvlášť s přidaným komfortem oproti 814, který by počet cestujících mohl trochu zvýšit) na vytíženějších spojích zdvojovat?
Určitě budou muset, u nás budou muset posily jezdit pravděpodobně ve 3.
Bude. Otázka jestli budou chtít nainstalovat automatické spřáhlo nebo nechat pracovat opět posunovače což se v dlouhodobém horizontu zvláště nevyplatí.
Dnes to často dělají sami strojvůdci. Bez posunovačů. Ale automatické spřáhlo by bylo super.
Na trati Boleslavi do Nymburka bych radši v budoucnu viděl pantery a linku Boleslav- Kolín.
Kdo říkal, že to tak s Boleslaví nebude. Ale dokud je elektrifikace v nedohlednu, tak aspoň zatím takto. Dojde i k malému zrychlení, z důvodu změny vozidla s max 80 kmh na 100 kmh.
Na tu cca půlhodinku a pár kilometrů je to v pohodě, ale z Nymburka do Jičína už to proti dnešku žádné terno nebude,
Pokud ČD vyhrajou Ústeckou páteř, tak se ti jedno přání splní.
Jako rychle dostupná náhrada za 810 a 814 je to fajn. Je to nízkopodlažní, většinou klimatizované a má to správný počet náprav 😉
Až na to RYCHLE (dostupná) by se s tím dalo souhlasit – s dodáním za dva roky by se asi dala sehnat i „současnější“ (nová) vozidla.
Nové vozidlo s podobnými parametry neexistuje.
A bylo by opravdu nutné trvat na přesně „podobných parametrech“?
Bylo? Nebo chcete nasazovat na trať kde jezdí dosud 810 třeba RegioFox?
Na poměru nízké podlahy a zrychlení/odrychlení v nízkých rychlostech bych třeba pro regionální tratě trval, jenomže tam RS1 nepředežene ani vlakotramvaj.
A jak dlouho ojetina vydrží?
Jojo, když se chce tak to de.
Ty debilní kecy Krapince o tom, jak na soubor Jižní Morava nedokázali nikde sehnat ojetiny a museli tak nabídnout funglovky (Lišky) byly fakt ubohé. Takhle to získala Arriva namísto ČD protože dokázali nabídnout nízkopodlažní ojetiny a budem tu mět další nesmyslný bordel v dopravcích.
A není to v IDSJMK úplně jedno, jaký je dopravce ?
Je…
A v jiných krajích ne?
Jistě, protože přes hranice jednotlivých IDS přeci nikdy nikdo zásadně nejezdí.
Hlavní proud tady jistě nebude přes hranice kraje. A důležitá je doprava po kraji. Tam je dopravce to poslední, co by musel cestující řešit.
A protože přes hranici státu jezdí lidé, tak musí být jeden panevropský dopravce. (Liberec-Zhořelec a tisíce jiných)
Počet ojetých RS1 je na trhu omezený. Objevují se postupně, podle toho jak zadavatelé v Německu požadují nové vozy. Navíc Arriva má u některých společností s podílem DB předkupní právo. Dozví se o volných vozech navíc první. Nevýhoda pro ČD.
Chudáci, přitom by to mohli Arrivě vyfouknout… a najednou by to byl kvalitní vůz z konce 90. let.
Ve velikosti RegioFoxů má ČD zkušenosti pouze s ojetými Stadlery pro Olomoucký kraj. No nedivím se, že po této zkušenosti nabídly jen funglovky, na které mají rámcovou smlouvu.
Abyste mohl kupovat ,, ojetiny“, musí je nejdříve někdo prodávat.
pro mínusáře:
Zkuste se někdy zamyslet nad ekonomikou jednotlivých provozních souborů. Ale tohle jsou úvahy, které si uvědomí pouze lidé co v železniční dopravě pracují. Ostatní nějaká hloupá ekonomika nezajímá, kraj je na tom podobně jako laická veřejnost, jinak by bylo vše soutěženo najednou a připadlo by to jednomu dopravci. Ty synergie, které poskytuje právě jeden veliký provozní soubor jsou velmi významné a neoddiskutovatelné. Kdo ví co mám namysli ten ví, kdo neví, bude se hloupě ptát.
A je zajímavý, že i při soutěžení malých souborů mají ty kraje podstatně nižší ceny, než tam kde to dají celý naráz a ideálně bez soutěže .. A i kdyby se velký celky typu celá IDS JMK železnice, tak by to byla soutěž o jednom dopravci. Kraje nezajímá, jak si to dopravce zařídí, kraje zajímá výsledná cena . A evidentně to vychází líp menším dopravcům, než molochu ČD. Veřejnosti je úplně jedno s kým jedou, lístek jim platí všude. Kraj má nižší ceny. Tak proč nesoutěžit ? V autobusové dopravě to fungule léta, železnice se to musí naučit. A naštěstí… Číst vice »
Tak např. DB Regio se pokoušelo odstraňovat nevýhody plynoucí z dlouholetého (monopolního) korporátního uspořádání.
DB Regio rozdělili na menší firmy např. DB Regio Mitte nebo DB Regio Bayern. Plus specializované firmy jako např. zaměření na horské tratě DB RegioNetze. Nebo specialisty na (nové) přeshraniční vlakové regionální spojení DB Start.
Pokud jde o ČD, tak možná budou i pozitivní efekty po vyřešení insolvence formou reorganizace až se projeví firemní dluhy
Radši bych je viděl na lokálkách do Vlašimi a Sedlčan.
Tam 810 má minimum výhod oproti autobusu.
Nahrazovat 814 na Nymbursku takovou přidanou hodnotu nemá.
Mám dojem , že tam by měla jít minulá várka.
Nepadá tohle na tom dlouhodobě neřešeném problému v depu Čerčany, kam se nevejde nic delšího než 810?
Tohle „padá“ na neschopnosti objednatele si najít takového dopravce, který se nebude vymlouvat na nejbližší depo (které si onen dopravce mohl nechat dávno vylepšit).
Nepadá.
S tou přidanou hodnotou bych byl opatrnější: kde třeba je na Sedlčance nebo Vlašimce traťová rychlost větší než 60 km/h?
Vlaky ze Sedlčan jsou protažené do Benešova. A jak známo, na koridoru z Olbramovic do Benešova je dokonce 160. A tyhle vlaky jsou provázány s vlašimskou tratí.
No, dobře, budiž, ale priority pro využití těchto ojetin bych stejně viděl jinde a jejich přednostní nasazení tady mi rozhodně příliš užitečné nepřipadá.
V KHK napriklad 810 nejezdi vubec, nebo brzo nebudou. Kdyz si vezmukplillidimuze vyuzit trat do Vlasimi nebo do Vrchlabi, takneni o cem.
A kde Vám užitečné připadá?
Druhá věc jsou rychlé rozjezdy, od přejezdů, propadů rychlosti, ze zastávek do kopce, které tady prostě jsou. O na t s Vmax 60 dokážou jízdní dobu zkrátit.
To ale není jen o rychlosti – taková t-036 taky nemá snad žádný úsek s rychlostí nad 60 km/h, přesto tam jezdí výhradně Spidery.
RS1 budou z Benešova do Vlašimi/Tábora/Sedlčan od 2026 kvůli výhradnímu provozu pod ETCS na 4. koridoru.
Co se týká depa, netuším. Tábor?
Pardon, ale to je strasna herka.
Proč
Ne větší než 810…
Ale ČD neshánějí nic většího (kdyžtak zdvojí), shánějí klimu, nízkopodlažnost, modernější pohon a možnost zabudovat ETCS…. Toto je moc dobrý stroj, dle mého na regionální dopravu moc vhodný. Dobrý počin…
A míá čistokervnou zemi původu (neplést si prosím s výrobou).
Proti 810 a 814 jednoznačně dobrý krok.
Je to herka, ale oproti tomu co bude nahrazovat je značný posun. Přirovnal bych to k tomu, že Škodu 1000 či favorita nahradite ojetou Fabií s klimatizací.
Tisicovka je ceněný veterán, kterých je na trhu minimum.
Spíš dvacetiletá jedničková Fabie za pětiletého Golfa.
Značný posun by to byl snad ještě teď – za pár roků to už budete vnímat tak, jako teď vnímáte ty 810 a 814, i protože minimálně na západ od nás už budou zase úplně jinde …
Vozidlo s podobným poměrem nízké podlahy (70%) a poměrem výkon/hmotnost (13kW/t, všechny nápravy navíc poháněné) je dnes nevyrobitelné. RS1 je taky třeba v rozmezí 0-70km/h nejlépe akcelerující vozidlo v česku. Jen houšť.
Sice v principu souhlasím, ale vzpomeňte si za nějakých 5 roků na to, co jsem napsal, a uvidíte, že to bude tak, jak jsem napsal.
Na „šukafóny“ také dnes kde-kdo plive jedovaté sliny, a když začaly jezdit, také je kde-kdo považoval za velký pokrok, a dodnes je to pořád provozně nejlevnější vozidlo S RS1 tomu bude podobně, jen to plivání asi přijde rychleji.
Šukafony byly u cestujících neoblíbené už od dob, co vyjely na trať.
Proti hurvínkům to akorát mělo koženkou potažený prkna. A leckde to nahradilo páru a klasickej vagon. Takže k lepšímu to moc nebylo…
Ani nemohlo být, protože na velké části tratí se mělo chrochtat a kvůli chybějícím motorům se nikdy nezachrachtalo a nastrkaly tam kufry/šukafony/skleníky. Proto jich vyrobyli přes 600.
proti 810 a jejich derivátům to bude výrazný posun vždy..to už nemělo dávno u nás jezdit nikde..pár 810 nechat jako retro výletové provozy maximálně..