Českým drahám zůstane šest pendolin, poškozené z nehody v Bohumíně už neopraví

Vykolejení jednotky Pendolino v Žilině. Foto: České dráhyVykolejení jednotky Pendolino v Žilině. Foto: České dráhy

Dopravce má od minulého týdne po vykolejení v Žilině v provozu jen čtyři pendolina.

196 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
AdamK

Muze prodlouzit aktivni pendolina o stredni (vlozene) vozy – cimz se zvysi jeich kapacita. (omluvam se za mojou Cestinou – ja sem z Polska)
Może przedłużyć czynne pendolina o środkowe wagony – dzięki czemu zwiększy się ich pojemność.

vbb

Nemůže. Vozy jsou různých typů (trační – netrakční, transformátorový, bistro…). Takže byste měl třeba 2 bistrovozy nebo 2 trafovozy, anebo sice další trakční vůz, ale bez možnosti napájení.
Navíc: jednotka je homologována na 7 vozidel s přesně daným složením.
(Vaše čeština je lepší než moje polština 🙂 ).

Leinad

Ono by to šlo, ale hlídat který vůz je kterého typu (vědět že při míň motorácích to bude línější). Bistro už he jenom věc interiéru, to se dá přestavět. Nicméně prič by to někdo dělal a jak by se to homogovalo.
Někdy jsou“jednotky“ rovnou homologované jako solo vozy (843+043+943)

vbb

843 a spol není jednotka, ale jednotlivé vozy. Můžete je spojit s čímkoliv jiným (843 + 054, 010, 042, Gbkks; 943 + 854, 842, 754reko…).
Ale hlavně, když přidáte vůz s motory, tak je nebude z čeho napájet. A když zase trafovůz, tak nebude mít co napájet.
Prostě ta jednotka je navržená tak, že z ní nejde nic odebírat ani přidávat, leda za cenu velkých komplikací.

Michal82

Škoda , že se nekoupila ta Cisalpina z Švýcarska.Ale prý byla moc poruchová.

Vojtech

Tam nebyla kompatibilní ani ta kastle… dotazoval jsem se na to už před lety. A rada 500 je podstatně zajímavější a mladší a tu zlikvidovali taky…

Michal82

A nebudou k nám posílat Poláci sve Pendolino? Neco takového jsem nekde četl.

vbb

Ne. Proč by to dělali?
Navíc jejich pendolíno nenaklápí.

Nixon99

Kdo se podívá na vývoj od založení ČD v roce 1993, respektive je toho vědomě schopen ví, že Pendolino posunulo českou železniční dopravu notný kus k tomu, že je dnes chápána jako přirozená součást dopravního systému. Byly doby, kdy tomu tak nebylo a vlézt do vlaku byla exotika hraničící se šílenstvím. Ekonomické realitě rozumím, ale ta je postavena na předpokládané životnosti, která bude 30 let. Až bude Pendolinum 30 let, budeme jako společnost tak bohatí, že je skutečně vyřadíme z provozu nebo projdou další reinkarnací a budou jezdit 40 let. Jak by návratgnost opravy vycházela při provozu 35-40 let? Žijeme… Číst vice »

Peter

Mám jeden čistě laický dotaz.
Nelze vložit nepoškozené vagony do jiného Pendolina?
Pokud správně počítám, do 2 Pendolin by se vložili 2 vagony z toho nabouraného. Tyto 2 prodloužené soupravy by se pak mohli nasazovat ve více vytížených časech.

Umbridge

To není možné. Ono to nejsou vagóny, ale vozy s náhonem u kol – jednoduše řečeno.

Peter

Jde, ale úplně jinak než se ubírají tvé myšlenky. Časem uvidíme 5 zbylých vozů ze šestky v provozu, kombinovaných s jinou jednotkou . Ale vždy jenom sedm vozů.

mic

Mno. Myslím, že je na čase nechat ty poslední čtyři jednotky točit budějcké expresy … a na Ostravu poslat komfortní trysku, až bude…

Ondra

4 jednotky jsou ale velmi „dočasný“ počet (y) 🙂

Někdo

To by se vám libilo ?

TDK747

Kolikátkou max se z té Žiliny coural, ví někdo?

Error

60

Peter

60/20

Filip

Sešrotovat a nahradit tyto zastaralé jednotky Railjetem 😌

Skořápka 0.6

Zastaralé? Kde to žijete?

Olcit

Z pohledu ČD považuji za ekonomickou sebevraždu pro dopravu převážně v ČR používat tak strašně drahé vlaky jako RailJet/InterJet/ComfortJet.

Vždyť sedačka v ComfortJetu vychází výrazně dráž než sedačka v aktuálně dodávané generaci TGV (Avelia Horizon).

Copak z obvyklého jízdného ve vlacích po ČR lze zaplatit tak drahou techniku jako RailJety?

Jiří 24

A co by jste ČD doporučoval? Nákup second handů ze zahraničí, aby je údržba a náhradní díly stály co nejvíc nebo něco jiného?

Olcit

Vzhledem k zadlužení firmy ČD asi nejlepší by bylo ořezovat zombie aktivity a jít do insolvence formou reorganizace.

roman

ČD je v dobré finanční kondici

Olcit

Myslíte?

Pokud jo, tak pasažérská ČD si nepůjčoval od českých spotřebitelů (v Kč), když tržby a dotace pro ČD jsou v Kč?

Viz příklad RegioJetu, který si od českých spotřebitelů na vlaky půjčil v 2019
https://zdopravy.cz/regiojet-vydal-prvni-dluhopisy-ziskanou-miliardu-chce-investovat-hlavne-do-vozidel-30271/

RadekR

Máte nějaký výpočet? Moc se mi tomu nechce věřit….

Olcit

Avelia Horizon – TGV M po 740 sedačkách = jeden vlak 270 milionů EUR včetně servisování, tj. 0,9 milionu Kč za sedačku.

https://zdopravy.cz/alstom-zacal-s-vyrobou-nove-generace-rychlovlaku-tgv-55851/

ComfortJet od Škody/Siemens po 625 milionu Kč + 110 milionů loko Vectron na rychlost 230 km/h = při 550 sedačkách v ComfortJetu jedna sedačka vychází na 1,3 milionu Kč

Cena za ComfortJety viz TenderArena. Odhad cena za Vectrony na maximálku 230 km/h pro ČD viz nabídka Siemensu pro MÁV (4,09 milionu EUR za vícesystémový Vectron na rychlost 200 km/h)

jonáš

Myslim že se vám tam pošoupla desetinná čárka. 270 mil Euro je trošku víc českých korun.

Olcit

Ano, máte pravdu. Je tam navíc jedna nula.

Za jeden Avelia Horizon to vychází na 25 milionů EUR, s opcí na servis 27 milionů EUR.

melm

Takže výrazně dráž vychází ta sedačka v TGV, viďte?

Olcit

Kdepak.

100x vlaků TGV M = 2,7 miliardy EUR
1x vlak TGV M = 27 milionů EUR, tj. 675 milionů Kč

1x vlak TGV M = 740 sedaček, tj. 675 milionů Kč děleno 740 sedačkami = 0,9 mil. Kč.

vbb

A kolik by stála sedačka v komfortJetu, kdyby si ČD objednaly sto sedmivozových souprav?

Někdo

Vždyť to je další inkarnace Alexa který už tady byl pod jménem vtvt atd

Karel

Axel neotravuj

Johnny Cash

Přerozchodovat a darovat Ukrajině.

Mirek Zv.

Tak pořád čteme, jak jsou lokálky ztrátové. Často asi z prstu vycucaných čísel, která by byla dost jiná s jiným pohledem na věc.
Pendolina tady jezdí už docela dlouho. Hodně by mě zajímal rozbor, jak se nákup vyplatil, jak byl ziskový nebo ztrátový.

Jakub

Na tom nezáleží, nákup pendolin odemkl dodace EU na modernizace koridorů.
Jen si říkám, zda musí fyzicky existovat (a jezdit), až se bude modernizovat poslední úsek koridoru.

Jiří Kocurek

To je ale cypovina!?

Koridory se stavěly dávno před tím, než vyjelo první Pendolíno.

Jakub

A nestačilo mít podepsanou smlouvu o vývoji u ČKD? A od vás jsem zrovna čekal více slušnosti a více argumentů.

Honzík

Tak se prosím nelekněte, až příští rok potkáte směrem do Ostravy Pendolino 006.
Ono je to zase tak trochu vypuštěná dezinformace. Pět vozů z jednotky se určitě rušit nebude. A budou použity ve stejném stylu jako při nehodě 680003 ve Studence. Jen s tím rozdílem, že Šmudla už nikdy nebude mít „nohy“ a opačným směrem ho budou vozit ostatní trpaslíci, když bude na jejich stejných pěti vozech probíhat obnova R2 nebo R3
6. Vůz se nebude opravovat, ale s jeho šrotaci bych nepospichal.
7. Vůz se po vytezeni náhradních dílů zruší

kutil Tim

Honzíku kdyby jste se radši staral o to, aby vlaky byly v kondici. Neustále ve všech jednotkách něco vibruje, je odlepené, odpadné, vše je špinavé koberce apod prostě hnus. Kdyby aspoň ta první třída byla kultivovaná. Chlape, méně internetu a více práce !

Honzík

No. Teď jste mi to teda dal. Práce až zítra, dnes už je po pracovní době. A ve svém volném čase si nenechám nic
omezovat 😉

Jakub

Vítejte v dopravní hospodě.

Petr

Teď by to možná šlo prodat zbývající Pendolína ještě za nějakou slušnou cenu a nahradit je něčím normálním.

Petr Šimral

A Vy znáte nějakého možného kupce?

X 1

Jedině nějakého Tupce 🙂

Petr

Každé zboží má svého kupce.

Vrabec na střeše

A každý Kupec má své Porsche

PvvS

Porše ne. Má Olcita..

Avlaky

Jedine Chorvati, ale i tak máme jiný typ než oni

Pitrys

Slovinci mají Pendolina, ale Chorvati?

Kamil

Chorvati mají naklápěcí dvouvozové motorové jednotky. Jezdí mezi Zagrebem a Splitem na vlacích ICN.

Petr Šimral

Chorvati maji ekvivalent DB 612.

kutil Tim

Víte co nechápu, kde bere drzost SŽ na to, že staví nové tratě pro 7 vlastně dnes již 6 vlaků s naklápěcí skříní?

Pokud jsou tratě na naklápěcí jednotky, proč České Dráhy neudělají nebo nepoptají třeba 30 – 40 naklápěcích jednotek? Z mého pohledu je právě díky naklápění Pendolino to nejlepší co jezdí po kolejích. Z hlediska jízdy je to příjemné, jak díky naklápění eliminuje odstředivou sílu do oblouku.

Jezdím několikrát týdně Praha – Olomouc a opravdu Pendolino je nejlepší. Neříkám, že první třída ComfortJetu je špatná, ale prostě Pendolino má něco do sebe.

Umbridge

Ono se v budoucnosti nové naklápěcími jednotky nedají koupit?

Y.K.

Ono nestaví tratě pro 6 vlaků. Tak prostě vychází nejvyšší rychlost, tak s ní operují, protože vypadá dobře. Ostatní vlaky to využijí taky, jen ne do stropu klopidel.

Pavel Skládaný

Jenže na tu teoretickou pendolinovou rychlost (kterou se v praxi skoro nikdy nejezdí) se navrhuje časování přejezdů a doby zavření se kvůli tomu zbytečně prodlužují. Je to sice zpravidla „jen“ několik sekund maximálně pár desítek sekund, ale na koridorech se stovkami výstrah denně je to už poznat.

Y.K.

Tam kde je „až 200 km/h“ žádné přejezdy nejsou a být nesmí. Ani se to neznačí rychlostníky, prostě to bude profil v rámci ETCS.

Leinad

Což by se dalo řešit několika způsoby. Osobáku mezi zastávku a přejezd návěstidlo (když může být dopravnou i vjezd do tunelu) 😀
Pomalejšímu rychlíku, co třeba navěstit nějakou vmax a podle ní zavírat přejezd?

Pitrys

SŽ nestaví tratě speciálně pro naklápěčky.

Lukáš Chytil

Ale ty tratě se nestaví pro Pendolíno. Jen prostě díky tomu, že tady naklápěcí technika jezdí, tak zároveň přepočítává traťovou rychlost i pro tuto techniku, protože nikdo nemůže vědět, že s ní tady nezačne jezdit někdo jiný. Zároveň toho ovšem začala využívat, protože jinak by vyjma Ejpovického tunelu nebyla z Prahy do Plzně 160 nikde, takhle to přeci jen vypadá optimističtější. Důvod (ne)nákupu naklápěcí techniky je ten, že je drahá, údržba je drahá a Škodovka to nevyrábí. Jízda Pendolinem je čistě subjektivní pocit a mně třeba v 1. třídě štve že tam všechno vibruje a vrže a taky strašně hlučné… Číst vice »

Peeetr

Prostě když je trať postavená na 160 tak klopidlo na ní může bezpečně jet až 180. A pro SŽ v prezentaci lépe vypadá, když tam uvedou tu vyšší rychlost, i když tam žádné klopidlo nikdy nepojede.

Tomáš

Chápu ekonomickou stránku věci i to, že Pendolino už je postarší kousek. Nicméně v ČR nikdy nedosáhl a nedosáhne RailJet ani ComfortJet ani jinej SiemensJet takové pocty jako italské Pendolino – je to nesmazatelná socha a kult české železnice a jako takového bychom si toho měli považovat. Z hlediska financí mě spíš udivuje proč Pendolina nejsou pojištěná. Je to jako koupit si Ferrari a šetřit na pojistce.

Blzx

Vždyť se to píše snad vždycky. Pojistné by bylo tak vysoké, že by se to ČD nevyplatilo

Umbridge

Pojištění Pendolina je jak pojištění baráku v povodňovém pásmu…Peníze zaplacené se nikdy nevrátí. Já taky nemám pojištěné zuby (v Německu), a ono mě tady každý k tomu tlačí. Pojištění na zuby by mě stálo během 5 let minimálně 2500 € a stejně bych musel doplácet a hádat s pojišťovnou. To si radši půjdu do zahraničí když něco nebude platit státní zdravotní pojištění a bude to levnější než pojištění….

X 1

Přirovnávat tenhle typ Pendolina k Ferrari? Ale no tak. Spíše k Alfě. Ale on je to vlastně Fiat.

kix

a Fiat vlastni i tu Alfu a Ferrari

Josef Novák

Fiat už nějaký ten pátek Ferko nevlastní, vše ale spadá pod finanční skupinu Exor rodiny Agnelli.

Korytnačka

Proboha, my v česku děláme z kadého krámu a budovy kult a pak to tak vypadá. Probuďte se, je 21.století.

Greta

A víte kolik stojí pojištění na Ferrari? 120 tisíc Kč ročně. U Pendolina pochybuji, že by ho vůbec někdo pojistil.

Luboš Beneš

Kdo chce mít opici, musí mít na banány….

JiriP

Debata o pojištění vlaku se furt věci jako bumerang. Pojišťovna není charita, nechá si tam svoji marži. Když se firma s velkou flotilou vykašle na pojištění a bude si tvořit rezervu na krytí události, vyjde ji to levněji.

Adam Ř

To platí obecně. Pojištění dává smysl pouze tehdy, kdy je ve hře citelný obnos. 100m pro ČD není moc velký problém.
V průměru se pojištění nevyplatí

Granja

Vážení cestující: Ohlášený termín nasazení pendolina se může ještě změnit. Děkujeme za pochopení.

Jarda

takže rozsekané pendolíno rozeberou na díly a opraví s nima to rozbité ze slovenska?

XP3

Vám přijde to ze Slovenska rozmlácené na cucky? Asi tolik poškozené nebude, když do Prahy dojelo vlastní silou.

watslaw

Tady je vidět nevýhoda dlouhých jednotek. Skutečně poškozené dva vozy, ale vyřadí se jich 7. V případě klasiky nebo kratších jednotek by dopad na provoz nemusel být takový (nahradit taura za jeden z mnoha stále vyráběných vectronů a jeden vůz by nebyl takový zásah, ze čtyřvozových jednotek by se daly alespoň slepovat zachovalé poloviny…)

BDT

Spíš se ukázalo, jaká byla chyba vůbec tyto jednotky kupovat, bylo jich málo, byl to atyp, nikdy se v ČR naplno nevyužil jejich potenciál, do zahraničí se skoro nikdy nejezdilo(SR za zahraničí úplně považovat nejde), prostě si ČD a tehdejší vláda chtěli udělat pěkné PR.

Tom

Ano. Neměli se vůbec pořizovat. To byli nasazené růžové brejle. Kdyby se pořizoval 20 kusů nástupce této generace kolem 2015 jak PKP by bylo lepší. Toto nasazování jako lepší rychlík na lokálkách směrem na Lázně neměl velký smysl…

JiraH

Nástupce… u nás se pořizovali o 15let dříve. ta kauza nakupu CZ rychlovlaku je známa. Na tehdejší dobu to bylo super vozidlo které si pořizovalo několik železničních společností. Jedině se mělo koupit aspoň 10ks

Juraj

Jak se říká: hindsight is 20/20. S odstupem času je každému zcela jasné, co se kdysi mělo udělat 🙂 Přesto… nesouhlasím. Pendolino bylo – a do dneška je – určitým symbolem moderní železnice v Česku. Co na tom, že nikdy nevyužilo technický potenciál. Na zákazníky to fungovalo. Když v roce 2005 začalo jezdit na Ostravu, dokázalo přitáhnout klientelu, která by do sebelepšího ícéčka v životě nesedla. I u nás ve firmě jsou lidi, co když přiletí z Ameriky, jezdí do Ostravy výhradně pendolinem! Samozřejmě za to nemůže jen ten vlak, ale taky branding. Toto bylo poprvé, co ČD skutečně dokázaly… Číst vice »

Anatol J.

Bohužel je spíše tragikomické, že místo aby se ukázalo na občasný nedostatek někde, tak se ukazuje na to, že jsme takovou firmou, ktera dokáže jen pár spojů za den obsadit personálem, ze kterého nemáte pocit že jste otravným hmyzem, který by už podruhé neměl udělat tu chybu jet vlakem. To, že existují lidé (manažeři), kteří tupě a slepě podlehnou falešnému PR, že Pendolino je „něco“ a že poskytne tzv. letecký komfort, je spíše úsměvné až tragikomické… Místo toho, aby ocenili prostor a pohodlí vozu klasické stavby, tak mají pocit, že ten pravý komfort je sedět jak sardinka, nemít si kam… Číst vice »

Juraj

Anatole, absolutní přednost už dáááávno neplatí. To bývalo kdysi, před nástupem soukromníků. Dneska je docela běžné, že jiný vlak pustí před pendolino. A víte, co na ty manažery funguje? Konzistence. U sebelepší klasiky člověk prostě nemá jistotu, co zrovna pojede. Na nějaké Aee nebo Apee není nikdo zvědavý. Třeba můj šéf z Británie má při cestě Pha-Ova zcela jasnou preferenci: 1. Leo Premium 2. SC 1. třída (marně vysvětluji, že tam oproti dvojce není žádný rozdíl) 3. RegioJet Business v největší nouzi Nějaké EC/IC ani není ve hře. Když jednou byla místo 680 náhradní souprava, slyšel jsem o tom ještě… Číst vice »

BDT

Taky jsem byl rozladěný, když ÖBB do Prahy místo Railjetu poslaly náhradní soupravu já se musel do Brna mačkat v plném kupé.

Anatol J.

Tak zrovna Leo je tedy těžce konzistentní produkt….někdy jede o hodinu později, jindy vůbec, změna JŘ milionkrát do roka…. Okna nemytý snad rok a víc…. Tož to jo, to pan je spíš v pozici, že prostě musí mít to nejdražší stůj co stůj, ikdyz je to místy do oka bijící blbost….

MSE

Leo express má pokaždé funkční toalety jízdenky se dají sehnat na nádraží a jsou pohodlné. Jezdím hodně M.

Juraj

JŘ nemá s produktem nic společného. A garantuji, že tihle zákazníci ve volném čase nestudují KJŘ. U nás si viceprezident kupuje jízdenky sám a díky e-shopu to není žádný problém.

Navzdory tomu, co hlásají šotouši, opravdu fakt nikdo nestojí o to, že náhodou skončí s pěti dalšími lidmi v nějakém ABmz, nedejbůh na prostřední sedačce. V tomto je LE i SC jistota – a dráhy naštěstí náhrady odlišují jako IC.

Jiří Kocurek

Ale notak, nejlepší je přece opěvované AB350, kde si ve dvojce sednete do stejně velkého kupé jako v první třídě!

BDT

Ano, je sice pěkné, že si ČD budovali značku a ukázali lidem, že cestovat se dá i na úrovni, už v roce 2004, ale do roku 2018 nám kolem Prahy stále jezdila řada 451/452. Naše železniční síť, nebyla připravená na naklápěcí jednotky do rychlosti 200km/h(koridory se stavěly na 160, myslím)a slavné pendolina v ČR neměla kde využít své přednosti, bylo moc krasné sledovat řadu 680 na propagačních fotkách, ale kromě 7 jednotek, zbytek cestujících jezdil v upatlaných B, bylo krasné sledovat jak měla řada 680 podle vedení ČD jezdit každou chvíli jinam( Praha-Děčín, Praha-Břeclav, Praha-Vídeň nebo Praha-Bratislava), aby po vstupu… Číst vice »

BDT

Ano, je sice pěkné, že si ČD budovali značku a ukázali lidem, že cestovat se dá i na úrovni, už v roce 2004, ale do roku 2018 nám kolem Prahy stále jezdila řada 451/452. Naše železniční síť, nebyla připravená na naklápěcí jednotky do rychlosti 200km/h(koridory se stavěly na 160, myslím)a slavné pendolina v ČR neměla kde využít své přednosti, bylo moc krasné sledovat řadu 680 na propagačních fotkách, ale kromě 7 jednotek, zbytek cestujících jezdil v upatlaných B, bylo krasné sledovat jak měla řada 680 podle vedení ČD jezdit každou chvíli jinam( Praha-Děčín, Praha-Břeclav, Praha-Vídeň nebo Praha-Bratislava), aby po vstupu… Číst vice »

Avlaky

No pokud by to byl koncový vuz tak by ta jednotka stejne jezdit nemohla žejo

Takže vás komentář postrádá smysl

watslaw

Asi jsem se špatně vyjádřil, nebo jste mě špatně pochopil. Kdyby to byly dvě spřažené čtyřvozové (symetrické) jednotky, tak by jedna z nich stále mohla jezdit, i když byl zasažen koncový vůz té druhé. A polovina té druhé jednotky by nyní mohla jezdit se zachovalou polovinou té z Žiliny. Takže místo -14 vozů bychom dnes byli jen -4 vozy.

Lukáš Chytil

Ale Žilina stále nejezdí, takže by místo – 14 nejezdilo -8
Ano, je to lepší, ale zase je to dražší, víc stanovišť, VZ, ETCS, atd.

Miroslav

Úžasné jak jeden člověk se ožere a pak přijdeme o Pendolino…

Kleist

Zaplatil životem

Marty

Pane bože ty jsi opravdu velký hlupák. Ty jsi nějaké někdy vlastnil?

Pavel Skládaný

Zajímavé, že informace o údajném alkoholu se objevila asi tři měsíce po pohřbu. Takže podobné zprávy nutno brát s rezervou.

Jiří Kocurek

Mo policajti si to asi nevymysleli. A v takových případech je pitva povinost. Mohl to být infarkt, mohlo to bý i něco jiného.

ABC

Po viníkovi se nic vymáhat nebude? Kde máme péči řádného hospodáře?

Ondra

Pokud za to opravdu mohl ten strojvedoucí z Pendolino tak to můžete zkusit – jestli se Vám teda podaří z mrtvého něco vymoct (y)

Blzx

Třeba měl nějaký nemovitosti v Maroku

Ondra

A jako bokovku ještě podnikal na Kypru.

ABC

pohledávku do dědického řízení

Patrick

Neviem, ako to funguje v ČR, ale na Slovensku sa dlhy dedia iba do hodnoty majetku. A nemyslím si, že bežný rušňovodič má majetok v hodnote postačujúcej na opravu Pendolina

ABC

U nás se dluhy dědí neomezeně. Neříkám že to stačí, ale aspoň něco.

Igor

Ehm a když nebude nikdo dědit tak co chcete po nikom vymoct?

ABC

vždy někdo dědí – jako poslední stát (odúmrť), ten už dědictví odmítnout nemůže

Surio Mario

Odúmrť není dědictví. Je to převod pozůstalosti na stát a pokud na ní vázne příliš velký dluh, proběhne soudní likvidace pozůstalosti, kdy ale stát hradí dluhy zůstavitele jen do výše aktiv pozůstalosti. Jinak řečeno – pokud všichni zákonní dědicové dědictví odmítnou, majetek zemřelého připadne státu, ale stát uhradí dluhy jen do výše hodnoty tohoto majetku.

ABC

no a o tom se tady celou dobu bavíme…

Mirek Zv.

Přečtěte si, co jste pak původně. Když už si to nepamatujete.

ABC

Psal jsem že v ČR se dluhy dědí bez omezení, narozdíl od stavu popsaného na Slovensku. Ručení do výše nabytého dědictví bylo zrušeno učinností nového občanského zákoníku, tj. v roce 2014. Další možnosti jako odmítnutí dědictví či výhradu soupisu to samozřejmě nijak nevylučuje.

watslaw

Pakliže pozůstalí udělají chybu (v tomto případě) a neuplatní výhradu soupisu nebo se toho dědictví nezřeknou.

ABC

To je ovšem zajímavá otázka – protože odmítnutí dědictví či výhradu soupisu je třeba uplatnit do měsíce kdy byli o této možnosti informováni, zatímco věřitelé mají na přihlášení pohledávek minimálně tři měsíce. A teď babo raď 🙂

Leinad

Dědictví lze za nějakých podmínek odmítnout, proč by někdo při smyslech přijal záporné.

ABC

Samozřejmě. No a to odmítnuté dědictví holt půjde na úhradu škody.

Pavel

Nemáte tak úplně pravdu.

Pokud dojde k odmítnutí dědictví, tak se dluhy nedědí.

ABC

Při odmítnutí dědictví se jaksi nedědí a tím pádem samozřejmě ani dluhy. Nepovažoval jsem za nutné vypisovat celý občanský zákoník, no přístě to asi bude potřeba…

Mirek Zv.

A kde to je „u vás“? Nejste trochu mimo? Tak jako jo, můžete je zdědit, když takové dědictví prijmete a neodmítnete. Ovšem takových nadšenců asi mnoho není.

Granja

Takže budete hledat hospodského, který naléval?

ABC

hospodský byl za kniplem?

Granja

Nikoli, byl tam ten mrtvý strojvedoucí, po kterém by jste to rád vymáhal. Takovouto nahrávku prostě nešlo nevyužít (pro odlehčení tématu ze ztráty jednoho kusu z vlajkových lodí ČD), to jistě uznáte.

Leinad

Proč ne, akorát prokázat že věděl že ochlasta za chvilku řídí, to by byl docela oříšek. A kdyby se to prokázalo, tak ať platí, společně a nerozdílně.

Olcit

Vypadá to, že v pasažérské ČD snad konečně začíná panovat zdravý rozum.

Ono asi taky hraje roli, že do 10 týdnů musí schrastit 10 miliard na splátku dluhu. Připomínám, že loni k 30.6.2022 si půjčovali na měsíční směnky, aby bylo na měsíční výplaty za červen = aspoň takto já jako laik rozumím pololetní zprávě ČD

A jestli snad v ČD schrastí nějaké peníze na výdělečnou investici, tak patrně prvotním příjemcem investice bude ČD Cargo … stačí si to srovnat jak velmi slušně vydělává Metrans. Na rozdíl od pasažerské ČD.

Haha

Ale. Diverze skrze nicky?

Nanometr

Krapinec aspol se jeste zapoti pod co vse se podepsali. Ceske Drahy jsou predluzene..

Tonda Sehnal

Taky dáváte Akslovi mínusy už jen proto, že píše, aniž byste si (stejně jako já) vůbec přečetli co to sem vůbec zvrací za text? 😃😃

Igor

Samozřejmě.

Granja

Tak někteří z nás už to četli v různých úpravách do až do samého zblbnutí a abychom si zachovali duševní zdraví 100x přečtený flašinet už nečteme.

Olcit

To co píšu je jednoduché = každý nádražák ať usilovně hledá jak se uživí, až skončí dotace. Pan řidič vlaku Antonín Sehnal se rekvalifikoval na elektrikáře. Mě jako pasažéra vlaků to zajímá z hlediska jestli se můžu spolehnout, že vlaky budou jezdit a za zhruba podobnou cenu = bez cenových extrémů. Jinak do nádražáckého řemesla kecat nechci, pokud se uživí a bude mi DLOUHODOBĚ nabízet spolehlivou službu Viz příklad firmy, kdysi velmi vážené, která také přišla o peníze až skončila v insolvenci, ale životaschopné části firmy si obživu našly = koncern Chrysler V 1992 koncern Chrysler v rámci 6 značek… Číst vice »

Lukáš Chytil

A není náhodou Chrysler součástí GM?

Olcit

Ne. Asi myslíte Chevrolet.

Ale značka není důležitá. Důležité je, že Chrysler za svoji aroganci zaplatil insolvencí. Prostě až poté začal koncern Chrysler (Stellantis) prodávat auta o které je zájem a na kterých vydělá.

A to přestože mě osobně vůbec neláká nejprodávanější typ auta koncernu Chevrolet = 2,5 tunová obluda Ram 1500 nebo ještě obludnější/větší bráškové. Taky nechápu proč tento konkrétní typ Chryslerů se tak moc dobře prodává.

Někdo

Nechceš kecat ale kurva furt kecáš náhoda že jo ?

Y.K.

Stačí tři slova k „pasažerské“.

Lukáš Chytil

Tak to že s nějakým textem nebo autorem nesouhlasím ještě neznamená, že v něčem nemůže mít pravdu.

To že jsou obecně s vozy ČD v Berouně víme všichni, včera na EC z Bohumína do Prahy dokonce Bdt. (max 120) 🤬

To že ČD mají dluhů požehnaně je také pravda, nicméně je otázkou, jak dál bude skupina ČD zisková.

Ano, ostatní slinty o vypnutí dotování SŽ a rozprodeji čerstvě vyrobené techniky ČD jsou úplně mimo.

Jiří Kocurek

Zbytečně moc práce, obojí.

XP3

Metrans provozuje pravidelné vlaky osobní dopravy? Asi mi něco uniklo 😃

Surio Mario

Cesta na uhlí ubíhala klidně až na to, že Zelí občas vypadl z vagónu, když si prohlížel krajinu.

Oltis

Ne, proč?

Před 30ti lety Chrysler Group provozoval 6 značek auťáků= celkem zhruba 50 typů.

Před 10 ti lety prošel konkurzem.

A dneska Chrysler Group provozuje 6 značek auťáků= celkem zhruba 20 typů.

Jediný rozdíl je, že před 30ti lety bylo z 50ti typů Chryslerů zhruba 4 terénní typy (značka Jeep). A dnes z 20ti typů Chrysleru tvoří terénní typy zhruba polovic nabídky.

Holt svět není furt stejný jako za císaře pána.

Lukáš Chytil

ČD Cargo má vlastní prostředky a právě kvůli křížovému financování bylo Cargo vyčleněno z ČD do vlastní firmy, i když jako dceřiná společnost.
Chtělo by si nejdřív zjistit fakta. 😉

Někdo

Je to Axel on je stejný jako pidro

Olcit

Asi jste zapoměl, že ČD a ČDC nejsou SESTERSKÉ firmy. Ale je to vztah MATKA-DCERA. Tedy platí propojení, lidově vyjádřené: „zákon padajícího h*vna“.

Příklad: Když ČD Cargo bude chtít investovat do vlastního terminálu, a přijde si pro půjčku do banky, tak banka se bude dívat i na zadlužení mateřské firmy, tj. ČD. Neboť když krachne ČD, tak v insolvenci automaticky bude automaticky i ČD Cargo.

Zvláště, když ČD a ČD Cargo mají cashpooling, patrně v kaptivní formě, aspoň to psali ve výročkách, jestli si dobře vzpomínám

Někdo

No též mi Amerika že nákladní vozidla budou vydělat víc než osobní ty už Axel měl by jsi se zavřít v psychiatrické léčebně

Olcit

Netuším, co jste chtěl sdělit.

Já akorát vidím, že železniční dopravce METRANS při obratu cca 10 miliard má miliardové zisky.

Zatímco pasažérská ČD, při obratu 3x, 4x vyšším než Metrans, má ztráty.

Zkuste přemýšlet = komupak asi bankéř půjčí na normální úrok? Firmě podnikající v pasažérské kolejové dopravě zejména na vedlejších tratích, která se marně snaží konkurovat busům a autům?

Nebo radši bankéř půjčí firmě podnikající v nákladní kolejové dopravě, která vozí dlouhé vlaky stovky kilometrů v mezinárodní dopravě?

tm2

Hrozná škoda, pendolino je naprostý top čím se dá v ČR jet, Comfortjet bude fajn, ale už nebude řada samostatných sedaček, což považuji za obrovskou nevýhodu. Na druhou stranu to chápu z hlediska kapacity.

David

Jak InterJet tak ComfortJet mají řadu samostatných sedaček. V první třídě. Byť je to komfortní pro svezení na linkách s povinnou rezervací míst, kde si můžete nacenit místenku tak aby to té první třídě odpovídalo, tak v případě nasazování na běžné linky jezdící v závazku to je naprosto nevhodné pro nízkou kapacitu. Většina vlaků v Evropě, včetně jiných Pendolin, má 2+1 pouze v první třídě.

Leinad

Klopidlo těžko dělat širší, protože průjezdný profil. Ty 2+1 v druhé třídě nejsou o moc širší než 2+2 ve velkoprostoru nebo 3+přepážka kupé.

Hasler

Aha, a že do Švýcarských pendolino se to vešlo 2+2 v pohodě…

MSE

Raději jeden nový vlak, opravovat za takovou gáži je fakt hodně když vezmeme 15 let starou soupravu. Možná i 17 nevím přesně.

Magelys

Ale rekonstrukce tratí se závratnými rychlostními parametry, ovšem jen pro klopidla, poběží nadále i kdyby už jezdilo Pendolino jen jedno… 🫠 Veřejné mínění a laiky v politice, se totiž tímto naklápěcím rohlíkem daří už dlouho a efektivně opíjet.

Koleno

A když přijde nějaký jiný dopravce s jiným naklápěcím vlakem jste neuvažoval?

Kubrt

Jen tak nezávazně, ale upřímně, o nic nejde: jakou pravděpodobnost tomu, že jakýkoliv dopravce přijde na SŽ s klopidly v následujících 10 letech, dáváte? Já 2 %.

watslaw

Navíc mám za to, že německá klopidla (která bych viděl jako nejpravděpodobnější) podle českých NS rychlostníků také nemohou, jelikož mají nějaké trochu jiné parametry toho naklápění.

Dušan

Ale mohou, a to úplně v pohodě – jen bohužel nemají trakci U = 25 kV, f = 50 Hz, ale jen U = 15 kV, f = 16,7 Hz.
Mají nastavený nižší kompenzační faktor ae=0,7 – místo ae=0,8 (jako má naše 680-ka), a to proto, že mohou jet ještě o něco rychleji (teoreticky) – využívají nedostatek převýšení I = 300 mm, kdežto 680-ka jen I = 275 mm.

watslaw

Já měl na mysli řadu 612, ta má trakci kompatibilní. Ta u nás může jezdit dle NS rychlostníků?

Dušan

Ano, mohla by.

Pája

Můžu si taky tipnout? 1 %

noerf

Bez dotací to nikdo jezdit nebude, pokud tam nebude výraznější časová úspora, kterou by chtěli cestující zaplatit. A v soutěži o dotace to s naklápěcím vlakem nikdo nevyhraje.

Leinad

Je fakt, že situace kdy o pár drobných nebudou v nějaké objednávce vycházet přestupy, se zásadně nebude řešit rychlejšími(dražšími) vozidly. Radši se bude vozit vzduch.
(A že takových případů je, Mšence by stačilo projet zastávku s 0 pohybem nebo větší odpich)

Leinad

Já nejsem proti tomu, aby Spržel znala různé rychlostní profily, pokud se nepletu tak jich ETCS umí 10. Nicméně je lepší mít deset rychlostníků „zbytečně nonstop“ nebo řešit až když někdo chce jet?

Dušan

Počítejte schválně se mnou: I = 80/130/150/165/180/210/225/245/275/300 mm pro osobku + klopidla = celkem 10 profilů + dalších 8 pro nákladní vlaky. Správa železnic, státní organizace by měla být aktivnější v nabídce a kde je instalováno na trati ETCS, tam nabízet všechno a ne jen 4 profily (I = 80/(100)/130/150/275mm).
link: https://www.era.europa.eu/system/files/2022-11/Appendix%20A%20to%20TSI%20OPE%20%28Updated_%2009_04_2019%29.pdf

Radek

A co se zakázkou na ETCS? Zlevní se nějak?

Dušan

Nevím, ale pokud ne, tak to bude nově 67 mega na jednotku místo 57 mega za 7 kusů.

Y.K.

Vzhledem k tomu, že bude ještě méně kusů na protoyp, to asi moc hezky vycházet nebude.

JiP

Toto je v podstate konec pendolin v Cechach. Jejich zasadni problem je, ze se jich objednalo velmi malo a tudiz udrzovat nahradni dily na par kusovek je extremne financne narocne.

Permonik

… udržovát nahradní díly … extremně f. naročne. … o udržbe ND čtu prvně.

Buď mám:
A, standarní ND (šroubky, ložiska, gufera, …) a jiný spotřební
B, nestandartní – to je většinou strojní celek, který se děla na zákazku

Ale že provadělo udržování nestandarních dílu….

Blzx

Chvíli počkejte a budeme mít víc náhradních dílů než smutných pendolin

Pája

Tak původní počet zněl za určitý peníz 10 kusů. Že jich nakonec bylo jen 7 a teď už jezdí jen 4 je úplně jiný příběh.

JiP

i 10 je malo, vzhledem k profilum trati by se tech jednotek uzilo i nekolik desitek pouze o ruznych delkach, 5, 7 a 9 vozu s moznosti je spojovat. Stavajici pendolina nejde spojit a ridit z jednoho stanoviste!

Někdo

Protože je to jednotka ne klasická souprava ne ?

Petr

By mohli jedno Pendolino prodloužit… 🙂

Koleno

Všechny zbylé by mohli prodloužit…

Kumsta

Nelze, ucelá jednotka, po celé délce je rozhozená výzbroj. Žádalo by si velké úpravy, což by bylo opět neekonomické.

Novomír

Opravu by si měla zaplatit SŽ, aby se manekýnovi v budoucnu nestalo, že by se nemohl chlubit rekonstrukcema tratí AŽ na rychlost 200km/h (pro vlaky s naklápěcí skříní).

Lukáš Chytil

Což je blbost, protože nehodu způsobil zaměstnanec ČD.

Ondřej 2

Kdyby to prosím šlo, koupil bych kastli jednoho vloženého vozu na zahradu jako šopu.

Šotouš

Nejsmolnější elektronická jednotka v historii ČD. Po tom vykolejení bych ho už na Slovensko nepustil. Druhý Balkán to je.

Anonymní alkoholik

Přesně. Stejně nechápu, proč se nezůstalo u modelu stylu Košičan s autovozem a k tomu pátečně-nedělní Roháče. Posílání pendolina do Košic je plýtvání, když tam ani nemůže klopit, natož jet rychlostí nad 120km/h. Je to trochu jako když se svému chudšímu sousedovi jdete pochlubit s fungl novým a moderním autem, ale abyste si nekazil image, tak mu už neřeknete, že jeho koupi kryjete úvěrem v plné výši pořizovací ceny, a kvůli splátkám a úrokům příštích 10 let budete jíst čínské polévky. 😀

Bjorn

Pokud se nepletu, tak ZSSK za Pendolino doplácí, resp. tam jezdí v objednávce ministerstva.

To, že rychlovlak by se víc hodil na spojení Praha-Berlín je bez debaty pravda. Proč tam ale nejezdí je obecně známé a dnes se na tom už nic nezmění. Pendolino již na sebe vydělalo, slovenský úsek kompenzuje slovenská strana, takže Slováky určitě nikdo nedotuje… ČD na tom tedy netratí, navíc si na Slovensku dělají reklamu tím, že posílají na slovenské poměry nevídaný luxus. V Česku to zase rády prezentují jako komfortní spojení do Tater. Za mě maximum možného.

vbb

Čo si predstavujete pod takým pojmom “ elektronická jednotka“, Kefalín?

Leinad

Proč druhý?

Studý Chudent

Spojit nepoškozenou hlavu z Bohumína se zbytkem Penda ze Žiliny by nešlo?

Kubrt

A proč? Četl jsi ten článek, nebo jen titulek?

Avlaky

Je psane ze se má zrušit, ale to nic nemění na tom ze by zbytek Pendolina nešel využít na provozuschopnost toho ze Žiliny

Kubrt

Já jsem si tam teda přečetl, že jednotka ze Žiliny dojela do Prahy vlastní silou, takže zjevně nepotřebuje nějaký vůz z „bohumínské“. Samozřejmě souhlasím, že zrušená bohumínská by zatím neměla jít do šrotu, protože časem by se mohla hodit.

Avlaky

Ale taky nějakou dobu asi jezdit nebude, kdyby se vyměnili jen vozy je to za den hotové , takhle to bude mesic na oprav e

Studý Chudent

Aby byla souprava na kolejích co nejrychleji?

Leinad

Ne, ale po sedmi railjetech by šlo zase koupit sedm kusů něčeho specifického, na co nesmí být díly.

Avlaky

To snad nemyslíte vážně
7 Railjetu
10 interjetu
20 comfort jetu

Celkem 279 vozu stejne konstrukce, mnoho dílu je stejných

Erik85

Klid, to jen Daneček má svůj modrý komplex. Cokoliv co udělají ČD je dle něj špatně bez ohledu na to o co jde. Netřeba v tom hledat logiku. Asi mu stará zdrhla s nádražákem. 🙂

BDT

Nákupy typu 7×680, 7xRailjet ,20×380 mi taky nedávají moc smysl. Přiznávám, že Railjet byl alespoň „výhodná“ koupě.

Tomariero

Tak Railjetů mělo být původně 15(16)
ale po puči který provedl Zeman to ministr dopravy ve vládě bez ničí důvěry stopnul. Jinak už by dávno na obou větvích Ex3 jezdily stejné soupravy.

BDT

Vím, nejdřív 16 sedmivozových, pak 15 (8 osmivozových a 7 sedmivozových) a skončili na sedmi.

Lukáš Chytil

No tak vidíte. To je největší nevýhoda státní firmy. Kecá do toho strašně moc lidí a jakýkoliv nákup nebo investice většího rozsahu je politická věc.

Peter

7 je oblibené číslo Dalibora Zeleného. Ten ty railjety dojebal na sedm.

JirkaJJ

A jdou vůbec míchat vagony railjetů, interjetů a comfortjetů v rámci jednoho vlaku? Přecijen jsou to netrakční jednotky, tak by to neměl být problém, ale dnes jeden neví…