České dráhy jednají o koupi Leo Expressu, potvrdil ministr Havlíček
Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express. Foto: Leo Express
Po dvou letech se opět otevírají jednání o koupi soukromého dopravce Leo Express státní společností České dráhy. O jednáních se
Здравствуйте друзья[url=https://prime-granit.by/]![/url]
Наша компания занимается свыше 10 лет изготовлением памятников из гранита в городе Минске.Основные направления и виды нашей деятельности:
1)[url=https://prime-granit.by/]памятники из гранита минск[/url]
2)[url=https://prime-granit.by/]изготовление памятников минск[/url]
3)[url=https://prime-granit.by/]ограда на кладбище минск[/url]
4)[url=https://prime-granit.by/]благоустройство могил минск[/url]
5)[url=https://prime-granit.by/]благоустройство захоронений минск[/url]
Всегда рады помочь Вам!С уважением, PRIME GRANIT
http://www.climbing.org/member.php?u=1028368
http://www.moy-recept.ru/rec/2266
http://pcxk.orensau.ru/index/8-42618
http://vancouveredu.com/space-uid-7851.html
http://www.zhuanqituan.com/bbs/home.php?mod=space&uid=324767
A možno to kúpi Žluťásek 😀 ????
Ať to rovnou vezmou i s paštikami.
Snad to vyhraje jiný investor než ČD, už jen ta představa,že se na to dostane ubrečené Bohumínské děcko mě děsí. Nebo arogantní mistr světa pan cvičný se žvýkačkou v hubě. Blééé
Nebude za zájmem koupit Leoška protlačit do provozu čínské jednotky za každou cenu? Lidí co chtějí jen protěžovat čínskou výrobu za každou cenu tu máme ve vládě dost.
Z toho záměru to čouhá jak sláma z bot…😒
Nějak nerozumím, jaký by byl rozdíl mezi tím, jestli by ten čínský vlak jel pod značkou ČD místo Leo.
Možná si někdo myslí, že schvalování pod ČD bude jednodušší, než pod LE. Že to ERA nějak rozlišovat, tomu mnoho nevěřím.
To jsem nemyslel, když Leošek ukončí provoz, tak čínské jednotky to mají ve hvězdách. A pokud to vše převezmou ČD, tak čínské jednotky zahájí provoz v EU. Vychvalovatelé této asijské země budou spokojeni… hlavně na hradě
Ale pokud by bylo zadání, že čínské vozy u nás prostě vyjedou, tak proč by ČD stále tak zarputile kupovaly vozy od Škody a ne rovnou z Číny?
Není zadání že nevyjedou. Ať si je někdo nakoupí a uvede do provozu, když má o ně zájem. Leošek se tímto nákupem rozjel na čínské vlně, tak ať si to dokončí. Problémem je, jak tu před nedávnem někdo napsal.. když Novotný senior dával juniorovi peníze na vláčky, že mu zapoměl říci aby je nakoupil v hračkářství nebo u Masaryčky v menze na burze… Není jedinný důvod aby tento krok převzali ČD. Státní dráhy nedávno např. odmítli část dodávky SVC Railjet a že by se hodili. Tak když je nepotřebují nemusí aní sanovat kšeft pana Novotného. To polezeme furt někomu do… Číst vice »
Pořád nějak nerozumím tu souvislost mezi tím, že ČD chce převzít Leoše, protože se jim zmenší konkurence a zároveň pár „levných“ souprav se jim může hodit s tím, že se jedná mimo jiné o soupravy z Číny. Prostě nerozumím, pokud by to mělo být takové spiknutí, proč by to dělali tak zbytečně komplikovaně. Tady nejde o žádnou sanaci kšeftu, pouze o akvizici.
No nejspíš velmi vážně hrozí, že pod značkou LE to nevyjede ani v případě schválení.
Na tretim nastupisti nastupujte do vlaku SC Pendolino spolecnosti Ceske drahy do Ostravy, pravidelny odjezd 11:30.
Na nastupisti 1b nastupujte do vlaku LE Leoxpress spolecnosti Ceske drahy do Ostravy, pravidelny odjezd 11:40.
A kde je problém, když budou vyprodané oba?
Oni pravděpodobně LE nechají jako svou dceřinou společnost s jiným názvem.
A asi ji lehce přejmenují… Třeba jenom na černý express nebo co já vim
Cerne drahy (CD)
Černá Díra?
To se najbrtizuje!
jen pro boha NEKUPUJTE spolek ARRIVA!!!! Česká republika již jednu firmu KOVOŚROT má, bohužel, firmu kam by měla urychleně celá, celičká ARRIVA po vlečce i na útraty Kovošrotu zajet a zaparkovat.
Platí na firmy vlastněné ČD zákon o výběrkách, mohl by LE něco dělat aniž by to konkurenci vyzradil? 🙂
A celý to pak koupí Radim 😀
Chápu, že novináři mají těžké období, v titulku leo vždy zaujme…
S tím, že vašeho oblíbeného dopravce pravděpodobně koupí jiný, se dát dělat hodně. Tak se s tím zkuste nějak poprat a nebrecet tady. Už se to řešilo hodnekrat.
Pravidelná dvouměsíční kachna na nahnání čtenosti. Článek jsem nečetl.
EU si trh moc nechrání. Některé národní státy ano – Německo, Francie …. ale pokud bychom pod vlajkou ČD umožnili Číně, která nerespektuje žádné úmluvy, oficiální vstup na evropskou železniční síť, … je to až na zvracení…
To je ale nesmysl.
Vždyť ty čínské vlaky nejsou schávlené? A otázka. Budou?
budou
A kdy to vidíte?
Do švestek….
Do kterejch? 🙂
Trondo? 😂
Tatínkův mazánek a frajírek dopodnikal …..
Komentář hodný úrovně fanouška dopravy…
A co ten kluk vlastně dokázal ? Rozfofrovat fotrovy prachy a být neustále v mínusu, jeho vlaky jsou v celé konkurenci naprosto nejdražší co se jízdného týče. Takhle podnikat bych uměl taky .-)
Ty bys uměl….ty nejspíš umíš kulový howno, frustráte…
jasně urážení a vulgární slovník, to tě perfektně vystihuje .-D
Viz výše. A ještě jinak.Naučil mne jezdit vlakem. A taky mé známé. I když jsme majiteli vozůpremiových značek.
V podstatě dokázal víc než AB
To zas není takový problém. Leoš alespoň svoji firmu neukradl.
Ty jsi ale debílek co? Sám jsi nic v životě nedokázal, ale jak se tetelíš, pokud by se někomu, kdo něco dokázal, nezadařilo, komoušský hlupáku
Komentář hodný hulváta ale pravicového :-).
Leoši mlč, nebo snad máš na tuhle práci někoho? koho? nemáš ani floka, všechen majetek jsi převedl na Veroniku … dlužíš kam se podíváš a víš co je nejsmutnější? nikdo tě nemá rád. Nejsi podnikatel. jsi nula.
Zdroj z ČD: LE má bonitní klientelu na kterou ČD jen tak nedosáhnou a moderní vozový park. To mluví samo za sebe Zdeňku,
ať už si myslíte cokoli.
má bonitní klientelu a je pořád ve ztrátě, gratuluju. Měli by mu dát metál .-)
To se nemusí vylučovat, nějaké náklady máte režijně bez ohledu na velikost společnosti, možná neodhadl „kritickou masu“, která bude třeba atd., takže i kdyby vozil denně plné vlaky Rothschildů, tak mu to nevyjde.
jj, je to borec
Narozdíl od všech posunovačů, kteří by totéž dokázali taky. Jenom to nikdy ani nezkusili.
Tolik bohatých holt není, aby se pro ně vyplatilo denně několik hromadných prostředků na jedné trase. 🙂 Spíše naopak…
Odkdy bonitní klientela jezdí v tramvajích? :-)))
Od té doby, co vlak zastavující v Praze a v Pardubicích je vysokorychlostka a přetahuje cestující z letadel Praha – Pardubice. Není to tak dávno, co nějaké EC ČD jezdil Elefant.
Takže poté, co mají ČD problémy s kvalitou nových elektrických lokomotiv, tak si chtějí uvázat na krk nevyzkoušené čínské jednotky? Mám pocit, že ve vedení ČD chybí lidé, kteří by se náležitě věnovali nákladům na provoz.
Ty kraso, ja si taky zalozim prodelecnou firmu a pak ji chci prodat statu! Tohle je uz moc! Co je tohle za pokroucenou ekonomiku?
Ryzí podstata a zároveň jediná berle, která ještě drží kapitalismus nad vodou: Privatizace zisků, socializace ztrát. 😉
Chytrolínům jako je Lovosičan se musí ještě vysvětlit, že zisky musí někdo vytvořit a to státní podniky z principu nedělají. Ty čekají na to, až jejich ztráty zaplatí daňový poplatník, což krom zaměstananců jsou hlavně firmy, které nevlastní stát. Ovšem nedělám si iluze, že by to Lovosičan a jemu podobní někdy pochopili…
Pane Bram mám takový dojem že jestli někdo někoho nepochopil byl jste to vy .
Těžko pochopím jakéhosi Pečlivého pozorvatele, který dodnes nepřišel na to, že existuje interpunkce:-).
Praxe nikdy není takhle teoreticky černobílá, příkladů je nespočet. V každém záleží hlavně na konkrétních lidech.
Velice presnĕ definováno.
Jo, tohle je oblíbená mantra všech levičáků.
Zvlášní ale je to, že všude, kde „socializovali zisky“ (naposledy Venezuela) došlo k hyperinflaci a bídě.
* místo kapitalismus dosaďte korporativismus
Nebudete tomu věřit. Právě jete ve zkratce popsal historii železnice v Evropě. kapitalista postavil, stát odkoupil. A nebo rovnou znárodnil bez náhrady – Ringhoffera například.
Naprostou většinu soukroných drah převzal stát proto, že soukromník byl ve ztrátě a zachování železnice mělo pro stát vojensko strategicky význam. Viz třeba ÚTD.
Tak pokud jsme u Ringhoffera, tak ten byl znárodněn z důvodu, že od cca třicátého osmého pravidelně a rád ukazoval, kolik napadalo v Krkonoších (Riesengebirge) v zimě sněhu a jak vysoko umí skákat jeho psi….
Prodělečná není totéž, co bezcenná.
Ale můžeš managery ČD udat za porušení povinnosti při správě majetku.
Jak to bude s Leokredity?
Dostanete za ně ponožky.
Nebo paštiky…
Není rozhodnuto o koupi a už bys řešil závazky. 😀
Možná to nechají, dceřinka jako nízkonákladovka s jiným jménem a jiným tarifem může zůstat. 😀 Možná to nějak sloučí s inkartou.
Zajímalo by mě, jestli by to případně znamenalo konec značky LE. Ale pro ČD by to byla příležitost ovládnout další hlavní tratě díky využívání dvou značek s odlišným brand positioning a tím i omezit expanzi RJ na této tratě. Mohli by i využívat společný systém prodeje jízdenek a vzájemně lépe naplňovat kapacity. Stejně tak by ČD mohli díky LE expandovat na zahraniční trhy (viz. Flixtrain), že by z toho mohla být taková „česká Arriva“. Musel by se toho také ujmout schopný management.
Teď jste mi vnukl myšlenku, LE má nasmlouvaných licencí a naslibovaných spojů že těch pár jednotek honí jak zdutou kozu, pokud by jej koupily ČD, tak by nedostatek vozidel byl promptně vyřešen. Pokud vím, tak je snad slíbená a sjednaná linka až k hranici s 1520mm, pokud by to přešlo pod ČD, tak lze asi nasadit na vozy SUW2000 a zajíždět až do Lvova, pokud je tímto přechod vybaven.
Ale to je všechno daleko, prvně je třeba oživit ekonomiku a přestat s nelegálními postupy.
Mám jenom trochu strach aby v tom spíš nehrály roli čankajšky a ČD jak trojan CRRC.
Ach, tyhlety hrátky… 🙂 No hlavně, aby to zůstalo použitelné.
Tipuji, že se v tom bude nějak angažovat čínská ambasáda, Tvrdík a Nejedlý. Pro Číňany je to příležitost, jak najít velkého odběratele svých vlaků v Evropě a zároveň přitlačit na úřady k certifikaci svých vlaků. Uvidíme, co na to Kellner jako dosavadní hlavní dodavatel ČD.
Ten nechutný hradní spolek se tlačí tam, kde to smrdí penězovodem. Pro nás to jsou možná velké peníze, v rámci Evropy to jsou jen drobňásky.
Takže, kdyby hradní spolek tvořil falešně křivohubý Drahoš, Fiala, Vondra a spol., takže by to jistě žádným penězovodem nesmrdělo…
No ti by si nedělali asi papalášské rauty, nechodili v karanténě po Praze a tak. Ano, každá vláda bude nějak odklánět, krást, v každé zemi se trochu krade, otázka je jen jak moc a jak se při tom chová. Jestli pár kabelek a kauz za pár stovek milionů, nízké miliardy položily před deseti lety vládu a premiér rezignoval kvůli milence, tak to rozhodně nedává současné vládě bianko šek k tomu co předvádí.
A jenom pro zajímavost hodně těch mafiózních praktik a pro lidi ne moc vhodných zákonů a kroků spáchali právě za Zemanovy vlády.
Myslím, že jakákoliv jiná varianta, než to současné lezení do řiti Číně a chlastání s Rusama by byla lepší.
To jim nestacili slevy pro studenty a seniory, na kterych rejzovaly neskutecne???
Tu souvislost nechápu.
Kdyby neměl příležitost škubat stát na slevách pro studenty a seniory a ještě za neomezeně drahé jízdenky, možná by už dávno dojezdil podobně jako Regiojet na Slovensku BA-KE.
Ano, ten zákonný nárok. To je něco jako dobrovné odborové příspěvky? Nezaplatílš, propíchají ti děcka z děcáku gumy?
Me snad picne. To jsou vsichni velci cesti podnikatele tak npokeni ma statni prachy. Bideme zachranovat miliardare Simaneho, ted tohohle exkonzervare. To snad ne.
Spoustě lidí vnukli myšlenku, že to vlastně dělají pro jejich dobro. 🙂 Praxi vidíme. A ještě ostouzejí ty, kteří za ně vzniklé problémy pomáhají řešit za almužnu ve svém volném čase.
To už by si ministr dopravy měl ujasnit, jednou ČD neřídí, podruhé zas ano.
Neee, jen to ne!
Neeeeee! Jen to ne!
No je zde mnoho názorů ,tak se přidám.Přiznám se ,že při pohledu do obchodního rejstříku z toho nejsem moc chytrej ,ale také nejsem ekonom ,nebo bankéř či právník ale pouhý nádražák.Pokud ale Leoš již nevlastní své jednotky a má je zastavené u banky a pronajímá si je ,je trochu logické se spojit třeba s ČD co ty jednotky vykoupí od banky (to jsou největší lupiči) a zřídí Leoše jako dceřinku na kterou budou dohlížet ,aby nemohl dělat takové seky jako nyní a chtít jezdit s tramvají do Vladivostoku.Ty jednotky převést na kratší tratě kde postačují ,někam vhodně umístit ty nové… Číst vice »
Vlado: autobusy také nevlastní, pouze pod jeho značkou jezdí jiní dopravci (mimo tiger expres, který koupil). Množství těch autobusů není nijak výrazné oproti ostatním dopravcům. V německu vlastní lokomoce, které jezdí pod značkou flixtrain, nevím jak tam funguje ekonomicky, ale vzhledem ke stavu vozového parku, to také nebude nic extra.
ČD a RJ také nevlastní některé své lokomotivy/vagóny a pronajímají si je od bank či leasingových společností. Proč tedy ČD nevykoupí od bank své stávající leasované lokomotivy?
Je možné , že teď vám hlouposti, ale ELL lokomotivy jen pronajímá leasing nedělá
Jak vlastne dopadl prodej, udrzba, servis a a provozuschopnost lokomotiv prodanych z ciny do evropy naposledy?
Kdo schvaluje jednotky na okruhu?
Kdo vlastni spolecnost VUZ s okruhem?
Odkud prisla vetsina zkusenych zamestnancu na DU?
Komu by prospelo, kdyby cinske jednotky jezdily u narodniho dopravce?
České dráhy jsou akciová společnost ne státní společnost nic takového není.proc by ten Leo express kupovali zda se mi to jako blábol.
Akciovka jsou,ale tu akciovku vlastní stát!
Ano ale nejsou státní společnost..kdyby ano tak šou národní podnik.
Statni podnik jako je sž
😀
Jsem fanoušek LEO Expressu… Ale jestli tohle nastane, tak jsem zvědavý, kam se Siriusy postupně přesunou. Bude určitě potřeba zaplnit díru, takže vlaky Ex mezi Prahou a Ostravou (a dále) by měly mít vyšší kapacitu o 2 vagóny druhé třídy. Otázka je kam. Trochu odvážný tip – Siriusy by mohly jít primárně na trasu Praha – Vsetín – Žilina a osobní vozy ŽSSK by mohly jít více na Praha – Ostrava – Žilina.
Zajímavé by bylo vyzkoušet taky trasu Praha – Bratislava přes Přerov. Jak to měl LEO v plánu.
ZSSR nemá vozy, to jsou stále dobýtcakú se špatnou udrzbou
Stát by se vůbec neměl plést do průšvihu Leo, v situaci, kdy jsou tam nevyzkoušené čínské lokomotivy, etc., nebo je to zase něco ve prospěch Číny, otevřít jim tady cestu, to ale nemusí jít přes nás. ČD ať dá od toho ruce pryč.
Dost silně pochybuju, že by to prošlo přes antimopolní úřad. Už takto je síla ČD na trhu velká, a navyšovat ji byť nepatrně, není tímto způsobem možný.
Tady nejde o tržní podíl. Viz níže se o tom mluví.
Viděl jste kdo sedí v čele ÚOHS? Tohle projde ještě snadněji než tunel jménem odkup ČSA. 😉
Já bych tomu neříkal jednání o koupi. Spíše by se hodilo jednání o převzetí firmy a jejich dluhu. Ta firma nemá vlastně prakticky žádnou cenu jen hodnotu svých dluhů.
Nevím, kdo dal ČD mandát, aby za cizí peníze, tj. peníze daňových poplatníků vůbec o něčem takovém jednal
CD má svoje orgány, které o tom rozhodují. Žádný mandát od nikoho jiného k tomu nepotřebují
Karel Havlicek je ten organ o kterem mluvite?
Přímo neni. Ale md je zatoupeno v řídícím výboru, ktrrý právně predstavuje valnou hromadu akcionářů.kinak ale standarně většinu rozhodnutí schvaluje dozorči rada.
ČD jsou moudrá a tržní firma vedená odborníky. Jen houšť 😀 Radim, možná také prodá.
Radim neprodá, ČD autobusy nezajímaj. Ale u LE by možná bylo lepší aby padl úplně, jelikož nic nevlastní jen má vše pronajaté a potom by se s majiteli vozidel ČD mohly dohodnout na pronájmu do dalších let.
RJ má jen autobusy? Aha, tak to jo milý Jiří. No, hlavně vedení ČD je plné „trafikantů“ různých barev.
I Švýcaři se k nim jezdí učit.
A proc by mel furt Radim prodavat, Regiojet si vede dobre a CD by se mely rozprodat, mohl by to prevzit Radim aby to konecne fungovalo
Jablka a hrušky chlapče? Radim jede za svý (a samořejmě za nařízené slevy, jak se tu bude slintat). A ČD??? Mají 30 mld dluhů zaručených státem. A to z mého i z Tvého, aneb ze státního….. nikdo nemá za nic zodpovědnost… Moje predikce je – soukromníci tohle pravděpodobně neustojí (i když jim fandím)… zůstane tu ČD..a pak to teprve s jejich „odborníky“ rozbalí, jak na to…. co dříve trvalo 1 rok, bude trvat 5 let a za desetinásobek ceny!!! Už jsem zažil „unitární“ železnici… ale to fakt ne… no co už…
Tak to je pro mě velké překvapení. Železniční doprava je prostě jiný byznys, nefunguje podle tržních pravidel a jede hlavně na dotacích.
Železniční doprava v Evropě jede z určité části na dotace, a z té druhé části je to i slušný byznys. Nebylo by špatné to popsat v nějakém dalším článku.
Děkuji, aspoň někdo tu je schopný reagovat jinak, než mínusem.
ČD nemá peníze na upgrade stávajících vagónů, ale má peníze na odkoupení konkurence. Wow, to je logika panečku. „Je vidět, že to tam vedou chytří a poctiví lidé.“
Super názor. Souhlas. ČD je podvod na lidi.
Právě kvůli těm čínským jednotkám, které schválené zatím nejsou nevím k čemu by to státu bylo.
Státu samozřejmě k ničemu, stejně jako saturování vůdcova businessu z veřejných zdrojů. Je to pomoc čínským soudruhům.
Jojo, jak je čínskej prvek, hned jede všechno jinak.
Nikdo netrvdí, že beneficient této transakce má být český stát, České dráhy, český občan.
To je jen otázkou času, schválené nakonec určitě budou.
Máte nějaké informace, jak to probíhá? VÚŽ nesmí ANI naznačovat a LE mlčí jako hrob.
Nechat padnout a vyžrat nějaké drobky.
No….. ČSA si svého času také nechaly dělat studii na převzetí Travell servisu a nakonec to skončilo naopak…..
Tak Sirius je asi ještě dost daleko od toho aby vyjel na české koleje… Projel se vůbec ve Velimi?
Ve Velimi se projel, jakékoliv další info bych uvítal (asi nejen já).
Milí Martine, Sirius už se na okruhu VUZ (dceřinky ČD) prohání už od zimy. Nevypadá to s ním vůbec zle, jak by se na „Čínu“ čekalo.
I já děkuji za informaci. Od CRRC očekávám, že by to s ním mohlo vypadat vcelku dobře. Přeci jen, ty Fuxingy musí něco vydržet. 🙂
Co se proslýchá z balkánu, mašiny nejsou úplně špatné, ale na náhradní díly se často čeká 1-2 měsíce.
Pokud se nepletu, tak Leo na čelní sklo na Flirt taky čekal měsíc.
Tak to už není zas takový rozdíl …
Díky za info. Můžete naznačit, kolik už ty dvě jednotky mají najeto?
Prohání? Tak maximálně na malém okruhu, kde se opravdu moc prohánět nesmí. A kolikrát se tam dostal?
https://zdopravy.cz/testovani-novych-vlaku-ve-velimi-bezi-v-omezenem-rezimu-kvuli-zakazum-stoji-schvalovani-cinskych-jednotek-47578/
No a je to. Taky k čemu byl vlak, když tam neplatila režijka.
Ústecký kraj zavedl „režijky“ pro všechny zaměstnance a jejich rodinné příslušníky dopravců DÚK (vlaky, autobusy, lodě). Máte další téma pro fňukání.
Vy trpíte posedlostí režijkama a režijkářema?
Tak sám režijku samozřejmě mám. Ale v podstatě nevyužívám. Ona ta A8 s řidičem je přeci jen pohodlnější.
Luďku a proč si myslíš že zkrachoval ? No právě proto že tam neplatili režijky. Nejsi ty náhodou přejmenovaný Tronda?
Možná jeho mladší brácha.
To je k tématu ??????????
Bohužel z investičního hlediska jediné zajímavé (ovšem možná, že hodně zajímavé) na LE je německá dcera jezdící pro Flixtrain. Jenže to by si ČD musely ještě před nákupem srovnat v hlavě, jestli chtějí konkurovat DB, nebo s nimi spolupracovat…
No je to těžké, ale DB už ČD konkurují. Nabízí se postupovat recipročně.
Tak asi zalezi za jaky penize by se LE nechal prodat. CD na tom samozrejme muzou vydelat, jednak ziskaji par jednotek, potom se dostanou k provozu v PCE kraji a v neposledni rade budou mit o konkurenta mene na koridoru.
LE žádné použitelné jednotky nemá a kvůli provozu kolem Letohradu netřeba firmu kupovat, stačí počkat a ve vhodný okamžit se nabídnout kraji jako osvědčený zachránce dopravy babiček k lékaři.
ČD na tom může i hodně prodělat, když to bude mít technické chyby a nemluvě ani o cestujících, když ve vlacích ČD zpravidla něco nefunguje, ale jako skoro monopolní subjekt si to může dovolit.
ČD konkurovat s DB ?? Tedy DB je největší německý podnik s 300 000 pracovníky. No ale na trati Berlín – Praha :):):).
Samozřejmě, toho že tu jezdí Arriva jste si ještě nevšiml?
DB koupil Arrivu (přišel o ni jen kvůli antimonopolnímu úřadu), která začala konkurovat ČD. Čili naopak LE může být takovou „českou Arrivou“, kterou může ČD použít na zahraniční trhy (pokud by se toho ujal schopný management).
Taktéž nevidím jediný důvod, proč by to ČD měly dělat. Trochu nešťastná situace, protože soukromíci železnici nesporně oživili. Leoš už tak dlouho balancoval nad propastí, až ho covid-19 dorazil. Tak snad to alepoň Regiojet ustojí.
Lepší další ‚dospělý‘ vlak typu RailJet, než tyto příměstské soupravy, jen názor ..
Ty Flirty nejsou špatný vlaky, naopak jsou naprosto skvělý, když si uvědomíš co najezděj „bez zálohy“. Na jejich nasazení na dálkové vlaky se kafrá od počátku, mě osobně je to jedno, jejich služby nevyužívám, ale zjevně jsou, tedy spíš byli, cestující, kterým jejich služby vyhovují (asi jim nikdo neřekl tu strašnou pravdu, že je to – huh – tramvaj!!). Na nějakém jiném rameni můžou ještě dlouhá léta jezdit.
Největší problém toho vlaku je, že má v Economy rozteče sedaček menší než tramvaj. Stačilo by dát sedačky dál od sebe a pohodlí by bylo někde úplně jinde.
Vy jste to měřil? Nebo jenom kecáte?
Pohodlí není doménou většiny nových vozů, co tak mohu soudit. Ani RailJety nebo nové modernizované velkoprostory moc místa nenabízí.
Jezdí v byznysu, a je lepší než 95% prvních tříd ČD.
Flirtem už nikdy ve 160km/h to má tendence vyskočit s kolejí.tri WC na celý vlak z nich fungují jedno nebo žádné děkuji opravdu už ne
Na příměsto přece stačí Tornádo, jednotka řady 460. Každý správný osožák přece ví (a zopakuje to i jeho pes), že leošovy _tramvaje_ jsou dobré tak na Praha – Benešov, pokud tam ty _švýcarské_ _šroty_ vůbec dojedou.
A minutu na to správný osožák nadává, že to švýcarsko nikdy nedoženeme.
Takový blábol opakujete vy a většina nadrazaku by jednotku r.460 už taky ráda viděla ve šrotu.
Přesně jak píše Kubrt, je to otázka vkusu. Mně náhodou připadá být Economy třídy ve Flirtech pohodlnější než v railjetu. Lepší sedačky, širší stůl, interiérový design. Jasně, railjet má mnohonásobně lepší jízdní vlastnosti, to ano.
Přesně tak, posezení v sedačkách je mnohem lepší v LEO, než v základu Railjetu.
Byť souprava sama asi bude bezesporu lepší Railjet. Aneb jak sedačky jsou na delší cesty skoro to hlavní..
Takže ono slavné trio M&N&T v Číně mj. dojednávalo i to, aby ČD byly prodlouženou rukou CRRC v Evropě? Svou logiku to má, pootevřít vrátka na evropské koleje. Ale proč by měly mít ČD ve své stáji exotické jednotky, když už jsou zavedeny na Pantery? Z provozního hlediska nesmysl, ale tady půjde o víc.
Nekupovat! Maximálně od banky ty soupravy pokud to má smysl.
Rekapitalizace strategických podniků, podpora inovativních projektů a nový Marshallův plán/Green New Deal pro rozjezd ekonomiky je podle mého názoru správná cesta. Jen mě fascinuje, jak špatně to naše vláda provádí. Šimáně Servis ani tahle garážovka nejsou ani strategickými, ani inovativními podniky, proč by je měl stát zachraňovat mně fakt uniká.
Grýn ňů dýl je správná cesta tak akorát mezi půlky.
Nejlepší ze všeho je totiž zavřít oči, ignorovat změnu klimatu a její dopady, ignorovat suché lesy a vyschlé studny, a podporovat z eráru zastaralý průmysl, jehož produkty sice za 10 let nebude nikdo kupovat, ale zase si budeme teď moci říct, jak jsme nejchytřejší ze všech. S touhle logikou budeme levnou montovnou a zaostalou zemí na věky.
Nejlepší je si myslet že poručíte větru dešti… (A ekonomice, jak vidím)
Nejlepší je ignorovat vědecké poznatky, ale mít silný názor. 🙂 Jinak keynesiánská protikrizová opatření jsou úplně běžným ekonomickým nástrojem.
Mám obavy, že kejnesovy modely už nestačí, chtělo by to nějakýho dalšího ekonomickýcho génia, kterej by to popostrčil někam dál. Motáme se už dlouho v kruhu.
Dobrá studna má vody dost.
Ano, nic z toho ale grýn ňů dýl neřeší. Je to perfektní plán na zdecimování střední střídy a další zbohatnutí bohatých, profitujících na tomto „ekologickém“ byznyse, že soláry proti tomu budou plivanec do moře. V konečném důsledku to bude stát Evropu ztrátu konkurenceschopnosti a ani papírky natištěné ECB na tom nic nezmění.
No když už to chcete vztahovat na náš stát, tak asi značně přeceňujete jeho vliv na globální klimatickou změnu.
Chcete agilní myšlení a politickou vizi po naftalínovém (ex)podnikateli. Na úrovni EU to vzniká, u nás se jenom sní sny o přehradách a zastaralém zemědělství a technice.
Nicméně možná pokud to ČD převezmou včetně nových jednotek, nemuselo by to být až zase tak špatné řešení.
strategicky zajímavý jsou hlavně ty čankajšek vlaky co se teď testují…
Pro někoho ano, pro ČD spíš jako rozšíření vozového parku. Ni víc a s tím by se k tomu mělo přistupovat.
dotat čankajška na trh v evropě, to je slušenj cíl…. pomoci mu s testováním…. pro CRCC dobrá a výhodná zpráva by byla „překup od LE do ČD“
No strategicky zajímavé možná jsou, akorát ne pro Českou republiku.
No právě…
Kdo vymyslel takovou kravinu? Je to snad z Taiwanu aby se tomu říkalo Čankajšek?
Právě proto tomu říkají Čankajšek. 😉
Není náhodou Čankajšejk v Číně sprosté slovo? Něvo jako řícť Baťa na srazu KSČM? (podle mladých komunistů jsou Baťovy domky něco jako Buchenwald, to abyste byli v obraze)
Proč myslíte že tomu tak někteří říkají?
Protože jsou nevzdělaní a neví nic o historii vztahů mezi pevninskou Čínou a Tchaj-wanem?
Při politice jedné Číny to je jedno, ze které části.
právě jste to, byť nevědomky, uhodl.
tak to asi půjde schvalování čínských jednotek najednou jak po másle…
no já nevím. Zrovna o tom, že by si VÚŽ počínala nespravedlivě vůči někomu jsem nikdy neslyšel….
Aspoň z „českých“ kolejí ubude jedno vozidlo v dost strašném a negativně vnímaném barevném schématu.
Hlavně by to ČD řešilo vozidlový park na R20, pokud by se s bankou dohodly.
Případně hasit průšvihy s prodlouženými dodávkami vozidel (třeba RegioPanterů).
Pokud mají na nábřeží dojem, že jim chybí vozidla na nějakou linku, bude mnohem efektivnější si je řádně vysoutěžit.
To by mi zajímalo, co vysoutěží a co jim kdo dodá do 12/2020.
Tak to měli řešit dřív. Na tomto postupu je špatně úplně všechno.
Proč kupovat firmu, která nic nemá? Teda dluhy má, to zas jo.
To je otázka. Kdyby by ten vlak za 1 Kč, nechali by ho odboráři raději sešrotovat, než by s nim sami začali vozit lidi?
Když podmažete toho správného v ČD (anebo ve vládě), tak se peníze jen posypou. Samozřejmě ze státní do soukromé kapsy. A místní modro-idioti tomu budou ještě tleskat. Nakonec udělá starý Novotný nejlepší byznys svého života 😀
Hmmm. Ta úvaha se Siriusem je zajímavá, ale zajímalo by mě, jak by tohle prošlo – byla by to přímá konkurence pro Pantery od Škodovky, a ta jak známo má na ČD v podstatě monopol. Možná nějaké konsorcium pro další výrobu případně? Pantery regionální, Siriusy dálkové?
SaulGoodman: Pro LE zisk, pro ČD náklady (leasing jednotek Flirt, Lint, otázka je, zda-li operativní nebo finanční), jednotky Sirius ve dvozu kusech to nevytrhnou (navíc stále nejsou schválené). Ve směru Praha – Ostrava by zrušením mohli ČD přibýt cestující, stejně jako Regiojetu, ve směru do Starého města je otázka, zda-li nebudou následně chtít MD po ČD zrušit nedotovaný spoj, když objednává do Luhačovic rychlíky.
Neexistuje jediný důvod, proč to dělat, pokud za tím není nějaká zákuisní dohoda ohledně pomocí CRRC. Pokud nemá LE peníze, ať zkrachuje.
Řekl bych, že přesně o pomoc čínským soudruhům jde.
Však já to nijak neobhajuju, jen jsem narážel na to, co stojí na konci článku, že jde o to, aby „měly u koho jezdit“ schvalované čínské jednotky.
Tak co si představit pod touto větou? Že by jezdily u ČD. No a u ČD by tím pádem vznikl (samozřejmě po jejich schválení) případně prostor tu flotilu rozšiřovat. CRRC by dost možná byla schopna nabídnout levnější cenu než Škoda v dalších výběrkách. Což by přímo konkurovalo Škodovce a jen jsem poznamenal, že mi přijde zvláštní, že by to bylo v zájmu státu, resp. ČD, když dosud naopak Škodovka měla vše jisté.
CRRC dále nekupovat, víte proč. Maximálně v současnosti pokud hodlají dodávat zdarma.
Přesně. Za ten bordel, co udělali po světě, nebrat od Číny ani špendlíky.
Na jaký klávesnici to píšete?
No dostal jste mě. Ale já myslel do budoucna. I když ani to nebude úplně jednoduchý.
To se obávám,že je v současné době nereálné,minimálně ,jak jsme se přesvědčili,když jde o zdravotnický materiál,drží v šachu zbytek planety. Ten odporný vítací výbor v podání naší vlády na letišti u Ruslanu mi to jenom potvrdil
No a do rovnice doplňte čínský supervlak který je ve procesu schvalování…. už vidíte tu „připravenost“?
Jenže mi se nevěří….
Leo vše zkasíruje, ČD mají čím jezdit – nový schválený vlak, nastříká se na modro a hurá!
Jako státní podnik by nikdy nic takového nezvládl…
Tedy nejde ani o záchranu firmy, ani o zajímavou investici pro ČD, ale způsob jak za veřejné peníze pomoci čínským soudruhům proniknout na trh železničních vozidel v EU. Nevím jestli se mám smát nebo plakat. Ale co chtít od vlády, která není ani schopná vydávat nouzová nařízení dle správných norem..Za to saturovat z veřejných prostředků business svého vůdce, případně čínských kamarádů našeho slovutného prezidenta, to zvládá na jedničku.
Přesně, bohužel.
Přesně napsané. Bohužel.
To vám kdo nakukal? Bartoš? Kradúsek? Nebo snad „nezávislý“ minář? 😀 ale jako vtip je to jinak dobrý..
Tak uveďte nějaký důvod, proč by měl kdokoliv, nejen ČD, kupovat dnes LeoExpress. V čem je hodnota té firmy?
CZ, SK, PL, DE přístup na trh. Možnost konkurovat zavedeným dopravcům, se kterými jsem zároveň kamarád.
Prostě Low cost divize ČD.
Na toto téma jsem se s jednou paní, co už tam nepracuje bavil již v roce 2005 🙂
Pro Petr Šimral: Myslíte, že by převzetí firmy Leo firmou ČD povolil antimonopolní úřad v ČR?
To je nějaká duševní nemoc, zatáhnout do každé diskuze Kalouska?
To možná bude… stranický úkol?
No jasně, přece, Kalousek může za všecko, to je jasné!
Ale … Kalousek nebyl zmíněn!
Ne, pouze reaguji na informaci v článku, že jediným důvodem proč se ČD zajímají u koupi Lea je snaha dotáhnout homologaci čínských jednotek do konce. Pokud narážíte na skutečnost, že vláda neumí ani používat ty správné normy, stačí otevřít internet a prostudovat rozsudek Městského soudu v Praze. Jinak ta obsese koblih z Kalouska je úsměvná.
Prosím, neplést sem nařízení vlády a akciovou společnost. Pro mě je to do očí bijící. Děkuji. I když mě trápí, že jeden můj oblíbený podnikatelský subjekt krachuje.
@Jan Sůra Nevíte jak by dopadl flixtrain v Německu?