LOT 3a leaderboard

České dráhy chystají komerční vlak mezi Prahou a Brnem

InterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhyInterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhy

Rostoucí poptávka po cestování vlakem mezi Prahou a Brnem přivedla České dráhy k nápadu na další komerční vlak na této

Rostoucí poptávka po cestování vlakem mezi Prahou a Brnem přivedla České dráhy k nápadu na další komerční vlak na této trati. Po již dříve oznámeném odpoledním spojením z Břeclavi do Prahy  firma odtajnila plán na dopolední spoj z Prahy.

Záměr Českých drah zveřejnil Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře na své úřední desce.  Vlak s kapacitou 450 míst k sezení má jezdit pouze v pátek a vybrané dny před státními svátky, odjíždět má v 10:20 z Prahy, tedy 24 minut před railjetem z Berlína do Vídně. Nový vlak má vyjet poprvé v prosinci se změnou jízdního řádu.

Dosud je provoz vlaků Českých drah  mezi Prahou, Brnem a Břeclaví objednáván ministerstvem dopravy, zatímco soukromý RegioJet jezdí bez objednávky na komerční riziko. V minulosti České dráhy vypravovaly mezi Prahou a Brnem ještě komerční spoje D1 Express, které skončily s nástupem Dalibora Zeleného do čela drah. Vlaky byly tehdy poloprázdné, protože začaly jezdit dříve, než začala rozsáhlá modernizace D1. Teď naopak České dráhy řeší na trase kapacitní problémy, ministerstvo jim odmítá povolit například povinnou místenku do railjetů.

Expresní vrstva mezi Prahou a Brnem je součástí linky Ex3, která vede z Děčína až do Břeclavi. Loni stát za provoz těchto vlaků zaplatil podle aktuálního výkazu ztrát linek dálkové dopravy 334 milionů korun, ztráta na kilometr stoupla na 67 korun. Mezi Prahou a Brnem jezdí RegioJet mimo závazek. Na trasu Praha – Břeclav chce rovněž vstoupit i Leo Express s linkou z Prahy do Bratislavy přes Olomouc.

Tagy České dráhy Praha - Brno Top
83 komentářů