Česká Metuje uhájila nádražní toalety před demolicí, jedná o odkupu budovy

Objekt toalet v České Metuji.Objekt toalet v České Metuji.

Obec řeší, jak by mohla zpřístupnit čekárnu v nádraží. Čeká na nabídkovou cenu od Správy železnic.

Zpět na článek
49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kosmik

To už je opravdu psycho, SŽ od VRT ke kadibudce.

Vašek

Co je zbourané, nemusí se udržovat, problém prostě zmizí. A budovy, o něž má někdo zájem, by mohla dát Správa zdarma, nebo za symbolickou korunu. Ušetří náklady na demolici.

Jirka Z

Byl bych trochu opatrný. Je třeba brát do úvahy, jestli ta prodávaná budova, případně její nový majitel, nemůže představovat riziko při případné budoucí rekonstrukci trati, v tom případě může být lepší bourat. Pokud budova brání napřímení trati, hlukové limity, potížisti majitelé, to všechno může být velký problém. Jinak ale zachovat historické stavby, zvlášť pokud mají vvhodné využití, je určitě správné.

Igor Mauricio

Dovolte mi dotaz mimo. V České Metuji byla, blahé paměti od nádraží dolů do obce hned na začátku zástavby po levé ruce, tzv. stoletá hospoda, známá také z knižné publikace Stoleté hospody od p. Broulíka. Matně si vybavuji, že to byla taková zvenku nenápadná budova s dřevěným interiérem, tmavým prostředím, mysliveckou výzdobou, a velice útulná. Člověk tam strávil tři hodiny ani nevěděl jak. Existuje tento podnik ještě? Děkuji.

M a R

Hotel Bouda hned pod nádražím

Igor Mauricio

Paráda, díky… Teď už je to vše jasné, stačilo si „vzpomenout“ na jméno 🙂 Taky se dívám, že není úplně na začátku zástavby obce, jak jsem se domníval. No, je to už let, co jsem tam byl naposledy.

J.E.B

Jen mě opět, no spíše nepřekvapilo, jak zaměstnanec „Dobré správy“ pochybil. Tak obec prostě s demolicí nesouhlasí, ráda by objekty odkoupila, Správa to tam má černé na bílém a přesto na to pošle bagr, to už je fakt ubohý.

Jan

Zdá se Vám důležité trvat na zachování budov (objektů) do kterých bude jen SŽ dávat peníze ? Převýšov: kvůli VB se omezí rychlost, místo, aby se trať postavila co nejrychlejší, bude se uměle držet barák kvůli pár nájemním bytům a dalších 150 let se bude jezdit pomaleji….Ústí nad Orlicí: Budova uprostřed kolejí=nepoužitelná, vlastnící jí chtějí prodat, protože je složité cokoliv dělat (opravy apod.). SŽ by neměla budovu odkupovat, ale ti, co požadovali její záchranu by měli nyní fungovat. Kvůli nim se upravil koridor a kde jsou nyní zachránci ? SŽ by měla věc dát k soudu a požadovat od nich… Číst vice »

Kubrt

Ovšem toto je úplně jiná situace – budovy ničemu nevadí, obec je chce koupit, takže no problem. Tak uvidíme, jak se dobrá správa vycení.

Gargy

Případně vám normální že SZ bourá objekty které jsou opravene?

malej-jarda

Tohle je to ale jinak. Tady budova stojí asi 20m od kolejí. Ničemu nevadí. SŽ není ani schopna udělat tam nějaký přístřešek a na jedinou starou lavičku, co tam je, tak prší.
Navíc ji chce odkoupit obec, takže z toho SŽ bude mít i nějakou korunu a ušetří za demolici.

Gwann

budova je památka…vy jeden barbare

Facepalm

Bože muj, to je ale debilní blábol. Jasně. Schválit nadřazenost a neomylnost Svaté Dráhy a povinnost všeho plebsu platit jí pokuty a kompenzace za to, že se nadechnou. Tyvole, to je fakt logika, ohánět se tím, že se v Převýšově bude držet barák kvůli pár bytům (ve kterých lidé platí tržní nájemné) a kvůli tomu se tam bude jezdit „dalších 150 let pomalu“ – jasně, problém není v tom, že 95 % český železniční sítě je ve stavu, v jakým nám ji zanechala jeho výsost Franz Josef I., ani v tom, že si Správa a stát pod pojmem modernizace představuje… Číst vice »

J.E.B.

V článku je toto: ,,Obec Česká Metuje uspěla se svým protestem proti bourání samostatně stojících toalet na zdejším nádraží. Původně měly jít společně s dalšími objekty v majetku Správy železnic zejména v Královéhradeckém kraji k zemi. Se Správou železnic jedná nyní o odkupu nejen tohoto objektu, ale i výpravní budovy. Ta je z části nevyužitá.“ Pokud se tedy zúčastněné strany dohodnou na případném prodeji, bude to obec, která do těchto budov bude dávat peníze a co si tam zřídí ( např. další nájemní byt, čekárnu atd.) bude její věc. Správa železnic naopak tímto peníze získá a nebude platit miliony za… Číst vice »

M a R

Ať ten „nesouhlas“ čtu jakkoliv, tak nikde v něm nevidím zájem obce o odkup…

Facepalm

A kterému slovu z věty „(obec) Se Správou železnic jedná nyní o odkupu nejen tohoto objektu, ale i výpravní budovy“ že to konkrétně nerozumíte?

M a R

Bavíme se o vyjádření obce ze zrušené zakázky, viz link v textu 😎

Systémový specialista

Tak vidíte, tady aspoň vinou neschopnosti Dobré správy dojde k záchraně tohoto skvostu 😎

Šašek

Pěkná nádražní budova v Sudetech. Podle platného jízdního řádu tam zastavuje i dost vlaků.

Georg

na znameni, obrat zastavky do 10 lidi denne…

Šašek

Pane vachmajstr, vy jste hlava! Obec má 289 obyvatel, spojení busem katastrofální. Jinak auto nebo alespoň vlaková zastávka na znamení. Dobře, že tomu tak je.

Georg

spis je katastrofalni pominout skutecnost, ze zastavka je 500 m od prvniho domu a ceska metuje je docela roztahana vesnice (opacnym smerem nez nadrazi)…
a spojeni busem si muzete prohlednout v idosu, vidim tam v kladiva skoro hodinu.

Šašek

Nevím co znamenají ta vaše kladiva v hodinu, ale já tam naopak vidím dobré vlakové spojení do okresního města Náchoda. Autobus až asi kolem osmé ráno. Njn, je to roztahaná vesnice a tak má těch vašich deset lidí denně. Pane vachmajstr, vy jste hlava!

Georg

tzn. vyznam teto zastavky je pro vesnici, po ktere se jmenuje, hluboce okrajovy.

malej-jarda

Nejblížší dům je pár desítek metru – Hotel Bouda, kde i trvale bydlí majitel s rodinou 🙂
Vlak jezdí přímo bez přestupu do Náchoda, Broumova, v létě o víkendech až do Chocně. Busem musíte přestupovat.
Místních tam možná tolik nejezdí, ale turistů docela dost.

MartinS.

Spojení busem z návsi (ne, ze vzdáleného nádražíčka) do nejbližšího regionálního centra tedy do Police nad Metují 15x denně v PD, 3x denně o víkendu a 7x denně o víkendu v létě, považujete za katastrofální? Fakt? S pětiminutovým přestupem na autobus do Náchoda.
Co by za to jiné obce daly?
Jasně. Vlak jede ještě o něco častěji a rychleji, ale zase se na něj musí déle jít 600 – 1200 metrů.

Šašek

Celkem pohodlné a přímé spojení vlakem do okresního města Náchoda. Na co jezdit do nějaké Police? Je dobře, že ta ČM leží na železniční trati 027 a obec z toho má prospěch v dopravní obslužnosti.

Georg

no to urcite je, jen jak vidite tak tento prospech je spise marginalni, cemuz vyuziti vlaku odpovida… 🙂

MartinS.

Jako myslíte, že když si někdo z České Metuje pojede nakoupit, tak půjde 15 minut na vlak, aby mohl jet do Náchoda, když může jet 10 minut z návsi do Police? Stejně jako děti do základní školy?
Ne. Není tomu tak.

Jiří Kocurek

Proč vlastně musí být restaurace na nádraží, když si železniční fanda může zajít 15 minut na náves?

Georg

hlavne kdyz zohlednite kdo verejnou dopravou hlavne jezdi (deti, studenti, zeny bez auta, stari lide), tak podobne lokace jsou pro ne z ruznych duvodu proste nevhodne.
mozna tak studenti muzskeho pohlavi a zdatni duchodci, pokud potrebuji na nachod.

Jiří Kocurek

Ne, dostanou umístěnku do Náchoda. Namísto 5 minut pěšky a 10 minut autobusem do Police pojedou 23 minut vlakem do Náchoda. Protože tak rozhodli na Nábřeží.

Jirka Z

Ta stanice je tam sice hodně nešikovně umístěná, ale smysl určitě má. Ne každý jezdí jen do nejbližšího města, dnes běžně i do práce jezdí lidi na větší vzdálenosti. Těm pak už nemusí vyhovovat autobusy s přestupem, navíc zastavující na každém rohu. Oproti nim je tam vlak podstatně rychlejší, takže i s tou procházkou na nádraží může být pro docela hodně lidí vlak výhodnější, a to už i pro cesty do Hronova nebo Náchoda. Někam dál, jako třeba do Hradce Králové, pak už zcela určitě.

Šašek

Ano, máte pravdu. Smysl ta zastávka má a vlaky tam budou zastavovat na znamení i podle nového jízdního řádu. Navíc to je trasa Broumov-Starkoč a přidružené směry.

retro

I kdyby to mělo pomoct jednomu člověku za den se dostat někam do civilizace tak to smysl má!

Standa

On v nich snad hodlá někdo bydlet? Chápu že úroky jdou hore, v decatlonu jsou vyprodané všetky stany a vlastní bydlení je skoro sen. ale tohle? To má nějakou cenu?

Facepalm

Koukám, že tu mezi tupouny probíhá další kolo nekonečné soutěže o nejpitomnější duševní výlev.

A jinak, milej Stando – co je ti jako vlastně po tom, kde chce kdo bydlet a co má nějakou cenu, když se tě celá věc v majetkové rovině vůbec netýká? Správa to vlastní (a nepotřebuje), obec to chce koupit, tedy situace, která by v normálním kapitalismu měla jedno řešení – Správa to obci prodá a všichni budou spokojeni. To jen ve smutném světě naprostých šotomagorů to chodí tak, že je potřeba vždycky provejst nějakou prudu zdůvodněnou zcela irelevantními argumenty.

Gwann

sotoobec a sotostarosta. ¡ole!

Facepalm

Prosimvás, kolego,, neurážejte ty dobré lidi. 🙂

Gwann

já to beru jako lichotku 😉

Tomáš

V Holýšově? Asi tam mělo být v Holešově, ne???

Vojtěch Suchan

Díky bohu. Česká metuje je krásnej a kompletní soubor staveb kterej je za každou cenu nutný zachovat.

Lemmy

Takhle, jestli to obec chce, tak je škoda to bourat.
Ale byl jste tam někdy? Vypadá to takhle: https://bit.ly/3oGDeys
Typizovaná budova, zčubená ČSD přestavbou s ohavným stavědlem jako bonus. Stejná budova a myslím v původnějším stavu je v minimálně ještě v Bohdašíně.

M a R

Po vzoru Bohdašína by ze záchodků šel udělat čekací přístřešek, víc tam nemá cenu dělat.

ABC

a čurat se tam bude pořád 🙂

Georg

v bohdasine snad aktualne uz ani nic nestavi, dokonce ani na znameni…

Vojtěch Suchan

Velkou cenu to má pravě jako soubor. Je tu v moc pěkném stavu skladiště, záchodky, i staniční budova, i když bohužel prošla břízolitizací(kterou lze samozřejmě zvrátit). Samostatně by ty stavby cenu neměly, jsou to jen typizované StEG projekty přesně jak píšete, ale v souboru cenu mají. Navíc těch záchodků už většina prostě zmizela a nedá se tak vybírat z desítek stanic.

ABC

Zvonokosy, zvonokosy, zvonokosy božolé.