Centrálu Českých drah čeká nejspíše stěhování, firma chystá soutěž na kanceláře
Budova Churchill Square, která vzniká u pražského hlavního nádraží. Foto: Jan Sůra
Bývala to kdysi jejich budova, teď za její používání platí desítky milionů ročně ministerstvu dopravy. Řeč je o monumentální budově
Hrůza bude, až toto Penta a CD udělají, ty 5 patrové domy budou fakt hrozné.
A už nebude krásný výhled z Vinohradské na Hlavák 🙁
https://www.e15.cz/byznys/reality-a-stavebnictvi/ceske-drahy-a-penta-chteji-premostit-hlavni-nadrazi-a-na-konstrukci-postavit-petipatrove-domy-1351720
vlastně u té penty budou na stejným poschodí kde bude čd prodejna železniční techniky škoda plzen.
Sestěhování do jedné pokud možno vlastní budovy je na ČD mnohaletý evergreen, za těch cca 30 let co na dráze jsem, jsme toto slyšeli už tolikrát že tomu už nevěnuje, krom těch co se vymýšlením těchto bludů živí, nikdo žádnou pozornost. Jeden z minulých ředitelů, kteří se ve funkci střídají jako cestující v tramvaji, nám před pár lety tvrdil že jsou těsně před podepsáním dohody s investorem který na místě bývalého seřaďovacího nádraží Vršovice postaví dvě administrativní budovy a jednu vymění s ČD za pozemek pod tou druhou kterou využije sám, a co tam stojí? Pár krtinců.
Mohlo by být i dodáno do článku kolik uředníku má ministerstvo dopravy.
Celkové číslo nebude moc vypovídající,protože MD se nezabývá jen železniční, ale i ostatními druhy dopravy.
To vím
Psali jsme zde: https://zdopravy.cz/na-ministerstvo-dopravy-dorazil-genderovy-audit-vyjde-na-96-tisic-16506/
Celkem má ministerstvo aktuálně 453 zaměstnanců, z toho 236 žen a 217 mužů. V tom nejsou podřízené organizace.
Díky.
Pane Sůra, není pravda, že ČD kanceláře nestačí. Do jiných prostor se některé složky stěhovali proto, že je obsadilo MD nebo jimi přímo řízené organizace. Zase nemáte pravdu a to si hrajete si na odborníka.
Doplnili jsme do článku další kontext. Nicméně konstatování, že drahám kanceláře v budově nestačí, je pravda. Vaše obvinění je liché.
Děkuji za doplnění následné informace do článku, vzhledem k tomu že na MD docházím, vidím spíše stav sestěhovávání v řadách ČD.
ČD měly kanceláře a v nich lidi i jinde před stěhováním pár menších úřadů (doslova miniúřady) na MD.
To by mě zajímalo, co takových 500 lidi dělá a kolik z nich je skutečně potřeba.
No je to jednoduché, ono z těch 500 dělá většina, ale také ta většina dělá věci, které by se tam dělat nemusely a dělat by stačila jen menšina 😀
500 lidí to jde , co ministerstva a kraje kolik tisic uředníku živíme.
Plus ČD ale ještě mají i krajská ředitelství v každém kraji, ne? Kolik bude lidí tam? 😀
Dobrý den, např. ve Zlínském kraji 5.Zajišťují jednání s objednavateli dopravy, náhradní autobusovou dopravu, sestavení jř na základě požadavků kraje, jízdy zvláštních vlaků atd.Mohu Vás ujisti, že práce mají nad hlavu. Ono jednat s politiky např. na uhájení výkonů v ZDO není moc jednoduché. Další info o REGIONÁLNÍCH OBCHODNÍCH CENTRECH tzv. ROC nejdete na http://www.cd.cz
Hezký den.
Takže to, na co u soukromníků stačí pár lidí, tady zajišťuje aparát. Ten dělá to a ten zas tohle..
100 vlaků denně a 7000 vlaků denně je asi trochu jiný kafe nemyslíte??
Snažil jsem se Vám to vysvětlit, marně.
Jestli považujete 5 lidí za moc , pak o náplni práce nevite nic…….Jen na závěr, např. 85 lidí ve službě řídí 1 komandující.Vzhledem k výborně nastavené it komunikaci .
Přezaměstnanost vzhledem k počtu vypravených vlaků a s tím souvisejících činností žádná není.
Jak se tady dává PLUS?
Problém je, že ČD je již vystaveno konkurenčnímu prostředí a náklady na rozsáhlý administrativní aparát je pro něj v soutěžích velkou přítěží . Úřednictvo od obcí přes kraje až na ministerstva zacvaká daňový poplatník přímo a nikoho to“nemusí“ trápit : – (( …
Pak vyvstává otázka zda není rozsáhlý administrativní aparát z větší části zbytečný a zda by nebylo záhodno ho podstatně zredukovat?
To jsou bláboly. Máte někdo zkušenosti s řízením velké firmy která funguje plošně po celé republice. Nebo to porovnat a aparátem srovnatelné firmy, kterou by mohl být možná ČEZ.
Přesně.
No tak zákonem garantovaný monopol v distribuci a jaderky s nízkými variabilními náklady postavené státem jsou přece jen trochu lepší východiska k přezaměstnanosti než rezatá béčka a regiošuky… 🙂
A jinak ne, s ČEZem se nesrovnávejte, tam je taky o 50-100% více lidí, než je třeba (myslím ústředí, ne terénní složky).