Centrálu Českých drah čeká nejspíše stěhování, firma chystá soutěž na kanceláře

Budova Churchill Square, která vzniká u pražského hlavního nádraží. Foto: Jan SůraBudova Churchill Square, která vzniká u pražského hlavního nádraží. Foto: Jan Sůra

Bývala to kdysi jejich budova, teď za její používání platí desítky milionů ročně ministerstvu dopravy. Řeč je o monumentální budově

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
DP

Hrůza bude, až toto Penta a CD udělají, ty 5 patrové domy budou fakt hrozné.
A už nebude krásný výhled z Vinohradské na Hlavák 🙁
https://www.e15.cz/byznys/reality-a-stavebnictvi/ceske-drahy-a-penta-chteji-premostit-hlavni-nadrazi-a-na-konstrukci-postavit-petipatrove-domy-1351720

Petr.R

vlastně u té penty budou na stejným poschodí kde bude čd prodejna železniční techniky škoda plzen.

Gogo

Sestěhování do jedné pokud možno vlastní budovy je na ČD mnohaletý evergreen, za těch cca 30 let co na dráze jsem, jsme toto slyšeli už tolikrát že tomu už nevěnuje, krom těch co se vymýšlením těchto bludů živí, nikdo žádnou pozornost. Jeden z minulých ředitelů, kteří se ve funkci střídají jako cestující v tramvaji, nám před pár lety tvrdil že jsou těsně před podepsáním dohody s investorem který na místě bývalého seřaďovacího nádraží Vršovice postaví dvě administrativní budovy a jednu vymění s ČD za pozemek pod tou druhou kterou využije sám, a co tam stojí? Pár krtinců.

ondřej

Mohlo by být i dodáno do článku kolik uředníku má ministerstvo dopravy.

Gogo

Celkové číslo nebude moc vypovídající,protože MD se nezabývá jen železniční, ale i ostatními druhy dopravy.

ondřej

To vím

Jan Šindelář

Psali jsme zde: https://zdopravy.cz/na-ministerstvo-dopravy-dorazil-genderovy-audit-vyjde-na-96-tisic-16506/

Celkem má ministerstvo aktuálně 453 zaměstnanců, z toho 236 žen a 217 mužů. V tom nejsou podřízené organizace.

ondřej

Díky.

Vendelín

Pane Sůra, není pravda, že ČD kanceláře nestačí. Do jiných prostor se některé složky stěhovali proto, že je obsadilo MD nebo jimi přímo řízené organizace. Zase nemáte pravdu a to si hrajete si na odborníka.

Jan Šindelář

Doplnili jsme do článku další kontext. Nicméně konstatování, že drahám kanceláře v budově nestačí, je pravda. Vaše obvinění je liché.

Tomáš J.

Děkuji za doplnění následné informace do článku, vzhledem k tomu že na MD docházím, vidím spíše stav sestěhovávání v řadách ČD.

Martin1

ČD měly kanceláře a v nich lidi i jinde před stěhováním pár menších úřadů (doslova miniúřady) na MD.

Lukáš F.

To by mě zajímalo, co takových 500 lidi dělá a kolik z nich je skutečně potřeba.

Vlastimil

No je to jednoduché, ono z těch 500 dělá většina, ale také ta většina dělá věci, které by se tam dělat nemusely a dělat by stačila jen menšina 😀

ondřej

500 lidí to jde , co ministerstva a kraje kolik tisic uředníku živíme.

aldik

Plus ČD ale ještě mají i krajská ředitelství v každém kraji, ne? Kolik bude lidí tam? 😀

soukromnik

Dobrý den, např. ve Zlínském kraji 5.Zajišťují jednání s objednavateli dopravy, náhradní autobusovou dopravu, sestavení jř na základě požadavků kraje, jízdy zvláštních vlaků atd.Mohu Vás ujisti, že práce mají nad hlavu. Ono jednat s politiky např. na uhájení výkonů v ZDO není moc jednoduché. Další info o REGIONÁLNÍCH OBCHODNÍCH CENTRECH tzv. ROC nejdete na http://www.cd.cz
Hezký den.

Michal

Takže to, na co u soukromníků stačí pár lidí, tady zajišťuje aparát. Ten dělá to a ten zas tohle..

Vendelín

100 vlaků denně a 7000 vlaků denně je asi trochu jiný kafe nemyslíte??

soukromnik

Snažil jsem se Vám to vysvětlit, marně.
Jestli považujete 5 lidí za moc , pak o náplni práce nevite nic…….Jen na závěr, např. 85 lidí ve službě řídí 1 komandující.Vzhledem k výborně nastavené it komunikaci .
Přezaměstnanost vzhledem k počtu vypravených vlaků a s tím souvisejících činností žádná není.

Jiří Šrámek

Jak se tady dává PLUS?

Robert

Problém je, že ČD je již vystaveno konkurenčnímu prostředí a náklady na rozsáhlý administrativní aparát je pro něj v soutěžích velkou přítěží . Úřednictvo od obcí přes kraje až na ministerstva zacvaká daňový poplatník přímo a nikoho to“nemusí“ trápit : – (( …

Gogo

Pak vyvstává otázka zda není rozsáhlý administrativní aparát z větší části zbytečný a zda by nebylo záhodno ho podstatně zredukovat?

Vendelín

To jsou bláboly. Máte někdo zkušenosti s řízením velké firmy která funguje plošně po celé republice. Nebo to porovnat a aparátem srovnatelné firmy, kterou by mohl být možná ČEZ.

Soukromnik

Přesně.

Michal

No tak zákonem garantovaný monopol v distribuci a jaderky s nízkými variabilními náklady postavené státem jsou přece jen trochu lepší východiska k přezaměstnanosti než rezatá béčka a regiošuky… 🙂

A jinak ne, s ČEZem se nesrovnávejte, tam je taky o 50-100% více lidí, než je třeba (myslím ústředí, ne terénní složky).