ČD uhájily další region. V Moravskoslezském kraji mají jistotu do roku 2025
Jednotka 471 City Elefant v Opavě. Foto: České dráhy
České dráhy budou dál dominantním dopravcem na regionálních vlacích objednávaných Moravskoslezským krajem. Kraji výměnou za přímé zadání slibují modernizaci vozidel
V Moravskoslezkém kraji je většina lokálek zralá spíš na okamžité ukončení provozu. Často se jedná o krátké cancoury s neefektivními proběhy a končící na kraji měst (Fulnek, Bílovec, Ostravice, Nový Jičín, Chuchelná, Hradec). Autobusy by zde odvedly mnohem kvalitnější a i levnější službu. Jedna z možností, jak ty lokálky využít i v budoucnu je např. cyklostezka. Jako příklad uvedu zrušenou lokálku (nevyužívaná) z Nového Jičína do Hostašovic, ze které je dnes velmi populární a silně využívaná cyklostezka KOLEJE. Vlak tu nikomu nechybí, jeho koncová nádraží byla umístěna mimořádně příšerně a nepohodlnou 810 nahradil pohodlný nízkopodlažní autobus, který ujede celou trasu… Číst vice »
Souprava: ty bys všechno předělal na cyklostesku chytrolíne.Zrovna včera sme jeli z Frýdlantu na Ostravici a dvě spojené regionovy byly olné až po strop.Nový jičín taky jezdím a taky je to návoz lidí na rychlíky a osbáky směr Ostrava a Přerov.
Zrovna u Nového Jičína bych neřekl, že končí na okraji města, když sousedí s autobusovým nádražím a na náměstí je to cca 5 minut chůze (možná ani to ne).
Ale kecy kecy. Kvalitnější službu těžko. Jedině lowcostovou a úpadek. Stačí srovnat Budišov a kvalitu a četnost spojení na koridor a na Opavu.. Opava cca 3 krát denně, ráno, v poledne a večer.. Což je nepoužitelné samozřejmě. Navíc jezdit po okrskách lowcost busem je ještě víc za trest. V zimě o to víc. A jak ty busy mají takové ty vlastnosti nabírat každou tetku co 200 metrů, zajíždět z hlavní na autobusáky, tak jsou pro pracující dost nepřítažlivé. A jak vidím bus, sedí tam většinou tak 3 lidi. O tom, jak srovnávají místní v Jičíně náhradu busem nevím. Je pravdou,… Číst vice »
Již delší dobu sleduji vaše příspěvky na tomto webu. Není vám už trapné pořád dokola opakovat to samé? Jste jak kolovrátek, jiné téma neznáte, jen samé rušení tratí, rušení tratí a zase jenom rušení tratí. Navíc se na to pořád koukáte jen ze svého pohledu (já osobně to nepotřebuji, tak to je na zrušení, názory místních mě nezajímají), což je výraz absolutního sobectví. Vaše příspěvky jsou snůška absolutních nesmyslů, o každé trati tvrdíte, jak je nevyužívaná a zralá na zrušení, přestože se vám pod ruku připletlo i mnoho tratí, které jsou naopak silně vytížené (viz např. Náchod – Broumov, Mělník… Číst vice »
Doufám, že k výměně Elephantů nedojde. Mají pohodlný podvozek, tichý. Váží 150 tun. Perfektní sedačky v první třídě. Pokud by to směřovalo k nákupu regiopanterů. Tak bychom si podle mě pohoršili. Díky TSI by 3 vozová varianta byla těžší než Elephant. Tedy vozidlo s menší kapacitou osob bylo ještě těžší. Tedy mělo by větší nebo stejnou spotřebu energie, větší poplatky sždc. A k tomu větší mačkanice. A věřím, že jak se opraví koleje a vlak bude jezdit norálně a ne 40, že cestující z Těšína do Bohumína budou jezdit velmi rádi. Možná se tam pak ani nevejdou. (nevím nemám data)… Číst vice »
Z pohledu cestujícího je jednička v Elefantu rozhodně pohodlnější, než jednička v Regiopanteru. Ve slonovi je první třída také větší. Navíc zkušenost s linkou U1 ilustruje velkou nevraživost ze strany průvodčích, kteří si zvykli využívat oněch omračujících devět míst jako služební oddíl pro sebe a své kamarádíčky, kteří se vezou pár kilometrů do práce. Běda cestujícímu, který má tu „drzost“ se tam posadit, bez ohledu na platný doklad. Souhlasím s tím, že Panter jezdí, jako by měl každou chvíli vylétnout z kolejí.
Cestující z Těšína do Bohumína nemají důvod jezdit o mnoho víc než dnes. A to ani po zvýšení rychlosti 140-160 na konci roku . 40 se nikde nejezdí, je 50 na poddolovaném úseku Darkov-Louky a zatím v době prací mezi Dětmarovicemi a Karvinou.
Když jsem se nyní díval na open railway map je tam na většině cesty pořád 50ka, pokud je to aktuální. A když jsem jel loni vlakem na slovensko, tak se to prostě táhne jako smrad nebo vlak na Ukrajině.
A ze směru z Havířova taky před Těšínem zabil vlak hodně času, že se snad táhl snad 30 kou posledních pár km.
Jenže ty Pantery by jezdily zdvojené, takže nabídnou více místa, než Elefant, rozpojené by pak mimo špičku vytlačovaly více starých souprav a budou o deset let mladší.. Podvozky jsou upravené, kolik jezdí jedničkou chacharů z předměstí vážně netuším..
A platba za elektřinu a poplatek sždc by tím ovšem byl taky min 2 násobný? To je výhodné..
Tak buď ti vadí, že by to znamenalo snížení kapacity, anebo když by to naopak znamenalo ještě posílení, tak zase vyšší poplatky, už si vyber. 😀
Tak už zase sliby-chyby? Kolikrát to v tomto regionu už bylo?! Kdysi tu nasadili tehdy moderní žabí tlamy 451, a pak nám vnutili horolezectví do vysavačů 460, které se Pražákům nehodily! A zase má někdo v Praze zálusk na naše elefanty pod blahovym slibem nových rádoby lepších jednotek? ČD opět ve článku dokazují, že se nám pod záminkou modernizace zase snaží vnucovat ty hnusnet chcipaky 810!!! A modernější 842 se měly na VSECHNY naše místní tratě kupovat OD ZAČÁTKU a ne až po 40 letech a pod hrozbou konkurencí! A k té rychlodráze do Brna podotýkám, že taková trať je… Číst vice »
Kdyby vozidla patřila kraji, žádné qedlice by se s nimi dít nemohly. JMK už to pochopil, ale Ostravsko je holt region razovity a zase nacpe bianko šek nádražákům.
Je fajn, že se povedlo úspěšně podat a získat tu dotaci na nové vlaky na 323. Snad to klapne. Já myslím, že až na 810ky Opava Krnov, kde by asi nemusely úplně být je vlaková doprava v kraji velmi slušná. Jediné co sice nesouvisí úplně s krajem nebo jen částečně je neustálé zpožďování modernizace 323. To je bohužel hodně zoufalé, že za 15 let evropských dotací (a museli o nich vědět tak 20 let) nevím zda SŽDC do roku 2021 vůbec kopne do země byť v jediném úseku. (rok konce OPD2 a podle mě konec dotací) A to slibovali plné… Číst vice »
Z Frýdku do ČT elektrifikace nebude, neboť pokrokoví zastupitelé ve Střítěži to nechtějí a přes to nejede vlak… A nevysvětlíte a nevysvětlíte a největší odpůrci vyhrávají volby s velkým náskokem. Že by vlaky byly tišší a projely by rychleji – nezájem…
Je to zvláštní, že v tomhle a takových věcech mají obce a městské části jakési právo veta.
Je to stejné s tratí na letiště Praha. Dejvice si taky tvrdě diktovaly podmínky do konce jim na to bylo přistoupeno. Nebo trať na Beroun a obce po cestě.
Asi sází na to, že když to zablokují, že ty vlaky budou jezdit přes Frýdek a Ostravu:-) Což z jejich pohledu možná logické je..
„Chacharům holt ty 460 a Bdt stačí“ Na většině jezdí 471, jen na pár 460. Bdt- snad je pravda, že po 2020 nebudou. „Reko šukafonů a vlaky na vodík s neexistující technologií“ Ten vodík je poněkud sci-fi, nicméně první vlaky už v zahraničí vyjely. Spíš bych ale očekával, že něco na baterky by bylo reálnější a dřív. A bez investicí do vodíkového průmyslu. 810 na ty Fulneky apod. stačí a je nejlevnější. Dnes je to to hlavní kritérium. „Nechce se mi věřit,že na trati 323 pojede něco jiného,než koženky nebo regionovy “ To věřte:) Regionovy tam téměř nejezdí a Bdtee… Číst vice »
Z 80 % natrefuju na 460, nacpali nám je tu snad všechny. Myslím, že bychom si měli Elefanty přepočítat už dnes, známe pražáky.
Ale jaký dokáže Unucka vymyslet důvody, proč to nabagrovat dráž a v nižší kvalitě tomu věcnému a stabilnímu národnímu – prej „prokazatelně garantovaný počet vozidel“… Jo, když na to deset let srali, tak teď holt nic jiného než garantovaný šrot není, ale otočit to na pozitivum fakt chce dobrej žaludek.
Hele, politika většinou bývá kolektivní rozhodování. V koalici a podobně. Takže se domnívám, že asi těžko lze říct, že všechno je od pana Onucky. Spíš je to nějaký kompromis, kdy nikdo není zcela spokojen. Někdo chce víc liberalizace, někdo méně.. více lidí více názorů.
Nové přímé vlaky ze Štramberka by chtěli také nová vozidla a ne ojeté šroty 842, poslední záchvěv socialistického strojírenství.
842 beru jako lepší variantu, ty mě rozhodně neuráží
Ta 842, která je v plánu na Štramberk – Ostrava je plánovaná jako Sp? Hodně by se mi líbilo, kdyby jezdil Štramberk, Kopřivnice, Kopřivnice – zastávka, Příbor, Studénka, Ostrava Svinov, Ostrava hl.n. a třeba možná i střed. Kdyby jezdil někdy kolem celé hodiny (os jezdí kolem půl) tak to už by bylo hodně dobré a konečně bych nemusel jezdit do Ostravy autobusy, ale jezdil bych vlakem. Kdyby zvládal dojíždět do Svinova před x:20 tak bych konečně mohl zapomenout na rychlíky a ex2 pro směr olomouc a dál. Mě totiž pasuje zastávkově ex1 lépe než ex2. Ale to už by byl… Číst vice »
Ano, Kopřivnický expres bude jezdit od 12/2019. Zatím s 842, později hybrid s baterkama.
Hejtman MS kraje se jmenuje Ivo Vondrák a ne Ondrák.
Reko šukafonů a vlaky na vodík s neexistující technologií. Bože, ten člověk je ještě víc mimo, než jsem si myslel.
Unucka je totálně mimo. Nechápu, že člověk, který nemá o dopravě ani páru, může ji mít na starost v celém kraji.
Jistě, odborníkem na dopravu nejsem. Na to mám celý tým odborníků, třeba pány Fabiána, Bezděka, Tkáče či další. Náš zastupitelský systém není založen na tom, že náměstek je odborník. Takto to může fungovat ministerstvo, kde ministr nemusí být poslanec. Ale náměstek hejtmana musí být zastupitel. Proto je tam celý odbor a poradci.
Když už jste tady chtěl jsem se vás zeptat jak je na tom příprava elektrifikace na 325. Stále je v plánu nebo jsou i nějaké reálné termíny dokončení jak se již několikrát psalo?
elektrifikace na 325 by se mněla dělat 2021
Pane náměstku, jak se tedy slučují vaše výroky pro média (naftě odzvonilo, už vyhlížíme pohon na vodík) s realitou (reko řady 810)? Předpokládám, že i tyto výroky nejsou jen z vaší hlavy, ale že jste vše probral se svým týmem. Když tedy opomenu celkově otřesný vozový park v MS kraji.
Mi to celkem zapadá. Takové vlaky (vodík) nejsou k mání v krátkodobém horizontu. Takže pokud to takhle chceme, tak musíme pořešit právě na tu krátkou dobu s čím budeme jezdit. Protože kdybychom pořídili nové motoráky teď, tak na nějaký vodík (či jinou alternativu) můžeme zapomenout úplně. Protože nový vlak pak musí jezdit aspoň 30 let…
Opravdu si myslíte, že jsou lidé s dopravou spokojeni tak, že si Váš tým právem může říkat odborníci?
No jestli tohle produkuje vodbor dopravy a poradci, tak by pro dopravu udělali asi víc, kdyby šli za linku do Nošovic. Just sayin‘
Hmmm, neexistující technologie.
https://www.cnbc.com/2018/09/17/worlds-first-hydrogen-powered-train-enters-into-service.html
nebo třeba v češtině to bude srozumitelnější:
https://zdopravy.cz/vlak-na-vodik-vezl-poprve-cestujici-coradia-ilint-vyjizdi-do-pravidelneho-provozu-16153/
Možná se to chce více zajímat a číst a ne jen trollit.
Tak ono auto na vodík také už existuje asi deset let.
Ze někde jezdí pár prototypů , neznamená, ze se tu za par let budou prohánět vodíkové vlaky.
Ta technologie je stále velmi složitá a velmi drahá , výroba, přeprava a skladování vodíku v objemech, jenž by byly potřeba pri masivním používání je drahá a technicky obtížná.
V součtu to nedosahuje efektivnosti a provozních nákladů konvenčních paliv a ještě hodně dlouho nebude.
Vodík jako palivo je pravděpodobně stejně slepá vývojová větev, jako elektromobily.
Já netvrdím, že to je jednoduché a efektivní. Reagoval jsem jen na jednoho z diskutérů, který tvrdil, že se jedná o neexistující technologii. Ostatně ani kraj netvrdí, že zítra nasadí vlaky na vodíkový pohon, ale snaží se stanovit strategii, jestli na neelektrifikovaných tratích budou vlaky na baterie nebo na vodík. Což chápu a i když aktuálně na to technicky připraveni nejsme, za 5, 10 let tomu může být jinak a pokud budeme na to připraveni, tím lépe. Ona konvenční paliva taky nejsou nevyčerpatelná. Já si myslím, že třeba na některých tratích by se to mohlo otestovat a uplatnit, ale nebude… Číst vice »
Já vám děkuju za rozšíření obzorů, skutečně jsem netušil, že už se to někde testuje. Člověk taky nemůže vědět všechno, žejo. A pro příště postačí článek aji v angličtině. 😉 Jinak vás vodkážu na to, co řiká Standa, akorát bych se tu vopakoval. A ještě dodám, že použití nepříliš prověřený technologie s velkejma nákladama na zajištění pohonný složky (rozuměj vodíku) – jejíž reálný zavedení by se neobešlo bez značnejch nákladů na infrastrukturu a s nutností výraznejch injekcí z veřejnejch fondů – někde na nějakejch zapadlejch lokálkách/jinejech neelektrifikovanejch tratích je z ekonomickýho hlediska totální ptákovina. To už by byl asi levnější,… Číst vice »
Tak ony se znovu otevírají již uzavřené ropné vrty, jenž se před lety nevyplatilo těžit.
V některých dříve uzavřených a vytěžených vrtech se opět objevila ropa, podle posledních teorii některých vědců je zřejmě původ ropy jiný než jsme doteď mysleli a nejakym způsobem stále vzniká nová. A velmi pravděpodobně půjde syntetizovat uměle, případně vyrábět z některých druhů odpadu.
V případě plynu se začíná rozjíždět těžba z břidlic, takže plyn a ropa jen tak nedojdou…
Chacharům holt ty 460 a Bdt stačí, tak co se zalamovat.
No jo, holt chachaři budou muset víc chodit k volbám a zvolit si jiné zastupitele – citáty pánů hejtmana a náměstka v článku nesvědčí moc pozitivně o jejich kompetenci v oblasti veřejné dopravy.
Ale zase v těch 460 bude síťový efekt, budou tam platit mezinárodní jízdenky, Interrail, IN50, IN100, IN1000, atd.
460ky tvoří pouze menší část provozu. Je tady dost Elephantů. A 460 je držák..
Navíc, jste asi nepostřehl, chtějí žádat o další dotaci..
Co je tohle za blba…
Nechce se mi věřit,že na trati 323 pojede něco jiného,než koženky nebo regionovy 😀 … V tom bude určitě háček,horizont deseti let,přesun nakoupených vlaků na luktrativnější trať s příslibem „zlepšení do budoucna s plánovanou elektrifikací“(která samozřejmě nikdy nenastane) či podobně 😀
Ty soupravy na trať Ostrava-Frenštát budou koupeny s dotací OPD2,takže přesun na jinou trať nebude možný.
Ještě že tak, ještě by se někomu zalíbily jako Elefanty a máme po nich.
Takhle zase hroz stejná chyba jako v některých jiných krajích, že majitelem dotovaných vozidel nebude kraj, ale ČD a ty pak po konci současné smlouvy budou držet kraj pod krkem a vydírat svými nehoráznými požadavky. Jiné kraje už se poučili, tady bohužel ne.
Zase mají v Bohnicích vycházky a Tronda někde objevil počítač?
A Standa ten počítač našel taky.
Tak v každém řazení je min jeden modernizovaný (nekoženkový vůz). A má to i výhody. Má to pohodlný podvozek, strašně pohodlný podsedák, který filtruje nemovitosti – což se s těmi novými tenkými sedačkami nedá vůbec srovnávat. Je tam prostor.. Navíc se začalo investovat do údržby a topení proti 90 letům. Já jsem celkem spokojen. Uvidíme jaký bude nový. Ale prostor tam asi tak moc nebude.
+ 842 + přípojné vozy mají podle mě prostě modernizovaný interier, za který bychom se na západě nemuseli stydět.
Co je na 842 moderního?
Bavím se o tom interieru. Nehledě na to, že ta modulární koncepce – přiháknu tolik vozů, kolik potřebuju, má podle mě své výhody.
Jak se v 842 přepravují vozíčkáři?
A ze jich ve v každém vlaku cestují desítky….
Mimochodem už si Jančura pořídil vlastní plošinu, nebo stále somruje o půjčení u ČD?
Milý Stando, na severní Moravě bude vzhledem, k tomu že zde spousta lidí pracuje v hornictví a těžkém průmyslu zcela jistě větší počet vozíčkářů než např. v Kryrech, kde to byla pro některé modré gumy před nějakou dobou ta největší starost v životě.
Tak prostor v m.v. 842 je, ale jestli má Tronda dost prostoru v hlavě, to všechno pobrat.
Co příšery řady 460? Doufám, že je v období platnosti této smlouvy konečně čeká vyřazení a náhrada moderními vozidly. Snad nikoho nenapadne je modernizovat jako ty 810!
Na rameni Hranice-Suchdol-Bohumín budou jezdit asi 460 v rámci nové smlouvy mezi Olomouckým krajem a ČD minimálně do roku 2022 (těžko bude nějaký dopravce i ČD na pár let pořizovat nové vlaky). Osobně nechápu k čemu tak krátká smlouva, mohla být delší a mohli se použít Panteři z rámcové smlouvy….
Možná s nimi nejezdíte, ale jsou to pohodlné vlaky… Možná nejsou nízkopodlažní, ale jsou dlouhé, je tam hodně místa, mají měkké sedačky, což je u nových vozidel spíš výjimka, a otevírací okna.
Komarek: To je Váš osobní názor, se kterým jste v kruté menšině. Ale já Vám ho neberu 😉 Jackub: Nejsem zastáncem řady 810 a jejich různých variací, tolik o nich za mě na úvod. Ale.. Už nejednou jsem četl, že jsou tyto nešťastné motorové vozy prakticky zachránci mnohých lokálek, zkrátka, dnes už takový „nízkonákladový“ pojízdný autobus nikdo nevyrobí. A pokud nebudou vozy 810, nejedna lokálka by možná již nebyla. A pak asi každý, který takovou lokálku využívá, raději pojede řadou 810, než nepojede. Sám nevím, jaký je rozdíl mezi spotřebou mezi řadami 810 a například 840. Pokud na mě tedy… Číst vice »
Jestli on by ten, kdo jede lokálkou řady 810 ze zastávky/stanice kilometr za obcí nejel raději nízkopodlažním autobusem ze zastávky na návsi/náměstí?
Koleje do velkých měst, které trápí silniční dopravní špičky, jsou ale mnohem spolehlivější.
A jak to víte, že je to menšinový názor? Máte nějaká data.?
Může mít Komarek svůj názor? Nebo musí papouškovat co vymýšlí někdo jiný.
Pro Jan Soukup: Ad spotřeba – jsem laik. Ale nepředpokládám, že jde určit nějaká průměrná spotřeba. Záleží na sklonech trati (z/do kopce), počtu zastávek, vytápění, jestli jede pouze vagon s motorem nebo i s přívěsným vozem…. a taky na údržbě a stylu jízdy řidiče (strojvedoucího)…. Nicméně jakýsi přehled je např. na k-reportu (téma RS1, archiv do 21.11.2012) Průměrná spotřeba nafty na jeden lokokm u vozidel činní: Motor.vůz řady 810 – průměrná spotřeba 0,37 litrů na lokokm, Motor.vůz řady 814 – průměrná spotřeba 0,42 litrů na lokokm, Motor.vůz řady 842 – průměrná spotřeba 0,85 litrů na lokokm, Motor.vůz řady 841 –… Číst vice »
Axel: Perfektní, děkuji Vám.
Alex: Sám jste si odpověděl, stejně, jako jsem psal, že jeho názor beru.. Potrefená huso.
Ale samozřejmě, že se dá ufinancovat. Ufinancoválo se 150 let, tak nevím proč by to nemohli ufinancovat nyní, když státní aparát jen bobtná, DPH na služby šlo z 5 na 21 % stát má 1400 mld příjmů a podobně. Navíc ta dráha je stále efektivnější – méně lidí. A u komunistů ty tratě vydržely bez investic víc jak 50 let. Což se o silnici říci nedá.
Jenže to bylo předtím, než se v téhle zemi rozkradlo ( pardon zprivatizovalo) vše, co státu vydělávalo peníze za než mohl dotovat nejen železnici, a v době, kdy se ze ziskové nákladní a dálkové dopravy dotovali v rámci JEDNOHO síťového dopravce ty nevýdělečné lokálky.
To NEMAS PRAVDU! Je fakt, že technický projekt lehké konstrukce s autobusovým pohonem je ideální, ale OD ZAČÁTKU měly v nich být pohodlná sedadla s dostatečným odstupem, tónovaná spouštěcí okna a lepší odpružení. A prodloužení rámu o 1metr by tomu jen prospělo. S velkou ostudou se k takovým renovacím ČD uchýlily až v době, kdy už tyto krámy měly být ve šrotu!
Panťáky a pohodlí? Je peklo s nimi jezdit, protože se rozpadají a člověk nemá jistotu, jestli vůbec dojede. Nedávno jsem jedním jel z Olomouce a při rozjezdu mu 6x zdechl motor, takže jsme se posouvali krokem. Nakonec mu motor naštěstí naběhl, to jsme už byli skoro v Grygově s cca deseti minutami zpoždění a už jsem málem volal rodině, aby pro mě přijeli autem. A když jsme se teda konečně rozjeli, tak do vlaku skrz zavřené okno začala téct proudem voda z roztátého sněhu ze střechy. To, že sedíte směrem do uličky a stejně skončíte se studenou vodou za krkem… Číst vice »
V brněnských 560 je příjemné jezdit..
To řekněte mé sestře s postiženým synem na vozíku. A všem ostatním, kteří si při jejich brzdění na nástupišti zacpávají uši…
Nejsem postižený, který netvoří ani 0,1% cestujících, touhle logikou bych na vás musel jít s tím, ať jedete říct lidem kolem dvou metrů, kterých cestuje podstatně víc a bohužel, ty výškově neutrálnější lavice, jsou pro taková záda zdravější, než spousta moderních sedaček, zrovna ten InterPanter, který jezdívá v trase 560, je taková příšernost, že se vyšší lidé zády opírají do bočnic, do kterých se opírá hlavou.
Ale dojeli jste? Dojeli.. Je to pružné, má to pohodlný podvozek. Je tam prostor. Je to držák. A má to retro brutalistický design. Jediné co, že to neprošlo rekonstrukcí. A v Brně samozřejmě už neprojde. Protože kraj kupuje nové. Takže do toho nepůjde už ani koruna.
Dojeli jsme, ale taky nás mohli po cestě vysadit ať si počkáme na následující vlak. Dnes jsem zase jel olomouckým panťákem. V Olomouci, kde vlak začínal postupně skákolo zpoždění z 5 až na 20 minut, v rozhlase hlásili, že vlak je opožděný z provozních důvodů dopravce (čti resuscitují mrtvolu). Z Olomouce jsme pak v pohodě jeli přes Grygov až do Brodku u Přerova. Z Brodku jsme už ale dál jeli krokem, protože přední motor úplně kaput, tlačil nás zadní. V Přerově jsme už měli půl hodiny zpoždění. Čekal bych, že v Přerově budou ten problém nějak řešit. Nestalo se, jelo… Číst vice »
To znamená maximálně přečalouněni,jak to už ukázali ale stejně budou hlučné a vysokopodlažní. A hlavně se i nadále bude běžné stávat, že z důvodu poruchy zaskočí nějaké nemoderní původní 460 a 810+010, což bude u většiny spojů,jak to ČD s oblibou předvádí. A nebudu tomuto co jsem teď napsal věřit jediné tehdy, až ČD ZRUŠÍ VSECHNY tyto stare kraksny tak, že je nebude možné vytáhnout ze šrotište a zprovoznit!!!
Dejte CD tak 100, 200 miliard a nová vozidla a mile rádi si je koupí ( jo ještě sežeňte dodavatele schopného dodat ty stovky kusů dřív než za dvacet let)
To zase někdo kecá, stačí se podívat na rekonstrukci objednávky firmy KZC hned ve vedlejším článku. Sám ji dobře znám, jezdí to na Slovensku a je to dílo ZOS Vrutky. Tak to u ČD měli dělat hned a ne zbytečně vyhazovat za nepovedené 809,021 a podobne nepodary!
Jo JEDEN kus vám někde ve stodole zbastlí kdokoli. Ale zkuste po nich chtít těch vozidel 600 ( tolik bylo původních 810).
A mimochodem, psal jsem NOVÁ vozidla.
814 byly v době svého vzniku kompromisem, dráhy si nová vozidla nemohli dovolit a ostatně ani nebyla k dispozici
Znáte ho tak dobře, že jste ani netrefil výrobce.
A ČD ty miliardy nedostaly? Co např. peníze za převod nádražních budov? A pozemků pod kolejemi? Obojí dostaly za korunu a prodaly za miliardy!
To je tím, že Standa někde našel počítač a opět zde perlí výplody svého chorého mozku o ekonomickém fungování podniků.
By mě zajímalo, kdo půjde do důchodu dřív – jestlí já (někdy 2039-2040) nebo motorové vozy 810 a jejich deriváty/rekostrukce…
Dash9, nechci se vás dotknout ale nesmrtelné trabanty 809/810 vás zcela určitě přežijí…po rekonstrukci na ř.816, která určitě přesáhne 10 milionů kč (+další 2-3 za každý „calmák“ 010) budou věrně sloužit cca do roku 2050, kdy jim budou na střechu namontovány nádrže na vodík… 😀 😀 😀 Ale jinak bych všem „odborníkům“ z kraje v čele s panem Unuckou doporučoval svézt se ve dvě odpoledne školním vlakem 3522 z Opavy do Krnova v řazení 810,010,010,810 kterým jezdí i stovky lidí a slyšet ty nadávky a názory na dopravu 21.století…
Ovšem pokud nevznikne něco podobně jednoduchého a levného a splňujícího TSI tak s tím že ho přežijí se nedá než souhlasit…
To je asi jediná linka v kraji, kde souhlasím, že to vozidlo asi není adekvátní. Možná by nebylo špatné, kdyby se objevilo něco staršího ke koupi na dodatku ke smlouvě. Ale zase u těch ojetin, otázka jak to bude se spolehlivostí a náhradními díly.
Ale věřím, že bude 2050 na zapadlých tratích jezdit – s nádrží na vodík, pak ještě se namontuje lidar na čumák s kamerou. A bude autonomní. 🙂
Ještě jinak, všechny manažery za to odpovědné bych nechal POVINNĚ 4x denně jezdit v původním nezrenovovanem 010 a to v největším horku v létě na trase Ostrava- Krnov po dobu nejméně kvartál! Aby byli donuceni si na vlastní kůži zkusit,co nám tu vnucují! A to tak dlouho, dokud budou t krámy v provozu,aby byli donuceni s tím něco udělat.
S TSI se obávám, že Vy. Jedinou alternativou je asi jen dotáhnout nějakou ojetinu ze západu.
„Pěkný“ zážitek je i prestoupit z city elefanta v kuncicich do dvouvozoveho 8xx (nevím co to přesně bylo, ale regionova to nebyla. Smer z F-M) kdyz chcete jet smer na hlavní nádraží. Ulička plná, jízda otřesná. Jeste ze to bylo jen na par minut.
Tak to muselo být asi náhradní vozidlo za porouchaný stroj. Nebo okrajový noční spoj. Jindy 81x do FM nejezdí.
Tak tak, 810 či 814 normálně pouze v noci.