ČD nakoupily v Německu další ojeté motorové vozy Stadler RS1, začaly s modernizací

Motorové vozy Stadler RS1 v barvách DB Regio. Foto: JoachimKohlerBremen / Wikimedia CommonsMotorové vozy Stadler RS1 v barvách DB Regio. Foto: JoachimKohlerBremen / Wikimedia Commons

Další čtyři vozy z Německa jsou určeny pro provoz ve Středočeském kraji.

165 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kopeček

Všechny rs1 z raichu nakoupit a poslat Reginy do huti nebo prodat😀

Gajda

Do hutí ne – můžeme proti ní mít 1000 a 1 výhradu, ale na turistický linky a podobný výkony je Regionova asi vrchol toho co tam jde očekávat a co by mohl někdo zaplatit.

RedFox

Tohle je moc šikovnej motorák, mysím dobrá volba.

Marcel

Je, kdo jel dá za pravdu

Dos22

Pro kočárky, kola, či v létě kvůli klimatizaci jednoznačně, v zimě raději 814, která topí o dost lépe, jak 841 (840).

Zrzek

Bodejť by netopila lépe nemá otevřený salóny jako 840(1). Tenhle problém měli už 810, které se začali vyrábět taky s otevřeným salónem a potom se zpětně dodělávají příčky s dveřma, protože se potom tak rychle nevyvětrá.

Dos22

Jenže ona dokáže dobře topit i v nízkopodlažní části u dveří (samozřejmě za předpokladu, že cestující při nástupu za sebou stiskem tlačítka zavřou dveře).

král j

Je špatné, že naše železnice jsou závislé na dovozu ojetin z ciziny. Ministerstvo by mělo zadat vývoj a výrobu motorových vozů u našich vagonek. To se týká i elektrických lokomotiv.

JirkaJJ

Zadat někomu výrobu? To jste se sekl o 35 let… Takhle to v kapitalismu nefinguje.

král j

K čemu tedymáme ministerstvo, generální ředitelkství ČD?

Svojšín

Co věta… to blábol

Pitrys

Co věta, to závan starých časů…

pony

Tak i v kapitalismu mame nejakou industrial policy, kdyby vlada chtela zaplatit par stovek motoraku, tak to nejspis pujde z vetsiny do „domaciho“ prumyslu protoze nekdo jiny do vyvoje a vyroby takove neperspektivni blbosti tezko bude investovat. Druha vec je, ze zadnou industrial policy nemame a zacinat ted s dieselovym motorakem taky nikoho nenadchne, vodik je hracka pro nemecke R&D a u baterii se nechalo vse Cine, protoze mistni strejcoxperti si rekli, ze jedno zrusene letiste je strategicky vyznamnejsi nez investice do tak klicoveho prumyslu. Takze jako vzdycky.

Ares

A že seš si tak jistej, že by to tu někdo dokázal vyrobit..

kopeček

Zadat vývoj ? To je fór.. snad objednat.. jsem pro ať se vyrábí u nás. Škodovka transportation vyrábí elektrické jednotky. Motoráky nedělá a nemá na to kapacitu. Pokud se koupi 20 let stará rs1 není to špatné.. modernizace u nás a dalších 20-30 let může jezdit.

Eso363

Bohužel. ČKD neexistuje a Plzeň se Studénkou mají plné ruce práce s Pantery. Ty doby už jsou dávno pryč.

Jiřik

ČKD vyrábělo motorové vozy naposledy v roce 1952 – byla to první série M262.0 (dnešní 830).

J.K.

Kolik na to přispějete vy osobně?
Jak na to, aby to nedopadlo jak Škoda 109E? (pozn. nejdražší loko na světě, 2x dražší než obvykle, několik let zpožděné, nespolehlivé, bez ETCS…)

kopeček

2x dražší určitě nebyla

Gajda

A jak to naposled dopadlo s českou elektrickou lokomotivou jsi asi přehlídl? Včetně finanční stránky věci. Buďme rádi za to, že byl Siemens nasměrován k tomu, aby pro ČD vyráběl v konsorciu se Škodovkou. Tak je v tom nějaká česká stopa, podílí se na tom česká firma, část se toho u nás i udělá a přesto to nějak vypadá.

M 474 003

Tak to už tady jednou bylo. A jak to dopadlo, víme všichni.

El Barto

Příznačný nick, M474.0 je jako příklad víc než názorný.

FilFee

Ahá, Tak proto zmizely z db-usedtrain portálu.

Jsem zvědav, kdo koupil ty s nástupem 76cm, protože ty zmizely s nimi.

SYN

No, tak za nějakou dobrou cenu by i ty „vysoké“ mohly být zajímavým zdrojem náhradních dílů?

kopeček

Otázka je cena

FilFee

Pravda.

A nebo ČD udělá tu samou chybu jako s GTW, kdy budou používat i ty s vysokým nástupem.

Avlaky

DB teď prodává i malé linty, taky by se hodily do česka

Vojtěch Suchan

Jen to ne. Lint 27 má problém uvézt sám sebe

Radim

No když se dají někde na rovinu… horší, než 810+010, která funí z Valmezu nahoru směr Veřovice sotva 30 (je tam 70) to být nemůže…

El Barto

Tak to už je snad minulostí, dnes jede 810 z Valmezu směrem na Veřovice jen jako náhrada, pokud vůbec.

Radim

Jo, už jako náhrada, to je fakt. Ale běžně jezdí 814+914 a to teda taky nic moc, ta jede možná 40 😀

SYN

Jojo, však od toho má taky výkon motoru „celých“ 242kW na rozdíl od „pouhých“ 315kW jednodílného Lintu…

kopeček

To je trošku jinak s tím výkonem u reginyz

liposh

Koukl jsem se na wikipedii a ten poměr výkonu a váhy má Lint 27 téměř shodný s 810, což mu vážně nedělá dobrou reklamu.

Vojtěch Suchan

Leo má s lintem 27 své zkušenosti

Avlaky

Jasne, tak musí byt nasazen na “rovnou” trať, ale urcite by v ČR taky našel využití

kopeček

810 už tam chvíli nejezdí.

Radim

Já vím, jen jako záloha, ale na posledním spoji (21:36 z VM) bývala loni nasazovaná „dost často“, že by neměli dost 814+914, které tam jezdí obvykle?

kopeček

Tak 814 bylo málo a ještě dělají zálohu za saryky.

kopeček

Nekupovat .. další řada.. další náhradní díly.. další školení.. nakoupit rs1 a postupně nahradit 814 a 810.

Avlaky

Třeba pro arrivu by se hodily, neříkám nutné ČD

Xaver

Ve starším článku je, že ČD vlastní už 82 RS, v tomhle, že 70. Tak kolik jich tedy mají?

Milos

Ono jde asi o to, kolik jich ZATIM fyzicky prevzali.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Když započítáš i ty, které byly dodány ČD jako nové, bude jich přes 100

kix

neni jich přes 70 i s těmi novými? Ne vše je totiž zatím převzato

3PO

A jak to bude s náhradními díly na tyto stroje?Jestli obdobně,jako u těch,které již po bohemizaci (ne)jezdí,tak by bylo velmi rozumné všechny nahrazené stroje udržovat v pohotovosti pro okamžité použití vzhledem ke spolehlivosti “nových”.

Avlaky

Půl roku zpět DB prodávalo i zrušenou 650

Martin

A tady staré křápy z Německa nevadí?

Xaver

Tvoje bába je starej křáp.

liposh

Prr, prr. Pojďme si i pro urážky stanovit pravidla. Musí to mít úroveň. Babičky se neuráží. Maximum je děda. Třeba: „Sám jseš starej křáp, už tvůj děda byl starej křáp a tvoje bába mu to vyčítala.“ 😀

El Barto

Tak zrovna pro urážky tady už je pravidlo 2) Příspěvek nesmí být v rozporu se zákony ČR. Vyloučeny jsou zejména výzvy k násilí, vulgarity, rasismus, šovinismus, sexismus a urážky všeho druhu.

Takže jakékoli další pravidlo je redundantní.

A ano, tímto jsem porušil pravidlo 1) Příspěvek musí být relevantní vzhledem k článku. Pro ostatní čtenáře by měl být informačně přínosný, nesmyslný spam nebude tolerován.

Za což se omlouvám.

Michal M

Nepřemýšlíte dialekticky! 😀

Jiří Kocurek

Ale notak, vždyť mistní expertiza již před léty dospěla k závěru, že motorák 841 vyrobený v roce 2011 přímo pro ČR je olítaný 40 roků strarý šrot po germánech. Expertiza to přece pozná na první pohled, takže omyl je vyloučen a veškerá kritika nepřípustná.

kopeček

Jakou životnost má vlak?

Hytlák

810 sto let a více.😃

PvvS

Pokud to má správný barvy, tak je to zánovní motorák. Jakmile to má jiný dopravce, tak šmoulí šototribunál to okamžitě převede do kategorie německej šrot..

Jiří Kadlec

Nové motoráky RS1 by se mi líbily na trati Benešov – Vlašim

Tomariero

Však tam taky od prosince mají jezdit.

Pozorovatel

Jsem zvědavý na ten pohled ve Vlašimi, kde vedle sebe bude stát RS1 z Benešova a stařičká singrovka RCAS do Trhového Štěpánova 😀

Kámo

Dotaz. A jaké motoráky by měly jezdit Benešov – Sedlčany? Díky za odpověď.

XPX

Stejně jako Benešov – Vlašim a Tábor – Olbramovice se bude jednat o RS1.

Pozorovatel

Zajímavost. Ač trať Straškov – Vraňany vede po území Středočeského kraje (délka úseku činí 2,4 km), provoz vlaků v celé délce hradí Ústecký kraj ze svého. To byl také důvod, proč se tato trať neobjevila na středočeských rušících seznamech.

dopravak

Středočeský kraj to Ústeckemu financuje skrz mezikrajskou smlouvu. To zjednodušení je v tom, že dopravce má na dané trati smlouvu s jedním objednatelem a kraje už se pak vyrovnají mezi sebou.

Pozorovatel

Není to pravda. Mezikrajskou smlouvu jsem četl a zrovna úsek Straškov – Vraňany není nijak smluvně upraven. U ostatních tratí je finanční vyrovnání specifikováno.

Objednatel SČK s příspěvkem ÚK (dopravce ČD): 090, 110, 161
Objednatel ÚK s příspěvkem SČK (dopravce ČD): 124, 126

A co se týče tratě 072, tak ta je provozována na základě dvou smluv s ČD pro každý kraj zvlášť, čili tam k finančnímu vyrovnání nedochází.

Pozorovatel

Pardon, na tratích 124 a 126 je dopravcem DLB, omlouvám se za překlep.

platamond

Tam to byla před lety výměna, že Stč.kraj to má do Straškova ze Zlonic (pusté Sudety) a Ústecky si to vezme až do Vraňan, kde je jediný důležitý úsek všech podřipských lokálek a to z Horních Beřkovic do Vraňan.

ZdendaP

Je-li tomu tak, tak se rozhodně není čemu divit. Vždyť na území Středočeského kraje leží jen nepatrný kousek té trati s jedinou stanicí a v podstatě se jedné o napojení několika málo Ústeckých vesnic na koridor.

Pro Ústecký kraj ta trať asi nějaký význam má, ale pro Středočeský je ten význam prakticky nulový. Nedivím se, že to nechce financovat.

Pozorovatel

Řekl jsem to čistě jako konstatování faktu, o rozdílném významu tratě pro oba kraje nelze vést spor.

Další důvod, proč Ústecký kraj tuhle trať drží celou na svoje triko, je zajištění přístupu na Říp z jižní strany.

Koro

Je to Straškov a ne Strašov

Peeetr

Snad rozumný nákup, tady u těch to vypadadá, že se opravdu dostanou docela rychle do provozu.
Ale ty, co nakupovali ty pravidelného provozu neschopné šroťáky, vyhodit.

Dusanh

Jak si vysvětlit větu „… tři vozy pokračovaly na deponii do České Třebové.“? Jednu deponii tam znám 😀

Avlaky

ETCS nebudou mít všechny?

Radim

V článku je napsané, že ETCS budou mít „některé“

Konečně střední Čechy??

Konečně na posázavský pacifik nebo tam půjde Regio Fox když se žák dlouho čeká?

Tomáš Škrov

Na dolní výběrové řízení, na horní regionovy.

Tom

RS1 mají jít výhledově na KH – Zruč, a dokonce i Kolín – Ledečko, tak možná, jestli je už nenasadí sem.

Twix

To záleží na i dislokaci vozidel. Uvedené tratě pokrývá depo Nymburk (odkud vyjedou RS1 také na Jičín a Boleslav), zatímco horní pacifik zatím řeší Čerčany, kde trvá ten dlouholetý problém „vejde se tam jen 810“. Ale jak je vidět, problém šukafonů na Vlašim a Sedlčany se vyřeší tím, že RS1 tam budou jezdit z Tábora.

Kubrt

On i ten doposud „čerčanský“ zbytek horního pacifiku by mohl obsluhovat Havlíčkův Brod a bylo by vyřešeno.

Džamel

Píše se rok 2024 , skoro každý už dnes má tarif 10+GB/měsíc, tudíž si myslím, že dávat do všeho bezhlavě Wi-Fi není úplně nutné.

Aaabbb

Asi se budete divit, ale ani z mladých to skoro každý není. Navíc ve vlaku by teoreticky vlaková Wi-Fi mohla mít lepší signál signál, než telefon.

Honza Gajdoš

Mám neomezená data, mobil 5G, ale ve vlaku mi často spadne do EDGE.

Dos22

To je problém stínění, chtělo by to do vozů přidat zesilovače a opakovače.

Michal M

A teď co je levnější.

Radim

Tuhle kravinu dělají většinou „jen“ iPhony

Air Traveller

No, to ne 🙂 Ani android fyziku neprecura.

Honza Gajdoš

Xiaomi Mi 13 :.-)

Jiřik

I Samsung A52s, i Sony Xperia H3113…

Dos22

Pokud dosadíte zesilovače, opakovače, dostanete taky dobrý signál i na datech.
Třeba já jedu pouze na datech (pravda mám neomezený tarif), protože WiFi ve vlaku je tragédie, ale to především kvůli tomu, že na ní X lidí kouká online na filmy, další stahujou a třetí hrají online hry.
A to je problém dopravce, že si v dnešní době, kdy tarify zlevnili, že si je nedokázali zařídit? Navíc pokud člověk trochu vyjednaná, tak dostane docela snadno další slevy.

Bespi

Davat dnes opakovace na hlas GSM 2G nema smysl. Je to drahe a vysilani konci koncem pristiho roku, u S vyjimkou O2 vydrzi az do 2028, kdy jim konci licence. S tim bude jeste sranda. Vsechny stare telefony a spousta prvku automatizace (kotle, zavory …) … . Je tedy lepsi tam dat WiFi, i pres to se da volat pokud je dostatecny datovy tok.

kix

to nevím jaký mladý dneska nemají dostatek dat..minimálně datamanie 100GB je základ, ale většina spíše absolutně neomezený..dyť to stojí na měsíc jako jeden lepší oběd

Jiřik

Synovi platíme 6GB za 474,72 Kč a dceři 5 GB za 456,32 Kč. Lepší oběd si představuji za 250 až 300 Kč.

Twix

Nutné to není. Stejně tak není nutné dávat tam třeba stolky, protože skoro každý má klín kam si může položit věci.
Já na vlakové wifi netrvám, ale pro delší cesty s PC je to příjemný bonus, už jen protože nemusím ten mobilní hotspot spouštět.

Kuba2

V dálkovce dejme tomu, ale kolik toho na tom PC uděláte při cestě lokálkou z Benešova do Sedlčan?

frank

Jízdní doba je kolik ? 65-75 Minut ? To se dá udělat dost …

Kuba2

Jízdní doba je 47 minut (stačí otevřít JŘ) a z toho 30 minut je po stykované koleji na lokálce. Pokud nechcete, aby ten počítač přistál na klíně spolucestujícího, tak doporučuju se radši koukat z okna.

frank

ok to byl jen odhad času 🙂

Fsp

mě spíše baví představa že významnější počet klientů těchto lokálek je placena od minuty připojeného notebooku 🙂 možná si tak pár lidí vyřídí cestou pár mailů aby ušetřenou půlhodinu proflákali na delším obědě….

Jiřik

Což je naprosto v pořádku. Zákazníci i kolegové jsou raději, když dostanou odpověď i mimo mou oficiální pracovní dobu, a já se zase v práci nestresuju z nestíhaček. Tomu se říká win-win. 🙂

Twix

Reagoval jsem na komentář o instalaci wi-fi do všech vozidel, neřešil jsem relace zmíněné v článku. Ale z Benešova do Sedlčan bych si ten PC taky klidně vytáhl, dělám to i u mnohem kratších cest, zvlášť pokud jsou v běžné pracovní době. Pracovat na PC neznamená nutně psát na klávesnici a jezdit myší, někdy si stačí něco číst nebo prohlížet prezentace, u toho má člověk větší šanci udržet PC na místě i na stykované koleji 🙂

Džamel

Já bych to nepřirovnával ke stolku a jinému užitnému mobiliáři, ale spíše k dennímu tisku. Už to skoro nikdo nekupoval, ale u ČD se to pořád rozdávalo, tudíž stejně vidím i tu Wi-Fi. V momentě, kdy 1GB stál 200 korun a tarify měly třeba 750,1500 MB to byla užitečná věc, ale dnes už je doba jinde.

Twix

Stolky bylo schválně přehnané srovnání ale ten denní tisk taky nevím – přece jen ta wi-fi nemá zdaleka takové náklady (i personální časovou náročnost) jako distribuce denního tisku. Tam je v pořádku že byla zrušena. Ale přestože wi-fi je „zbytečná“ věc, využije to kolikrát víc lidí než ten stolek.

watslaw

Mně přijde, že se to tam dává proto, že oproti jinému vybavení montovanému při reko (klimatizace, ETCS, WC) to stojí pakatel, ale dá se to dobře marketingově prodat.

kix

taky mi to přijde zvlášť do regionálky zbytečnost..

SYN

Jsou tu třeba cizinci pro které může být GSM data na roamingu poměrně drahé… Jako jo, jestli by to mělo být drahé tak ano, ale při takové obrovské sériovosti buch řekl že to bude malina… navíc kvalitnější anténa (a mimo plechovou „kastli“) by měla chytat data i tam kde individuální už ne…

Joe

To je stejné plácnutí jako „všichni mají elektromobil nebo alespoň hybrid“. Jen tak mimochodem na 20 let starou SIM operátor žádnou super nabídku nenabízí. Když jsem poptával lepší tarif, tak že prý není problém, ale podmínkou je nová SIM a nové číslo. Jo celej žhavej všude předělávat registrace na nové číslo (ne, dousimkový telefon není řešení, druhý slot využívám na paměťovou kartu).

eLzyx

převést číslo k jinému operátorovi a po pár měsících zpátky. To se to číslo již bude pro „starého operátora“ tvářit jako nové …

Nutná je klima ale wifi je fakft blbost

Nutná je klima ale wifi je fakft blbost

Movia

Straškov, ne Strašov… písmeno nám odněkud vyskočilo

Ondřej

Ojetý šunt, který nic nevydrží, viz ťukance z toho roku…

Honza1 a 1

Přesně. Já bych oprášil válečné pancéřové vlaky. 🙂

Miroslav

A na 809 byl vždycky spoleh, jo?

libcha

Jistě, na 809 byl součástí deformační żony i strojvedoucí.

Jan

jo jo koupit měli kolejový tank ten by vydržel 😁

František

Pořád netuším co je špatného na autobusech z tohoto století s EURO6 emisemi, sníženou podlahou, klimatizací a co zajíždějí do obce…

Petr

Třeba to, že tam nejsou toalety, mají omezenou kapacitu a nelze v nich bez přídavného vozíku vozit kola.

***** Petr

A vlak má kapacitu neomezenou a záchod mimo provoz a kola nemusí mít na vlecce nebo nosiči. Proto rádi zaplatíme čtyřnásobek místo častějších busu. 😜 Takhle se to nikdy nedělali, na to je předpis 😜

kopeček

Spojí se více jednotek ,přidají vozy. Autobusy se spojí? Ne

Hala D

Jdi si číst články o autobuskách a nepruď tady.

Honza1 a 1

Ve většině případů málo vytížených lokálek dál od velkách center je to prostě dobrá volba. O to více se však musíme zaměřit na hlavní tratě. Považuji se za železničáře srdcaře, ale do takové Chřibské prostě raději v Děčíně přestoupím na autobus, než absolvovat 3 km lesem.

Twix

Kde chce objednatel bus, nic mu nebrání ho objednat. V některých relacích dává smysl tím nahradit vlak. Ale třeba z Benešova do Tábora, kde vlak některá sídla neobsluhuje optimálně, přemýšlím o kolik delší by byla jízdní doba autobusu, který by obsluhoval přibližně ty samé obce. Když zadám trasu Tábor – Chotoviny – Sudomeřice – Mezno – Heřmaničky – Votice – Olbramovice – Bystřice – Benešov do map, pod 70 minut se nedostanu ani autem, když nebudu nikde stavět. Takže bus za 85-90 minut? Vlak to má za 55 minut před nahrazením regíny stadlerem a jezdí tím i lidi mezi rychlíkovými… Číst vice »

Pozorovatel

Středočeský kraj v minulosti skutečně chtěl zrušit osobní vlaky Olbramovice – Tábor, ovšem s tímto záměrem nesouhlasil Jihočeský kraj. A proti Kubovi si Borecký netroufl jít.

Peeetr

Borecký je hlavně žvanil, a reálně toho nakonec v praxi uskutečnil velmi málo oproti těm svým všem slibům.

Pozorovatel

To je dobře 🙂 I v Ústeckém kraji padla kosa na kámen. Sice tam to Borecký zkoušel na sílu, protože tam vládne ANO, ale jeho straničtí kolegové ze STANu v Ústeckém kraji nechtěli tuhle hru s ním hrát. A na tom se to také sesypalo.

tarten

Nevím co myslíte, ale jím naslibovaná rozsáhlá modernizace vozidlového parku opravdu probíhá.

Peeetr

Rozsáhlá modernizace probíhá skoro ve všech krajích, protože teď byla poslední léta na nákup neelektrizovaných autobusů, a velké části původních vlaků právě toto desetiletí končí životnost, zvláště když v celé EU se zákonem zakázalo prodlužovat kilometry bez přísně evidovaných oprav.

Jiří Kocurek

No prostě tam měli dát vás a byly by vlaky zadarmo.

VTT

Až na to, že ten autobus může bez problémů obsloužit ty Votice, na rozdíl od vlaku, co má nádraží 2km za městem. U Olbramovic je to trochu lepší, ale jen o málo. Bystřice taky nemá nádraží v centru.

Twix

To je samozřejmě pravda. Třeba by ten bus za cenu dalšího prodloužení jízdy obsloužil i Sedlec-Prčice. Je to vždy otázka, jestli je atraktivnější dojít nebo dojet si na vzdálenější nádraží a pak jet vlakem relativně rychle, nebo to nahradit pomalejším busem. V tomto případě upřímně nevím.

VTT

To je problém téhle trati. Votice, jako největší obec mezi Táborem a Benešovem, jsou od trati daleko. Přitom jsou už dost velké na to, aby byly cílem dojíždění z místních vesnic. Kdyby trať vedla opravdu přes Votice, byla by to důležitá páteř místní dopravy v tomhle kraji. Takhle je dost problematická.

Tomáš Záruba

Tahle trať muže vzhledem ke své rychlosti fungovat jako “roztroušené P+R”, ale podmínkou je jet přímo a nejpozději z Čerčan i rychle do Prahy.

VTT

Nějaká malá dojížďka do Prahy je i z Heřmaniček, ale jinak ta trať vede spíš pustinou. Tomice, Ješetice, Střezimíř, Mezno, vše i s okolími, to jsou spíš osady než vesnce.

Tomáš Záruba

Jo, ale je tu reálná šance na obrovský modal-split.

VTT

Ale z nepatrného základu.

Stráťa

Vtip je v tom že náhrada vlaku autobusem nemusí jet po stejné trase. Ty obce může obsloužit několik vhodně vybraných linek které si ty zastávky rozdělí a potkají se ve městech. Cestujících z jedné vesnice do druhé vesnice je zanedbatelné množství takže můžou jet s přestupem.

Granja

V takové relaci s autobusovým přestupem pravidelně nikdo nepojede. Obslouží se sám autem s odstavením vozidla na P + R.

Michal M

To je fajn, že jste vymyslel hovadinu, u které jste sám přišel na to, že to je hovadina.
Máte středočeský úsek spádující na sever (po Heřmaničky nějak i obsluhovatelný vlakem) a jihočeský spádující do Tábora (ten taky nikdo rušit něchce).
Problém je to mezi, kde je pár malých vesnic a stanice v polích. Jejich obsluhu autobusem do Votic samozřejmě v pohodě uděláte, a dokonce se trefíte i do zástavby a do dalších sídel po cestě…

Twix

A jaké z toho tedy vyplývá ideální řešení? Zrušit vlaky v úseku někde uprostřed a ty autobusy ve Voticích navázat na co?

VTT

Některé autobusy ze vsí u Votic jezdí přes Votice do Olbramovic na nádraží. Což je asi to nejlepší, co se tu dá vymyslet, navíc k tomu i P+R.
Jedině busy ze Sedlce vést přes Heřmaničky a tam s přípojem na vlak, což může být klidně i R17.
Ten Os tam stejně neobslouží všechno, okolo trati jsou i místa, spíš osady, kde vlak nestaví.

Hala D

Autobusy mají jedinou nevýhodu. A to, že nejezdí po kolejích. A ČD po kolejích jezdí, takže asi jsou pro ni autobusy nepoužitelné. Jak těžké musí být tohle pochopit.

kopeček

Ještě že modernizaci dělá DPOV.

Granja

To je na tom to nejdůležitější.

kopeček

Kdyby to dělaly vrutky nebo Zvolen ..je to v kýblu.

Z 074

Takže naděje i pro 074?

platamond

Až SŽ zabezpečí pár přejezdů, zatím nesjedou jídzní doby díky delší době na úvrať (810 tam má 1,5 min., 841 potřebuje 4).

dopravak

Na co 4 minuty? Jinde se to v pohodě zvládá za 3 a ještě se na tom krátí.

platamond

Není důležitá realita, ale norma. Nikdo nezkonstruuje JŘ proti normě.

Kuba2

Tak to by víc parády udělalo odstranění té úvrati.

Z 074

A až dojezdí poslední 809 (snad se to jednou stane), tak se tam osobní doprava zruší, protože to nic jiného nevyjezdí?

Lampárna

Neplánuje někdy napsat nějaký rozsáhlejší článek, jak jsou na tom tato ojetá vozidla se zprovozněním? Je celkem zvláštní, když z prvních 22 odkoupených RS jezdí asi 7-8 vozů, odkoupená Desira stále nejezdí, Stadlery GTW v Olomouckém kraji také jezdí spíše příležitostně a malá část z nich.

kopeček

Desira čekají na papíry. Stadlery v Olomouci jezdí..

Lampárna

Nevím zda jezdí, když stále hojně zaskakují rakve, regíny i ty 810

kopeček

Jezdí včera jsem byl v Olomouci/Hanušovic a jezdily stadlery. I dle sledovacek jezdí.

Ares

Jsou na tom tak jak dopravce umí.

Ondra K.

A taky úměrně tomu jaký rozsah opravy si dopravce objednal.

Augusto Pinochet

…myslíš ta Desira, co se před cca 18-20 lety vyráběla v Siemensu na Zličíně a ČD místo nich pořídila 810ky?

Miroslav

Mluví o Desirech které jsou stále odstavené v Děčíně.

Bez přezdívky

Čekají na papíry, bohužel na tom sedí DÚ…

tarten

Poslední 810 byl vyroben 1982. Myslíte RegioNovy?

Michal M

A pikantní je tady porovnání s „autobusovým“ GWTR, který naopak má vozidla (protože je schopný je rekonstruovat), ale nemá na ně objednávku…

XPX

Máte na mysli situaci týkající se RS1, které GWTR koupil v listopadu 2023?

Ares

Všechna RS1 GWTR využití mají a jezdí.

XPX

Ano, aktuálně 9 v Klatovech a 2 ve Volarech.

Vojtěch Suchan

RS1 i GTW zničili umělci v žosce. Na co sáhli, to nejezdí. GTW tam ale skutečně šly ve stavu vraků, RS1 byly provozní. Proto se ty další várky už dělají v Německu/vlastní silou ČD. Desira mají problém, protože DÚ požaduje schválení jako varianty typu, i když Desiro u nás schválené je. To by ale snad mělo být už v nejbližší době hotové.

Bez přezdívky

Tak ŽOS to nikdy neměli dostat, to proloboval kámošům Bednárik. Mimochodem majitelé ŽOS Zvolen taky stojí za to, kámoši Fica a masového vraha putina…