ČD musí pro Jihomoravský kraj nalepit na vlak zelený pruh. Kvůli jízdenkám. Část pokladen skončí
Elektrická jednotka 560 v Brně. Foto: České dráhy
Cestující v Jihomoravském kraji na dvou páteřních železničních linkách S2 (Brno – Březová nad Svitavou) a S3 (Tišnov – Břeclav)
Nesmysl, cožpak se průvodčí od té doby nebude už pohybovat po celém vlaku a bude se zdržovat jen v jednom vagóně? To tam bude mít tu pokladnu s klikou, že se s tím nebude moci přemisťovat?
Jen aby ty dveře na pantografu šly otevřít:)
Když už, tak by to mělo být naopak: určené místo na nástupišti, a ať se dopravce stará, kterými dveřmi a kterým vozem u toho místa zastaví.
Když tak nad tím přemýšlím, tak celé opatření si protiřečí. Průvodčí tedy bude primárně přítomen v těch vozech se zeleným pruhem. Ale cestující s kočárky či koly (kde cestující s koly budou za jízdu platit víc – nejen za sebe, ale i za ta kola) mohou nastoupit do kteréhokoliv vozu, tedy i do těch krajních, kam průvodčí nově dojde s tím nižší pravděpodobností. Navíc – z vlastní zkušenosti (poúrazové) vím, že určitá pohybová omezení nemusejí být trvalá, ale jen dočasná; a specifikovaná právě jen na překonávání schodů, kdy mj. jsem dával (a to i ve chvíli, kdy nemocenská již byla… Číst vice »
Taky je rozdíl se průvodčímu přihlásit nebo se spoléhat že si tě třeba nevšimne když se přimícháš k partě se skupinovou jízdenkou.
Nevíte někdo jak to bude s In-kartou 25/50 po 1.1.2020 ? ČD údajně dosti zmatečně cestujícím odmítají vystavovat nové In-karty (na 1 nebo 3 roky), že dočasně vydávají nějaké papírky. (zdroj: – jedna paní povídala – OL kraj)
To je přece standardní postup, že než se vyrobí plastová karta, tak se jezdí na papírovou.
údajně to není tento postup, ale zcela nový, jako že do odvolatelné doby netuší ani pokladní, co bude po 1.1.2020.
No jo.. Revoluce je tu.. Reformy jsou tady..
Mně novou IN kartu vystavyly před měsícem bez problému, nicméně do libovolnýho z těch pěti krajů to mám poměrně daleko..
Vypadá to, že cestování vlakem zvoní umíráček. Chystané novinky budou mít, myslím si, pro většinu cestujících jediný efekt. Z vlaku přesednou do automobilů…
Většině cestujících se nic nezmění. Pokud pojedou v rámci kraje, koupí si krajskou jízdenku, stejně jako doposud. Pokud pojedou mimo kraj, koupí si jízdenku ČD, stejně jako doposud. A dojížděči typu Brno-Břeclav, kteří potřebují EC i Os, možná budou mrmlat a vyhrožovat, že pojedou autem, ale nakonec si místo In50 koupí In100, což bude sice o něco dražší, ale ve srovnání s autem pořád za hubičku.
Spíše jde o to běhání po nástupištích za označeným vozem a k tomu přidání stanic a zastávek, kde toto bude nutné. Plus zdražení případného omylu na 50 korun. A co teprve při těsných přestupech a zpožděních… Namísto instalace univerzálních automatů budou lidem cpát nějaké aplikace do vybraných (nejdražších) typů elektroniky. To je jednoznačně odrazující. A to kvůli pár hovádkům, jimž je zatěžko za jízdu přiměřeně zaplatit…
Zapomněl jste na režijkáře….. Ti nepojedou ani autem, protože budou na nástupišti stávkovat
Nejvíce se změní kolenovrtům, kteří se vyhýbají průvodčímu. Průvodčí/revizor budou mít teoretickou možnost vypsat pokutu když se jim schválně budou vyhýbat. (Prakticky se stejně průvodčí nebude chtít hádat. I dneska je reálné, že ve stanici A pomůže s kočárkem, pak má jinou práci, pak prodá jízdenku ze stanice B)
Nebojte se, za chvilku zase nějaké opatření naštve automobilisty a ti přesednou do vlaků… a tak pořád dokola.
Všechna veřejná doprava se integrovala takovým způsobem až se úplně dezintegrovala.
Přesně!
Zelená má jednu obrovskou výhodu. Nebo nevýhodu, dle úhlu pohledu. Za šera vypadá černá, což je výborné, když se chcete maskovat. Ale dost naprd, když tím chcete něco zvýraznit, obzvlášť na něčem, co je samo o sobě šedé, jako například Tornádo.
IDSJMK si to u mě (a asi nebudu sám) docela pohoršil, mnohem lepší by byly automaty v každém vagoně. Řešení typu předpis je předpis a chyba se bere automaticky jako úmysl mi přijde jako vytažené z temné totality.
Ano, pomalu se sám začínám bát to používat, jak to tak čtu. Už i na dříve jednoduchou cestu aby člověk podnikal pomalu bojovou přípravu a nastudoval vše, co k tomu sežene či nesežene. A třásl se strachy, že něco opomněl. To může sice i v autě, ale tam – pokud nehavaruje – je ten postih relativně nepravděpodobný.
Takže až budu dobíhat vlak na poslední chvíli, musím si trasu prodloužit o půl soupravy a riskovat ujetí vlaku, anebo nastoupit prvními dveřmi a riskovat mastnou pokutu (přestože budu aktivně vyhledávat průvodčí na zaplacení lístku)?
Chjo, a to jsem si IDS JMK vážil..
Neznáte modrou mantru „Na vlak se neběhá, na vlak se čeká“ ? 🙂
Neznáte klasiku na české železnici? Přestup 20 minut a díky zpoždění dvě minuty?
To mi chcete tvrdit, že v tom prvním vlaku pojedete bez lístku? 😉
Jasně, vymyslíte kombinaci „Do Brna ECčkem za TR10, a co dál?“. Myslím, že v případě prokázání, že jste přestupoval ze zpožděného vlaku a nestihl si doběhnout do pokladny, vám to průvodčí prodá bez přirážky.
Nicméně to vidím tak, že se časem objeví možnost, jak si třeba v Praze na hl.n. koupit lístek z Brna do Hustopečí. ČD uměly prodat lístek na Železnici Desná ze Šumperka třeba do Koutů, tohle bude přesně to samé.
no já zažil teďka na přestup plánováno 20 minut a díky zpoždění 75minut poklus do dalšího vlaku který měl pravidelný odjezd o hodinu později
Jsou to závažné kroky zpět. Bez kritiky…jak může starší člověk, postižený, nebo maminka s dětmi běžet do určitého vozu. A průvodčí řeší kolikrát mimořádnou událost, nebo pomáhá s nakládkou kočárků, informuje celý vlak o událostech na trati, výluky,protože bezpečnost je přeci nejdůležitější. To to je to špatně.
A co třeba si ten článek nejprve přečíst, než začnete vypouštět podobná moudra?
Hm, podle mínusů koukám, že článek nečetlo víc „diskutujících“. Ale hlavně že vědí, jak budou maminky s kočárky běhat po peroně.
A co takhle automat na jízdenky na každé nádraží? Nebo (několik) do každého vlaku…to by bylo přece jednodušší, nebo ne? A nebo aspoň wifi a slušnou aplikaci (Poseidon za slušnou aplikaci narozdíl od aplikace Můj vlak bohužel nepovažuji) – aneb když si kraj vymyslí blbost, proč cestující má mít svůj datový tarif a nebo lovit průvodčího v dost možná přeplněném voze?
Aneb pravidelný cestující nepocítí asi nic (možná zdražení na určitých úsecích proti kombinaci INněco a traťová jízdenka), příležitostný bude silně uvažovat o autu…
Takhle to funguje v GW Train v Jižních Čechách. Automaty na jízdenky, kde lze platit jak hotovostí tak kartou. Někde jsou i pokladny na nádraží. Nastupovat pouze do určitých dveří mi přijde jako naprostý bizár od někoho kdo MHD nikdy nejel.
Jel jsem sice s GW Train jenom jednou a to z Číčenic do Prachatic a zpět a tedy zážitek zrovna nejlepší nebyl, když pominu to, že motorák byl zamčený (i když strojvedoucí byl uvnitř) a pustil nás tam až 10 minut před odjezdem, takže jsme půl hodiny čekali v zimě venku (to jsem například u ČD zažil snad jen jednou, jinak vždy byla souprava přístupná i hodinu před odjezdem, když stál u perónu), tak uvnitř automat s kterým jsem chvíli bojoval, při jízdě strašný Randál, možná horší jak v 814 a korunovali to zpožděním při cestě zpět (jestli neumí jezdit… Číst vice »
K tzv. usměrněnémi nástupu cestujících doplním, že v JMK nepůjde o první výskyt tohoto (IMHO nevhodného) jevu; od 12/2012 do 12/2015 bylo toto opatření zavedeno v zastávce Omice, kde byl povolen vstup pouze do 1. vozu ve směru jízdy (a mmch. nebyla uvedena žádná výjimka typu „netýká se cestujících s kočárky/koly atd.“, kde pro kola/kočárky bývá více prostoru spíše právě v přípojných vozech, které však nejsou „první ve směru jízdy“). Opatření se týkalo nejen těch cestujících, kteří si po nástupu chtěli koupit jízdenku ČD, ale i těch cestujících, kteří u sebe měli IDSkovou jízdenku určenou k označení. V opatření o… Číst vice »
Děsím se stáří.A to pracuji 40 let na dráze.Mám být nač hrdý???
Ahoj jsem na tom hodně podobné. Délkou zaměstnání i pocity. Něco je špatně a to čím dál tím víc. A nejhorší je že ten binec co nastolí JMK hodí cestující stejně na nás. Nedávno mi průvodci vyprávěla jak nějací lidé omylem s naší jízdenkou nastoupili do žlutého. Ten zastavil mymořádne hned v první stanici a nekompromisně je vyhodili z vlaků. A oni začali nadávat na ČD to prostě nepochopíš.
Hracklaw: cestující chtějí jet Žlutým a vaše pokladní místo věty „to neprodavame“ mu vnutí nějakou kravinu a vybere peníze.
To si vážně myslíš že si někdo půjde koupit jízdenku na žlutého do naší pokladny když má kousek vedle tu správnou ?
Ne omylem nastoupili do špatného vlaku. Psal jsem to.
Takže cestující chtěl jet jiným směrem než vlak do kterého vlezl, a že se zastavilo ještě ve stejném městě to kromě tarifních dopadů hlavně pomohlo cestujícímu. 🙂 ČD by ho nechali spát až do Číny. 😀
Proč jiným směrem?
jo stale se to mýmu kolegovi… koupil rychlík do prahy, baba vyjela nejbližší ČD rychlík a on se nacpal do regiojetu s náma, co jsem měli koupená lístky dopředu z netu. V židenicích se RJ neprodává.. no komedie. Nicméně nikdo nikoho nevyhodil, nějak se zapaltil lísten namístě přes internet.
„Nově naopak kraj požaduje zajištění provozu prodejního místa na zastávce ve Velkých Pavlovicích.“
Ve Velkých Pavlovicích zast. existuje pokladna i nyní, viz https://www.cd.cz/stanice/velke-pavlovice-z/5436785 (sekce „Vnitrostátní pokladní přepážka“).
„Od ledna dojde i k další změně: namísto 56 míst, kde se prodávají jízdní doklady v Jihomoravském kraji, dojde k redukci na 42 prodejních míst. Jde o prodejní místa Adamov zastávka, Brno-Chrlice, Čebín, Hrušovany nad Jevišovkou…“
Hrušovany nad Jevišovkou mají trvale zrušenou pokladnu již od 1. 7. 2019.
A proto jezdětě v autem, kraj si to žádá, kraj to vyžaduje. A ty přední vozy s průvodčím to je typické Polsko. Kam jsme to za 30 let došli?
Chce to ještě drobné úpravy.Např.cestující bez platné jízdenky si označí levou paži zeleným pruhem,aby ho průvodčí z dálky poznal.
Nechte bejt, ani bych se nedivil, kdyby to některé z kraje po přečtení tohoto příspěvku „napadlo“.
Vtipná poznámka,Martine1,nebýt to celé velmi skličující. Máme,co jsme si zvolili-nekecáme,makáme,u nás v Praze to také není to pravé ořechové,jenom čekáme,až piráti a Čižinský vymyslí dan ze vzduchu
Ti snad ne, ne?
V nástupní zastávce nebo ve vlaku si vyzvedne tento cestující zelený nandavací rukáv a pohyby ruky bude informovat průvodčího… Použití rukávu bude povinné a zpoplatněné. A dalších kreativních možností vylepšení se nabízí nespočetně. To pak bude „zážitkové“ ,cestování a selfíček.
A ještě u sebe bude muset mít pás a vstupní vízum do JMK 😀 .
Zrušení prodeje v Rousínově odbavení obou vlaků, které zde zastavují, jistě neohrozí. 🙂
Perličkou je, že (dle tohoto článku) nebude zrušena pokladna v žst. Miroslav, přičemž právě od 12/2019 se tím více sníží (již tak nízký) počet vlaků osobní přepravy, které přes ni jedou. Tím víc se tomuto (ne)zrušení (pokud to tedy není chyba/neúplnost v článku) divím v té souvislosti, že (pokud se mezitím nic nezměnilo) výpravčí již nebudou jízdenky vydávat nikde. (Srov. např. se žst. Střelice, kde např. dosud v pracovní dny od rána až do odpoledne, jakož i v neděli od dopoledne do večera, prodává jízdenky přímo osobní pokladní a nikoliv výpravčí, ovšem od 12/2019 – viz článek – tam bude… Číst vice »
Na jaře jsem chtěl jet vlakem z Prahy do Pouzdřan. Proboha, co a kde si mám koupit, abych tam dojel a nebyla mi udělena pokuta? Už se v té šaškárně začínám ztrácet a to vlak používám ke svým cestám často. Co teprve příležitostný cestující, ani se nedivím, když raději použije automobil, i když svezení po D1 je také „zážitek“.
Pro mezikrajské cesty platí tarif ČD v Os i Sp. Např. Praha-Valtice, nemusíte na Os kupovat novou jízdenku.
Skutečně? Vždyť tu stále čtu v nějakých článcích, že nebudou uznávat tarif ČD. No, na jeře se s vámi rád podělím o zkušenost, pokud najdu odvahu se do JM kraje vydat.
Přečtěte si nedávno zveřejněný článek tady na stránkách, nebo si ty stejné informace najdete na idsjmk.cz
Jeďte RJ do Břeclavi a pak na JMK do Valtic a budete to mít o polovinu levnější než s ČD na jednu jízdenku.
neeeee, takové kacířské doporučení zde prosím nedávejte. Přeci pokud máte IN50, tak je jízdné ČD skoro srovnatelné jako u RJ
Pohodový svezení. Díky rekonstrukci D1 máme všichni pravidelný bezpečnostní přestávky!
Česká lokalita rozšiřuje „zážitkové“ cestování jak se dá. Dalším krokem bude foto soutěž, třeba na Insta, o nejvíce lajkovanou fotečku zeleného vagónu nebo zelené ruky (cestující bez jízdenky si vyzvedne zelený rukáv, aby upozornil průvodčího). Kreativní kreatury to ještě posunou dál…
Třeba jako „Avatar“ – Vladimír Franz? 🙂
Jako ještě bych pochopil, že ČD neprodávají jízdenky na tratě, kde jezdí soukromí dopravci, i když si myslím, že i to je extrémně špatně a technické řešení by nebylo zase tak složité, kdyby byla vůle. Ale že si na vlak ČD nekoupím jízdenku ČD je absolutní nesmysl. Přijde mi to, jako by v Praze na lince metra A jezdila společnost Metro Praha a platil tam jinej tarif a do toho na lince C sice jezdil z I.P.Pavlova na Vltavskou DPP, ale neplatily tam jízdenky PIDu (v tomto příměru ekvivalent celorepublikové sítě), ale když bych jel stejnou trasu už z Vyšehradu,… Číst vice »
Současný princip rozdělování tržeb/ztráty z jízdenek TR10 a státních slev mezi jednotlivé kraje je ze strany GŘ ČD na tolik neprůhledný/neprůkazný, že nelze konat jinak, než způsobem, jaký je vidět. Kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá.
V tomto případě do jámy totálně spadlo neustále bobtnající GŘ ČD a prakticky jen ono nese za vzniklou situaci zodpovědnost.
Tak tržby se stejně budou muset rozdělovat z mezikrajské dopravy. A pokud jde o vnitrokrajskou dopravu, tak přece jde udělat jednoduchou věc – tržba za všechny vnitrokrajské jízdenky se převede na kraj. Přijde mi to dost jednoduché. Co už ale vůbec nechápu je, že se vede debata, jestli smí ČD prodávat v eshopu krajské jízdenky. Proč by to nemělo být proboha možné? Přijdu do eshopu ČD, koupím jízdenku Brno – Blansko, dostanu krajskou jízdenku a je mi to jedno. Ale proč bych časem měl mít kvůli cestování pro každý kraj zvláštní aplikaci v mobilu, abych si vůbec mohl koupit jízdenku… Číst vice »
Nechci nikomu brát iluze, ale nemohu se zbavit přesvědčení, že do té jámy spadl hlavně cestující. Úředníky z GŘ ČD tohle asi vůbec nemrzí, jinak by takové smlouvy nikdy neuzavírali. Vždyť je to podraz i vůči držitelům IN karet, kteří si je předplatili v dobré víře, že získají za to od ČD nějakou slevu.
Podraz vůči držitelům inkaret je fakt, že ČD odmítají krajům platit jízdné za in.
jóóóó pánové, kdybyste jen věděli….
„A pokud jde o vnitrokrajskou dopravu, tak přece jde udělat jednoduchou věc – tržba za všechny vnitrokrajské jízdenky se převede na kraj.“
v TR10 NE a NE a NE!! Pokud jede krajská Os/Sp linka v souběhu s dálkovou linkou, tak je prakticky stoprocentní riziko, že GŘ ČD přiřadí flexi TR10 jízdenku místo k brutto osobáku k netto rychlíku, čímž si sníží ztrátu na dálkové lince a naopak zvýší ztrátu na Os, což GŘ ČD nezajímá, protože brutto, a dostanou to stejně zaplaceno.
Někde jsem četl, že ČD budou za inkarty vracet peníze…
Padá do ni pouze cestující… Řekněme si to na rovinu, nelíbí se jim většinou in 50.. Protože se jim nelíbí poloviční jízdné..
Žádní cestující, všichni občané krajů, které GŘ ČD tímto stylem pojebává. 🙂
Zatím do jámy padají převážně cestující. A bude bohužel hůř.
Ale tak to podobně v Praze a středočeském kraji už chodí. Jsou tratě a linky na kterých jezdí dopravci, kde PID jízdenka neplatí.
možno by menil od veci nákup cez SMS ako v MHD, nie každý (dôchodca) má smartfon, bolo by to asi najjednoduchšie riešenie
No jo, ale co tam bude „čudlit“? Názvy zastávek, aby mu to občas vyplivlo, že zadání není jednoznačné? Nebo čísla zón, která bude muset někde vyčíst? Někomu by to nepochybně pomohlo, sám nemám nejmodernější „tydlifon“, protože jej nepotřebuji, a to se důchodu asi ani nedočkám, ale také to není moc přívětivé.
Číslo zóny i název zastávky by šel.
A „zadání není jednoznačné“ leda pokud zadám název obce, přes kterou prochází hranice zón.
No jo, moc lidí jezdí vlakem..tak je potřeba to nějak regulovat 😀
Tak tady je ten čokl zakopaný. Bingho!
Předpokládám že to bude vadit kolenovrtům, kteří při nástupu koukají kde je průvodčí a jdou co nejdál.
Takže tři školní výlety v zastávce na znamení, zrovna když nefunguje automat ani Poseidon, Os předjede chcíplou soupravu od Ex,….
České dráhy už dávno neprodávají skupinové jízdenky v pokladně před odjezdem vlaku, výhradně 72 hodin předem. Školní výlet se musí organizovat s předstihem tak jako tak.
Nemáte pravdu.Jelikoz jdou cestující na školním výletě povětšinou odbavení za jízdné 6-18 (18-26),nejde o skupinovou jizdenku a není vůbec problém tyto jízdenky zakoupit těsně před odjezdem, popřípadě na vlaku.A učitelek většinou nejede víc než pět.
Skupina do 5 lidí se předem nahlašovat nemusí to máte pravdu, ale na druhou stranu je to od škol docela sviňárna se nenahlásit předem (a řešit to x skupinovými jízdenkami po 5 v den odjezdu), protože předem by dráhy mohly reagovat, třeba přidáním vozu, protože už jsem zažil, že se sešli i 3 třídy naráz a to pak je docela masakr, v, už tak plném, rychlíku ráno, no ona stačí jedna třída ráno v narvaném osobáku a bohužel nic nejde dělat, aby je donutili se hlásit předem.
100 místenek nakoupím, ale od ohlašování skupiny mě ČD odradily nedávnou realitou. Pro 90 lidí řazeno 64 mistne kvatro, ve kterém několik cestujících nadává že se jim tam nahrnula skupina(na voze je cedule, ale docela nevýrazná).
Pokud bych se neohlásil, při nejhorším by místo dvou kvater jelo jedno (kdo ví jak vycházely oběhy, stejně ten den po té trati jelo víc part).
Nám nedávno přidali celý motorák (aby nemuseli na úvrati složitě manipulovat, pokud kolej za výhybkou byla vůbec sjízdná), ale někdy také nic, ba dokonce jednou ani neoznačili místa, takže nás půlka stála…
Neoznačili místa? Já myslel, že ohlašování skupiny je něco jiného než rezervace míst.
nebojím se , že by ČD na cokoliv reagovaly.
Nejsou schopny reagovat ani na běžné zatížení dálkových linek studenty
Bohužel naše škoolství (učitelky i učitelé) nechápou nutnost nahlašování. Neumí používat internet, neumí číst a dokonce někteří neumí ani mluvit co chtějí. Bohužel školství zaznamenalo velký úpadek a v poslední době jen chtějí přidat peníze, ale znalosti nemají ani učitelé natož děti, které by měli něco naučit. Kde jsou ti kantoři, co něco uměli a měli něco v hlavách (bez internetu, mobilu) a vše zvládali i vyřizovat skupinové jízdenky (a to psali seznamy dětí).
Ajaj. Kdo vede JM kraj? Ano? Dobrá ukázka nemehel v praxi. Tak hlavně, že se proti nim Babiš tak moc vymezoval.
Ve středních Čechách, se zas má rušit noční provoz pokladen. https://1url.cz/FMPPI
Ale jinak jsou na kraji v podstatě normální. 🙂 Já bych ještě udělal něco lepšího. Kdo bude nastupovat v neobsazené stanici, tak pouze jen s povolením krajského úřadu, které se vydává na krajském úřadě v termínu minimálně 30 dní před jízdou.
A to pouze mezi 23:45h a 02:15h ze soboty na neděli. Navíc, v rámci spolupráce, na KÚ Karlovarského kraje.
A se slevou 20 % na letenku při zakoupení na první úterý v měsíci.
Kartička na Slevu pro důchodce, bude vydávána na Krajském úřadě, osobám starším 65-ti let, pouze v doprovodu obou rodičů. 😉
Moment, to jako že i v neobsazených zastávkách??? No tak to bude maso, už se těším na reportáže typu „babka o holi se courala po peróně do prvního vozu moc pomalu, vlak jí ujel, ošklivé zlé dráhy“, možná i pár žalob padne. A už jenom nastupování byť i „jen“ 30-40 lidí jedněmi dveřmi bude jistě prospívat zkracování JD, o přeplněnosti toho jednoho vozu po pár zastávkách ve špičce nehovoře.
Tady se někdo naprosto zbláznil. Teda pokud není nějaký tajný plán během listopadu 80% zastávek vybavit automaty, nebo tak něco.
Označit na nástupišti sektory cca na délku vagónu a hlásit kde je který vůz neuškodí z několika důvodů. Šukafon u dlouhého perónu, první třída,…
Proč by baba chodila po nástupišti až když vlak zastaví?
Pojede 5 Bymek, při pohledu na přijíždějící vlak nic nepoznáte, budete muset počkat až zastaví. Ve směru do Břeclavi to bude třeba poslední vůz, z Břeclavi první, a nebo také ne, ale co, nezabývejte se těmito „drobnými“ detaily. SŽDC není schopna ani hlásit výluky, hlášení umístění vozu v konkrétním vlaku v každé nácestné zastávce je úplné sci-fi. Jak píše pan Záruba a má pravdu – kdyby na každé zastávce stál automat na jízdenky, neřeknu ani popel, ale toto se opravdu nepovedlo. Spíš mi tato akce připadá holou zoufalost, co teď s tím, aby se „něco“ udělalo, když nás teď překvapila… Číst vice »
Tak neschopnost SŽDC hlásit řazení považuji za jejich chybu. (Mimochodem opravu je SŽDC neschopná? Nebo ČD schválně nedodají informace)
A proč by to byl krajní vůz a ne prostřední, snaha ČD dělat naschvály nezakázané ve smlouvě?
Který ze 4vozové soupravy je ten prostřední? A které dveře budou ty označené? Na 2 vozech rozptyl 50 metrů. Zdá se Vám to jako vhodné řešení? Jak by jste si představoval to hlášení? Cestující bez platného dokladu budou nastupovat do druhého vozu za lokomotivou do zadních dveří ve směru jízdy? OMG…
Tmsq: značený má být vůz, ne dveře. Že sudého počtu vozů by se asi vybral nějaký ze dvou možných(na lince bez pokladen třeba oba), v každém případě přes prostřední vůz bude průvodčí chodit častěji než do krajního vozu, a tím se sníží doba jak dlouho se dá jet bez jízdenky.
Tak nějak jsem nad tím přemýšlel, čím by to tak mohlo být… Dokud byl hejtmanem Juránek, tak to mělo systém, byli tam odborníci. Ale co je to pod ANO, tak je to bída, samá neschopná politická rozhodnutí. Co jsme si zvolili, to máme; dobře nám tak.
@Leinad… a ještě přihodím další fakt, který zmenší zmatky, kterými hrozí zdejší alarmisté. Za těch mých pár jízd Os/Sp v JMK vidím co ukazují lidi průvodčímu… často je to označená jednorázová jízdenka, bo ti co nemají pendlovací kartu nebo smartphone, tak si vesměs při čekání na vlak označí jízdenku IDSJMK koupenou v trafice v označovači na peroně (stejný označovač jako je bývá v MHD). Myslím, že označovače jsou na všech nádražích, nejsem si jistý jestli jsou na všech zastávkách (tj. zastávkami myslím ty menší vesnice, kde je pouze peron a nějaká buňka proti dešti… tj. kde už dlouho nejsou ani… Číst vice »
Označovače rozhodně nejsou na všech zastávkách.
Ano, cestuji tak docela často, nicméně musím uznat, že dost často jezdím na jízdenky ČD. Kupuji si univerzální IDS jízdenku, a pokud nemám dostatečný počet polí a nebo jedu zpět (sám i s někým), kupuji si zpáteční skupinovou ČD, která vychází levněji a hlavně ji mám ve vlaku bez přirážky. Jen tak pro zajímavost podívejte se na možnost obstarání jízdenek na 5+6. nástupišti brněnského hlavního nádraží – už tam není ani ten stánek, kde se ty univerzální jízdenky daly pořídit, jediná možnost je tramvajová zastávka na Nových sadech bez univerzálky a možnosti vícezónových jízdenek. Vy pořád nedokáže pochopit to, co… Číst vice »
Souhlasím, že zavádění změn Jihomoravským krajem není ideální. Ani co se týče načasování (měli začít vysvětlovat už loni), ani pokud jde o provedení (chybí dostatečně velká síť prodejců jízdenek a měli se domluvit s ČD, aby ČD ve svém eshopu prodávala jízdenky Jihomoravského kraje). Tj. nekritizuji samotnou myšlenku (co nejvíce zjednodušit rozpočítávání tržeb mezi ČD a Jihomoravským krajem), protože už i plzeňský hejman v rozhovoru na tomto webu upozorňuje na možné švindlování ze strany ČD. Já kritizuji provedení změn v dopravě Jihomoravským krajem (pro mě je to o to překvapivější, že hejtmanem je Šimek, exČSSD nyní v ANO, který na… Číst vice »
Označovač není v Omicích (stažen kvůli vandalismu), slovenskému úseku S91 a pár drobných zastávkách, kde není přívod elektřiny nebo je miminimální obrat – nebo oboje (Cetkovice, Citonice, Vesce? + nejspíš pár dalších). Potom to vypisuje průvodčí do jízdenky rukou.
Ale třeba v takových Jestřabicích jsou poctivě na obou nástupištích.
Nevšiml jsem si, že by označovač byl v Bzenec-Přívoz. A to se bavíme o výchozím bodu spousty turistických tras, bo „Osypané břehy“ a la z filmu „Cesta do Pravěku“ a taky unikátní „moravská Sahara“.
Podle této fotky vypadá, že tam je:
https://mapy.cz/fotografie?x=17.2899205&y=48.9365470&z=17&pano=1&source=foto&id=1872083&gallery=1
Nevstupujte do kolejiště dokud vlak nezastaví 😀
Za Á to zastavuje pokaždé jinde. A za Bé plechová huba vyřvává „Nevstupujte do kolejiště před zastavením vlaku“.
No a to teprv,až se na voze s polepem něco vytelí a v depu bude k náhradě jen vůz bez polepu,nebo obráceně….To budou lidičky na peróně pobíhat zmateně…to bude slov na adresu těch, co o tomto paskvilu nerozhodli…..Jako,kdyby si doma někdo hrál s malým kolejištěm a o provozu věděl prdlajs.Fakt nevím,co to má za smysl….Oni ale jo a moc dobře.
ČD ještě nevynalezly display?
Jak vyvěšují krajské logo na vlaky které přejíždí mezi různými kraji, případně se i obrací i na R? (Vím všechny pražské Elefanty mají vylepené papírové logo Ústeckého kraje kdyby přejely S4/U4/R21, ale co jim brání na hranici kraje na displeji vyměnit logo objednavatele, při obratu Os/R taky).
Co jim brání na ten displej přihodit ještě „nástup bez jízdenky + šipka k danému vozu“?
Nálepka se nerozbije →_→ ←_←
no nechtěl bych být obyvatelem jihomoravského kraje 🙂 ..to ještě že u nás má vedení středočeského tolik rozumu že jsem na 10 let tohoto paskvilu jako bude na JM ušetřen,!
Ano, u nás stále můžou Říčanáci pracující v Praze platit jen Prahu, protože v úseku Ricany-Kolovraty je kontrola nepravděpodobná.
Tak v Říčanech zrovna pokladna je, byť omezená (podle webu ČD), tihle cestující jsou černí pasažéři bez ohledu na cokoli dalšího. A ne, tihle by nešli do vyznačených vozů, právě naopak, v nevyznačených vozech je menší pravděpodobnost kontroly. Cpž je vlastně krásnej důkaz jaký jsou takhle vyznačený vozy paskvil.
Jenže v
Jenze jim bude hrozit s pravděpodobností kolem nuly pokuta pár stovek, dneska se stejnou pravděpodobností příplatek 40 Kč pokud je pokladna otevřená.
Vzhledem k tomu že tady se jedná o 3 minuty jízdy tak je nepravděpodobné že budou chyceni. A už vidim jak se průvodčí dohaduje s cestujícím, že nenastupoval v Kolovratech, ale v Říčanech.
Nevím, zda je to vhodné zrovna na zmíněných 2 linkách, ale na ředě tratí/spojů po celé republice se specifickým způsobem odbavování cestujících, dříve samoobslužným, to zhruba takto funguje, a snad to nějak funguje. Jistě je to však diskutabilní, tj. dá se o tom diskutovat.
Jenže se v zásadě jedná o regionální tratě, na kterých počet cestujících není zas tak závratný (proto tam tento způsob odbavení byl zaveden), takže to nezapůsobí větší zpoždění.
Nefunguje. U nás funguje samoobslužný prodej a můžete si nastoupit jakýmikoliv dveřmi chcete.
Pražskou S65 jezdí šukafon s tím že kdo nemá jízdenku, musí prvními dveřmi a říct strojvedoucímu. Většina cestujících nastupuje s PID jízdenkou.
Tady někomu vážně hráblo. Vlak má více dveří právě z důvodu, aby se urychlil nástup a výstup cestujících a jejich rovnoměrné rozložení v soupravě. Takže lidé se teď mají hromadit u jedněch dveří, aby čekali, než je někdo odbaví a pak už se jim ani nevyplatí jít hledat volné místo, protože v osobáku cestují na krátkou vzdálenost. Fakt geniální nápad. A stejná pitomost je případ, kdy někdo bez jízdenky vleze do jiných dveří. Některé obchody mají také dveře označené „vchod“ a „východ“, ale pokud zákazník vstoupí jinými dveřmi, tak přeci není automaticky zloděj. Nelze tedy někoho pokutovat jako cestujícího bez… Číst vice »
Další, co ví, že to nepůjde.
Zajímavé ale je, že za hranicemi to tak jde. Prostě je označený vůz, kam se nastupuje bez jízdenky a kde jí mohu koupit.
V regionálce totiž většina lidí jezdí s jízdenkou předem koupenou (z větších stanic) nebo mají nějaký časový lístek. Těch, co pojedou z neobsazené zastávky a nebudou mít lístek, je minimum.
Samozřejmě můžete argumentovat, že se zrovna sejdou tři školní výlety…
U nás na lokálce si dost lidí kupuje lístky až ve vlaku, a to i ti, co jezdí pravidelně (pravda, taky jezdí jen jedna 810, ale ráno má průvodčí co dělat, aby to stihl všechno odbavit), nejprve byste se měl podívat jak to funguje ve skutečnosti, než začnete něco psát.
Ale hlavně v JmK dojde k rozšíření stanic, kde nebude možné si lístek koupit a jestli je pravda, že ve špičce tam budou problémy, tak to asi tak bude, já tam sice nežiji, ale to co to píšíten vlak jistě pravidelně využívají, tak asi situaci znají.
Ona tam hlavně nebude platit režijka, proto to tak píší, protože představa, že v sedm ráno nastupuje plné nástupiště v Adamově do jedněch dveří, když 99% má předplatní lístky JMK je k smíchu.
No jo, Vám ty režijky opravdu leží v žaludku, když je rvete všude, kde můžete.
Nevím mladý muži, proč tady neustále melete něco o režijkách, nicméně rád se půjdu podívat zjara na některý víkendový vlak od Břeclavi na Brno, až se udělá pěkně a cyklisti vyrazí na výlet. Všichni budou hledat vagon s proužkem a budou se tam kumulovat a kumulovat s koly, až asi budou druhou stranou vypadávat ven. Samozřejmě tím úměrně budou narůstat zpoždění, nedodržení přípojů atd. Pokud mi budete tvrdit, že ne, pak jste těmi vlaky na těchto linkách nikdy nejel a jen se potvrdí, že jste pouhopohý tro(t)ll.
Zase další, kdo článek nedočetl do konce. Pro cestující s kolem se nic nemění.
Ano, už to tam vidím. Takže v tom bude ještě větší zmatek.
To je jen další „bonus“ navíc… do celého toho chaosu.
U vás na lokálce se tento systém nezavádí.
Rozdíl vaší lokálky a IDS JMK je v tom, že v IDS JMK jezdí ve špičce většina lidí na časové lístky, takže nemají potřebu se hrnout do jedněch dveří.
Až budou vaší lokálku integrovat (tak jak jsou třeba integrované lokálky v PIDu), tak v nich žádný průvodčí nebude, zato se tam čas od času objeví revizor, takže těm, co dnes spoléhají na to, že se k nim průvodčí ani nedostane, výrazně ubyde, protože se jim „vyplatí“ koupit si časový lístek.
Proč by došlo k rozšíření stanic kde nejde koupit lístek? Dojde ke snížení platby kraje za otevřené pokladny, ale je otázka ČD co s tím udělají (najust nechají lidí kteří chtějí railjet čekat ve frontě)
Ráno jsem jel S3 pres 20 min. a v celém voze průvodčí neprodal jízdenku. Samé předplacenky, označené jednorázovky, … Z čeho vám plyne hromadění ve dveřích? Dle textu má být označen vůz, ne dveře. A v něm má být průvodčí častěji …
Už to v české lokalitě dávno máme, jen těch hloupějších/podržtašek/lokajů atd. stále přibývá…
Má to případné pokutování vůbec oporu někde v zákoně, né kdesi v přepravních podmínkách, ale v zákoně? Vlak je průchozí a co když si cestující večer jen nevšimne označení, nebo jak říkáte, je z jiného IDS-kou nezasaženého kraje a nezná zdejší způsob odbavení? Je zvyklý, toho průvodčího oslovit prostě, až přijde k němu a koupit si u něj jízdenku ze sedadla. Nejde automaticky prohlašovat někoho za „zloděje“, jen proto že vleze jinými dveřmi než měl, to by mohlo být pro přepravce taky dost drahé osočení.
Bohužel nejsem právník, ale rozhodně by mne to urazilo a dost vytočilo, protože jsem nikdy nejel načerno a ani to nemám v úmyslu. Ale situace, kdy dobíhám vlak na poslední chvíli a jsem rád za nejbližší otevřené dveře se mi prostě stává… Beru manipulační přirážku v obsazené stanici, protože průvodčí s tím pak má práci navíc, ale tohle už prostě je přes čáru. A doufám, že si to tu ten, kdo to vymyslel, taky čte… a chytí se pořádně za nos.
Samoobslužný způsob odbavení má oporu v zákoně.
To není krok zpět, to je 1000 kroků z cesty a skok po hlavě ze skály do žumpy…
Dobrý den, jen pro upřesnění jestli máte s čím srovnávat: Jakou konkrétní zkušenost máte s Os/Sp v Jihomoravském/Brněnském kraji? A kdy (ve kterém roce) jste jel?
Mohu s rovnávat s OBB, DB, BLB a ZSSK.
Návrh je absolutně nejdebilnější. Např. Salzburg – Berchtesgaden, dopravce BLB, odbavení ve vlaku bez přirážky. OBB či DB taktéž.
ZSSK také, nabídka tarifu ve variantě Regional nebo jak se to jmenuje.
Žádný z uvedených nemá systém „kast“ a lze nastoupit VŠEMI dveřmi. 😀
Předně… taky jsem naštvaný, že Jihomoravský kraj (hejtman Šimek za ANO) vytváří na (skoro) poslední chvíli takové zmatky. Ovšem na druhé straně mi přijde, že většina zdejších diskutujících přehání… a to tvrdím jako občasný cestující v Os/Sp vlacích na území JMK: a) fungují jednorázové jízdenky i jízdenka na způsob Kilometrické banky (tzv. Univerzální jízdenka), kdy jízdenka se označuje před nástupem v označovači na peroně. Když mi došlo Univerzální, tak jednorázovou jsem koupil v trafice cestou na nádraží. b) funguje webový i smartphonový prodej (osobně jsem nikdy nepoužil Poseidon) c) většina lidí jezdí buď na pendelkarty (např. týdenní jízdenky) popř. na… Číst vice »
Jjá jako diskutující jsem nerozradostněn tím, že se budou zavírat pokladny a že budu muset špekulovat, že na trase kde jsem si jako dycky kupoval lístěk na ešopu ČD budu muset kupovat něco jinýho někde jinde… To jediný. Poseidon je tragédie, která mi po měsíci šla z mobilu i se zůstatkem nějakých 75Kč. Pokud budou na peróně automaty na lístky nemám problém. Pokud bude cviklístek prodávat lístky opět nemám problém.
Když Vás to tak zajímá, tak mám zkušenost z 29.9.2019. Nastoupil jsem do osobního vlaku dveřmi kterými jsem chtěl, jízdenku koupil přes aplikaci můj vlak a průvodčí přišel za mnou k místu kde jsem si chtěl sednout. A jízdenka byla jedna a platila v EC. Co se od 1.1.2020 zlepší k lepšímu?!
Na kartě jsou i traťové jízdenky.
Mimochodem příklad ceny ČD vs. JMK
Česká – Brno hl n
864kc vs. 2090kc
Obé čtvrtletní. Potřebujete kalkulačku?
Akorát v té druhé ceně je i ježdění čímkoliv po Brně nebo možnost cesty a-41/a-71 když třeba zrovna nejede vlak.
Kde jste vzal cenu té traťovky?
Já vidím v ceníku rozdíl opačný
Česká – Brno hl.n. (18 km)
ČD 2664kc vs IDS 2090kc
Asi kalkulačku potřebuji. Česká – Brno hl,n. dle kalkulátoru ČD 2664,- beze slevy (18 km). S In 50 1332,-,. Když k tomu přidám 1/4 ceny aplikace In 50, tak jsem na 2080,-Kč. Tedy u ČD šetřím 10 kaček a přicházím o celou MHD v Brně.
Popravdě řečeno nechápu o co jde státu (ministerstvu). Udělají jednotný tarif, ale záměrně navržený tak aby byl neatraktivní s sloužil jen jako možnost poslední záchrany. Myslím že postup by měl být naprosto opačný – státní tarif by měl být preferován, a ideálně aby se celá ČR do budoucna chovala jako jeden velký IDS.
Máme zpoždění 40 let za západem, takže ještě tak 20 let a budeme to mít také… Generace, která tohle vymýšlí, dědkové, musí prostě odejít…
To není dědkama, ve Švýcarsku to tak funguje dýl, než jsou ti staří na světě. To je jenom diletantismus neschopných blbů, a ti jen tak nevymřou – stále přicházejí další, co se bez zkušeností a vzdělání cpou na fleky, které absolutně nemají šanci zvládat, ale jsou ze správné partaje nebo mají správnýho kámoše. Tohle je výsledek.
Tohle nedelaji stari, ale prave naopak „mlada“ generace. Kdyz reknu ze reseni 1+1 je vec na nekolik mesicu/roku a mnoho porad a vysledkem je ze to je mozna 11 nebo 4. Tak to neni bohuzel realita. Cloveku je spatne z toho kam to smeruje.
protože ČD a.s. a ani ostatní dopravci nechtějí, aby jim státní tarif kanibalizoval ten jejich – chtějí mít plnou tržbu ze svých jízdenek, nikoli jen podíl ze státních (což by při státním levnějším znamenalo „jen část a ještě z menší částky“.
Taky nás čeká více Honeckerovy pomsty na S2..krása, nestihnu koupit vozidla, kašlu na nízkopodlažnost a moderní vozový park a nasadím tam BDMTEE..to se budou lidi zlobit, aneb jediná regionální linka v JMK, kde aspoň jezdí pár Panterů..
Pantery jezdí i na dočasné S33, jen věcná poznámka..
Nejprve, před zavedením změn v uznávání jízdenek, by měla nějakou dobu fungovat aplikace typu PID Lítačka, aktuálně nejpokročilejší aplikace IDS v rámci ČR. Dopracovat by bylo třeba její univerzální použitelnost pro všechny IDS, aby každý měl dostatek času si zvyknout na nové možnosti odbavení. Koordinátorem všech IDS, resp. veřejné dopravy obecně, by měl být stát, např. prostřednictvím CENDIS, který již řeší i celostátní tarif.
Souhlas. To co předvádí Jihomoravský kraj je nedomyšlené. Měli dostatek času to promyslet a zveřejnit mnohem dřív. Ohledně propojení IDS v Jihomoravském kraji s dalšími integrovanými krajskými systémy, tak zapomínáte na příčinu. A tou byla nečinnost těch krajů, kde trošku znám situaci. V těchto krajích OLO, MSK, ZLK vládly koalice které vesměs radši nic nedělali, aby nic nepokazili. A blížící se konec dlouhodobých smluv neřešili. Tj. na vyladění nezbyl čas, bo soutěže o dopravce začínaly vesměs až po nástupu krajských politiků zvolených ve 2016. Takže vesměs Vaše kritika padá na hlavu, kdo vládl v krajích do roku 2016. U nás… Číst vice »
Pánové, zrovna ta Lítačka je pro odbavování jeden z největších paskvilů. Cestující nad 70 let mohou jezdit zdarma po praze a středočeském kraji, ale vyjma vlaků (mimo Prahu) a potom to vysvětlujte, že do vlaku potřebuje jízdenku a musí se prokázat platnym průkazem. To je pak křiku..
To je ale záležitost dohody, resp. spíš nedohody s vlakovými dopravci. Mně to také připadá jako zcela zbytečná výjimka (podobně jako jízdenka za 12Kč, která také neplatí ve vlacích), nicméně na principu fungování Lítačky to nic nemění. Zvýhodněnou jízdenku PID na vlak mimo Prahu se slevou 75% cestující nad 70 let pořídí v aplikaci stejně jako studenti.
75% zľava je nad 65 rokov, PID je nad 65 úplne zadarmo
PID je zadarmo, kromě vlaků PID.
Souhlasím, ale hlavně ne CENDIS…
Tohle mohl vymyslet jen nějaký inženýr z Choromyslné univerzity. Patrně spolužák toho tydýta, který vymyslel vrazit první třídu do jídeláku.
Mám za to, že od nového grafikonu se máme na co těšit. Docela určitě přijdou další výmysly podobnejch “absolventů od docenta Chocholouška”. 😉
A jéje, dělnická třída zase hřmí. Měli se jít zeptat do depa 😀
Co to meleš, občas 1. třídou jezdím a oddělený vagon s první třídou s donáškou jídla až na místo, je daleko lepší volba než tenhle paskvil.
Prej u strojvedoucího začíná pracující inteligence. 😉 Ale jinak být tebou, bych se spíše zamyslel nad úrovní našeho školství. A to včetně toho vyššího. Protože to, co dnes vypotí manažeři nemá obdoby. Bratrovi přednášel jeden starší člověk, který to přes dopravu v Jihočeském kraji, dotáhl až na ministerstvo. Bohužel. Když mu bratr v polovině ročníku řekl, že podle jeho přednášek efektivní doprava a s ní i rozvoj oblasti nemůže fungovat a že na západě to dělají jinak, tak si udělal mocného nepřítele a raději odešel studovat do Německa. Tam poté pracoval na vedoucích pozicích v koncernu DB. To mu však… Číst vice »
No kdyby třeba v PIDu přestal platit tarif ČD, vůbec bych se nezlobil. Řadě těch, co nemají nastudovaný složitý systém by se výrazně zlevnila cesta. No a taky by se uvolnila první třída od jistého druhu „cestujících“.
Můžu se jen zeptat, co je složitého na tarifu „chci integrovanou jízdenku“? Když bude platit jen ona, tak se přeci nic nezmění 🙂 A ještě drobná poznámka – myslím, že integrovaná jízdenka platí jen do 2. třídy, takže pokud jiná platit nebude, ani Vy se v té první nesvezete 🙂
P. S. Určitě ale souhlasím s tím, že by ČD měly mít povinnost upozornit na možnost zakoupení této jízdenky při každém nákupu.
Celkem pravidelně se setkávám s přímo zabijáckým pohledem kasírky, když žádám jízdenku PID…
V rámci PID můžete jet v první třídě – při kontrole stačí požádat o doplatek do 1. tř.
Ano, ale to je už „vůle“ ČD, nebo se pletu a tento doplatek je nějakým způsobem integrován (:D) v integrovaném tarifu? Protože pokud to není „oficiální“, tak pak nemůže platit ani ten doplatek do první třídy.
Doplatek na 1.tř. k PID oficiálně dle podmínek ČD TR10:
„Jednorázový doplatek do 1. vozové třídy jednosměrný nebo zpáteční lzeknezlevněnému jízdnímu dokladu IDSpro jednotlivou jízdu nebo nezlevněnému časovémudokladu IDSvystavit pouze jako rozdíl obyčejného jízdnéhomezi1. a 2. vozovou třídou.“
Takže chápu to správně, že pokud by tarif ČD neplatil, neplatil by ani tento doplatek?
V PIDu ale pro děti a studenty neexistuje jízdenka přes Prahu. Když chce student jet z Kladna vlakem na Vltavskou, pak tramvají na Masarykovo a zas pokračovat vlakem, tak jízdenka PID platí jen do Dejvic. V pásmu P jízdenka neplatí (musí tam mít za 1/2 a ne za 1/4 jako mimo město), což Vltavská i Masarykovo je. Nejlevněji a nejpohodlněji tak vychází jízdenka ČD na celou trasu a dokoupit na místě jízdenku na tramvaj. Kdyby byla pouze jízdenka PID, tak z Kladna musí v Dejvicích na metro a dojet až do Libně, odkud může teprve pokračovat vlakem na původní jízdenku… Číst vice »
Jízdenka PID pochopitelně platí i v rámci Prahy. To co zmiňujete je výše slevy 75%, na kterou má cestující student nárok jen ve vnějších pásmech PID. V apliakci PID Lítačka ale můžete koupit zvýhodněné jednotlivé jízdenky jak pro vnější pásma (sleva 75%), tak na pásma v rámci Prahy (sleva 50%).
Dushan: Nemáte pravdu, takto kombinovat dvě jednorázové jízdenky nelze, ani ty zakoupení přes PID Lítačku. Toto nemá oporu v Tarifu. Kombinovat lze pouze časové jízdné (tedy předplatné nebo nejméně celodenní jízdenku) pro pásma P-O-B s jednotlivými jízdenkami.
Takže pro jednotlivou jízdu se je nutné jet na tarif ČD nebo zaplatit plnou cenu. Obdobně pokud senior nad 70 nemá průkazku PID (která potvrzuje jen jeho věk stejně jako občanský průkaz), nemůže nijak, ani kombinací, využít zlevněné PID jízdné pro cesty vlakem do a z centra Prahy.
Tolik tarif PID, pravděpodobně nejděravější tarif u nás.
Není třeba jízdenky jakkoli kombinovat, př. student pojede z Roudnice nad Labem do Prahy hl.n., průvodčímu ukáže mimo Prahu aktivovanou jízdenku se slevou 75% pro vnější pásma, v Praze bude mít aktivovanou jízdenku pro pásma P, 0, B se slevou 50%.
A na jakou jízdenku pojede v úseku Roztoky – Praha-Sedlec? V tomto úseku nemá platnou žádnou. Jediné řešení je koupit si z Roudnice o pásmo B víc, aby se platnost jízdenek překrývala právě v Sedleci.
Student v Praze nemá pro jednotlivou jízdu nárok na jakoukoliv slevu, takže nevím, co myslíte těmi 50 %.
Roztoky – Praha-Sedlec je cesta po regionu, resp. v rámci dojezdových pásem (B,0), tedy platí sleva 75%, cena bude 4Kč. A máte pravdu, že sleva pro studenty se týká jen předplatného, ne jednotlivých jízdenek.
Pokud jízdenky navazují, smí se jet i přes hranici.
Nebo člověk s kupóny P+0+B a 1 si musí něco koupit na cestu Sedlec-Roztoky?
Óóó, to jsem vůbec netušil, že moje děti porušují Tarif svatý, když si kupují 50% jízdenku po Praze a 25% jízdenku pro vnější pásma. Na základě čeho tvrdíte, že to nemá oporu v Tarifu svatém? Nebude ta díra spíše ve vašem mozku? V každém okamžiku své cesty mají platnou jízdenku.
Na základě toho, že jsem si ten tarif, patrně narozdíl od Vás, přečetl. A nebylo to čtení jednoduché (kolem 100 stran).
Tak zkuste odpovědět, kde přesně to ten tarif vylučuje.
A kdo by takhle jezdil? Sotous? Proc by normalni clovek jezdil skrz Prahu vlakem a ne po okruhu mbohem rychleji? Z Kladna do Rican nikdo normalni vlakem nepojede. Mozna tak socka bez auta.
Děkuji, že nám mimopražským chcete zkomplikovat cestování, dnes jednoduše koupím všechny lístky v aplikaci Můj vlak, takto si koupit z bodu A do Prahy v aplikaci Můj vlak a pak si ještě zařizovat lítačku, když si chci zařídit lístky dopředu, to se mi opravdu vyplatí, když v PID jezdím jednou za x měsíců.
A bude se Vám líbit, když MD vyřadí všechny rychlíky z PIDu?
PID Lítačku není třeba „zařizovat“, v aplikaci si zakoupíte jednotlivé jízdenky a aktivujete na určený čas, zaplatíte klasicky platební kartou, stejně jako lze v aplikaci ČD Muj vlak.
Dobře, stejnak to ale pro mě znamená dvě aplikace, alespoň že je možná aktivace, to pak alespoň mám flexibilitu, pokud bych se rozhodl jet jiným spojem (třeba o 2 hodiny déle), ale stále mě to nepřesvědčilo o její výhodnosti. V případě Mého vlaku mám všechny jízdenky pěkně pohromadě na jednom místě i bez nutnosti registrace (zde buďto registrace nebo nějaký dlouhý kód pro identifikaci). Navíc, když sbírám body, za které mám jízdenky a další, tak zde o ně přijdu. Vím, to problém kraje není, ale jestliže chceme aby lidé jezdili VHD, tak i na toto by měl kraj koukat a… Číst vice »
Číselný kód vygenerovaný při spuštění aplikace PID Lítačka (v anonymním režimu, bez registrace) se používá jen v případě řešení problémů při komunikaci s podporou. Při kontrole ukazujete revizorovi, resp. při nástupu na autobusu QR kód, který se zobrazí po aktivaci jízdenky – opět podoba s ČD Můj vlak. Věrnostní ČD body sice v PID nezískáte, bonusem je ale levnější jízdné, ve srovnání s ČD i dosti výrazně levnější. Podle mě lpší volba, než zlouhavé střádání bodů, pro které jsou navíc omezené možnosti využití.
Jinak, do ČD Můj vlak se rovněž musíte zaregistrovat, abyste mohl „sbírat body“.
Ano, já netvrdil, že ten kód potřebujete vždy, to jsme se asi špatně pochopili. Ano pro pravidelného cestujícího v PIDu to je možná dobrá volba, ale pro příležitostného, který tam pojede jednou za měsíc, možná i méně často je to akorát komplikace. Na webu bez přihlášení nelze jízdenku koupit a kvůli jedné cestě se mi opravdu vyplatí stahovat aplikaci, takže pak nemám jinou možnost než si koupit lístek na pokladně. Ano možná o trochu dražší (na trase Praha – Kolín to dělá 22,-, což mi zas tak hrozné nepřijde), ale zato s větší flexibilitou výběru vlaku, prostě přijdu a jedu… Číst vice »
Úspora 20Kč na jednu jízdu s tím, že na jídenku PID mohu pokračovat i MHD, je myslím dostatečně motivační k provedení pár kliknutí v mobilu navíc než místo toho jít k pokladnímu okénku (samozřejmě s dostatečnou časovou rezervou pro případ fronty).
Se vám nevyplatí stahovat aplikaci, která je zadarmo? Já už jsem si do mobilu stáhl desítky aplikací různých Verkehrsverbundů, které jsem použil jednou a pak zase odstranil. A třeba přiblblýho a zcela uživatelsky nepřátelského Poseidona mám v mobilu trvale, i když ho využiji tak jednou za dva měsíce.
Vy byste si měl tu aplikaci nejdříve vyzkoušet a pak mít přechytralé kecy, jak že nefunguje to, co jste neviděl ani z neintegrovaného rychlíku.
Prostřednictvím aplikace je možné nakoupit jízdenky i do zásoby a postupně je aktivovat před nástupem do vozu. Aplikaci je možné používat i bez registrace.
https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.dpp.praguepublictransport&hl=csv
Ano vím, však jsem to psal, ale bez registrace musíte mít nesmyslně dlouhý kód, pro ověření jízdenky, když se něco pokazí (u ČD se jedná asi o 5 znaků).
Navíc nákup bez registrace je možný pouze z aplikace, nikoliv z webu (jak jsem teď zjistil), další mínus.
Pro ověření jízdenky se použije QR kód v app PID Lítačka, viz výše.
MD je nevyřadí a vy o tom nerozhodujete. 🙂
Stejně jako vy nerozhodujete o vyřazení ČD tarifu z vlaků PIDu. 😉
Co víte, třeba je zrovna on ten génius na MD, co to všechno spískal, a teď se nám chechtá.
A vy co děláte chytrýho, když v reálu stejně jezdíte jen na režimku?
A mně by se třeba zdražila (a to nepočítám ČD Body, to nepočítám že s tou IN50 mám levnější jízdenku ČD kamkoli, to počítám čistě jen cesty do Prahy). A těmi lidmi myslíte ty s 10–15 Kč v jedný ruce a s telefonem v druhý ruce a s pusou plnou zážitků co musejí říst nejen člověku s kterým telefonují, ale i všem ve voze. A pro jistotu mluvěj tak, aby to slyšeli i ti co maj v uších sluchátka? Jo, pokud to vyžene tyhle tak jsem všema dvaceti pro i přes zdražení. Původně jsem si myslel, že před nima uteču… Číst vice »
Moc složité, aby to v praxi fungovalo. Že oni na krajském úřadě v Brně vlaky moc nejezdí a vozí si své zadky autem.
A nešlo by to prosím ještě více zkomplikovat. Když už vyhnat cestující, tak alespoň pořádně, no ne? 😀
Tak dlouho byl Kordis a IDS JMK docela vzorem, jak (aspoň) by to mělo fungovat v rámci IDS i jinde, až to totálně pokonili.
Jestli má být nějaký IDS vzorem pro ostatní, tak jedině IDS PID, který je rozsahem a možnostmi odbavení, aktuálně na špičce nejen v rámci ČR.
Ono už je možné označit papírovou jízdenku PID ve všech železničních stanicích a zastávkách? Nebo ji alespoň v neobsazených stanicích koupit u průvodčích? Pokud ne, tak jděte s takovým vzorem někam. Děkuji.
IDS JMK je hodnocen jako nejlepší systém IDS v ČR = to jsou fakta, na provokace trolla mého jmenovce s písmenem „h“ zapomeňte a ignorujte. Děkuji.
k tomu dodám slovo …ZATÍM…
Hodnocen kým a dle jakých kritérií? Pro mě zásadní fakt je, že v aplikaci PID Lítačka mohu nakupovat a aktivovat jednotlivé jízdenky bez podmínek přednabití kreditu na účet, jak vyžaduje IDS JMK Poseidon nebo dalšího ověřování, vlastnictví čipové karty IDS atp. Jinak hodnocení aplikace PID Lítačka vs. JMK Poseidon v playstore hovoří také jasně.
Zabývat se papírovými jízdenkami v dnešní době je irelevantní, bezpředmětné. Ale zcela zásadní jsou možnosti elektronického odbavení (aplikace PID Lítačka), samozřejmě se zachováním možnosti stažení dokladů o nákupu pro možnost vyúčtování nákladů na pracovních cestách.
Neřekl bych. Papírový lístky jsou nejběžnějsí jednorázovou jízdenkou. Jednodché, cvaknui v označovači, přehledné, při kontrole předložím, k cesťáku přiložím. Všichni spokojení. Nevím jak k cesťáku přikládat různé „poseidony a lítačky“… I jíudenku přes e šop ČD vytisknu, cviklístek mi ji označí a k cesťáku přiložím opět papírový doklad.
V lítačce si můžete k jízdence vystavit daňový doklad v PDFku.
Není třeba marnit čas obstaráváním a označováním papírových jízdenek, když mi aplikace zajistí mnohem větší komfort, najde optimální spojení a k tomu i navrhne příslušnou elektronickou jízdenku.
to vykládejte u nás na učtárně. Ano můžete zaměstnavatele dotovat, určitě to ocení.
Psal jsem, že doklad lze v PID Lítačce stáhnout, pokud to potřebuji pro vyúčtování nákladů na pracovních cestách.
Já sice v mobilu Poseidon mám, ale použil jsem ho za několik let asi dvakrát – je pro mě jednodušší mít v peněžence univerzálku – přehnu, cvaknu, jedu, nemusím řešit mobil a s tím spojené nepříjemnosti (rukavice, slunko, vybitý mobil, zbytečné vyťukávání zastávek, dostupnost signálu/internetu …). Asi je to o vkusu.
Jasně, lidi začali jezdit vlakem až moc, je potřeba to nějak redukovat. Podle mne by stačilo zrušit ty státní slevy pro důchodce a mládež, ale budiž, i tohle je řešení, jak cestující odradit.
Nejlepším řešení samozřejmě je, aby na všech stanicích a zastávkách byly automaty na jízdenky a to jak na peníze, tak na kartu. Viz příklad z vídeňské metropolitní oblasti. Tady si musíte koupit jízdenku předem a když nemáte, tak pokuta. Bohužel takový automat něco stojí. Pak už bude po problému. Jak z návrhu vyplývá, jedná se jen o dvě linky, kde ve většině stanic jsou pokladny a frekvence cestujících v zastávkách bez pokladny je velmi malá. Většinou se to bude navíc týkat jen víkendu a turistů. Každodenně dojíždějící mají předplacené časové jízdenky (šalinkartu). Tak se neobávám o nějaké nával v označených… Číst vice »
Přesně tak! Ideální by byly automaty provozované SŽDC s možností koupit všechny relevantní druhy jízdenek pro dané místo včetně celého sortimentu místního IDS. Prostě Deutsche Bahn styl. Proč v Česku žádné automaty (kromě těch pár experimentálních, které berou jen InKarty) nemáme a pořád dokóa řešíme přepážky na malých stanicích a zastávkách?!
Nejlepší řešení jsou automaty ve vlaku. Když to jde v Praze, proč by to nešlo na Brněnsku? Nebo do Bdmtee se automaty nevejdou?
Kdepak jsou v Praze ve vlaku automaty?
Přímo v Praze ne, ale v PID na několika linkách v jsou v šukafonech automaty.
K čemu instalovat a hlavně draze udržovat nějaké zastaralé automaty, které by byly na odlehlejších zastávkách permanentě pod útoky vandalů, když stačí jednoduchá aplikace PID Lítačka, poskytující maximální flexibilitu, přitom za mnohem nižší náklady?!
Nevím jak funguje PID lítačka, ale pravděpodobně to chce být držitelem nějaké karty, kterou občasní cestující a turisti mít rozhodně nebudou.
nechce
Pomocí PID Lítačka můžete kupovat a aktivovat jednotlivé jízdenky a ty zaplatit kartou. Není vázáno na jinou ověřovací „kartu“, ani přednabitý kredit.
A slyšel jste už o lidech, kteří nemají chytrý telefon?
Slyšel jste o lidech co neuměj obsluhovat automaty? Ty dvě skupiny se výrazně překrývají. Dokonce se i výrazně překrývají se skupinou co má devítimístný rodný číslo. Jediná možnost jak vyřešit všechny je mít tam nonstop pokladnu (bezbariérovou, s vodícími pásy po nevidomé atd.) s obsluhou, která umí několik světových světový jazyků včetně znakový řeči. Vyjma několika uzlů by se jednalo o ekonomickou sebevraždu. Otázka zní koho odříznem a proč, kde na jedný misce vah je počet lidí a na druhý misce jsou náklady. Automaty nejsou zdarma a moc lidí nepořešej.
Tech lidi co odmitaji „chytry“ telefon je daleko vic a patri mezi ne i vysoce postaveni manazeri. Dovodu, proc lide nechteji placku je dost.
Asi jiná sociální skupina. Já znám dva lidi co uměj ovládat automaty a nemaj Android / iOS. Jednomu je líto vyhodit stále bezvadně fungující Nokii 6320 nebo co to je a druhej je tramp co požaduje dlouho výdrž. Znám násobně víc lidí co jednou za čas dostanou v práci nejnovější iPhone nebo Samsung Galaxy S.
Jsou i lidé, kteří chytré mobily mají, ale nehodlají přes ně nic platit způsobem, který nemají stoprocentně pod kontrolou.
Můžou platit kartou. Pak to nebude o nic míň bezpečnější než jakákoli jiná platba kartou. Dokonce je jednorázový SMS kód výrazně bezpečnější než strkat kartu do terminálu (můžu vůbec jako běžný platící pohledem zjistit že si s terminálem někdo nehrál a neudělá to při placení otisk karty i s pinem?)
Ano, ale vysoce postavení manažeři, kteří mají tlačítkáč, jezdí autem nebo jim cestu zařizují a jízdenkami vybavují asistentky
a prosím vás, když jedu na vandru jak mi ta aplikacše pomůže? Peníze ssebou nosím, teď abych s sebou nosil aplikátor na aplikaci. Chci vidět mobil kterej vydrží tejden „živej (neztracenej, nepromočenej..)“ aby si cestou zpět vyaplikoval pitomej lístek na vlak. Je to pitomos. Poikud nebude klasická pokladna na nádraží, má tam být automat. Všechno ostatní vnímám pouze jako „doplˇ%nkovou službu“ pro mobilomaniaky. Tzn. pro mne zůstává poslední možnost koupit si lístek u cviklístka.
Nákup ve vlaku by byl nadále možný (s přirážkou), resp. aby někdo neměl pocit diskriminace, tak za základní (vyšší) cenu a cestující s aplikaci by cestoval díky ní se slevou.
na ty vandry půjdu cestu koupě u cviklístka
Možnost nákupu u průvodčího by měla být postupně eliminována ve prospěch elektronického odbavení. Zdržování při prodeji kvůli pár drobným vznikají neúměrné náklady – potřeba dvou průvodčích na jeden vlak je dlouhodobě neudržitelná. Kontrolu mají provádět namátkově revizoři a cestující nastupují s předem zakoupenou jízdenkou, tak jako v MHD, kde už před několika desítkami let došli k závěru, že je to nejefektivnější způsob.
rád si zakoupím jizdenku. Ale nehodlám kvůli tomu mít v kapse trvale aplikátor s poseidonem, kde musím mít dopředu „nasypaný“ peníze v nějakým už navždy nedobytným kreditu. Už jsem jednou narazil, nehodlám narážet podruhý. Vybrat ten kredit nejde. Jak to tam naliješ, je s penězma ámen.
Ano, proto také píšu, že vzorem pro ostatní IDS má být PID a aplikace PID Lítačka, která umožňuje nákup jednotlivých jízdenek a zaplacení kartou. Ani já, jako příležitostný cestující v JMK, nehodlám nejdřív nabíjet kredit do zastaralého systému Poseidon, abych si mohl koupit jednu nebo dvě jízdenky.
Mobil na vandru lze používat úsporným způsobem – například si ho zapnout dvakrát denně po deseti minutách na stažení a vyřízení SMS a dalších nezbytností. Pak baterka někdy i pár týdnů vydrží.
Ne každý má chytrý telefon, ne každý k němu má internet, ne každý má kartu, kterou lze platit online (o tom, že jsou i lidé, kteří si z důvodu bezpečnosti blokují platby po internetu jste asi ještě neslyšel). Stačí vám tyto důvody? Nebo mám ještě doplnit rychlé vybíjení smartphonů, výpadky nebo absence signálu a další chuťovky se kterými se u těchto moderních metod nákupu můžete setkat?
Ve vlaku. Nehodlám při přestupu nikde lovit jízdenku a hledat označovač. Nebo čekat hodinu na další vlak, i když „krajský“ ČD osobák jede dříve.
Hlavně že ty automaty UNIPAJ zrušili.
Jen prosím ne automaty na zastávce to je totální nesmysl. Nehodlám chodit na vlak s pulhodinovym předstihem a stačí jeden neznalý člověk před vámi nebo otrele mince a o zábavu je postaráno vidím každý den na stanicích metra. Když automat tak ve vlaku.
S tou frekvenci cestujících to není úplně pravda – třeba Blansko město má kasu do 17:30, ale zvlášť o víkendu jeste v 18:30 jede o víkendu několik desítek lidí.
Děkuji že mi České Dráhy umožní jezdit bez jizdenky. Děkuji.
České dráhy s tímto nemají nic společného. To je práce JMK.
Co si takhle nejdřív přečíst celej článek?
Pro některé moc práce
Ad. Dvere pre cestujúcich bez lístka – podobnú kravinu zaviedla aj ZSSK. Asi po dvoch rokoch to zrušila lebo zistili, že je to blbosť na n-tú – častokrát bol preplnený vozeň len kvôli tomu, že pokladnice medzi stanicami neboli.
Kolik lidí u Vás na Slovensku nastupovalo do těch dveří kde byl prodavač jízdenek? Hodně (=nadpůměrně) nebo doslova „pár“? Myslím samozřejmě nádraží/zastávky, kde není pokladna… Vesměs ty letos zrušené pokladny na Jižní Moravě jsou spíše v menších místech Jihomoravského kraje, kde lidi jezdí pravidelně (mají týdenní/měsíční) a je minimum občasných cestujících…. otázkou je jak to bude v létě, bo pro nastupování různě velkých skupin turistů by bylo potřeba najít nějaké lepší řešení. Zvlášť když budou nastupovat cykloturisti, což je dost oblíbené na Jižní Moravě.
A dočetl jste do konce? Pro cestující s kolem se nic nemění.
Aha. Díky.
Ak ich je pár, potom je otázka prečo ich takto segregovať?
Použijí citát z filmu Pekařův císař : “ Pane Bože ty to vidíš ty to přeci takhle nenecháš. Ale nechá když my to tak necháme. “ 😀 .
Kdo někdy jezdil vlakem v takových zemích, jako Itálie, tomu tohle přijde ještě vysoce západní a pokrokové. Tam normálně jsou automaty na jízdenky na nádraží, které je odemčené, nebo zamčené na základě toho, jestli správce nádraží spí, šel na pizzu, nebo je přítomen. Takže jsem to řešil stejným salámovým stylem. Byla to konečná, takže průvodčí stál na perónu dlouho před odjezdem. Ostatní západní turisté za ním chodili a kupovali si u něj lístek. Já, jsa přizpůsoben italským poměrům jsem prostě jen asi z 50 metrů vždycky zařval : „Chci si u vás koupit lístek, přijďte pak za mnou do tohohle… Číst vice »
Jste frajer, ale jestli jste na italského průvodčího řval „Chci si u vás koupit lístek, přijďte pak za mnou do tohohle vagónu“, tak se vůbec nedivím, že nepřišel, neb vám nemohl rozumět.
Řval jsem samozřejmě anglicky a u toho dělal italská gesta…byla to taková internacionální konverzace. Určitě rozuměl. 😉
Italská gesta? Jako třeba sevřená pěst, jen ukazováček a malíček vztyčené?
Noo…to je jedno z nich, ale nebyl důvod to na průvodčího ukazovat. Spíš: https://66.media.tumblr.com/f31feeb05c635a10542483d2bb1b1950/tumblr_inline_nr6xk0tR1F1rugke7_500.png
Snižuji odhad návratu unitární železnice z třiceti let na patnáct 🙂
Nebo spíš uplný konec železnice.
Jak čtu tuhle diskusi, tak spíš konec světa 😀
Ministerstvo dopravy mlčí, protože moc dobře si uvědomují problém, který nepochybně vytvořil nějaký úřednický pazneht a teď neví, jak z toho ven.
Těm kdo nadávají, že odpadne možnost jezdit dle tarifu ČD v osobních vlacích, tak těm nevadí, že tarif IDS JMK je zpravidla levnější? Konkrétní dotaz na autora: Zůstane zachována jízdenka s 24-mi políčky za 156 Kč?
Pokud jde o změny v organizaci nastupování, tak uvidíme jestli dojde k poklesu využívání IDS v Jihomoravském/Brněnském kraji. Od 2011 je stabilní počet cestujících:https://data.brno.cz/graf/pocet-cestujicich-v-ramci-idsjmk-dpmb/
Na 24 políček se zeptejte na JMK.
Od 2011 dosud taková komplikace dopravy nikoho nenapadla.
Dost často levnější není. Navíc často za cenu, že se oškube cestující v autobuse, aby mohl vlakem levněji než podle tarifu ČD.
Nebo jak si vysvětlit, že v autobuse si musím koupit nejlevnější jízdenku za 20kč (dvoupásmová přestupní), i když bych jel jen jednu zastávku v jednom pásmu , ale na vlak za 16Kč (dvoupásmová nepřestupní). Kdyby se to srovnalo, už by tarif IDS na krátkou vzdálenost tak dobře nevycházel.
A jízdenku na jeden úsek nebo na 10 minut v jednom pásmu neznáte?
A cena je 10 Kč.
jedna zastávka v jedné zóně stojí v autobusech IDS JMK desetikorunu…..
V rámci kraje možná levnější je, ale na delších trasách proč mám řešit další jízdenku?
@petr766. Proč byste měl řešit další jízdenku na delších trasách?
Myslíte na cestu osobním vlakem z Jihomoravského/Brněnského do jiného kraje? Dle vyjádření Jihomoravského kraje:“Pro mezikrajské cesty bude moci cestující nadále využít jízdní doklady ČD, v současné době finišuje uzavření příslušené akceptační dohody mezi ČD a JMK.“ zdroj: https://zdopravy.cz/dokument-jihomoravsky-kraj-vysvetluje-zmeny-v-uznavani-jizdenek-ceskych-drah-35190/
Špatný špatný. Ono ty dveře bude problém najít na delší soupravě přes den, natož v noci, kdy nebude v provozu ani těch zbylých 42 pokladen..
Je to pěkná ptákovina.
„Když pojede ze zastávky s uzavřenou pokladnou, prodá průvodčí jízdenku bez přirážky. Pokud bude pokladna na zastávce otevřená, doplatí cestující 50 Kč“ – to je skvělý, když si nebudeme moci koupit jízdenku v Můj Vlak, ale v tom nefunkčním paskvilu Poseidon, který navíc nutí uživatele dobít kredit na nesmyslně vysokou částku. Pro turisty skvělá zpráva!
Už se nedivím, proč je CZ zařazena mezi rozvojové trhy a jsme bráni jako „východ“…Místo aby se vše zjednodušovalo a šlo moderní cestou – např.jako Švýcarsko = jedna jízdenka, tak se bude vše dělat přesně naopak. Díky Min.dopravy to tady v oblasti dopravy vypadá jak vypadá….
Ne, soukromí dopravci, ale kraje rozbíjejí síťovost české železnice. Takže polskému modelu vstříc!
Bude tady stejný bordel jako v Polsku kde si každý hraje na svém písečku a v Německu zase jízdenky DB platí ve všech vlacích, ale co vlak to jiný dopravce
Do nedávna byla výhoda vlaku, že si člověk koupil jednu jízdenku z Horní do Dolní přec celou republiku, kdežto autobusem by si musel kupovat při každém přestupu. A už to máme i na železnici.
@HonzaEM…Tak ono to neplatilo ve všech případech. Viz povinně místenkové vlaky (např. na trase OVA-PRG). A s tím jak ČD přešli na prodej jízdenek vázaných na konkrétní vlak, tak Váš předpoklad platil už jen na (dražší) flexibilní jízdenky.
Ale platilo. Povinně místenkové vlaky se řešili už při tom nákupu. Tedy aspoň SCP. A vázanou jízdenku je v případě zpoždění možno použít i na následující vlak, pouze je potřeba dojít na pokladnu. Nicméně je rozdíl tam jít ve 100 % případů a v 5 % případů.
holt vývoj nezastavíš.
Místo, kde se bude přednostně zdržovat? Takže nějaká bezpečnost nehraje roli. Hlavně ať se tam zdržuje, vybírá jízdné a fertyk.
A už vidím při raní frekvenci u školních vlaků, jak nastupují všichni do jedněch určených dveří. To pak aby byly 5ti minutové pobyty.
Za každou cenu musíme dostat lidi z vlaků pryč! Ať je to co nejkomplikovanější! Huráá do aut!
Brno asi závidí Praze že je o trochu více ucpaná auty tak ji chce dohnat.
Máte pravdu, nejvíce mě pobaví ty falešné zprávy o nějaké páteřní železniční dopravě. Kdyby kraj opravdu nová vozidla chtěl, tak by je už měl. Spěchal by s nákupem a průběžně by o tom informoval. Ale ne. Nechme ty lidi ve vlacích z 70.let (aneb páteřní „moderní“ železniční doprava v JMK.) Ani nejsou schopni sami sebe reklamovat.
Tak stejně ty ze 70. let jsou většinou lepší a pohodlnější.
Dohant a předehnat!!
JMK se vážně rozhodl vyštvat všechny lidi z vlaků a těm co se nedají to alespoň maximálně znechutit. Vědí vůbec příslušní úředníci jak to ve vlacích vypadá kdy naposledy jeli vlakem ?!?! To jako ve špičce celý dav na zastávce bude nastupovat jedněmi dveřmi a stát na přecpané chodbičce a čekat na průvodčího aby nebyl vyhozený z vlaku jako černý pasažér? Vědí ti úředníci jaká zpoždění to udělá když se bude nastupovat jen těmi jedněmi dveřmi? Tady se skutečně někdo vážně pomátl někdo je zralý na Chocholouška.
Tak to dopadá, když nečtete článek.
Celý dav bude mít obvykle předplatní jízdenku, takže nastoupí úplně stejně, jako nastupuje dnes.
A kde si tu předplatní jízdenku asi tak koupí, když se ruší a omezují pokladny a to i ve velkých stanicích? Ano předplatní jízdenky IDS JMK se dají koupit i na poště (mimo Brno), ale pošty se také omezují a navíc prodávají jízdenky tuším jen na pět zón, stejně jako předprodeje některých autobusových dopravců. Takže kdo potřebuje jízdenku na víc zón, nebo pro obě brněnské zóny, musí na pokladnu ČD nebo do předprodeje DPMB. A pokud se teď po tom omezení ani k jednomu běžně nedostane, jezdí na jednorázově jízdenky a denně se bude tlačit v tom jediném voze, kde… Číst vice »
@Peno, souhlas, to je dobrá otázka. Škoda, že se na to nezeptal autor článku pan Sůra…. Normálně bych řekl že na eshopu ČD/v appce Můj vlak. Ale tam ne… Třebas po zrušení pokladny ve Velká nad Veličkou (3000 obyvatel + fabrika se 700 lidmi zčásti na 4-směnném provozu se spoustou dojíždějících), tak patrně nejbližší pokladna bude Veselí n. Moravou, tj. 17 kilometrů.
Ve Veselí budou rušeny pokladny a ČD centrum, zbyde jen jedna (mezinárodní pokladna).
Všichni jezdí na měsíční předplatné z Horní nz. do Dolní nz., zatímco do práce nebo školy do Brna, Blanska, Břeclavi, Znojma…, kde by si tu předplatní jízdenku mohli v pohodě koupit v pokladně, jich jezdí naprosté minimum.
A co další stanice, kde zajišťuje prodej SŽDC, jako Novosedly, Hodonice, Božice u Znojma, Rakšice, Čejč, Muténice, Sudoměřice nad Moravou, Miroslav, Velké Opatovice, Nedvědice…tam prodej zůstane zachován?
Nedávno na ČT padlo, že Hodonice taky končí. Zbytek bohužel nevím.
Ne. SŽDC s prodejem jízdenek končí.
Výpravčí má dost jiné práce aby prodával ještě jízdenky a ekonomicky se to ani nevyplatí.
Na hranicích krajů je třeba postavit hraniční přechody a po lustraci vybírat vstupné.
Při podobných vtípcích jsme se vždy zarazili v obavě, že to vezmou vážně …
Pro J.L. Můžu se zeptat proč to tvrdíte? Přece pro jízdy vlakem z jednoho kraje do druhého se nic nemění, nebo se pletu? P.S. Nechápu proč se vybíjíte na takovém nesmyslu a nevadí Vám zrušení pokladen když za ně není náhrada ve stejném rozsahu/počtu 1:1 a to pro lidi bez internetu/smartphonu (=automat přímo na nádraží, prodej jízdenek v samoobsluze/hospodě,…)
Vy tedy tvrdíte, že pro jízdu Railjetem z Pardubic do Vranovic s přestupem v Brně si budu moct koupit jednu ČD jízdenku, která bude platit v osobáku do Vranovic? Pokud ano, pak jsem celou snahu krajů nějak nepochopil a ten článek a celou místní diskusi už vůbec ne.
Ano, protoze JMK bude jizdenky CD pro cesty s cilem nebo pocatkem mimo IDS uznavat (jak si to vyuctujou, to netusim).
Jihomoravský kraj se rozhodl dostat cestující z hromadné dopravy za každou cenu. Je to jako když si před časem obyvatelé Vimperka na radnici stěžovali, že v zimě nejsou uklizené chodníky – na radnici se jich udiveně ptali, proč nejezdí autem.
Jestli se dřív kritizovali ČD za nepřehledný tarif, tak teď to bude teprve masakr. Každý kraj svůj tarif, v každém kraji jiná pravidla. Dokonce v každém kraji jiný způsob nástupu do vlaku. Už vidím těch problémů, když někdo pojede jednou za rok vlakem a nesleduje odborné zprávy jako třeba zde, jak si najde na IDOSu spojení a nastoupí do vlaku a průvodčí ho opálí, protože nesedí ve voze se zeleným pruhem. A to máme výmysl teprve u jednoho kraje. Na tak malou zemi (velikost cca jako celé Bavorsko) 13 různých tarifů je zhovadilost. Kdyby alespoň jízdenky šli kupovat v aplikaci… Číst vice »
Jak si mně nedávno stěžovala v Praze na hlavním jedna starší paní, co jela s kuframa do Domažlic, že dřív jezdila vlakem pořád a jezdilo to požád ze stejného nástupiště a jedna jízdenka jí platila na všechny vlaky a dneska nejsou schopni ani 5 minut před odjezdem vlaku napsat, odkud to pojede, s jednou jízdenkou může jet jen tím jedním dopravcem, a to ještě nemůže jet dřívějším vlakem, nakonec tam dali třičtvrtě hodiny zpoždění, protože nebyla souprava. Ona říkala, že si furt hrajem na to, jak doháníme Západ, ale ne. Nic nedoháníme. Prej už cestuje 4 hodiny a zatím se… Číst vice »
Kdo se v tom má při počtu železničních dopravců jezdících z Prahy do Domažlic vyznat.
Totalni chaos pro cestujici. Kdo to na Kraji vymyslel, mel by jit od valu. Takove kraviny nevymysli normalne smyslejici vedeni Kraje. Zasahne Ministerstvo dopravy nebo bude jen prihlizet? Je nejaky regulator jizdneho a dalsich nesmyslu, ztrpcujicich cestujicim cestovani?
Proč se to neudělá jako u západních sousedů? Tzn. automat do každě zastávky, příp. do vlaku?
Protože by se to u nás za pár dní zlikvidovalo.
Souslovím „se to zlikvidovalo“ rozumíte a) ukradlo/rozbilo nebo b) zrušilo z moci úřední?
Správně je za …. a). Automaty u nás nikdy nebudou, protože jsme nedozráli jako Němci nebo Rakušané. Tam takové věci běžně fungují. ČR spíše patří na ten Balkán…….
Protože neexistují u nás turnikety na zastávkách
V Německu také turnikety nejsou, ale automaty ano. Automat nahrazuje bábu za okénkem.
Dejte tady ještě jednou tu anketu, zda by se o regionalni dopravu měl starat stát, nebo kraje.
Každý kraj bude mít své IDS, někde budou uznávat jízdenky ČD, někde ne, někde budu smět nastoupit každými dveřmi, někde ne, někde mají vlastní aplikace, někde pokladny … to je super to jsme tady vymysleli 🙂
😂😂😂😖🤪🤬😵
Poseidon je naprostá, a ještě k tomu často nefunkční, katastrofa. Nejen že musíte šaškovat s nepohodlnou platbou, ze který si autoři udělali úverovou banku zdarma (musíte dopředu nahrát „kredit“ – to se mám to hoduje, když nám lidipůjčujou)navíc po instalaci telefon se kouše a pada. Vydržel jsem to měsíc a šel pryč.
To je fakt, když jsem chtěl vrátit peníze z kreditu, musel jsem opakovaně zkoušet psát nějaké maily, než mi vyhověli :/
já na těch 75Kč rezignoval, ať se přežerou k prasknutí, zloději jedni, krajem podporovaní.
Dobrý den. Pro cestovní komfort opět velmi příjemný prvek. Pro starší cestující to bude zážitek. Může někdo našim rodičům ve věku 70 a více srozumitelně vysvětlit že pokud pojedou z Kobylí, nebo Nemotic, tak si lístek nemají kde koupit. A při jejich plné hybnosti a orientaci jim nejspíš vlak ujede, nebo jej ku radosti ostatních budou zpožďovat. Pro komforní dopravu je to opět velmi pozitivní krok. Proč nemůže osoba v pokladně sloužit jako jistý základní servis obsluhy dopravního systému ? V případě výpadku sítě se pak může jít cestující klouzat. Revizora a průvodčího jaksi nebudou technické problémy připojení na internet… Číst vice »
Celkově mě tato řešení připadají hodně nešťastná. Sám jsem si zajišťoval doklady ve stanici Nemotice. Ve stanici Kobylí nastupuje také spousta cestujících, kteří tuto novinku uvítají. Cestováním přes dva až tři kraje bude také hodně zajímavé, když někde šlapou na zrušení tarifu TR10. Spousta cestujících je ve věku 50+ a dost jich má problémy s kupováním dokladů přes nějaké aplikace. Starší lidé prostě mívají potíže s využíváním výdobytků dnešní doby v podobě chytrých telefonů.
Bože co v tom Brně hulej za matroš, když nastoupil do špatných dveří tak sem černej pasažér to jako vážně? Toho kdo tohle vymejsli bych chtěl potkat.
Už to vidím před očima v praxi…pobíhání sem tam, stát u dveří, protože jako póvl bez listku si nemůžu sednout kde chci, ale čekat s davem na konkrétním místě a tak dále. Když pojede nepočmáraná náhradní souprava, tak co? Ve finále, při cenách integrovaného tarifu, je levnější jet autem. V tomto státě poserou, co můžou, protože to vedou a vymýšlí neschopní blbci, kteří jsou v daných funkcích jen z důvodů rektálního alpinismu.
Čistě pro zajímavost, jak bude ošetřeno když nastoupím jinýma dveřma a následně si přejdu do vyznačené části vlaku, když nebudu mít lístek? Dle popisu jsem automaticky černý pasažér co si nechce koupit lístek… Todle mi přijde jako krok zpět..
Určitě bude personál vstřícný a ochotný. Když ale narazíte na vola, nastane situace, kterou jste napsal.
Už vidím, jak ve stanici Valtice -město nastupuje třeba čtyřicet turistů, jedoucích do Mikulova, jen do jedněch dveří. Většinou jsou to lidé z celé republiky, často i cizinci. Super podpora cestovního ruchu. A jak jim stihne vlakvedoucí všem prodal lístky.
Navíc si myslím, že tento způsob bude způsobovat zpoždění vlaků, protože bude muset často cestující projít okolo celé soupravy, než najde správné dveře, Ono v každé stanici půlminuta a ve výsledku to bude deset minut sekera.
Zajímalo by mě, jestli ten, kdo tohle vymýšlí, jel vůbec někdy vlakem.
A na jiných linkách to platit nebude? Jako směr Křenovice horní i dolní, Střelice?
Kolik stál vývoj kvalitní aplikace poseidon 🙂
a halvne KOMU se zaplatil vývoj velmi kvalitní aplikace poseidon která je zkřížená s „financováním zdarma- všeobecná úvěrová-“ To by semi to podniklao, kdyby mi každej cestující na můj účet posílal „kredit“ dopředu a já platil jízdný až v okamžiku spotřeby… jo to by byl život…
Takže zase krok zpět zrušit co se dá. Aplikace můj vlak je velmi kvalitní a nevím proč by si nemohl přes ní člověk kupovat jízdenku.