ČD musely stáhnout po dvou dnech nové polské jednotky z provozu kvůli závadám

První jízda jednotky 847 RegioFox s cestujícími (15. 8. 2023). Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraPrvní jízda jednotky 847 RegioFox s cestujícími (15. 8. 2023). Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Důvodem jsou závady klimatizace a chlazení motoru.

299 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
František

Už zase jezdí. Vizuál paráda, na záda pohodlné sedačky.. Opravdu je slušně hlučná i uvnitř – bude ale záležet kde sedíte. Když to napíšu na hulváta, tak na koncích je dost slyšet klimatizace. Když jsem jednotkou procházel, uprostřed se mi zdál větší klid, zkusil bych raději tam. Na záchodě se mi zdá fajn manuální zamykání a velké zrcadlo – samotný záchod už po týdnu stihl řádně zasmrádnout. A otázka na případné strojvedoucí – kolik inženýrů Vám za den zavolá přes SOS místo stisknutí zastávky na znamení? 😅 Ptám se, protože jsem sám Ing. a málem se mi to podařilo 😁… Číst vice »

lsstratus

A co jste čekali od Poláků, jejich výrobky, vždy stáli na dvě věci, např. jejich auta

Jerys

U nás motoráky z Polska řada 844 jezdí v pohodě… Jen jich je málo.

Elb

Ty motory jsou ale z Německa.

Stanley

A co naše slavné push-pully od Škody…🙊🙈 ?? Jezdí to tady skoro dva roky a pořád problémy se „svatou trojicí“ 🤷🏻 dveře, klimatizace,WC..🤦🏻

David

To máte pravdu

PvvS

A takhle to dopadá, když kindermafie chlastá a pak píše na net..

Honza

Hlavně ať to tak strašně nevrčí jako žralok. Být vedle takového vlaku na nástupišti je za trest, když už pominu to, že je pak zbytečné jakékoliv hlášení rozhlasu.

MilanSima

Za rozkopané koleje jaksi nemůže dopravce, ale provozovatel dráhy. Bohužel jste zamrzl někde v 90tých letech.

krteček

Opravte si počítadla, nevím kdo hlasoval za mě, ale už jsem viděl sedím palců jak tak tak. A to jsem to teprve otevřel.

Klabavátor

Palce jdou brát zpátky.

Doctor

Jste zcela mimo mísu vážený pane. Nelze se ani vhodně k vašemu komentáři vyjádřit.
Snad na sběr mínusů je váš příspěvek určen.
I borec Alex či Olcit musí závidět !

TPal.

Možná maličko mimo téma, ale proč vlastně RegioFoxy mají interiér v korporátních barvách ČD a ne v PID barvách? Vím, že PID bazíruje na tom, aby nová vozidla měla exteriér a interiér dle manuálu a tady ne. Proč?

Jakub

Řekl bych že PID ani neví jak by interier, např. sedačky podle mě nemá vůbec vyřešený

Karlos

Manuál jednotného vzhledu vozidel PID, strana 41

Vlastimil Kocurek

To mne pobavilo, protože „korporátní barvy“ jak to vznosně nazýváte, jsou kýčem u obou, pokazí estetiku každého vlaku.

jura

Z Polska ještě nic dobrého nepřišlo.

Petr David

Doporučil bych třeba zapekánky. Třeba změníte názor.

Kontra

A co teprve Bigos, nebo pirohy (i když ty jsou z Ruska, ale v Polsku je umí a dobře) 🙂

Jerys

Zajeď si tam na nákup a zastav se na jídlo a uvidíš.

T679.2

Eliška Rejčka (manželka Václava II.) nebo Viola Těšínská (choť mj. Václava III.). Obě byly z dynastie Piastovců, obě byly české a polské královny a obě byly královny vdovy. V případě Rychenzy jak královna tak vdova dokonce dvakrát. Ale, že by se ničím dobrým a významným nevyznamenala to skutečně říci nelze.

Redneck

Trapny prispevek. Pan zretelne nemluvi ani o kralovnach, ani o 13. ci 14. stoleti.

Elb

Ještě nic, neboli nikdy, to časové období jasně definuje. To že neumíte číst je trapné tak na vaší straně.

T679.2

Skvělý postřeh. Díky.

noerf

Nedavno jsem se projel jednotkami řady 654 od Pesy a byla to pohodová jízda. A dle informací od personálu byli měli poměrně bezproblémový rozjezd ba rozdíl od regiopanterů.

Doctor

Juro, to jsou standartní dětské nemoce.
Vzpomeňme na začátky Pendolina.
Oblastní Lišky jsou a budou dobrá vozidla !

Vlastimil Kocurek

A to jako, když Pendolina byla špatná , tak to tu máme oslavovat a myslet si, že každá jednotka musí být závada za závadou ?????

Zapa

Jezdilo to dva nebo tři dny a vy už víte, že tam je závada za závadou.

Petr

Malá čina nebrat

Vlastimil Kocurek

Naštěstí to ani nečekám, nic polského bych ani nekoupil.

PetrM

Doufám, že si poctivě hlídáte původ potravin, nebo elektroniky atd. 🙂

Vlastimil Kocurek

Ano a nejsem sám.

Jakub

Zaprvé pokud vláda nebude dávat ČD dostatečné množství peněz, tak budou muset ČD zdražovat dal, ona totiž ty nové vlaky a údržba…. stojí hodně, Arriva žádnou údržbu nemá takže je to nic nestojí a taky je to soukromý dopravce, teď ale ve slušným propadu takže možná zdraží

Jakub

Za zpoždění velmi často mohou výluky=SŽ.
Tyto vlaky nejsou ojeté, naopak úplně nové, za rozkopané tratě taky nemohou ČD.

Antonín

Promiňte, ale jste hlupák, který jel naposledy vlakem ČD před rokem 1989, dnes – mnoho vlaků lepší než konkurence, ano, ještě některé vozy jsou hodně mizerné, ale vyměňte vše při tak nízkých cenách jízdného (i když někomu se zdá v\ysoké, ale koukněte se k sousedům) na pravděpodobně nejhustší železniční síti světa. Koleje již dávno nepatří ČD, to je stejné, jako byste nadával ČSAD, FLIXBUSU a dalším, že nejezdí, protože mohou za rozkopanou „jejich“ dálnici. Zpoždění apod. není opět většinou chyba ČD, ani jejich konkurence, ale řízení železniční dopravy, což opět není ČD, ale Správa železnic, že tam sedí dost možná… Číst vice »

Hawk 73

Nejhorší ze všeho jsou trpaslíci

T679.2

:- ) Máte svatou pravdu. Trpaslíci jsou nejhorší. Ty potvory vám vlezou všude a strašně rychle se množí. Taky je chytáte? A na co ? Taky na vařenou bramboru? :- ))

Hawk 73

Já je vyhazuju z vlaku

Grula

Obvious troll is obvious.

JiVe

Petře, ty už máš ty nové prášky?

Michal82

Arriva není soukromá firma, patří DB. Ty mají svých starostí dost, jejich ICE jezdí s velkým zpožděním. V poslední době jsem jel s ním třikrát a po 4 minut zpoždění jsme se ani jednou nedostali.

Jarda

My, kteří zde píšeme slušné příspěvky k tématu, musíme čekat na jakési schválení, ale exoti, jako Petr Malý tady plevelí diskuzi, že se to nedá číst a nic se člověk nedozví a nikomu to nevadí. Nechápu

Karl

Hází špínu na ČD,tak je to v pořádku.

Kontra

Jj jasně pokud pan redaktor ví, že jste od ČD tak vám zcenzuruje každý druhý příspěvek, ale jiní tady klidně mohou plevelit, psát vulgarismy typu pí*ovina bez hvězdičky a je to Ólrajt 🙂

Figo

Asi bych měl přestat 🤔

T679.2

„ČD = věčně zpoždění, staré a špinavé vlaky, rozkopané koleje, pořád nějaké problémy, každý den čtu o tom jak se vlaky někde srazily, atd. “ Brouk Pytlík taky všechno věděl, všechno znal. všechno viděl, protože to viděl v biografu kde se narodil pod sedačkou. Ale ve skutečnosti o ničem nevěděl vůbec nic. ČD je dopravce, koleje má na starost SŽ,.ČD není jediný dopravce, který má špinavé vlaky. Pokud někde čtete o tom, že se někde srazily vlaky tak po kolejích nejezdí jen ČD. Také je dobré kouknout na to, kde se taková událost stala, aby to nebylo náhodou někde v… Číst vice »

Jerys

Přes 120 dopravců je v ČR.

Xena Warrior

Bylo to zábradlí, kde Pytlík červotočil, ale jinak souhlas. 😉

T679.2

Tak v rozhlasové verzi to tuším bylo pod sedačkou. Ale musel bych vytáhnout MC kazetu a ověřit zda se nemýlím. Ve výsledku je to ale jedno když se shodneme ;- )

Zapa

To jste si spletl diskuzi. Novinky jsou jinde, milý dezoláte.

Tukan

Ty si fakt mimo 🤡

Jindrich Fišera

Tak jako lžete, že ty vlaky jsou ojeté, tak lžete a nesmyslně žvaníte i ve všem ostatním.

T679.2

A to někteří přemýšlejí nad tím, jestli já jsem troll co pořád s něčím nesouhlasí a něco odmítá :- )

Josef Trögl

Každé srovnání potřebuje vhodný protějšek.
Zkuste srovnat Pendolino nejprve s Regionovou a pak s ICE 3.

Faktura

Teda za mě v obou případech vyjde pendolino vítězně, protože ICE 3 sice jede rychleji, ale je to vevnitř odporná konzerva sardinek, která nemá s vlakem vyšší kvality nic společného. Ten interiér se hodí tak na příměsto do Radotína.

j.k.l.

To už nebude troll, ale trotl.

T679.2

:- )

Redneck

Nerekl bych, ze jste troll. Jen porad s necim nesouhlasite a neco odmitate. 😀

VOJTA

Tak snad neprojdou zkušebkou…
Bydlim pod trati Beroun Praha a ten kravál jaký tyhle bledule polský delaj nemá obdob…

S. Kaisler

No a uvnitř je to bohužel podobné. Alespoň můj subjektivní pocit byl, že je tam strašný randál.

Vlastimil Kocurek

Já tedy s tím měl obrovské potíže protože mám rád ticho, provozní hluk nevadí, pokud je snesitelný.

Jiří Kocurek

Opravdu je to horší než řada 460?

Zapa

Asi není, ale ta mu zase nejezdila za barákem.

PvvS

S 810 navždy a nikdy jinak…

Vlastimil Kocurek

Pak bych tím nemohl jezdit, a hluk v dB měl být jeden z povinných parametrů, Pokud je to hlučné, to je pro mne jako kdyby vůbec nic nedodali. A mělo by se to vrátit a objednat jinde.

petr

pokud jste někdo někdy pracoval na železnici,tak určitě víte,že je to normální jev.u každé nové řady,nasazené do provozu je to tzv.vychytávání much…takže se není čemu divit.

Jerys

Táhni s privatizaci do hajzlu

Jindrich Fišera

Modrogumně odborářské vyjadřování je nekonečně odporné.

Jerys

Tak nepracují u SZ ani českých drah.

rudlafara

Tam se nepracuje…tam jste zaměstnán!!

Jerys

Dobře tak tam nejsem zaměstnán.

T679.2

V každém příadě je léto a pařáky. Kdy jindy by se měly objevit problémy s klimou nebo chlazením než v létě.

Zapa

Ale stalo a stává se. Od toho je prostě ten zkušební provoz aby se závady vychytaly a rozjezdilo se to.

rudlafara

Máte pravdu, zvlášť když pozorujete třeba soukromý sektor kamionové dopravy 😂😂😂😂

Michal82

Tohle je běžná situace při uvádení nového vyrobku na trh.

MilanSima

Kdybyste trochu zapojil mozek tak víte, že vlaky objednává příslušný kraj, ne samotné ČD.

Pavouk

:-))))
To by se opravdu nestalo. Třeba GW Train se nikdy nepokusilo na německých šrotech mouchy vychytávat a lidi na Šumavě v tom musí jezdit.

Okoloidúci

Ale stalo.

Pretože to nie je o tom že s tým jazdí “hnusné štátne ČD” ale o tom že je to nová rada vlakov a tak bude chvíľu trvať kým sa vychytajú “dětské nemoci”.

Úplne rovnaký scenár sa dial pri prvých kusoch regiopantera. A dnes je to solídne vozidlo.

Vlastimil Kocurek

Naštěstí jsem tam nikdy nepracoval, a vůbec nepovažuji takové věci za nutné. To totiž souvisí už se špatnými projekty, špatnou montáží, vadami materiálu, Není to něco, co padne z nebe. Závady z nebe nepadají.

Horal

Bohužel jste nikdy nic nevyráběl. Je to běžné doladění.

Vlastimil Kocurek

To vůbec není o tom, kdo pracoval ve výrobě, ale o tom že práce je rozsekaná na stovky částí, desítky dodavatelů, a chybí odborníci na syntetické myšlení, kteří ba pracovali na interface.
To, co píšete, vůbec nic nevysvětluje.

Kontra

Třeba my jsme na řadě 843 vychytávali porodní bolesti 26 let a teď plynule přecházíme do stařeckých nemocí 😀 Ale já osobně na ně nedám dopustit, i když to je někdy o nervy.

Figo

Je to v jako kdyby někdo dneska nadával na Pendolina protože dříve byla jejich poruchovost tragická.

T679.2

Podle všich příspěvků se vůbec divím, že jezdíte vlakem.

T679.2

Dost hloupý příměr. Popelář nevykonává profesi při jejímž výkonu by permanentně hrozilo, že se setká s někým arogantním, agresivním atd.. Popelář se s tou popelnicí nemusí dohadovat jestli jí může milostivě vysypat nebo ne. Ten jí prostě vezme, vysype a hotovo. Takže jinak. Proč by průvodčí nebo revizor úřední osobou být nemohl?

T679.2

Popeláři nehrozí, že ho někdo napadne proto, že si někomu dovolil v rámci plnění svých pracovních povinností říci, aby si nasadil roušku. Nebo proto, že bude vyžadovat dodržování jiných pravidel jako je nekouření atd.

rudlafara

Človíčku, znáte Vy něco jiného, než na druhé řvát, napadat, vylévat si zlost na zaměstnancích dělajících svou práci…atd? Co Vy by jste chtěl privatizovat? Naučte se nejdřív slušně a sebevědomě chovat…takhle Vám je čouhá sláma z bot…. Vy pseudohrdino.

T679.2

Tak to jste trefil a já si vzpomněl na:
https://youtu.be/jFVMPJSXRI0?t=45

jal

Vaše výplody jsou legrace, že? Takový člověk snad ani nemůže existovat.

Václav

To já se nedivím vůbec… takoví “vysírači” obvykle vysírají cíleně, nehledě na obor služeb. Nebo je pan Malý pouze zdejší nový troll. Každopádně to musí být tvor se smutným životem a ničím lepším na práci… Je mi Vás, pane Malý, v každém případě líto.

Vavrroch

Také může jít o další pokračování smluvního sedačkově vagonkového sociologického experimentu a sběr dat do obzvláště prefíkané studie.

T679.2

“ Kolega ho seřval do línejch prašivin a hádal se s ním dokud jsme nevystoupili. Takže jsme to měli zadarmo. “
A nedávno se tady v jiném článku řešilo napadení řidiče MHD a také to co si lidé dovolí a jestli by nebylo vhodné i z těchto pracovníků udělat úřední osobu. Pak by se vám takové nadávání do „líných prašivin “ mohlo krutě vymstít a prodražit.

petr

plácačka je na mouchy!a průvodčí nemají plácačku!

T679.2

Ne, je to jinak. Je to já jsem někdo a vy jste proti mě nic, všechny vám mám na háku a jste pro mě poskoci. Tihle „poskoci“ dělají jen svojí práci, kterou někdo dělat musí.

MRC

Ale to taky může být důvod, proč se vám snažil naúčtovat tu manipulační přirážku pro tři lidi. Osobně když se takhle někdo ke mě takhle chová, nemám absolutníí důvod k tomu, abych dotyčnému ušetřil peněženku. Kde je vůle, tam je cesta.

rudlafara

Dy, Dylina, dyskotéka, Dýpárpl, co? Hezké hrdino….

Jerys

Diazepam,digytalky, Dy caprio

Jerys

Ty jsi dobrý model.

Elb

Proč je nerozjíždí v Olomouci místo Stadlerů a placení pokut za vyjíždění v Regionovách? V Pendlování k výrobci by to taky bližší.

Jerys

Olomoucký kraj si je objednal? Ne. Stadlery jezdí 6ks.

Elb

No, já měl za to, že Stadlery pořád hnijou ve Vrútkách nebo sami kapou. Olomoucký kraj si právě objednal lepší větší motory, do kterých by se Pesa vešla, zatímco na jiných tratích jsou snad pořád zasmluvněné Regíny, ne? Nový jízdní řád ještě nepřišel.

Jerys

Část stadleru je v zosce.. a část jezdí. U jednoho vyletěla ojnice.. a taky jezdí dva saryky 844.olomocky kraj má domluveno s ČD nové pantery ..část už jezdí.

Elb

Tak ty velké motory asi nebudou jezdit tam, kde jezdí Pantery.

Jerys

Jako myslíte 843?

PeDazOl

Nemá domluveno, nýbrž dopravce je musel nasadit. Protože mu kraj začal bez milosti sázet smluvní pokuty za neplnění smlouvy a objednaných služeb.

Rychlé Eso

Polské šmejdy spolu s českými od Škody nemají na železnici co dělat. Kdyby jako každej normální koupili něco od Siemensu tak se nemusí řešit takové věci.

Elb

To je zase taková čecháčkovská malost. Normální státy i přes klopýtání mají tendence podporovat svoje výrobce, protože to má mnohem širší ekonomický přesah, místo toho aby stavěli cizí ekonomiky a sami se stávali nějakou podřadnou chudou gubernií.

Kubrt

Doufám, že kategoricky odmítáš export českých výrobků ve jménu podpory ekonomiky v importující zemi Y. Proč se například mají vozit pantery do Lotyšska, když by tam mohli podpořit výrobu v RVZ, tam těch električek přece vyrobili tisíce.

Elb

V RVZ dneska vyrábí velké hovno, navíc Baltické železnice jsou moc malé, aby uživili výrobce pro vlaky jen na jeden stát. Plzeň se jen na Česko Slovensku uživí, těch tramvají, osobáků a trolejbusů tady jezdí dohromady mrak. Mě mohou být jedno cizí ekonomiky a národy, ale nejvíce snad většině lidí záleží na té vlastní, tam je ideální stav co nejvíce exportovat věci s vysokou hodnotou a co nejméně jich importovat, ono to přeneseně má vliv na životní úroveň a rozvinutost země pro všechny, pak i určitou prestiž, jméno, nebo i politický vliv rozvinutých ekonomik na ty méně rozvinuté. Z vás… Číst vice »

Nemel

Prosím, nechte si ty exkrementy od cesty a používejte trochu hlavu.

Elb

Já odpovídal věcně, ne scestně o jakémsi RVZ, co před desítkami let vyráběl ele. vlaky, ale dneska nevyrobí nic, nebo s ekonomickou úvahou jak ze třetí třídy.

Leinad

Normalní zákazník koupí to, co je pro něj výhodné.
Škoda ani CZLoko ani Zpras nemají zakázáno vyhrát soutěže a občas to udělají. Ale není to důvod aby se nesnažily, neměly pokrok.

Elb

Stát není normální zákazník. To je podobný primitivismus, jak když někdo chce srovnávat dluh státu a domácnosti. Nejste schopen v tom vidět tu širší souvislost.

Radek

a proto Česke dráhy nakoupili Polské cetky

Vlastimil Kocurek

Ale výroba vlaků skutečně nepatří mezi špičková odvětví ekonomiky. Takže můžete být naprosto klidný. Zbytečně se rozčilujete.

Elb

A co tedy patří k těm špičkovým odvětvím ekonomiky, než kontrakty v hodnotě miliard? Vzhledem k tomu, že se chtějí stavět nové tratě a oživovat staré, výroba aut tu s elektromobilitou opadne tak na půl, tak to je navíc odvětví, které bude pořád jen a jen stoupat.

www

Ono to bylo výměnou, polské bezpečnostní složky si pořídily služební vozy škoda auto, na oplátku Česko polské vlaky. Výběrko je jedná věc, zákulisní jednání jiná. Kdyby si Česko nic neobjednalo i Polsko by do toho nešlo např. Polsko neobjednává nic z Německa na základě vládního rozhodnutí

Elb

Které konkrétní rozhodnutí to bylo? To že kupujeme Pesy určitě nemá nic společného s tím, že už jednu řadu od stejného výrobce provozujeme, nebo že jsou mnohem levnější, než další Evropští výrobci.

rudlafara

Pracujete u Siemensu…kdyby každý místo Škodovky koupil Mercedes 😂😂😂. Ale není to tak…soutěží se to pane. ČD je a.s s největším podílem státu..nemůže si z peněz daňových poplatníků koupt to nejdražší….!! I když uznám že Rail Jety (tedy Viggio comfort) jsou klasa!!!

Vojtěch (PL)

Važnĕ? Tak proč v Polsku kupujeme česke vyrobký. Např. Škoda Auto…

Antonín

Já bych z toho, že něco nefunguje tragédii nedělal – viz další komentáře. Je to nový stroj a každý takový výrobek má dětské nemoci – historicky tramvaje T3 byly v prvním roce, dvou hodnoceny jako nejhůře větratelné a měly dalších x technických problémů, tehdejší ČKD je postupně odstranilo a T3 se staly špičkovým vozidlem své doby a téměř bezporuchové. Po uvedení 15T, byly velké problémy s koly (mám pocit německé výroby), což myslím, už je také vyřešené, takže den po začátku ostrého provozu bych byl shovívavý, těch problému ještě bude. Kdysi nebyl Internet, tak se problémy na veřejnost nedostaly a… Číst vice »

Jarda

railjet je jmeno vlaku, jako krušnohor nebo labe a jezdí to čd.
Vlaky „pid“ jsou psokočka, není to jako u „jmk“ kdy ids jmk ty vlaky koupil a dopravcům je pronajímá, ids pid jen pastříkal vlaky patřící čd aby je prezentoval za své, ale nejsou jejich, ale dost se to taky plete, pokud s tím není někdo řádně obeznámen.

Jerys

Jaké ojetiny z Polska? Tak úroveň průvodčí u ČD je vysoká.. pár výjimek je. Arriva a jejich šunky, strojvedoucí spí na tom jejich vraku. RegioJet a linka R8 : 4 vozy z toho dva funguje klimatizace,vozy v otřesném stavu .. generální oprava štětkou.

petr

plně s Vámi souhlasím,po 30ti letech v provozu už pár řad pamatuju a vždycky se vychytávaly nějaké mouchy

T679.2

Staré rozbité ojetiny ? U vás je dneska asi opravdu horko, že? A nebo jedete vlakem s nefunkční klimatizací?

Ale tím „Když už musím jet vlakem“ jste z části potvrdil co jsem si myslel. Vás totiž tipuji na auto a nikoliv na pravidelného uživatele hromadné dopravy. To by totiž mnohé vysvětlovalo.

Jerys

P. Malý je silne mimo realitu.

Jakub

Ona existuje škola na průvodčí nebo co?
Hlavně nejsme Západ, kde jsou i normálnější lidé, v Česku jsou prasata a hovada převážně.

rudlafara

Můžete svůj hněv vykřičet při volbách, tam se rozhoduje, kdo ČD “dává práci” a zakázky…Nás tady svou “malostí a zakomplexovaností” neudivíte..ani to nezměníme…Vy ojetino…😂😂😂

Jakub

Railjet je jméno vlaku.
ČD nakoupily nové vlaky vyrobené v Polsku.
Vy chcete opravdu soukromé dopravce, kteří mají nulovou údržbu a jezdí tam staré vlaky z roku 1984 z Německa? Já ne.
PID s vlaky nemá co dělat, ten jenom zaintegroval některé vlakové linky.
Žluté vlaky co jezdí na Kačerov? Žádné nejsou, nevím kde jste to vzal.

Krachbumente

Zázračné zbraně nikdy nepocházely z Polska.

Jarda

okřídlení husaři ale jo 😉

Elb

Ti jsou jednak přecenění, jednak to ještě byli lidé, co měli často předky v Lužických Srbech,

Elb

Zrovna dnes mají v základních bojových systémech děla, tanky, transportéry a velkorážová munice Poláci jeden z největších progresů ve výrobě na světě.. Wunder waffen jsou jen věci pro psychopaty typu Hitler.

Facepalm

A zatímco si Čecháček lebedí s kebulí v řiti a hýká nesmysly prozrazující, že se nikdy nedostal za Krkonoše, Poláci nám mávají…
Přírůstek HDP v ČR za poslední 4 roky: -0.5 %. V Polsku +12 %.

Jiří Kocurek

O Bombě jste slyšel? Rejewski tím dekódoval Enigmu od roku 1932
https://cs.wikipedia.org/wiki/Marian_Rejewski

Krtek
Antonín Horňáček

A co s tím budou vozit když už je skoro všude ARIVA….a teprve ještě bude

Jerys

Ty nevis kde je sever moulo.

Elb

Arriva není dotovaná? Ne, opravdu neplatí 3x tolik, pohybuje se na mzdách jako ČD.O tom kde kdo staví rozhoduje objednavatel, ne dopravce. Arriva má velkou konkurenční výhodu, že dědí vyřazená vozidla po matce DB, která se na východ od Německa pořád dají považovat za progres, samotná DB ztratila ještě 3x více na regionálních tratích, co ČD, odkud ta vozidla proudí. To chce opravdu Malý intelekt, přestřelit vlastně ve všem, co napíšu..

Flatt1

Milý pane, Arriva je dcera státního koncernu DB a jezdí ve stejném závazku jako ČD, čili dotovaně. Akorát rychlík dotuje MD ČR a osobní dopravu kraje. Prakticky veškerá osobní doprava, až na výjimky v dálkové dopravě na Ostravu, je dotovana, RegioJet a LeoExpress a Arrivu a kde koho, nevyjímaje.

Jerys

Takovým lidem něco vysvětlovat je zbytečné

Tukan

Odkdy jsou DB soukromé?

Elb

Já to napsal, dědí vlaky tak trochu zadarmo, ostatní ty nové nebo starý musí prvně koupit a jejich odpisy se projevují v ceně za kilometr.

Jiří Kocurek

Pochybuju, že dědí zadarmo, že nemusí odkupovat. Ani ČD neprodávají ČDC mašiny za 4,50 Kč

Elb

Jestli dcera vyvádí zisk matce, nebo od ní vykupuje, to je skoro jedno, je to hýbání těmi samými penězi. To že neprodává ČDC ještě nic neznamená, naše i cizí státní instituce taky normálně převádí majetek jedna na druhou, ať je to z ČD na SŽ, nebo ze SŽ na obce.

Elb

Navíc jestli mluvíte o té poslední zakázce na jihu, tak tam do konce bylo ČD nabízela nové vlaky a Arriva zase něco 20-25 let starého po DB, že?

rudlafara

Arriva je součástí koncernu DB (Deutsche Bahn) Vy soukromníku. Je to dceřiná firma tohoto obra. No a levněji, no ano, asi jezdí levněji. Vše je o hospodářské soutěži pane…ale Vy jistě nechápete nic. Poradím Vám, odjeďte do toho Vašeho Německa a Švýcarska (které jste asi viděl v TV) a netrollte. Vlastně já do JČ jezdím již asi 20 let na dovolenou, mám tam lidi rád, ale teď mně mrzí tam utrácet, když tím živím takového “brouka Pytlíka”, jako jste Vy… Apropó vlakem ČD jezdit nemusíte, né?

Jakub

Třeba to že to je soukromý dopravce že zahraničí

Elb

Jediná neschopnost ČD je v tom, že nedokázala aktivněji nabízet svoje vozidla typu 750, 810,814, 843,854 a všechno co u nás bude odcházet v zahraničí po vzoru DB. Ono by se to totiž od Polska přes Ukrajinu, Moldavsko až po Chorvatsko uchytávat někde dokázalo, když by se chtělo.

Jerys

810 a 814 v provozu nemají co dělat. 854 taky dojezdi i když je mám rád.

Elb

O tom co má a nemá v provozu dělat nerozhoduje Jerys, ale lokální demografické a ekonomické, politické či jiné podmínky. Další možnosti pak už taky bývá autobus, nebo nic.

Jerys

810 a 814 jsou morálně zastaralé.

Elb

To mašina s jedním vozem s oddíly taky.

O morální zastaralosti byste taky mohl jít kázat do míst, kde jsou důchody 1000-3000kč za měsíc, že třeba i jejich oblečení, domy a ostatní věci jsou morálně zastaralé, když nemají peníze ani na to, aby mohli nějak žít.

Tukan

Vážně tu brečíš kvůli tomu, že rychlíkem Arrivy můžeš jet bez přestupu a osobákem ČD ne? Toto pochopí i malé děcko. Šašku.

Václav

Zkuste jet třeba s ČD, ještě se mi u nich nikdy nestalo, aby po mě chtěli poplatek za použití toalety ve vlaku 😏😅

rudlafara

Ve slušné spolecnosti se za vše platí…to tak bývalo a zase by mělo být…

Jakub

A na to jste přišel kde, že se dávají poplatky za záchod, jinak ten smrad a bordel dělali cestující, mezi které patříte i vy

Jakub

Když Arriva jezdí na rychlíku, tak tam jezdí vlaky hodné ani ne na osobák a hlavně za to že ČD jezdi linky, kde vkaky zastavuji na kazde zastavce-to si objednal kraj, na tech zastavkach taky nekdo vystupuje.
Mimochodem Arriva má jen několik rychlikovych spoju a CD jich má o hodně víc.

T679.2

Eso – peso…. Problém s klimatizací se dá přehlédnout neboť klima není životně důležitá , ale „tlak chlazení motoru“ je horší. Ovšem ještě horší by to bylo, kdyby problém byl s tlakem mazání. Ale jak si mám představit takové problémy s tlakem chlazení? Jako, že dochází k přehřívání a tlak je v chladícím okruhu příliš vysoký? Nebo jsou problémy s tlakem takové, že při zahřátí a vzrůstu tlaku systém netěsní?

T679.2

Když už dáváte mínus buďtě prosím té dobroty a alespoň řekněte proč nebo co se vám na příspěvku nelíbí. Je problém, že jsem řekl, že klima není potřeba? No není, no. Žít se bez ní dá. A vizidlo bez ní může klidně fungovat. Tedy v případě, že kompresor hnaný řemenem od motoru neoddělá řemen jímž je současně hnaný třeba i alternátor.

Vašek

To byste chtěl po diskutujících moc, aby se vyjádřili i jinak, než jen červeným palcem. A k té klimatizaci, tam co nejdou otevřít okna ,20 minut po výpadku klimatizace nelze vydržet.

T679.2

Asi máte pravdu. A co se té klimy týče máte pravdu. Pokud je klima a není možné otevřít okna je to peklo. Já chtěl jen říci, že klima není k provozu až tak důležitá jako je chlazení nebo mazání. Osobně si myslím, že klima je zbytečnost. V autě jí nemám a žiji. Jako sice když je pařák je uvnitř klidně 30 a větrá se to špatně, ale pořád lepší než zvýšené nároky na údržbu a riziko, že si člověk za pařáku nastaví méně než je zdrávo a pak to odnese zdravotními problémy. Z tohoto důvodu nemám rád ani klimatizaci v… Číst vice »

Vid

V autě si můžete stáhnout okna. Buď musí být funkční klimatizace nebo stahovací okna. Já taky nejsem žádný fanoušek klimatizace a radši mam stahovací okna. Ale když moderní vozidla musí mít klimatizaci a nemají stahovací okna, tak bez klimy jsou ko. ČD to mají i v předpise, že je zakázáno do provozu přistavovat vozidla s poruchou klimatizace. Strojvedoucí takové vozidlo nesmí převzít na výkon. Když by někdo z toho vedra ve vlaku zkolaboval, tak by měl dopravce problém.

Kubrt

Tak si zkrátka tu klimatizaci musíte nastavit přiměřeně. To je asi na úrovni odmítání kamen v chalupě – taky hrozí, že se uvařím ve vlastní šťávě, taky mají nějaké nároky na údržbu, ale na oplátku zásadně zvyšují komfort bydlení.

Jarda

zjistilo se že lidi moc přetápěj v zimě, je zbytečný vypalovat doma či v autě na 30 aby to šlo „na tílko“ a pak vyměhnout do -15 😀

kix

u vašich příspěvků nevím jestli jste troll nebo ne..jen nechápu s tím vaším odmítáním všeho možného, jak můžete psát do diskuzí na internetovém serveru..

T679.2

Proč bych měl být? Víte co? Kdybyste si přečetl mé příspěvky všechny jistě byste zjistil, že jsou mezi nimi i takové co naopak neodmítají, ale schvalují. To, že mám prostě dost často jiný názor na některé věci než je ten většinový je prostě fakt, ale proto ještě nemusím být nějaký skřet ze severu. A proč bych nemohl psát? Píšou jiní, tak proč bych nemohl já?

Jarda

take jste odpůrcem topení a svetr to vyřeší? mužete se přeci obléknout tepleji a neřešit udržbu topení, nebo zda si v autě nezatopíte až moc než je zdrávo a pak to odnese se zdravotními následky, tepelný šok jít z 30+ vytopenýho auta kde muže jet člověk klidně svlečenej, do -15 taky není echt gut.

T679.2

Máte to nějaké pomotané. Já něco říkal o topení? Ale tím jste mi připomněl, že když jsou problémy s chlazením za vysokých venkovních teplot není někdy jiná možnost než pustit vodu do okruhu topení.

Elb

Politicky je to docela špatně průchodné, když by jela sanitka ke zkolabované bábě v horkách kvůli dlouhodobě nefunkční klima. Ta by šla vydržet tak maximálně někde na okruhu, kde ještě fíra mí otevřené okénko a když by zkolaboval on, nebude z toho takové haló.

T679.2

Spíše by mě zajímaly ty problémy s chlazením. Čím se projevují a tak.

Tomas

Proto se divím, proč se nedělají hybridní okna s magnetickým zamkem, který by se uzamkl v případě fungování klimatizace, ale při výpadku nebo nepotřebě klimatizovaní by šla okna normalne otevřít.

Jarda

a nebo topení v zimě, kolikrát je venku -15 a nějaky pičus otevře okynko 😀 Taky sem to zažil.

T679.2

I když mrzne musí se větrat. Krátce, intenzivně, ale musí.

Vid

V tom dnešním vedru tedy klimatizace životně důležitá je, vzhledem k tomu, že otevřít okna tam asi nejdou.

Vid

Vozidlo vybavené klimatizaci, u kterého je klimatizace nefunkční, je neschopné. Radši pojedu regionovou, než moderním vozidlem s nefunkční klimou.

T679.2

Tak když nejde klima a tak připojit pár dřeváků a bude hej :- )

Jiří Kocurek

Tlak je příliš malý a tak to v motoru vaří? Tlakové ztráty prouděním v potrubí (jak je dlouhé) jsou naprosto reálná věc.

Rejpal

Tak, že by motory Rols Royce byly tak hlučné? To se mi nějak nezdá. Přeci motor Rols Royce v autě Rols Royce ani neslyšite. Buď to není pravý Rols Royce nebo Pesa udělala něco špatně.😃

František

Bydlím cca kilometr od tratě a jde poznat jestli městem projíždí tohle nebo regina

Elb

To já v Třebíči kilometry od nádraží přes okno ve tři nebo čtyři ráno taky poznám, jestli se rozjíždí ukvičené Catr v 854, nebo Liazky v 842.

Grula

Co na motorech CAT v 854 kvičí? To nemá s motorem co dělat.

Jan

Myslím, že hluk dělá hlavně klima / chlazení motoru. Ani se nedivim, že to se zrovna rozbilo 😀

JKan

No, on môže byť problém v tom, že v aute Rolls Royce nie je motor Rolls Royce. Tam je motor BMW. 🙂

Jura Kotoul

Souhlasím s tím, že by i nové vozy měly mít NOUZOVĚ otevíratelná okna. Moje zkušenost: Jedu si to vlakem z Wiener-Nestadt do České Třebové. V Břeclavi náš vlak rozpojí (moje zadní část vlaku = přímé vozy kamsi do Německa, ale přední část vlaku jede do Varšavy), čekáme na přepojení ke zbytku vlaku s lokomotivou (spoj z Budapešti nebo Bukurešti). Je léto, asi 15:00 a slunce praží. Ve vagónech bez proudu to opravdu nejde přežít. Tedy se všemi zavazadly na perón. Okna otevíratelná jen průvodčím by umožnila přežít…

Jerys

Jak dlouho v Břeclavi ten vlak stál?

Jan

Doufám, že něco udělají s tím šíleným hlukem, který ten vlak dělá. Zejména zvenku.

Osamělý Vlk

Polsko si dosud pamatuje, jak museli převzít RT6 N1, a tak to vrací teď. (Samozřejmě to myslím jako vtip.)

MHD

I tak mi to vtipné nepřijde.

Jan

Deset bude jezdit v rámci Pražské integrované dopravy, sedm v Pardubickém a tři v Jihočeském kraji. Ví někdo, kam to chtějí nasadit v Pardubickém kraji?

Jan

Díky, ale stejně jsem se to nedozvěděl…

Jan

Pardon, teď jsem teprve rozkliknul tu mapu…

Facepalm

Otázka tak na 50 % zdejších diskutujících: A co že konkrétně nechápete na výrazu „zkušební provoz“?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Možná by stačilo, kdyby každá jednotka něco odjezdila, potom něco odjezdila s cestujícími a až pak se udělal mediální humbuk „máme vlaky 21. století!“.
Kdyby to bylo poprvé… Takhle jsou cestujícím k smíchu. Ostatně, jako vždy.

Martas

Zkušební provoz s cestujícími chápu tak, že vlak má být v pořádku a zjistí se převážně závady na rozdílech od sériového vozu. Takže třeba rozmístění sedadel, nefunkční informační systém (spíš ve smyslu např. propojení s rezervačním systémem). A ne že nejede klimatizace od výrobce (jeho subdodavatele), nebo ještě lépe motor 😉.

Jerys

Jo ale některé závady se opravdu projeví až na trati. Na okruhu se to nemusí projevit.

Martas

Takže si koupíte auto, upadne mu kardanová hřídel, nechladí se motor a řeknete si, mám to v zkušebním provozu. Potom to vypadá jak s elektrobusy v Praze, taky asi testovací provoz po skoro 2 letech. Proč si s tím Pesa nenajezdí statisíce km bez pasažérů?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Mysleli to dobře, ale dopadlo to jako vždycky.

Jan

To by se 810ce nestalo. 21. století holt někdy bolí…

Ares

A co jako. Normální porodní bolesti.

Jerys

Každý nový stroj se musí v provozu vychytat. Na zkušebním okruhu nevytvoří podmínky reálných tratí.

Pražák

O tom žádná, na druhou stranu, stát se to někomu jinému, třeba ŠT, tak tady bude nazvraceno mnohem víc. 😉

Klabavátor

To už asi nepamatujete uvádění 810 do provozu. Já si pamatuju, jak to běžně zůstávalo stát v polích a lidi nadávali, že chtějí zpátky M262.

Karel

Spíše M 131.1

Klabavátor

Jak kde. Původní záměr byl nahradit M131.1, realita jiná. To tu asi nemusím rozepisovat. Tenkrát bylo běžné i osobní auto z výroby „dodělávat“ doma v garáži (typicky lícování dílů, protikorozní ochranu atd.), natož potom takovýhle Orchestrion.

Vbb

No a s M262.0 to bylo úplně totéž. Nemožnost rozjet se do kopce, praskajici nápravy…

Jiří Kocurek

A máte doma kadibudku, protože té se neucpou trubky?

Ondra

Pak se asi vysvětluje ta hlučnost. První jízdu na Rudence jsme viděli z d@lky, pak s ním večer jeli na otočku na Smíchov a ten hluk byl hrůza. Ale problémy se daly čekat, je to přeci jen novinka.

Mirek

Jaké byli problémy s chrochtadly řady 860, byli tam závady na elektroinstalaci, ale ten největší problém byl propalování pístů u motorů Pielstick 6 PA 4-H-185 a silná klimatizace, ten kdo psal, že z 844 bylo nachlazení, tak mu doporučím minimálně jednodení návštěvu Prahy a ať se projede v klimatizovaném autobuse, kde budou zavřena všechna okna na lince 136 že zastávky Sídliště Čakovice na zastávku Jižní Město a potom ať odjede nejbližším autobusem na Háje a jede linkou C Pražského metra až na Letňany a potom teprve řekne z čeho v létě se dá jednoduše nachladit

Jerys

Asi jste si nevzal ranní léky.

rudlafara

Vy už léky neberete, jste po operaci (lobotomie), že? Nechápu, že má někdo potřebu zde pořád urážet druhé? Co člověk, to názor a nechci li je v diskusi (která k tomu slouží) číst, nelezu sem. To je pane demokracie…. Jakou hodnotu (mimo rádobyvtipné ubohosti) má Váš názor??

Jerys

Jako to byl příspěvek co neměl hlavu ani patu.

rudlafara

To tu nemá většina 😂😂

Petr

Tak slavnostní zahájení provozu je až 24.8. Při nejhorším to bude s taženou jednotkou:-D

Michal²

Už bylo, v úterý

ZdendaP

Nesouhlasím. Všechny ty nové klimatizované vlaky by měli mít funkční klimatizaci. Je rok 2023 a nefunkční klimatizace ma znamenat okamžitou opravu. Ne otevření oken a jezdění bez klimatizace.

Osamělý Vlk

Tak ta okna by měla být nouzovým řešením, aby nebylo zpoždění, když není náhodou nějaká náhrada hned dostupná (samotná nefunkčnost klimatizace obvykle nebrání vozidlu pokračovat v jízdě). Je ale fakt, že okna znamenají, že se najdou lidi, co je budou otevírat i v době, kdy klimatizace běží, což je problém, zejména u příměstských busů. Nicméně správně by mělo vozidlo mít funkční klimatizaci vždy, když je to potřeba a dopravce by měl vozidlo s nefunkční klimatizací nahradit, což se ne vždy děje. Pamatuji si cestu s RJ z Bratislavy do Prahy bez klimatizace. Na náhradu v Brně, kde těch vozidel měl… Číst vice »

Honnzok

Blbě se to řeší v momentě, kdy vlak vyjede na 5h obrat z depa, 2,5h jedna cesta, a klima klekne v 1/3 cesty tam… Co potom? Vyslat náhradní jednotku z depa?

(Časový příklad pochází z trati 041)

Juraj

Nouzová otevírací okna má třeba tramvaj 14T a efekt je nulový.
Na druhé straně se dá prakticky spolehnout, že i při funkční klimatizaci nějaká trubka okna otevře, takže klima jede naplno a stejně nemá efekt.

Standard prostě má být, že klima funguje vždy a bez funkční klimy je vozidlo nezpůsobilé provozu. Němci to u ICE4 řešili tím, že je systém zdvojený.

Leoš Konečný

14T má klimatizaci??? Od kdy?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Přesně, hlavně v autobusech prostě vždycky přijde někdo, kdo to otevře. Prostě to vozidlo má fungovat, dopravce má mít náhradní vozidlo a vůči výrobci mají být uplatněny sankce.

Elb

Mít náhradní vozy jen kvůli klímě ale bude prodražovat provoz. Něco jiného je nutnost mít funkční klímu v Řecku a něco jiného v Liberci.

Elb

Tam mohou být okna na čtyřhran, ať je otevře vlakvedoucí.

ZdendaP

Ano a určitě je nikdy neotevře nikdo jiný.

Elb

A kolik normálních lidí chodí do vlaků se čtyřhrany?

Jiří Kocurek

Zato těch nenormálních hromada a ti jsou schopní to pozotvírat ikdyž klima běží, aby to chladilo i zvenku. Nebo jenom prostě proto, že v 810 se to otvíralo vždycky.

Elb

Většina dnešních cestujících v dálkových klimatizovaných vozech nikdy neseděla v 810.

Grula

Tak ho spolucestující nahlásí a v krajních případech bude vyloučen z přepravy.

Jiří Kocurek

To už je levnější dát tam FABku.

fabec

Jestli je ta klima stejná, jako byla u Žraloků v prvních letech jejich provozu, tak to přeji cestujícím mnoho návštěv doktorů vlivem nachlazení z klimatizace.

Jerys

Určitě stejná nebude ..když žraloci už mají 10 let.

Jarda

princip fungování klimatizace (nebo i lednice atd) je pořád stejný, jediné co se mění je optimalizace kompresoru a chladící plyn.

Jerys

Jasně že pricip je stejný ale klimatizace z roku 2010 a 2023 stejná nebude ..typ..nebo výrobce.

Tomáš Krátký

Jo, bohužel nevhodně používaná klimatizace je taková „zbraň hromadného ničení“. Ve vlacích je to naštěstí většinou v pohodě. Ale už jsem taky zažil „ledárnu“, a nejvíc nepochopitelné pro mě bylo to, že si ostatní cestující nestěžovali. Přitom nás v tom voze sedělo dobrých padesát.

Jarda

pokud někdo přechlazuje nebo přetápí, tak je to taky špatně. Zažil jsem to v buse, starý dědci v zimě přepalují snad na 30 že sem tam mohl sedět klidně svlečenej a venku bylo -15 nebo kolik, ale když otevřel dveře, tak se do busu přivalila taková zima a jen jednou se stalo, že si nekdo stěžoval. Po druhy sem si stěžoval ja ale u dopravce, někteří si asi myslí, že tam lidi v zimě nastupují v plavkách nebo co, pak je tam půlka lidí svlečená pomalu do spodního. Někteří pak uměli zatopit přiměřeně, takže nebylo ani příšerný vedro ani zima.… Číst vice »

Brumla

Adi jenom Ješeta to nečekal

XP3

To víte přímo od něj nebo je to vaše myšlenka?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Jak jsem psal minule. Fjůčr iz kaming!

Ic540

Poláci o PESE s úsměvem říkají : PESA ?

Pociong (vlak)
Experymentalny (experimentální)
Stale (stále)
Avaryjny (havarijní).

To poprostu (prostě) PESA.

Kamui

Avarija je spíš porucha. Česky havárie je polsky wypadek.

www

wypadek – nehoda (na silnici) nebo výpadek (elektřiny, zboží)
havárie – katastrofa
katastrofa, kalamita – také katastrofa
polština je dost ubohá na slova.
třeba havárie letadla – katastrofa samolotu
letadlo havarovalo – samolot się rozbił
havarovat – rozbić (ve smyslu dopravní prostředek)
rozbit – rozbić (ve smyslu sklo, žárovku, neuměle poškodit)

Frantisek

Poláci spíše -ą-, -ks-, -w- – když už to není psáno celé foneticky. 🙂

Jerys

Německé nebo Švýcarske motoráky jsou bezporuchové.

rudlafara

Nevím, zda to byla ironie, nebo citování faktu, ale podle mého laického úsudku se Německé, nebo Švýcarské motoráky již koupit nové nedají…. Většina vyvinutých skončila s normou TSI a nově se vyvíjejí jen vodíkové a BEMU soupravy (nejsem ale znalec). Jinak by i DB nekupovaly PESA žraloky…. Jen poznamenám, že nás mohlo asi postihnout i něco horšího a to jednoty vyvinuté na Slovensku….u ČD nikdo nikdy neví…. Jinak zkušební a ověřovací provoz, no, vychytá se to, bude to „chodit“.

Kubrt

Německé (Alstom Lint) i Švýcarské (Stadler Flirt a Wink) motoráky se stále koupit dají. DB Pesy kupovaly, protože Pesa vyhrála soutěž, ne proto, že by si nákupčí DB řekl, že v Německu se nedá koupit motorák a tak ho koupil v Polsku (takto to opravdu nefunguje).

Jerys

Ten kšeft s pesou pro DB dopadl nedopadl..ne? Vzali jich jen část. Ale líbilo se mi že měli i třívozové..ty by se u nás hodily.

rudlafara

To samozřejmě chápu. Poučil jste mně. Jak píšu, nejsem odborník…

Jerys

Ironie. No ty slovenské dunihlavy to je zázrak..nebrat. jako nevím proč by se nemohly vyrábět motoráky s diesel motorem.. popř.. nejakym biopalivem. Vodík žádný zázrak není .. a baterky ne proč..za co.

rudlafara

Popravdě, také nevím, myslím, že jsme s konstrukcí těchto strojů dříve nebyly úplně mimo…asi se to nevyplatí. Moc zájem o to asi není a uspět “venku” dnes v době Green Dealu není asi jednoduché…

www

awaryjny neznamená havarijní ale poruchový, závadný chápeme? havarijní je polsky katastrofalny.

Tomáš Krátký
Frantisek

Inu, zkoušení a záběh se zkrátka přeskočit nedají. Vše má svůj čas. Snad to půjde dobře a mírný pokrok v mezích zákona půjde dále svým tempem, příliš nenarušován zhoubnými výstřelky. 🙂 (Ne, že by tedy neměl na kolejích určité řešitelné nedostatky.)

Jiří Kocurek

Zhoubný výstřelek je trolejbus, schválený a jezdící od prvního dne dodání bez závad?

Petr

A mně se tu mínusovalo za to, že jsem poukázal na upadlý kardan v Přelouči. Tohle mělo být odstraněno už při zatěžovacích testech simulujících běžný provoz. Ale ony se mouchy vychytají a nakonec to bude dobrá jednotka zachraňující alespoň některé naše regionální tratě

Jerys

Kde nasimuluji běžný provoz?

Elb

Třeba v Olmíku místo Regionov, kde se sypou pokuty za chybějící Stadlery, takhle by byly menší.

Petr

Na okruhu, na tratích s barely vody místo cestujících a se zastávkami se zaměstnanci simulujícími výstup a nástup? Kde těch 20 tis. km najely? Proč to neudělali rovnou? Protože je to levnější

Komik

Ještě otázka: Je pozdní dodávka smluvně pokutována?

František

Musí být. Jinak by bylo dodání jednotek příslib podobný českému přijetí eura. 🫠

Komik

To je překvapení, ale asi jen pro management. Se Žaloky byly při uvádění do provozu dlouho problémy, Jančura a jeho Elfy jsou problematické stále. Kde je zakopaný pes? Pesa?

Kubrt

Jako že vozidla jiných výrobců podobné počáteční problémy nemají?

Komik

Jistě, porodní bolesti jsou asi všude, ale řešení problémů ze strany Pesa je katastrofa. Na roky. Ale třeba teď zlepší přístup.Ale pripomínka byla hlavně k tomu překvapení.

Jerry

Kde vidíte jaké překvapení?

Radek

A v čem je problém u Elfů?

Komik

Náhradní díly, dveře, stěrače, …

Jerys

Žraloci měli v začátcích taky problémy..ale odstranily se ..a taky než se s tím seznámila dílna. jestli jsou problémy s chlazením..no taky poslední dny bylo dost teplo.. je třeba s tím jezdit a ideálne technik pesy na mašině.

jal

Není to divné? Ve zdejších diskuzích se tvrdí, že problémy má jen Škoda a ze zahraničí je všechno perfektní. : – ).

Jiří Kocurek

V případě Jančury je to přece jasné. Lempl si výrobu neohlídal.

www

V Pese změnili vedení a firmu zestatnili, tu bude zakopán pes, ELFy II nebo I žádné mouchy nemají ale PESA zkouší dělat pořád nové jednotky, třeba ty pro REGIOJET nejsou typické ELFY II ty totiž mají pohon na jacobsových podvozcích, ale Regiojet plně nízkopodlažné jacobsy nechtěl tak mu sestrojili nějaký experiment, který nikdy nedělali, s ČD je obdobně místo objednat stejné jako polští dopravci vymysleli zvláštní požadavky a teď trpí na poruchovost.

Kubrt

Jak se liší ČD 844 od dalších verzí Link II jezdících v Polsku a Německu?

www

poptává se z katalogové nabídky nikoli vymýšlí, to je ten hlavní problém čd a Regiojet. Pak platí 2krát tolik než za řádnou nabídková jednotku.

král j

To je nemilé. Chtěl jsem se o víkendu na Rakovnicko podívat a svézt se. ¨Jinak mi jednotka připadá jako nehospodárná. Nebyl by lepší samostatný motorový vůz s přívěsným. V době, kdy je slabší poptávka, by jel samostatný MV. Takto se zbytečně vozí vzduch, zbytečně pracují dva motory.

Honza R.

Možná byl. Jenže kdo něco takového vyrábí?

Kubrt

Kdyby někdo takové vlaky chtěl, jistě mu je někdo vyrobí. Ale světě div se, svět koncepci vlečných vozů k motorákům zavrhl někdy před 50 lety. Protože dynamika jízdy takové soupravy.

MHD

Třeba Lint 27. Nevýhodou je, že při spojených vozech zbytečně moc půdorysu zabírají stanoviště strojvedoucích.

Mendy

Nemají sice přípojné vozy, ale mají menší výkon. Je vidět, že jsou určené pro sólo provoz. A vyrábějí se i dvouvozové.

M H

V tom případě má smysl zůstat u 810+010 navždy 🙂

Nevýhoda přívěsu je nutnost jej objíždět na konečných a stále odpojovat a připojovat. Druhá možnost by byla navěsit za sebe dva malé motorové vozy. Ovšem otázka je, jestli to vyjde provozně úsporněji či ne. Čekal bych, že srovnání 2x motor a občas 1x motor nebude mít významnou úpravu proti 1x jednotka.

MHD

Tohle je přece dávno vyřešené a jmenuje se to Regionova.

M H

Regionovu nerozpůlíte 🙂

jal

Tak udělat na přívěsu 010 řídící stanoviště. : – )
Stejně je to sranda. Nadává se na 810 a když se vymění za větší, modernější, nevyrobený v ČR, tak se po 810 teskní.

Kubrt

Jeden 010 s řídícím stanovištěm existoval. Bylo to tuším udělané tak, že se z něj ovládala lokomotiva 704 pomocí dálkového ovládání – vysílačky. Jezdil do Svobody na Úpou v době, kdy trať provozoval Viamont.
https://www.k-report.net/discus/obrazky/68/78/676878.jpg

Jiří Kocurek

Napřed acetylen… škrk, škrk … potom kyslík.

Jiří Kocurek

Ideálně ovšem ještě motorový vůz otočit na točně, aby stačilo 1 stanoviště. Sice nám turnusová potřeba motorových vozů kvůli té vší manipulaci vzroste o 50 %, ale ušetříme mimo špičku tahání přívěsného vozu.

Jerys

To je kravina.. motorak s vozem..objíždění ve stanici atd. Zbytečně nepracují oba motory – dvě klimatizace dva motory.

Frantisek

Také nemusejí jet furt na plný výkon. Záleží hlavně na tom, kolik balastu je potřeba vozit k adhezi a kolik je ho tam navíc. Lidi už to hmotností zase tolik nevytrhnou.

Jiří Kocurek

Pravda, 10 lidí je asi 3/4 tuny. Pokud k tomu potřebujete ještě 8-10 tun balastu, aby se to rozjelo, tak něco děláte špatně.

Mendy

Motorák + řídící vůz

www

jednička vyjde 20proc. levněji než dvojka, takže za jedničku s přívěšákem zaplatíte 160proc. ceny dvoudílného.

Jackub

Během těch 20.000 zkušebních km se ani jedna z těchto závad neobjevila? 🤔

vlado

tech 20 000 zkusebnich km najezdila jina jednotka. Ve Velimi testovali 004, minuly tyden nedojela vinou polskeho strojvedouciho 001( to byl ten pruser v Prelouci). v Rakovniku jsou deponovany 009 a 010

ondrej

Co se stalo v Přelouči?

Jerys

Upadl kardan

Vašek

Jak je to vina strojvedoucího?

Jerys

Já jen píšu o závadě..psal jsem že za to může fira?ne

M H

Otázka je, jestli se během zkušebních jízd klimatizovalo. Přeci jen otevírání dveří v zastávkách, cestující zahřívající a zvlhčující interiér a tropické teploty venku mohou navodit jiné podmínky, než byly při testování…

Spíš bych řekl dobře, že se stihly závady projevit tak rychle…teď je to aspoň jasný problém výrobce. Jak by to ale dopadlo, kdyby se projevily třeba až začátkem příštího léta?

jal

Některé výrobní vady se mohou projevit i roky po uvedení do provozu.