Dopravci Mimořádné události Železnice

ČD chybí po nehodách jednotky. Nedostatkové jsou teď hlavně elefanty

Roztržení souprav po nehodě, Český Brod. Pramen: Správa železnic
Roztržení souprav po nehodě, Český Brod. Pramen: Správa železnic
Nehody vyřadily Českým drahám třináct různých jednotek, někde musí vypravit náhradní soupravy.

České dráhy v posledních týdnech a měsících přišly o celkem třináct jednotek při železničních nehodách. Jde o následky nehod na přejezdech i srážek vlaků. Komplikace v kombinaci s plánovanými vyvazovacími opravami přináší především nedostatek jednotek 471 CityElefant.

Podle mluvčí Českých drah Vandy Rajnochové aktuálně chybí po nehodách dlouhodobě dvě jednotky CityElefant. Jde o jednotku poničenou při loňské nehodě na přejezdu v Uhříněvsi a jednotku z červencové nehody u Českého Brodu.

Jejich náhrada bude obtížnější, neboť turnusová potřeba činí 63 jednotek na 71 jednotek inventárního stavu v Praze,“ řekla Rajnochová. Při provozu je podle ní třeba počítat také s přistavením jednotek do plánovaných vyvazovacích oprav, přistavením k pravidelné údržbě nebo s opravami provozních závad a poškození. „V případě, že by nebyla některý den naplněna turnusová potřeba řady 471, pak plánujeme vystavení náhradní soupravy, v krajním případě by pak mohlo dojít k zeslabení některého oběhu, který by jel v jednoduché místo ve dvojité trakci,“ dodala Rajnochová.

To se již děje například na trati z Prahy do Berouna. Náhradní soupravou je obvykle push-pull souprava s lokomotivou a patrovými a řídicím vozem. Problém může nastat zejména po zahájení školy, kdy jsou zdvojené soupravy u pražské příměstské dopravy prakticky nutností.

Z železničních nehod v absolutním počtu vychází nejhůře Regionovy. Aktuálně mají České dráhy kvůli kvůli nehodám odstaveno 11 z 210 jednotek řady 814. „I když největší pozornost souvisí s událostmi v Perninku a Lázních Kynžvart, největší problém v případě násilných poškození u této řady představují střety na přejezdech, respektive s překážkou na trati jako jsou například spadlé stromy,“ dodala Rajnochová. I přes 11 poškozených jednotek u této řady aktuálně kryjí České dráhy turnusovou potřebu.

Odebírat
Upozornit na
guest
117 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hans

Tak doufám, že nebudou cpat do Prahy City Elefanty z jiných krajů. Když si je tam samí zničili, tak ať si namísto 471 nacpou do Prahy vyřazované vřeštíci 460 a Honeckery, kterých mají nadbytek, protože je nikdo nechce objednávat. A u malých motorových vozidel po nehodách na silničních přejezdech je to jasné, okamžitě pronajmout náhradní a náklady do poslední koruny naúčtovat viníkovi!

MarSei

Hlavně, že ČD zlikvidovaly všechny „žabáky“… Teď by se pražákům hodily, kdyby na ONJ zůstaly. A navíc byly nízkopodlažní.

medical_examiner

A možná by se setkaly i s „designovým“ ohlasem.
451/452 má snad nejvyšší naději na nějaké vzkříšení podle současných standardů.

MarSei

Hm, no… tak dva elefanty chybí a pokud mě paměť nešálí, tak zůstaly i dvě jednotky 451 🙂 Takže jednu dotáhnout ze Šumperka, druhou ze šrotiště v Chomutově a jedeme, ne? 🙂

Juraj

Nie, sorry, to už fakt nie. Mnohé 451 na ONJ už boli doslova šrot, bez náhradných dielov a bez praktickej možnosti opravy. Mal som ich rád, ale je to história.

HonzaEM

Přesně to bylo první, co mě napadlo.

Gwann

Hlavně škoda krakenu, ti by se hodili. Nebo ještě přeposlat tornáda z olomouce, vlozaky půjčime z Brna.

zaosai

Proč půjčit ? Musely jsme ji je dát a tak ať nám je vrátí

XXXD

No tak to už je asi jedno jaké šroty budou jezdit na zálohách. Jestli pojede tornádo, nebo peršing s honeckry a možná i se syslem už pro cestujícího není zase takový rozdíl.

Vašek

A zase se bude sahat na trať do Berouna. Jakoby nestačily nekonečné výluky, nedojíždění vlaků do cíle a stálá zpoždění. Dojíždění autem to jistí a klidně mi nasázejte mínusy.

Jirka

Zpozdeni kolem Berouna je samo dusledkem vyluk, ale hlavne preplneni trate zejmena vlaky, ktere jezdi jen do Revnic a Dobrichovic

Jerry

Jo to si Pražáci neuměli spočítat ze jim těch 70 elefantu bude malo?jj obnova vozového parku ČD je někdy fakt parodie.napr. 460 alias tornádo ..hajtra před rizsypanim ..sak co že to má 50 let,kurva objednám 20 jednotek a mužů ty popelnice poslat do Třebové.

Honza

Jako cestující z Ostravska, klidně nějáké 460 podarujeme, v tomhle počasí je to opravdu zážitková jízda.

asdefasdf

náhodou, ta 460 by se jim tam fakt hodila. Funguje tam úplně parádní moderní zabezpečovač, jaký ani elefant neviděl. Takže se nemůže stát nehoda, jako u Českého Bordu. Funguje to tak, že si tam cestující otevře okno, vystrčí hlavu, sleduje návěstidla a hlídá že strojvedoucí dělá co má. 😀 JInak zatáhne za záchrannou brzdu.

Hans

To jo, to je jedna ze svou výhod, polospousteci okna s dobrým větráním a možnosti nouzového zásahu. Ale mám obavy, že Elefanty objednané moravskoslezským krajem si ty hovada od ČD najebou do Prahy a do Ostravy budou zase cpat ty 50 let staré vřeštíci šroty s komunistickým interiérem. Když si ty nové zničili ve středních Čechách, tak ať si ty staré šroty nacpou tam!!!

Martin

Coz o to, ono se na to upozornuje, ale jsou lide, kteri rikaji, ze to staci a ono porad roste primesto a kapacita mizi hodne rychle… Druha vec je, ze nikdo nepocital, ze s ridicu se stanou ignoranti a nechci rici co, mozna ze to maji jako adrenalinovy sport posilat auta pred vlak na prejezdech…

Vlastimil Kocurek

Ano, jestliže se ročně střetne z vlakem 140 aut, musí se to započítat. K té ignoranci – podle mne za to může alkohol, každodenní pití, a drogy. A krajní nezodpovědnost. Ovšem znám přejezdy, kde člověk nevidí nic ani doprava ani do leva, jen ten kříž, ………

Vašek

I kdyby jich bylo 200, tak budou všechny v pohybu. Nejdražší mašina je ta, která stojí. Citát shůry.

Marťas

Navrhuji sáhnout do párou poháněných rezerv. 😀

Martin

Ty zas nesmeji jezdit v lete ve vedrech a suchu, kvuli pozarum… :-p

Vašek

Nejde. Vydán zákaz provozu sazometů.

Leinad

Jak se to dělalo před 100 lety, když bylo vedro? 😀 Obsadit hlásky, při průjezdu vlaku koukat co hoří. 😀
Dneska hláskař kromě kýble a znalosti kde je potok může mít i mobil

Zlámalík

Tak někde mají snad ještě i „papiňáky“? 😀

XXXD

Haha, vy jste ale vtipálek.

Martin

Mam takovy pocit, ze na primestskych tratich brzy nebudou kapacitne stacit ani 6-vozove jednotky… Nebo se budou muset postavit nove trate a stavajici nechat jen pro primesto,…
Na Beroun je jasne, ze ten tunel uz je nutnosti a rekostrukce stavajici trati take… Ovsem otazkou je, zda ve spickach budou stacit i patrove 6-vozy, protoze interval uz ted je na kratkem useku do Radotina 7.5min., a min. do Dobrichovic to brzo bude treba take…

Leinad

SŽ při koridorizaci ráda dělala krátká nástupiště.

zaosai

A ještě dělá,naposledy Duchcov

Romanero

A korona s tím nezahýbala? Neříkejte mi, že jezdí teď lidí stejně nebo víc..

Jan K.

A co jezdí jako náhradní souprava místo jednotky 471. Těch souprav s patrama Bmto taky není mnoho a pokud chybí jednotky tak nějákou soupravu museli někde sehnat. Ty soupravy s tim syslem a patrama jsou snad jenom 3.

Gwann

Tak ono tech vozu bylo původně jen 50 a lemplove z vozového depa Vršovice jich pár zvládli poslat do šrotu ještě za bolševika po cca 10 letech provozu…až následně se zjistilo, že to je leply a ne vozy, tak se to zlepšilo…

A taky zdaleka ne vše je v Praze…jakkoliv nasazování soupravy ve složení 363+BDs+Bmto fakt nechápu… (Kolin-Svetla aj.)

Hans

To je jednoduché zajištění nízkopodlažní soupravy tam, kde nejsou Regio Pantery . Viděl jsem to vícekrát na málo vytížených tratích v HB a v ČB. Pershing, jeden nebo dva patraky a jeden služební BDms.

Avlaky

Jaky dvoupatrový třídící vůz?

Kubrt

Je tam „lokomotivou a patrovými a řídicím vozem“, z toho neplyne, že řídící vůz je patrový.

medical_examiner

I když by to byl dobrý nápad. Pokud ovšem nebudou mít projektanti hlavu jen k tomu, aby jim nepršelo do krku.
Které hospodářské zvíře vymyslelo 1.třídu u syslů a 954 na konci do soupravy, to by mě teda zajímalo…

K.S.

Vím že za to dostanu mínusy a možná se na mne vrhne OSA. ale nejde to neudělat:

Slon chodí na poštu, už nám chybí do počtu,
cest ují círychle ven,
stejně nikam nejdem…

(zpívá se na melodii Pošty od Pokáče)

K.S.

*cestující rychle ven,

V rámci počítání slabik jsem to špatně složil zpátky do slov.

cestující Veronika

Něktré ty příspěvky, co tu čtu, bych nevyplodila ani já. Některé příspěvky nejsou o faktech, ale o negativním přístupu a zaujatosti, nevědomosti, bez zjištěných faktů,… A netýká se to jen tohoto článku
Železniční doprava je složitá a nelze jednoduše něc změnit.
Každý dopravce má své neduhy, bylo tomu tak, je a bude nadále.

ABC

§8 Zpoždění k cestování prostě patří
§9 Nedělejte problémy a nějak se domluvte
§10 Stejně to bude na hovno

Laborec425

Ohledně zpoždění: Teď jsem jezdil dva týdny v Rakousku vlakem. Zpoždění jsem zažil dvakrát: ve Villachu, kdy mě 87 minut zpoždění vlak z Chorvatska a pak v Rybníku, kdy jsem vjel zpět do Čech a rovnou to nevyjelo přesně na vteřinu jak jsem byl zvyklej ty dva týdny, ale hned si tam dali nějakou tu minutku a pak na pomalé jízdě další a hned v ČB bylo deset minut. Ale vím, že je to o infrastruktuře a spolehlivosti vozidel a zde je to zatím pořád hoooooooooooodně pozadu. Viz. i ujíždění přípojů, když má vlak zpoždění nad deset minut a pak… Číst vice »

Olda

Nedalo by se dát pro osvěžení sumář těch zásad provozu na železnici. Aby člověk si osvěžil pamět. Díky. O.

Leinad

STFW DF ČD.

Vlastimil Kocurek

Milá Veroniko, když se má taková monstrózní firma rozvíjet, musí použít marketingové pravidlo KDE JSME (na jaké úrovni skutečně jsme), a KAM chceme jít.
Vy píšete že ty příspěvky nejsou o faktech, ale jediný příspěvek, kterému chybí fakta i nějaké podnět nebo názor, je bohužel ten váš. Ne já mám na to dost vzdělání, a mohu vás ubezpečit, že příspěvky nejsou negativistické, jen je píší lidé s rozvinutým kritickým myšlením.

To platí i pro všechny, kteří to oplusovali.

Hezky česky

Příběh starý skoro 30 let.

Původní varák

ČD si za tuto situaci mohou sami (nemyslím za ty nehody…). Vždy koupí o pár strojů více než je turnusová potřeba a když k tomu přičteme stálou (po dvaceti letech provozu?) dosti vysokou provozní nespolehlivost ešusů…..

XXXD

No ČD mají to, co jim zaplatí kraj. V tomhle jsou ČD relativně nevinně.

Kubrt

Ne; mají si s krajem dohodnout a nechat zaplatit to, co jsou schopny reálně vyjezdit.

XXXD

Jenže kraj má nějaké požadavky na vozidla a jejich počet a podle toho to taky vypadá za tu cenu. Už dávno mohly být objednány nové jednotky, ale Středočeský kraj je odmítl zaplatit. V tomhle jsou ČD prostě nevinně. Žádný jiný dopravce by to za ty poplatky lépe nevyjezdil s vozidly srovnatelnými s těmi, které zde provozují ČD.

Kubrt

Každá smlouva je věc dvou stran. Chápu, že je to těžké a že kraj/ROPID tlačí na maximální počet vlaků, ale ČD v tom nejsou naprosto nevinně – jsou smluvní strana, ve smlouvě se k něčemu zavázaly a měly by to plnit. Nehody se dějí od počátku existence železnice, není to žádné novum.
Netvrdím, že by to teď někdo zvládl lépe než ČD.

XXXD

Jenže na kvalitu a spolehlivost musí dohlížet kraj, jehož zastupitelé jsou voleni ve volbách. Dopravce jako takového to příliš zajímat nemusí (když to napíšu tvrdě), pokud jezdí v závazku řeší hlavně plnění smlouvy. A ta smlouva holt není napsaná asi ideálně. Ono ten problém s nedostatkem 471 už tu nějaký ten pátek je, ale Praha respektive hlavně Středočeský kraj to nějak zásadně neřeší, spíš jen tak záplatuje, viz modernizované Bmto.

Kubrt

Objednavatel nemůže řešit nedostatek ešusů, to je věc dopravce. Správně píšete, že dopravce řeší plnění smlouvy – přesně tak – a k tomu musí mít vozidla, jinak není schopen smlouvu plnit. A ty si, v našem aktuálním systému, musí zajistit. Pokud mu to výše platby ze strany objednavatele neumožňuje, je smlouva špatná a neměl jí podepisovat – tedy slibovat nesplnitelné. Už se opakuju, nemám k tomu víc co říct.

XXXD

Tak ČD to asi jakžtakž nějak vyjezdí a po platbě od kraje z toho ještě asi vyjdou v plusu, tak proč by to neměly podepisovat? Když nějaká určitá část vlaků nepojede, protože to smlouva v podstatě neumožňuje (nedostatečné množství peněz na dostatek záložních souprav), tak to ČD vůbec nevadí, když z toho vyjdou pořád v plusu. A objednavatel nedostatek 471 řešit rozhodně mohl a může. Když se dělala nová smlouva, mohl požadovat nové jednotky a za to, že by je dopravce nenasadil by ho tvrdě pokutoval. To by pak už ČD nepodepsaly, kdyby na to nebyla dostatečná kompenzace. Z toho… Číst vice »

Dominik

Na jednu stranu máte pravdu, ale je si dá požadavek, na 15 souprav, dopravce může namítnout, že to je málo, že stačí, aby z důvodu nehody 3 vypadly a je problém a co udělá objednavatel? Ano, když bude rozumný, tak objednávku navýší aby byl dostatečný počet záloh (bohužel to moc reálně nevidím, když vidíme, jaký problém mají kraje zaplatit nová vozidla), nebo řekne fajn, tak Vás nechceme a najdeme si někoho, kdo to odjezdí i za současných podmínek (byť bude třeba o 2 Kč/km dražší). Takže dopravci nezbývá moc možností, než se přizpůsobit, pokud nechce přijít o výkony (přeci nebude… Číst vice »

Jan Sova

Ty Ešusy a Regíny si ČD pořídily, když kraje ještě nebyly nebo financování regionální dopravy včetně investic (přes kraje) ještě nefungovalo.

XXXD

No tady jde hlavně jak to je teď. A odpověď je, že ČD už si nemůžou dovolit být ztarátové, takže pokud chce kraj nové vlaky (respektive dostatek nějakých dostačujících), tak si musí holt připlatit.

Leinad

ČD podepisují smlouvu s krajem s vědomím, že nemají na plnění ale smluvní pokuty jsou nízké. (Jiní dopravci se chovají podobně, to neznamená že je to dobře)

XXXD

Ano, ale ještě jednou zopakuji, že přesně tohle musí řešit objednavatel, aby k takovéhle situaci nedocházelo.

Ondra

Tak v začátcích provozu 471 to byla skutečně co do spolehlivosti katastrofa. V dnešní době už to tak zlé není. Na to, kolik toho ešusy najezdí na příměstských linkách, těch chcíplotin tolik není. Ešusem na S9 jezdím roky téměř denně a jen jednou se mi stalo, že jsme nedojeli – při rozjezdu vypadávala nějaká ochrana, fíra s tím ještě doskákal do Hostivaře a konec.

Švestka

Tak snad to nahrazení Ešusů pojízdným šrotem Bmto z NDR objednatelé řádně ohodnotí na pokutách. Když měl RJ na Komárno po nehodách (a na rozdíl od ČD v případě Brodu nezaviněných) odstavená vozidla, také se volalo po exemplárních pokutách.

Kalina

Skutečně není nutné, aby mezi Smíchovem a Radotínem jezdily vlaky v 15 min intervalu.

Bram

Je to skutečně nutné, nejde totiž o úsek Smíchov – Radotín, ale o úsek Praha hl. n. – Řevnice, kde je v pracovní dny čtvrthodinový takt. Pokud by ho někdo zředil na půlhodinový, lidé budou stát ve všech v uličkách. To fakt nejde…

Kalina

Asi začnu situaci v těchto vlacích fotit, nejsou výjimkou celá prázdná patra (a nejedná se o 1.třídu). Ty elefafanty jezdí nejen v těchto intervalech, ale navíc zdvojené.

Vbb

Jasně, proti hlavnímu směru se vždy najdou volná místa. Tak navrhněte řešení, jak by se ráno do Prahy jezdilo dvojitě po 15 minutách a z Prahy jednoduše po půl hodině, a nehromadili se vám horníci v dole, resp. počet ešusů v Berouně (Kolíně, Benešově…) neklesl do záporných hodnot.

radim

A nemohly by po 15minutách z Prahy jezdit nezdvojené a z Berouna/Kolína/Benešova zdvojené po půl hodině? Jen se ptám, nejsem odborník

Kalina

Situace se týká odjezdů z hlavního nádraží v odpoledních hodinách.

XXXD

Že by většina lidí nastupovala až na Smíchově???

Kalina

Zcela jistě jich není tolik, aby zaplnili sotva polovinu kapacity k sezení.

a8n

Což ale nic nezachrání, hlavní problém je v ranní špičce, která je ostřejší.

XXXD

To klidně můžete, ale pokud se bavíme o spojích ve směru špičky, tak kromě těch, které jezdí na přelomu sedla a špičky (např. typicky okolo 14:00) nebo to nebudete fotit těsně před Berounem, tak nebudete mít moc co vyfotit.

Švestka

Zo ale není otázka toho jestli má dopravce dost jednotek, ten se má starat o to aby odejzdil vše dle smlouvy. A i kdyby jezdilo do Radotína míň vlaků tak to půjde na úkor turnusovaných plesnivých pater.

XXXD

No patra jezdí na 171 již nějaký ten rok pravidelně, byť tedy ta modernizovaná.

XXXD

No ono je nutné aby ve špičkách jezdily 4 vlaky za hodinu až do Řevnic ne jen do Radotína (případně alespoň do Dobřichovic). Co už není nutné jsou ranní posilové vlaky jen do Radotína, tam už je nabídka značně přebytečná, na druhou stranu na 171 jsou mimořádnosti skoro každý den a když jede vlak až z Berouna ve špičce načas, tak je to skoro zázrak. (všechno osobní zkušenosti z této trati)

Kirak

Zkusila jste někdy jet ve vlakové Integrované dopravě ? Praha není to co Brno či Ostrava

Pitrys

No jistěěě, Brno a Ostrava jsou úplný zapadákov. Typický pepík

Vojtěch

Co je plnit turnusovou potřebu? Věčně to nejezdí.

Lemmy

221 předat Jančurovi, dočasně s Vectronem a nějakým „německým šrotem“, dál co mu kdo vyrobí.
Uvolnily by se tak jednotky ČD a jako vedlejší efekt by to umožnilo i přepnout trať na střídavinu.

V článku jsem nenašel co vlastně ČD plánuje se situací dělat, a to především střednědobě. Nedostatek elefantů je dlouhodobý, okolo Prahy jezdí vraky typu Bdt a největší úspěch ČD jsou tři zprasená Bmto se syslem (taky zpraseným), což už bude bratru skoro pět let zpět a Bymáky stažené z regionů, kde je s tím už poslali do háje…

Tomariero

Zájem Ropidu jsou sedmivozové jednotky na 221, případně přesun 471 z okolí Ostravy (tam nahrazení něčím menším (typu 4vz Panter).

A spíš než předat Jančurovi 221 tak mu předat 091 směr ústí vzhledem k tomu že v ústí už v závazku jezdí.

Pitrys

Z okolí Ostravy se můžou přesunout 460, těch je dostatek.

XXXD

No ono to nejde jen tak přidat trať jen tak mimoděk někomu jinému. Navíc problém není ani tak moc u ČD ale u objednavatelů, respektive Středočeského kraje, který nechce dát peníze na nové jednotky.

Radiátor

Docela by mě zajímalo jak dlouho bude trvat oprava tý jednotky z Uhříněvsi. A taky co všechno zůstane původní.

Paja

Můžou z těch dvou nehod od Uhřívněvsi a Č.Brodu složit jedoho, mám pocit, že jedou byla nabořena lokomotiva a jednou řídící vůz…
PM.

XXXD

Jednotky nemají lokomotivy, ale hnací vozy.

Ondra

Je to tak, v Uhříněvsi to odnesla mašina 471.065, v Č.Brodě řídící vůz 971.075. Můžou z toho udělat unikátní soupravu 471-071-071-971. Dokonce jsem někde četl, že ešusy jsou na dva vložené vozy konstruované (výkon, napájení vozů, komunikace elektroniky), obě soupravy jsou ze stejné dodávky (061-075), čili stejná verze a nemuselo by se ani nic upravovat.

watslaw

Taky jsem o tom přemýšlel, výkon napájení a komunikace asi vyhovují, ale viděl bych spíš nevýhodu v nízkém počtu hnacích náprav (adheze) a náprav s edb, už teď se dost často brzdí na kotouče. Možná na třeba Děčínských rychlících by to tak nevadilo, ale zas by to nevyřešilo nedostatek souprav ve středočeském S-ku.

Jan Sova

Na brzdy dojeli i předchůdci Ešusů – Uršula a Kraken.

XXXD

471 ještě snad jezdí na rychlících do Děčína? Mám takový pocit, že už nejméně druhým rokem ne.

Gwann

A byl by konečně 4 vozový Slon

Vbb

Ten už před pár lety jezdil a nebylo to teda trakčně nic moc.

Petr Šimral

Tak by mohl do Berouna, to je placaté.
A ostatně vyzkoušené to měli se šestivozovými Žabotlamy, předzdívka: Hokkaido 🙂

XXXD

No tak to se tam asi náklad už asi pak ve dne nevejde, když se osobáky budou rozjíždět a brzdit ještě pomaleji, už dnes především ten rozjezd u 471 není úplně ideální.

XXXD

No ono čtyřvozový slon ze 2 hnacích a 2 vložených by byl upřímně řečeno lepší než kdyby tam byl místo 1 hnacího jen řídící.

Ondra

To rozhodně, ale obávám se, že vícečlenné řízení zvládá 471 jen při spojení celých jednotek (jdou spojit až 4, ale jezdí takto jen jako soupravové vlaky z/do depa, s lidma ne, protože se to nikam nevejde). Konfigurace se dvěma činnými hnacími vozy v jedné jednotce by si asi vyžádala ne úplně triviální úpravy – rozvod VN, komunikace, software…

XXXD

To máte možná pravdu, technické podrobnosti k 471 neznám, ale stejně nepředpokládám, že by tady námi uvažovaná varianta (čtyřvozový ešus) nastala. Ostatně tohle už se někdy testovalo. Vzpomínám si, že jsem právě jednou před asi cca 4 lety čtyřvozovým ešusem na trati 171 jel.

Leinad

471+071+471 už jezdily když během dodávek elefantu trochu nebyl vozidel stejný počet.
Akorát nevím jestli by si sedly různé série.

Ondra

Což o to, ono to asi pojede, ale jen s jednou aktivní 471 v jednotce, ta druhá bude zapojená jako by to byl 071 a bude mít smeták dole.

Z pohledu zapojení vícečlenného řízení není 471+071+471 to samé jako běžně provozované dvě spřažené jednotky (471+071+971 — 471+071+971).

Různé série mají hlavně různý software, tam bych se taky bál, že se to nedohodne.

KarelF

Složení mne napadlo také jen trochu jinak z nehody Běchovice a Č.Brod. Jinak mohl by mít Elefant jako hnací vozidlo třebas Pershing, Taurus, Zátopka? Pak by se daly použít všechny 3 jednotky. Nebo pokud ne HV typu lokomotiva tak z těch 3 souprav udělat 471-071-071-971+ 2 z běchovic?? Pak by z toho byla plnotučná 2 souprava.

Leinad

Verze pro ČD ne. Později se dodávaly pro ZSSK netrakční jednotky 971, „upgrade“ by znamenal udělat ve voze nějaké změny.

Já, kdo jiný

Řešení je: Mukran, Dosto, Vectron. Ale nikdy se to tak nedělalo.

Gwann

Tim chcete říct co? Že dráhy mají koupit vyřazené patraky po DB, k nim koupit Vectron (aby to topilo) a nahradit tím Slona?

Ale vždyť to už dělají že svých zdroju…

Bram

Ovšem vyřazený patrák z Německa (přímo ekvivalent našich původních Bmo, ale po rekonstrukci), je daleko lepším řešením, než modernizace stejného vozidla z Parsu, které tu jezdí. Ovšem k nákupu (klidně i modernějších) ojetin patráků z Německa se ČD nerozhoupou nikdy…

Gwann

Čím jsou PRAS reko tak špatně? Blbý návrh, odflakla práce, špatně komponenty?

A jak se vytapeji ty německé vagony, není tam problém s napětím, kterým topí české mašiny? Ono kupovat k 20 jetým vozům speciál loko bez kterých to nebude jezdit, když alespon v pátek stejnosmerne trakci mám lokomotiv dost…to se vyplatí…

Radek

Právě na topení ten nákup z Německa zkrachoval.

dada

modern lokomotiva to ukrmi, stary eso nikoliv

Bram

Nákup zkrachoval na něčem úplně jiném. Jinak CZE není až zase tak velký problém vyměnit.

Bram

Rekonstrukce z Parsu jsou špatné celkově – je to vůz bez kotoučové brzdy (tedy vůz nevhodný do dnešního provozu v příměstské dopravě), dále v interiéru jde jen o přečalounění sedadel, polepení interiéru další vrstvou umakartu (bílá), chybí klimatizace a asi největší rekonstrukční počin je výměna WC.

Gwann

Aha, takže Pars může za to, že CD to nechce komplet překonat. Tak už chápu…

Výměna brzdy není na prevazani podvozku za nové?

Bram

Co si ČD objednají, to mají a tak je to míněno.

Vbb

koupit Vectron (aby to topilo)
Myslíte, že vectron bude v Praze schopen topit 1 kV / 16,7 Hz? Já myslím, že ne…

Kubrt

V tom příápadě hlasuju pro DB 218 🙂

Petr Šimral

DB 234 by na S9 výkonově vyhovovala líp 🙂

Kubrt

Ta by musela podle kulatejch rychlostínků, nebo ne?

Os5600

Koupit ojeté patrové vozy z Německa. Poté upravit pro soustavy 1,5 kV, 3 kV DC/50 Hz. Nehledal bych na tom nic složitého. Peníze na to jsou. Když dráhy vyhazují peníze za dávání 754 do Najbrtu, když tato řada už je na konci své životnosti a polovina se jich nedožije roku 2030, tak mají i na tohle to.

Já, kdo jiný

Dožije a přežije.

Leinad

Já to pochopil jako „mají mít v čele místo lehké 971 něco, co vydrží naráz do auta“ 😀

XXXD

Řešením jsou nové dvoupatrové čtyřvozové jednotky a ne žádný další kočkopes, který tady navrhujete.

Bram

Jenže tady jde hlavně o záložní a špičkově využívané soupravy.

Petr Šimral

A už je někdo alespoň poptal?

Já, kdo jiný

Pro období po roce 2050?