lot
Mimořádné události Železnice

Další děsivá nehoda na přejezdu. Kamion stál přes dvě minuty na přejezdu mezi závorami

CityElefant po srážce s kamionem v Uhříněvsi. Foto: Drážní inspekce
CityElefant po srážce s kamionem v Uhříněvsi. Foto: Drážní inspekce

(aktualizováno 19:40) K další velké nehodě na přejezdu došlo na rušné koridorové trati z Prahy do Českých Budějovic v Praze – Uhříněvsi. Kamion se srazil na přejezdu s projíždějící jednotkou CityElefant, v které cestovalo více než 200 lidí. Záchranáři hlásí osm zraněných, provoz byl zastaven do 19:25 zcela.

Ke srážce došlo v ulici U Starého Mlýna. Jde o přejezd se světelnou signalizací a závorami. Vlak po nehodě vykolejil, podle záběrů hasičů je téměř zázrak, že přežil strojvedoucí. Ve vlaku se zranilo sedm lidí,  v nákladním autě jeden.

Podle dostupných informací jel vlak rychlostí 120 km/h a strojvedoucí stačil utéct ze stanoviště. Podle nápisů na kabině kamionu šlo o dopravce ze Srbska. „Automobil stál na přejezdu mezi sklopenými závorami více než 2 minuty a do jeho pravé části pak najel vlak,“ popsal nehodu generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera. Podle něj čelo vlaku zastavilo 182 metrů za přejezdem.

Ukazuje se, že řidiči stále neví, že v takovém případě mají prorazit závoru.

Nehoda výrazně komplikovala dopravu na koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. SŽDC v 19:25 obnovila postupně provoz po jedné koleji, ke stabilizaci provozu dojde až za několik dní, oprava poškozeného úseku a jednokolejný provoz není záležitostí několika hodin.

Provoz vlaků je přerušen nejméně do pozdního večera, došlo k poškození trati a stržení troleje.Škody na vlaku jsou 20 milionů korun, na trati 13 milionů korun, na kamionu pak 2,5 milionu korun.

Na některých zpravodajských serverech se začaly objevovat spekulace o tom, zda bylo zabezpečovací zařízení v době nehody funkční. Podle Kučery rozbor jeho záznamu potvrdil, že světla na přejezdu byla v činnosti a závory byly sklopené. „V 9:31:56 hodin se přejezd uvedl do výstrahy, v 9:35:24 začal vykazovat poruchový stav, tedy tento čas považovat za okamžik vzniku mimořádné události. Pro vyloučení dotazů, proč trvalo několik minut, než k přejezdu přijel vlak, uvádím, že zabezpečovací zařízení je konstruované tak, aby dostatečně včas varovalo řidiče, když se k přejezdu blíží vlak jedoucí nejvyšší dovolenou rychlostí na dané trati (například rychlík). V tomto konkrétním případě je v tzv. přibližovacím úseku přejezdu umístěna zastávka Praha-Kolovraty, na které osobní vlak zastavil, proto byla výstraha delší právě kvůli zastavení vlaku na zastávce,“ uvedl Kučera.

Na železnici je dnes mimořádně vysoký počet mimořádných událostí. Ráno došlo ke střetu s osobou v Kutné Hoře, stejně tak mezi Mnichovým Hradištěm a Loukovem. Na trati z Prahy do Berouna je opět omezen provoz kvůli poruše trakčního vedení.

(text průběžně aktualizujeme)

366 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Laborec425

Ještě doplňuji další páteční mimořádnost v asi 16:30 hod. V žst. Hněvice na trati 090 byla zastavena doprava asi na 50 minut kvůli sundávání osoby z trakčního vedení (zasahovala policie, hasiči).

A.R.

Fakt jsem rád, že nejezdím autem. Nechci potkávat takové kretény, kteří nejsou schopni dodržovat základní předpisy silničního provozu a nemají pud sebezáchovy.

MildaIV

U nás se raději přidají závory na 10 přejezdú, než by se vybudoval jeden podjezd.

Démon

Tam měl být už 10 let podjezd nebo přejezd měli zrušit

Martin V.

Na moji poznámku, proč v Uhříněvsi zůstal zapomenutý jeden přejezd, když vše ostatní je mimoúrovňové, odpovídal Mirekk (asi o 200 příspěvků níž 🙂 ), že místní tam podjezd nechtěli, když se dělala velká rekonstrukce tratě. Když kliknete na „Načíst další“, tak to tam můžete najít. Já to taky nechápu, jak na takto frekventované trati mohl zůstat přejezd, když by to šlo řešit podjezdem.

zdeněk Ř

Velká chyba je závora na odjezdové straně! A když už, tak by se měla uzavírat později. Kdy se uzavírá! Nejlépe by bylo mít tam značky zákazu předjíždění před každým přejezdem a nechávat levé strany bez závor. A pro lepší bezpečí pak vystupující plošina, která by se dala přejet jen ze strany přejezdu. Takže chyba u lepenkových lokomotiv a na systému závor!

Vojtěch C.

Tak snad zákaz předjíždění na přejezdu a před ním je dán zákonem, tedy obecnou úpravou. Pokud ovšem řidiči obecnou úpravu neznají, mohli by správci pozemních komunikací před přejezdy plošně instalovat příkazové značky „Vypni rádio a zapni mozek“.

Valmar

To, co navrhujete, stejně NEKÁZEŇ řidičů nevyřeší. Oni si „páni“ řidiči asi myslí, že zastavit vlak je stejně jednoduché jako zastavit auto. Adepty na řidičák bych posadila na strojvůdcovdký trenažér, aby si to vyzkoušeli, jaké to je.

Míša

Já mám pocit, napovídá mi v tom i rozum, že se potkali dva skuteční vítečníci, na přejezdu byla 1ka a kousek před 2ka. Jeden vše způsobí(nevím jestli panika a nic) a druhý namísto volby linky 158 pro snahu zamezit zranění, si vše bude hulvátsky nahrávat. Když sečtu tuto koncentraci hlupáků, je silnice dnes jak ruská ruleta. Děs a běs.

MildaIV

Tak přestaňte jezdit po silnici, bude tam o jednoho hlupáka méně.

Míša

To byl velmi podnětný názor a jak to prosím souvisí s účastníky nehody? Ale zapomněl jsem, v kurzu je nyní horšočlověk, takže něčemu špatnému bránit je vlastně zlé. Ať žije hulvátství.

Vin

………. 1) výtečník
….2) osobně kdybych byl v té dodávce tak bych rychle vystoupil a z dálky řval a ukazoval řidiči kamionu aby prorazil závory
ps: také jsem nějaký ten rok odjezdil na lokomotivě a vím co je to srazit se … :-((

Míša

Díky za opravu, skutečně jsem si toho ani nevšiml.

AAA

Mě teda fakt baví jak všichni řeší jednoho co nevolal na 158. A všichni ostatní co před těma šraňkama stáli, tak volali?
Nepřežhavily se jim tam z toho dráty?

MildaIV

Po bitvě je každej generál.

AAA

no to tady zjevně

Míša

O to přeci hůř, že to neudělali. Ale věřte mi, že už mám z toho jako cestující strach, že nás spousta lovců senzací bude jen natáčet i jak případně umíráme. To mě na tom zkrátka dopaluje.

AAA

no a nebo to aspoň někdo udělal a jak je vidno, stejně to bylo latr h.vno co platný

MildaIV

Jestli on nebude problém taky v tom, že ten přejezd předzvání zbytečně dlouho. V 21. století se vymlouvat na to, že stanice leží moc blízko přejezdu je neakceptovatelný argument. To pak vede řidiče k tomu, že ignorují předzvánění. Ale ono je jednodušší hledat chybu u těch ostatních, než u sebe.

Dominik

Jak byste zkrátil předzváněcí dobu, když je nastavena tak aby nejpomalejší vozidlo stihlo opustit přejezd před vlakem, který jede maximální rychlostí?
A stejně tak stanice, těžko může na klacku svítit volno, když přejezd není uzavřen (ano na koridoru jsou stanice, kde svítí volno i bez zavřeného příejezdu, ale to jen u vlaku projíždějícího, který spustí přejezd pomocí kolejového obvodu, v dostatečné vzdálenosti před přejezdem.

MildaIV

Tak například u vlaku zastavujícího ve stanici by se dalo postavit odjezdové návěstidlo na červenou a tím umožnit na přejezdu provoz, dokud se tam nedá volno. Přejezd pak nebude zbytečně blikat 5 minut.

Dominik

Pobyty ve stanicích jsou ale kolikrát půl minutové až minutové, tudíž abyste neprodloužil pobyt vlaku ve stanici, tak stejně nejdýl při vjezdu do stanice už musí být PZZ ve výstraze. Navíc tak se děje i dnes, vjezd a odjezd se nestaví ve stejnou chvíli.
Nemůžete čekat s postavením odjezdu na čas odjezdu, to je pozdě.

Míša

Já se bojím, že o vás se taky brzy dočteme. Snad jezdíte jen osobákem. Ale i tak chudák strojvůdce+cestující, pohled to nemůže být hezký. Ego lokomotivu nepřetlačí. Exituje mnoho nádraží, Stéblová kupříkladu, kde jeden vlak ve stanici zdánlivě drží přejezd, jenže z druhé strany proletí spěšný vlak a už se stalo, že to bylo pro takový, jako vy o chlup z nosu, podle rozumu vlasy mít spíš nebudete.

Míša

Reakce to byla na Mildu samozřejmě.

Mindrej Zebis

Uplne by stacila kamerka a software, kterej by uvizlej automobil detekoval a vyjezdovou zavoru mu zvednul. Zaroven by se sejmula SPZ a ridic prisel o papiry. To se da udelat za 200k na prejezd.

Anonym ze severu

A co to zahrnout pod veřejně prospěšné práce?

Dominik

Jenže to chce, aby ty papíry byly odebrány na více jak půl rok (jak to je dnes).

AAA

a srbský papíry se odebíraj dost blbě

Dominik

Tak u cizinců vyhoštění.

AAA

přístě přijede jinej

Dominik

AAA: Dle této logiky bychom tedy, podle Vás, žádná opatření dělat neměli? Vždyť, když potrestáte jednoho řidiče, příště tam vjede jiný. Co zrovna zrušit tresty? Potrestáme jednoho zloděje a příště bude krást někdo jiný.

Míša

Myslím, že jsem to popisoval u šikany zdejších kamioňáků(zákazy předjíždění apod.), pokud to zdejším lidem otrávíme, zastoupí je ti „šikovnější“. Proto vše je lepší vidět v širších souvislostech.

AAA

ne, jenom konstatuju že plácání se po zádech jak vše vyřešíme kamerama, sbíráním papírů a prácema v kamenolomu stejně ten problém nevyřeší

Dominik

Ano na nulu se to nesníží nikdy, to by nikde nesměli být přejezdy, což prostě nejde, ale sníží to počet porušení předpisů, když se zvedne pokuta (třeba výpočtem dle výše platu) a i délka na kterou seberou ŘP, tak si to jistě část řidičů rozmyslí, zda poruší předpisy, když by pak pokuta byla třeba 30% platu a přišel by dotyčný o papíry třeba na 3 roky (resp. asi to odstupňovat:
– poprvé chycen, jen pokuta
– podruhé, pokuta + odebrat ŘP na 2 roky
-potřetí, pokuta + ŘP na minimálně 5 let
– počtvrté, pokuta + doživotní zákaz

karel lobotom
XXXD

No nejsem si moc jistý, že všichni umí alespoň takové základy angličtiny.

Martin

Pořád se bude řešit víc cedulí, víc techniky, víc upozornění a omezení železniční dopravy (např. zastavení vlaku) v případě silničního vozidla na přejezdu. Extrémně to skončí tak, auta budou přes přejezdy jezdit „bez omezení“ a vlak si počká. A proč to vše? Protože existuje n % řidičů, kteří by mít „papíry“ neměli (neumí, neznají) a pak existuje ještě skupina m % řidičů, kteří snad ani pud sebezáchovy a morální kvality nemají, kteří by neměli mít ani jízdenku na jakýkoliv prostředek! A protože se u nás lže a morálka společnosti upadá (zda se mi) pak se také může stát, až se… Číst vice »

XxX

Nepomohlo. Pokud totiž někdo nemá mozek na to, aby vyhodnotil, že blikající červená světla == nevjíždět, a nemá ani dostatek zbytkových rudimentárních mozkových buněk, aby mu došlo, že čekat nehybně v autě na nevyhnutelnou srážku s rozjetým železem o hmotnosti mnoha set až pár tisíc tun je nebetyčná pitomost, pak totiž nepomůže vůbec nic.

Medvěd

Doufám, že už někomu to sepne a opravdu na koridorech budou podjezdy a nadjezdy.

Petr Šimral

Nesepne Honzo. I dále se bude jen mluvit…

Ušatá

A platit to bude kdo? Státní rozpočet? Ať zaplatí ti, kteří neumějí jezdit, neuznávají pravidla, kázeň. Peníze lze využít účelněji, třeba na rekonstrukci tratí a ne na pojíždění řidičů, kterým řidičák a volant do ruky nepatří-. No a dalším opatřením musí být to, že většina těchto nákladů, přeprav půjde na koleje!

Petr Šimral

A proč tedy stavíme dálnice a obchvaty? Vždyť dále můžeme bourat na okreskách a ve městech na přechodech…

Přechod dopravy na koleje –> to je možné pouze s návaznou silniční dopravou. Ale tu právě ve svém příspěvku zakazujete.

Valmar

Jestli jsem dobře pochopila, tak Ušatá silniční dopravu nezakazuje, jenom doporučuje snížit počet kamionů na silnicích. Ono by se dalo, jenže přesvědčte zajetý systém, že to není v pořádku, když kamiony (bez ohledu na státní příslušnost) vozí v zájmu prosperity všechno možné a přitom by se dalo i jinak. Ale to by musela být snaha to řešit komplexně, ne každý sám za sebe.

MildaIV

Taky by pomohla redukce železniční sítě o nevyužívané lokálky. Finanční prostředky by se pak mohli soustředit na ty používanější tratě.

Ušatá

Doufám, že to konečně někomu sepne a za takovou nehodu budou mnohaleté tresty nepodmíněně bez možnosti předčasného propuštění a plná úhrada škody viníkem a jeho rodinnými příslušníky. Máte dojem, že potom ty nehody budou stále a nebo budou narůstat??

Petr Šimral

A co to komu dá? Policajti se jednou za rok probudí, vzpomenou si na přejezd v Uhři, vyrazí tam, chytí deset řidičů za hodinu a každému napálí 10 let kriminálu? dobře, zničíme člověka (co když to budete zrovna Vy?), osobní bankrot, rozvod atd. a stejně se nic neřeší. Chci – li trestat (a i já si myslím, že je to potřebné), pak prostě musí přijít trest za každé provinění na přejezdu, ale ne zničující. Překročená rychlost – litr. 7 vteřin po červené – 5 litrů. ale vždy!!! A za půl roku je po problému a budete se divit, jak to… Číst vice »

Radek

Přesně, automatický trest a oni se to naučí. Snad to tak má být v Úvalech nově.

Zlínka

Jenže ani toto nemůžete, protože máme demokracii a tak si každý může dělat co chce. Podívejte se na silnice. Plná čára znamená předjíždět, dvojitá předjíždí většina. A tak se dá pokračovat. Váš nápad je dobrý. Ale jakmile vše začnete pokutovat, hned se zvednou rádoby demokraté a nazvou to šikanou. Není to dobře, ale je to tak.

jan

Ne, tohle demokracie rozhodně neznamená. Viz Švýcarsko..

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Pletete si demokracii a anarchii. A navíc demokracie je cosi o volbách, nikoli o tom co se smí a co se nesmí.

VRT

Tihle senilní bolševici, to je peklo. Už aby to bylo všechno pryč.

Premek

Děsivé je jen to, jak se něco takovýho může stát řidičem nákladního auta…

Bigben

Těmto nehodám se dá celkem efektivně zabránit instalací tzv. půlených závor (břevno před kolejemi zasahující pouze jeden jízdní pruh). Nikoho „nezavřou“ a pro normální lidi jsou dostatečnou NEPŘEHLÉDNUTELNOU zábranou. Z diskuzí s různými zaměstnanci SŽDC jsem nabyl dojmu, že by to bylo moc levné, dokonce se takové přejezdy modernizují na „úplné“ závory. Proti bezmozkům, kteří je mohou objet, není reálná obrana, to je vždy úmysl. A zbylo by dost materiálu na doplnění pouze světelných přejezdů. Tam se odehrává významná většina střetů, neboť jsme jen lidé a ti chybují i neúmyslně (vlastní zkušenost).

Jen tak

pulene zavory neco vyresi?

ty naopak ridici a chodci pouzivaji k tomu, aby se tam dostali i kdyz jsou dole – pripadu, kdy se nejaky dement pokusil prejet prejezd pulenymi zavorami, je vic nez dost.

Martin V.

Já jsem taky přemýšlel nad tím, jestli je větší riziko, když někteří blbci objíždí půlené závory protisměrem, nebo naopak když jiní blbci se nechají uvěznit plnými závorami. Už minimálně 20 let (od začátku rekonstrukce koridorů) se „půlky“ systematicky nahrazují plnými závorami. Existují nějaké statistiky nehod na přejezdech podle vybavení přejezdu a typu pochybení řidiče? Z toho by mělo být jasné, která rizika převažuji. Já jsem viděl jen rozškatulkování na kříže, blikače a závory, což mnoho neřekne.

R2R2

Normalni sofer stoji na cervenou, tomu jsou zavory celkem ukradene. U tech mene normalnich je otazkou, zda je lepsi zavirat prejezdy zcela a tim je na nich obcas „uveznit“ nebo jen z poloviny a tim riskovat, ze budou klickovat. Co dava smysl, jsou pulene zavory, ktere napred zavrou vjezdy a se zpozdenim vyjezdy. Netusim, proc se nevyuzivaji, jestli je to drahe, nejak potencialne mene bezpecne nebo zdlouhavejsi? Treba nam to objasni nekdo znalejsi problematiky.

Martin V.

Musí se zavírat dřív! Dlouho mi nedocházelo proč, ale je potřeba kromě vozidel uvažovat i o chodcích, kteří jdou dle předpisu po levé straně, takže z pohledu závor „v protisměru“. Tím celou logiku postupného sklápění komplikují. Leda by měli svoje „závorky“ na chodníku (což je ještě větší komplikace).

R2R2

Dekuji, na chodce mam tendenci zapominat.

Petr Šimral

Na tratích v okolí velkých měst pak při dosahované hustotě vlaků vznikne riziko, že přejezd v provozní špičce nevyjde z výstrahy…

Martin V.

Bude mit ETCS nějaký vliv i na přejezdy? Třeba jestli bude bezpečně vědět, že k přejezdu se blíží vlak s maximální rychlostí 100 km/h a zavře ho později než dnes podle nejvyšší traťové rychlosti? A bude schopen nějak zohlednit zastávku vlaku v přibližovacím úseku? Nebo se na přejezdech nezmění nic?

...

Naopak. Musí se zavírat, až když skutečně se vlak blíží, třeba 300 metrů před ním. Jedině tak to zařízení budou řidiči respektovat, protože jim bude dávat smysl. Další věc samozřejmě je, že na frekventovaných tratích, kde co dvě nebo tři minuty něco projede, je při příliš brzkém uzavření opravdu riziko, že přejezd zcela ztratí smysl, protože přes něj nebudou moci auta ani chodci trať vůbec překonat. Čili je jen rozumné, aby na takto vytížených tratích byly přejezdy zcela nahrazeny nadjezdy a podjezdy.

XxX

Ano, zavírat závory cca 6 sekund před příjezdem rozjetého Pendolina (160 km/h = 44 m/s) bude určitě to pravé ořechové. To rozhodně nehodovost sníží.

...

Nezlobte se, ale uzavřít přejezd v Uhříněvsi, když vlak ještě stojí na zastávce v Kolovratech, je projevem hrubá neúcta a úřednické arogance SŽDC k těm lidem, kteří tam přes ten přejezd mají v úmyslu přejet nebo přejít. 300 metrů je možná málo, budiž, nechť je to tedy 25 – 35 sekund před projetím vlaku, to bude rozumný kompromis, ale zrovna na tomhle přejezdu jsem jednou čekal asi 16 minut. Pak se nelze divit tomu, že někdo takovou signalizaci nerespektuje. Neargumentuje, že to nejde, argumentujte, že SŽDC a její dodavatelé to lépe neumějí.

XxX

Přírodní výběr je nemilosrdný, každý svého štěstí strůjcem.

https://twitter.com/AklTransport/status/1160679788295704578

Bigben

Dnes je to nastaveno tak, že závory se uzavřou asi 7 sekund (slovy sedm) před vlakem jedoucím traťovou rychlostí. Zdá se Vám to hodně? Pokud je zastávka za bodem pro aktivaci přejezdu, nedá se s tím nic dělat, musíte počkat. Jede-li vlak pomaleji, prodlužuje se doba uzavření přejezdu.
Za mě je těch 7s velmi málo, uvázne-li někdo z jakýchkoli důvodů mezi závorami, prakticky je odsouzen. První reakcí totiž vždy bude brzdit a až pak se ti klidnější rozhodnou přerazit břevno. O rozepínání pásu a vylézání ven se můžeme pouze bavit, málokdo by to dokázal.

...

7 sekund je určitě ok, akorát není zřejmé, proč ten systém nesleduje rychlost toho jedoucího vlaku a proč bod pro aktivaci není vždy až za zastávkou. Pak by to konečně mohlo fungovat přijatelně.

Vojtěch C.

Protože, čím složitější systém si vymyslíte, tím bude větší riziko chyby, poruchy, nekorektního chování, či jak to chcete označit, z důvodu jakéhokoliv nedostatku byť na jednom komponentu.
Takový složitý systém samozřejmě můžete hlídat dalším složitým systémem. A pomalu se dostanete do spirály nabalujících se opatření, která výsledný efekt nejsou schopny zlepšit.

...

Má to být jednoduché. Fajn, pak tedy podjezd.

Jiřík

Pro každý přejezd vybavený přejezdovým zabezpečovacím zařízením se provádí výpočet, ze kterého mimo jiné vyjde délka přibližovacího obvodu. Uvažuje se s vlakem, který jede maximální traťovou rychlostí a pokud je před přejezdem zastávka, tak tento vlak na ní nezastavuje. Takže pokud se k přejezdu blíží zastávkový vlak nebo vlak jedoucí nižší než maximální traťovou rychlostí, je přejezd uzavřený o něco déle. To samé se stane, pokud vlak v přibližovacím úseku zpomalí (třeba pomalá jízda). Pokud je z různých důvodů nutné umístit hranici přibližovacího úseku blíž k přejezdu, snižuje se maximální traťová rychlost tak, aby vždy měl uživatel silnice předepsaný (vypočítaný)… Číst vice »

Jiřík

Při křížení dopravních cest různých dopravních systémů (např silnice a železnice) musí být obecně závazným a nezpochybnitelným způsobem stanoveno, který dopravní systém má na křížení přednost. Na křížení železnice a silnice (na přejezdu) to je nejen z hlediska fyzikálních principů vlak. Jedním z velmi podstatných důvodů je to, že brzdná dráha vlaku je (při stejné rychlosti jako silničního vozidla) delší. Toto je stanoveno a není příliš dobrý nápad snažit se tento stav změnit. Pokud jsou na přejezdu použitá světla a závory, jsou ovládány vždy přejezdovým zabezpečovacím zařízením a proto musí splňovat stanovené bezpečnostní požadavky. Proto je mimo jiné stanoveno, že… Číst vice »

MildaIV

Zavřít by měli vás a to do blázince.

Valmar

Technická záležitost, třeba ji časem vyřeší nějaký software. Při uvedení PZZ (ať už jenom blikačů nebo blikačů se závorami) do výstrahy jde všechno na 1 impuls, tj. i časovače. To by potom ty časovače musely být 2, jeden pro nájezdovou a druhý pro výjezdovou stranu přejezdu. A protože se jedná v podstatě o vteřinové rozdíly, tak by se to „mohlo prát“.

Jiřík

Může se použít tzv. sekvenční spouštění závor, to znamená že po splnění předepsaných a vypočítaných podmínek se spustí závora před přejezdem (ve směru jízdy/chůze) a po určité předepsané a vypočítané době se spustí závora za přejezdem (ve směru jízdy/chůze). Pokud jsou na přejezdu tzv. celé závory a přes přejezd je veden obousměrný chodník pro chodce přehrazený společnou závorou pro chodník a jízdní pruh, nejde sekvenční sklápění použít. A to je případ tohoto přejezdu.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Sepéšiho finta, ta už tu dlouho nebyla. A úmysl je i vjetí na přejezd ve výstraze.

mirekk

Že stejného přejezdu jedno už hodně fousatý video
https://www.koridory.cz/policejni-akce-na-prejezdu/

Lukáš F.

ten na konci s ADRkovejma tabulkama… s tím se srazit vlak, to by byl pěkný ohňostroj

Riki

jo mirkku pěkný video , chce to kamery ze všech stran aby se někdo nemohl vymlouvat a prostě tučný pokuty a povinný placený doplňovací kurs jak se chovat na přejezdech. Až jich to takhle pár desítek schytá, voni by si ty paka pak daly víc pozor. A když ne třikrát tě nachytáme a máš nejtučnejší pokutu, že se z toho poser-š a papíry na rok u ledu a získáš je až po přezkoušení. Jinak to s tím stádem nejde. Kurňa na lidi musí bejt přísnost, jinak si dělaj co chtěj. A ti demokraté cosi myslí, že demokracie je anarchie ať… Číst vice »

AAA

Disciplína, vy klucí pitomí, musí bejt! Jinak byste lezli po stromech jako vopice! … A není to pravda? Představte si park, řekněme na Karláku, a na každým stromě jeden voják bez disciplíny! Z toho jsem měl dycky největší strach.

...

Buzerací nikdy nikdo bezpečnosti nedosáhl. Aneb „Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.“

MildaIV

Ono je to o vyváženosti. Pokud ty přejezdy nebudou blikat zbytečně dlouho, tak se je naprostá většina řidičú nebude snažit projíždět na červenou. A na těch pár co se o to budou pokoušt i tak je ta buzerace potřeba. Bohužel dnes je mnohem větší problém ta první skupina a na tu buzerace opravdu nepomúže.

Martin V.

Ono není přejezd jako přejezd. Podle vaší představy třeba funguje přechod pro chodce v Praze u stanice metra Hradčanská. Jenže to je jednokolejka a chodí tam jen pěší, takže nejdelší vozidlo je dva metry dlouhá mamina s kočárkem nebo bicykl. Tady je hodně šikmý přejezd přes dvě koleje (takže velmi dlouhý). Vyklízecí doba pro nejdelší nejpomalejší soupravu pak vychází hrozně dlouhá. V praxi jsou sice skoro všechna auta kratší a rychlejší, ale nemůžete tam zavřít traktor s dvěma vlečkama sena, pokud tam zrovna pojede.

Valmar

A jak jinak vychovávat, než cílenou buzerací? Sami v sobě to nemáme, musí nás to okolí naučit, tedy pokud to okolí umí.

Pavel

Je to jen o tom, že lidí neví jak se chovat na přejezdech. Mám osobní zkušenost. Jsem strojvedoucí a na Lokálce mi mezi závory zůstala TATRA. Jel jsem pouze 50km/h a vyjížděl z oblouku. Když jsem viděl TATRU se kterou se nechcete potkat v HV 814 tak jsem zatáhl za rychlobrzdy a stoupnul na houkacku. Pan řidič byl celou dobu připravený na plynu a jakmile mě slyšel bez zábran projel závoru a zastavil za přejezdem. Já zastavil naštěstí ještě před přejezdem, takže by se nic nestalo. Ale pan se mi omluvil, zavolal na sebe PČR a dle svých slov čekal… Číst vice »

Y.K.

Asi by na vnitřní straně závory měly být lebky se skžíženými hnáty a v několika jazycích výrzná výzva SMRTELNÉ NEBEZPEČÍ, UPUSŤ P5EJEZD nabádající hlavně vyjet z profilu tratě. 🙁

Y.K.

OPUSŤ

Martin

Ano souhlasim, stacila by cestina a anglictina, a napis by mel byt neco na zpusob „NEZASTAVUJ, PROJED ZAVORU!“ ci „POZOR VLAK, NEZASTAVUJ!“ a piktogram srazky vlaku a auta… totez pro chodce…
Ale pred prejezdem by melo byt znaceni take varovne upozornujici na cervena svetla… a take tlacitko na dispecink, pokud nekdo uvizne…

Pred a pres prejezd bych rad videl i vodorovne znaceni s presne vymezenymi jizdnimi pruhy a prechod pro chodce…

Jaroslav

To je to jediné, co vás na tom komentáři trklo?

Y.K.

Ne, ale už jsem se na to vykašlal, holt překlepy ve spěchu.

R2R2

A ridic si to precte, lekne se, vyskoci z vozidla a utece. Ja bych tam radeji vyzval primo k tomu prorazeni.

Martin V.

Něco úderného jako má MD ČR na Twitteru (uvedeno nahoře v článku) velkým písmem:
! ! PRORAŽTE ZÁVORU ! ! Je na to stavěná!
Vyrobit tisíc takových samolepek a nalepit je z vnitřní strany na každou závoru by snad neměl být problém.

Y.K.

Hlavně to musí být univezálně srozumitelné. I pro řidiče z Polska a Balkánu.

LKB

Zabezpecovaci zarizeni, ktere nezjisti, ze na prejezdu dve minuty neco stoji a nezastavi automaticky vlak v detekcni dojezdove vzdalenosti, je zjevne nedostacujici!

Pavel

Takže řidič kamionu za to nemůže…může za to zab. zařízení. Světelná signalizace, závory dole a závory přizpůsobené k prorazeni je málo.

Občas se divím, že někdo nenapíše, že ty závory jsou otočené na špatnou stranu a mají padat do kolejí, aby řidiči mohli v klidu projet.

R2R2

Muze za v prve rade ignorance ridice. Hodne tomu bohuzel pomaha nestastna sekvence zavora – svetlo. Bohuzel nekteri ridici reaguji na zavoru a na svetla necekaji, je to jejich chyba, ale dokud budou prejezdy fungovat takto kontraintuitivne, tak bude k tomuto typu nehod dochazet.

LKB

Pavel: Vkladate mi do textu neco, co jsem rozhodne nenapsal. Je velmi pravdepodobne, i kdyz zatim pred soudem neprokazane, ze 100% zavineni je na strane ridice kamionu a tim muze byt dany duvod k odebrani ridicskeho prukazu!! A mohlo to byt i obecne ohrozeni.. V Nemecku by mozna zvazovali jeste tvrdsi skutek. Nicmene jadro meho sdeleni bylo to (na ktere jste vubec nereagoval), ze dnes jsou k dispozici hodne pokrocile metody, jak detekovat pritomnost nezadouciho objektu ve vyhrazenem prostoru (a koleje jsou vyhrazeny prostor) a na zaklade toho vyslat generalni stop na trati. A, pokud vim, ČSN 73 6380 ve… Číst vice »

Petr Šimral

No, já si dovedu představit, že software detekuje na přejezdu problém, zazvoní někde, kde to může prohlédnout člověk a ten rozhodne a třeba vedle monitoru bude mít to kouzelné červené tlačítko, které okamžitě vyzve k zastavení dopravy v okolí místa, ze kterého přišla žádost o posouzení přejezdového problému. To by dosti omezilo falešné poplachy, kdy zajíc a srna je pro nás nezajímavá, divoké prase, muflon je na hraně, cokoliv od člověka (batole, kočárek, cyklista, jakýkoliv automobil) nebo slon je pro nás extrémně zajímavé.

MildaIV

Při rozvoji umělé inteligence to nebude zanedlouho ani potřeba.

MildaIV
MildaIV

Přesně tak, železnice se pomalu přesouvá z 19. do 20. století. Sice se digitalizuje, ale počítače pouze simulují mechanická návěstidla.

Xyz

súhlas, než robiť všetky prejazdy mimourovnovo by bolo jednoduchšie napojiť priecestia online s kamerami či inou detekciou prekážky na precesti

samozrejme je to v prvom rade vina vodiča, ale v dnešnej dobe by som čakal inteligentnejsie riešenia

Valmar

To by na tom přejezdu muselo být něco, jako je na silniční váze. No potěš koště, dávat to na všechny přejezdy. Není výchova levnější?

pako

Nevím jak dlouho tam stál s autem ten svědek kameraman, ale chce se mi zvracet z jedné věci. Místo toho, aby vylezl z auta a alespoň se nějakou gestikulací na dálku snažil řidiče kamionu přimět aby prorazil závory a odjel z přejezdu, raději vytáhl svůj telefon, zapnul kameru a čekal na to, až si natočí senzaci. To není záběr z palubní kamery ani z telefonu pověšeného na okně jako palubní kamera…. Neuvěřitelnej ko**t. Kam ten svět spěje…?

Anonym ze severu

Pako: nedávno mě překvapilo, že někdo kdo neumí číst, může chodit to autoškoly. 😐

pako

Ještě že jsou dopravní značky z 99ti procent obrázky 😀

Jen tak

a co mel podle tebe delat?

pako

Cokoliv. Udělal to NEJHORŠÍ!

Jen tak

nikoli. udelal to nejlepsi.

pako

Za nejlepší by se dalo považovat to, kdyby vzal nohy na ramena. Tenhle bezmozek absolutně nedomyslel, že ho může trefit kus šrotu. Ale to za tu natočenou senzaci přece stojí 😀

Jen tak

Zopakuj si fyziku.

Pravdepodobnost, ze ho neco trefi, byla prakticky nulova.

pako

A ty si zajdi na oční, ten kontejner ho skoro sešrotoval a po nárazu letělo vzduchem celkem dost šrotu, kterej se válí vsude kolem. Viděls vůbec to video? Jsem pako, fyziku neovládám úplně na jedničku 🙁

Zlínka

Tohle nemyslíte vážně, že ne? Obávám se, že ho i trefilo.
A to je přesně ono, místo nějaké pomoci si to natočí. Je vidět, že v mozku toho moc neměl.

asdfr

Nech sa paci. Pokial myslite ze takto vyzera takmer nulova pravdepodobnost, ze ho nieco trafi

https://www.idnes.cz/praha/zpravy/nehoda-vlak-nakladni-auto-uhrineves-praha-vrtulnik.A190906_095121_praha-zpravy_klu/foto/ZUF7dd8e1_WhatsAppImage2019_09_06at1029371.jpeg

tak potom si neviem predstavit, ako vyzera podstatne vetsia sanca ze ho nieco trafi.
Podla mna chybali centimetre.

Valmar

Statistika nuda je, dá nám cenné údaje.,., mezi zavřenými závorami na přejezdu mě trefí nula?

Zlínka

Co je na to nejlepší?

Yellowhammer

Mě napadla hned druhá věc.. Mohl běžet jedním směrem po trati aby na nebezpečí upozornil co nejdříve. (jasně, nemusel by trefit stranu, ale lepší 50% šance, než 0..) Každopádně je to jako by byl spoluviník.

AAA

civilista nemá na trať přístup, že. A kdyby ten vlak potkal zrovna kousek od přejezdu, mezi těma PHS kde po nárazu taky může vykolejit …. Darwinova cena?

pako

Ten kamion tam stál DVĚ minutu! To je relativně moře času.

Jen tak

ano. jsi fakt pako.

pako

Ano jsem. Proto se tak podepisuji 🙂

Petr Šimral

Jenže to nikdo nevěděl, že tam bude stát dvě minuty. Já jsem znalý a nevlezl bych tam. Jako první reakci bych okamžitě volal žst. Uhřiněves (ale pozor – znám a mám v telefonu číslo k výpravčímu). Jako neznalý se dalo udělat jedině to, že řidič vyleze z auta, chvíli na něj bude zařivě mávat, ať jede a pokud by během chvíle nereagoval, tak 112. Nic více se udělat myslím nedalo.

pako

Přesně tohle jsem měl na mysli.

Paja

Tak pak je pěkná hloupost, že udělal to nejhorší co mohl. Že vás irituje že to natočil opravdu neznamená, že udělal to nejhorší. To nejhorší by udělal pokud by se přidal k obětem.

pako

Mě neirituje to, že natočil to video. Mě irituje to, že dal přednost natáčení srážky před vším ostatním (záchrana vlastního zdraví, pokus o naznačení řidiči kamionu aby opustil přejezd přes závory). Zkrátka udělal to nejhorší co mohl a ještě se tím chlubí. Pro mě je to totální idiot. Kontejner z kamionu se mu zastavil o přední nárazník. Pracuji jako strojvedoucí a podobných situací (naštěstí s dobrým koncem) jsem zažil již mnoho. Dnes a denně sleduji dění na přejezdech z pohledu fíry. A bylo by to na velice dlouhé povídání. Každý fíra by mohl vyprávět. Škoda, že na lokomotivách ČD nejsou… Číst vice »

AAA

Hmmm, že by vám tak strašně záleželo na jeho zdraví … že tomu tak nějak nevěřím. Kameru si můžete koupit svou za pár stovek.

pako

Napsal jste to „hezky“, ale úplně jste nepochopil můj příspěvek. Vybral jste si z textu jen to co se vám hodí a okomentoval to jako dítě ve školce.

pako

P.S.: Kameru mám a často používám. Poslední zažitek s chodcem v zastávce Černošice-Mokropsy minulý týden. Tam šla i rychlobrzda. Den před tím Praha-Radotín – opět chodec. V 6 ráno jsem kvůli němu musel dlouhým houkáním vzbudit půl Prahy 😀 (A vůbec mě to netrápilo) Ale Radotín, to je klasika, tam už jich sbírali po kouskách do pytle tolik… Videa bych vám velice rád nasdílel, ale víte co…. nesmí se to – GDPR…

AAA

no vidíte tak proč si stěžujete … já myslím že vás nikdo popotahovat nebude … zvlášť když řeknete že je to osvěta a veřejný zájem

pako

Opět hrozně hloupá odpověď 😀 To, že mám na kameře debila co se skoro nechá vyvrhnout u zastávky plné lidí mi nepomůže vyhnout se stresu z takových situací. To je to, co mě nutí si stěžovat (a rovnou vám dopředu odpovím – zaměstnání měnit nehodlám). Tu kameru používám z úplně jiných důvodů. Natáčení bezmozků je vedlejší efekt. Ale to jsem dost odbočil od vaší nedůvěry o mé údajné obavy o zdraví toho cvoka co to natáčel. Před chvíli jsem viděl v bedně, jak autor nahrávky dává na kameru rozhovor. Jo, dle jeho vzhledu a vyjadřovacích schopností se mi můj odhad… Číst vice »

AAA

Pro hloupého každý hloupý

Valmar

Vy asi umíte číst jenom písmenka, naučte se číst i význam, bude to v budoucnu dobrý.

pako

Někteří se vrhají pro tonoucího a riskují při tom i vlastní život – je to prostě vlastnost některých lidí. Bohužel, někteří si tonoucího raději natočí a jeho smrt okamžitě nasdílí médiím…

AAA

Ano je to vlastnost, nikoli povinnost….

pako

Ehm… připoměňte mi, kde jsem psal, že je to povinnost, buďte tak laskavý. Doufám, že až se někde budu topit, bude na břeho někdo jiný než vy 😀

AAA

To jistě můžete, já se kvůli vám neutopím. 112 dle zákona ale zavolám, nebudu-li mít vybitý mobil.

pako

Palec nahoru. To nezaslouží další komentář 😀 😀 😀

Zlínka

Vy taky jste asi materiál. Mě by zajímalo, co dělal po té nehodě. Tam pak už jste povinen pomoci v rámci možností. Ale bojím se, ten sragora ani nepomohl.

Valmar

A jsme lidi nebo cvičení brouci? I u zvířat vyšší inteligence existuje něco jako pomoc v ohrožení.

Jen tak

Aby ho vzapeti smetly trosky vlaku a kamionu.

No, ty jsi teda myslitel

Zlínka

Odpovím vaší odpovědí, znáte fyziku? Chytil jste se že?
Sám jste psal, že se mu nemohlo nic stát v tom místě.
Je to lidská hyena.

asdfr
Jen tak

a vy jste s prominutím naprosto blbá.

Zlínka

Zkuste to bez těch urážek. Až se začnete chovat slušně, můžeme se bavit dál. Zatím jste potvrdil svoji inteligenci. Pěkný den.

Jen tak

me by fakt zajimalo, co mel podle vas delat?

Jen tak

No … jedna vec je postavat tam, kde byl.. a druha vec (jak ho nekteri posilaji) … kdy mel jit k zavoram na prejezd a dotycnimu snad pomalu otvirat zavory.

Martin

Hlavně,závory jsou z dřevěných prken,mohl je prorazit,sice by platil flastr, ale strojvedoucí mohl v klidu dojezdit směnu a jít domů za svou rodinou…

Honza

Dokud na přejezdech nebudou senzory, které tomu dokáží předejít, bude se tohle stávat pořád. Nějaký blbec, co tam vjede na červenou, se bohužel vždycky najde. Otázka je, proč tam ty senzory už dávno nejsou? Na to se ptejme těch, kteří o tom rozhodují a pak, když se něco stane, v televizi komentují, jak je to hrozné. Hrozné to je, ale lze tomu efektivně předcházet. A tlačit na ně bychom měli i my, v tom vlaku může příště sedět kdokoliv z nás nebo naší rodiny. A to dopadlo ještě dost dobře…

Martin

Senzory tomu ale nedokazi predejit, pokud pojede vlak maximalkou, tak ani senzor nezastavi vlak vcas,,,, Souhlasim, ze je to pomucka co muze pomoci, ale to je porad dokola, zabezpecite prejezd krizem a to nestaci, zabezpecite semaforem, opet nestaci, date zavory a opet nestaci, pak se budem divit, ze je to vse strasne drahe… totez ve meste, kvuli mobilum,… ve vlaku uzamceni dveri,… Vse jen proto, ze lide nechteji dodrzovat predpisy… Uvital bych urcite lepsi zabezpeceni, mimourovnova krizeni, ale vsechno to stoji penize… nejprve se naucme chovat zodpovedne a bezpecne, jinak muzete neustale investovat dalsi a dalsi penize kvuli lidem, co… Číst vice »

Ketchup1970

Dnevnik mašinovodje druhy díl zítra v kinech .

Ondřej

Proč? Idiot kamionak .to je do nebe volající . Policajtů mraky ať stojí u přejezdu a něco dělají nebo se nic nezměni

Chronosphere

To jako že by ho ten policajt z tratě vytlačil,nebo co?Uvědomte si jedno-u obou největších průserů na přejezdech v posledních letech byli řidiči z ciziny, kteří nemají ani tušení,jak takový přejezd vlastně funguje.U nich doma většinou závory ovládá zodpovědná osoba v nějakém domku někde u traťě,a často u těch závor ani žádná červená světla nejsou.Takže základní informace o tom zda vjet nebo nevjet na přejezd je pro ně závory nahoře-závory dole.Světla pak považují za nějakou doplňkovou informaci.Ohánět se paragrafy a pokutami prostě tady nefunguje.Naopak, systém musí být připraven vypořádat se i s takovými řidiči.A nebo se s nehodami smířit.A nebo… Číst vice »

svojsin

Na tom něco bude, že by se na Balkáně a v Polsku mohli dozvědět, že závory v ČR nejsou pro fyz. zabránění v jízdě, ale zvýrazněním
žel. přejezdu.

Tihle lidi se za všech režimů naučili „dobře kšeftovat“, jistě pochopí i toto….

Anonym ze severu

Nastávají se poslední dobou V ČR hlavně (vážné) nehody srbských kamioňáků? Nechci jim křivdit, ale není to první případ, kdy jde o řidiče ze Srbska.

PS. Proč teda nedáme před přejezdy „informační tabule“ s obrázky, jak kamion poráží závoru???

Jerry

Oni v Polsku a na Balkáně nemají přejezdy vzpamatuj se

Anonym ze severu

Já v Srbsku nikdy nebyl…
Jeden známej polskej kamioňák mi říkal, že červený světla znamenají STOP a nic víc. Otázka jestli není jediný 😐

Dáda

amatéřští filmaři jou žulaři. Podobný jaok řidiči kamionu. Kamioňák má motor o výkonu několik set kilovat a neprojede závorou. Majitel chytrého telefonu a blbé hlavy natáčí, místo aby couvl, případně utek, protože k nárazu díky situaci a „schopnosti zahraničního profesionílního řidiče“ prostě muselo dojít.

Mindrej Zebis

Tak, jako je pod svicnem nejvetsi tma, je primka kolma k mistu stretu nejbezpecnejsi, protoze bez ohledu na smer, ze kteryho bude kamion trefen se budou trosky pohybovat ve smeru narazu ve vyseci cca 120 stupnu, to je fyzika. Snad jen nejaky odraz ale tam by jiz mela byt minimalni kineticka energie.

Jen tak

naopak, majitel chytreho telefonu se zavhoval spravne.

kam by mel utikat? tam kde byl, bylo nejbezpecneji

Anonym ze severu

To točil a pak dál na fcb? Proč? Proč to ty lidi dělají?

AAA

tak třeba video z letadla při dekompresi kabiny odhalilo, že si půlka lidi i přes povinnou instruktáž nasadila tu kyslíkovou masku blbě. třeba to může vést k případnému zlepšení a osvětě.

Anonym ze severu

Ale jo, to chápu, ale když vím o nebezpečí a jeho možných následcích (kameraman zřejmě nevěděl, k čemu dojde), tak zdrhám a natáčím až z bezpečné vzdálenosti.

Spadne bomba a většina lidí na to bude čumět „Co to jako je? Půjdu si to vygooglit, vyfotím si to, dám to na instagram,“ a bomba mezitím bouchne. A to se má o nás starat…

Jan K.

Tomu, kdo to natáčel, bych bez pardónu napařil spoluvinu. Myslím, že existují zákony, které v takové situaci nařizují konat a nikoli čumět do mobilu a těšit se na senzaci. Kdyby aspoň vyběhl a zařval na to tele v kamionu, že to má prorazit, prostě něco. Chtěl bych toho tvora vidět, to musí být podobný exot jako ten v kamionu.

J M

Jak víte, že už nekolnal voláním na 155/112? Co podle Vás měl dále dělat? Jít zvednou závory jako yntelygenti na Facbooku doporučují?

tbalada

A nebo taky mohl vyběhnout a v tu chvíli by ho ten odhozenej kamion smetl. Ten kdo to natáčel, bude asi duchem mdlejší, protože já bych couval do prd… zkrátka pryč. Taky bych mu nešel pomáhat, tam prostě není vidět, a když kamioňák je blbej, jak dlabaný necky a nechápe, že když už to zmastil, že musí zkrátka zlomit to břevno, tak je to těžký.

Jen tak

ten duchem mdlejsi jsi ale ty.

tbalada

Jo? A čím? 😀 Pobav nás.

Josef22

„Myslím, že existují zákony, které v takové situaci nařizují konat“
Je povinnost poskytnout první pomoc zraněným.

„Kdyby aspoň vyběhl a zařval na to tele v kamionu, že to má prorazit, prostě něco“
A ten řidič ze Srbska by tomu určitě rozuměl, že?
Vyběhnout z vozidla před stojící kamion by znamenalo okamžitou smrt. Vy by jste v takové situaci šel riskovat svůj život?

AAA

on by se se slovy Za stranu! Za lidi! vrhnul s granátem pod ten vlak …. ale ne, dyť von křičel zasr… náledí ….

Anonym ze severu

Jan K.: Stavte se ke mně na kafe nebo na pivo.

Jen tak

ve vasem pripade bych radeji nemyslel. ono bude na svete lip.

zadny takovy zakon nenarizuje nic takoveho – uz vas vidim jak bezite primompod jedouci vlak, gaucovy experte

Petr zkp

Z mého pohledu je na tom celém nejsmutnější to, že tihle mezizávoroví hrdinové nemají žádný respekt z červených světel, ale z té spadlé závory si pak nadělají do kalhot. Nerozumím tomu, co se těm lidem honí v dané situaci hlavou, ale protože v té hlavě nic nemají tak se tam ani nemá co honit.

XXXD

Na železnici je dnes mimořádně vysoký počet mimořádných událostí. Ráno došlo ke střetu s osobou v Kutné Hoře, stejně tak mezi Mnichovým Hradištěm a Loukovem. Na trati z Prahy do Berouna je opět omezen provoz kvůli poruše trakčního vedení.

Tak trať 171 už snad ani nemá smysl uvádět. Tam je to běžný stav a za mimořádnost se dá spíš označit, když se během týdne na trati nic nerozbije nebo někdo neukradne nějaké kabely a podobně.

JiP

Na tom videu je uplne jasne, ze ta osoba je uplne mimo realitu. Stat takhle pred tim prejezdem tak beru nohy naramena protoze je jasne, ze pokud pujde vlak ven nebo vlak ten nakladak odhodi, tak jsem v dostrelu a prvni na rane. Obavam se ze predstavitel dnesni facebookove generace zijici predevsim virtualni realitu…toho blba co natacel video to klidne mohlo zabit a on tam sedi vklidku jak tele pred porazkou !

Josef22

To už je větší šance, že ho zabije nějaký předmět letící od nehody, než když je v autě a je celkem relativně ochráněný.
Navíc i opuštění vozidla a zvednutí závory by ho mohlo stát život.
Za počítačem se to lehko řekne, ale reálná situace je vždycky jiná…

JiP

Sorry jako, ale je to blb, racionalne myslici clovek okamzite vypne motor, pootevru dvere auta, nic neslysim tak padam ven a mizim. On ten prijizdejici vlak nejspis bude totiz dobre slyset. Nebo okamzite zaradim zpatecku a couvam od prejezdu pryc klidne i protismerem co nejdal co to jde. Uvedmote si, ze tady do nej svihnul nejaky elefant, ale ona se pred nej klidne mohla vylejt vykolejena cisterna s benzinem a kdejakym jinym svinstvem, kdyby jel nakladni vlak. A on tam sedi jako tele 2 minuty, v aute mu rve pustene radio….ne na tohle ja nemam a proste nechapu, Kandidat na… Číst vice »

R2R2

Ja myslim, ze racionalne uvazujici clovek by couvnul, pokud by si myslel, ze je „v dostrelu“, proc by tam nechaval automobil? Samozrejme za predpokladu, ze za nim nestalo nalepene jine vozidlo.

Novyv

Ten ridic okamzite 10000 hodin prospesnych praci zabavit ridicak at jde delat jinou praci a at odskodni vsechny zranene a skodu!!!

AAA

a co konkrétně prosím porušil?

Jaroslav

Porušil vyhlášku o provozu na pozemní komunikaci a tím se dopustil přestupku, resp. trestného činu obecného ohrožení.

AAA

prosím? jakou vyhlásku a jaky paragraf a odstavec?

Jen tak

vjel na prejezd kdyz svitily cervene.

tvl o co se tady snazis?

Zlínka

On mluví o řidiči kamionu, ale chápu, že člověk jako ty, to nepochopí.

Jen tak

No .. tak to sis pekne nabehla 🙂 precti si to ty.. pak to treba pochopis .)

Zlínka

Celý problém je, že vy ani neumíte číst a chápat psaný text. Je to tam jasně napsáno o tom, že vjel na přejezd. Tam vjel řidič kamionu. Tím to celé končí. Základní škola začala, tak šup do lavice.

AAA

ach tak, já myslel že je řeč o tom natáčejícím. ty vlákna se trochu pletou. no nicméně, vyhlášku skutečně neporušil 🙂

Zlínka

Policie se zabývá i natáčením.

Jen tak

jasne 🙂 tak urcite 🙂

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

10k veřejně prospěšných prací? Pokud by u toho měl ještě běžný zaměstnání na 0,6 úvazku (z něčeho žít musí, že? a veřejně prospěšný práce nejsou proplácený) a chodil i o víkendech, tak to máme 32 hodin týdně, a za 6 let má odpracováno. Bez nemoci, bez dovolený, bez víkendu. No a pak může začít dělat na celej úvazek a začít splácet několik desítek milionů. Nejspíš jako když Topper Harley platil rozbitou stíhačku $100 týdně.

Ale jo, házení čísel tu jde mnoha lidem, co na to, že jsou úplně mimo realitu.

Michal Štěpán

Je nepříjemné, co se stalo. Je tu spousta keců okolo, které už jsme slyšeli 1000x. Ale bylo by dobré se zamyslet na jedním faktem. Kamion na kolejích stál údajne 2 minuty. To je poměrně dlouhá doba. To neexitovala nějaká možnost dát fírovi vědět, že na přejezdu je nestandardní situace? Asi nemůžeme chtít po idiotovi aby vzal telefon a někam zatelefonoval. Ale co třeba zavést na všech přejezdech kamery, které v případě, že se objekt zastaví tam kde nemá, vydají povel k okamžitému zastavení blížících se vlaků v daném úseku? Tohle by už dnešní uměla inteligence zvládla.

Jiří Kocurek

Zvládla. Dokonce by to zvládla poslat k vyhodnocení dispečerovi. A dost často tam policie kamery má. A dokonce u těch kamer občas i nějaká inteligence sedí.

Třicátáprvní béé
JarynJarin

Demence toho co natáčel … to nemohl za ním jít nebo něco omg? Normál je mi zle a vůbec se mi nechce do práce.

Panda

Přesně… Anebo naopak odjet/utéct, měl celkem štěstí, že mu něco neprolétlo čelním sklem…

AAA

Jo no určitě bych chtěl stát ještě blíž v okamžiku srážky….

Y.K.

Tak k němu bych tedy fakt nešel. Maximálně panicky gestikulovat z co největší dálky.

Neonym

Jít za ním určitě není dobrá volba. Běžný člověk nemá šanci odhadnout, kdy vlak může přijet a troufnu si říct, že ani středně pokročilý šotouš to neodhadne. Maximálně zkusit něco gestikulovat, ale hlavně měl očividně mnohem dál couvat. Ale člověka zamrzí, když vidí, kolik času tam bylo pro to, aby to ten řidič projel a nic. Ale samozřejmě nedovedu říct, co se v takovém případě řidiči kamionu honí hlavou, musí to být něco hrozného, takovou dobu čekat, co se stane.

Martin

@JarynJarin: To je těžké posoudit. Také jsem si říkal, že mohl ridic vozidla, který to natáčel, někam zavolat (číslo přejezdu tam jistě někde vidět je) nebo, mohl zvednout závoru, aby ten kamion vyjet. Ale co když přijel na poslední chvíli a kdyby vyběhl, mohl by být zasažen trosky? Věřím, že tato nehoda bude důsledně vyšetřena a nebude-li nalezena jakákoliv polehčující okolnost, pak by měla následovat, dle mého, horní sazba nepodmíněného trestu pro řidiče nákladního vozidla. Rád bych věřil, že k natočení videa došlo náhodou a ne 2 minutovým civěním a čekáním na nevyhnutelný okamžik. Chtěl bych věřit, že lidi jsou… Číst vice »

Jiřík

Existují a fungují linky tísňového volání – univerzální 112 a konkrétní 150 – hasiči, 155 – zdravotní záchranná služba a 158 – Policie. Volání na tyhle linka je bezplatné a funguje i z mobilních telefonů bez funkční SIM karty. Je v podstatě jedno, na které číslo zavoláte jako první – operátoři linek jsou propojení a info si předají. Podle dostupných informací kamion mezi závorama stál 2 minuty, než došlo k nárazu vlaku. Existuje amatérské video zachycující víc než 1,5 minuty z této doby a vypadá to, že bylo zachyceno na MT. Takže to vypadá, že k nehodě společně přispěl řidič… Číst vice »

Neonym

Na některé z uvedených linek jsem již párkrát volal a troufnu si říct, že neexistuje šance, jak tímto způsobem zastavit vlak v uvedeném případě.

Neonym

Tím nechci absolutně shazovat kvalitu těchto linek, ta si myslím je na velmi dobré úrovni, ale prostě než řeknete, co se děje, než řeknete, kde jste, než si to druhá strana dá perfektně dohromady a ještě nějakým způsobem vyrozumí kompetentní osobu, která má nějakou páku na zastavení vlaku. To prostě nejde stihnout.

Jiří Voseček

“Kamion sekly na přejezdu v Uhříněvsi na koridoru” – 10 sekund i se zopakovanim. Jsem naivní kdyz si myslim, ze 158 má přímý kontakt na dispečera co muze na te trati zastavit pres Generální stop provoz?

AAA

přidejte tak půl minuty než to člověk vytočí, spojí se to, někdo to zvedne a ohlasí se. tedy jsem optimistický. jo, kontakt má, to měl i ve Vraňanech….

Jiří Voseček

Jakých pul minuty? 158 mam vytocený za 10 sekund i s tim ze to nekdo zvedne. Po 30 sekundách musi byt jasny kde to je a o co jde. Pak druhy hovor 30 sekund a Generalni stop. A nic by se skoro určitě nestalo. To pako s videem ma normálně spoluvinu.

Jen tak

ano, jste naivni.

Jen tak

koukam, vy jste dalsi bezmozek.

jan

Já bych tam taky rozhodně nešel. Ani za milion. Zvedat debilovi nějakou závoru. To už hraničí s darvinovou cenou. To se radši nechám zavřít za neposkytnutí pomoci. Navíc díky protihlukové stěně nelze ani varovat mašinfuhrera.

Martin

Pokud by jel 160km/h, tak ho tak nejak ani nestihnete varovat…
Na druhou stranu, mohl vystoupit a ukazat mu gesty z te vzdalenosti, ale je to o zivot…

Petr zkp

Naštěstí nikam nešel, protože by nejspíš byl jediným mrtvým u této nehody.

Jen tak

a vy byste sel primo do mista, kde za chvili narazimvlak do kamionu?

no, to jste fakt jaryn.

Michal Štěpán

To, že tam ten kamion stál 2 minuty, než do něj narazil vlak, to víme až nyní. Ale kdybych se k tomu přejezdu přimotal, tak neztrácím čas filmováním, ale okamžitě již z dálky (a to vidím na několik stovek metrů, že kamion stojí mezi závorami) volám 158 a hned v zápětí centrální dispečink SŽDC, který mám v mobilu pro všechny případy (to běžně každý nemá). Nicméně 158 by mělo stačit. A dále bych v tomto konkrétním případě běžel co mi síly stačí směr žst. Uhříněves informovat osobně nějakého provozního zaměstnance SŽDC/ČD/Metransu, prostě kohokoliv. Vždy je lepší to zkusit, než jen… Číst vice »

Petr Šimral

Nejbližší provozní pracovník METRANSu jsem byl v okamžiku nehody já a byl jsem cca kilometr od místa nehody. To by fakt neuběhl…

Jaroslav

Díky za tip. Hned jsem si uložil číslo na dispečink SŽDC. To je zcela nepochybně nejrychlejší řešení, kdybych někdy náhodou byl u něčeho podobného…

AAA

jaký konkrétní trestný čin prosím? už jste byl podat trestní oznamení? ono neoznamení (nekterých) trestných činů je taky trestné, kdyby náhodou spadal mezi ně….

Jen tak

Trestny cin? A jaky proboha?

Dokonce spolupachatel? Tvl, na ty zvasty jste prisel sam?

Michal Štěpán

Zákon 40/2009 Sb.:
Řidič kamionu zcela zjevně § 272 Obecné ohrožení (vzhledem k situaci a počtu osob ve vlaku)
Řidič auta u přejezdu: § 368 Neoznámení trestného činu:

Kdo se hodnověrným způsobem dozví, že jiný spáchal trestný čin … obecného ohrožení (§ 272) … a takový trestný čin neoznámí bez odkladu státnímu zástupci nebo POLICEJNÍMU ORGÁNU nebo místo toho, jde-li o vojáka, nadřízenému, bude potrestán odnětím svobody až na tři léta…

Pokud by to oznámil policejnímu orgánu (a ten informaci předal dispečerovi SŽDC), možná by té zrážce zabránil, nebo by alespoň zmírnil její následky.

AAA

Svatá prostato ….

AAA

A tedy vy už jste TO podal? Abyste nešel na tři léta …. neboť teď už je to hodnověrné ….

Jen tak

Hmmm… 🙂 pravnik amater.

a vite, ze jste se prave dopustil trestneho cinu i vy? nebo uz jste to TO podal? 🙂

uz to nehulte .)

Herold

To s tim trestným činem a spolupachatelstvím, to je ukrutna pitomost…jste úplně mimo.

JiP

Koukam, ze uz jsme opet u diskuze pasti ceskych prejezdu zavory versus svetla, aneb co v Cechach nejde a jinde ano. Proce ceske prejezdy nefunguji jako japonske?
Jejich chovani mi prijde naprosto logicke narozdil od toho ceskeho

https://www.youtube.com/watch?v=sXVjdGPWNpg

JarynJarin

A co je na tom videu jiného než u nás?

JiP

predevsim ze svetla zhasnou ve stejny moment jako zavory jdou nahoru.

JarynJarin

Spíš to chce video, jak se přejezd chová, když si šlápne vlak z druhé strany.

JiP

Na terci se rozsviti sipka, ktera ukaze ze vlak jede i z druhe strany zavory zustavaji celou dobu zavrene, svetla blikaji a zvonek zvoni. Nikdy se nestane ze by se zavory zacaly zvedat a hned zase spadly.

JarynJarin

Ok

JiP

Mimochodem japonsky prejezd je jazdy vybaven emergency tlacitkem, po jehoz zmacknuti zastavite prijizdejici vlak. Samotna zavora ma v s sobe zabudovany kloub, takze kdyz do ni narazite, tak jenom vyskoci z kloubu ve kterem je take spinac a take zastavi vlak, pouhym zatazenim zpet za zavoru ji pak do koubu technik zase zacvakne a neni treba nic opravovat. Vetsina prejezdu ma navic opticka cidla. To je tak kdyz se nehledaji duvody proc neco nejde ale zpusoby jak situaci efektivne resit.

Michal

Jasně. A srbský řidič, který není schopný za 2 minuty ani prorazit závoru, ani odejít z auta, určitě půjde mačkat tlačítko, o kterém neví, že tam je.

JiP

To tlacitko s ceduli je tak neprehlednutelne, ze i ja, kteremu nikdo nic nevysvetloval a nerikal, jsem si ho ihned vsimnul a funkci jasne pochopil. Navic ridic na japonskem prejezdu nemuze byt chycen do pasti jako na ceskem, kde mechanicka zavora a svetla se chovaji proti logice.

Dalibor

no ono na balkane berou vsecko trochu jinak

Graylag

Český přejezd je vybaven tenkou dřevěnou závorou, kterou při troše vůle dokáže prorazit snad i cyklista. Na závoře jsou spínače, které v případě jejího nadzvednutí nebo poškození zastaví vlak. Každý přejezd je také označen unikátním číslem, podle kterého záchranné složky dokáží přejezd ihned identifikovat a zastavit provoz. Chybí snad jen to emergency tlačítko.
Jenž je to marné. To je tak, když se hledají způsoby a pak přijede blbec.

Neonym

Je pravda to s tím nadzvednutím? Mám za to, že před pár lety při uvíznutí vozidla někde u Berouna lidé závory nadzvedávali, ale marně.

JiP

problem je, ze kdyz ji zvednete tak zase spadne vyvazenim dolu, musite ji celou dobu drzet nez zablokovane vozidlo nevyjede tudiz je to cinnost minimalne pro 2 osoby. Sam muzete zavoru leda prorazit.

Graylag

To protože závora není stavěná na to, aby ji někdo ručně zvedal ve snaze s autem odjet. Logika závory je, že pokud už někoho zavře, tak ten ji co nejrychleji a) prorazí (v případě většího vozidla), nebo b) nadzvedne autem, zatímco ji podjíždí (pro menší auta).

Pokud je někdo uzavřen mezi závorami, je z principu potenciálně jednotky sekund od srážky. To opravdu není čas na to chtít zvedat závoru abych si nepoškodil lak nebo sklo.

Graylag

Ano, nadzvednutí funguje taky. Jen ho nemůžete považovat za všespásné. Pokud nadzvednete závoru, je to v podstatě ekvivalent toho, jako byste řekl systému, že zrovna na přejezdu stojí vlak. Na to systém reaguje tak, že na nejbližších návěstidlech postaví návěst stůj („červenou“), ohlásí výpravčímu/dispečerovi poruchu přejezdu a pokud má trať kódovaný přenos návěsti na lokomotivu, ohlásí návěst stůj přímo strojvedoucímu. Jenže vlak může mít z plné rychlosti brzdnou dráhu 2 km, přičemž nemáte jistotu, že začne brzdit hned – pokud trať nemá přenos návěsti, dozví se o problému strojvedoucí až to návěstidlo uvidí a pokud jej už předtím minul, nedozví… Číst vice »

Martin V.

Aha, to je zajímavé. Tady by to náhodou fungovalo dobře, pokud Ešus stál v Kolovratech na zastávce (kdyby někdo tu závoru zvedl bezprostředně po uvěznění kamionu). Ale ve Studénce se zrovna přiřítilo Pendolino už několik (desítek?) sekund po uvěznění kamionu. Takže to riziko, že někdo poběží k závoře a smetou ho trosky (jak tu mnozí popisují) bylo obrovské. Co takhle napsat na vnitřní stranu závor: PŘI UVÁZNUTÍ PRORAŽ ZÁVORU A JEĎ PRYČ! Já vím, pro kamiony je to nízko a ještě by to muselo být i polsky a srbsky… Ale na české řidiče osobáků by to fungovat mohlo, je to… Číst vice »

Jiřík

V zapojení závory se sleduje , jaký je úhel natočení osy otáčení závorového břevna a podle toho se přepínají elektrické obvody přejezdového zabezpečovacího zařízení (např vypnutí motoru, vypnutí zvonců, konec svícení červených světel atd.) Závora v dolní (sklopené ) poloze je držena volně vlastní vahou a je možné ji nadzvednout. V konstrukci břevna závory jsou deformační zóny, které umožní její přeražení poměrně malou silou bez deformace a poškození dalších částí přejezdového zabezpečovacího zařízení. Břevno závory je vybaveno prvky pro sledování celistvosti. S informacemi o celistvosti a poloze závory pracuje vnitřní logika přejezdového zabezpečovacího zařízení. Informace o celistvosti a dolní koncové… Číst vice »

JiP

…a toto se snad uci v autoskole? Ja nemit rodice nadrazaky tak z autoskoly o necem takovem nevim zhola nic, zato do testu jsem se musel nabiflovat na ktery ci onaky urad mam nosit jake formulare….

Petr zkp

Co znamená červená, to vás v autoškole neučil?

JiP

Problem je, ze clovek neni stroj a chybu udelqat zkratka muze, pak vyvstane otazka jaka jsou nouzova reseni. Prejezdy nouzova reseni maji, ale k cemu jsou, kdyz je ridici hromadne neznaji. Prejedum by se mela venovat jedna cela vyucovaci hodina v autoskole, pripravit na ni pulhodinove video, kde bude popsano jak se na prejedu chovat ale i to jak z nej uniknout a jak prejezd funguje. Divil byste se, ale hromadne stale preziva nazor, ze zavory dolu spousti nejaky personal, nikoliv ze je to automaticky rizeny proces atd…..

Graylag

O kvalitě toho, co se učí v autoškolách má celkem jasnou představu asi každý, kdo jí někdy prošel. Jenže na to bych se nevymlouval. Připadá mi normální, že se řidič zajímá o novinky a možné situace na silnici i poté, co už vyšel z autoškoly. Tedy normální řidič by měl. O volech přesvědčených o tom, že řídit umí z podstaty (a to jak dobře!) asi nemá smysl mluvit.

Hajnej

Ve správné autoškole se to zcela nepochybně učí, protože je to obsaženo v zákoně 361/2000, konkrétně v §29, písmena a) a c). Tím jsou také mimo mísu jakékoliv úvahy o logičnosti, jakož i odkazy na Japonsko.

JiP

Vy jste taky jeden z tech, ktery nehody zakaze predpisem nebo zakonem a tim se problem vyresil. Jak typicke pro SZDC a CD…

Chronosphere

A učí se to taky v Srbsku a Polsku?

Graylag

Víte co je na tom videu hlavně jiného než u nás? Všimněte si, že všichni řidiči před vjezdem téměř zastavili. To v Česku neuvidíte – pokud jsou na přejezdu světla nebo dokonce závory, jede se naplno…

JarynJarin

To naprosto souhlasím

JiP

To je dano japonskymi predpisy, pred prejezdem je kazdy povinen zastavit navic je tam obligatni japonska stopka 止まれ

Hajnej

Existují i u nás přejezdy, které se při blížícím se vlaku z jiné koleje nezačnou otevírat. Ale je to za cenu prodloužení doby zavření přejezdu. A tuhle cenu není u nás příliš velká vůle platit.

jan

A) Na tom je krásně vidět, že japonec na dvoukolejné trati zavírá už za 8 sekund! Tady u studenky za 40. A pak mát tedy Japonec čas i na detekci a zastavení..
B) Při projetí vlaku 1. vypne blikání a pak ZVEDNE ZÁVORU !!! Žádné zmateční situace nemohou nastat!!
Tady budou všichni mínusovat a tvrdit jak je vše v ČR ou kej..

JiP

Taky nechapu co je na japonskych prejezdech irituje, zrejme to, ze to borti mytus o neomylnosti a dokonalosti ceskeho reseni, ktere je ve skutecnosti uplne nahlavu.

Anonym

Nad vzděláním některých diskutujících žasnu. Můžete mi prosím říct, jak elegantněji provést situaci, kdy do obvodu přejezdu vjede druhý vlak při zvedání závor od prvního vlaku? Samozřejmě, že nejbezpečnější je břevna rychle shodit zpátky…

Mindrej Zebis

A co treba je vubec nezvedat?

Jan Tichavský

To je pěkný nápad, ale někdy se ty závory zvednout musí.

Hajnej

Jak jsem psal výše, někde to tak je.
Ale protože to znamená mít jakýsi „předpřibližovací“ úsek, který na stromě neroste, tak se takový úsek uměle nezřizuje, ale využívá se pouze v případech, kdy z nějakého důvodu už existuje – typicky při odloženém spouštění výstrahy od nejblíže vzdálenějšího izolovaného styku / počítacího bodu.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Jako nechat je dole 24/7? Tak technicky by to šlo, ale nevím co by na to řikali řidiči.

Neonym

Nevíte, jak to funguje nyní? Ten obvod je pouze jeden pro světla a následně se závory spustí po nastaveném zpoždění a nebo je větší obvod pro světla a následně menší pro závory?

Graylag

Je pouze jeden s časovým zpožděním. Zde je právě zakopaný pes s předčasným spouštěním závor. Časové zpoždění je spočítáno tak, aby nejpomalejší vozidlo (nebo chodec) stihl přejezd opustit (a konkrétní čas se tak mimochodem liší přejezd od přejezdu). Jakmile první vlak opustí přejezd, může teoreticky přestat blikat světlo a zvednout se závora, což by fungovalo, pokud by čas na zvednutí závory byl nulový. Pokud během doby mezi opuštěním prvního vlaku a zvednutím závor do úseku vjede vlak z druhé strany, měl by teoreticky začít cyklus nanovo, tedy zvonit a blikat a závory spustit až po čase potřebném pro opuštění přejezdu.… Číst vice »

Neonym

Děkuji za osvětlení situace. V tom případě mne jako jedinné funknčí řešení napadá udělat větší a menší obvod s tím, že klasicky se budou závory spouštět na menším obvodu stejným stylem, jako nyní, ale při zvedání se závory budou ptát: „Je ve větším obvodu vlak?“ a pokud tam vlak bude, tak nahoru nepojedou. Pokud tam vlak nebude a vjede tam až při zvedání, tak se závory zvednou a dolů se spusí úplně klasickým způsobem (tzn. světla a následně pád) až po vjezdu vlaku do menšího obvodu. Samozřejmě, jak jsem psal níže, je toto už složitější řešení a je tam víc… Číst vice »

Graylag

Ano, to by fungovalo. Ale zásadně tak zhoršíte už nyní problematickou situaci s pomalými nebo dokonce stojícími vlaky. Délka úseků (a časy) jsou navrženy pro nejrychlejší vlak, jaký na trati může jet (řekněme Pendolino jedoucí 160 km/h). Pokud pojede pomalý vlak (řekněme náklad jedoucí 60 km/h), bude přejezd uzavřen téměř třikrát déle, než je nezbytně nutné. Pokud přidáte další úsek, může se ta doba protáhnout extrémně.

Jiřík

Je to malinko jinak. U světelného přejezdového zabezpečovacího zařízení splňujícího podmínky ČSN 34 2650 je jako „hlavní“ definován výstražný stav – přerušované střídavé svícení 2 červených světel na výstražníku. Pokud trvá výstražný stav, nesmí uživatel pozemní komunikace vjet/vstoupit do prostoru přejezdu. Výstraha sklopenými závorovými břevny je jako druhá v pořadí, dalo by se říci „doplňková“. Proto vždycky musí výstraha světly trvat minimálně tak dlouho, dokud nejsou břevna závor ve svislé poloze – takže vždycky je to tak, že začne světelná výstraha, po zpoždění se sklopí břevna (světelná výstraha musí trvat), po průjezdu vlaku se začnou zvedat závorová břevna a po… Číst vice »

Graylag

Ani bych neřekl, že to je jinak. Jen jste to popsal přesněji a techničtěji.

Nehádám se, že závory jsou doplňková signalizace. Takovou roli ale mají i ve státech, kde se světla vypínají současně se začátkem zvedání závor. Rozdíl je jen v uspořádání traťových úseků a KO/PN. Pokud jsou uspořádané tak, že systému dají dost času na bezpečné uzavření přejezdu za všech okolností, můžete přejezd bezpečně „otevřít“ zhasnutím světel hned, aniž byste čekal na závory. Cenou bude pravděpodobně jen delší celková doba uzavření přejezdu.

Anonym

Dotyčnému, který jednoznačně nerespektoval ustanovení zákona 361/2000, 4 roky v chládku za obecné ohrožení a doživotní zákaz řízení. A samozřejmě náhrada škody v maximálním rozsahu, co bude schopen odmakat v tom chládku.

Tronda

S tím chládkem máte pravdu, ale náhrady škody se provede z povinného ručení.

jan

Neprovede.. 35 mil… nebude stačit.

Paja

A vy víte že má sjednáno 35 mil?

MRC

A vy víte že má více jak 35 mil? Jede se na cenu, téměř určitě to nebude vyšší…

Paja

Ne, ale já tu netvrdím, že to z povinného nepůjde.

Mindrej Zebis

Ctyri zraneni ve vlaku, jeden v kamionu, celkem osm? Ti tri zbyvajici byli kolemjdouci?

jan

Tak prý byl obětí českého zmatečného přejezdového systému, kdy se zvedly závory, ale blikala červená. Kamion tam vjel, závory se po nestandardní době – rychleji uzavřely. A on zmatkoval. Absence sekvenčního sklápění.. Proč se takto české přejezdy chovají mi není jasné. Nejhorší je to blikání při zvedání a ještě 2 sekundy po otevření.. (nekompatibilní s východní a balkánskou mentalitou.) Tak pokud je registrován vlak, tak přece nebudu zvedat závory, nebo zvedání okamžitě zruším a zastavím, třeba v polovině…. Pokud není registrován další vlak . nemělo by se blikat při zvedání, nebo to jako Němci v polovině zvedání vypnout. Ne že… Číst vice »

mirekk

Nevím, kde jste vzal, že se závory zvedly a opět zavřely. Já na rozdíl od vás mám k dispozici záznam činnosti (nejen) toho přejezdu v době nehody a k ničemu takovému nedošlo

jan

V ČT to nyní bylo uvedeno podle svědka události.

michal

To je úplně jedno, platné jsou výstražná světla, co si dělají závory může být řidiči jedno, to je jen doplněk.

jan

Ale říkejte si co chcete, tady je výsledek..
A za B) podle mě nikdo reálně v ČR až na nějaké ty vyjimky v ČR dodržování pravidel na přejezdech nevymáhá.. – a ty vyjimky jsou podle mě pár přejezdů z nevím 5000 v ČR. Policie na to taky kašle..
Je jednodušší dávat pokuty za parkování kolem nádraží. To sice nikoho nezabije a neochrání ale vynáší to..

bkv

Vždyť to funguje podle tebe. Pokud je registrován vlak před zahájením zvedání, tak se závory nezvedají, pokud je vlak registrován po zahájení zvedání, tak se zvedání zruší a zastaví, třeba v polovině.

Neonym

S tímhle souhlasím. Lidé se ohánějí, že je chyba na straně řidiče (což je), protože neměl vjíždět na červené světlo (což nerozporuji), ale jinak mi to připadá analogické s vykolejením toho vlaku na západě, kdy byla vina také na straně strojvedoucího, ale nikdo nemá vůli k takové změně systému, která by tuto chybu předcházela. Ten systém u závor prostě nedává smysl, což je možná kvůli jeho jednoduchosti, protože čím je systém jednoduší, tím bude spolehlivější, ale závory by se v podobném případě prostě vůbec zvedat neměly.

Hajnej

Vždyť to přerušení zvedání přesně tak funguje. Proto taky celou dobu blikají ty červené.

Martin

To je nejnebezpečnějši přejezd na trati Benešov – Praha. Jezdim tam,také jako strojvedoucí,teměř denně. Protihluková stěna,rychlost 120km/h a přejezd,nejlepší kombinace. Řidiče kamionu,pokud to nebyla technická závada,zavřít nadoživotí…

Pišta

To jako do konce života? 🙂 🙂

Zlínka

A co jako s ním? Prvně je třeba řidiče ukáznit. Jenže dnes je spousta věcí naprosto normální.
Očekávám minimálně 50 mínusů od demokratů.

Nekdo

koblížky jíte dobrovolně, nebo Vám je posílají rekomando z čínské ambasády, soudružko?

Mindrej Zebis

Zatahnout do nehody srbskyho kamionu na ceskym prejezdu cinskou ambasadu, to uz vyzaduje opravdu silnou politickou uvedomelost!

VRT

Ukáznit? Vzpomínky na převýchovné tábory? Nebo rubat uran?

Jan Tichavský

Škodu by si odpracovat měl.

VRT

To by ovšem trvalo několik životů…

X 1

A co ho poslat na vojnu, pane kníže. Na dvacet let. Ne, na čtrnáct.

Mindrej Zebis

A proc proste nepostupovat podle zakona a dle paragrafu 273 za obecne ohrozeni se skodou znacneho rozsahu mu dat osm let? Proc hned dozivoti, ktery se dava jen vyjimecne za zvlaste brutalni vrazdy?

...

A budeme tu balkánce osm let živit, denně nás bude stát 1200 Kč, takže nás jeho trest přijde na 3.5 milionu korun. Bezva plán.

Mindrej Zebis

Aha, takze zlocince z financnich duvodu zavirat nebudeme? Jeste lepsi plan!

...

Tohle není zločinec, to je jenom mamlas.

Dáda

poroblém je, že tu máme poněkud přemamlasováno.

Jan Tichavský

Anebo si to může odpracovat a vydělá si jak na sebe na na uhrazení části škody. Proč jen živit?

...

Protože v base nikdo nedokáže vydělat tolik, kolik by vydělal na svobodě.

Dáda

To je tím, že basy stojí daleko od kamenolomů. Taky to je tím, že vězni dostávají šat, přikrývky a jídlo, i když nepracují. Myslůím, že v kamenictví je práce dost a každá ruka by byla užitečná. A k tomu jídlu bych dodal – kdno nepracuje, ať nejí. Ono by to šlo, ale to bychom si nesměli hrát na lidumily a lidský práva i v případě odsouzených.

Caligula

Na problémovost tohoto přejezdu prý Policie upozorňovala několikrát, například špatná viditelnost výstražníků díky zástavbě a protihlukovým zdem.

Jiřík

Před přejezdem je nainstalováno svislé dopravní značení (dopravní značka oznamující, že se řidič blíží k přejezdu se závorami a desky s jedním, dvěma a třemi pruhy), výstražníky jsou při jízdě po ulici U starého mlýna vidět od desky se 2 pruhy , to je min. 120metrů). Protihlukové zdi nemají na viditelnost výstražníků vůbec žádný vliv. Pokud by Policie měla nějaké připomínky k viditelnosti výstražníků, jistě by je sdělila správci infrastruktury. Stalo se tak? Ještě nějaký poznatek o názorech Policie uvádí agentura JPP?
Za protihlukové zdi se může skrýt maximálně vlak, ale kvůli tomu je tam zabezpečovací zařízení.

Daniel Mach

Za to, co se děje, samozřejmě ČD ani jiní dopravci nemůžou, ale neměli by jejich představitelé začít tlačit na to, ať se s přejezdy děje něco obecně? Vždyť tady se takové nehody opakují a počet se nesnižuje. Jde o náš čas (jako cestujících) a jejich zdraví (nejen mašinfírů), ale tím, že se lidé začnou vracet v lepším případě k autobusům, v horších k autům, na tom finančně prodělají. Je to deset let, co se ministři dušovali, že se budou přejezdy rušit nebo předělávat. A kolik se jich změnilo?

AAA

Jo, Zeman jede na návštěvu Srbska a výsledky už jsou tady!

Martin V.

Naivně jsem si myslel, že kontejnery se na takhle dlouhé vzdálenosti už dneska přepravují hlavně vlakem. A stalo se to zrovna v Uhříněvsi s kontejnerovým terminálem…

Y.K.

Tak ony se do/z toho terminálu musí nějak dostat, že.

Mindrej Zebis

Jako ze nekdo ten kontys vezl kamionem z Belehradu do Uhrinevse na terminal, aby to pak vlak hodil do Budejic?

Osasco

Ty kontejnery nemají mezinárodní číslo BIC, navíc se podívejte, čím se zabývá společnost FieldCore. Takže nejsoíš vůbec na terminál v Uhříněvsi nejely.

Mindrej Zebis

Muj prispevek byl ironickou reakci na prispevek predchozi.

Martin V.

Bude zajímavé zjistit odkud kam ten srbský kamion jel a proč právě tudy. Pokud si dobře vzpomínám, tak ten Polák vůbec přes osudný přejezd ve Studénce jet nechtěl, jen se vyhýbal českému dálničnímu mýtu a zabloudil.

...

Tak ten srbský kamion ten kontejnery z Modletic patrně nevezl…

Y.K.

OK, i tak je v Uhříněvsi spousta provozu z návozu kontejnerů.

...

No právě. Na komunikacích, které na to nejsou stavěné a na které už se to dávno nevejde. Kdyby si metrans za své postavil svoji silnici k D1 nebo k D0, budiž (a místo by na ní bylo), takhle Metrans vytváří pro obyvatele okolních městských částí silné negativní externality.

Frantisek

Proč do toho furt taháte Metrans? A Pražáci ty krámy z dovozu nenakupují z celého okolí nejvíc? Jako aby se ty věci snad teleportovaly, ne? Nebo sem mají jezdit kamiony rovnou z přístavu? Kupujte místní produkci a pak si stěžujte…

...

Proč? Tak se zkuste do té ulice Františka Diviše nebo do Podleské někdy postavit. Je to fakt hnus. A takový klid tam býval. Ti, co tam v okolí bydlí, určitě netvoří žádnou zásadní část odběratelů zboží, co se tam přeloží na kamiony.

Frantisek

Nejvíc provozu tam tvoří – světe, div se – osobní automobily z okolí Prahy…

Panelák

Jo, pro debily je tu jasná příčinná souvislost: kamión vezl (z běžného „oběhu“ dávno vyřazené) kontejnery – v Uhříněvsi je terminál – svoz do něj generuje provoz kamiónů s kontejnery – za nehodu může Metrans!

Kanec Divoky

JAK někdo může vjet na přejezd se závorami? Doteď jsem to nepochopil a to jezdím s autobusem. A jestli vjel na blikající přejezd a zůstal trčet v koloně s návěsem na kolejích, tak proč tam vjel? Tenhle člověk musí mít doživotní zákaz i na chůzi po ulici, natož na auto.

Nicméně nečekal jsem, že Elefanta je schopný náklaďák takhle rozpárat.

Ivan

Možná tam uvízl, ten přejezd je dost klopeny a i auto tam skáče. Každopádně tam neměl vjizdet, o tom žádná. Neomlouvám řidiče.
Navic je to celé v oblouku, zázrak že fira stihl utéct.
Podle mne byla jen otázka času, než se tu něco semele.

JiP

V odolnosti skrine je elefant tezka bida. Lehoucka hlinikova konstrukce s absenci jakychkoliv vystuh na cele. Navic i konstrukce je to dost nestastne vyresene, protoze se deformacni zona predpoklada nejakych cca 40-50 cm, kdy jde vymenit pouze odjimatelne celo. Pak uz se deformuje primo skrin a vuz je v podstate pri jakekoliv vetsi nehode hned cely na odpis. Napr. Pendolino je reseno mnohem lepe, to ma jednak vystuhu v cele a celo je rozdeleno na 2 casty, samotny cumak s deformacni zonou cca 50 cm, pak vymenitelna cela kabina az ke dverim pro strojvedouciho a teprve potom samotna vozova skrin,… Číst vice »

Jiří Šrámek

Samotný náklaďák nejspíš tolik škody neudělá. To by se musel „fakt trefit“. Důležité je ale i to, co vezl. Jestli byl plný palet se zámkovou dlažbou a nebo svitků s ocelovými plechy, je to, jakoby to vlak napral do zdi. Ale i kdyby vezl mýdlové bubliny, na blikající přejezd vjet nesmí, o tom žádná.

Dáda

podle návěsu mohl mít naloženo tak kolem 25t nákladu v kontyšu.

Y.K.

Naštěstí, při té vší bídě, je ještě kontejner s obrovskou čelní plochou a držící obsah uvnitř ideální věc pro absorbci energie nárazu do co největší plochy čela. Nejhorší jsou plošinové návěsy s těžkými plochou malými věcmi – jako Pendolino ve Studénce.

Dáda

jj tam to byl svazkovanej plech. nízko položený tabule, dokonalá střižná hrana.

Zlínka

No jestli je váš odhad jako s tratí do Rožnova, tak to pak jo. 😅

Dáda

odhad podle návěsu.

Dáda

a co tady má co dělat Rožnov?

JiP

Pri pohledu na foto, by v pripade reseni skrine jako u pendolina, byl vymenen na voze pouze cumak s celou kabinou a jezdilo by se dal, tady to bude nejspis odpis, on se hlinik zkratka blbe rovna a vari…..

jan

Za 3 roky od pendolína defakto neudělali nic reálného. Především nikdo nezvýšil pokuty pro kamiony které jsou hlavním zdrojem problému. Snažili se zvednout pouze pokuty, ale všem, včetně aut, nevím proč… A to pokud vím, neprošlo. Můj názor na řešení.. Profesionální řidič kamionu, vozidla nad 7,5 tuny má za vjezd na červenou po víc jak 10 sekundách okamžitě zaplatit 60 000 Kč a nazdar. Jinak nikam nejedeš.. Jako v Rakousku.. Zabavit.. Oni pak rychle platí… U automatických systémů – ať to zaplatí vlastník vozidla – spz. Při příští návštěvě čr požadovat zaplacení. pokud nezaplatí, nepojede. Ono by se to rychle… Číst vice »

Paja

No takže kdyby bylo po vašem, dostal by ten kamioňák větší pokutu. To je panečku řešení problému nehod na přejezdech. Nebylo by lepší nehodám předcházet?

Jan Tichavský

Když budou řidiči vědět že za ty jejich snahy o zkrácení či zrychlení cesty jsou tvrdé postihy a jsou zároveň jasně identifikovatelní kamerou, tak se jich budou dopouštět méně, minimálně brzo skončí ti rizikoví bez řidičáku nebo ve vězení. Ideální je samozřejmě nemít přejezd vůbec, mít trať i nástupiště oplocené v celé délce elektrickým plotem, ale to je jednak nereéálné zavést všude a druhak to nebude hned, takže to chce řešit aktuální problém nějakým rychlým způsobem.

Paja

Můžete mi vysvětlit jak bude kamioňák ze Srbska znát přesně postihy po celý Evropě, aby ho to motivovalo?
Ano správné řešení je nemít přejezdy na koridorech, všechno ostatní je jenom patlání současnýho nevyhovujícího stavu.

Dáda

Ale udělalo, na přejezdy se budou montovat radary.

jan

A kdy kde? 2 roky to testují. A jestli se to opravdu chystá k nějakému nasazení těžko říct.. A kamerové automatické systémy jsou u tunelů zcela běžné. Pokutovací kamerové systémy dělá camea od roku 1998? Vše je vymyšlené..

Potěmkin

Nevíte proč chtěli zvednout pokuty všem?To jako chcete říct,že řidiči OA na červenou pod vlaky nevjíždějí?Jistě,OA těžko může ohrozit zdraví či životy cestujících ve vlaku či strojvedoucího,ale i s nimi ve vozech cestují další nevinní lidé a umírají s nimi… nehledě na komplikace na železnici,kterou takové nehody způsobují…kdo dodržuje vyhlášku,nemusí se vysokých pokut vůbec obávat,ne?Se zbytkem bych souhlasil…

Jarda V.

Snad budou všichni v poradku, rychlost prej 120km/h to je hodne podobně jako ve Studénce. Kamionaka posadit na křeslo a ve stejné rychlosti ho poslat proti zdi aby poznal jak se cítil „fíra“.

Romanero

Těch 120 se mi moc nezdá..

Y.K.

Když vidím to čelo, tak si říkám, že TSI crash normy mají smysl. Kabina strojvedoucího fakt potřebuje traverzy na zachycení nárazu, bohužel.

Dáda

bylo by dobré kabiny prodloužit aby před „fírou“ mohl být absorbér a vlastní stanovičtě zabezpečit pár tunami masivního železa. Kamioňáci jsou nepoučitelní, osobák fíru neohrozí.

jan

TSI Crash normy mají smysl pouze pro koridorové vlaky. (a tam by přejezdy neměly být..) Tahat 20 tun navíc na zastavkovém vlaku na lokální trati je nesmysl..
Smysl má řešit ten problém.. Automatické pokutování – sebrat bezmozkům papíry zavčas. A detektory na přejezdech jako v Japonsku. Nikdo za 3 roky od pendolína nezvýšil pokuty pro řidiče kamionů… Bodový systém je pro zahraniční řidiče na nic…

Y.K.

Tak jistě. Ale i v tom Japonsku jsou nehody na přejezdech, i když tendence je sestupná. Tam je kupříkladu fascinující vyzvedávání celých tratí na viadukty, tedy úplná eliminace přejezdů.

Martin V.

To v Brně v roce 1839 udělali taky. A při pokračování výstavby směrem na ČT o desetiletí později v tom pokračovali. Takže od Heršpic byl první přejezd až v Blansku, resp. v Tišnově. A ten heršpický taky nakonec zahrabali pod zem. 🙂

jan

Jako když se tady tvrdí, že TSI je povinné i pro ne TENT nekoridorové trati, tak je to spíš podle mě hrob české železnice. Mít na tratích kde se jezdí 80 km/h povinně obtloustlé vozidlo navržené na srážku s kamionem ve 110 Km/h a ve většině případů ještě minimálně tak 30 km/h dolů dobrzdí je provozní nesmysl. 20 tun navíc.. I ten Ešus to docela ustál..
Tahat sebou 20 tun u osobáku.. zastávkového vlaku. 14 hodin denně, 40 let, Se musí hodně prodražit.

Y.K.

Nevím jak moc to ten Ešus ustál, když stanoviště strojvedoucího neexistuje. Kdyby fíra nestlihl uniknout, což je otázka sekund, tak tam mohl být maximálně další křížek u přejezdu. 🙁 Ale jestli máte pocit, že nemá smysl chránit zdraví strojvedoucího i cestující za kabinou, tak to je mi smutno.

David

A přitom v místě, kde, alespoň podle mapy, by klidně mohl být podjezd.

Poudy

To je pravda, pro rekonstrukci se to mohlo udělat, stejně jako ten ve Strančicích.

...

Kromě toho to je místo, kam kamion prostě nepatří, vede tam úzká vedlejší silnice do Benic, což je opravdu poměrně malá rezidenční vesnice, tam žádné sklady ani nic podobného, kam by kamion měl vůbec nějaký důvod jezdit, nejsou. Zase velké množství lidí (v těch vlacích, na silnicích i jinde v okolí) platí svým časem a zdravím skryté náklady toho, že Metrans má kontejnerový terminál v Uhříněvsi a ne někde u Stránčic nebo u Mirošovic.

Andrej

Nie je to proste jedna z mnohých miestnych ciest ktorými kamióny jazdia namiesto cez neexistujúci východný obchvat Prahy?

...