LOT 3a leaderboard

Další děsivá nehoda na přejezdu. Kamion stál přes dvě minuty na přejezdu mezi závorami

CityElefant po srážce s kamionem v Uhříněvsi. Foto: Drážní inspekceCityElefant po srážce s kamionem v Uhříněvsi. Foto: Drážní inspekce

(aktualizováno 19:40) K další velké nehodě na přejezdu došlo na rušné koridorové trati z Prahy do Českých Budějovic v Praze

(aktualizováno 19:40) K další velké nehodě na přejezdu došlo na rušné koridorové trati z Prahy do Českých Budějovic v Praze – Uhříněvsi. Kamion se srazil na přejezdu s projíždějící jednotkou CityElefant, v které cestovalo více než 200 lidí. Záchranáři hlásí osm zraněných, provoz byl zastaven do 19:25 zcela.

Ke srážce došlo v ulici U Starého Mlýna. Jde o přejezd se světelnou signalizací a závorami. Vlak po nehodě vykolejil, podle záběrů hasičů je téměř zázrak, že přežil strojvedoucí. Ve vlaku se zranilo sedm lidí,  v nákladním autě jeden.

Podle dostupných informací jel vlak rychlostí 120 km/h a strojvedoucí stačil utéct ze stanoviště. Podle nápisů na kabině kamionu šlo o dopravce ze Srbska. „Automobil stál na přejezdu mezi sklopenými závorami více než 2 minuty a do jeho pravé části pak najel vlak,“ popsal nehodu generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera. Podle něj čelo vlaku zastavilo 182 metrů za přejezdem.

Ukazuje se, že řidiči stále neví, že v takovém případě mají prorazit závoru.

Nehoda výrazně komplikovala dopravu na koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. SŽDC v 19:25 obnovila postupně provoz po jedné koleji, ke stabilizaci provozu dojde až za několik dní, oprava poškozeného úseku a jednokolejný provoz není záležitostí několika hodin.

Provoz vlaků je přerušen nejméně do pozdního večera, došlo k poškození trati a stržení troleje.Škody na vlaku jsou 20 milionů korun, na trati 13 milionů korun, na kamionu pak 2,5 milionu korun.

Na některých zpravodajských serverech se začaly objevovat spekulace o tom, zda bylo zabezpečovací zařízení v době nehody funkční. Podle Kučery rozbor jeho záznamu potvrdil, že světla na přejezdu byla v činnosti a závory byly sklopené. „V 9:31:56 hodin se přejezd uvedl do výstrahy, v 9:35:24 začal vykazovat poruchový stav, tedy tento čas považovat za okamžik vzniku mimořádné události. Pro vyloučení dotazů, proč trvalo několik minut, než k přejezdu přijel vlak, uvádím, že zabezpečovací zařízení je konstruované tak, aby dostatečně včas varovalo řidiče, když se k přejezdu blíží vlak jedoucí nejvyšší dovolenou rychlostí na dané trati (například rychlík). V tomto konkrétním případě je v tzv. přibližovacím úseku přejezdu umístěna zastávka Praha-Kolovraty, na které osobní vlak zastavil, proto byla výstraha delší právě kvůli zastavení vlaku na zastávce,“ uvedl Kučera.

Na železnici je dnes mimořádně vysoký počet mimořádných událostí. Ráno došlo ke střetu s osobou v Kutné Hoře, stejně tak mezi Mnichovým Hradištěm a Loukovem. Na trati z Prahy do Berouna je opět omezen provoz kvůli poruše trakčního vedení.

(text průběžně aktualizujeme)

Tagy nehody na přejezdech střet kamionu s vlakem Top
366 komentářů