Mimořádné události Železnice

Další děsivá nehoda na přejezdu. Kamion stál přes dvě minuty na přejezdu mezi závorami

CityElefant po srážce s kamionem v Uhříněvsi. Foto: Drážní inspekce
CityElefant po srážce s kamionem v Uhříněvsi. Foto: Drážní inspekce

(aktualizováno 19:40) K další velké nehodě na přejezdu došlo na rušné koridorové trati z Prahy do Českých Budějovic v Praze – Uhříněvsi. Kamion se srazil na přejezdu s projíždějící jednotkou CityElefant, v které cestovalo více než 200 lidí. Záchranáři hlásí osm zraněných, provoz byl zastaven do 19:25 zcela.

Ke srážce došlo v ulici U Starého Mlýna. Jde o přejezd se světelnou signalizací a závorami. Vlak po nehodě vykolejil, podle záběrů hasičů je téměř zázrak, že přežil strojvedoucí. Ve vlaku se zranilo sedm lidí,  v nákladním autě jeden.

Podle dostupných informací jel vlak rychlostí 120 km/h a strojvedoucí stačil utéct ze stanoviště. Podle nápisů na kabině kamionu šlo o dopravce ze Srbska. „Automobil stál na přejezdu mezi sklopenými závorami více než 2 minuty a do jeho pravé části pak najel vlak,“ popsal nehodu generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera. Podle něj čelo vlaku zastavilo 182 metrů za přejezdem.

Ukazuje se, že řidiči stále neví, že v takovém případě mají prorazit závoru.

Nehoda výrazně komplikovala dopravu na koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. SŽDC v 19:25 obnovila postupně provoz po jedné koleji, ke stabilizaci provozu dojde až za několik dní, oprava poškozeného úseku a jednokolejný provoz není záležitostí několika hodin.

Provoz vlaků je přerušen nejméně do pozdního večera, došlo k poškození trati a stržení troleje.Škody na vlaku jsou 20 milionů korun, na trati 13 milionů korun, na kamionu pak 2,5 milionu korun.

Na některých zpravodajských serverech se začaly objevovat spekulace o tom, zda bylo zabezpečovací zařízení v době nehody funkční. Podle Kučery rozbor jeho záznamu potvrdil, že světla na přejezdu byla v činnosti a závory byly sklopené. „V 9:31:56 hodin se přejezd uvedl do výstrahy, v 9:35:24 začal vykazovat poruchový stav, tedy tento čas považovat za okamžik vzniku mimořádné události. Pro vyloučení dotazů, proč trvalo několik minut, než k přejezdu přijel vlak, uvádím, že zabezpečovací zařízení je konstruované tak, aby dostatečně včas varovalo řidiče, když se k přejezdu blíží vlak jedoucí nejvyšší dovolenou rychlostí na dané trati (například rychlík). V tomto konkrétním případě je v tzv. přibližovacím úseku přejezdu umístěna zastávka Praha-Kolovraty, na které osobní vlak zastavil, proto byla výstraha delší právě kvůli zastavení vlaku na zastávce,“ uvedl Kučera.

Na železnici je dnes mimořádně vysoký počet mimořádných událostí. Ráno došlo ke střetu s osobou v Kutné Hoře, stejně tak mezi Mnichovým Hradištěm a Loukovem. Na trati z Prahy do Berouna je opět omezen provoz kvůli poruše trakčního vedení.

(text průběžně aktualizujeme)

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Laborec425
Host
Laborec425

Ještě doplňuji další páteční mimořádnost v asi 16:30 hod. V žst. Hněvice na trati 090 byla zastavena doprava asi na 50 minut kvůli sundávání osoby z trakčního vedení (zasahovala policie, hasiči).

A.R.
Host
A.R.

Fakt jsem rád, že nejezdím autem. Nechci potkávat takové kretény, kteří nejsou schopni dodržovat základní předpisy silničního provozu a nemají pud sebezáchovy.

MildaIV
Host
MildaIV

U nás se raději přidají závory na 10 přejezdú, než by se vybudoval jeden podjezd.

Démon
Host
Démon

Tam měl být už 10 let podjezd nebo přejezd měli zrušit

Martin V.
Host
Martin V.

Na moji poznámku, proč v Uhříněvsi zůstal zapomenutý jeden přejezd, když vše ostatní je mimoúrovňové, odpovídal Mirekk (asi o 200 příspěvků níž 🙂 ), že místní tam podjezd nechtěli, když se dělala velká rekonstrukce tratě. Když kliknete na „Načíst další“, tak to tam můžete najít. Já to taky nechápu, jak na takto frekventované trati mohl zůstat přejezd, když by to šlo řešit podjezdem.

zdeněk Ř
Host
zdeněk Ř

Velká chyba je závora na odjezdové straně! A když už, tak by se měla uzavírat později. Kdy se uzavírá! Nejlépe by bylo mít tam značky zákazu předjíždění před každým přejezdem a nechávat levé strany bez závor. A pro lepší bezpečí pak vystupující plošina, která by se dala přejet jen ze strany přejezdu. Takže chyba u lepenkových lokomotiv a na systému závor!

Vojtěch C.
Host
Vojtěch C.

Tak snad zákaz předjíždění na přejezdu a před ním je dán zákonem, tedy obecnou úpravou. Pokud ovšem řidiči obecnou úpravu neznají, mohli by správci pozemních komunikací před přejezdy plošně instalovat příkazové značky „Vypni rádio a zapni mozek“.

Valmar
Host
Valmar

To, co navrhujete, stejně NEKÁZEŇ řidičů nevyřeší. Oni si „páni“ řidiči asi myslí, že zastavit vlak je stejně jednoduché jako zastavit auto. Adepty na řidičák bych posadila na strojvůdcovdký trenažér, aby si to vyzkoušeli, jaké to je.

Míša
Host
Míša

Já mám pocit, napovídá mi v tom i rozum, že se potkali dva skuteční vítečníci, na přejezdu byla 1ka a kousek před 2ka. Jeden vše způsobí(nevím jestli panika a nic) a druhý namísto volby linky 158 pro snahu zamezit zranění, si vše bude hulvátsky nahrávat. Když sečtu tuto koncentraci hlupáků, je silnice dnes jak ruská ruleta. Děs a běs.

MildaIV
Host
MildaIV

Tak přestaňte jezdit po silnici, bude tam o jednoho hlupáka méně.

Míša
Host
Míša

To byl velmi podnětný názor a jak to prosím souvisí s účastníky nehody? Ale zapomněl jsem, v kurzu je nyní horšočlověk, takže něčemu špatnému bránit je vlastně zlé. Ať žije hulvátství.

Vin
Host
Vin

………. 1) výtečník
….2) osobně kdybych byl v té dodávce tak bych rychle vystoupil a z dálky řval a ukazoval řidiči kamionu aby prorazil závory
ps: také jsem nějaký ten rok odjezdil na lokomotivě a vím co je to srazit se … :-((

Míša
Host
Míša

Díky za opravu, skutečně jsem si toho ani nevšiml.

AAA
Host
AAA

Mě teda fakt baví jak všichni řeší jednoho co nevolal na 158. A všichni ostatní co před těma šraňkama stáli, tak volali?
Nepřežhavily se jim tam z toho dráty?

MildaIV
Host
MildaIV

Po bitvě je každej generál.

AAA
Host
AAA

no to tady zjevně

Míša
Host
Míša

O to přeci hůř, že to neudělali. Ale věřte mi, že už mám z toho jako cestující strach, že nás spousta lovců senzací bude jen natáčet i jak případně umíráme. To mě na tom zkrátka dopaluje.

AAA
Host
AAA

no a nebo to aspoň někdo udělal a jak je vidno, stejně to bylo latr h.vno co platný

MildaIV
Host
MildaIV

Jestli on nebude problém taky v tom, že ten přejezd předzvání zbytečně dlouho. V 21. století se vymlouvat na to, že stanice leží moc blízko přejezdu je neakceptovatelný argument. To pak vede řidiče k tomu, že ignorují předzvánění. Ale ono je jednodušší hledat chybu u těch ostatních, než u sebe.

Dominik
Host
Dominik

Jak byste zkrátil předzváněcí dobu, když je nastavena tak aby nejpomalejší vozidlo stihlo opustit přejezd před vlakem, který jede maximální rychlostí?
A stejně tak stanice, těžko může na klacku svítit volno, když přejezd není uzavřen (ano na koridoru jsou stanice, kde svítí volno i bez zavřeného příejezdu, ale to jen u vlaku projíždějícího, který spustí přejezd pomocí kolejového obvodu, v dostatečné vzdálenosti před přejezdem.

MildaIV
Host
MildaIV

Tak například u vlaku zastavujícího ve stanici by se dalo postavit odjezdové návěstidlo na červenou a tím umožnit na přejezdu provoz, dokud se tam nedá volno. Přejezd pak nebude zbytečně blikat 5 minut.

Dominik
Host
Dominik

Pobyty ve stanicích jsou ale kolikrát půl minutové až minutové, tudíž abyste neprodloužil pobyt vlaku ve stanici, tak stejně nejdýl při vjezdu do stanice už musí být PZZ ve výstraze. Navíc tak se děje i dnes, vjezd a odjezd se nestaví ve stejnou chvíli.
Nemůžete čekat s postavením odjezdu na čas odjezdu, to je pozdě.

Míša
Host
Míša

Já se bojím, že o vás se taky brzy dočteme. Snad jezdíte jen osobákem. Ale i tak chudák strojvůdce+cestující, pohled to nemůže být hezký. Ego lokomotivu nepřetlačí. Exituje mnoho nádraží, Stéblová kupříkladu, kde jeden vlak ve stanici zdánlivě drží přejezd, jenže z druhé strany proletí spěšný vlak a už se stalo, že to bylo pro takový, jako vy o chlup z nosu, podle rozumu vlasy mít spíš nebudete.

Míša
Host
Míša

Reakce to byla na Mildu samozřejmě.

Mindrej Zebis
Host
Mindrej Zebis

Uplne by stacila kamerka a software, kterej by uvizlej automobil detekoval a vyjezdovou zavoru mu zvednul. Zaroven by se sejmula SPZ a ridic prisel o papiry. To se da udelat za 200k na prejezd.

Anonym ze severu
Host
Anonym ze severu

A co to zahrnout pod veřejně prospěšné práce?

Dominik
Host
Dominik

Jenže to chce, aby ty papíry byly odebrány na více jak půl rok (jak to je dnes).

AAA
Host
AAA

a srbský papíry se odebíraj dost blbě

Dominik
Host
Dominik

Tak u cizinců vyhoštění.

AAA
Host
AAA

přístě přijede jinej

Dominik
Host
Dominik

AAA: Dle této logiky bychom tedy, podle Vás, žádná opatření dělat neměli? Vždyť, když potrestáte jednoho řidiče, příště tam vjede jiný. Co zrovna zrušit tresty? Potrestáme jednoho zloděje a příště bude krást někdo jiný.

Míša
Host
Míša

Myslím, že jsem to popisoval u šikany zdejších kamioňáků(zákazy předjíždění apod.), pokud to zdejším lidem otrávíme, zastoupí je ti „šikovnější“. Proto vše je lepší vidět v širších souvislostech.

AAA
Host
AAA

ne, jenom konstatuju že plácání se po zádech jak vše vyřešíme kamerama, sbíráním papírů a prácema v kamenolomu stejně ten problém nevyřeší

Dominik
Host
Dominik

Ano na nulu se to nesníží nikdy, to by nikde nesměli být přejezdy, což prostě nejde, ale sníží to počet porušení předpisů, když se zvedne pokuta (třeba výpočtem dle výše platu) a i délka na kterou seberou ŘP, tak si to jistě část řidičů rozmyslí, zda poruší předpisy, když by pak pokuta byla třeba 30% platu a přišel by dotyčný o papíry třeba na 3 roky (resp. asi to odstupňovat:
– poprvé chycen, jen pokuta
– podruhé, pokuta + odebrat ŘP na 2 roky
-potřetí, pokuta + ŘP na minimálně 5 let
– počtvrté, pokuta + doživotní zákaz

karel lobotom
Host
karel lobotom

Pomohlo by nalepit instrukce z vnitrni strany zavor? Specialne pro balkanske kamionisty.comment image?width=534&height=712&fit=crop
Jedno/dve slova, en+cz, obrazek vlaku.

XXXD
Host
XXXD

No nejsem si moc jistý, že všichni umí alespoň takové základy angličtiny.

Martin
Host
Martin

Pořád se bude řešit víc cedulí, víc techniky, víc upozornění a omezení železniční dopravy (např. zastavení vlaku) v případě silničního vozidla na přejezdu. Extrémně to skončí tak, auta budou přes přejezdy jezdit „bez omezení“ a vlak si počká. A proč to vše? Protože existuje n % řidičů, kteří by mít „papíry“ neměli (neumí, neznají) a pak existuje ještě skupina m % řidičů, kteří snad ani pud sebezáchovy a morální kvality nemají, kteří by neměli mít ani jízdenku na jakýkoliv prostředek! A protože se u nás lže a morálka společnosti upadá (zda se mi) pak se také může stát, až se… Číst vice »

XxX
Host
XxX

Nepomohlo. Pokud totiž někdo nemá mozek na to, aby vyhodnotil, že blikající červená světla == nevjíždět, a nemá ani dostatek zbytkových rudimentárních mozkových buněk, aby mu došlo, že čekat nehybně v autě na nevyhnutelnou srážku s rozjetým železem o hmotnosti mnoha set až pár tisíc tun je nebetyčná pitomost, pak totiž nepomůže vůbec nic.

Medvěd
Host
Medvěd

Doufám, že už někomu to sepne a opravdu na koridorech budou podjezdy a nadjezdy.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Nesepne Honzo. I dále se bude jen mluvit…

Ušatá
Host
Ušatá

A platit to bude kdo? Státní rozpočet? Ať zaplatí ti, kteří neumějí jezdit, neuznávají pravidla, kázeň. Peníze lze využít účelněji, třeba na rekonstrukci tratí a ne na pojíždění řidičů, kterým řidičák a volant do ruky nepatří-. No a dalším opatřením musí být to, že většina těchto nákladů, přeprav půjde na koleje!

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

A proč tedy stavíme dálnice a obchvaty? Vždyť dále můžeme bourat na okreskách a ve městech na přechodech…

Přechod dopravy na koleje –> to je možné pouze s návaznou silniční dopravou. Ale tu právě ve svém příspěvku zakazujete.

Valmar
Host
Valmar

Jestli jsem dobře pochopila, tak Ušatá silniční dopravu nezakazuje, jenom doporučuje snížit počet kamionů na silnicích. Ono by se dalo, jenže přesvědčte zajetý systém, že to není v pořádku, když kamiony (bez ohledu na státní příslušnost) vozí v zájmu prosperity všechno možné a přitom by se dalo i jinak. Ale to by musela být snaha to řešit komplexně, ne každý sám za sebe.

MildaIV
Host
MildaIV

Taky by pomohla redukce železniční sítě o nevyužívané lokálky. Finanční prostředky by se pak mohli soustředit na ty používanější tratě.

Ušatá
Host
Ušatá

Doufám, že to konečně někomu sepne a za takovou nehodu budou mnohaleté tresty nepodmíněně bez možnosti předčasného propuštění a plná úhrada škody viníkem a jeho rodinnými příslušníky. Máte dojem, že potom ty nehody budou stále a nebo budou narůstat??

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

A co to komu dá? Policajti se jednou za rok probudí, vzpomenou si na přejezd v Uhři, vyrazí tam, chytí deset řidičů za hodinu a každému napálí 10 let kriminálu? dobře, zničíme člověka (co když to budete zrovna Vy?), osobní bankrot, rozvod atd. a stejně se nic neřeší. Chci – li trestat (a i já si myslím, že je to potřebné), pak prostě musí přijít trest za každé provinění na přejezdu, ale ne zničující. Překročená rychlost – litr. 7 vteřin po červené – 5 litrů. ale vždy!!! A za půl roku je po problému a budete se divit, jak to… Číst vice »

Radek
Host
Radek

Přesně, automatický trest a oni se to naučí. Snad to tak má být v Úvalech nově.

Zlínka
Host
Zlínka

Jenže ani toto nemůžete, protože máme demokracii a tak si každý může dělat co chce. Podívejte se na silnice. Plná čára znamená předjíždět, dvojitá předjíždí většina. A tak se dá pokračovat. Váš nápad je dobrý. Ale jakmile vše začnete pokutovat, hned se zvednou rádoby demokraté a nazvou to šikanou. Není to dobře, ale je to tak.

jan
Host
jan

Ne, tohle demokracie rozhodně neznamená. Viz Švýcarsko..

Ten co občas skutečně vlakem jezdí
Host
Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Pletete si demokracii a anarchii. A navíc demokracie je cosi o volbách, nikoli o tom co se smí a co se nesmí.

VRT
Host
VRT

Tihle senilní bolševici, to je peklo. Už aby to bylo všechno pryč.

Premek
Host
Premek

Děsivé je jen to, jak se něco takovýho může stát řidičem nákladního auta…

Bigben
Host
Bigben

Těmto nehodám se dá celkem efektivně zabránit instalací tzv. půlených závor (břevno před kolejemi zasahující pouze jeden jízdní pruh). Nikoho „nezavřou“ a pro normální lidi jsou dostatečnou NEPŘEHLÉDNUTELNOU zábranou. Z diskuzí s různými zaměstnanci SŽDC jsem nabyl dojmu, že by to bylo moc levné, dokonce se takové přejezdy modernizují na „úplné“ závory. Proti bezmozkům, kteří je mohou objet, není reálná obrana, to je vždy úmysl. A zbylo by dost materiálu na doplnění pouze světelných přejezdů. Tam se odehrává významná většina střetů, neboť jsme jen lidé a ti chybují i neúmyslně (vlastní zkušenost).

Jen tak
Host
Jen tak

pulene zavory neco vyresi?

ty naopak ridici a chodci pouzivaji k tomu, aby se tam dostali i kdyz jsou dole – pripadu, kdy se nejaky dement pokusil prejet prejezd pulenymi zavorami, je vic nez dost.

Martin V.
Host
Martin V.

Já jsem taky přemýšlel nad tím, jestli je větší riziko, když někteří blbci objíždí půlené závory protisměrem, nebo naopak když jiní blbci se nechají uvěznit plnými závorami. Už minimálně 20 let (od začátku rekonstrukce koridorů) se „půlky“ systematicky nahrazují plnými závorami. Existují nějaké statistiky nehod na přejezdech podle vybavení přejezdu a typu pochybení řidiče? Z toho by mělo být jasné, která rizika převažuji. Já jsem viděl jen rozškatulkování na kříže, blikače a závory, což mnoho neřekne.

R2R2
Host
R2R2

Normalni sofer stoji na cervenou, tomu jsou zavory celkem ukradene. U tech mene normalnich je otazkou, zda je lepsi zavirat prejezdy zcela a tim je na nich obcas „uveznit“ nebo jen z poloviny a tim riskovat, ze budou klickovat. Co dava smysl, jsou pulene zavory, ktere napred zavrou vjezdy a se zpozdenim vyjezdy. Netusim, proc se nevyuzivaji, jestli je to drahe, nejak potencialne mene bezpecne nebo zdlouhavejsi? Treba nam to objasni nekdo znalejsi problematiky.

Martin V.
Host
Martin V.

Musí se zavírat dřív! Dlouho mi nedocházelo proč, ale je potřeba kromě vozidel uvažovat i o chodcích, kteří jdou dle předpisu po levé straně, takže z pohledu závor „v protisměru“. Tím celou logiku postupného sklápění komplikují. Leda by měli svoje „závorky“ na chodníku (což je ještě větší komplikace).

R2R2
Host
R2R2

Dekuji, na chodce mam tendenci zapominat.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Na tratích v okolí velkých měst pak při dosahované hustotě vlaků vznikne riziko, že přejezd v provozní špičce nevyjde z výstrahy…

Martin V.
Host
Martin V.

Bude mit ETCS nějaký vliv i na přejezdy? Třeba jestli bude bezpečně vědět, že k přejezdu se blíží vlak s maximální rychlostí 100 km/h a zavře ho později než dnes podle nejvyšší traťové rychlosti? A bude schopen nějak zohlednit zastávku vlaku v přibližovacím úseku? Nebo se na přejezdech nezmění nic?

...
Host
...

Naopak. Musí se zavírat, až když skutečně se vlak blíží, třeba 300 metrů před ním. Jedině tak to zařízení budou řidiči respektovat, protože jim bude dávat smysl. Další věc samozřejmě je, že na frekventovaných tratích, kde co dvě nebo tři minuty něco projede, je při příliš brzkém uzavření opravdu riziko, že přejezd zcela ztratí smysl, protože přes něj nebudou moci auta ani chodci trať vůbec překonat. Čili je jen rozumné, aby na takto vytížených tratích byly přejezdy zcela nahrazeny nadjezdy a podjezdy.

XxX
Host
XxX

Ano, zavírat závory cca 6 sekund před příjezdem rozjetého Pendolina (160 km/h = 44 m/s) bude určitě to pravé ořechové. To rozhodně nehodovost sníží.

...
Host
...

Nezlobte se, ale uzavřít přejezd v Uhříněvsi, když vlak ještě stojí na zastávce v Kolovratech, je projevem hrubá neúcta a úřednické arogance SŽDC k těm lidem, kteří tam přes ten přejezd mají v úmyslu přejet nebo přejít. 300 metrů je možná málo, budiž, nechť je to tedy 25 – 35 sekund před projetím vlaku, to bude rozumný kompromis, ale zrovna na tomhle přejezdu jsem jednou čekal asi 16 minut. Pak se nelze divit tomu, že někdo takovou signalizaci nerespektuje. Neargumentuje, že to nejde, argumentujte, že SŽDC a její dodavatelé to lépe neumějí.

XxX
Host
XxX

Přírodní výběr je nemilosrdný, každý svého štěstí strůjcem.

https://twitter.com/AklTransport/status/1160679788295704578

Bigben
Host
Bigben

Dnes je to nastaveno tak, že závory se uzavřou asi 7 sekund (slovy sedm) před vlakem jedoucím traťovou rychlostí. Zdá se Vám to hodně? Pokud je zastávka za bodem pro aktivaci přejezdu, nedá se s tím nic dělat, musíte počkat. Jede-li vlak pomaleji, prodlužuje se doba uzavření přejezdu.
Za mě je těch 7s velmi málo, uvázne-li někdo z jakýchkoli důvodů mezi závorami, prakticky je odsouzen. První reakcí totiž vždy bude brzdit a až pak se ti klidnější rozhodnou přerazit břevno. O rozepínání pásu a vylézání ven se můžeme pouze bavit, málokdo by to dokázal.

...
Host
...

7 sekund je určitě ok, akorát není zřejmé, proč ten systém nesleduje rychlost toho jedoucího vlaku a proč bod pro aktivaci není vždy až za zastávkou. Pak by to konečně mohlo fungovat přijatelně.

Vojtěch C.
Host
Vojtěch C.

Protože, čím složitější systém si vymyslíte, tím bude větší riziko chyby, poruchy, nekorektního chování, či jak to chcete označit, z důvodu jakéhokoliv nedostatku byť na jednom komponentu.
Takový složitý systém samozřejmě můžete hlídat dalším složitým systémem. A pomalu se dostanete do spirály nabalujících se opatření, která výsledný efekt nejsou schopny zlepšit.

...
Host
...

Má to být jednoduché. Fajn, pak tedy podjezd.

Jiřík
Host
Jiřík

Pro každý přejezd vybavený přejezdovým zabezpečovacím zařízením se provádí výpočet, ze kterého mimo jiné vyjde délka přibližovacího obvodu. Uvažuje se s vlakem, který jede maximální traťovou rychlostí a pokud je před přejezdem zastávka, tak tento vlak na ní nezastavuje. Takže pokud se k přejezdu blíží zastávkový vlak nebo vlak jedoucí nižší než maximální traťovou rychlostí, je přejezd uzavřený o něco déle. To samé se stane, pokud vlak v přibližovacím úseku zpomalí (třeba pomalá jízda). Pokud je z různých důvodů nutné umístit hranici přibližovacího úseku blíž k přejezdu, snižuje se maximální traťová rychlost tak, aby vždy měl uživatel silnice předepsaný (vypočítaný)… Číst vice »

Jiřík
Host
Jiřík

Při křížení dopravních cest různých dopravních systémů (např silnice a železnice) musí být obecně závazným a nezpochybnitelným způsobem stanoveno, který dopravní systém má na křížení přednost. Na křížení železnice a silnice (na přejezdu) to je nejen z hlediska fyzikálních principů vlak. Jedním z velmi podstatných důvodů je to, že brzdná dráha vlaku je (při stejné rychlosti jako silničního vozidla) delší. Toto je stanoveno a není příliš dobrý nápad snažit se tento stav změnit. Pokud jsou na přejezdu použitá světla a závory, jsou ovládány vždy přejezdovým zabezpečovacím zařízením a proto musí splňovat stanovené bezpečnostní požadavky. Proto je mimo jiné stanoveno, že… Číst vice »

MildaIV
Host
MildaIV

Zavřít by měli vás a to do blázince.

Valmar
Host
Valmar

Technická záležitost, třeba ji časem vyřeší nějaký software. Při uvedení PZZ (ať už jenom blikačů nebo blikačů se závorami) do výstrahy jde všechno na 1 impuls, tj. i časovače. To by potom ty časovače musely být 2, jeden pro nájezdovou a druhý pro výjezdovou stranu přejezdu. A protože se jedná v podstatě o vteřinové rozdíly, tak by se to „mohlo prát“.

Jiřík
Host
Jiřík

Může se použít tzv. sekvenční spouštění závor, to znamená že po splnění předepsaných a vypočítaných podmínek se spustí závora před přejezdem (ve směru jízdy/chůze) a po určité předepsané a vypočítané době se spustí závora za přejezdem (ve směru jízdy/chůze). Pokud jsou na přejezdu tzv. celé závory a přes přejezd je veden obousměrný chodník pro chodce přehrazený společnou závorou pro chodník a jízdní pruh, nejde sekvenční sklápění použít. A to je případ tohoto přejezdu.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí
Host
Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Sepéšiho finta, ta už tu dlouho nebyla. A úmysl je i vjetí na přejezd ve výstraze.

mirekk
Host
mirekk

Že stejného přejezdu jedno už hodně fousatý video
https://www.koridory.cz/policejni-akce-na-prejezdu/

Lukáš F.
Host
Lukáš F.

ten na konci s ADRkovejma tabulkama… s tím se srazit vlak, to by byl pěkný ohňostroj

Riki
Host
Riki

jo mirkku pěkný video , chce to kamery ze všech stran aby se někdo nemohl vymlouvat a prostě tučný pokuty a povinný placený doplňovací kurs jak se chovat na přejezdech. Až jich to takhle pár desítek schytá, voni by si ty paka pak daly víc pozor. A když ne třikrát tě nachytáme a máš nejtučnejší pokutu, že se z toho poser-š a papíry na rok u ledu a získáš je až po přezkoušení. Jinak to s tím stádem nejde. Kurňa na lidi musí bejt přísnost, jinak si dělaj co chtěj. A ti demokraté cosi myslí, že demokracie je anarchie ať… Číst vice »

AAA
Host
AAA

Disciplína, vy klucí pitomí, musí bejt! Jinak byste lezli po stromech jako vopice! … A není to pravda? Představte si park, řekněme na Karláku, a na každým stromě jeden voják bez disciplíny! Z toho jsem měl dycky největší strach.

...
Host
...

Buzerací nikdy nikdo bezpečnosti nedosáhl. Aneb „Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.“

MildaIV
Host
MildaIV

Ono je to o vyváženosti. Pokud ty přejezdy nebudou blikat zbytečně dlouho, tak se je naprostá většina řidičú nebude snažit projíždět na červenou. A na těch pár co se o to budou pokoušt i tak je ta buzerace potřeba. Bohužel dnes je mnohem větší problém ta první skupina a na tu buzerace opravdu nepomúže.

Martin V.
Host
Martin V.

Ono není přejezd jako přejezd. Podle vaší představy třeba funguje přechod pro chodce v Praze u stanice metra Hradčanská. Jenže to je jednokolejka a chodí tam jen pěší, takže nejdelší vozidlo je dva metry dlouhá mamina s kočárkem nebo bicykl. Tady je hodně šikmý přejezd přes dvě koleje (takže velmi dlouhý). Vyklízecí doba pro nejdelší nejpomalejší soupravu pak vychází hrozně dlouhá. V praxi jsou sice skoro všechna auta kratší a rychlejší, ale nemůžete tam zavřít traktor s dvěma vlečkama sena, pokud tam zrovna pojede.

Valmar
Host
Valmar

A jak jinak vychovávat, než cílenou buzerací? Sami v sobě to nemáme, musí nás to okolí naučit, tedy pokud to okolí umí.

Pavel
Host
Pavel

Je to jen o tom, že lidí neví jak se chovat na přejezdech. Mám osobní zkušenost. Jsem strojvedoucí a na Lokálce mi mezi závory zůstala TATRA. Jel jsem pouze 50km/h a vyjížděl z oblouku. Když jsem viděl TATRU se kterou se nechcete potkat v HV 814 tak jsem zatáhl za rychlobrzdy a stoupnul na houkacku. Pan řidič byl celou dobu připravený na plynu a jakmile mě slyšel bez zábran projel závoru a zastavil za přejezdem. Já zastavil naštěstí ještě před přejezdem, takže by se nic nestalo. Ale pan se mi omluvil, zavolal na sebe PČR a dle svých slov čekal… Číst vice »

Y.K.
Host
Y.K.

Asi by na vnitřní straně závory měly být lebky se skžíženými hnáty a v několika jazycích výrzná výzva SMRTELNÉ NEBEZPEČÍ, UPUSŤ P5EJEZD nabádající hlavně vyjet z profilu tratě. 🙁

Y.K.
Host
Y.K.

OPUSŤ

Martin
Host
Martin

Ano souhlasim, stacila by cestina a anglictina, a napis by mel byt neco na zpusob „NEZASTAVUJ, PROJED ZAVORU!“ ci „POZOR VLAK, NEZASTAVUJ!“ a piktogram srazky vlaku a auta… totez pro chodce…
Ale pred prejezdem by melo byt znaceni take varovne upozornujici na cervena svetla… a take tlacitko na dispecink, pokud nekdo uvizne…

Pred a pres prejezd bych rad videl i vodorovne znaceni s presne vymezenymi jizdnimi pruhy a prechod pro chodce…

Jaroslav
Host
Jaroslav

To je to jediné, co vás na tom komentáři trklo?

Y.K.
Host
Y.K.

Ne, ale už jsem se na to vykašlal, holt překlepy ve spěchu.

R2R2
Host
R2R2

A ridic si to precte, lekne se, vyskoci z vozidla a utece. Ja bych tam radeji vyzval primo k tomu prorazeni.

Martin V.
Host
Martin V.

Něco úderného jako má MD ČR na Twitteru (uvedeno nahoře v článku) velkým písmem:
! ! PRORAŽTE ZÁVORU ! ! Je na to stavěná!
Vyrobit tisíc takových samolepek a nalepit je z vnitřní strany na každou závoru by snad neměl být problém.

Y.K.
Host
Y.K.

Hlavně to musí být univezálně srozumitelné. I pro řidiče z Polska a Balkánu.

LKB
Host
LKB

Zabezpecovaci zarizeni, ktere nezjisti, ze na prejezdu dve minuty neco stoji a nezastavi automaticky vlak v detekcni dojezdove vzdalenosti, je zjevne nedostacujici!

Pavel
Host
Pavel

Takže řidič kamionu za to nemůže…může za to zab. zařízení. Světelná signalizace, závory dole a závory přizpůsobené k prorazeni je málo.

Občas se divím, že někdo nenapíše, že ty závory jsou otočené na špatnou stranu a mají padat do kolejí, aby řidiči mohli v klidu projet.

R2R2
Host
R2R2

Muze za v prve rade ignorance ridice. Hodne tomu bohuzel pomaha nestastna sekvence zavora – svetlo. Bohuzel nekteri ridici reaguji na zavoru a na svetla necekaji, je to jejich chyba, ale dokud budou prejezdy fungovat takto kontraintuitivne, tak bude k tomuto typu nehod dochazet.

LKB
Host
LKB

Pavel: Vkladate mi do textu neco, co jsem rozhodne nenapsal. Je velmi pravdepodobne, i kdyz zatim pred soudem neprokazane, ze 100% zavineni je na strane ridice kamionu a tim muze byt dany duvod k odebrani ridicskeho prukazu!! A mohlo to byt i obecne ohrozeni.. V Nemecku by mozna zvazovali jeste tvrdsi skutek. Nicmene jadro meho sdeleni bylo to (na ktere jste vubec nereagoval), ze dnes jsou k dispozici hodne pokrocile metody, jak detekovat pritomnost nezadouciho objektu ve vyhrazenem prostoru (a koleje jsou vyhrazeny prostor) a na zaklade toho vyslat generalni stop na trati. A, pokud vim, ČSN 73 6380 ve… Číst vice »

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

No, já si dovedu představit, že software detekuje na přejezdu problém, zazvoní někde, kde to může prohlédnout člověk a ten rozhodne a třeba vedle monitoru bude mít to kouzelné červené tlačítko, které okamžitě vyzve k zastavení dopravy v okolí místa, ze kterého přišla žádost o posouzení přejezdového problému. To by dosti omezilo falešné poplachy, kdy zajíc a srna je pro nás nezajímavá, divoké prase, muflon je na hraně, cokoliv od člověka (batole, kočárek, cyklista, jakýkoliv automobil) nebo slon je pro nás extrémně zajímavé.

MildaIV
Host
MildaIV

Při rozvoji umělé inteligence to nebude zanedlouho ani potřeba.

MildaIV
Host
MildaIV
MildaIV
Host
MildaIV

Přesně tak, železnice se pomalu přesouvá z 19. do 20. století. Sice se digitalizuje, ale počítače pouze simulují mechanická návěstidla.

Xyz
Host
Xyz

súhlas, než robiť všetky prejazdy mimourovnovo by bolo jednoduchšie napojiť priecestia online s kamerami či inou detekciou prekážky na precesti

samozrejme je to v prvom rade vina vodiča, ale v dnešnej dobe by som čakal inteligentnejsie riešenia

Valmar
Host
Valmar

To by na tom přejezdu muselo být něco, jako je na silniční váze. No potěš koště, dávat to na všechny přejezdy. Není výchova levnější?

pako
Host
pako

Nevím jak dlouho tam stál s autem ten svědek kameraman, ale chce se mi zvracet z jedné věci. Místo toho, aby vylezl z auta a alespoň se nějakou gestikulací na dálku snažil řidiče kamionu přimět aby prorazil závory a odjel z přejezdu, raději vytáhl svůj telefon, zapnul kameru a čekal na to, až si natočí senzaci. To není záběr z palubní kamery ani z telefonu pověšeného na okně jako palubní kamera…. Neuvěřitelnej ko**t. Kam ten svět spěje…?

Anonym ze severu
Host
Anonym ze severu

Pako: nedávno mě překvapilo, že někdo kdo neumí číst, může chodit to autoškoly. 😐

pako
Host
pako

Ještě že jsou dopravní značky z 99ti procent obrázky 😀

Jen tak
Host
Jen tak

a co mel podle tebe delat?

pako
Host
pako

Cokoliv. Udělal to NEJHORŠÍ!

Jen tak
Host
Jen tak

nikoli. udelal to nejlepsi.

pako
Host
pako

Za nejlepší by se dalo považovat to, kdyby vzal nohy na ramena. Tenhle bezmozek absolutně nedomyslel, že ho může trefit kus šrotu. Ale to za tu natočenou senzaci přece stojí 😀

Jen tak
Host
Jen tak

Zopakuj si fyziku.

Pravdepodobnost, ze ho neco trefi, byla prakticky nulova.

pako
Host
pako

A ty si zajdi na oční, ten kontejner ho skoro sešrotoval a po nárazu letělo vzduchem celkem dost šrotu, kterej se válí vsude kolem. Viděls vůbec to video? Jsem pako, fyziku neovládám úplně na jedničku 🙁

Zlínka
Host
Zlínka

Tohle nemyslíte vážně, že ne? Obávám se, že ho i trefilo.
A to je přesně ono, místo nějaké pomoci si to natočí. Je vidět, že v mozku toho moc neměl.

asdfr
Host
asdfr

Nech sa paci. Pokial myslite ze takto vyzera takmer nulova pravdepodobnost, ze ho nieco trafi
comment image

tak potom si neviem predstavit, ako vyzera podstatne vetsia sanca ze ho nieco trafi.
Podla mna chybali centimetre.

Valmar
Host
Valmar

Statistika nuda je, dá nám cenné údaje.,., mezi zavřenými závorami na přejezdu mě trefí nula?

Zlínka
Host
Zlínka

Co je na to nejlepší?

Yellowhammer
Host
Yellowhammer

Mě napadla hned druhá věc.. Mohl běžet jedním směrem po trati aby na nebezpečí upozornil co nejdříve. (jasně, nemusel by trefit stranu, ale lepší 50% šance, než 0..) Každopádně je to jako by byl spoluviník.

AAA
Host
AAA

civilista nemá na trať přístup, že. A kdyby ten vlak potkal zrovna kousek od přejezdu, mezi těma PHS kde po nárazu taky může vykolejit …. Darwinova cena?

pako
Host
pako

Ten kamion tam stál DVĚ minutu! To je relativně moře času.

Jen tak
Host
Jen tak

ano. jsi fakt pako.

pako
Host
pako

Ano jsem. Proto se tak podepisuji 🙂

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Jenže to nikdo nevěděl, že tam bude stát dvě minuty. Já jsem znalý a nevlezl bych tam. Jako první reakci bych okamžitě volal žst. Uhřiněves (ale pozor – znám a mám v telefonu číslo k výpravčímu). Jako neznalý se dalo udělat jedině to, že řidič vyleze z auta, chvíli na něj bude zařivě mávat, ať jede a pokud by během chvíle nereagoval, tak 112. Nic více se udělat myslím nedalo.

pako
Host
pako

Přesně tohle jsem měl na mysli.

Paja
Host
Paja

Tak pak je pěkná hloupost, že udělal to nejhorší co mohl. Že vás irituje že to natočil opravdu neznamená, že udělal to nejhorší. To nejhorší by udělal pokud by se přidal k obětem.

pako
Host
pako

Mě neirituje to, že natočil to video. Mě irituje to, že dal přednost natáčení srážky před vším ostatním (záchrana vlastního zdraví, pokus o naznačení řidiči kamionu aby opustil přejezd přes závory). Zkrátka udělal to nejhorší co mohl a ještě se tím chlubí. Pro mě je to totální idiot. Kontejner z kamionu se mu zastavil o přední nárazník. Pracuji jako strojvedoucí a podobných situací (naštěstí s dobrým koncem) jsem zažil již mnoho. Dnes a denně sleduji dění na přejezdech z pohledu fíry. A bylo by to na velice dlouhé povídání. Každý fíra by mohl vyprávět. Škoda, že na lokomotivách ČD nejsou… Číst vice »

AAA
Host
AAA

Hmmm, že by vám tak strašně záleželo na jeho zdraví … že tomu tak nějak nevěřím. Kameru si můžete koupit svou za pár stovek.

pako
Host
pako

Napsal jste to „hezky“, ale úplně jste nepochopil můj příspěvek. Vybral jste si z textu jen to co se vám hodí a okomentoval to jako dítě ve školce.

pako
Host
pako

P.S.: Kameru mám a často používám. Poslední zažitek s chodcem v zastávce Černošice-Mokropsy minulý týden. Tam šla i rychlobrzda. Den před tím Praha-Radotín – opět chodec. V 6 ráno jsem kvůli němu musel dlouhým houkáním vzbudit půl Prahy 😀 (A vůbec mě to netrápilo) Ale Radotín, to je klasika, tam už jich sbírali po kouskách do pytle tolik… Videa bych vám velice rád nasdílel, ale víte co…. nesmí se to – GDPR…

AAA
Host
AAA

no vidíte tak proč si stěžujete … já myslím že vás nikdo popotahovat nebude … zvlášť když řeknete že je to osvěta a veřejný zájem

pako
Host
pako

Opět hrozně hloupá odpověď 😀 To, že mám na kameře debila co se skoro nechá vyvrhnout u zastávky plné lidí mi nepomůže vyhnout se stresu z takových situací. To je to, co mě nutí si stěžovat (a rovnou vám dopředu odpovím – zaměstnání měnit nehodlám). Tu kameru používám z úplně jiných důvodů. Natáčení bezmozků je vedlejší efekt. Ale to jsem dost odbočil od vaší nedůvěry o mé údajné obavy o zdraví toho cvoka co to natáčel. Před chvíli jsem viděl v bedně, jak autor nahrávky dává na kameru rozhovor. Jo, dle jeho vzhledu a vyjadřovacích schopností se mi můj odhad… Číst vice »

AAA
Host
AAA

Pro hloupého každý hloupý

Valmar
Host
Valmar

Vy asi umíte číst jenom písmenka, naučte se číst i význam, bude to v budoucnu dobrý.

pako
Host
pako

Někteří se vrhají pro tonoucího a riskují při tom i vlastní život – je to prostě vlastnost některých lidí. Bohužel, někteří si tonoucího raději natočí a jeho smrt okamžitě nasdílí médiím…

AAA
Host
AAA

Ano je to vlastnost, nikoli povinnost….

pako
Host
pako

Ehm… připoměňte mi, kde jsem psal, že je to povinnost, buďte tak laskavý. Doufám, že až se někde budu topit, bude na břeho někdo jiný než vy 😀

AAA
Host
AAA

To jistě můžete, já se kvůli vám neutopím. 112 dle zákona ale zavolám, nebudu-li mít vybitý mobil.

pako
Host
pako

Palec nahoru. To nezaslouží další komentář 😀 😀 😀

Zlínka
Host
Zlínka

Vy taky jste asi materiál. Mě by zajímalo, co dělal po té nehodě. Tam pak už jste povinen pomoci v rámci možností. Ale bojím se, ten sragora ani nepomohl.

Valmar
Host
Valmar

A jsme lidi nebo cvičení brouci? I u zvířat vyšší inteligence existuje něco jako pomoc v ohrožení.

Jen tak
Host
Jen tak

Aby ho vzapeti smetly trosky vlaku a kamionu.

No, ty jsi teda myslitel

Zlínka
Host
Zlínka

Odpovím vaší odpovědí, znáte fyziku? Chytil jste se že?
Sám jste psal, že se mu nemohlo nic stát v tom místě.
Je to lidská hyena.

asdfr
Host
asdfr

Nech sa paci. Tu je ukazka ako sa mu podla Vas nemohlo nic stat. Podla mna chybali centimetre.
comment image

Jen tak
Host
Jen tak

a vy jste s prominutím naprosto blbá.

Zlínka
Host
Zlínka

Zkuste to bez těch urážek. Až se začnete chovat slušně, můžeme se bavit dál. Zatím jste potvrdil svoji inteligenci. Pěkný den.

Jen tak
Host
Jen tak

me by fakt zajimalo, co mel podle vas delat?

Jen tak
Host
Jen tak

No … jedna vec je postavat tam, kde byl.. a druha vec (jak ho nekteri posilaji) … kdy mel jit k zavoram na prejezd a dotycnimu snad pomalu otvirat zavory.

Martin
Host
Martin

Hlavně,závory jsou z dřevěných prken,mohl je prorazit,sice by platil flastr, ale strojvedoucí mohl v klidu dojezdit směnu a jít domů za svou rodinou…

Honza
Host
Honza

Dokud na přejezdech nebudou senzory, které tomu dokáží předejít, bude se tohle stávat pořád. Nějaký blbec, co tam vjede na červenou, se bohužel vždycky najde. Otázka je, proč tam ty senzory už dávno nejsou? Na to se ptejme těch, kteří o tom rozhodují a pak, když se něco stane, v televizi komentují, jak je to hrozné. Hrozné to je, ale lze tomu efektivně předcházet. A tlačit na ně bychom měli i my, v tom vlaku může příště sedět kdokoliv z nás nebo naší rodiny. A to dopadlo ještě dost dobře…

Martin
Host
Martin

Senzory tomu ale nedokazi predejit, pokud pojede vlak maximalkou, tak ani senzor nezastavi vlak vcas,,,, Souhlasim, ze je to pomucka co muze pomoci, ale to je porad dokola, zabezpecite prejezd krizem a to nestaci, zabezpecite semaforem, opet nestaci, date zavory a opet nestaci, pak se budem divit, ze je to vse strasne drahe… totez ve meste, kvuli mobilum,… ve vlaku uzamceni dveri,… Vse jen proto, ze lide nechteji dodrzovat predpisy… Uvital bych urcite lepsi zabezpeceni, mimourovnova krizeni, ale vsechno to stoji penize… nejprve se naucme chovat zodpovedne a bezpecne, jinak muzete neustale investovat dalsi a dalsi penize kvuli lidem, co… Číst vice »

Ketchup1970
Host
Ketchup1970

Dnevnik mašinovodje druhy díl zítra v kinech .

Ondřej
Host
Ondřej

Proč? Idiot kamionak .to je do nebe volající . Policajtů mraky ať stojí u přejezdu a něco dělají nebo se nic nezměni

Chronosphere
Host
Chronosphere

To jako že by ho ten policajt z tratě vytlačil,nebo co?Uvědomte si jedno-u obou největších průserů na přejezdech v posledních letech byli řidiči z ciziny, kteří nemají ani tušení,jak takový přejezd vlastně funguje.U nich doma většinou závory ovládá zodpovědná osoba v nějakém domku někde u traťě,a často u těch závor ani žádná červená světla nejsou.Takže základní informace o tom zda vjet nebo nevjet na přejezd je pro ně závory nahoře-závory dole.Světla pak považují za nějakou doplňkovou informaci.Ohánět se paragrafy a pokutami prostě tady nefunguje.Naopak, systém musí být připraven vypořádat se i s takovými řidiči.A nebo se s nehodami smířit.A nebo… Číst vice »

svojsin
Host
svojsin

Na tom něco bude, že by se na Balkáně a v Polsku mohli dozvědět, že závory v ČR nejsou pro fyz. zabránění v jízdě, ale zvýrazněním
žel. přejezdu.

Tihle lidi se za všech režimů naučili „dobře kšeftovat“, jistě pochopí i toto….

Anonym ze severu
Host
Anonym ze severu

Nastávají se poslední dobou V ČR hlavně (vážné) nehody srbských kamioňáků? Nechci jim křivdit, ale není to první případ, kdy jde o řidiče ze Srbska.

PS. Proč teda nedáme před přejezdy „informační tabule“ s obrázky, jak kamion poráží závoru???

Jerry
Host
Jerry

Oni v Polsku a na Balkáně nemají přejezdy vzpamatuj se

Anonym ze severu
Host
Anonym ze severu

Já v Srbsku nikdy nebyl…
Jeden známej polskej kamioňák mi říkal, že červený světla znamenají STOP a nic víc. Otázka jestli není jediný 😐

Dáda
Host
Dáda

amatéřští filmaři jou žulaři. Podobný jaok řidiči kamionu. Kamioňák má motor o výkonu několik set kilovat a neprojede závorou. Majitel chytrého telefonu a blbé hlavy natáčí, místo aby couvl, případně utek, protože k nárazu díky situaci a „schopnosti zahraničního profesionílního řidiče“ prostě muselo dojít.

Mindrej Zebis
Host
Mindrej Zebis

Tak, jako je pod svicnem nejvetsi tma, je primka kolma k mistu stretu nejbezpecnejsi, protoze bez ohledu na smer, ze kteryho bude kamion trefen se budou trosky pohybovat ve smeru narazu ve vyseci cca 120 stupnu, to je fyzika. Snad jen nejaky odraz ale tam by jiz mela byt minimalni kineticka energie.

Jen tak
Host
Jen tak

naopak, majitel chytreho telefonu se zavhoval spravne.

kam by mel utikat? tam kde byl, bylo nejbezpecneji

Anonym ze severu
Host
Anonym ze severu

To točil a pak dál na fcb? Proč? Proč to ty lidi dělají?

AAA
Host
AAA

tak třeba video z letadla při dekompresi kabiny odhalilo, že si půlka lidi i přes povinnou instruktáž nasadila tu kyslíkovou masku blbě. třeba to může vést k případnému zlepšení a osvětě.

Anonym ze severu
Host
Anonym ze severu

Ale jo, to chápu, ale když vím o nebezpečí a jeho možných následcích (kameraman zřejmě nevěděl, k čemu dojde), tak zdrhám a natáčím až z bezpečné vzdálenosti.

Spadne bomba a většina lidí na to bude čumět „Co to jako je? Půjdu si to vygooglit, vyfotím si to, dám to na instagram,“ a bomba mezitím bouchne. A to se má o nás starat…

Jan K.
Host
Jan K.

Tomu, kdo to natáčel, bych bez pardónu napařil spoluvinu. Myslím, že existují zákony, které v takové situaci nařizují konat a nikoli čumět do mobilu a těšit se na senzaci. Kdyby aspoň vyběhl a zařval na to tele v kamionu, že to má prorazit, prostě něco. Chtěl bych toho tvora vidět, to musí být podobný exot jako ten v kamionu.

J M
Host
J M

Jak víte, že už nekolnal voláním na 155/112? Co podle Vás měl dále dělat? Jít zvednou závory jako yntelygenti na Facbooku doporučují?

tbalada
Host
tbalada

A nebo taky mohl vyběhnout a v tu chvíli by ho ten odhozenej kamion smetl. Ten kdo to natáčel, bude asi duchem mdlejší, protože já bych couval do prd… zkrátka pryč. Taky bych mu nešel pomáhat, tam prostě není vidět, a když kamioňák je blbej, jak dlabaný necky a nechápe, že když už to zmastil, že musí zkrátka zlomit to břevno, tak je to těžký.

Jen tak
Host
Jen tak

ten duchem mdlejsi jsi ale ty.

tbalada
Host
tbalada

Jo? A čím? 😀 Pobav nás.

Josef22
Host
Josef22

„Myslím, že existují zákony, které v takové situaci nařizují konat“
Je povinnost poskytnout první pomoc zraněným.

„Kdyby aspoň vyběhl a zařval na to tele v kamionu, že to má prorazit, prostě něco“
A ten řidič ze Srbska by tomu určitě rozuměl, že?
Vyběhnout z vozidla před stojící kamion by znamenalo okamžitou smrt. Vy by jste v takové situaci šel riskovat svůj život?

AAA
Host
AAA

on by se se slovy Za stranu! Za lidi! vrhnul s granátem pod ten vlak …. ale ne, dyť von křičel zasr… náledí ….

Anonym ze severu
Host
Anonym ze severu

Jan K.: Stavte se ke mně na kafe nebo na pivo.

Jen tak
Host
Jen tak

ve vasem pripade bych radeji nemyslel. ono bude na svete lip.

zadny takovy zakon nenarizuje nic takoveho – uz vas vidim jak bezite primompod jedouci vlak, gaucovy experte

Petr zkp
Host
Petr zkp

Z mého pohledu je na tom celém nejsmutnější to, že tihle mezizávoroví hrdinové nemají žádný respekt z červených světel, ale z té spadlé závory si pak nadělají do kalhot. Nerozumím tomu, co se těm lidem honí v dané situaci hlavou, ale protože v té hlavě nic nemají tak se tam ani nemá co honit.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce

Nadcházející akce

  1. Zážitková turistika v pražském metru

    14. prosince
  2. Křivoklátský expres

    14. prosince - 15. prosince