Mimořádné události Železnice

Další velká nehoda. U Českého Brodu se srazil osobní a nákladní vlak, strojvedoucí nepřežil

Nehoda u Českého Brodu. Foto: Drážní inspekce
Nehoda u Českého Brodu. Foto: Drážní inspekce

(aktualizováno 8:50) Česká železnice zažívá další tragédii. Na hlavním koridoru v úseku mezi Úvaly a Českým Brodem se ve 21:35 v úterý srazil osobní a nákladní vlak.

Nehodu postupně potvrdila nejprve záchranná služba, hasiči, České dráhy a Drážní inspekce. Provoz na koridoru je zcela zastaven. K nehodě došlo u části Českého Brodu Štolmíř. Byl vyhlášen třetí stupeň poplachu, který se aktivuje při vysokém počtu zraněných.

Podle Drážní inspekce ve vlaku cestovalo zhruba sto cestujících.  Celkem bylo zraněno 23 osob, z toho osm nezletilých. Strojvedoucí osobního vlaku zemřel. Škoda na místě nehody byla vyčíslena na více než 45 milionů korun.

Podle vyjádření generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody na Twitteru začaly po půlnoci odklízecí práce. Lokomotiva a dva poštovní vozy byly z trati staženy, vyprošťovací tank a nehodový vlak snaží od sebe roztrhnout jednotku a vagon nákladního vlaku. Správa železnic chce zprovoznit co nejdříve alespoň jednu kolej. K odtržení vlaků došlo kolem osmé hodiny ranní.

Podle dostupných informací narazil osobní vlak 9359 (CityElefant Praha – Řečany nad Labem, vozidlo 471.075-2) do nákladního vlaku Nex 60051 (lokomotiva 163.217-3), což je nákladní vlak ČD Cargo s vozy České pošty. Podle předběžných informací strojvedoucí projel stůj, jel dál a narazil do poštovního vlaku čekajícího na vjezd do Českého Brodu. Na trati je takzvaný autoblok, který umožňuje projet návěst stůj i při dodržení předpisů. Strojvedoucí ale musí zastavit a dál jet podle rozhledových poměrů. Jde o jeden z nejvytíženějších úseků české železnice, jsou zde tři koleje.

Provoz na trati je zastaven, vlaky z Kolína jezdí přes Lysou nad Labem a nabírají velké zpoždění.  Podle stránek ČD mimořádnosti by k obnovení provozu mělo dojít kolem poledne. Část vlaků je zrušena.

Odebírat
Upozornit na
guest
511 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdravý sluch

Čo už tú sériu skončiť?

Ryk Mat

Je to pořád dokola. úřednický pseudomanagement ČD a SŽ se bude bít v prsa, jak je jeho zabezpečení předpisy bezchybné, že všechno na české železnici je dokonalé a že není nutno nic zlepšovat. Přitom všichni víme, že:
– toto pseudozabezpečení selhává s železnou pravidelností většinou několikrát za měsíc,
– výcvik strojvedoucích je nedostatečný, amatérský vedený a značně alibistický,
– namísto motivace je používána pouze represe,
– turnusy provozních zaměstnanců ČD jsou naprostá zrůdnost, o které se odborníci v dané problematice (pracovní psychologové atd.) vždy vyjadřují jako o zdroji značných rizik, protože způsobují spánkový deficit a dlouhodobou únavovou deprivaci.

Mirek

Nepište hlouposti, když nevíte, tak si zjistěte. Byla to MÚ v Moravanech a ztratil se osobní vlak, a na narazila do něho Lv ř. 163. Čest památce zesnulého strojvedoucího v Moravanech.

Ketchup1970

Pokud to bylo na mne , tak jsem předeslal , aby mne ti co znají víc opravili.

Démon

… asi tam jezdil takhle 10 let a nikdy tam žádný poštovní vůz nestál. Nechápu to, pokud usnul, vlak by měl zastavit úplně sám.

rtep

Už jsem to tu zmínil – někteří strojvedoucí jsou schopni obsluhovat tlačítko bdělosti i během spánku a tedy třeba i za některých zdravotních problémů.

Honza Vrba

Snímek poplatný době, ale v závěru se přesně o tom mluví
https://www.youtube.com/watch?v=ac_XKwmDRu0

rtep

Já to jako pomocník strojvedoucího zažil několikrát.

zdeva

CDP proč nepoužili generální stop?Věděli to vůbec? Čumí no obrazovky počítácu tak by snad měli…

Patrik

Protože permisivni navěst stůj – stačí číst, v článku je to uvedeno

Ketchup1970

Prosím o korekci pokud se pletu , ale připomíná mi to “zmizelý” Peršink kdy na kolej jim obsazenou návěst pustila myslím že taky Elefanta je to asi 5-7 let zpátky . Tenkrát se taky dušovali že to není možné. Písek pod nápravou ?
Jinak soustrast všem , hlavně rodině fíry . Je mi do breku…. Všichni co hází již teď kamenem ať si šáhnou do svědomí , zvlášť řidiči automobilu , kolik žlutých stihli tak až z toho studen ta žlutá zrudla, kolik km nad limit jezdí běžně v provozu a jak svěží občas vlezeme za volant …

Ludva

V Moravanech se před lety ztratil kvůli poruše na pískování a písku na trati celý osobák. Přišel tam o život strojvedoucí z lokomotivy, která do něj ze zadu narazila
Ale že by ten poštovní nex pískoval, to se mi nezdá.

Václav Kyselka

Po průšvihu v Moravanech se SW řídícího systému upravoval právě pro případ ztráty kontaktu mezi LZ a SZ. Pokud dojde ke ztrátě kontaktu, měl by systém situaci vyhodnotit jako obsazenou cestu a vlak by měl být automaticky zastaven. Žiji v domnění, že tento problém byl před deseti lety vyřešen…

Ketchup1970

Dík za doplnění informaci

Jirka

Tohle je autoblok (na širé trati), ten má úplnou blokovou podmínku už od dávných let (v zásadě se používala už na hradlech s lidskou obsluhou). Tam je zmizení vlaku nepravděpodobné. Ve stanici je to složitější.

modrý klandr

Nejsem určitě chodící kniha, ale někdo by to měl už trošku vysvětlit když to nepochopil ani novinář z ČT. Autoblok je jeden ze způsobů zabezpečení trati a do jeho činnosti jsou kromě dalšiho zapojeny oddílová návěstidla a návěstidla odjezdová stanic na trati. Oddílová návěstidla rozdělují úsek trati mezi dvěma sousedníma stanicema a to tak, že po řekněme 1000 metrech je jedno. Oddílová návěstidla návěstí v zásadě tři návěsti – světla. Volno – zelené, výstraha – žluté, a stůj – červené, jenom poslední oddílové návěstidlo před vjezdovým návěstidlem stanice umí navíc návěstit návěsti očekávání rychlosti u vjezdového návéstidla a to tak,… Číst vice »

Dáda

popsal jste to velmi přesně a srozumitelně.

Daniel Mach

Poměrně obsáhle popsané. Ale neřeší to a ani nemůže vyřešit, co se vlastně stalo. Proč tam jel strojvedoucí tak rychle, že se mu nepodařilo včas zastavit?

Dáda

to teď nezjistíte.
podle předběžných správ ešus jel cca 70km/h, což je docela dost pokud jel “ na rozhled“. další otázkou je, jestli NEX vzadu červeně svítil, občas se řádné označení konce vlaku nekoná, už bylo přítmí…Tam mohlo být hodně různých faktorů…

Tady na Moravě

A zde jsme v naprostém jádru problému – i náš nejlepší zabezpečovač má stav (který popisujete na konci, tj. stůj na oddílovém návěstidle auto. bloku), kdy fíra má pravomoc vjet do obsazeného úseku a následně je veškerá bezpečnost už jen zcela na něm. Dále se řídí už jen svým rozhledem, což je na dráze, kde se nepoužívají u konců nákladních vlaků žádná světla (i když poštovní NEx má myslím zadní světla), dost problém. Tady máme přecpaný koridor a osobáky s JŘ napsaným na vteřiny. Fírové jsou hnaní na časově přesnou jízdu na trati, kde se kvůli mimořádnostem přesná jízda nedá… Číst vice »

Martin V.

Pokud vjel do obsazeného oddílu autobloku, tak vaše věta „tady vlak nikdy nestál“ prostě platit nemohla. Nejspíš viděl před sebou volnou rovinku, ale musel vědět, že v navazujícím oblouku něco určitě stojí, když je obsazený oddíl. Otázkou je, proč tomu nepřizpůsobil rychlost. Nabyl snad dojmu, že ten vlak už mezitím zmizel v Českém Brodu na nějakou jinou kolej a on má volno? Bohužel se ho na to už nikdo nezeptá…

Jirka

Nezeptá, ale rychloměr ukáže, co měl na opakovači, určitě budou pokusy co mohl v daných podmínkách vidět atd.

Původní varák

Zdravím, je to přesně, jen to krycí návěstidlo. Je to, jak ste správně poznamenal, návěstidlo hlavní, ale s absolutní návěstí stůj!!!! Bez souhlasu osoby řídící drážní dopravu nelze za toto návěstidlo jet. Ano, bývalo to jinak, ale dnes takto.

modrý klandr

Pokud kryje výlučně přejezd, přechod pro chodce – centrální přechod, jedete dál …. jako zpraven rozkazem OP. Pokud kryje výhybku, odbočku, vlečku, pak stojíte, platnost červené stůj je absolutní.

Ketchup1970

Myslím , že takhle dobře jako vy to ještě nikdo nepopsal , pan Sůra vás cituje . To je na slušný honorář .
Moc si přeji víc takových spoludiskutujících . Děkuji

Původní varák

Tak tak, Dekuji za doplnění toho přejezdu a přechodu……

Ludva

Dám pro porovnání dva příklady. Dříve strojvedoucí zastavil u oddílového návěstidla autobloku, kde byla navést stůj. Tři minuty čekal a pak volal výpravčího, zda je před ním vlak. Teprve pak mohl pokračovat. Dnes ? Strojvedoucí zastaví u stejného návěstidla a okamžitě po zastavení může pokračovat dál podle rozhledových poměru, tak aby včas zastavil před případným vozidlem. Předpisy se upravují tak, aby zaměstnanci SŽ to měli co nejjednodušší. Vše i na zabezpečené trati je nakonec na jediné osobě i při tom nejdokonalejším zabezpečení. A to díky předpisům, které vůbec nedbají na bezpečnost a nezohledňují možnost lidské chyby. O tom jak jsou… Číst vice »

rtep

To dříve, to už je opravdu hodně dávno, tak přes 35 let, možná 40 bych odhadl. Já jezdil asi od roku 1986 a už platilo ono „dnes“.
Neznám žádného strojvedoucího, který by zrovna s tímto ustanovením předpisu měl problém.

Ludva

No ano je to dost dávno. Jezdil jsem ještě jako pomocník, na řadě mašin ještě ani nebyly vysílačky a pamatuji se co jsem se nachodil k traťovým telefonům 😀.

rtep

No to jsme na tom stejně. Třeba za bouřky a slejváku jsem hledal telefon nad Prokopským údolím a zbytek šichty sušil věci…

Prag

V době traťových telefonů a pomalých rozjezdů páry s přetíženýma nákladama to mělo možná smysl, ale dneska bych to ustaniovení zrušil a červená je zeď a přes ni jen po svolení výpravčího nebo dispečera. Vysílačky a mobily jsou a dynamika souprav je dostatečná aby to propustnost trati významně neomezilo.

BLackList

Pokud si pamatuji tak už kolem roku 1975 bylo předpisenm D2 stanoveno, že na autobloku lze pokračovat v jízdě na červenou, rychlostí max 30 km/h s pohotovostí zastavit před vyskytnuvší se překážkou“.

Ondra L.

On ten vlak skutecne muze hned jet?… I kdyz bych teda rekl, ze tato nehoda nemohla byt zpusobena timhle pravidlem, cetl jsem, ze nakladni vlak stal a osobni vlak do nej najel rychlosti az 70 km/h, to byl tedy prvni a nekvalifikovany odhad. Podle rozhledu by prece jel rychlosti do 30 km/h a tedy by asi nedoslo k takove nehode.

rtep

Může jet hned (tedy pokud nevidí konce vlaku už od návěstidla). A tímto pravidlem podle mého odhadu ta nehoda opravdu způsobena nebyla.

Dominik

To pravidlo o koncích druhého vlaku už tam není, nyní do následujícího oddílu můžete i když konce vidíte.

rtep

To ani nevím, už nejezdím. Ale kdybych ty konce viděl, tak bych stejně nejel.

Dominik

Já to spíš rozlišuju podle toho, s čím jedu a jaké jsou podmínky, pokud mám za prdelí náklad o 2000 tunách tak bych tam asi nejel, když konce uvidím, ale se sólo mašinou, proč ne. Pokud je sucho a nic tam nestojí, tak pomalu pojedu, když bude mokro, či mlha tak tam asi nepojedu, i když konce neuvidím.

Původní varák

Kdysi platilo po 5. min, potom 5 min když vidím konce nebo za snížené viditelnosti. Ovšem dnes HNED po zastavení. Bez ohledu na to, zda vidím konce či nikoliv nebo při snížené viditelnosti.

Ludva

Ano ihned pozastavení muže proti stůj pokračovat. Jestli narazil v té rychlosti, jak udávate, to opravdu asi zastavit nemohl a musel mít i vypnuté AVV. To by ho za stůj bez zastavení nepustilo.

Tady na Moravě

A jak víte, že nezastavil? Pokud zabezpečovač fungoval jak má a věci se odehrály tak, jak je naznačováno, pak strojvedoucí klidně mohl zastavit a následně se prostě do červené rozjel až na těch 70 km/h. Proč se rozjel na 70 je otázka – možná to bylo opomenutí způsobené nedbalostí, stresem, přetížením, zdravotním problémem. Možná, a to doufám že tak opravdu není, to byla běžná praxe – prostě kvůli tlaku na dodržení vteřin na tomto přecpaném a věčně zpožděném koridoru se mohlo tlačit na čas a fíra jel co to dalo a doufal, že před ním nic není (resp. možná nákladní… Číst vice »

rtep

Pokud by strojvedoucí jel z pohotovostí zastavit před překážkou v obsazeném úseku, tak se určitě nerozjede na 70 km/h, pojede maximálně tak 30 km/h.
Ta možnost jet proti Stůj do obsazeného úseku nemohla být příčinou nehody, naprosto nic tomu neodpovídá. A ta možnost, která je podle vás šílená, se běžně a naprosto bez problémů využívá desítky let. Nic šíleného na této možnosti opravdu není.

Lukáš

Podle rozhledu můžete na trati 100 km/hod.

Původní varák

Jízda podle rozhledových poměrů umožňuje jet max. rychlostí 100 km/h. Max 40 km/h pouze přes výhybky. Čili na autobloku to nemám omezené na 40. Ovšem musím dodržet ostatní pravidla jízdy podle rozhledových poměrů.

Dáda

Bohužel jsou mnohé úseky tratí narvaný k pasknutí a pak se jezdí nadoraz bez rezerv.
Nicméně pokud dojedu k červený, a dál jedu na svý triko (podle rozheldových podmínek) tak by určitě střet nedopadl takto tragicky. Tady očekávám spíš nějakou i když nepravděpodobnou chybu techniky, nebo kombinaci s indispozicí strojvedoucího. Nikdo si nelajzne, pokud má jízdu dle rozhledových podmínek, v takové situaci jet jak k ohni.

Pandrhola

Oni prý stáli asi 2 minuty, pak se rozjeli (nevím kde přesně to bylo, ale pokud je to přehledný rovný úsek, tak může jet až 100 km/h) na rychlost, kterou kolega odhaduje asi na 50 km/h a pak přišla rána bez náznaku brzdění. To by ukazovalo na náhlou indispozicí strojvedoucího.

Ludva

Jestli stáli dvě minuty a rozjel to na 70 proti stůj tak to musel mít zdravotní indispozici. Jinak to nechápu. Přece to nebyl sebevrah takto to rozjet do toho oblouku co tam je. Jsem vážně zvědavý na výsledky vyšetřování.

Prag

Jedna z teorií je, že konce neviděl, ale uviděl když tomu pošťáku rozsvítili volno ma vjezdu. A druhá, že po rozjetí na červenou zkolaboval ale dál obsluhoval živáka ..

roman

Řidím usek Cesky brod -Uvaly a kdybych mel strojvedoucim volat pokazde tak tu dopravu uz ani neuridim.Asi nevite co je to rizeni teto trati.

jan

Třeba ten Pernink, nevím proč tam nejezdí jeden lehký vlak tam a zpět. Jedna cesta trvá cca hodinu, kdyby se to trochu modernizovalo.. Nekřižovalo.. Nemusel by být zabezpečovač žádný.
2 hodinový takt do varů by byl zachován.

Dáda

to je otázkou na objednatele a dopravce. Ten jízdní řád si fírové nevymejšlej sami na cimře, že.

Daniel Mach

Jedna cesta trvá 1:20 hod. Jezdí to ještě z dolního nádraží ve Varech.

Démon

Kdyby fungovalo ETCS L2, tak ten vlak zastaví sám a nic se nastalo. Bohužel neschopnost AŽD a jejich do dnes nefunkční systém, který stál již daňové poplatníky několik mld.Kč, je stále pouze penězovod bůch ví pro koho. 🙁

jan

My ale nemáme nikoho, kdo by nainstaloval ETCS levněji na vozidla.. To je ten hlavní problém. Tohle vozidlo mělo AVV. A to je podle mě dostatečné

Prag

Spíš nemáme nikoho kdo by dodal levnbější vozidlový jednotky. Navíc je situace taková že to montujou všichnio a výrobci nestíhaj dodávat. Hlavně že mluvka optimisticky hlásí, že na trati bude ETCS v listopadu (přitom tam pokud vim už dávno ve zkušebnim režimu je) a vůbec neřeší, kdy bude i na vozidlech.

Dáda

tohle má AVV, Mirel. tj tohle vše stačí na to abyste tu červenou neprojel. Nicméně ono vše se dá vypnout, po zastavení opět uvést v chod atd. Modlit se k nějaké technice je blbost. technika není všespásná. A vezte že i ETCS L2 lze „překlemovat“ a uvést mašinu v chod.

Démon

… tak k čemu je v CDP červené tlačítko? ne jinak, proč rveme mld.Kč do zabezpečení, když se dá obejít. To pak nebyl strojvedoucí ale sebevrah.

Prag

Proč by měl CDP řešit červený tlačítko, když vjezd do červenýho oddílu AB je legální. To že tam někdo jede 70 už se nedozví.

Lada

Hliníky mají Mirel? To jsem ještě tady neviděl. Pokud by tam byl Mirel, ta by ho rychleji jak 40km/h nepustil.
Ale to jen na okraj.
Nejvetší tragédie je úmrtí s zranění, čert vem plechy. Upřímnou soustrast.

Petr Šimral

Pokud by tam byl MIREL, tak by ho samozřejmě pustil rychlostí 120 km/h. Nad 40 km/h ho nepustí, dokud má červený kód a ten ztratí minutím návěstidla.

T448

Nevím, jak u starších verzí Mirelu, ale u v04 by ho to ještě cca 700 metrů za návěstidlem nepustilo přes 40.
(za tu vzdálenost bych ruku do ohně nedal, každopádně 40 se tam drží ještě sakra dlouho, nenačte-li se mezitím jiný kód)

pejan

Tak hlavně, že má to MIREL, ARR, AVV, BSP, HCHKRDTN ATD…

Lukáš

Jenže Mirel to nemá, má to LS90.

Původní varák

Ešus přece nemá Mirel…….

Martin H.

Pane Sůro. Zkuste se zamyslet, zda by nebylo možno nějakou prostou jednoduchou formou osvětlit laikům problematiku zabezpečení železničního provozu, protože tahle hysterie, která tady propukla není k ničemu dobrá. Pernink je z velké části systémovým selháním, kde vítězí peníze nad bezpečností, ale tohle je podle mého názoru, bez ohledu na možnou konečnou příčinu úplně jiný případ…😉

Antonín

Ano, mně by například zajímalo, z jakého důvodu je v případě autobloku povoleno projet návěst stůj.

Apollo17

Autoblok je automatický a dovoluje jízdu do volného oddílu.Zakazuje ji,je-li úsek obsazen.Obsazení úseku vlakem detekuje kolejový obvod.Ale často se ten kolejový obvod pokazí.Buď výpadek napájení,propojení oddělených pásů kolejí krádež kabelu k tlumivce a mnoho dalších.O tom ale nikdo neví,až vlak,který před ním zastaví.Pak může pokračovat a projet stůj.Ovšem strojvedoucí musí jet tak,aby „zastavil vždy před stojícími,nebo stejným směrem jedoucími vozidly“.

Apollo17

Podobná situace a podobmé chování vyžaduje od strojvedoucího jízda na „přivolávací návěst“ ve stanici.Je to v podstatě také projetí stůj dovolené výpravčím.

Prag

Ale tam se dá očekávat že to rozsvítil svéprávnej výpravčí či dispečer, neni to úplná jízda do neznáma.

Pavel Fort

Procti si tu diskuzi celou, je to tam nekolikrat vysvetleno.

Prag

Protože to kdysi v době páry a třítisícových uhláků zvyšovalo propustnost trati a taky při poruše se mohl fíra doplazit k nejbližšímu telefonu. Při dnešní dynamice souprav a vysílačkách je to IMHO dávno přežitý a mělo se to zrušit včas. Taky by se fírům zjednodušilo rozhodování která červená je která.

Dominik

Zrovna zde to složité rozhodování není, vzhledem k označování oddílových návěstidel to je vcelku jednoduché.

Prag

Samopzřejmě že to neni složité, ale rutina „červená je zeď, dál jen s rozkazem“ by byla mnohem jednodušší a tudíž bezpečnější. Ale náročnější pro řízení provozu, to je samozřejmý. Stejně jako teď na D3 nucený hlášení všude.

Dominik

Jaký je rozdíl, jestli mě jízdu podle rozhledových poměrů nařídí dispečer nebo si ji zavedu sám?
Nehledě nato, že to není jediný případ, kdy si sám, po splnění podmínek, mohu zavést jízdu podle rozhledových poměrů za návěstidlo zakazující jízdu. Například krycí (když kryje přejezd), hradlo, hláska, samozřejmě po určité době a když se nikam nedovolám, ale ta možnost tu je. Nevím, ale osobně v tom problém neshledávám, a to sám jezdím, jsou podle mě zákeřnější věci. Vím jak se návěstidla označují a evidentně s tím nemají problém ani ostatní fírové a funguje to tak léta a zvýšenou nehodovost to nepřineslo.

Jirka

Rozdíl je v tom, že dispečer vás do obsazeného oddílu nesmí pustit, pokud ví, že je obsazený.

Ad zvýšená nehodovost: 2017 Dolní Žleb a Kostomlaty, taky s tím souvisí nezamýšlený vjezd na obsazenou v Adamově (i když to nebyla přímo srážka)…

Jirka

To máte tak: Autoblok k nám přišel z USA, obrovské země neomezených možností, samozřejmě přes Sovětský Svaz, další zemi neomezených možností. A v té Americe to byl na začátku 20. století způsob, jak v oblastech, kde desítky kilometrů nic není, dostat na trať víc následných vlaků bez toho, aby tam museli být po kilometru hradláři nebo tak něco. Takže tam dali autoblok, to je u každého návěstidla bedna s relátky, ta si čuchají ke kolejovému obvodu a něco posílají do toho návěstidla, celé je to propojené několika dráty podél trati, ale rozhodně se stav těch návěstidel/kolejových obvodů nikam a nikomu… Číst vice »

Tady na Moravě

Princip je velmi podobný předcházející nehodě u KV.
Kombinace vytížená trať + neadekvátní zabzař.

U KV to byla trať řízená D3, ale neadekvátně, protože v jednu dobu na ní jelo více vlaků, je tam hodně dopraven a nepravidelná křížení.

Tady je to trať, kde je kapacita naplněna nad 100 %, expresy, osobáky a nákladní vlaky se tu motají z jedné koleje na druhou (a třetí) a přitom je tu autoblok umožňující vjetí do obsazeného úseku a žádný „blbuvzdorný“ hlídač.

libor

že by opět chyba v systému?

Tady na Moravě

Je to chyba na lidské straně, v prvním i druhém případě.
Systém na kritický nedostatek – není dostatečně blbuvzdorný a není adekvátní danému provozu.

Martin H.

Je to úplně jiný případ než Pernink. Nic z toho co píšete o této MU v podstatě není pravda.

Tady na Moravě

Mate problem s abstraktnim myslenim. Mozna priznaky poruchy autistickeho spektra?

Martin H.

Napřed se s problematikou o které chcete zasvěceně diskutovat podrobně seznamte, ať víte o čem je řeč. Ty dvě nehody spolu mají společné tak to, že se srazily vlaky možná chybu strojvedoucího, ale ten zbytek vůbec…

Jan

Mě se to zdá podobné: chyba strojvedoucího která není ničím kryta. Tedy v závěru nedostatečné zabezpečení.

Martin H.

Nikoliv. Jízda kolem stůj byla v
této situaci v naprostém souladu s předpisy. Z nějakého důvodu nebyly dodrženy podmínky za kterých jel vlak dál….

Lukáš

To nemáte pravdu. U Perninku strojvedoucí neměl kromě jízdního řádu žádnou pomůcku.

U Brodu měl AVV (autopilota), nejspíš vypnutý, návěštní opakovač, ten nejspíš ignoroval.

To je jako byste si na autě vypnul všechny pomocníky a ve druhém případě neměl nic, jen automapu.

Dáda

Chyba lidská málokdy je kryta strojem. Snažíme se dělat stroje SAFETY s tím ,že budou hlídány lidmi. Obecně mít filozofii provozu postavenou tak, že tam budou lidi kontrolování strojem je postavený na hlavu. I ETCS lze uvést znovu v chod po zastavení „na červenou“. Musí se udělat potřtebné úkony. I tady vás MIREL + LS, AVV dokáže zastavit na „červenou“. Můžete se pak rozjet a jet podle viditelnosti. Neexistuje všemocný a bezchybný stroj. Nicméně zde ASI došlo k zastavení a jízdě na rozhled, ale ASI vyšší rychlostí než bylo zdrávo. Nebo MOŽNÁ chyba techniky…. teoreticky ešus už byl na stejným… Číst vice »

Démon

ETCS již stálo několik mld. Kč a je stále k ničemu !!!!!!!!!!!!!!

pejan

Pokud vidím, tak vlaky jely nejspíš proti sobě proti sobě, tedy jeden stál údajně u vjezdu do Českého brodu, druhý vyjel a naarazil do jeho lokomotivy, tedy čela, nejspíš se tedy nejednalo o jízdu stejným směrem a za sebou, tedy o tzv popotahování do obsazeného oddílu na autobloku. Vlak Os musel tedy odjet z Českého Brodu na stůj.
Text článku je změtečný a neprofesionální, že i profesionál má problém si podle toho „popisu“ představit, co se vlastně stalo…

Lukáš

Vy jste zmatkař. Vlak jel do Brodu a zezadu to narval do stojícího nákladního vlaku.

pejan

Ne, zpět, ty fotky jsou fakt mizerné a popis ještě mizernější, už jsem viděl lepší fotku, takže Elefant je vražený v konci pošťáku, takže do něj nejspíš najel zezadu

Lukáš

Jenže hlídač tam je. AVV + návěstní opakovač.

Jenže pokud nebyla porucha a je fíra arciblb a AVV si vypne a návěstní opakovač ignoruje, tak mu pak nepomůže ani svatý.

modrý klandr

Aniž bych chtěl a předjímal důvody a příčiny vzniku této tragédie, tak věřím, že technická zařízení instalovaná na trati a ve vozidle dovolí vyšetřujícím poměrně přesvědčivě zjistit co se dělo. Na jednotce 471/971 je instalován elektronický tachograf, z něhož půjde jasně zjistit nejen rychlost, brzdění, zastavení u návěsti stůj a dodržení podmínky jízdy podle rozhledových poměrů, kde zde doposud nezaznělo, že rychlost při takovém způsobu jízdy je omezena maximem 100 km/hod, samozřejmě ale za současného dodržení podmínky, že samotná jízda je řízena výhradně rozhledem osoby řídící drážní vozidlo a povinností zastavit před stojícími a stejným směrem jedoucími vozidly, připadně protijedoucími… Číst vice »

Daniel Mach

Strojvedoucí poštovního vlaku byl na opačné straně soupravy. Neslyšel jsem nic o tom, že by měl být vážně zraněný. A že je povoleno projetí červené, to je přece fakt. Proč vás rozčiluje, že to televize (všechny, nejen ta česká) uvádějí? Jestli je to špatně, tak jedině sdělovací prostředky dokáží příslušné úřady k něčemu dotlačit.

robert

Nedělal bych z toho takové haló. Před rokem nebo kdy tady byla podobná série mimořádných událostí, takže je jasné, že teď budou zase vlaky pod drobnohledem. Ano, nehody jsou špatně, ale ty se stávat prostě budou. I v letecké dopravě, která platí za nejbezpečnější druh dopravy, to občas padá jako hrušky, i když nebudu počítat teroristické útoky a únosy.
Tím, co jsem napsal, ale neříkám, že nejsou rezervy v zabezpečení. A opatrnosti nikdy nezbývá.

Jan

Letecká doprava je na úplně jiné úrovni, každý krok pilota musí být komunikován s řízením provozu, všechny zprávy jsou opakovány aby bylo jisté že každý účastník všemu rozumněl (nevím proč toto není také na železnici, všechny letadla jsou monitorována radarem a musí mít odpovídač s identifikací. Jistě, když pilot bude chtít tak s tím může fláknout o zem a nikdo mu v tom nemůže zabránit. Ale běžný provoz je zabezpečen na vysoké úrovni a vše je pod dohledem, i když jde o jednomístné sportovní letadlo startující z malého letiště na trávě.

off

„…i když jde o jednomístné sportovní letadlo startující z malého letiště na trávě.“ – tak to ani omylem. Letecký provoz je řízený (v zásadě) jen v okolí velkých letišť a pak plošně cca od 3 km výše. Vše, co se odehrává mimo tyto prostory, závisí z 99% výhradně na „lidském faktoru“.

Prag

A podívejte do Karáčí jak to tam dopadlo. Chyba lidskýho faktoru, přecenění nebo podcenění situace a halda mrtvejch.

Pavel

Chci poprosit někoho z odborníků o radu: Pár hodin před nehodou jedeme po D11 od Prahu, diskutujeme o ostudné situaci v Česku v 21. století a nehodách vlaků v posledním týdnu. Moje paní zahlédne stojící vlak „v poli“ a ptá se mě, proč nevjede až do nádraží, když jsou na trati 2 koleje. Vlak čekal v poli mezi Liblicemi nad Cidlinou a Velkým Osekem. Bylo to těsně před 18:00. Dívali jsme se ještě za jízdy na satelitní mapu a nádraží ve Velkém Oseku se jeví robustně na to aby pojmulo více vlaků současně. Lamentovali jsme pak ještě pár desítek km.… Číst vice »

Jirka

Odpověď je jednoduchá: https://kolinsky.denik.cz/nehody/smrt-na-cyklistu-cihala-na-kolejich-nasledovalo-dalsi-drama-20200714.html

Vaši zmínku o rozkladu dopravní bezpečnosti považuji spíš za hloupý vtip.

Pavel

Bezpečnostní situaci: hrůzostrašný stav silnic, zvlněných dálnic, jednomotorové lety, letuneschopné wide body, noční starty Koupáků, přistávání nekomunikujících seniorů na Ruzyni, téměř každodenní krvavé srážky vlaků – to Vy považujete za „hloupý vtip“?

Milos

Taky bych tu zeměkouli prostě radši celou odstřelil a bude klid!

Ludva

Ve Velkém Oseku byla srážka vlaku s cyklistou. Pravděpodobně tam byl ještě zastaveny provoz, proto vlak stál před stanicí.

Pavel

Ludvo, díky.

Frantisek

Nejdříve byste z tohoto pohledu musel zastavit auta, Vaše jízda po D11 je teoreticky ještě mnohem méně bezpečná…

Pavel

Navzdory hrůzostrašné infrastruktuře v ČR jezdíme bez nehod.

Jiří Kocurek

Ale jen do chvíle, než se na superbezpečné železnici vedene podle D3 něco stane. Pak najednou jsou ty auta potřeba, aby se zachránili zranění. Protože nikdo si nelajze nechat zraněné bez pomoci.

Papaja501

Zeptám se odborníků na zabzař.. i by mne to zajímalo….Dá se vyloučit, že by návěst, dovolující jízdu na vj. návěstodle v daném oddílu chytly návěstní opakovače obou vlaků.?

modrý klandr

Nejsem odborník, ale vyloučit se nedá nic. Jenom předpokládám, že když by se to stalo, tak toto zaznamená zabezpečovací zařízení na jednotce CityElefant a bude to zapsáno do tachografu. Pokud nákladní, poštovní vlak stál u vjezdového návěstidla, pak mohl být vjezd dovolován na návěst volno – zelený kód, výstraha – žlutý kód, rychlost xx a výstraha (volno) – žluté mezikruží, nebo na návěst očekávejte rychlost xx – žlutý kód, případně rychlost xx a vystraha na nedostatečnou zábrzdnou vzdálenost – červený kód, nebo přivolávací návěst – bez kódu. také lze vjezd dovolit na písemný rozkaz, doručený, nebo nadiktovaný radiostanicí, telefonem. Jenom… Číst vice »

Ludva

Ne to není možné. Dokud je oddíl obsazený vlakem, vlak který do něj vjede nemá žádný kód. Teprve po opuštění oddílu tím prvním vlakem naskočí kód tomu dalšímu.

Papaja501

Díky.

mirekk

Ve skutečnosti je to ještě o něco složitější. Už to tady nekdo psal, zkratka je ÚBP

Stanislav Fanta

Nemusí to tak být vždy! Případy podkódování už tu byly!

Dominik

Teorie hezká, ale osobně jsem zažil, že i když byl úsek obsazen vlakem předemnou, tak jsem kód chytil.

Lukáš

Ano, tohle se vyloučit dá. Protože první vlak „vyzkratuje“ kód tomu druhému. Proto když třeba jedou 2 mašiny spolu, tak se na 2. lokomotivě přepíná VZ do závěsu.

Karlos

ukažme si na SŽDC, ti nesou plnou vinu!

Kalina

Pokud je pravda, že strojvedoucí projel návěst, vyplývá z toho i viník nehody.

mirekk

Projel návěst Stůj, která je na autobloku permisivní. Takže za dodržení přesně definovaných podmínek může

Kalina

Ovšem ty podmínky, dle aktuálních informací, bohužel nedodržel, v tom je ta vina.

BLackList

Projetí návěsti je příčina nehody a jako taková přímo viníka přímo nemůže určit. Mohl i zkolabovat a nebo měl jinou náhlou zdravotní indispozici. Takže o značení strojvedoucího jako viníka sice může být je sice pravděpodobné ale v tom tomto okamžiku neprokázané. To jako když někoho odsoudíte bez důkazů.

rtep

Tak doufám, že všem poradíte při vyšetřování nehody. Jste jediný, kdo má už jasno. Tedy možná ještě někteří vám, podobní, co jsou také chytřejší, než rádio.

Já, kdo jiný

Nesouuhlasím. Kde jsou u dopravců vozidla vybavená ETCS? KDO začal se zkušebním provozem ETCS? Matka Dráha? Ta rozhodně ne. Jen Metrans na to jezdí pravidelně. Přitom dotčená trať už se tím konečně vybavuje.

Gwann

Už se tím vybavuje…to je právě ono. Pendolino má ECTS, které stihlo mezitím zastarat tak, že ho vymění driv, než ho pouziji… A že to národní nechce zopakovat docela chápu. To by zase bylo radilku, jak plýtváji…

Leinad

Jinými slovy „SŽ pořídilo ETCS naschvál nekompatibilní s tím, co měl dopravce“

Ludva

Matka drahá už začala, neměj obavy 😀.

zaosai

Ano,ale už před 11 lety jsem jezdil na této trati testovací jízdy na ETCS a jaká je dnes situace ??

Petr Nick

Někde v pozadí tohoto neštěstí jsou ušetřené peníze, které se vyhodily jinde na pokyn shora.. teď to stálo lidský život .. je nasnadě, na koho se to hodí. Jinak to štosování vlaků na koridoru mi přijde neskutečný rizk. Červená na návěstidle je prostě STŮJ!, teda měla by být

Vin

Asi jste nečetl celou diskuzi pane Petre, kde i laik jako jste Vy pochopí že za červenou na autobloku vjet po zastavení můžete – předpis D1.

A kdybych si měl tipnout jak to asi bylo:

vlak zastavil na červenou, strojvedoucí před sebou viděl lokomotivu. Ta se rozjela a tak se také rozjel …. ale v oblouku nepostřehl že loko byla na vedlejší koleji … a napálil tak do ještě stojícího vlaku (Nexu).

Kalina

O průjezdu návěstidla by se snad měl dozvědět dispečer, jedná-li se o nejlépe zabezpečenou trať, který by mohl vlak dálkově zastavit. Ideálně měl zastavení iniciovat automat.

Gwann

Podstata tohoto předpisů je, že po zastavení na stůj může pokračovat jízdou na dohled. Tak jaké dálkové zastavení?

Zdá na stůj vůbec zastavil se možná ani nezjistí, kdyz to nepřežil. Nevím, zda má slon nějaký záznamník.

LS-90

Ano ma rychlomer se zaznamem…rychlost,brzdeni,registraci obsluhy TB – zivak i navestnich znaku…atd…

pejan

Autoblok je zařízení, které řídí sled vlaků samo. Tedy neovládá ho žádný dispečer, ale ovládají si ho vlaky samy kolejovými obvody. Proti stůj se tedy může jet, ovšem pouze na tzv. rozhled. Tedy jako byste jel autem v mlze, musíte jet tak, abyste stihnul zastavit před čímkoli, co se před váma vyskytne. A to strojvedoucí evidentně nezvládl…

Divočák

podle toho, jak se slon napasoval do té pošty to asi byla rychlost 40+, to oni zjistí, ale stále je tu ten lidský faktor versus autoblok.. necháme to specialistům

Tuzemák

Je otázka, jetli ty poštovní vagony před sebou vůbec viděl? Buď stáním v oblouku, nebo jestly byly vůbec rozsvíceny koncové světla-návěsti na vagonu? Co tam svítilo (?) Přivolávací návěst ? To může jet maximálně kolik 100km/h on třeba jel pro sichr max. 70km/h. No a na poslední chvili už nic nestihnul-ani utéct.

súdružka Kolesárová

Pak je ještě otázka, zda nejsou firove tlaceni na (za) hranu dispecerem, kvuli pretizenosti trati. Honit casy az na dren bez odpovidajici zabezpec.infrastruktury (ETCS na teto trati je asi jasnou volbou) je cesta do pekel. Projizdeni stuj s jizdou na rozhled se pak zvrhne v toto. Nehledam pro firy alibi, ti jsou vicemene porad stejni, ale lze tezko uverit ze soucasna vlna prusvihu je pouze nahoda. Pak jeste jedine, ze by nam nekdo hacknul zabezpecovacku 🙂

Martin H.

Vy jste to úplně špatně pochopil. Nikdo žádného strojvedoucího nenutí jezdit proti stůj. Ani to není nějaký extra běžný jev. A už vůbec se tak neděje kvůli kapacitě..

Petr Nick

Dík za reakci, já ale polemizuji nad tim, že se to smí ( zde podle D1).. na páteřním koridoru s hustým provozem a rychlostmi, kterými se tam jezdí.. pak ten lidský faktor už nekontroluje nic.. to asi víte,ale proč si nerejpnout / rád bych se zde mýlil

BLackList

No není stůj jako stůj. Třeba na vlečce Mostecké uhelné je jedna červená stůj pro lokomotivu a dvě červené stůj pro čelo vlaku. Jinak vždycky musí být možné za určitých podmínek červenou projet, a to zvláště na trati s autoblokem, což do systému vždy vloží lidský faktor.

Leinad

„Vždy“ není nutné, dojet metr za předchozí vlak může dovolit i zabezpečovačka. (A myslím si, že to ETCS dělá stylem pohyblivého oddílu, jako by navést stůj byla na úrovni zadku. Kdyby to ETCS neumělo, dá se i zkopírovat adaptivní tempomat známý z aut)

žlutý klandr

Tak si myslím, že v HRM na naší železnici je opravdu něco hodně špatně. Někdo by se měl pořádně podívat na systém výcviku personálu a organizaci práce. To, co tady občas čtu v komentářích o směnovém provozu u vlakového personálu, je naprostá katastrofa. Člověk se pak nemůže divit, že roste počet nehod.

Panda

Možná, ale na takové trati nemůže záviset jen na strojvůdci. A nemusí to být zrovna ETCS, ale kdyby vše fungovalo, jak mělo, tak by se jelo na AVV nebo by nebezpečný pohyb začal „houkat“ dispečerům a provedli by generální stop nebo by byl vlak automaticky zastaven po projetí červené…

Kalina

Spíš by k zastavení po projetí mělo dojít zcela automaticky. U koridorové tratě, s údajně nejlepším zabezpečením, bych očekával plně automaticky jištěnou bezpečnost, bez potřeby zásahu dispečera.

Martin H.

Blbost. Vždycky existuje nouzová možnost jak obejít zabezpečovací zařízení, hlavně kvůli poruchám. A jsou na to přesně stanovené postupy. Tak brzděte když tomu nerozumíte…

Vlastik

Těch nehod je za poslední dobu už nějak moc. Když chybu udělala na začátku Arriva, tak tady bylo spoustu komentářů o jejich neschopnosti. Pokud je pravda, že strojvedoucí projel na červenou, tak je na času něco říct I o neschopnosti ČD. Takže pěkně na všechny stejným metrem.

Palecek.M

porovnávání pindíků asi není na místě

Daniel Mach

To není ani v těch diskusích o jiných dopravcích. A stejně se to děje.

Gwann

Jet proti stůj tady mohl. Na rozhled. Zdá mezitím zastavil a kolik jel, nevíme.

Karensky

No letos si drážní inspekce může napsat hodně smutný seriál….Nicméně pokud je pravda že strojvedoucí měl 40 a krátce po dovolené…..Klidně mohla nastat zdravotní indispozice, už jsem ve svém okolí viděl kluky v tomhle věku kteří na dovolené divočí a blbnou jako dvacetiletí a po návratu domů v klidovém režimu nastane kolapsový stav.
Neznám traťové poměry, nevím jak daleko za návěstidlem došlo ke střetu….Ale je to asi jedno, škoda mladého kluka:-( Snad se zranění dají dohromady a zůstane jen špatná vzpomínka

ABC

to je tak když chlap čeká druhou mízu a místo toho přijde první infarkt

Vin

… nechci rozebírat nehodu … ale když ČD řídí lidi co nikdy na dráze nedělali .. tak je to prostě chyba … :

https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/zeleznice-ceske-drahy-predstavenstvo-nebesky.A190925_133946_eko-doprava_cfr

.oOo.

Jasně, Nebeský který byl na dráze od r. 1996 výpravčím.

Vin

Tak to se omlouvám.

Xyz

tak ono sefa by mal robit skor ekonom a tych asi CD velmi schopnych mat nebude, takze to nemusi byt nevyhnutne clovek od fachu, ak by si tam davali CD len vlastnych ludi co su mozno odbornici na techniku, ale asi by velmi rychlo skrachovali, podstatnejsie aby ludia zodpovedni za konkretne oddelenia mali o nich sajnu a o prioritach

Kuzma Kuzmič

Ekonomové ať řídí ekonomiku, ale do techniky ať nekafraj.

ovi1

Dokud nebudou v každé kabině strojvedoucího kamery sledujicí jeho prácí a jestli si nehraje s mobilem apod. tak nic nepomůže…strojvůdci a jejich odborová organizace je samozřejmě proti, proč asi ???

žlutý klandr

Jistě, nefungující represi a nervování nahradíme ještě větší represí.

pako

Jasně… Běžně, za jízdy vlaku , sledujeme, místo trati, brutální německý fekalporno nebo večerníček. Ty jsi opravdu de**nt 😀

rtep

Poslední dvě velké nehody na šumavských lokálkách byly jednoznačně o sledování čehokoli jiného, jen ne trati.
2018 u Mříče projel strojvedoucí Stůj, které měl možnost sledovat hodně dlouho
2011 u Vodňan strojvedoucí motoráku to bez snahy o brždění napral do nákladu, který už před ním stihl začít couvat
Běžný úkaz to samozřejmě není, ale určitě nejde o vzácnou výjimku.

pako

Spíš než telefon uvidíš za jízdy vlaku v rukou strojvedoucího chleba se salámem, protože většinou nestíháš pauzy na jídlo. Hele ty chytráku, dokážeš se za 15 minut najíst? Včetně přípravy pokrmu a úklidu? Přijď se někdy podívat, rád si tě nechám měsíc na mašině abys viděl realitu. Svačit za jízdy je mnohdy jediná možnost, jak se „v klidu“ nažrat!

Kalina

Nevyhovující pracovní podmínky má řešit se zaměstnavatelem, nikdy ale nesmí problém „vyřešit“ na úkor bezpečnosti.

Frantisek

Omdlení z hladu při nevyslyšení shora bude polehčující okolnost?

BLackList

Používání mobilních telefonů během jízdy není jenom nešvar řidičů. V tomhle by kamery na stanovišti strojvedoucího asi měly efekt a smysl.

zaosai

Mobil a tabet je služební pomůcka a ta musí být pořád zapnutá.V tabletu je jízdní řád vlaku a ten musíte mít zapnutý před sebou.Jinak stejné nehody byly i dřív a to na stanovišti byly dva.

BLackList

Ano byly vždy, ale ty komunikační možnosti jako dnes dává mobil a tablet nebyly. Takže možný vliv se sice prokázat nedá, ale ani se nedá vyloučit. Což ovšem netvrdím, že je tento případ. Pokud jsem správně vstřebal dostupné informace, tak to byla směna po dovolené a z vlastní zkušenosti byť v jiné profesi, bych nevyloučil nějakou formu únavy či nedostatečné adaptace organismu na změnu životního rytmu. Byl to ještě mladej chlap, škoda zmařeného života.

pejan

Demence

ovi1

Kamer na stanovištích se bojíte, jako čert kříže a s pomocí odborářů to blokujete…jestliže se na stanovištích chováte, jak máte, proč se tomu tak bráníte? Pokud né, tak to chápu…

pejan

V žádných odborech nejsem, demente.
Šmírování nic nevyřeší, to vy každý soudný člověk.
Na tom vlaku je zaznamenáno vše co fíra dělal v rychloměru

ovi1

„Šmírování“ hlavně ukáže, čemu se fíra v kabině v inkriminované době věnoval…a tvoje vzteklost a hrůza z případné kamery ukazuje, jak by byla potřebná !!! Teda né pro pohodičku strojvedoucích, ale pro bezpečnost cestujících…

Jiří Kocurek

Tak ho rovnou napojte na EKG, kdyby dostal infarkt.

pako

Hrůza. Skutečně hrůza… Že by následek krvavých směn, kdy otrok jezdí sem a tam, kdy v konečných stanicích nemá čas ani se vylejt, kdy existuje ta stupidita, že může být pauza na jídlo a oddech zkrácena na 15 minut? Práce u ČD v pozici strojvedoucího mi začíná silně připomínat manufakturu ve velkých halách nadnárodních společností… Není se čemu divit! Potom už k průseru stačí málo!

ABC

Měli by si konečně založit odbo…. oh wait….

Vin

Souhlas – dám příklad z doby kdy jsem dělal na dráze:

– v r. 1985 jsem dělal poznání trati jako začínající pomocník strojvedoucího … strojvedoucí osobních vlaků si mně stěžovali že najezdí za směnu až 400km …..

– když jsem v r. 1993 odcházel z dráhy tak těch 400km jsme najezdili i na nákladních vlacích

– bývalý kolega najezdí na osobní vozbě v současnosti i 1200km/směna (6x otočí Břeclav z Přerova) ….

pako

Přesně tak. Po dvou směnách jsem vyřízenej víc než když tejden doma makám s lopatou….

Důchodce

Tak běž k lopatě. Za mne jezdili Pražáci Žilinu. A Přerováci s parou i Košice. Až ve Varině vletěl strojvedoucí 100 do odbočky , tak to zrušili. Otec , strojvedoucí, jezdil již před válkou z Přerova Prahu rychlíky, mikádo a čtyry vozy za tři a půl hodiny a s noclehem v Praze vypil 20 piv. Srovnávat dnes práci strojvedoucího na el a mot trakci s párou snad nechceš. Mechanická návěstidla, petrolejové lampy, v zimě zafoukané sněhem to byla jízda. Na páře měli ledničku když vystrčili hlavu z okna, mikrovlnku na výstupku na kotli. A přece byli spokojeni i s 48… Číst vice »

pejan

Jděte s těmi kecy už do prdele, dneka je 21 století. Tak si hoňte šulina u fotek z dob socialismu a neotravujte s tím

zaosai

A to má výhodu,že nikde nespí na nocležne jako jeho kolegové z rychlíků.

Jiří Kocurek

400 km za směnu, tedy za 8 hodin. To je průměr 50 km/h. Kolik by teda měl nákladní vlak ujet za směnu?

Vin

Pane Kocourku, píšu o r. 1993 … Pn vlak max. rychlost 70km/hod. …. pravidelně jsme předjížděli i osobní vlaky … když se tedy dispečer troufl …. ale nákl. vlak se také přepřahal … např. v Kútech a potom jsme jeli až do Petrovic u Karviné kde čekal polský strojvedoucí na polské mašině … prostě jiná doba …. konkrétně: – nástup 4,00 hod. — krásná denní směna …. – na hranici depa 4,30 hod. – na Pn vlaku Přerov levé předn. … 5,10 hod. .. potom úplná zkouška brzdy — vozmistrem … 6,12 … odjezd …. 9,45 … příjezd … Kúty… Číst vice »

XXXD

No zajímalo by mě, jak pan ministr přišel na to, že se jedná o nejlépe zabezpečenou trať v ČR, když je tam autoblok, což by měl být standard, který ale sám o sobě nehodě nezabrání a LS, což je taková česká parodie na vlakový zabezpečovač. Vzhledem k tomu, že pár kilometrů vedle za Kolínem je i ETCS, tak nazývat to, co je u Českého Brodu, za maximum, je dost smutné. Ne, že by teda přítomnost traťové části ETCS něco moc změnila, když mobilní část nemá skoro nic (z 471 snad jeden prototyp tuším).

Martin1

Co taky chcete… superministr, který ve finále nerozumí ani jednomu oboru. Umí se ale marketingově prodávat a takový Babiš rád. S oblibou je pak nazývá odborníky.

Kalina

Úkolem ministra rozhodně není detailní technická znalost všech oborů, které má v resortu. V žádné firmě není úkolem vedoucího manažera znát do detailu práci svých podřízených.

Frantisek

Pak to ale nemá do detailu komentovat do médií při každé nehodě jako ten nejdůležitější…

Pezos

ETCS je už v ostrém provozu, nebo furt ve zkušebním? V tom případě by měl pravdu, i když je hodně smutné, co si máme představit pod pojmem „nejlépe zabezpečená trať“.

Lol Phirae

ETCS v tomhle úseku není v žádném provozu. Prý koncem roku. Říkala SŽ někdy předloni.

https://www.spravazeleznic.cz/-/zacina-instalace-systemu-etcs-na-hlavnich-tratich-v-praze-a-okoli

Pezos

Tady ne, to je jasné. Ale na Kolín – atakdále. Pokud tam není ETCS v ostrém provozu, tak se nedá říkat, že máme lépe zabezpečené tratě (a pokud to rozšířím, tak až do doby výhradního provozu).

Karensky

Ministr málokdy bývá odborník, že…..Prostě si přeložil informaci od někoho zespoda do politického žargonu pravděpodobně….

Drtikol

Tak to je skvělý, my bychom chtěli autonomní vozidla a nezvládneme řídit ani pitomou železnici?

pave69

Ve vývoji ani schvalování autonomních vozidel naštěstí nemá prsty nikdo, kdo řeší zabezpečení na železnici. Takže, proč ne?

Frantisek

Takže radši ty lidi necháme programovat auta jezdící mezi lidmi v ulicích, než vlaky mající oddělenou dopravní cestu s jasně danou dráhou? Tomu říkám logika…

Jiří Kocurek

A teď si představte, že letadla mají autopilota, který dokáže sám přistát. Automnomní letadlo dokonce přistálo už i na plujícíí letadlové lodi. Němělo by se to zakázat, dokud se nevyřeší želznice. Včetně letů do vesmíru?

ABC

Trochu to připomíná příběh nezvládnuté privatizace britských železnic z 90. let…

Akorát že u nás to zvládá státní dopravce na státní trati

rtep

Tento komentář je opravdu hodně mimo.

ABC

Tu první půlku hlásil súdruh Hamáčko na Twitteru. Ano, opravdu hodně mimo.

Daniel Mach

No nejsem si jistý, jestli je to mimo. Prozatím je těch nehod víc než loni a jen za poslední týden jich je tolik, že mezi lidmi začíná panika z cestování po železnici. A prokázalo se, že by to byla vina techniky? Prozatím je to na strojvedoucích. Tento byl zkušený, v nejlepších letech, žádný cizinec … takže není nač se vymlouvat. Takže okomentujte, proč se to děje?

Lukáš

Ten hradlář v Černošicích je fíra, ty brďo, to jsou mi věci.

Daniel Mach

???

rtep

I zkušený český strojvedoucí může udělat chybu. Vždy to tak bylo, vždy to tak bude.

rtep

To, že mluví z cesty kdokoli z této vlády, není nic překvapujícího. I ve vládě ryba smrdí od hlavy.

jan

Existuje nějaký racionální důvod, proč tam neměl zapnuté AVV?

Leinad

I kdyby měl, AVV se nechá vypnout ani při tom neřve (viz projetí Masarykova nádraží)

Daniel Mach

Racionálním důvodem k vypnutí AVV je to, že se to dá vypnout? Touto logikou se řídí naši strojvedoucí?

Leinad

Nejsem strojvedoucí. Jenom říkám, že už byla i nehoda, kde díra přežil a pravděpodobně AVV vypnul omylem (záznam podle DI odpovídá výpovědi, AVV vypnuto před stanicí)

Kuzma Kuzmič

Tak proto jej raději nebudeme zapínat vůbec. Preventivně.

Lukáš

Chtěl jet na „ruku?
Někteří strojvedoucí mají heslo. Já jsem vedoucí, já to budu řídit.

Samozřejmě mohla být porucha toho AVV nebo VZ.

Kuzma Kuzmič

Já si někdy říkám, na co tam to AVV vlastně vůbec je, když fíra nemá povinnost jej mít zapnuté..? Zrovna na vybavených hnacích vozidlech jako je CityElephant by takovou povinnost mít měl. Proč do toho daňový poplatník tedy nasypal stovky milionů Kč? Proč se před několika lety všude na hlavní tratě instalovaly MIBy? Pro prdel králíkům?

AVV sice není VZ, ale je to celkem sofistikovaná „bezpečnostní pojistka“, po které tady mnoho lidí tak urputně volá.

Dominik

Záleží zda je skutečně použitelné, svého času se nato dalo kloudně jet jen Pce – Praha, ale na Třebovou nepoužitelné, kvůli nedoladěnosti systému. V Chocni například soupravu zbytečně tahal daleko.

Kuzma Kuzmič

Díky. To jsem nevěděl.

Hajnej

V Chocni zastavuje středem na podchod, tj. ideálně pro cestující.

Avv

1) AVV podobným nehodám nezabrání, pže to není zabezpečovač.
2) LS si sice říká zabezpečovač, ale vlak na stůj stejně nezastaví, takže efekt nula
3) Místo do systémů dělajícím práci za strojvedoucího se před 30 lety mělo investovat do jednoduchýho byť bodovýho zabezpečení, který strojvedoucího hlídají a dokáží při jeho chybě zastavit vlak.

zaosai

Přesně tak.LS je pouze zobrazovač.Modelová situace>>Mám lok 371 na EC a vyjedu z Lovosic.Navolím si výkon a jedu.Po cestě samé volno a u Bohušovic umřu a vlak jede dál.Konec je u Nelahozevsi, kde vlak už oblouk(zatáčku) nezvládne a vletí do Maríny.Hrozná představa,ale reálná.Dnes aspoň Mirel může něco zachránit,ikdyž vlastně hlídám Mirel já a ne on mne.Zkušenost po 48 letech na lok.

LS-90

Hm,to neni tak uplne pravda…po prekroceni vmax – 160km/h…konec AV a dojde k nucenemu brzdeni,protoze nedojde k obsluze TB.

Kuzma Kuzmič

Rozmáhá se nám tady takový nešvar…

Luděk S.

Celkem mě fascinují ty komentáře ážedďáků tady. Nechcete si ta vyjádření nechat do policejního protokolu?

Radek

Co takhle AVV?

Kuzma Kuzmič

Na trati MIBy jsou. Otázka zní, jestli měl fíra AVV zapnuté.

Jinak i takové „promačkání se“ s LVZ proti Stůj je věc, kterou prostě nějak nedokážu pochopit. Na volnoznak se tlačítko bdělosti u mobilky LS neobsluhuje, to by se VZ ozval. Tak jaképak promačkání..?

No, jsem zvědav na závěry vyšetřování.

Leinad

Praha-Kolín se běžně jezdí na výstrahu.

Kuzma Kuzmič

Jenže do rychlosti vlaku 120 km/h se příjem kódu Výstrahy potvrzovat stiskem tlačítka bdělosti nemusí. Opravte mě, jestli se pletu, nejsem v tom kovaný.

rtep

Sám jsem několikrát na vlastní oči viděl strojvedoucího, který spal a trpělivě při tom pravidelně mačkal tlačítko bdělosti. Pochopit se to tedy dá.

Kuzma Kuzmič

Dá, nedá… LS-90 je navržen tak, že stisk TB při příjmu volnoznaku se bere jako chybná obsluha. Mobilka LS-90 na to reaguje akustickou výstrahou, která je tak nepříjemná, že by se při ní měl podřimující fíra probrat.

Dalibor

Tak tohle je masakr. Hlavní trať. Tohle není o zmatku v křižování na trati D3. Tohle je průser. Předpokládám, že fíra není sebevrah – tady bude šetření velmi náročné, protože bohužel strojvedoucí nám už nic neřekne. Tady asi musela selhat technika. Pokud projedu klacek a jedu na rozhled, tak většinou stihnu zastavit. Myslím, že tady bude kombinace několika faktorů a nedivil bych se, kdyby selhala technika. Je to hodně malá prověděpodobnost, ale je.

Martin H.

Máte ode mě 👎 ne proto, že by nemohla ta technika selhat, ale proto, že se vaše hodnocení nezakládá na žádném faktu, ale jde o čistou spekulaci, která ovšem na čtenáře neodborníka (tady většina) může působit jako poplašná zpráva…

rtep

I z mé strany jde jen o hrubý odhad – selhání techniky je ale nepravděpodobné. Mnohem pravděpodobnější je, že strojvedoucí projel Stůj a jel dál normální rychlostí bez pohotovosti zastavit. Tedy běžná lidská chyba.

Daniel Mach

Chyba ano, ale doufám, že ne „běžná“. Chyby dělá každý, ale nesmí to mít takové tragické následky.

rtep

Sám sebe doplním. Někteří strojvedoucí jsou schopni mačkat živáka třeba i za spánku nebo asi i během některých zdravotních indispozicí. Možností je stále několik.

Martin H.

Zatímco u Perninka se dá jednoznačně mluvit o systémovém selhání (nezabezpečení na úkor peněz), tak tady došlo naprosto jednoznačně k individuálnímu průšvihu. A jestli v důsledku lidské chyby, technické závady, zdravotní indispozice, nebo nějakého souběhu těchto příčin, bych nechal na vyšetřovatelích. Všichni chytráci a analyzátoři o tom víte prd, ale všichni jste odborníci. Uvědomte si laskavě, že každé zabezpečovací zařízení (nejen v železniční) dopravě má stanovený postup jak jednat v nouzových situacích. A tam už to je a bude jen na člověku…

Drtikol

Jaká nouzová situace? Normálně měl před sebou vlak, tohle by odhalil i blbej lidar.

qwasar

Bohužel ani lidar by v tomto případě do toho oblouku „neviděl“…

Daniel Mach

U Perninku nejde o žádné systémové selhání. Strojvedoucí měl jednoznačný a doložitelný pokyn, že má v Perninku čekat. O úrovni zabezpečení si každý může myslet co chce, ale tak jako se nejezdí na červenou, tak se vlaky křižují tam, kde je to určeno. Je to lidská chyba.

Lukáš Kremla

Poukazovat na chyby plkat a dělat závěry není žádné umění já bych tedy především chtěl vyjádřit upřímnou soustrast Českým drahám a drážním zaměstnancům pro ztrátu jejich kolegy a zaměstnance.
jen prosím dělejte maximum aby se takové věci už neopakovaly.

Stanislav Fanta

Je mi líto toho fíry, kdo tam zakalil, na druhou stranu si pravděpodobně ušetřil soud a možná i vězení. Teoreticky se mohla stát ještě jedna věc, že se ten pošťák tzv. podkódoval. Ale to není příliš pravděpodobné. Nemluvím o kolejových obvodech, ale o tom, že v okamžiku, kdy hliník u posledního oddílu projížděl Stůj na rozhled, výpravčí pro pošťák postavil vjezd a začala se kódovat výstraha nebo volno, signál kódování prolezl pod peršingem (nepravděpodobné) a pod těmi dvěma poštovními kasňáky (tady bych tomu i věřil) a rozsvítil se na hliníku na opakovači a fíra si neuvědomil, že vjel do oddílu… Číst vice »

KarelF

Mínusují kdo zhrzení z AŽD?

Miloš

Prý mu bylo 40 let, ale pravda, nic by z toho života už neměl.

ABC

Jako že by dostal víc než podmínku?

Leinad

Vyčítal by si raněné.

Jiří Kocurek

Pochybuju, že příčetný člověk raději zvolí sebevražednou rychlost, aby si nemusel vyčítat raněné, kteří … by v poloviční rychlosti ranění být nemuseli.

Daniel Mach

Všude zatím uvádění, že projel červenou. Jak s tím souvisí podkódování?

Stanislav Fanta

Ale jo, asi projel (což v některých případech po zastavení může), ale pak mohl přebrat kód VZ, který nebyl pro něj.

Daniel Mach

Takhle napsanému už trochu rozumím. Díky.

Stromca

Stando asi tak nějak to bude a že kód proleze pod peršingem je docela možný , vzhledem k délce toho pošťáků moh mít při střetu už na ešusu i 70 v hodině 🙁 je to smutný ale snad bude po třetí nehodě už klid

Zesp

Kdyz tady tak ctu, kdo vsechno mozny za to muze… Nestacilo by, kdyby provozni zamestnanci delali to co maji a dodrzovali predpisy?????? Predevsim u CD. Mam posledni dobou pocit, a to nejen z techto nehod, ze se na to tam tak trosku dlabe… Pak za to tady z tech komentaru muze kdekdo jiny, jen oni ne…. Posadit firy za volanty kamionu, to by bylo asi prusvihu! Tam zadny zabezpeceni neni, ne jako na draze, kde vetsinou je a presto se cervena zvesela projizdi jakoby nic….

Martin H.

Máte pravdu s tím, že to bylo porušení předpisů, ovšem taky k tomu mohlo dojít např. kvůli zdravotní indispozici apod. S čím pravdu nemáte, je to,že by se ty předpisy na dráze tak moc porušovali a srovnávat to se silnicí a konkrétně s kamioňáky, tak to jste úplně mimo. Tam totiž předpisy porušuje téměř každý. Jen na ty drážní nehody se víc ukazuje, protože ty následky vypadají hůř…

noerf

Marin. H: Na silnici musíte sledovat provoz před sebeou, vedle sebe, za sebou. Na železnici jen před sebou. V tom je rozdíl. Neledě na to, že pokud máte postavenou vlakovou cestu, tak jedete, kdežto na silnici musíte neustále být připraven, jestli když je zelená nepadne před vámi červená.
K nehodám ČD, možná by se mělo vedení dopravce zamyslet, jak strojvedoucí tráví dovolenou (fyzické, psychycké vypětí), protože je to minimálně třetí mimořádná událost za poslední rok, kdy se stala nehoda po nástupu strojvůdve z dovolené.

Michal

no na silnici je mrtvých až až vinou řidičů to bych nesrovnával…pravda jezdí tam taky kde kdo… ono většinou chyba na dráze má blbé následky a taky se nějaká ta nepozornostuž blbě napravuje.. na cestě to dycky jeste hodit do příkopy, uhnout na poslední chvhíli..

Martin H.

Vy jste strojvedoucí? Jestli ano, tak jste při tomto přístupu horkým kandidátem na další mimořádnou událost. Jestli ne, tak nepopisujte čemu nerozumíte…

rtep

Vždy a u všech dopravců byli, jsou a budou jedinci, kteří předpisy nedodržují. Není to v současnosti ani lepší, ani horší, než kdykoli v minulosti.
Za mlada (osmdesátá léta) jsem na mašině jezdil a když si vzpomenu, kolik strojvůdců jezdilo klidně pod vlivem alkoholu, tak je mi z toho šoufl. V některých depech fíru při nafoukání sundali z mašiny napořád, někde na rok, jinde třeba jen na měsíc.

Tonda Sehnal

Když srovnáš počty nehod kamionů a počty nehod na železnici, myslím že bude lepší nechat strojvedoucí na lokomotivě. Zdravý rozum člověče… 🙄

lokodepo

To se zase všichni na Ministerstvu dopravy pos….!

Petr

No bohužel ve vysledku bude fíra vinen u Elefantu LS zabezpečení asi nevím a v to místě prostě oblouk vše špatně.Ale nějakou zkušnost s ježděním mám,takže bych se ptal proč se tam placatil NEX u vjezdu do Brodu takovou dobu, 300 kolejí ve stanici a dál trojkolejka do Poříčan a osobák z Uvál tam má ještě 2 zastávky než se doplácá na stejný koleji,prostě styl řízení dopravy je taky trochu špatný,ale říkám protoho fíru rutina nesledoval a bohužel zato zaplatil bez soudu…

Lol Phirae

Soudruh ředitel SŽ již v ČT hodil všechno na lidi, zabezpečení je prý v pořádku. Nač tam mít ETCS, důležitější je sleva pro koblihy, aby to tam zas agentovi hodily. A SŽ místo práce pracuje na rebrandingu a péruje novináře, že používají „špatnou“ zkratku.

A někdo tu zmínil o kousek níž DI. No, ta může řvát jak pominutá, nikoho to nezajímá. Zrovna před pár dny vyšlo tohle: http://www.dicr.cz/setreni-pricin-vykolejeni-vlaku-ukazalo-slabinu-v-predavani

My jsme přece to snížení traťové rychlosti o 65 km/h napsali fírovi do tabletu, tak jsme z obliga, hotovo dvacet. Zoufalost.

Martin H.

Prosím vás přestaňte už s tím všemocným a všespásným ETCS. Pro každé zabezpečovací zařízení existují nouzové postupy jak jej obejít (např. z důvodu poruchy). A pak je to vždycky jen na tom člověku, aby dodržel vše co je v těchto případech nutné. Vždyť zatím nikdo neví co se stalo a proč k tomu došlo !!!

zaosai

To slavné ETCS se v tomto úesku zkoušelo už před 11 lety.Bez komentáře.

Jiří Kocurek

A to je chyba ETCS, že ho SŽ, zz, nedokázala nasadit?

Hajnej

Ano, pokud někdo nedokáže rozlišit mezi pilotním a komerčním projektem ETCS, tak to opravdu nemá cenu dále komentovat.

Lol Phirae

Problém je v tom, že teď to je JENOM na tom člověku. Na nejdůležitějším koridoru v ČR. Ostudné a naprosto nepřijatelné. Miliardy vyházené oknem na nesmyslných slevách. Přestaňte to už konečně omlouvat.

Rony

Protože v Českém Brodě byla porucha TV, protože ten Nex stal u vjezdoveho navestidla…..

Rony

*Proto

Radek

Nehodě předcházela porucha trakčního vedení. Kdo ví, jak to bylo se sjízdností kolejí.

Anonym ze severu

Teď říkal Havlíček v ČT, že to fíra nepřežil.

Upřímnou soustrast rodině.

Kolemjdouci

Na ČT24 to komentuje jeden papaláš za druhým, v 0:36 generální ředitel SŽ a momentálně je skončil fakt hustý úlet v podobě hodně rychle mluvícího univerzálního ministra s hodně velkýma zorničkama a poruchama artikulace. Pro slabší povahy to určitě není, ale jinak to fakt stojí za to, doporučuju zkouknout z archivu, je to fakt maso…
PS: spoiler alert – oba už příčinu nehody samozřejmě znají

Papaja501

Dobrý večer….Kolikátý je to průser za poslední dobu? Něco je hodně špatně…to není jen tak…Od malička jsou mašinky mojí láskou a modrá barva k tomu patří a od devadesátýho i profesně, ale takle průserů po sobě sem fakt nezažil a dost přemýšlím, čím to je. Je to systémem, nebo, že se nabíraj i do vedoucích míst lidí, co nevědí, o čem to je? Nevím…Nebo je to přístupem státu k železnici? Jsou tý tratě přetížené? Je to laxním, rádoby machrovským přístupem lidí k práci? ..Ok,tak se profláknu…Dnešní 949…MU ve Velkým Oseku tomu předcházela…Náš dispečer mi před Českým Brodem volal …Pojedete pod… Číst vice »

Amper77

Čert dělá na jednu hromadu. Nic neobvyklého, že se sejde více nehod těsně po sobě. Rozhodující jsou souhrnná roční čísla.

Honza Vrba

Jojo, jak jsem psal minule, ani bych se nedivil, jestli na MD není nějaká vnitřní směrnice, že pokud nebude roční počet železničních nehod (čistě železničních typu srážek) s XY oběťmi velký, tak je to v normě a nějaké zlepšení je vlastně zbytečné.

pzag

Na tohle nemáte vnitřní směrnici, tohle je realita vždycky.

Martin H.

Je to přesně tak. Např. v roce 2006 došlo taky ve velmi rychlém sledu k několika těžkým nehodám. A pak dlouho skoro nic…

pzag

Špatně je úplně všechno. To je to nejhorší a napravit se to jenom tak nedá. Přístup státu? Špatně, peníze na slevy jsou, na podstatné věci ne. Přístup SŽ? Jak může v dnešní době někdo vůbec takovým způsobem přistupovat k provozu. D1 je prý pořád větší a větší chaos. DI? Jsou vůbec nějaká autorita? A co ty zprávy v nehod, tak nějak nechápou k čemu by měli být. Ale očividně už jsou schopní vydat alespoň nějaká doporučení. Dopravci? Předpisy mají na co? Alibismus, to by šlo, existenci lidského faktoru a problematiku lidské výkonnosti ještě ani neobjevili, natož aby to nějak řešili.… Číst vice »

Martin H.

A vy už víte co se stalo? Že to tady tak analyzujete?

robert

No, dispečeři. Hlavně že se pořád chvástají, jací jsou na řízení dopravy kádři a že to jsou nejlepší praktici a mně nadávají do teoretiků.

kade

Na MU ve VOseku bylo „vtipné“ to, že situace umožňovala odjezd na Kanín po staré trati, akorát holt neumožňovala objíždění souprav, protože bylo zavřené kolínské zhlaví. Chápu, že s využitím tam čekajících hradeckých rychlíků by nějaký posun byl reálný spíš jen teoreticky, ale stačila by třeba lokomotiva navíc. Na jednu stranu sice už „problém“, ale když se ví, že doba zastavení provozu je v takových případech standardně dvě hodiny, někdo se mohl zasnažit….
Kdyby byl Velký Osek neprůjezdný dnes při odklonech, tak už to můžou uplně zabalit… (resp. už by se někdo nad úvratí ve V Oseku zamyslet asi musel………)

Hezky česky

Jak jsem řekl už dřív s ČD zažijete adrenalin a můžete nově i zemřít. Myslím, že je čas, že místenky do první(ch)ho vozu budou mít nižší cenu.. Státními vlastníky podinvestovaná železnice vrací plody.

Martin H.

Blbý kecy. Sedněte do auta a pravděpodobnost, že se vám něco stane je x krát větší.

Xyz

to je síce pravda, ale sami ovládate svoj osud narozdiel od vlaku, kde tí čo vás vezú majú predpisy na háku a nikto s tým systémom nič nerobí

Travegoist

Máte na mysli individua účastnící se silničního provozu (dříve se jim říkalo myslím řidiči, nebo taky šoféři), jichž půlka předpisy nezná a ta druhá na ně z vysoka dlabe? To bych zrovna řízením vlastního osudu nenazval.

Xyz

v aute ako vodic nehodu ovplyvnit mozete (aj ked vas do nej tlaci iny zly vodic) a vo vacsine pripadov ste za nu sam zodpovedny, vo vlaku ako cestujuci sa mozete spoliehat na niekoho ze bude dodrziavat predpisy a nepojde na cervenu

Michal

jo takové bávo s mladým blbečkem v protisměru a ovládáte toho fakt hodně..

Frantisek

A proto se peníze směrují raději do dalších a dalších silnic, aniž by se tím na tomto faktu cokoli změnilo.

Martin1

Inu internet má jednu výhodu. Kdokoliv může pomocí něho anonymně šířit hloupé názory.

Vašík

Řekl bych, že Smartwings je v bezpečnosti bezpochyby lepší, než ČD. Pojďme raději bojkotovat ČD. 🙂

Vašík

Jojo, hlavně mi dávejte palečky dolů. To jste určitě vy modrásci, že?

Armin

Já modrej nejsem, já jsem vám to dal za debilní offtopic.

Vašík

Armine, jak se opovažuješ vzít si jméno někoho, kdo alespoň něco dokázal? Armin van Buuren je nejlepší! 😀
Však to jste většinou vy všichni, kdo tu furt předhazuje let 1125 z 22. srpna 2019. Věčně komentáře ponižující SW. Tak pojďme, bojkotujme ČD za jejich chování k zaměstnancům! Nedostatečný odpočinek, zabezpečení zastaralé… Je mi z této země smutno.

Armin

Nacpat do diskuze o vážné nehodě na dráze Smartwings je whataboutismus a trolling. O nic jiného nejde.

Vašík

Nezlobte se, troll nejsem. To o vás si myslím, že jste šotoušem, ne-li „puberťákem“, který zde jen rád šíří svá moudra a jemuž to většina lidí odkývá. Pojďme si přiznat, že v systému ČD je cosi špatně a že by jim jedině prospělo něco takového, jako je nyní v letectví. Co vím od svých přátel od ČD, jsou unavení a ČD jim neposkytuje dostatečný odpočinek před další službou. K takové firmě bych nešel nikdy. Proč nezaměstnat více lidí a zajistit bezpečnost dráhy? Jakožto student jsem moc rád, že nemusím nadále využívat služeb ČD a jejich podpůrné kvality, ale to je… Číst vice »

Armin

Toto jsou již relevantní argumenty, o kterých je jistě možné disktovat, a který se dají potvrdit nebo vyvrátit. To se SW byl výkřik mimo téma. Jen bych teda poznamenal, že cesta autem statisticky bezpečnější fakt není.

Vašík

Hrajete si na chytráka, když tvrdíte, že cesta autem bezpečnější není?
Ale vážně. To se SW nebyl výkřik mimo téma. Věřím tomu, že lidé jako vy se domnívají, že není horší aerolinky na světě, než je právě Smartwings a že za vše mohou oni. Nepřekvapilo by mě, kdybyste napsal, že za tento incident může p. Šimáně.

bohyn

Dostáváme se trochu off topic, ale Š. provozuje firmu kde je umožněno takové chování a ještě firma, prostřednictvím své mluvčí, komunikuje, že vše bylo v pořádku. To není OK. Potvrdili to i příslušné orgány.

Vašík

bohyn – Jde vidět, že vůbec nerozumíte letectví. Více se k tomuto vyjadřovat nebudu.

bohyn

Děkuji za bezcenný příspěvek do diskuze, a teď hybaj zpátky od kud si přišel.

BR193EEL

Co prosím studujete?

LS-90

Vasik..no VUML….podle tech kecu….

Shark

A neměla by mít doprava KONECNE vlastního ministra ? Vypadá to. že s nadšením ministra sice rychle behajiciho po chodbách úřadu, leč neresiciho, by to chtělo uvolněnou osobu soustředící ho se na resort

Bob

Na tom, jestli jedno ministerstvo rozdělíme na několik, nebo naopak nějaké ministerstvo bude mít velmi široký záběr působnosti, to fakt nezáleží. Ministr stejně nemá řešit nějaké detailní technické záležitosti.

bohyn

Celkem souhlas, ale ministr si vybírá náměstky a ti mají dohlížet na tyto detaily. A náměstci mají samozřejmě k dispozici další poradce a další podřízené co dohlíží na ještě menší detaily.

Frantisek

Ne, jen celkové směřování oboru, z čehož toto dost možná pramení…

Xyz

podľa CT vytahuju strojvodcu

Vojta

tak jestli fira je v kabine, tak to bude spíše smrt ci vazna indispozice jeste pred nehodou.

Michal

Možná, ale vzhledem k tomu, že vjezd do Brodu od Úval je v oblouku a jestli ty poštovní vozy měly jen viaflexy, tak času na reakci a útěk moc nebylo.

Michal

A navíc je to trojkolejka, takže si fíra nějakou dobu mohl myslet, že ten vlak je na vedlejší koleji – oblouk to dost zkresluje.

Amper77

Přesně. tak. Pošťák mel byt na nulté ale tam jela nějaká mašina.

Honza Vrba

No, myslet. Myslet si to mohl, ale pohledem na mnou jinak nenáviděný barvičkovač mu muselo být jasné, že je před ním vlak. Navíc musí mačkat živák, že. Pokud by to byla zdravotní indispozice, tak to muselo být o vteřiny, mačká se skoro furt. Taky záleží, jak rychle jel, podle fotek to na jízdu podle rozhledu nevypadá.

Leinad

Pošťák mohl dostat volno, které by se podkódovalo. Pak by barvičkovač ukazoval volno.

LS-90

Ale prd velebnosti….

LS-90

Pro info nemacka se furt….na povolujici navesti jen nad rychlost 120 a vmax.
Jinak 18-22 vterin a stojis….pri nekodu nebo proti stuj….

DPP odbornik

Poslední příspěvek uživatele z IP adresy 213.220.203.67

Premek

,,Vážený,, ,,odborníku,,: jak souvisí tato nehoda s režijkou ???

MiKi

Pane Sůro, nenastal čas diskuzi trochu regulovat ?

KarelF

Pokud odporník dokáže blejt ze sebe příspěvky co jsou hanlivé vůči zemřelým u předchozích nehod nestálo by to skoro za ban IP adresy.

bohyn

Když se podíváte pozorněji, tak ten ban dostal. Efektivní banování na interntu, je ale téměř nemožné.

Lol Phirae

Zmizte zpátky do chlíva, tady na vaše exkrementy fakt není nikdo zvědavý.

Premek

Včera bylo pozdě…