ČD Cargo vyjelo poprvé s Brejlovcem v retro nátěru. Bez pěticípé hvězdy
Lokomotiva 750.338 ČD Cargo v retro nátěru v Brništi. Foto: Jakub Dvořák
Pěticípá hvězda je nakonec magnetická, jezdit s ní bude dopravce jen pro výstavní účely.
Pěkná práce, tak ať dělá radost …obsluze, šotoušům, i „opravářům“.
Proč by měl mít pěticípou hvězdu, když tam ani nepatří? Lokomotivy řady 750 vznikaly rekonstrukcí z lokomotiv 753 v 1991 až 95. Nebo snad došlo k přeznačení na původní 753, která se vyráběla dříve?
Pro mnohé zde vystupují atrofované přispěvatele by bylo dobré zhlédnout střihový pořad ČT výjimečně ideové nezabarvený: https://www.youtube.com/watch?v=YUqwpFZRpB4
Tento pořad ukazuje děje dávno minulé a i nedávné na železnici. Krom neživých předmětů si dobře všímejte „dobových“ komentářů a představ plus výstupy tehdejších vysoce neodpovědných činovníků (tehdy soudruhů, dnes managerů). Všímavému pozorovateli dojde jak málo se zde změnilo (změní) a jak v této nesamostatné kolonii funguje systémem Odezdi ke zdi, Tři kroky dopředu čtyři kroky zpátky. Pak debaty o červené (rudé) hvězdě (mimochodem pouze symbol, ne prostředek) budou zbytečné. A snad poslední, dnes letí modrá a bílá.
Když tam bude, tak věřte tomu, že se najde idiot, kterému bude vadit natolik, že ji přestříká nebo jinak zničí.
Ano! Budeme opět měnit historii!!! Jako tomu bylo za různych režimů… Rudá hvězda tam asi nepatří, lokomotivy ji nejspíš neměli a na historických fotografiich šlo nejspíš o kaz, nebo o omyl… Pokud chci provést retronátěr opravdu z doby po vyrobeni, tak by tam mělo být skutečně vše a nebudu to přeci zakrývat, nebo sundavat, jako kdyby se za to měl někdo stydět…! Nechápu na čem by se mělo diskutovat..??? Doba taková byla… Je pravdou, že dnešní „nalejvárna“ ve školách lehce retušuje a cenzuruje historii a nynější 30-tníci a mladší, mají jiné informace a tím získávají i jiné mínění na tuto… Číst vice »
Rudá hvězda byla na všech hnacích vozidlech. Zhruba od první poloviny 50. let byla aplikována. Třeba někdo upřesní přesný rok. Pak chvilku nebyla v roce 1968 a pak se zase vrátila do roku 1990. Na historické vozidlo, pokud je uvedeno do podoby 1950-1990, hvězda rozhodně patří, pokud je jen retro, jsem na vážkách a spíš se kloním že by tam „napevno“ být nemohla. Školství je v tomhle špatné, protože tak nějak dějepis obvykle končí 2. světovou válkou. Paradoxně mnohem lépe a důkladněji se učí pravěk, starověk a středověk, ale moderní dějiny jsou dost upozaděny až vynechány. Asi to není úplně… Číst vice »
A má být s dějepisem ještě hůř…
Ta hvězda tam byla proto, že designér ji tam chtěl, nebo proto že tam být musela?
Vazeni diskutujici, na takovou masinu patri samozrejme peticipa hvezda a stare tabulky T478… A rikejte si co chcete. Asi uz jste zapomneli, ze podle tehdejsiho predpisu byla masina bez hvezdy jizdy neschopna a nesmela na trat.
takže na na mašiny které vznikly v období 2 sv. budeme přidělávat hákové kříže?
Jezdí u nás nějaká???
Němka 555.0153
S řadou 555.0 se ale nejedná o stav během války, že?
To by musela jezdit jako 52.7620.
555.0153 má výrobu 1944. Ten Brejlovec taky nejezdí jako T478.
tak spíš než hákáč bych tam nekreslil véčko, proč ne, ale slepovací:))
Jak čtu níže, červená hvězda nenechá spát spoustu lidí, ať už na mašině je, nebo není. Zrovna piji pivo ze své oblíbené sklenice, je reklamní, jedné renomované značky- Hei…ken. A co vidím, ve znaku má pěticípou červenou hvězdu. Je to také symbol nesvobody a útlaku? Mám z ní přestat pít? Přestaňme už řešit kraviny.
Jsou to kraviny, to máte určitě pravdu. Byť tedy leckde v diskuzích se nic víc neřeší.
Zajímalo by mne, jak to s tou hvězdou zmíněného pivovaru vlastně je, cituji: „Rudá hvězda je však podle Heinekenu ikonou společnosti od samého vzniku v roce 1863 jako starý symbol pivovarníků. Během studené války však společnost hvězdu přemalovala na bílo s červenými okraji. Po pádu komunismu se k rudé hvězdě vrátila.“
Na tu komoušskou rudou hvězdu má ale hodně lidí, keří zažili u nás padesátá léta, osmašedesátý a normalizaci, vcelku pochopitelnou alergii.
Historie rudé pěticípé hvězdy sahá až do dob Velké francouzské revoluce a symbolizuje pět krvavých dělníkových prstů.
Mne osobně nijak nedráždí, daleko hůře vnímám vliv komunistů na vývoj v naší zemi a bohužel posiluje jejich vliv i opozice např. včelími tanečky okolo prodlužování nouzového stavu. Ale dost už PŠM.
nepijte tuto značku piva a ani žádnou českou, kterou tento „pivovar“ vlastní namátkou třeba Kr…ce, Sta…no a další 😀
víte co je největší paradox? že často ti, které hvězda nejvíce dráždí (jak píše rtep), se dožadují zákazu některých filmů (omezování svobody slova), schvalují a oslavují bezhlavé vraždění lidí (bratry Mašíny) čili jsou vlastně stejní jako nositelé rudé hvězdy v tom špatném slova smyslu…..
PS: komunista nejsem a nebyl jsem, a dnešním komunistům rozhodně nefandím
Tak s touhle značkou europita/antipiva prosím co nejdále od znalců. Ukamenují vás. Hrůzná všude.
https://lordsofthedrinks.com/2015/05/27/10-terrible-beers-that-are-way-too-popular-and-pollute-the-international-beer-scene/comment-page-2/
Moc dekuju, ze tam neni ta hvezda. Ty lokomotive to na krase nijak neubira. Naopak.
Ještě za něj zapojit zelené patro a bude to krása.
Leda na retro jízdy okolo Rakovníka
Všude v zahranici se chlubi jak nasadi moderní lokomotivy, vagony,vlaky, tramvaje atd proste nove technologie které jsou vykonejsi,modernejsi, uspornejsi,pohdlnejsi apod… Jen my se chlubime starymi sroty typu brejlovec, tramvajemi T3 apod. Jasně, je důležité nechat nějaké stare stroje pro retro jizdy popr. ukazku jak to bylo kdysi, ale chlubit se tím jak je to nasazeno do bezneho provozu?? VTF? Taky se chlubime starymi tlacitkovimi telefony, nebo PC AT 286?
Se odstěhujte do zahraničí.
To je argument…
Všude v zahraničí? Zkuste vystrčit pr.el z rodné díry, abyste zjistil, že nějaký ten retro kousek v pravidelném provozu mají taky všude v tom zahraničí :-/
Přesně. Stačí se podívat do Berlína, Norimberku, Vídně, Zürichu, apod. Modernizovaná vozidla vyrobená před desítkami let.
Jo, proto nemci,rakusaci apod. Vyrazuji stare vlaky a my je s radostí nakupujeme abychom se placali po ramenou jak jezdíme modernimi soupravami, že ano?
Tak já cestují dost,jen nejsem sotous abych se ukajel nad starymi sroty…jedná věc je mít v provozu protože tak nějak ještě dodluhuji a druhá věc je uvadet to jako super novinku….
Nová dieslová mašina je cena někde okolo 80-90 milionů, velká oprava je někde 10-15 milionů. Nehledě že starýho brejláka se dá udržovat tak nějak na koleně a vrcholem je tam elektronický regulátor, jinak zbytek jsou relátka.
Samo že nová mašina má větší proběhy, ale servis je dražší. Třeba 750.0 a 753.7. Na „sedmičku“ je potřeba vše origo CAT, chladící směs, olej,…. a to něco stojí.
Snaha nové lokomotivy kupovat je, ale jde to pomalu. ČDC má 12 Vectronů, 10+opci na 40 Traxxů, 5×744.1, běží rekonstrukce na 50?x742.71. Všechno nejde hned, není to levný a výrobci taky nemají neomezené kapacity.
Jen doplním, že na 744 byla uplatněna opce na dalších strojů.
Tak to je super, tohle se ke mě nedoneslo nebo mi uniklo.
To chapu ze to neco stoji a nejde to hned…ale nebudu se tím přece chlubit jako by to byl zazrak moderni techniky
Chlubíme. Jeskyně Výpustek.
Je to krasavec ! A jsem moc rád, že tam není ta bolševická hvězda ! Kde bude doma ?
Sokv Ústí .. depo Děčín
Myslím že snůška keců a hloupých názorů, jak se píše níže, jsou jen některé komentáře. Mašina se povedla a vypadá rozhodně lépe než celý Najbrt. A o té hvězdě..některým lidem by zrovna neuškodilo žít v režimu oné hvězdy. Chybí jim kázeň a disciplína.
Přesně tak, do bych dal za to mít kontakty a zázemí ve strukturách StB a podnicích zahraničního obchodu, abych se stal úspěšným privatizátorem, podnikatelem, miliardářem a možná i premiérem. Bohužel jsme jen ročník 1981, tak jsme to nedotáhl dál než na pionýra…..
A rudý šátek jste pak mohl upotřebit jako kapesník…
Nemohl, byl z uměliny, na tom sople nedržej…
Možná jste měl dávat větší pozor v hodinách češtiny.
A co si pod tou kázní a disciplínou představujete? A proč Vám to vlastně vadí že někdo nemá kázeň a disciplínu? To je Hlavně o jejich životě, jak si jej zařídí.
Necítím z toho náhodou frustraci ze života žitého v poslušnosti a neodchýlení se od přání kohokoliv kdo má nad Vámi zrovna moc a závist těm, kteří se baví zatímco vám život utekl?
Nebojte, v té poslušnosti jsem žil tak jedině v jeslích.
Ale zníte v tom případě jako mladý starý. Nějakou disciplínu v sobě buď člověk bude budovat sám, také to jde, ale musíte k tomu mít v sobě nějaký základ. Nebo to je na rodině, ne na státu ani školách, ale na celé rodině, jak si vychová další generaci. Další věc jako různá bojová umění, škola, to jsou věci sekundární a už vůbec to nedohoníte ZVS. Že to pomůže je rozšířená ale zcestná představa, ZVS mohla být tak leda nějakým rituálem přechodu, ne něčím co zkoriguje roky nějaké výchovy. (Nehledě na to se každý člověk vyvíjí jinak, v jinou dobu.) Pokud… Číst vice »
Nejspíš se mu stýská po starých zlatých časech, kdy se cítil jako „elita”, protože si ho vybrali do rudofašistické partaje.
Přečtěte si tehdejší zákon o příživnictví a pochopíte co to je kázeň a disciplína. Kdyby tento zákon platil a schopná organizace, která by důsledně tento zákon obhajovala a vymáhala, tak by bylo na ulici hned více bezpečí a pořádek.
No ba. Třeba i do nějakého ruského lágru by bylo třeba některé ty neukázněné poslat, že?
V režimu té hnusné rudé hvězdy ale bohužel částečně žijeme – v čele vlády komoušský prominent a agent STB, na hradě ruskočínský vyznavač zla.
Ještě že ne vyznavač tuposti z USA
Proč do Ruska?
Tady je všude potřeba udělat takové práce…
Přeložky, mosty, tunely, zdvojkolejňování, zrychlování, doplnění TZZ…
Ono v tom Rusku je té práce potřeba ještě víc a až nás ten zavirovaný dědek z hradu konečně dostane plně pod Putina, pak se už budeme řídit jejich prioritami.
Clovece, jestli ti chybi disciplina a rad, tak konvertuj treba k islamu. To bude nabozenstvi presne pro tebe. Ale nevnucuj tyhlety svy predstavy druhejm. Dik
Jestli má být opravdu retro, tak červená hvězda je nezbytná. Nezapomeňte, že červená hvězda je symbol Rudé armády a ta osvobodila většinu našeho území, to je prostě fakt, možná by se tehdá Američané dostali dál, to je věc diskuse, ale životy sovětských vojáků padlých na našem území taková diskuse nevrátí. Tehdá prostě byla většina obyvatel za osvobození Sovětskému Svazu vděčná i přes okupaci, ke které došlo v srpnu 1968 a trvá do dnes a proto červená hvězda na Brejlovci. Je to již dávno a proto dnes již nemusíme vozit z vděčnosti červené hvězdy na lokomotivách, ale tehdá to tak prostě… Číst vice »
Každé hodnocení „retro“ laku je individuální. Třeba 150/350 s béžovou + zelenou/modrou případně výstražným pruhem patří k oblíbeným. Původní nátěry 163 a 363 jsou docela hnus, stejně jako tahle malinovka. Každému se líbí něco jiného.
Nicméně cpát tam hvězdu je fakt pitomost. Ne snad kvůli tomu symbolu, ale na celkový „retro“ dojem to nemá žádný vliv, a aktuální logo dopravce naopak má svůj smysl.
Náhodou původní nátěr ES 499.1001 se mi líbil, lepší než pozdější modrý unifik 363. Nicméně vzhled je čistě subjektivní záležitost, svůj názor nikomu nevnucuji.
Ten je docela fajn. Měl jsem na mysli ten modrý/zelený unifik 🙂
To jsou fakt názory 🤦🏻♂️
Kde berou peníze na lak? Protože on by ten Najbrt byl zadarmo, že? 🤦🏻♂️😂
Mělo by se používat jednotný nátěr? A co retro Bobina nebo Skútr IDS Carga? Ty jsou cajk, protože soukromík? 🤷🏻♂️
U laku nejde o cenu barvy, ta bude plus mínus stejná. Ale nové barevné schéma se musí připravit a to něco stojí. IDS Cargo se netajilo tím, že retronátěr bobiny je kvůli šotoušům (https://zdopravy.cz/ids-cargo-odkoupilo-bobiny-z-polska-dostanou-puvodni-nater-csd-7402/). Pokud si firma myslí, že se jí to vyplatí, tak ať si pomaluje lokomotivy jak chce. Jenom teda železnice tímto dostává další nálepku, že je to věc pro nostalgiky a fanoušky, a ne dopravní prostředek pro budoucnost.
Panove,vy mate starosti.jestlipak sami nosite vlastni obleceni v sede,nebo presneji v najbrtu,kdyz je to tak vyhodne.kazdemu se libi nejaka jina barva.nechme tedy dopravce,at si zkrasluji vozidla jak umi.retro je retro,patri to k historii.proc tedy ne?zkuste se podivat na posprayovane brnenske pantaky a potom otevrte diskuzi o barevnych variacich.
👍1️⃣*️⃣
Proč by měla takovou nálepku?
To jako nátěr určuje, zda to vozidlo je moderní nebo ne?
Osobně si myslím, že rozdělení barevných nátěrů podle trakce, má větší význam jak nějaký Najbrt.
Když si běžný člověk přečte o 40 let starých lokomotivách a 45 let starém barevném schématu, tak co si asi tak o železnici pomyslí? Nátěr neurčuje modernost vozidla, nic takového jsem nepsal. Barvy podle trakcí by se mi taky líbily víc (nostalgie:-).
A to nejde, nějaký skanzen!
Všude musí být systém a pořádek! Unifikovat se musí!
Už kvůli náhradním dílům a servisu…
Jo ono to má určitě nějakej vliv na přepravce jak ta mašina vypadá. Kor když většinou to stejně jezdí v noci. To nikoho absolutně kor u nákladní dopravy nezajímá jak vypadá nějaká mašina. Jsou důležitější věci. A když to potěší poměrně velkou skupinu lidí tak jako co.. tahle doba přináší uz takhle málo radsoti tak buďme rádi aspoň za tyto počiny.
Proč by železnice nemohla být pro všechny, pro dopravu budoucnosti, pro nostalgicky, pro romantiky, pro trampy, pro vojáky, pro zdravotně postižené, pro děti, zkrátka pro všechny???
Neznám jedinej magnet který drží na skelným laminátu ale budiž
Třeba je v tom čele (uvnitř) umístěný druhý…
Za sebe mohu říct, že lidi ze Zvolenského depa odvedli výbornou práci s uvedením 338 do zobrazeného stavu.
Hlavně aby byl v cajku motor .. na barvu to nejede
A převodovka…
Která?
Převodovka??? Kde tam je? Není náhodou na hřídeli (přes spojku) trakční generátor?
Ne, tak je pružná spojka 🙂
… tam…
Dělaly to ŽOS Zvolen.
A nestačilo by pod tu hvězdu přidat vysvětlující tabulku?
Lepší magnetka na vyjmečné situace.
Myslel jsem to trošku ironicky, ale uznávám, že ta magnetka je lepší ironie.
To už by nebylo retro.
Někteří jedinci fakt nemají chybu 😀
Když vadí hvězda a najde se celkem slušný kompromis, tak někteří „aktivní svazáci“ si budou mastit ego nad tím, proč je ta lokotka natřená zrovna takhle 🙂
Doporučoval bych jim návštěvu u tohohle pána 😀
https://1.bp.blogspot.com/-C5PoJ3PJ5f4/W3fTojN4q5I/AAAAAAAAGDk/61Eb7deknmcQsn9QLhqCkRF1GIbwtEoxwCLcBGAs/s1600/Chocholousek.jpg
Mrkněte se sem,soudruzi: https://www.railpage.net/rudy-dabel-v-olomouci/
Střecha bývala šedá, jestli si dobře pamatuju.
ano byla šedá
https://www.zelpage.cz/news_n/753089a.jpg
https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/753550.jpg zde je zas červená střecha. Ono byla varianta s šedou i červenou střechou.
Zdá se mi to, nebo tam chybí ta hvězda?
Zajímalo by mě, kde se berou na takové blbosti peníze, čas a kdo a na jakém základě toto rozhoduje. V jaké finanční kondici je ČD Cargo?? Tuším, že v docela špatné?
Proč nedají do pucu oprýskané a zbídačené 742???
Například ani ČD není do dnešních dnů schopno vypravit soupravu snad jedinou unifikovanou soupravu v korporátním nátěru ( 854/053/954 anebo 843/043/943 ), ale stále se vymýšlí nějaké cochcárny.
U odborného deníku by mě zajímalo právě toto. Ne jen lakonické oznamování věcí, které se jen tak dějí, ale PROČ a za kolik.
Já vám nevím, ale řekl bych, že když opravujeme lokomotivu, je zhruba stejně drahé ji natřít na Najbrta nebo na vínovou.
Ale proč by se měla natírat podle 45 let starého barevného schématu? Má snad ČD Cargo poptávku po takových přepravách? Nebo snad účtují zákazníkům přepravu taky podle ceníku z roku 1976? Pokud ne, tak by mělo používat současně platný nátěr, který je jednotný.
To by zas nebylo co fotit.
Sdělení ředitele školy jsou stále platnáá…….
Nalít to do Najbrta je dražší, víc oblepovani, víc barev víc dní. Po nastříkání musí barva zaschnout než můžete oblepovat na další proužky. Jen to oblepovani zabere čas. Jedna barva oblepíme okna a to co nepůjde to že konkrétní barvy, naleju, zaschne, odlepím a hotovo.
Asi všechny nulky prochází velkou opravou, tak ono to je za skoro stejný peníze modrý korporát nebo červený retro.
742 taky prochází opravami a modrají. Jen je jich hodně a dlouho ČDC 742 nepřistavovalo do velkých oprav, tak je to takové nenápadné.
Ty jsi ubožák.
Nový lak by ČDC platilo tak jako tak, takže to nestálo nic navíc.
742 předělávají na 742.7 . A hodně 742 prošlo teď opravama , většinou ty oprýskané mají nejlepší motor. ČD už mají hodně strojů v najbrtu .. že občas není celá souprava v najbrtu.. na to mašina nejezdí.
A proč tam nenamalujou třeba okřídlené kolo, když hvězda neprojde a logo ČDC se tam moc nehodí? Viděl jsem ji na starších fotkách na brejlovcích a na vypadalo to tam pěkně. Takhle tam na pohled fakt něco chybí…
Kdyby ten podklad nebyl zrovna tmavě červený, tak by se tam myslím docela hezky vyjímal malý státní znak.
Inspirace: https://1url.cz/dzxSq
U Švýcraů to funguje dobře, protože ten jejich znak je velmi jednoduchý grafický symbol. Ten nás lev je strašně komplikovaný a se spoustou detajlů, nevypadal by dobře. Osobně bych tam spíš dal kruhové logo ČKD.
Neměla být původně v Hradci Králové?
Škoda, že tu hvězdu nemá trvale, patří k tomu, takto to je prázdné, a logo Carga se tam moc k tomu retro nátěru nehodí, a co víc, škoda že na čumáku nemá Kryšpínovo číslo, když to je retro (na boku to 12 místné by samozřejmě bylo po novu).
Neměla. Z HK byla předislokována pod SOKV Ústí n/L už v roce 2019.
Děkuji za informaci, když ještě byla v ŽOS, tak se ke mně dostalo info, že má přijít do HK.
Tak on třeba Jičín nebo Libuň jsou ve východních čechách a tam by se jako „ústecká“ mohla dostat.
Je pravda, že už jsem Ústeckou 742 viděl i v Pardubicích.
Stroje patřící pod SOKV Ústí nad Labem operují ve východních Čechách běžně.
V motorové trakci ne. Obvod Pardubic a Hradec Králové, Týniště a Trutnov ještě spadá pod SOKV Ostrava. Nymburk, Boleslav, Turnov jsou SOKV Ústí n/L.
Bejvavalo.
Ano bejvávalo. Ze začátku carga byly mašiny v Pa, HK, Tr, Mez pod SOKV Ústí n/L, pak se to změnilo, tak v roce cca 2012.
Asi jak v které části Východních Čech, na Pardubicku jsme Ústecký stroj potkal jednou (v motorové trakci), jinak Ostrava
Za mě rozumné řešení, na magnet může mít logo i cargo, ať tam něco je, bez loga či znaku je to čelo takové prázdné. Mj. hezká červená.
Přemýšlím jestli u sousedů mají hákové kříže na magnet….. Asi ne.
Ty jsi taky dobrý živočišný materiál :)))€
Historickou motorovou jednotku jsem s hákovým křížem viděl také. Stačí vytáhnout paty z vesnice…
Opravdu historickou jistě, ale běžnou provozní loko DB asi dost těžko.
Už jste někdy viděl historickou lokomotivu E19? Asi ne, že? Byste musel vytáhnout paty z baráku :-/
https://images.app.goo.gl/GtKE5YKxuYK52Tbr9
A ta s tím hákovým křížem běžně jezdí?
Brzo tam budou mít taky hvězdu. A vedle ní půlměsíc.
Řiditeli, tyhle kecy si nech do klubu dělnický mládeže…
Bohužel není daleko od pravdy.
Na magnet ne, většina je v muzejích na letadlech a to by uletělo, proto je to přímo lakované.
U sousedů měli jako vánoční dekorace v kdejakém shopping centru rozvěšené mraky pěticípých hvězd, především v červené, nebo zlaté barvě.
:-))
Hvězda na magnet, tak to bude magnet 😀
Je to čelo vůbec plechový ? Na trabantu magnetka nedržela. Myslím, že je to z laminátu. Ale věřím že tam nějakej kus plechu na ten komunistickej hakenkrojc přidělaj.
Do normálního celoročního provozu takové věci nepatří.
a hlavně ČDC – má vydělávat přepravami nákladů a né vlastnit nějakou no name červenou lokomotivu, kterou vlastní ČD..
ČD žádnou lokomotivu 750.0 nevlastní.
ČD má vlastního červenýho kocoura, navíc to je 754, tohle je 750.
Aha zákazníci v nákladní dopravě si vybírají dopravce podle loga na mašině, kde berete ten matroš?
Já sem časem došel k tomu, že je jedno jestli je mašina v korporátu nebo retro nebo reklamní. Hlavní je jaká je uvnitř a pokud je to pekáč, tak jakýkoliv lak spolehlivost nezvýší a naopak. Čistý madla, stanoviště a strojovna, teplotní pohoda na stanovišti a zbytek je buřt.
Souhlas, ale ta čistota je taky na strojvedoucích, kolik z nich zamete/vytře stanoviště, umyje pult, umyje okna, světla, samozřejmě když je čas?
Málokdo, a když to člověk udělá, tak se na něj dívají, jako na blázna a nejčastějším argumentem je, však oni to ve vedlejším PP taky nedělají.
Jaký si to firma udělá, takový to má. U některých soukromníků je běžné, pokud nedojde k úklidu stanoviště a neotření motoru, tak prémie dolu. Samozřejmě že úklid do jisté míry a dle možností. Vytírání stanoviště nikdo nechce. Ale zametení podlahy a ometení pultu od drobků a očištění koleček od kafe je samozřejmost.
Samozřejmě, musí na ten úklid být čas, pokud celý den jezdí a je rád, že si najde akorát tak čas na jídlo a pak se rychle střídají na ose, aby se mohlo jezdit dál, tak to pochopím, a nevím, prémie dolu, že neuklidil, bude pak někoho zajímat, že ten čas nato nebyl?
Ale nepochopím, když ten čas je a stejně to neudělá, na druhou stranu mi prémie dolů za neuklizenou mašinu přijde až moc. Neotřený motor mi asi vadí nejmíň.
Zametení stanoviště a oprášení pultu je práce na 5 minut s prstem v nose. Ten čas se dá ke konci směny najít téměř vždy. Případně střídajícímu kolegovi říct co a jak a problém není Skoro u žádného soukromníka se nehraje na tabulkové časy. Takže když řeknu hele z mašiny sem odešel v tolik, tak to mám do tolika zaplaceno (samo že v nějaké míře, pokud budu tvrdit že sem po příjezdu odstavoval mašinu dvě hodiny, tak to mi taky nikdo nezaplatí, obecně máme dohodu že od zastavení máme 20 minut). A pokud se člověk snaží nepořádek nedělat, tak není ani… Číst vice »
5 minut? To to je leda nový stroj, nebo jen opravdu letmé ometení.
Zamést sranoviště a pulty je práce na max 5 minut, motor otřu při cestě kolem, když kontroluji zda někdě něco neteče.
Nebo motorový vůz.
Tam by mu to na 5 minut vyjít mohlo.
Ale 471 ani 460 by za 5 minut nezametl…
Na panťácích sem nikdy nejezdil, tak ani netušim jaký tam jsou odstavný doby na celou jednotku, „vrcholem“ byla u mě řada 814. Na jednu mašinu je u ČD a ČDC 15 minut.
Na druhou stanu, na osobní dopravě se nenadělá tolik nepořádku, jako u nákladu. Ať už tím že se nechodí po nástupištích, kluci od posunu nanesou na botách nepořádek, postrková služba něčemu prašnému, třeba uhlí…
No právě, stále mi chcete tvrdit, že to je na 5 minut? Zvlášť teď zimě, kdy se na záloze chodí furt sem a tam, pokud chci uklidit, tak podlahu jentak nezametu.
Zamést stanoviště je práce na chvilku, o vytírání sem nikdy nepsal. To by bylo skutečně na delší dobu.
Teď je sníh, tak se dovnitř nosí jen voda, ta zachvili uschne.
Jo, nějak ledabyle, aby se neřeklo, tak to možná za 5 minut stihnu, ale jinak to je alespoň na 10 – 15 minut a pokud střídám na ose a kolega hned pokračuje dál, tak i těch 5 minut je dost.
Jen voda? Škoda, že jsem včera nevyfotil stanoviště na záloze, to není jen voda, ale i další bordel.
Shodneme se, že se neshodneme. 😉
Shodneme se natom, že by se na stanovišti mělo uklízet 😉 ale jinak ano, u zbytku se shodneme, že se neshodneme.
Este by se mohla totkat s plzeňskou 754.066
čelně nebo najetím zezadu ? Snad raději ani ne . Jak se potkají tak je tři dny zavřená cesta
Tam mnelo být potkat .. já ten čínský krám vyhodím, zlata tlacitkova Nokia c2-01.
Magnet je rozumné řešení. Ta hvězda v provozu nemá co dělat, ale pro historické jízdy se hodí a tam zrovna patří.
Dobrej kompromis byl původní nátěr T 435. Bylo krátce po válce. Na čele „V“ jak Brno a nahoře uprostřed rudá hvězda. Komunismus také vítězil na fšech frontách pro Evropu. Později, co si pamatuju, T 426, T 466 a vlastně i E 499. Ony ty šípy a hvězdičky odpravdu slušej snad všemu a pravda, co se dá novýho porád vymýšlet. Vzniknou z toho paskvily typu ČD Cargo a pod.
Jak Brno?
Tak mrňavé…
Že nebylo velké aspoň jako Litoměřice…😂
Do komunismu jsme nedošly, to nám jen soudruzi slibovali a dotáhli to pouze do socialismu, pak svou ideologii zradili.
Magnetická hvězda na laminát. To je jako, že Cargo zajímají přepravci.
Stačí kus plechu na druhou stranu toho laminátu (klidně tam může být nalepenej trvale) a magnet bude držet. Za mě dobrý řešení, když má mašina bejt jak v provozu, kam znaky diktatury nepatří, tak jako historická, kam to zase patří.
A bílá pěticípá hvězda by byla dostatečně IN.
To existovalo?
Pokud se zde předvádí něco, co má jako „být“ historické a není proč jiný symbol, který je stejně rozšířený jako jeho červený kolega nepoužít. Jo, bílou hvězdu měla namátkou třeba T478.1002.
Hlavně,aby se hvězdy neztratily.Snad budou uloženy v trezoru u vrchního přednosty ,a vydávány proti podpisu.
To je snuska kecu.Decinske neexistujici depo , reci o magneticke hvezde na laminatovem cele. hvezda ceka na pripadneho vyherce voleb a jeste by tam mel byt pripinaci ptak. Koukam , ze reci vedoucich CD Cargo jsou plne rozumu ,jako generala CD. Az se general vyspinka ,tak snad najde u Carga inspiraci a vyrobi magneticke Capi hnizdo.
Já v Děčíně žiji, tak mi tedy řekněte k čemu je ten objekt velký jako 🐄 ?
Jestli myslíte depo mezi tzv. Západním nádražím a hlavním nákladovém, tak to je depo ČD. ČDC má depo v Ústí nad Labem.
To sice ano, ale v Děčíně se vyskytuje celkem stabilní skupina strojů ČDC a konkretne právě brejlovci se tam drží stále, takže vzniká dojem jakéhosi „depa Děčín“, i když terminologicky korektní to není.
Ano, právě jsou tu dieselové lokomotivy jako Kocouři a Brejlovci. A zároveň se zde přes noc odstavují 130 a Esa… A hlavně je tu jedna z posledních nemodernizovaných 753 v běžném provozu u ČDC .
Úplně poslední 753 ve vlastnictví ČDC.
Pan Roh asi nezná ,co je depo .Soustředění více strojů na jednom místě depo nedělá , ale co chceme od našeho managmentu.
Nyní ne, ale bude to korektní, až tam bude soustředěna část vozového parku pro 1 (ze dvou) Ex Praha – Děčín, a nejméně 2 soupravy pro R Praha – Děčín…
Pak by označení DKV Děčín nebylo úplný nesmysl…