ČD Cargo polepilo Vectron českou vlajkou, potáhne s ním speciální evropský vlak

Lokomotiva Siemens Vectron ve speciálním polepu pro Evropský rok železnice. Foto: ČD CargoLokomotiva Siemens Vectron ve speciálním polepu pro Evropský rok železnice. Foto: ČD Cargo

Connecting Europe Express zavítá do Česka příští týden.

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Když srovnám jakou pozornost má tento Evropský vlak v Rakousko a u nás… U nás naprosto žádná propagace. Přitom je letošní rok Evropským rokem železnice se spoustou akcí! Co jsem pátral, tak nakonec bude něco jen v té Praze. Ani v Břeclavi, ani v Brně nic nebude. Ale možná se mýlím.

Karl vB.

Tak samozřejmě, pokud se pan Multiministr dopravy vyčerpal bojem za udržení provozu na lokálkách okolo Prahy za každou cenu, tak mu asi už nezbyla energie nechat publikovat aspoň Fň k tématu Evropského vlaku.
Myslím, že pokud by byly údaje o tomto vlaku na českém území dostupné, nebyl by redakční článek tak stručný.
Co se týká Břeclavi a Petrovic u Karviné, tak tam bude tento vlak stát zřejmě jen z technologických důvodů (výměna lokomotivy + další doprovodné procedury).

Tukan

Je někde k stáhnutí klasickej JŘ? Slováci ho zveřejnili, ale Českej jsem nikde nenašel 🤔

Karl vB.

S přihlédnutím k pobytům uvedeným v JŘ tohoto speciálního propagačního vlaku by se dalo říct, že s výjimkou Brna, Ostravy a Prahy to bude (pokud nenastane zpoždění, nebo jiná nečekaná událost), vlastně jen takovej „rychlej průlet“.

Vectron

Proc naše slavné cdcargo nepolepí hrbatou nebo uhelku,t.j.nosne srotové řady,které provozuje.Jo chlubit se moderními lokomotivami a my musíme jezdit furt na střepech,fuj hanba cargu!

Já, kdo jiný

Proč nepolepí jednoho z bílých pronajatých Vectronů a neustále se snaží popírat svůj korporátní styl. P..S. Staré střepy s ETCS pro domácího strojvedoucího na věčné časy.

Já, kdo jiný

Spousta fírů, které nebaví u Carga točit volantem, končí mimojiné u Metransu.

Hrebicek

Ve všech zmíněných městech v ČŘ bude nějaký doprovodný program a vlak zpřístupněný veřejnosti? Článek je v tom hodně neúplný – může někdo doplnit?

David

Ten speciální vlak poveze uhlí, kontejnery nebo úředníky?

Jan

Osvětu o smysluplnosti evropské železnice, vy hlupáku.

Já, kdo jiný

Vám připadá česká Eisenbahn duchaplná?

medical examiner

Ne. Třeba z Prahy do Ústí nad Labem tam přebývá hromada bezduchostí. Asi tak 70%.

Karl vB.

Vzhledem k tomu, jak jsou podrobnější údaje o tomto speciálním osvětovém vlaku EU 4 dny před jeho příjezdem do Česka pro běžného zájemce nedostupné, bude se jistě jednat o velmi efektivní osvětu se širokým záběrem mas. 🙂
Protože jsem hlupák, kterému se nepodařilo nějakou kloudnou informaci vygooglit, mohl byste prosím pane Jane uvést link, který by můj a Hrebickuv informační hlad plně uspokojil? Děkuji

medical examiner

Úředníky do kontejneru… 😀

Jarek

A ten vlak je přesně k čemu?

Jan

Zkuste googlovat a možná trochu přemýšlet.

Jarek

Já jsem včera jel vlakem tvořeným nějakými šrotovými vozy, který měl 15 minut zpoždění a to ani nevyjel z Prahy.
Ujel mi kvůli tomu návazný autobus (jezdící po dvou hodinách).
Tak mě napadlo jestli místo podobných vlaků spíš nezamakat jinde, příteli Jene.

Miroslav Zikmund

Dvouhodinový takt není „chybou“ železnice, ale toho, kdo takto nekvalitní dopravu objednal …. dvouhodinový takt se nehodí do „střední Evropy“ ….

Jarek

Hm, a čí chybou je neschopnost vyjet včas, provozování nevratných souprav a zcela nevhodných vozů pro dopravu příměstského charakteru?

Jiří

Třeba toho kdo spravuje cestu ?

Karl vB.

Hmm, můžete prosím pane Zikmund uvést, jaký interval návazného autobusového spojení byste si osobně představoval u obcí velikosti do 5.000 obyvatel ležících okolo železnice?
Např. z Tábora do Mladé Vožice by o víkendu byli rádi i za dvouhodinový interval.

Jarek

A tam to cca. bylo.

Jiří

Interval by se měnit nemusel. Stačilo by aby váš kraj nařídil dopravci čekat na zpožděné vlaky či autobusy.

Já, kdo jiný

Základní takt regionálky Linz-Summerau a Linz-Selztal jsou 2h. Taky střední Evropa, dokonce ta lepší.

Jan

A jakou má souvislost pořádání osvětového vlaku, který má poukázat na pozitiva cestování vlakem napříč kontinentem a to, že ČD či jiný dopravce vypravuje popelnice a ještě k tomu se zpožděním? Takže by bylo lepší žádný takový projekt nepořádat? A jak přesně by se mělo zamakat jinde? Víte, přesně takové projekty pomůžou publicitě a možná třeba upozorní někoho na to, že se v ČR jezdí „šrotovnými vozy“. Proto se to dělá.

Jarek

Hm, tak napříč kontinentem jsem taky cestoval. Vyšlo to na pěkných 8,5 hodiny z Mnichova do Prahy. Opačným směrem jsem jel Flixbusem a to celkem šlo.
Opakuju doporučení nejdřív to dostat na civilizovanou úroveň a až pak se to pokoušet propagovat.

Já, kdo jiný

Ano, už jste na to káp. Bylo by lepší takový projekt nebo cirkus nepořádat.

Karl vB.

Já bych jim za to pověsil jeden vagon B249 z rychlíku LUŽNICE, aby se v Mnichově trochu pobavili a viděli, co ještě někde v roce 2021 může jezdit.

Jan

Víte, mě jen fascinuje, jak tady každý na všechno jen nadává a staví se ke všemu negativně. Místo aby se bavil o různých pozitivech a negativech železniční dopravy. Přesně k tomu ten vlak je. Ale místo toho to zase budeme hejtovat a peskovat, jaké je to zbytečnost.

Jarek

To bude asi rozdíl v tom, že vy jste důchodce, který jede za 75% slevu jednou za dva měsíce někam přímým vlakem, ideálně mimo špičku a pak tady bude plácat nějaké svoje idealistické vize o vláčkách. Realita cest, zejména s přestupy, je naprosto někde jinde.
A propagační vlak je v tomto stavu opravdu vyhazováním peněz.

Já, kdo jiný

Proč nadává? Já třeba chválím neustále ÖBB, jelikož jsem vlastníkem Österreich ÖBB Card, za to, že mě přepraví „režijně“ z Passau do Vídně za 2:16 a Salzburg – Wien za 2:22.

medical examiner

Zajímavé…Pasov je v SRN, ne v Rakousku…

Karl vB.

Možná je to tím, že v Passau startují, nebo svojí jízdu končí všechny vnitrostátní vlaky ÖBB na trati 150. 🙂
https://www.oebb.at/de/dam/jcr:840a0f01-4030-4d0d-8b29-aa511cb82e11/kif150.pdf

Karl vB.

Jarek mí pravdu! Jane, opravdu si myslíte, že „propagační vlak“ bude mít nějaký vliv na potenciální klienty železnice na trati, kde jezdí Tornáda, 810, nebo vlaky řazené z vozů Bdmtee (Honeckery)? Ti kteří nemají jinou možnost tím už jezdí a ti ostatní se začnou myšlenkou použití železniční dopravy zabývat teprve tehdy, až to pro ně bude uživatelsky vstřícné, tedy až tam uvidí jezdit nějaká vozidla hodná 21. stol. pravidelně, ne jenom „propagandistickou putovní výstavku“. Připomíná mi to dobový seriál „Žena za pultem“. Tam byl rozdíl v pestré nabídce zboží v propagandistické televizní samoobsluze s tím, co bylo možné tehdy v… Číst vice »

Já, kdo jiný

Vůbec k ničemu. Když nevyjede, země se nepřestane točit a železnice nepřestane fungovat.
Co kdyby třeba vyjel nový intermodální vlak Brno-Hamburg nebo Nýřany-Hamburg místo tohoto cirkusu?

medical examiner

Stejně jako 30-80% české osobní dopravy.
Záleží akorát na které jste trati…

Rakev

Jede z Brna přes Vysočinu?

Klabavátor

Z Plzně dál 2×742 ?

Zrzek

To měli rovnou pověsit za 751 nebo 749 ať je to stylové .

David

Nebo brejlovce s bleskem

Jiří Kocurek

Stylová by byla parní mašina přestavěná z uhlí na spalování dřevní štěpky.

Zrzek

Já to myslel jinak nedávná minulost a daleká budoucnost.

Zrzek

I když ten váš nápad by vyhovoval dnešní politice EU, ale problém je větší spotřeba oleje při ztrátovém mazání.

Jiří Kocurek

Olej spotřebovaný při ztrátovém mazání neprodukuje emise CO2, to by mělo projít. Ale dobře, taky je možné použít olej řepkový.

Zrzek

Ok, beru. 556.506 by to mohla zvládnout. Za tendrem vlak se štěpkou vybaveným dopravníkem končícím v tendru a za tím zavěšená tahle šílenost a na tom celém obrovský nápis budoucnost evropské železnice.

Karl vB.

Lokomotiva – vhodný adept pro pohon dřevoplynem!
Pohon lokomotivy dřevoplynem je ekologicky neutrální a ekonomicky příznivý, zejména, je-li použit paroplynový systém. Tento pohon je technicky realizovatelný i pro velké výkony. 🙂
Podrobnosti: http://sopr.eu/lok.pdf