ČD Cargo polepilo Vectron českou vlajkou, potáhne s ním speciální evropský vlak
Lokomotiva Siemens Vectron ve speciálním polepu pro Evropský rok železnice. Foto: ČD Cargo
Connecting Europe Express zavítá do Česka příští týden.
Když srovnám jakou pozornost má tento Evropský vlak v Rakousko a u nás… U nás naprosto žádná propagace. Přitom je letošní rok Evropským rokem železnice se spoustou akcí! Co jsem pátral, tak nakonec bude něco jen v té Praze. Ani v Břeclavi, ani v Brně nic nebude. Ale možná se mýlím.
Tak samozřejmě, pokud se pan Multiministr dopravy vyčerpal bojem za udržení provozu na lokálkách okolo Prahy za každou cenu, tak mu asi už nezbyla energie nechat publikovat aspoň Fň k tématu Evropského vlaku.
Myslím, že pokud by byly údaje o tomto vlaku na českém území dostupné, nebyl by redakční článek tak stručný.
Co se týká Břeclavi a Petrovic u Karviné, tak tam bude tento vlak stát zřejmě jen z technologických důvodů (výměna lokomotivy + další doprovodné procedury).
Je někde k stáhnutí klasickej JŘ? Slováci ho zveřejnili, ale Českej jsem nikde nenašel 🤔
S přihlédnutím k pobytům uvedeným v JŘ tohoto speciálního propagačního vlaku by se dalo říct, že s výjimkou Brna, Ostravy a Prahy to bude (pokud nenastane zpoždění, nebo jiná nečekaná událost), vlastně jen takovej „rychlej průlet“.
Proc naše slavné cdcargo nepolepí hrbatou nebo uhelku,t.j.nosne srotové řady,které provozuje.Jo chlubit se moderními lokomotivami a my musíme jezdit furt na střepech,fuj hanba cargu!
Proč nepolepí jednoho z bílých pronajatých Vectronů a neustále se snaží popírat svůj korporátní styl. P..S. Staré střepy s ETCS pro domácího strojvedoucího na věčné časy.
Spousta fírů, které nebaví u Carga točit volantem, končí mimojiné u Metransu.
https://zdopravy.cz/obrazem-zssk-polepila-lokomotivu-siemens-vectron-do-barev-evropskeho-roku-zeleznice-89818/
Ve všech zmíněných městech v ČŘ bude nějaký doprovodný program a vlak zpřístupněný veřejnosti? Článek je v tom hodně neúplný – může někdo doplnit?
Ten speciální vlak poveze uhlí, kontejnery nebo úředníky?
Osvětu o smysluplnosti evropské železnice, vy hlupáku.
Vám připadá česká Eisenbahn duchaplná?
Ne. Třeba z Prahy do Ústí nad Labem tam přebývá hromada bezduchostí. Asi tak 70%.
Vzhledem k tomu, jak jsou podrobnější údaje o tomto speciálním osvětovém vlaku EU 4 dny před jeho příjezdem do Česka pro běžného zájemce nedostupné, bude se jistě jednat o velmi efektivní osvětu se širokým záběrem mas. 🙂
Protože jsem hlupák, kterému se nepodařilo nějakou kloudnou informaci vygooglit, mohl byste prosím pane Jane uvést link, který by můj a Hrebickuv informační hlad plně uspokojil? Děkuji
Úředníky do kontejneru… 😀
A ten vlak je přesně k čemu?
Zkuste googlovat a možná trochu přemýšlet.
Já jsem včera jel vlakem tvořeným nějakými šrotovými vozy, který měl 15 minut zpoždění a to ani nevyjel z Prahy.
Ujel mi kvůli tomu návazný autobus (jezdící po dvou hodinách).
Tak mě napadlo jestli místo podobných vlaků spíš nezamakat jinde, příteli Jene.
Dvouhodinový takt není „chybou“ železnice, ale toho, kdo takto nekvalitní dopravu objednal …. dvouhodinový takt se nehodí do „střední Evropy“ ….
Hm, a čí chybou je neschopnost vyjet včas, provozování nevratných souprav a zcela nevhodných vozů pro dopravu příměstského charakteru?
Třeba toho kdo spravuje cestu ?
Hmm, můžete prosím pane Zikmund uvést, jaký interval návazného autobusového spojení byste si osobně představoval u obcí velikosti do 5.000 obyvatel ležících okolo železnice?
Např. z Tábora do Mladé Vožice by o víkendu byli rádi i za dvouhodinový interval.
A tam to cca. bylo.
Interval by se měnit nemusel. Stačilo by aby váš kraj nařídil dopravci čekat na zpožděné vlaky či autobusy.
Základní takt regionálky Linz-Summerau a Linz-Selztal jsou 2h. Taky střední Evropa, dokonce ta lepší.
A jakou má souvislost pořádání osvětového vlaku, který má poukázat na pozitiva cestování vlakem napříč kontinentem a to, že ČD či jiný dopravce vypravuje popelnice a ještě k tomu se zpožděním? Takže by bylo lepší žádný takový projekt nepořádat? A jak přesně by se mělo zamakat jinde? Víte, přesně takové projekty pomůžou publicitě a možná třeba upozorní někoho na to, že se v ČR jezdí „šrotovnými vozy“. Proto se to dělá.
Hm, tak napříč kontinentem jsem taky cestoval. Vyšlo to na pěkných 8,5 hodiny z Mnichova do Prahy. Opačným směrem jsem jel Flixbusem a to celkem šlo.
Opakuju doporučení nejdřív to dostat na civilizovanou úroveň a až pak se to pokoušet propagovat.
Ano, už jste na to káp. Bylo by lepší takový projekt nebo cirkus nepořádat.
Já bych jim za to pověsil jeden vagon B249 z rychlíku LUŽNICE, aby se v Mnichově trochu pobavili a viděli, co ještě někde v roce 2021 může jezdit.
Víte, mě jen fascinuje, jak tady každý na všechno jen nadává a staví se ke všemu negativně. Místo aby se bavil o různých pozitivech a negativech železniční dopravy. Přesně k tomu ten vlak je. Ale místo toho to zase budeme hejtovat a peskovat, jaké je to zbytečnost.
To bude asi rozdíl v tom, že vy jste důchodce, který jede za 75% slevu jednou za dva měsíce někam přímým vlakem, ideálně mimo špičku a pak tady bude plácat nějaké svoje idealistické vize o vláčkách. Realita cest, zejména s přestupy, je naprosto někde jinde.
A propagační vlak je v tomto stavu opravdu vyhazováním peněz.
Proč nadává? Já třeba chválím neustále ÖBB, jelikož jsem vlastníkem Österreich ÖBB Card, za to, že mě přepraví „režijně“ z Passau do Vídně za 2:16 a Salzburg – Wien za 2:22.
Zajímavé…Pasov je v SRN, ne v Rakousku…
Možná je to tím, že v Passau startují, nebo svojí jízdu končí všechny vnitrostátní vlaky ÖBB na trati 150. 🙂
https://www.oebb.at/de/dam/jcr:840a0f01-4030-4d0d-8b29-aa511cb82e11/kif150.pdf
Jarek mí pravdu! Jane, opravdu si myslíte, že „propagační vlak“ bude mít nějaký vliv na potenciální klienty železnice na trati, kde jezdí Tornáda, 810, nebo vlaky řazené z vozů Bdmtee (Honeckery)? Ti kteří nemají jinou možnost tím už jezdí a ti ostatní se začnou myšlenkou použití železniční dopravy zabývat teprve tehdy, až to pro ně bude uživatelsky vstřícné, tedy až tam uvidí jezdit nějaká vozidla hodná 21. stol. pravidelně, ne jenom „propagandistickou putovní výstavku“. Připomíná mi to dobový seriál „Žena za pultem“. Tam byl rozdíl v pestré nabídce zboží v propagandistické televizní samoobsluze s tím, co bylo možné tehdy v… Číst vice »
Je o inovovaná verze tohodle https://plus.rozhlas.cz/vlaky-druzby-cesty-za-vycpanym-vladimirem-iljicem-i-za-holicimi-strojky-7869111
Vůbec k ničemu. Když nevyjede, země se nepřestane točit a železnice nepřestane fungovat.
Co kdyby třeba vyjel nový intermodální vlak Brno-Hamburg nebo Nýřany-Hamburg místo tohoto cirkusu?
Stejně jako 30-80% české osobní dopravy.
Záleží akorát na které jste trati…
Jede z Brna přes Vysočinu?
Z Plzně dál 2×742 ?
To měli rovnou pověsit za 751 nebo 749 ať je to stylové .
Nebo brejlovce s bleskem
Stylová by byla parní mašina přestavěná z uhlí na spalování dřevní štěpky.
Já to myslel jinak nedávná minulost a daleká budoucnost.
I když ten váš nápad by vyhovoval dnešní politice EU, ale problém je větší spotřeba oleje při ztrátovém mazání.
Olej spotřebovaný při ztrátovém mazání neprodukuje emise CO2, to by mělo projít. Ale dobře, taky je možné použít olej řepkový.
Ok, beru. 556.506 by to mohla zvládnout. Za tendrem vlak se štěpkou vybaveným dopravníkem končícím v tendru a za tím zavěšená tahle šílenost a na tom celém obrovský nápis budoucnost evropské železnice.
Lokomotiva – vhodný adept pro pohon dřevoplynem!
Pohon lokomotivy dřevoplynem je ekologicky neutrální a ekonomicky příznivý, zejména, je-li použit paroplynový systém. Tento pohon je technicky realizovatelný i pro velké výkony. 🙂
Podrobnosti: http://sopr.eu/lok.pdf