ČD Cargo nakoupí další lokomotivy, část pořizuje s rakouskou dotací
Vectron 383.006 ČD Cargo s reklamou na vozové zásilky, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Interoperabilní lokomotivy budou sloužit hlavně pro mezinárodní výkony.
Tvl zase se koupí tyhle moderní sračky vždyť to jsou šroty
Jasné. Treba jazdiť Laminátkami naprieč európou. Kľudne mohli z polovice 230/240 urobiť 340tky s jedným úzkym zberačom a jazdiť s tým od Baltu k Jadranu. Že ty nerobíš riaditeľa úseku vozového parku…
I R O N I E
Znáte? 😁
Znám, avšak o diskusiu vedľa mi vysvetlovali, že kupovať miesto Uhelek nové mašiny je neekonomické, tak človek už nevie na tomto fóre čo brať s vážnosťou a čo s iróniou 🙂
Pak že si Rakousko hýčká svého národního dopravce, čímž bychom se měli inspirovat 🙂
To že si ho hýčká, přece neznamená, že nehýčká i ostatní. Tady je to dotace na podporu železnice, tedy pravděpodobně jí využívá i OBB.
Interoperabolní lokomotivy
Interní operace bolí
A kdy koupi naše slavne Cargo lokomotivy vhodné do 21.stoleti pro nás vnitrozemské strojvedoucí?.Zatim furt jezdíme na srotech typu Hrbata 130 apod…furt se chlubí novými lokomotivami,ale nejsou nějak vidět!!!
Řada 130 má snad dokonce dostat ETCS 🙂
130 003 už ho má
Je to hnus,ale mate pravdu,bohuzel je to tak,ale nechapu to.Cpat do takovych to srotu zarizeni v hodnote prevysujici hodnotu vozidla…
Za 130 ky není zatím náhrada . a že by se přepla céla republika na štřídavinu taky nehrozí.
Jak neni náhrada? Snáď nebude teraz cargo nakupovať čisto jednosmerné mašiny? Náhrada je. Vectron alebo Traxx.
Po technické stránce je řada 130 nahraditelná, na trhu jsou vícesystémové stroje schopné udělat stejnou práci. Jenže nový stroj je investice přes 100 milionů a výrazně vyšší užitné parametry nemá (na 3 kV je výkon omezen napájecí soustavou, úspory z rekuperace přitom rozdíl v pořizovací ceně nezaplatí). Po ekonomické stránce by nahrazení ř. 130 znamenalo, že se na stejný výkon musí nasadit novější a dražší stroj. Dopravce, v jehož zájmu je minimalizace nákladů něco takového neudělá. Slova „za 130ky není náhrada“ bych chápal tak, že není stroj, co by odvedl stejnou práci za menší peníze. Takže dokud budou mít 130ky… Číst vice »
To sa potom čudujem, že touto logikou NKD nepoužíva stále Liazky na vnútorných výkonoch.
přesně tak sem to myslel na některé výkony prostě 130ky stačí.. i když jsou to staré mašiny… hlavně že cargo odstavuje 122/123 to jsou otřesné křápy.Takže v el. trakci bude mít cargo .. esa nějaké lamina a pak už vectrony a traxy to není špatné
Bereš v potaz do nákladů jen cenu nového stroje a co náklady na provozuschopnost?
Narovinu, raději bych viděl ETCS a tím prodloužení provozu v 122/123, než 130, ano 130 mají trvale zatížitelné odporníky, ale jsou to klouzavé mrchy.
Jenže 130 umí dvojčlen (občas se využívá na pk místo šestikoláků a Polska) + je schválená v Polsku a na Slovensku. A proti 122/123 je blbůmvzdornější díky fechralům.
Upřímně, radši směnu na hrbatý, než na 122/123.
Tady u nás v Čechách jsem ji ve dvojčeti právěže nikdy neviděl. Jistě Polsko je výhoda, u Slovenska jsem se domníval, že tam jsou schválené i 123/122. Ano, však to uvádím, že má trvale zatížitelné odporníky, ale to nemůže vyvážit špatně vyřešené vyrovnávání nápravových tlaků. Zrovna včera jsem s 123 za deště neměl problém ani s 1200 t, zato 130 se mi při rozjezdu smekla i jen s 700t. Pravda má statický dobíječ, takže ji tak nemusím hlídat, ale to i některé 122/123, to mají vyřešené, a vzhledem k nutnosti používat tablet/mobil, je lepší zásuvka na pultu, jak na stropě,… Číst vice »
Jenže EGC sice hlídá napětí, ale pak je tu kravál od ventilátorů, a ty co mají REL, tam je napětí nutno hlídat – zbytečný vo*er, zejména při nějakém nočním táboření před výlukou. Dtto kravál od kompresorů na 122. Spíš skouzla, než smekla? 130 je o fous hrabavější, podle mého to taková hrůza zas není nebo si to tak nepřipouštim. Jak je možnost horších adhezních podmínek, stahuju okno, prst na písek a dávat pozor. A když je to k hraně normy, tak židuju postrk, když to jo stojí za prd. Osobně mám hrbatý radši, než ústecký. Úplně jinak se cítim po… Číst vice »
Ano, je to trochu nepohodlné, to uznávám.
Samozřejmě sklouzla.
Já ten pocit v hrabavosti pociťuju víc teda.
Já se 130 (a to jsem rozhodně nebyl na hraně normy) zažil situaci, kdy od Chocně jsem nejel víc jak 60 (a nic nepomáhalo) a od Parníku mi to začalo zpomalovat a do Třebové jsem vjížděl 15 a samozřejmě citrón předemnou.
Pravda můj průběžný nájezd na jednom stroji je tak 150 – 200 km, protože dost skáču mezi stroji.
Blbý adhezní podmínky můžou být vždy. Já sem teda došel k tomu a platí to téměř pro všechny mašiny, že jsou méně náchylné ke skluzu, když se nepoužívá OL2. Resp, používám ji minimálně. Pak jsou kola drsnější.
V Čechách se dvojčata nepoužívají, prý je na to potřeba zvlášť autorizace.
No jo jako, ale tak když půjčíte Cargu pár miliard na nulový úrok, jistě se pokusí nákupy urychlit. On vlastně i ten Traxx je zjevně kompromis kvůli urychlení nákupů.
Kdo by to byl řekl. Hrbatá připravená přežít ETCS Armageddon, moderní Zázrak na to nevypadá…
A esa a rekoesa? 742.7 jsou co?
Takže MS3 bude tedy zatím 21?
20
Myslím, že se autor plete. Vyčerpáno je 10 traxxů z první smlouvy (40 zatím načerpáno). Jeden další pochází z nové soutěže na 10 lokomotiv ( dodání letos).
Dcera bude mít lepší stroje než matka
Podle čeho soudíte? Dle mých zkušeností z provozu je vectron o level výše, než traxx.
A nemyslel to Vojta tak, že všechno ostatní co mají ČD je o level níže než traxx? Nebo není?
TRAXX ..otřesna masina.mneli vzít další vectrony.
Na druhou stranu stojí traxx cca 100 milionů Kč a je dodaný do roka. Vectron bez opce, znamená dodávku tak za tři roky a cena je vyšší.
Ale Vectron máš schválený v podstate v celej Európe, s Traxxom môžeš zatiaľ len DE, SK, CZ, HU a PL. Mašiny potrebujú na BE+NL, vzhľadom k tomu že 388 už niekoľko rokov nevedia schváliť v iných krajinách tak neviem neviem. O kvalite nehovoriac, 388 trpí na množstvo chorôb ktoré ešte bude dlho trvať kým sa vychytajú. Vectron už je cajk.
Vectron ze začátku taky byl divný, který to byl SW, že se po změně systému tak dlouho selftestoval, že mezitím stihl v jímkách klesnout vzduch na 6 barů a kvůli tomu tam vectron nasypal rychlobrzdu. Teď na E SW sice nepustí do trakce, ale téměř hned se rozběhnou aspoň kompresory.
A na E SW už není v podstatě žádný vo*er stahovačka.
Myslim že Traxx MS3 se taky doladí a budou v pohodě.
Traxxy MS3 v BE+NL již běžně jezdí.
MS2 tam byly schválený ještě před Vectronem.
Tak ono je hlavně nesmysl si na nějakou dceru a matku hrát, že. Ale hledat synergie.
Naprostý souhlas, matka stojí v noci, dcera přes den… ty lokomotivy by mohly jezdit a lidé by mohli mít lepší směny.