ČD Cargo už může jezdit v Německu na vlastní licenci, má všechna povolení i pobočku
Nákladní železniční dopravce ČD Cargo splnil poslední krok ke startu provozu nákladních vlaků na vlastní osvědčení v Německu. Německý obchodní
Nákladní železniční dopravce ČD Cargo splnil poslední krok ke startu provozu nákladních vlaků na vlastní osvědčení v Německu. Německý obchodní rejstřík tento týden zapsal novou pobočku firmy v Německu pod názvem ČD Cargo, a.s., Niederlassung Germany.
ČD Cargo zápis oznámilo na svých stránkách. „Je to další krok na cestě k expanzi na zahraniční trhy,“ uvedla firma. Předcházelo mu vydání certifikátu B německým drážním úřadem EBA s platností od 1. března letošního roku, čímž se ČD Cargo stalo na německé síti plnohodnotným dopravcem.
ČD Cargo získalo osvědčení pro provoz v Německu po zhruba ročním procesu. Firma původně zvažovala, zda do Německa nevstoupí nákupem některého z místních dopravců, nakonec se rozhodla jít cestou vlastní licence. Už loni firma získala oprávnění jezdit na vlastní licenci v Rakousku.
„Stavět budeme na zkušenostech z činnosti naší rakouské pobočky, která zahájila aktivní činnost v únoru 2019 a do konce loňského roku zajistila přepravu přibližně 600 tisíc tun zboží a mimo jiné zajišťovala zásobování rakouské elektrárny Werndorf černým uhlím z OKD,“ řekl v únoru výkonný ředitel dopravce Tomáš Tóth.
Podle něj procesu získání licence předcházela důkladná analýza trhu a možností dopravce. ČD Cargo považuje německý trh za velmi perspektivní. „Přes česko-německé hraniční přechody jsme v loňském roce přepravili zhruba 6 mil. tun v exportu a téměř shodný objem zboží dovezly naše vlaky do České republiky. Přepravují se automobily, kontejnery, pohonné hmoty či obilí,“ dodal Tóth.
Podle něj je objem přeprav do a z Německa mnohonásobně vyšší. „Velké synergie vidíme ve spolupráci s pobočkou ve Vídni, která zajišťuje dopravu tranzitních vlaků přes Rakousko a dále v Německu musí doposud využívat služeb jiných dopravců,“ upřesnil Tóth.
Do Německa budou nasazeny lokomotivy schválené tamním drážním úřadem, což v případě ČD Cargo to znamená lokomotivy Siemens Vectron a Bombardier Traxx. „Naší konkurenční výhodou jsou strojvedoucí, kteří již nyní zajíždějí do Německa. Postupně s růstem objemu přeprav jejich řady rozšíří noví němečtí kolegové, kteří se stanou zaměstnanci naší právě otevírané pobočky,“ upřesnil Tóth.