ČD Cargo už může jezdit v Německu na vlastní licenci, má všechna povolení i pobočku
Vectron 383.006 ČD Cargo s reklamou na vozové zásilky, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Nákladní železniční dopravce ČD Cargo splnil poslední krok ke startu provozu nákladních vlaků na vlastní osvědčení v Německu. Německý obchodní
Vtipné je, že chtějí vydělávat na transitu přes Passau, aby měli na výplaty pro ty, co dělají JVZ v ČR z Horní Dolní do Dolní Horní.
A když tam nebudou dráty, budou jezdit s čím? Mají i nějaké diesely povolené?
Asi jo 🙂
Budou jezdit jen tam, kde jsou dráty. Třeba jako METRANS Rail. Frštenzí?
To si uviedol veľmi zlý príklad. METRANS jazdí aj tam, kde dráty nie sú. Viď napríklad Dunajská Streda atď.
Škoda, bylo by zajímavé vidět v Německu vlak vedený dvěma Bastardy.
Ještěže není řada 372 schválená v Rakousku. Představte si bastarda v Hegyeshalom.
Tak já hlavně nevím, kudy by se tam Bastard dostal, udělat si takovou točku ze severu Čech přes Německo do Rakouska?
„Niederlassung Germany“ – Dojčgliš? Ale co, Němci jsou na tohle sami experti, so das ist in line.
ČD už má v tomto směru taky tradici – CityElefant. 🙂
Tradici udržuje i Regiojet
Je to hezké, alee copak udělají s poklesem výkonů v ČR? Měli by se zaměřit i na tento segment a získat nové zakázky.
Nic, sem se navezou Poláci.
Jestli ono to náhodou není tak, že nabídka je, ale poptávka ze strany firem není. ČDC jako taková asi nebude obvolávat firmy a prosit o kšefty.
Tak asi je potřeba řešit, proč ta poptávka není.
Protože POZE, protože TSI, protože evropské regulace, protože odbory, protože nedostatečná infrastruktura, protože je levnější asfalt do fabriky než vlečka, protože je železnice prostě nákladově o 15% dražší, než silnice. A hlavně – protože stát nechce.
Tolik ve stručnosti.
Ale to je opravdu velice zjednodušené, ještě cca 2 roky zpátky bylo té práce ještě docela dost, takže příčina bude asi i jinde.
Že by v tom bylo také celkové ochlazování ekonomiky?
Ano, emisní povolenky likvidují průmysl, na kterém je závislá železniční nákladní doprava. Mimo intermodal, pochopitelně.
Ne, není.
Protože přeprava „z domu do domu“ u dráhy za přijatelnou cenu, na rozdíl od kamionů, neexistuje. Žádný podnik nechce zbytečně překládat zboží z vagonu na auta a naopak. Podniky, které svou produkci stačí odvést kamionem už své vlečky dávno nemají. Zkrátka se jim nevyplatí. A ještě se o ně starat…
Jenže ortodoxní maniaci by nejraději přinutili i toho posledního pekaře, aby chleba rozvážel 40t lokomotivou a 20t vagonem namísto 2t dodávky, která jezdí za 8l nafty na 100 km. ALE ŽELEZNICE JE EKOLOGICKÁ! AŽ DOJDE NAFTA!