Dopravci Železnice

ČD Cargo pokračuje v expanzi do zahraničí, získalo německou licenci

Bombardier TRAXX MS3 v barvách ČD Cargo. Foto: ČDC
Bombardier TRAXX MS3 v barvách ČD Cargo. Foto: ČDC

Největší tuzemský nákladní železniční dopravce ČD Cargo může od 1. března vypravit své vlaky do Německa, aniž by u sousedů potřeboval ke spolupráci místního dopravce s německou licencí. Po zhruba roce získala společnost u německého drážního úřadu EBA licenci na provoz (formálně správný název je osvědčení) a stane se tak plnohodnotným dopravcem i v zemi s největším počtem kilometrů železnice v Evropě.

Získání licence potvrdil výkonný ředitel ČD Cargo Tomáš Tóth. Firma původně zvažovala, zda do Německa nevstoupí nákupem některého z místních dopravců, nakonec se rozhodla pro cestu na vlastní licenci. Už loni firma získala oprávnění jezdit na vlastní licenci v Rakousku.

Držitelem licence je ČD Cargo, nikoliv dceřiná společnost CD Cargo Germany. S tou bude nově zřízená pobočka úzce kooperovat zejména při akvizici nových obchodních případů. „Stavět budeme na zkušenostech z činnosti naší rakouské pobočky, která zahájila aktivní činnost v únoru 2019 a do konce loňského roku zajistila přepravu přibližně 600 tisíc tun zboží a mimo jiné zajišťovala zásobování rakouské elektrárny Werndorf černým uhlím z OKD,“ řekl Tóth.

Podle něj procesu získání licence předcházela důkladná analýza trhu a možností dopravce. ČD Cargo německý trh považuje za velmi perspektivní. „Přes česko-německé hraniční přechody jsme v loňském roce přepravili zhruba 6 mil. tun v exportu a téměř shodný objem zboží dovezly naše vlaky do České republiky. Přepravují se automobily, kontejnery, pohonné hmoty či obilí,“ dodal Tóth.

Podle něj je objem přeprav do a z Německa mnohonásobně vyšší. „Velké synergie vidíme ve spolupráci s pobočkou ve Vídni, která zajišťuje dopravu tranzitních vlaků přes Rakousko a dále v Německu musí doposud využívat služeb jiných dopravců,“ upřesnil Tóth.

ČD Cargo do Německa nasadí lokomotivy schválené tamním drážním úřadem. V případě ČD Cargo to znamená lokomotivy Siemens Vectron a Bombardier Traxx. „Naší konkurenční výhodou jsou strojvedoucí, kteří již nyní zajíždějí do Německa. Postupně s růstem objemu přeprav jejich řady rozšíří noví němečtí kolegové, kteří se stanou zaměstnanci naší právě otevírané pobočky,“ upřesnil Tóth.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Y.K.

Kde jsou, sakra, skalní odpůrci liberalizace železnice. 🙂

Arimatejsky

V Německu, bědují nad expanzí untermenschen.

Dominik

Je to pěkné,ale vnitrostátně chybí výkony, doufám, že i nato se vedení zaměří a sežene kšefty.

Já, kdo jiný

Článek nezmiňuje interoperabilní lokomotivy Škoda 372. Zároveň by mohl zmínit, kdy lokomotivy Traxx 388 vyjedou na trať. Letos? Za rok?
S Vectronem se mohlo jezdit defakto od 1. dne po D a A, v CZ po TBZ a získání PZ.

Vokurka

Tak s tím uvedením traxxů do provozu to moc růžově nevidím… když to dobře dopadne tak možná od roku 2021..

Kubrt

Na čem to vázne? Děkuji.

súdružka Kolesárová

tak konecne uz i u nasich dopravcu budeme mit zapadni platy 😀

Alex

To si jen myslíte 😉

Elb

Ony mzdy Německých fírů nejsou nějak závratně vysoké, i vzhledem k poměrům ceny práce u nás a tam. Pokud chtějí verbovat německé fíry, tak asi budou muset mít vyšší mzdu, než u DB, ti dvoujazyční by pak snad měli mít ještě více, než Němci, ne?

Já, kdo jiný

Závratné nejsou u Regio.

jiný Petr

Licenci už dávno mají, ta je totiž evropská. Získaly osvědčení dopravce, část B.

Kkarel

Teď jenom popřát aby se jim dařilo.

Vokurka

Docela jsem zvědavý,zda-li němečtí strojvůdci budou ohodnoceni stejnou mzdou jako strojvůdci čeští……

Mates

Určite nebudú. Už len v Rakúsku dostávajú fírovia priamo pod ČDC Austria mzdu, ktorá dokonca prevyšuje mzdu iných domácich Rakúskych dopravcov, vrátane toho štátneho.

David

Penízky, penízky, závist…

Kubrt

Naštěstí každý, kdo je u ČDCargo nespokojen, může do toho Německa jít jezdit, fírů je tam taky nedostatek.

Já, kdo jiný

Nebudou, dostanou minimálně 20€/hodina.

Vectron

To myslite vazne?celkem me to zajima,jelikoz se rozhoduji o zmene

Já, kdo jiný

Špičkoví strojvedoucí u MTRD mají 18-20. Přičemž u ostatních německých firem (například ECCO Rail) se tvrdí, že mají málo. Jenže pozor.
V Německu se dělá na turnusy, třeba 10/6 atd. A norma je 8 hodin/den, žádných 7 nebo méně.

nadražak

28 tis. čistýho v korunách. hmm nebudou stíhat na personalním.

Martin11

28 tisíc za měsíční práci v Německu?

Hen ten oný

V pořádku. Jen aby nesbírala je to, co spadne se špalku.

Cestovatel

Tak jasně že budou ze začátku jenom paběrkovat – ale takhle začíná každý. Pak už je to na schopnostech místního managementu a využívání možností celé skupiny ČDC na celém teritoriu Evropy kde působí.

Přemek

Je dobré mít národního dopravce schopného vozit nejen české zboží dále do Evropy. Tímto má ČDC otevřené možnosti s perspektivou Rotterdam a Antverpy, bude-li chtít obejít omezenost Hamburgu