ČD Cargo má další zakázku pro svoji novou balkánskou dceru
Kontejnery Maersk. Foto: ČD Cargo
Dopravce má získat kompletní povolení pro provoz v Chorvatsku do května.
Dopravce má získat kompletní povolení pro provoz v Chorvatsku do května.
Do konca května pridať 1450mm zberače na 230/240 miesto jednoho klasického, dorobiť PZB a hor sa na balkán 🙂
Přijde mi logisticky trochu zvláštní, že si pro překlad vybrali zrovna Rijeku. Předpokládám, že šlo o kontejnery odněkud ze světa, nejspíš z Číny, takže kratší by to bylo z Baru, nebo třeba ze Soluně.
Jako že by se víc vytěžila skvělá balkánská železniční infrastruktura… No já si zas naopak říkám – hodně štěstí s tím Ploče.
A je tam volná kapacita?
Paráda, třeba konečně začnou i řešit, aby bylo s čím jezdit u nás, aby těch strojů byl dostatek, a nerozpadaly se pod rukama.
Moderní 130 a 230 s ETCS nestačí?
Ne, potřebujete ještě 742 na přetahy u styku soustav.
Nejde o stáří strojů, ale jejích údržba a provoz. Navíc jsem spíš mluvil o motorové trakci.
Dílna za moc nestojí, ale přístup části strojvedoucích k lokomotivám taky není úplně ideální.
To je na jednu stranu pravda, ale je to minimum věcí, co zásadně ovlivní chod HV.
A já spíš mluvím o tom, že se stále spoléhá na to, že je fíra zachrání, a dokud ta mašina má kola a jede alespoň na 4 válce, že s tím fíra nějak pojede.
A proč by to fíra dělal?
Pokud nehrozí že by zaměstnavatel vyšel v něčem vstříc, tak se rozbitá mašina doveze maximálně do první stanice. Jo pokud je zaměstnavatel slušný, párkrát dovolil změny směn (zejtra potřebuju končit dřív), nespoléhá se systémově má zachránění zaměstnancem, tak by zaměstnanec měl být slušný.
Jenže zde se na to spoléhá, protože nejsou mašiny, a starší kolegové to podpoří slovy, vždyť jsme jezdili i s horšími (za horších situací).
Kolik má cd Cargo 80′ Sggns? Jestli vůbec má nějaké tyto úsporné vozy.
Co myslíte pojmem „úsporné?“. Tím vám neoponuji, jen nevím, co tím myslíte. Že jsou levnější než kloubové Sggrss?
Ceny nových vozů neznám, úspora je v metrech délky vlaku (nad kloubem musí být mezera necelý metr mezi kontejnery) a v jízdním odporu.
Škoda jen, že v Česku pomalu vyklízí pozice.
Vyklízí pozice? Vždyť má pořád cca 60% podíl na trhu.
Ano, a kolik mělo třeba před 10 lety.
A ten poměr Cargo vs Soukromníci neustále klesá.
Důležité je vyvodit z toho nějaký závěr. Když ten daný kontrakt převezme „soukromník“, znamená to, že ho zvládne levněji a/nebo lépe než ČDC, a i tak vydělá. Toto samozřejmě vedení Carga ví. Řešení?
Dulezite je vyvodit z toho spravny zaver, ne nejaky zaver. Co kdyz ten podil klesa treba taky proto, ze mezinarodni preprava uz se nedela ve spolupraci prislusnych narodnich dopravcu, ale proste to veze jeden dopravce celou cestu? Pak by ten pokles nebyl zadnou tragedii, pokud je vyvazen narustem v zahranici.
DB Cargo Czechia, RCC nebo PKP Cargo jsou soukromníci?
Metrans, Retrack, IDS Cargo, Lokotrain, atd nejsou soukromníci?
1. Metrans vlastní Stadt Hamburg a Bundesrepublik Niedersachsen.
2.Metrans provozuje vnitropodnikovou specifickou dopravu, tedy nekonkuruje ČDC.
Ti ostatní jsou vskutku malincí.
Nazývať Retrack malinkým je teda odvaha.
HHLA, jakožto majoritní (nikoliv jediný) akcionář Metransu je na burze.
Jediné řešení je dopravu zestátnit a to doufám nechcete? V okamžiku, kdy jsou na trhu ČD + soukromníci, tak si vždy ukousnou část koláče. 60 % je dle mého názoru slušný podíl, nemůžete čekat, že bude třeba 95 %……
Ultras to vidí jinak: Všichni budou všecko vozit po železnici. A kdo ne, ať zkrachuje. Školní jídelna? Mimo rozlišovací schopnost.
Nějaká fakta: v prvním roce samostatné existence (2008) mělo ČD Cargo podíl na trhu (v hrtkm) 92,28 %, loni to bylo 56,38 %.
Tomu poklesu se není co divit.
Když tehdy dokázali ČD a DB vézt vlak kontejnerů Metransu z Prahy do Hamburku týden a do Rotterdamu 10 dní.
Současný Metrans Rail počítá cestu obou destinaci v hodinách, nikoliv ve dnech.
To tehdy tahali posunovací lokomotivou nebo jak se podařilo jezdit takhle pomalu?
Ono je to také tím, že některé velké firmy to řeší přes svou logistiku a dopravce (EP Cargo, Unipetrol Doprava).
A proč to dělají?
Proč škoda? Vadí to něčemu?
Vadí a nevadí. Škoda, že to je „tradiční značka“ a místo aby firma dávala dividendy, tak je pomalu ztrátová a provoz čistě na území ČR skoro ztrátový je.
Takže jako občanovi ČR mi to, že jde Cargo do kytek vadí.
Jako zaměstnaneci soukromého nákladního dopravce mi to nevadí, asi tak.