ČD Cargo chce na Kozí dráhu, naložené vozy na ni zatím nesmí
Oprava Kozí dráhy. Pramen: Viamont Servis
ČD Cargo upozornilo i na potenciál trati při stavbě vysokorychlostní trati do Německa.
ČD Cargo upozornilo i na potenciál trati při stavbě vysokorychlostní trati do Německa.
Já jen doplním, že „má“ firma má eminentní zájem o Telnici (dřevo) a Malé Chvojno (různé zboží) a rozhodně se nebude jednat o nahodilé přepravy.
Tak si tu trat převezměte od státu jako vlečku. Dle své libosti si převážejte co je libo. Za své.
Neboť kdo poroučí, ten platí. Chcete-li poroučet, tak plaťte prosím.
Držím Vám palce, ať Vám prosperuje tento Váš podnikatelský počin.
Ani netušíte jak moc rád bych si tu trať vzal, ale tu chce SŽ zrušit, né pronajmout nebo prodat.
Tak postupujte aktivně dle Právního řádu ČR, tak jako např. R. Jančura.
Přece od 2014 nejdélesloužícím (do 2022) ve Správní radě SŽDC byl pan Foldyna, poslanec z Ústeckého kraje, rodák z Děčínska
Nemusíte mít obavu, já zákony velice dobře znám a ke koupi nebo pronájmu tratě se nedostanete pokud sám stát (MD) nebude mít zájem trať pronajmout nebo prodat. Prodej má svůj zákonem daný postup (ten jsme si na vlastní kůži vyzkoušeli při snaze koupit Vidnavu) a o pronájem sice můžete požádat, ale to neznamená, že vám to automaticky stát pronajme.
Foldyna? To je typický politický chameleon. Dokud byl v opozici a chtěl se dostat výš, měl ty nejsprávnější názory na všechno včetně dopravy, podporoval ekologii, železnici (dokonce i Kozinu a to byl vskutku hrdinský čin) a výsledek byl, že si naklonil voliče a splnil si svůj vytoužený sen (dostal se výš) a jak tam byl, hned obrátil a začal pět úplně jinou písničku. Do Koziny sice nezačal šít jako jiní uvědomělí „straníci“, ale alespoň přestal podporovat „nechtěné“ věci.
Axel/vtvt/Olcit. Nenávistí k železnici a jejím zaměstnancům totálně rozložená celá diskuse.
Pouze jsem upozornil na to, že skutečně zásadní problémy dolních 10 milionů obyvatel ČR jsou fakt úplně jinde než v ukončení státního financování většiny vedlejších železničních tratích.
A to jako třebas v Nizozemí jsou nenávistní k železnici, když tamní železniční síť je 5x až 6x řidší než v ČR?
P.S. Ohrazuji, že bych snad cítil nenávist k zaměstnancům kolejových dopravců nebo k firmám provozujícím koleje. Holt, podobně jako už dávno nejsou v každé šalině specializovaní prodavači jízdenek, tak podobně se svět proměňuje i v jiných oblastech. Možnost se uživit bude furt, akorát to bude třebas v jiném oboru.
Vy upozorňujete pouze na jednu část věci, na financování železnice. Jak je ale možné, že tak bystrému a hloubavému člověku uniklo to, že kolejová doprava dokáže odlehčit silnicím, přírodě a je několikanásobně bezpečnější?
Ano. To se mi líbí. Desítky let měli nádražáci čas vymyslet nápady kterými se uživí.
Teď nastal čas, aby ty nápady vytáhli z šuplíku.
Každému je jasné, že když jeden nákladní vlak veze obsah 60 kamionů, tak že ušetří práci minimálně 60 řidičů kamionů.
Jen tak dál. Konstruktivně, prosím! Ne destruktivně či ublíženě.
Netuším, kdo je to ten nádražák, nevím, co vámi neustále omílaná funkce dělá, co má společného se železnicí.
O železnici rozhoduje politik, tomu rozhodování se říká dopravní politika. Ta bohužel selhala a zavedla kolejovou dopravu do situace, kdy se vozí (převážně po silnici) zboží proti sobě, na což doplácí těch 10 milionů obyvatel ČR.
Bejvávalo. O železnici rozhoduje jestli se dokáže uživit.
Státní kasa totiž vyschla.
Za stávajících podmínek nedokáže. Pokud se nezapočítají externality, potom nejde o úplné posuzování věci.
Švýcaři z velké části financují infrastrukturu z mýtného. Cesta existuje, vůle nikoli. Náš stát je závislý na výrobě aut, od toho se odvíjí „podpora“ veřejné dopravy.
Ano je závislý na výrobě a provozování aut, ale pouze těch osobních, nákladní jdou jen na jeho úkor.
Kdyby státní kasa vyschla, tak nebude mít na výstavbu a opravy silnic pro kamiony a okamžitě se nákladní doprava vrátí na železnici, protože tam přepravená tuna pro stát znamená mnohem menší náklady než po silnici. A kdyby stát jó neměl peníze, tak může kamiony rovnou zakázat a železnice pronajmout, aby se staraly a investovaly soukromé subjekty.
Mohl byste Vaše výpočty prosím doložit věrohodnými zdroji?
Protože v 1994 (starší srovnatelné údaje nemám) byla nákladní přeprava na silnicích i na železnicích zhruba rovnocenná (měřeno v tunokilometrech)
Od té doby do 2021
se na železnice přepravilo nákladu o 1/3 MÉNÉ. Zatímco na silnicích PŘIBYLO 2,5x přepraveného nákladu.
tím pádem přibylya nebývalá zátěž pro životní prostředí, přibylo obrovské množstvíbetonových ploch, které způsobují vedra, rychlý odtok vody umírají lidé. Naopak začala ubývat orná půda a zeleň. Víte o nějaké snaze nákladních dopravců tyto „výdobytky“, tento obří dluh budoucím generacím vyrovnat? Tady pánovi zadlužování nevadí?
Konstruktivně, to si děláte z lidí blázny, Vy který v diskuzích používáte slovo šotoblázen ? Už se jděte léčit, prospějete sobě i okolí a o zdejší diskuzi nemluvě. Nevím, proč Vás zde ještě nevypnuli, řečeno Vašemi slovy. Snad proto, že každý král měl šaška tak každá diskuze má svého Axela.
Jeden nebo dva trollové dokážou spolehlivě rozvrátit jakoukoli internetovou diskusi několika stovek lidí.
Tak se věnuj těm skutečně zásadním problémům. Jistě tvoje nasazení a urputnost ocení kdekoliv jinde. Nevím proč ztrácíš čas tady, kde státní rozpočet jde zachránit jen stěží.
PS Tvá nenávist z tebe jen stříká. Nenávist kombinovaná se zhzeností. Jen se to dost mizerně snažíš zamaskovat.
Vzhledem k tomu, že ČR má cca 10.5mil. obyvatel, tak těch dolních „jsme všichni“…Nebo ovocit započítává i Slováky?
Nerozumím myšlení nádražáků. Přestože obrovsky přebujelá železniční síť si na sebe ani zdaleka nevydělá (a je naprosto závislá na dotacích), tak patrně chamtivost nádražákům brání odstavit od dotací alespoň 1/3 sítě SŽDC. Logicky tento státní podnik tedy transformován na a.s. podobně jako např. Letiště Praha nebo ČEPS. A to aby až firma SŽDC začne krachovat, tak aby za její dluhy neručil stát. Ono je stejně úchylné, že leckteří „právní šotoexperti s vysokou školou života“ se ohání zákonem, že stát něco „musí“. Nikoliv, stát musí to co je v Ústavním pořádku, což znamená, že např. MUSÍ ZAČÍT BÝT DODRŽOVÁNA Listina základních… Číst vice »
Stát něco chce a podle toho koná. Takže vymyslel prostřednictvím MD ČR, že koleje jsou kritická dopravní infrastruktura a že je financovaná státem ze SFDI. SŽ s těmito prostředky hospodaří a plní úkoly státu, zastoupeném právě ministerstvem dopravy. Je to 99% prostředků se kterými disponuje. Stát ale potřebuje úsporu prostředků. Takže se momentálně připravuje ze strany MD poslanecký PN o konzervaci dráhy do zrovna otevřené novely ZoD , který za konkrétních podmínek bude stanovovat rozsah sítě tak, aby bylo možno k síti přistupovat flexibilně.
Vrštenzí?
Díky
A zrušení té tratě toho zubaře vyčaruje (myšleno fyzicky) jak?
prachy
JO! Na Slovensku zrušili mnoho tratí, kde jsou ti zubaři navíc?
Nepřipadá mi, že by v Nizozemí trpěli pacienti nedostatkem zubařů, když v Nizozemí je 5x až 6x řidší železniční síť.
Dával jsem příklad ze země, kde se zrušilo hodně tratí, kolik tratí se zrušilo v Nizozemsku?
A ten nedostatek zubařů tam není PRÁVĚ DÍKY „řídkosti“ (uvozovky psány záměrně, protože nejde o řídkost v pravém slova smyslu, tzn. vztažená na plochu) železniční sítě?
Člověče, tady nejde o přebujelost, ale o redistribuci peněz. A pokud je zde menšina, která tu redistribuci nechce, tak potom jako společnost nemůžeme fungovat. Pokud si někdo dělá ze státu bezdnou kasičku, která protýká a přítok je ucpaný špuntem, tak se nedivím…. Železnice, vodní cesty i silniční doprava by měly být rovnocenné a vzájemě se doplňovat. Ty SÚSky, statutární města/obce, ŘVC, povodí, ŘSD, LČR, VLS, Agentura pro hospodaření s nemovitým majetkem MO, SPÚ, ÚZSvM, DIAMO a určitě mnozí další tady udržují nesčetě komunikací, které koneckonců využívá mnoho lidí žijících a pracujících v Čr a pro Čr. Soukromé školy dostavají právě… Číst vice »
Ne, neexistuje žádné právo na rovnocennost vodní dopravy s jinými formami dopravy. Jednotlivé formy dopravy jsou vzájemně komplement, ne konkurent.
Viz příklad koňských formanů. V konkurenci s železniční dopravou to vesměs projeli. A na příkladu rodiny, do které se přiženil Emil Škoda, tak je vidět jak zareagovali = včas formanství rozprodali a utržené peníze použiii novomanželé Škodovy na budování Škodovky.
jako argumentovat nutnosti zprovoznit trat kvuli odstavovani vozu je trochu vtipne. dopravce i spravkar ma mit vlastni odstavne kapacity… 🙂
Tak až bude mít i kamionová firma a každý kdo má auto svoje vlastní odstavné kapacity dalo by se o tom uvažovat
to bylo laciny, modrogume.
To nebylo laciné,to bylo celkem logické.Proč by to tak nemělo být?Já mám svoje silniční vozidla také odstavena ve svém areálu.
opravdu nevidim co je logickeho na tom pozadovat opravu trati na zaklade toho, aby se na ni daly odstavovat spravkove vozy.
nota bene v severnich cechach, kde je diky prumyslu k dispozici pomerne rozsahla drazni infrastruktura jak drazni, tak vleckova.
(s kapacitou mnohem vetsi a blizsi nez 300 m dlouhe stanicky a s nutnosti vozit spravky nekam do kopcu…)
To je jen jedna u funkcí. A vůbec nevadí že to nechápeš, nejsi brácha Olcita? Třeba Wartburg?
Na to bacha. Brácha Olcit = Citroën Axel byl Citroën SM … taky výrobně strašně drahý auťák, který byl velmi málo prodejný, pokud se měl prodávat se ziskem.
ne, odstavovani spravkovych vozu opravdu neni funkce regionalni drahy. (a uz vubec to neni duvod k rekonstrukci)
Přesně tak.
Ono to může být levnější, než provoz manipulačních kolejí ve velké stanici se zz. A nakládka dřeva samozřejmě důvod je.
Přečtěte si ještě jednou,na co jsem reagoval.Opravobat jakoukoliv liniovou stavbu jen kvůli deponování vozidel je samozřejmě ekonomický nesmysl,a to jak na železnici,tak na silnici.
Ne nutně. Tady odstavce koleje existují, a nějak se k nim přijet musí neboli bez linkové stavby to nejde.
Vlastně jde o to, jestli případný zákazník ( zde dopravce) přesvědčí investora (zde stát skrze SŽ), že budou kšefty (doprava dřeva, odstavení vagony) dost velké na to, aby se mu vyplatilo investovat ( zde spravit trať).
Připomínám, že nedokaze-li být investor dost levný, může zákazník zapatrat jinde a třeba se i pokorně vrátit s lepší nabídkou.
Ne to by bylo drahý. Proto se na to skládají prakticky všichni. Co je to modrogum?
Dotace pro nádražáky jsou vesměs na dluh státu, tedy na dluh našich dětí a našich důchodů.
Račte prostudovat výroční zprávu SFDI a Ročenku dopravu Ministerstva dopravy.
Demagogický blábol. Tohle bych mohl prohlasit o čemkoliv.
Nikoliv, já ty dokumenty četl.
Číst a porozumět jsou dvě rozdílný věci.
A co dluh, který vznikne a vzniká přechodem dopravy z kolejí na silnice? Co hektary betonu, logistická centra, která nás připravují o ornou půdu a o vodu? Tady vám zadlužení, přesto že není přímo finanční nevadí? Japato?
Pokud uleví nákladní dopravě na silnici, tak to není dluh. Pokud k silniční dopravě prictete externality, tak byste se dostal na úplně jiné náklady na provoz kamionů.
Státu došly peníze.
Chytrému napověz, hloupého ….
určitě nedošlí, ústavní činitelé si mlaskají, senát, který je vysloveně na h…. si mlaská dál….
Když vymyslíte, kdo ty peníze zaplatí za opravu/zprovoznění této tratě, aby mohla sloužit třebas k parkování vagonů?
A stát to nezaplatí, protože státu došly peníze na dotace (viz NKÚ), což se zákonitě projeví na výši částek určených pro dotace, např. podnikající firmě SŽDC.
Tyto peníze už zaplaceny byly. Vykazovaná údržba se neprováděla.
Aha, Vy nechápete princip fixních nákladů a jejich klíčování. Zvláště v molochu jako SŽDC.
Zkuste se zamyslet nad tím, co v praxi obnáší činnost lidí, kteří řídí obchoďy s prostory k pronájmu v SŽDC.
… Výroční zpráva jejich činnost popisuje takto:
S cílem zintenzivnit a zefektivnit obchodní činnosti primárně ve vazbě na využití výpravních budov osobních nádraží začala organizace systémově analyzovat současné obchodní portfolio a možnosti jeho dalšího
rozvoje.
Pod vedením strategie byla nastavena komu-
nikační platforma, v rámci které jsou strategicky koordinovány priority v rámci jednotlivých oblastních ředitelství a současně dochází k intenzivnímu sdílení rozvojových aktivit. (…)“
Ale ale, dostat mě někam od tématu se ti nepovede. Ne, nehodám se bavit o tom co tě zrovna napadne. Takže tvoje snahy o odvedení pozornosti někam k rocenkam nebo pronájmum v neexistující společnosti jsou zbytečný.
Snažil jsem Vám lidsky vysvětlit v na praktickém příkladu problematiku manažerského účetnictví a to se zaměřením na fixní náklady.
Hmmm, ne. To není ani příklad a už vůbec ne praktický. Dokonce ani dělení nákladů tam není. Btw manažerské účetnictví neexistuje. Ale ty nemáš s neexistujicimi vecimi problém
Ne že bych s p. Olcitem souhlasil (i když někdy se něco málo taky najde), ale manažerské účetnictví https://cs.wikipedia.org/wiki/Mana%C5%BEersk%C3%A9_%C3%BA%C4%8Detnictv%C3%AD
Tolik lží a polopravd za tolik let, co o té dráze padlo. Odstraňování náletových dřevin je součástí běžné údržby? U SŽ? Od kdy? Zvýšená péče je poslední rok a půl. Slepý nejsem. Před dávnými lety ještě SŽDC říkala, že na trati „neprobíhá standartní údržba“. Za stav trati by se měli provozovatelé dopravy či objednatelé soudit!
Ano, s Vaší poslední větou souhlasím.
Napadá Vás, proč dosud nedošlo k tomuto soudnímu řízení ?
Např. z úst pana radního z Ústeckého kraje myslím nezazněla věcná reakce na věcný komentář pana Ing. Pavla z podnikající firmy SŽDC, že Nejvyššímu kontrolnímu úřadu se nelíbí používání peněz ve státní firmě SŽDC v souvislosti s touto tratí.
Možná necituji přesně – vycházím z pasaže v dlouhé debatě:
https://zdopravy.cz/co-dal-s-lokalkami-prvni-kraje-se-nebrani-napadu-je-ziskat-do-sveho-vlastnictvi-151512/
A taky by se meli soudit lidi co tam nejezdi. Kazdy obcan CR by mel mit vzorcem stanoveny minimalni rocni pocet povinnych jizd (PPJ) po kazde zeleznicni trati v CR (tedy vcetne Kozi drahy):
PPJ = 365 / S,
kde S je nejmensi vzdalenost z libovolne stanice trati do trvaleho bydliste.
*PPJ se zaokrouhluje na cele jednotky nahoru.
**Vzdalenost se pocita po zeleznici samozrejme.
***Jizda se zapocita pouze tehdy, ujede-li obcan po trati alespon 70% jeji celkove delky.
****Kontrolu splneni PPJ bude provadet Drazni urad.
Text ne trochu zavadejici. Loko 742 vazi 64t, lozeny vuz dreva je okolo 55-60t dle vlhkosti dreva a typu vozu. Takze nemel by byt zadny problem…
prechodnost lokomotiv a vozu se posuzuje odlisne.
Trať je aktuálně řízena dle předpisu D3 ? To by bylo dobré změnit na D1.
To by znamenalo jen další investice do ztrátové trati. Nejsem bláznivý Olcit/Axel, ale odhadem 400 milionů CZK za zprovoznění Kozí dráhy si umím představit úplně někde jinde. Třeba na Pravobřežce. Jakože ty prachy stejně nejsou.
Odhady nákladů SZ považuji za přehnaný.
Kdysi tam výpravčí bývali… Ještě v r. 1990 pamatuju v některých nácestných stanicích (např. Jílové u DC) stojící torza návěstidel typ SSSR s bílými kříži. Ale už v těch dřevních dobách 60. let bylo tamní traťové zabezpečovací zařízení považováno za předimenzované s ohledem na slábnoucí provoz, takže do stanic na kozinu chodívali na povinný zácvik před autorizací na výpravčí čerství absolventi děčínské dopravní průmyslovky, protože na ně sloužící výpravčí měli víc času a bylo menší riziko, že způsobí nějaký průser, než někde na frekventovanější trati. Provoz podle D3 byl zaveden v r. 1968 v úseku Jílové u Děčína – Teplice… Číst vice »
v polovine 70. let prisla ropna krize, vejletum dieselu po horach doba opravdu neprala.
Jo, ale přesto se v těch dobách organizovaly odklony Vn ucelenek jinde – třeba sypáky od materiálu pro velké pražské stavby přes Straškov nebo prázdné chlaďáky přes Hanušovice do Polska via Glucholazy.
Dobrý den všem, díky za ten článek, je to naděje nejen pro Kozinu, ale i pro ostatní regionální tratě, jejichž provozování chce samospráva platit. Pořád je tu rozhodnutí demokraticky zvoleného krajského zastupitelstva, navíc i vůle nového vedení města Krupka k obnovení provozu. Mimo díků za článek mám jednu výhradu. Autor dobře ví, že v případě prodloužení tratě minimálně do Krupky (a následně do Jeníkova – Oldřichova) by kraj objednával každodenní dopravu. Mělo by to extrémní turistický efekt (lanovka k památce UNESCO) a významný dopravní efekt v teplické aglomeraci. V tuto chvíli nemá každodenní obslužnost na torze trati smysl, ale toto… Číst vice »
Není. Pokud platí současné podmínky, tak v žádném případě. Vysvětloval jsem to pod jiným komentářem.
To je vtipné. Tam, kde vysvětluju, v čem je zakopaný pes, jsem dostal více plusových bodů, než zde, kde neříkám vůbec nic 🤣
Každopádně se, bohužel pan Řehák mýlí. Kdyby byla šance na produktivitu na Kozině, tak bych udělal všechno, aby se trať celá v nějaké rozumné podobě obnovila. Ale za současných hospodářských podmínek je to vyloučené. Opět – bohužel.
Vzhledem k tomu, že ze státní dotace (Memorandum II) dostává Ústecký kraj výrazně nadprůměrný díl (např. zhruba o třetinu víc než Zlínský kraj), tak nerozumím proč Ústecký kraj si nechystá plán, co bude až skončí ono neoprávněné zvýhodnění Ústečanů na úkor Zlíňáků.
Ono, kdyby to mistr Jakub Jeřábek nesabotoval, položil některé vlaky do vhodnější polohy, nebyl by souběh s poloprázdným busem, pak by vlaková doprava byla zase o level výš. Jenže to není případ jen KD, ale i třeba linky DC – RBK resp. VDF, vč. souběhů s autobusy.
Jinak řečeno, pokud vy a celý UK nebude mít na panem Jakubem Jeřábkem řádný dohled a bude mít volné ruce a hrát si na všemohoucího, pak se VHD a ani T-linky dál neposunou. To je stejný, jako když mistr prosazuje na Tlinku nasadit místo klasického cyklovlaku nějaké desiro, byť s tím starostové nesouhlasí.
Dobrý den,
mám dotaz na Vás, neboť patrně nemáte problém čísla zveřejnit.
Jak to vypadá v Ústeckém kraji v porovnání s bilancí v jiném (nejmenovaném) kraji, kde jezdí velká spousta dieslových vlaků v regio dopravě:
„převažuje doprava auty – do zaměstnání, za kulturou, do školy a k lékaři se tak přepravuje stále více než 80%“ obyvatel onoho nejmenovaného kraje
„u autobusů kryly tržby náklady z 43%, u železnice je ten poměr nižší – jen 16%.“
Díky.
Nevotravuj pana náměstka svojí obsesí. My normální se omlouváme, spíše se divíme že Olcit ještě nebyl vypnut
Vzhledem k množství vlaků v ÚK, které nejsou cíleny k běžné dopravě za obživou/školou/doktorem (tzv. turistické) by bylo zajímavé zjistit, jestli tržby z provozu krajských vlaků v ÚK pokrývají aspoň 10% nákladů na provoz těchto vlaků. A porovnat to s tamními krajskými autobusy, které rovněž jsou zčásti specifické (=busový dopravce vlastněný Ústeckým krajem).
Kdežto vlak v SO,NE na jedlovou v režimu ZDO je ty citace: k běžné dopravě za obživou/školou/doktorem.
Ano, srovnávat lze Os v SO,NE s cyklovlakem. Nikoliv s busem v odlišné lince v X.
V případě KD lze srovnávat souběžný BUS, kde odhaduji poměr 50:50.
Postupnou likvidaci Koziny jsem zažil na vlastní kůži. Nebylo to ze dne na den, ale nejprve se začaly omezovat nákladní vlaky. Pamatuji zaturnusované dva Mn vlaky v celé trati a další dva páry Pv do Jílového a zpět. Pak následovalo úmyslné zrušení návaznosti přípojných vlaků jak v Děčíně hl.n., tak i v Oldřichově u Duchcova. Ne že by nebyl zájem o převážení nákladu a osob. Právě naopak Následně jen díky armádě se zabránilo tomu, aby v tělese dráhy nezačal být budován dálniční přivaděč k D8, která v tu dobu ještě ani neměla přesně stanovenou trasu. Tolik stručně k úmyslné likvidaci… Číst vice »
No a pak jste se probudil do reality a zjistil jste, že v ČR existuje cca 4 tisíce km privátních kolejových tratí a 0,5 tisíce km městských kolejových tratí.
Ale kupodivu nikdo soudný nechce tu trať provozovat za své. A stát nemá.
Tím je Vaše záhada vysvětlena.
Ale záhada vašeho bytí vysvětlena asi nikdy nebude. Přeji příjemné léčení
Vy jste fakt blázen :D. Máte tady přímý popis od člověka, který byl u toho. Vy o té trati nevíte zhola a budete tady kádrovat? Už to přeháníte. Jste jak Brouk Pytlík: všechno vím, vsechno znám.
Čekat od Axela rozumnou odpověď je plýtvání časem. Bohužel se nedá zapnout nezobrazování jeho příspěvků.
Pouze jsem popsal, že kdyby provoz této tratě dával ekonomický smysl, tak existuje spousty různých subjektů, kteří by tu trať chtěli provozovat, podobně jako dnes jsou mimo SŽDC provozovány cca 1/3 ze všech kolejových tratí v ČR
Jenže žádný ZÁJEM o provoz této tratě ve vlastní režii nemá NIKDO. Pročpak asi?
Oni by se možná ty subjekty našli, ale nejdřív očekávají uvedení tratě do provozuschopného stavu. A za to zodpovídá SŽ. A ano, peníze sice nejsou, ale pokud tato státní organizace čerpá finance na údržbu (a sama se vlastně udala v několika výkazech, že na tuto trať čerpala) a přitom neudržuje ani tu zeleň, tak se vlastně jedná o rozkrádání. O tom, že také má ta organizace také zajistit ochranu tohoto státního majetku nemluvě (viz. Kralovice – Mladotice)
Myslím, že nikdo nikomu nezakazuje, aby si tuto trať převzal, zprovoznil a provozoval dle své libosti a za své.
Ad peníze alokované na tuto trať…. Firma SŽDC jako obrovský moloch má velké fixní náklady…. Viz např. že pracovní oblečení pro odborníky SŽDC má sloužit ke zdůraznění jejich důležitosti
https://www.youtube.com/watch?v=nUNAIsRbcRI
Zákon o drahách:
§ 20
Povinnosti vlastníka dráhy
(1) Vlastník dráhy je povinen zajistit údržbu a opravu dráhy v rozsahu nezbytném pro její provozuschopnost a umožnit styk dráhy s jinými dráhami.
Prohlášení o dráze (deklarace Správy železnic):
Správa železnic, státní organizace (dále též „Správa železnic“), je státní organizace podle veřejného práva. Cílem Správy železnic je přispět k udržitelné mobilitě v rámci evropské železniční sítě s cílem podpořit hospodářský a sociální rozvoj v České republice.
A?
Vždyť víme, že firma SŽDC se řídí zákonem o státní podniku (viz § 19 zákona 77/2002) a že podniká.
Podnikání je Právním řádem ČR definováno jako činnost za účelem zisku.
Z této tratě žádný zisk patrně není a nebude, protože kdyby jo, tak už dávno by o tuto trať usiloval jiný subjekt viz stovky jiných kolejových tratí provozovaných jinými firmami než SŽDC.
Pokud by takhle spravoval správce něčí budovy, tak po něm bude vymáhána škoda. SŽ v klídečku a pohodě nic?
Račte si pustit vyjádření pana Ing. Pavla z firmy SŽDC, který konkrétně uvedl, že Nejvyšší kontrolní úřad nepokládal za správné používat nějaké peníze v SŽDC v souvislosti s touto tratí.
… možná jej necituji slovo od slova, tak mne prosím opravte pokud jsem snad ten význam slov pana Ing. Pavla posunul
https://zdopravy.cz/co-dal-s-lokalkami-prvni-kraje-se-nebrani-napadu-je-ziskat-do-sveho-vlastnictvi-151512/
viz slova pana Ing. Pavla z firmy SŽDC, že Nejvyšší kontrolní úřad nesouhlasil s používáním peněz v SŽDC v souvislosti s touto tratí.
Přesnou citaci jeho slov si z hlavy nepamatuji – zazněla v:
https://zdopravy.cz/co-dal-s-lokalkami-prvni-kraje-se-nebrani-napadu-je-ziskat-do-sveho-vlastnictvi-151512/
Slova jsou jen slova, tím nezpochybňuji vůbec co píšete. Mne se také např. nelíbí, že SŽ investuje do demolic nádržních domků. Řekl bych, že vyjádření těchto úřadů a lidí jsou účelová a jednostranně zaměřená.
Vzhledem k faktu, že SŽDC je podnikající firma, tak předpokládám, že firma SZDC se vyjadřuje za účelem, jestli z provozu této tratě bude zisk do firmy SŽDC.
Najděte mi prosím přímo zdoj. Nikoliv zdroj z úst JPP. Byť se jedná o JPP ze SŽ. Já jsem si prošel vystavené zprávy z NKÚ na jejich webu a nic takového jsem nenašel. Jediná zmínka tam byla o nepotřebnosti PRAVIDELNÉ údržby nepoužívaných tartí, pokud na nich není zájem nebo neprobíhají jednání o provozu. Což v případě této trati neplatí.
Zdroj z kterého jsem čerpal – tvrzení pana Ing. Pavla jako člena širšího vedení firmy SŽDC – jsem uvedl
… Tedy nerozumím proč se mě ptáte na to, co z čeho on čerpal… Položte tedy prosím dotaz přímo jemu.
Jiří Pavel, ředitel Odboru strategie Správy železnic
Jiří Pavel, ředitel Odboru strategie Správy železnic
Plán na prelozku I/13 do tělesa Koziny vznikl už v 70.letech a zhruba od té doby docházelo k útlumu.
Na Kozí dráze již začala nová sezona tur.vlaků.Lze se někde dopídid,jak dopadla ta loňská? Náklady,tržby,obsazenost spojů .
To je úplně jedno. Nejezdí se k lanovce => většinový turistický cíl „normálních“ lidí je nedostupný, produkt „uměle“ nepoužitelný, z jakýchkoli výsledků nelze nic dovodit o tom, jak by to bylo, kdyby to fungovalo plnohodnotně.
Médii proběhl celkový součet cestujících za sezónu a bylo jich 22 tisíc.
Zároveň dodávám, že dnes je průměrný počet na méně vytížené spoje ráno/večer cca 5 – 8 cestujících, na spoje v denní době je to 15 – 25 cestujících. A to i přes sabotáž Jakuba Jeřábka, co by strůjce JŘ, který má souběh s BUSy a navíc některé spoje na KD v nevhodné poloze, viz třeba vlak v 7:36h z DC do Telnice.
Tak pan ministr se diví, jak nehospodárně se vynaložilo 37,5 milionu na obnovu dráhy?
To já se divím, kde bere odvahu k takovým vyjádřením ve srovnání např. s tím, že každý poslanec dostává jen na paušálních náhradách minimálně 47 200 Kč nezdaněných
měsíčně. To je jen za Sněmovnu 9,5 milionu měsíčně. A tyto náhrady se vyplácely i v době covidu, tedy v době kdy nikdo nemohl cestovat, pořádat schůze, mítingy ani posezení v hospodách.
Asi je to o těch rozpočtových prioritách, jak se říká…
Asi by bylo fajn kdyby začli opravenou trať využívat i společnosti které sídlí okolo místo kamionů.
Určitě by se daly zavážet rohlíky.
https://mapy.cz/s/pozohufagu
Tihle taky. A žádné prakoviště před plotem! Budou skladovat až toho bude tolik, aby se to vyplatilo vlakem a žádné just in time.
Železniční povinnost nade vše… 🙁
Tzv. Just in vlak.
A něco brání těm místním firmám u této tratě, aby se spojily, pronajali si tu trať coby vlečku a provozovali tu trať dle své libosti a za své?
V ČR je v provozu tisíce kilometrů vleček, čili firem, které lze najmout k provozu vlečky je spousty.
Nemají tratě na rozdíl od vleček úplně jiné parametry, jiné zabezpečení a jiné podmínky?
A?
Proč by tu trať měli provozovat jako vlečku, když souběžně má zájem i Ústecký kraj o osobní dopravu?
A něco kraji brání, aby si tu trať převzal? Ne, nebrání.
Nějak si protiřečíte. Nejprve píšete o vlečce v provozu nákladních dopravců, po mojí připomínce to přetáčíte k provozování tratě krajem.
P. S. Stejně tak nic nebrání „Dobré správě“ v tom, aby ji provozovala, když za účelem provozování drah byla zřízena.
Vždyť Pražský kraj provozuje spousty kilometrů kolejových tratí (skrzevá svoji firmu DP Praha).
A tento kraj staví další kilometry kolejových tratí, některé dokonce v tunelech.
Podobně viz zájem Moravskoslezského kraje o stavbu nové kolejové tratě směr Karviná
Brání něco podobného Ústeckému kraji?
Proč by tu trať degradovali na vlečku? A proč by si ji pronajímali, když si nepronajímají ani chodník ani vodovod v ulici?
Jednou je to veřejná železniční trať, tak tam může každý, kdo má na to licenci.
Jak říká šéf Nejvyššího kontrolního úřadu = na současnou úroveň dotací náš stát nemá, ani zdaleka nemá.
Čili spousta vedlejších tratí logicky bude státních dotací… Zachová si státní dotace aspoň 1/4 současné sítě SŽDC?
oprava:
Čili spousta vedlejších tratí logicky bude BEZ státních dotací…
Tak jim podejte výhodnější nabídku a to vč. času nakládky a vykládky u zákazníka.
A raději rychle, nebo jim někdo uvalí cyklistickou povinnost vozit všecko cyklostezkou.
Momentálně obchodní sci-fi.
To je takový hezký cimrmanovský – nákladní vlaky tam jezdit sice můžou, ale jenom prázdný… Má to navíc jednu velkou výhodu. Lokomotiva má nižší spotřebu když tahá jenom prázdný vagony.
Inu vypadá to, že firma SŽDC se bude muset zamyslet nad radikální úpravou ceníku. A poté se ukáže reálný zájem jestli nějaká děčínská opravna si radši své vagony nebude dlouhodobě parkovat na některé z oněch 4 tisíc kilometrů vleček, co jsou provozovány v ČR. Třeba na těch vlečkách, co jsou patrně prázdné přímo v Děčíně https://mapy.cz/s/kakafovegu Vždyť už dneska víme, že firma SŽDC si z tržeb od dopravců nevydělá ani na většinu výplat odborníků na řízení provozu (výpravčích). Za rok 2021 od všech dopravců (nejen nákladních) firma SŽDC utržila 3,7 miliardy. A kde tedy vzít peníze na provoz baráků SŽDC?… Číst vice »
Už se prosím vypněte!!
Chcete rozporovat, že je nesmysl zprovozňovat trať za účelem parkování vagonů pro děčínský vagonový garážservis, když v Děčína a v okolí je spousta vleček, leckdy prázdných?
Nesmysl je to zvláště, když si na takové skopičiny nevydělá firma SŽDC.
A ani dosavadní výše dotací na běžnou údržbu tratí nestačí firmě SŽDC … například letos prosí firma SŽDC o další dotace ve výši 2 miliard navíc… Kde na to vzít pro nenasytné nenažrance nádražácké ???
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-chce-vice-penez-na-udrzbu-trati-146427/
Proč firma SŽDC nezdraží svůj ceník, který prý už šestým rokem je stejný ???
https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=678947&typ=UPLNY
Ta trať není vlečka, opraví se zbytek, který byl uměle politicky zničen a bude se tam vozit několik dlouhých let rubanina sakra dlouhého tunelu na VRT od Chlumce. Pokud se opraví celá, bude po ní přístup i do Krupky, která je památkou UNESCO. Navíc je to zkratka pro vlaky podél Krušných hor, která je o 8 km kratší než trať přes Ústí. Není to mrtvé místo.
„opraví SE“… ne, ne, nic SE samo neopraví.
Když vymyslíte, kdo ty potřebné peníze zaplatí…. a stát to nebude
Zkratka…z hlediska nákladů železničního nákladního dopravce nebude Kozí dráha nikdy moci konkurovat údolní elektrizované trati. Navíc už od dob ATE nebyla nikdy v zisku a větší přepravy vidím jen se zavedením železniční povinnosti…. Protože při současné faktické státní podpoře silniční dopravy nemá železniční žádnou šanci. Zelené kecy na papíře zisk nevytváří. To současně není v rozporu se záměry ČDC, je potřeba si uvědomit, co dopravce skutečně chce.
To se jen tak nestane, protože jak píše:
„…(SŽ/DC)…nevydělá ani na většinu výplat odborníků na řízení provozu (výpravčích)…
A proto propustili signalistu na stavědle v Koryčanech.
Ten jim to teď tady dává sežrat, když se níže ptá: ….Kde na to vzít pro nenasytné nenažrance nádražácké ???
Ocitujte to prosím celé… Tak o5 to opíšu, protože co jsem napsal, napsal jsem v určitém kontextu, který jste ráčil vynechati: „Chcete rozporovat, že je nesmysl zprovozňovat trať za účelem parkování vagonů pro děčínský vagonový garážservis, když v Děčína a v okolí je spousta vleček, leckdy prázdných? Nesmysl je to zvláště, když si na takové skopičiny nevydělá firma SŽDC. A ani dosavadní výše dotací na běžnou údržbu tratí nestačí firmě SŽDC … například letos prosí firma SŽDC o další dotace ve výši 2 miliard navíc… Kde na to vzít pro nenasytné nenažrance nádražácké ??? https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-chce-vice-penez-na-udrzbu-trati-146427/ Proč firma SŽDC nezdraží svůj… Číst vice »
Dovolil bych si upozornit, že SŽDC je již více než tři roky jen SŽ a navíc to není firma, ale státní organisace, jejímž účelem není vydělat, ale spravovat státní majetek (tedy provozovat dráhy) dle zákona.
Kdyby se železnice měla provozovat na komerčním principu, patrně by nebyla v provozu vůbec.
Dovolím si oponovat Dle právního řádu se SŽDC řídí zákonem o státním podniku a tato firma podniká (viz obory podnikání SŽDC zapsané v Obchodním rejstříku). A podnikání je činnost za účelem zisku.
Takto je to už od roku 2003. Má úcta.
https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=678947&typ=UPLNY
Rozlišujte „předmět činnosti“ (nikoliv primárně za účelem zisku – specifikum státní organizace) od „předmětů podnikání“ (za účelem zisku). A povšimněte si, které záležitosti jsou ve které kategorii.
Mmch. toto vám zde píši již poněkolikáté, přesto pořád „jedete svou“.
A pak z Právního řádu zjistím, že firma SŽDC se řídí zákonem o státním podniku.
SŽ je státní organizace, což je specifická forma státního podniku, jehož činnost NEMUSÍ mít za cíl zisk. Takže si jděte nastudovat základy ekonomie než tu začněte trollit.
Nic takového co píšete, v Právním řádu není.
Ano, chápu. Např. v §19 zákona 77/2002 je … cituji: „… pokud tento zákon nestanoví jinak“
ČIli na první pohled to je matoucí. Ale na druhý pohled je to jasné, neboť zákon jinak nestanoví.
Budou zeminou z tunelů zasypávat nějaký vytěžený uhelný důl?
To by byla hovadina. Existují rozumné ideové projekty na jejich zaplavení a využití jako nádrží pro provoz přečerpávacích vodních elektráren.
Úplně u všech?
Tam, kde lze vyžívat výškových rozdílů. Ale i kdyby se z vytěžených lomů udělaly rekreační vodní plochy nebo zásobárny pitné vody, je to rozumnější než je zasypat. Vody v krajině bude ubývat.
Jedno je jasné: Požadavky zákazníků se mohou měnit a taky že se mění.
Má tedy Správa reagovat na změny vnějších podmínek? Nebo se spokojí s červeným terčem a hejtováním všech okolo?
Správný postup by měl být takový, že Správa plní příkazy, které dostane od státu. Na rozhodování a vydávání těch příkazů má stát jiné struktury.
Ne. Státní podnik Správa železnic, s.o. má postupovat podle zákona. Tj. tato firma podniká, a tedy má se chovat tak, aby dosáhla zisku.
Dle zveřejněných výročních zpráv tato firma byla za posledních 5 let ve ztrátě v řádech stovek milionů či miliard. K čemu je státu taková neschopná firma? Prodat nebo zrušit.
A předpokládám, že na statutáry této firmy může brzy dopadnout prošetřování v souvislosti s eventuelním porušováním povinnosti při správě cizího majetku a při eventuelním dotačním podvodu. Nenastal čas, aby soud vyjevil svůj názor?
Omyl. Správa není obchodní společnost a byla zřízena zvláštním zákonem 77/2002.
Firma SŽDC se řídí zákonem o státním podniku a podniká, jak vyplývá z Právního řádu ČR.
To říkal kdo? A jak z toho vyplývá, že musí dosahovat zisku?
Právní řád říká obě skutečnosti, které jsem napsal.
Např. § 19 zákona mj. o SŽDC 77/2002.
Zákon o státním podniku se na Správu železnic vztahuje jen omezeně. Ale budiž, kde je v zákoně o státním podniku 77/1997 uvedeno, že se státní podnik musí chovat tak, aby dosahoval zisku?
Nevkládejte mi do úst co jsem neřekl. Já mluvil o Právním řádu ČR.
Takže si najděte jak je Právním řádem definováno podnikání.
Má úcta
Vaše neúcta.
Úcta vůči ostatním by vypadala jinak.
TVL, to snad není ani možný… Když už se tady chceš ohánět teorií, tak tu teorii aspoň pořádně opiš. Hint: Ctrl+C, Ctrl+V. Podnikání = samostatná výdělečná činnost vykonávaná na vlastní účet a odpovědnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Abychom mohli hovořit o podnikání, musí být kumulativně (tj. současně) naplněny tyto předpoklady: 1) samostatnost – předpokládá, že osoba, která danou činnost vykonává, je schopna zcela podle svého uvážení rozhodovat o tom, jakým způsobem bude svou činnost organizovat, kde a kdy ji bude vykonávat atp.; 2) výdělečnost – znamená, že daná činnost, případně výsledky… Číst vice »
#potenciál #výletyzPrahy #výletyzOstravy #výletyzBrna #výletyzBřeclavi #výletyzChebu #výletyzBruntálu #výletyzPortugalska #šotoonanie #stovkymega #právonaprojíždění #trubkadokolejí #ledvinka #foťáček
#vyfotíme si 810 s mechanikama v Křinci a pak tu hejtujeme foťáčky
Pokud se nedovede postarat o svěřený majetek( dráhu dostaly převodem od státu zdarma) ať ji za rozumnou cenu prodají.
souhlas.
SŽ žádné tratě nevlastní, proto je nemůže prodat.Je to jen firma“ Správa železnic“ a spravuje státní majetek.
Zvláštní, že když ČD převáděly pozemky pod tratí na SŽ(DC), tak Správa cálovala.
Ale v principu nic nebrání převedení pozemků ze státu na kraj nebo svazek obcí. Jo kdyby si tak stát mohl na správu najmout firmu, podobně jako si Svazek obcí najímá firmu na správu… No nic, víc to rozvádět nebudu.
Necálovala Správa, cáloval stát. Státu je (většinou) celkem jedno, ze které kapsy ty prachy vyndá.
Kdo dostal co od státu zdarma?
Dráha je státní.
Tak si to shrňme. Přes 100 diskuzních příspěvků a ani v jednom není nějak podrobně uvedeno/ozdrojováno k jakému výdělečnému účelu by měla tato trať posloužit.
Chápu, že pro vlakomilce jejich srdíčko zaplesá, když si můžou nafotit další (prázdné) vlaky pendlující bez užitku. Akorát zbývá, aby si svůj koníček platili ze své kapsičky.
V této zemi žije nějakých 10 milionů obyvatel. Všichni výděleční přispívají na hasiče, policii, knihovny, kulturní památky…
A představte si, že nemáme ozdrojováno kolik z nich tyto služby využije, my to prostě nevíme. A přesto tady ty možnosti budou s námi. Představte si, že i veřejná doprava tady bude dále. Zlepšovat je co!
V principu si na sebe nevydělá ani vodovod a kanalizace. #cholera
Jde jen o to vynaložit prostředky účelně. Zvedací most v Lužci budiž pomníkem státních institucí, které spolu nemluví. Pořád si myslím, že to šlo řešit krátkým zvýšením trati alá svážný pahrbek.
„Jde jen o to vynaložit prostředky účelně.“
To snad všude, u státu, v rodině, u soukromníka…
Já jsem pouze vysvětloval tomu pánovi, že ne všechny obory si na sebe přímo vydělají.
Tak víme, že třebas formani a koňské poštovní dostavníky to neustály, zejména vlivem železnice.
A že by někdo uvažoval o dotování flotily formanských vozů a poštovních dostavníků, když koní v ČR je 0,1 milionu ?
https://www.jezdci.cz/clanky/pocet-koni-v-cr-stale-roste-ke-konci-roku-2022-jich-bylo-uz-101887/
P.S. To je pouze absurdní příklad, nemyslím to vážně.
Srovnáváte dvě hodně vzdálené doby. V devatenáctém století neznal nikdo přetížené cesty, nebylo tolik nehod. Ano, bavím se o externalitách. Zkuste dát věci do souvislostí a nesrovnávejte nesrovnatelné.
Ani Švýcaři nemají na vyhazování a cpou peníze do kolejí.
Evidentně i na olcita, protože jinak si nedokážu představit náklady na jeho léčbu
Podle čeho usuzujete, že budou prázdné?
Protože nepředpokládám, že by pasažéři na této trati byli pravidelně ochotni platit jízdné, které by pokrylo alespoň náklady, tj. za rok 2021 by šlo o jízdné v celorepublikovém průměru cca 9 Kč/km/jednoho pasažéra ve vlaku.
Jízdné nikdy náklady nepokryje. A pořád nevím, jak to dle vaší nesmyslné logiky souvisí s přepravní poptávkou.
Nevím co nesmyslného na logice, že můžu utratit POUZE tolik, kolik vydělám.
Právě naopak = tato logika je základem fungování naší společnosti.
Veřejná doprava je služba, ta nemá vydělávat, ta má sloužit lidem. Pokud by se měla zaplatit jen z jízdného, tak by jízdenka stála tolik, že by tím nikdo nejezdil (tolik by za jízdenku nedali snad ani šotouši). Je spousta věcí, která je dotovaná z veřejných peněz, prostě se s tím smiřte, svět takhle funguje.
A pak si přečtete vyjádření šéfa NKÚ ohledně dotací. A rázem jste zpátky v realitě ze šotosnů.
To nechápe nikdo a zřejmě ani vtvt, Axel, Olcit sám.
Když jdete na hrad nebo zámek, taky neplatíte vstupné, které pokryje celý provoz.
Ve spoustě případů ano.
Vzdušné zámky se nepočítají.
Asi by jste se hodně divil kolik giga prachů z našich kapes se nalilo do hnijící mrtvoly jménem ČSA která pouze a jenom požírá naše prachy. Za to by se mohlo opravit dvacet Kozích drah a ještě by zbylo na korupci.
Nerozporuji. Souhlasím s Vámi. Ale je to nějaký důvod, že když udělám jednu chybu, tak budu dělat další chyby? Není lepší se z chyby poučit a dalším chybám předcházet?
Navrhuji, aby jste vaše označení tady z Olcita změnil na Předecházeče chyb! Co vy na to?
Nikoliv. Jezdívám dálkovým vlakem. A proto mě zajímá jestli brzo:
– nebude škrtnuto třebas 90% dálkových vlaků a
– nebude zdražena jízdné ve zbylých dálkových vlacích třebas na 9x násobek
Ne, nebude. Co tam máte dál?
Dotaz pro redakci: Bylo by možné trvale zablokovat přispěvovatele Oltcit, neb opětovně s prominutím zasírá diskusi pod články naprostými hovadinami. A přimlouval bych se za okamžité zablokování jeho osoby pod dalšími nicky, protože on to prostě bez zasírání diskusí pod články nevydrží a jeho sloh je natolik charakteristický, že ho lze objevit hned, jakmile si zase nick změní. Předem děkuji za pochopení.
S částí Vašeho názoru se to má jak s většinou diskuzních příspěvků šotoušů… většinou „těsně vedle“
1.Používám jeden nick.
2.Můj nick je Olcit, nikoliv Oltcit.
A vzhledem k tomu, že firma SŽDC si na své útraty ani na tuto trať nevydělá, nýbrž (zne)užívá na tyto účely dotace od státu, tak mé názory jsou relevantní jako jeden z názorů normálních daňových poplatníků. Neboť cestu vlakem si pravidelně platí cca 0,8 milionu obyvatel ČR.
Ale Axeli, známe svý papnhajmský.
Jo a co vtvt a Axel?
Také se přimlouvám, je to tady zcela zaplevelené od Axela. Stále mele svou a jen občas přidá něco k obveselení jako golf, dinoparky, tanky …
Souhlas. 1) pan Axel tu drtivou většinu příspěvků jen kopíruje. 2) dotazy, které tu pokládá, má směřovat na příslušná místa. My diskutující s tím nic neuděláme. 3) nezná základní pojmy. Používá název neexistující firmy a nezná pojem veřejná služba.
Stačilo by na dotazy dotčeného neodpovídat. Stejně jako tenhle člověk potřebuje psát slohy a nesmysly, jsou tu stejní lidi jako on – musí odpovědět za každou cenu a tim jeho trollování podporovat.
Olcita nechat, vzorově se s ním „ubíjí čas bezúčelně“ (nebo jak to Kryton říkal). Člověk hned zapomene na problémy, když se nestačí divit, co dokáže Olcit smotat dohromady.
A je to tady 🙂 Zvedne SŽ hozenou rukavici? 🙂
Nepochybně. Začne se zpracováním dokumentu o konkretizaci realizace, podle vzoru sdělení z jisté organizační složky. Citace je uvedena ve zprávě DI
https://www.dicr.cz/files/uploads/Zpravy/MU/DI_Kdyne_200909.pdf
na straně 58, v pátém a šestém řádku shora. Oceňuji, že se někdo odvážil takové recese. Kdybych znal autora, za vtip a statečnost bych mu zaplatil panáka.
„Odstranění náletových dřevin je součástí běžné údržby“. Souhlasím, nechápu tak jak se může stát že trať zaroste pokud správce infrastruktury pravidelně provádí běžnou údržbu. Mimochodem oprava vyžilých pražců součástí běžné údržby není? Součástí čeho tedy je?
Protože než se kvůli tomu spustil humbuk zaznamenala „běžná údržba“ správné vypisování částek do těch správných kolonek, nic víc nic míň.
Tím se opětovně potvrzuje, že pokud by trať byla zrušena/zakonzervována/atd. tak by došlo k ponížení celkové částky na opravy tratí, protože ona částka by již nemohla existovat a neexistující částku nelze tudíž zapsat do jiné, správné kolonky (jiné trati).
Tohle netřeba komentovat. V porovnání co se za stamilióny vyhazuje za mnohdy nesmyslné podchody, zábradlí a spousty nových předimenzovaných staveb, jejichž účelnost je mnohdy sporná, se v tomto případě řeší drobné. A teď už asi jen z principu nikdo u SŽ nechce říct, Alejo. Situace se za roky změnila, měníme názor i my. Ale bohužel, zde platí, že až ješitnost na prvním místě …
Když si pročtete rozhovor s odborným náměstkem pro státní rozpočet, tak je zřejmé, že peníze na ptákoviny typu dvojité zábradlí na vlakové zastávce se budou škrtat velmi brzy
https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/v-mediich/2023/rozhovor-s-namestkem-ministra-financi-ma-50947/
Tipuji, že ve firmě SŽDC budou velmi velmi rádi, když státní dotace budou zachovány pro třetinu sítě SŽDC.
A já si zase tipnu, že jste vedle, jak ta jedle.
Myslíte, že jsem přestřelil? Tj. že SŽDC usiluje o zachování financí pouze do čtvrtiny své sítě? Tj. transevropské tratě a něco málo k tomu?
Už konečně vím co znamená, když někdo něco hejtuje. František dálnice a Olcit železnici. Škoda, že se vyjadřují ke všem, těm věcem. Olcit o této dráze nic neví, nikdy tam nebyl, nezná souvislosti, ale kecá o tom. Doporučuji politiku, tam se může uklidnit.
Vlakem jsem jezdíval už na střední. A pak ještě víc. Dneska jezdím s IN100.
A zajímá mě, jestli dálková železniční doprava dopadne tak, že se škrtne třebas 90% dálkových vlaků a ve zbylých vlacích stoupne jízdné třebas 9x víc.
Vy už těch procentech máte nějaký bordel. Nejdřív to byla třetina, pak čtvrtina a teď už jen 10%? To je ta inflace v praxi?
Tak je logické, že v rámci sebezáchovy nádražáci velmi chotně vypnou peníze cca do třetiny tratí.
Vypnutí peněz do druhé třetiny tratí bude provázeno urputnými stávkami, takže se protáhne.
No a až se ukáže skutečný rozsah škod, které železniční dopravě způsobí stávkofanatici. Čili pak bude jasné, jestli se vypínat peníze i některé transevropské tratě.
Dost by mě překvapilo, kdyby nádražáci konečně popadli rozum do hrsti a chovali se jak navrhuje Ing. Pohl (=“železnice je komplement nikoliv konkurent“)… viz Metrans, který na jednu smlouvu/fakturu za dopravu zrealizuje jak železniční dopravu na dálku, tak kaminovou dopravu na posledních pár desítek kilometrů.
Vy jste ani přestřelíte nemohl. S vaším SŽDC to ani jinak nejde
tak už se ten zbytek konečne opraví? snad čd catgo pomůže přesvědčit idioty ze sždc aby to konečně opravili, hlavne že pičujou na slovaky at si daj koleje do pořádku, no měli by to udělat i u nás.
Pletete si SZ, CD a CD Cargo.
To doufám, že to management zvládne. Měli by bojovat o každý kšeft, zejména teď, když spousta zákazníků odchází. A ten vulgární selský dovětek je neoprávněný Jardo, Českým drahám vadí poškozování jejich souprav a ne Správě železnic, ti tam nepůsobí.
Krásný případ toho, jak je krátkozraké nechat tratě chátrat a později zjistit, že se trať vlastně hodí. Pan Řiman z ODS zastavil provoz na trati Tanvald -Harrachov z důvodu oprav, které nechtěl platit. A dnes ? Vytížené vlaky a čilý přeshraniční provoz.
Právě že trať se nehodí k ničemu. O tom to je.
Kdyby se trať k něčemu hodila, tak by byla provozována podobně jako dalších cca 4 tisíce kilometrů železničních tratí … tj. bez státních dotací.
Třeba by i byla, monopol na správu tratí má u nás ale SŽ a ta se té trati ve prospěch jiného subjektu nevzdala.
Ne, firma SŽDC nemá monopol na správu kolejových tratí.
Z 14 tisíc kolejových tratí v ČR je:
– v SŽDC cca 9,5 tisíce km
– městských (tram/metro) cca 0,5 tisíce km
– privátních cca 4 tisíce km.
Ostatně víme, že SŽDC nemá zájem spravovat vedlejší tratě. Viz nezájem firmy SŽDC o účast v soutěži o provoz městských kolejí na Šumpersku
https://zdopravy.cz/obce-podel-desne-hledaji-v-soutezi-provozovatele-trate-do-koutu-sprava-zeleznic-zajem-nema-66437/
Copak tramvaj nebo metro vozí náklady? Bavíme se o železniční dopravě, kde jezdí vlaky, ne metro ani tramvaj.
https://radiozurnal.rozhlas.cz/kdyz-pasazeri-v-noci-opusti-metro-zacne-se-dit-spousta-zajimavych-veci-objevila-7932426
Nemáte těch celkových km nejak málo? Zapomněl jste tam důlní vláčky a kolejiste, které mají děti v pokojíčku 😀
Mluvím o tratích, které jsou v gesci Drážního úřadu a to konkrétně o těch po kterých jezdí vlaky se standartní šířkou kolejí.
Např. vlaky metra normálně jezdí po železničních kolejích. viz doprava hotového metra z ČR do Varšavy.
Protože se tam jen metro převáží, ale jeho charakter dopravy je jiný, i když má stejný rozchod. Zkuste postavit metro v 3tisícovém městečku a uvidíme jak vám to bude vydělávat :D.
To nepochopí.. To je nad síly místního spamBota.
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
zapsáno 1. ledna 2003
vymazáno 14. ledna 2020
Správa železnic, státní organizace
zapsáno 14. ledna 2020
A městské koleje jsou co za terminus technikus?
Viz např. rozdělení produktů firmou Stadler, tj. „Transport miejski“
https://www.stadlerrail.com/pl/produkty/
Tak jsem zvědav na perpektivu tak minoritní záliby nemnohých šoto, jakou jsou tratě o nichž je článek, které bez státních dotací jsou úplně nanic.
Víme totiž, že česká společnost opuští drahé koníčky.
Viz krach jednoho z největších českých obchodů pro golfisty, protože se prodává míň a míň golfového vybavení.
https://archiv.hn.cz/c1-67195160-i-golfisti-zacali-setrit-zkrachoval-predni-cesky-prodejce-vybaveni
Tak porovnávat golfový obchod s železniční infrastrukturou, to už chce fištróna :D.
Proč oboje je nadmíru nákladný koníček pro fajnšmejkry.
Ale máte pravdu, že rozdíl se najde… Goflisti si obvykle své povyražení platí z vlastní kapsy. Zatímco u šotoušů je kdovíproč zakořeněno, že jejich vláčkovou obsesi mají platit zejména ostatní daňoví poplatníci a to vesměs na státní dluh.
Já občas jezdím třeba 810tkou, abych se někam dostal. Takže jsem podle Vás šotouš a, mám to jako koníčka? 😀
Kdybyste platil reálné náklady Vaší dopravy vlakem 810, tak v naprosté většině regionů byste zvolil jinou formu dopravy, ledaže byste to měl jako koníčka.
A IZS, na to taky budete chtít fakturu, když ji náhodou využijete?
Opravovat nádraží pro to, aby se na nich odstavovaly vagóny – to je důsledkem českého nešvaru, kdy vlastník (uživatel) vagónů za jejich odstavení nic neplatí. Chápu, že Ryko ty kapacity potřebuje, a bude potřebovat zejména až bude rekonstruována pravobřežka a žst. Děčín východ dolní, ale jako argument pro opravu nádraží na Kozině je to poněkud zcestné. Bylo by fajn, aby se v takovém případě na opravě Ryko finančně podílelo. Nakládce dřeva fandím, ale potenciál odvozu rubaniny z Krušnohorského tunelu na Kozině musel vymyslet nějaký chorý mozek. Portál tunelu má být přibližně na kótě 210 (pod silnicí I/13), zatímco žst. Chlumec… Číst vice »
Bohužel tenhle „nešvar“ vidíme v německém příhraničí všude. Zatímco v SRN při delším pobytu z viny dopravce platí, u nás jsou vozy či vlaky celé dny rozmístěné po stanicích.
Souhlas. Ono jak fanatičtí nádražáci napínají tětivu trpělivosti občanů, tím jak nádražáci obrovsky přemrštěně čerpají státní dotace leckdy na ptákoviny… to bude mazec, až tětiva praskne…. Vypne se provoz z nedostatku peněz třebas na 90% sítě SŽDC?
Je to podobné jako když SAZKA definitivně naštvala své věřitele, když ekonomicky prodělečná SAZKA vyměňovala 5 let staré Volvo XC90 za Audi Q7… Zanedlouho nastala insolvence SAZKy.
Hlavně ale, že potěšila Vysočany a okolí stovkami nákladních automobilů se sutinami bořené ČKD a materiálem na stavěnou sportovní halu, když nevyužila původní průmyslové vlečky do areálu, že. Ty silnice se pak opravovaly vyloženě zadarmo, nemluvě o zdraví lidí. 🙂
Že se nevyužila původní průmyslová vlečka do areálu? Při tehdejším silničním a tramvajovém provozu na Českomoravské ulici jedině v noci. To by ovšem místním kvůli hluku vadilo mnohem víc.
No jo, abyste si do nádražáků nekopl.
Až nádražáci nebudou živi zejména z dotací, většina z nich, tak odpadne důvod, abych já jako daňový poplatník hodnotil účelnost dotací pro nádražáky.
Za což se samozřejmě platí i u nás.
A stejný nešvar panuje i na silnicích. Uživatelé aut jsou v mnohem větší míře zvyklí parkovat zadarmo na obecním pozemku. A když mají platit tak je problém.
To je v 90% případů mezi obcí a nimi, a kde je to opravdu problém tak se to zpoplatňuje.
Naopak na všemi daňovími poplatníky státu dotované železnici, se ještě nepodařil ani ten první krok, místo toho se před 15ti lety masivně „šetřilo“ vytrháváním odstavných kolejí.
Jo jasně, SŽ sere na údržbu, tak do toho zamotáte řidiče, čarodějnice, nebo cokoliv, co zrovna nenávidíte.
Ano, je to veřejné parkoviště, tedy je určené komukoliv z veřejnosti. Veřejnost není omezena na veřejné činitele.
„…neřkuli třeba přímo na nové trati …“ Ono to obyčejně bývá tak, že první se staví mosty a tunely… Tunely se navíc většinou razí z obou stran současně. Ale bývaly časy, že součástí každé větší inženýrské stavby byla dočasná stavební úzkorozchodka, která sloužila právě tomuto účelu. (Dneska už je asi nikdo nespočítá, ale ing. Bauer ve svých knihách odhaduje, že průmyslových, stavebních a jiných účelových a většinou dočasných úzkorozchodek, které běžně sloužily až do 50. let, tu bývaly jednotky tisíc km.) No, dneska aby úzkorozchodnou mašinu člověk hledal s lucernou v poledne, ale proč by se nemohl pro tento účel… Číst vice »
Ale bývaly časy, že … nebyla elektřina.
To mají ty zemní práce dělt lopatou, přestože bagr už byl vynalezen?
Argumentační faul. Je řeč o dopravě, nikoli o zemních pracích.
BTW, stavební drážky fungovaly ještě i dlouho po tom, kdy byl vynalezen bagr, dokonce ještě i v době, kdy byly na velkých stavbách masově nasazeny sklápěčky T 111 a P V3S.
Tak vzhledem k tomu, že ražba tunelu bude trvat třeba až 10 let, nějaká dočasná infrastruktura se tam klidně vyplatí. Možná by to mohla být i nákladní lanovka. Od toho bude také hodnocení EIA, aby stanovilo podmínky pro minimalizaci negativncíh dopadů v průběhu výstavby. Ale dává mi mnohem větší smysl vozit rubaninu po trati 130, která je na přibližně stejné výškové úrovni a blíže, než ji vozit přes Kozinu. Tam bylo asi přání autora k rekonstrukci Koziny otcem logisticky naprosto zcestné myšlenky.
Což samozřejmě není pravda, protože za obsazení dopravní/manipulační koleje se platí.
Navíc, někde ty vozy nebo vlaky odstavit musíte, nebo si myslíte, že 100% vozů musí někde pendlovat?
Např. v létě se vozí méně uhlí než v zimě.
Agrár se nejvíc vozí na podzim a v zimě. Teď, díky Ukrajině (Rusku) se vozí celoročně.
A dalo by se pokračovat dále.
Správa železnic by také mohla vysvětlit, jak je vůbec možné, že jsou koleje jen tak zarostlé náletovými dřevinami, ačkoliv nejsou zrušené… jak to, že toto neprobíhá zcela automaticky a pravidelně. Jinak díky za komplexní článek.
To je velmi zajímavé, fakturace na údržbu běží, ale náletové dřeviny se vysekávají až teď na popud ČD Cargo, ale budme radi aspon za to…
Zajímavé to není. Je to normální v každé firmě, která má vysoké fixní náklady.
Viz praktický příklad jak vysoké fixní náklady „rdousí“ firmu https://youtu.be/hJOm_X1hdH8?t=870
Jenže vtip je v tom, že SŽ tabulkově ty věci dělá a účtuje, ale v reálu jaksi nic neprobíhá.
Aha, Vy nechápete princip fixních nákladů a jejich klíčování.
Přiznám se, že nechápu tu obcesi pár tisíc fanatických nádražních důchodců a režijkářů, proč by na tuto trať měly jít státní dotace. Neboť dopravce ČD Cargo přece nenabízí, že by firmě SŽDC zaplatil náklady spojené s touto zombie tratí. Neexistuje nějaké základní lidské právo garantované Ústavním pořádkem, aby kdejaké koleje byly dotovány. Za to existují základní lidská práva garatované Ústavním pořádkem, u kterých hrozí jejich porušování cituji z Listiny základních lidských práv a svobod 2/1993 Sb. „Každý má právo na ochranu zdraví. Občané mají na základě veřejného pojištění právo na BEZLATNOU zdravotní péči a na zdravotní pomůcky za podmínek, které… Číst vice »
Konkrétně se nebudu ke Kozí dráze vyjadřovat, nejsem z regionu a nemám dost informací. Obecně jsem pro dotování železnice, protože odlehčuje silnicím, životnímu prostředí a je mnohem bezpečnější.
Co se týče církví, tak tady mám za to, že by nemělo docházet vůbec k finančnímu propojení se státem.
Pouze jsem citoval z Ústavního pořádku.
O vláčcích v Ústavě ani ťuk.
Za to, aby rodiče měli kam dát své dítě do školy nebo aby občané našli pomoc s bolavými zuby … to se v Ústavě výslovně píše, že občanům je GARANTOVÁNO… A jakápak je realita???
Nechápu proč na dopravní web cpete takové blbosti 😀 Co to má co s dopravou dělat? Mimochodem to, že lidi jsou neschopní a bydlí tam kde jsou špatné podmínky nebo jsou neschopní ty věci najít(v tomhle případě kapacity), je čistě jejich problém.
Dovolím si protíotázku: A co má železniční doprava společného s dotacemi? Železniční doprava vznikla bez dotací, tak proč nynější firma SŽDC od dopravců za koleje utrží pouze cca 6% toho, co firma SŽDC dostane na dotacích?
Čili nastal čas se vrátit ke kořenům.
„Železniční doprava vznikla bez dotací…“ Nesmysl. Nastuduj si historii výstavby českých lokálek; prakticky všechny byly garantovány a/nebo subvencovány zemí nebo státem (viz např. proslulý „lokálkový“ zákon „O zvelebení železnictví nižšího řádu“ 8/1892 nebo starší „Zákon o lokálních drahách“ 56/1880). Ale i velké soukromé společnosti si našly způsoby, jak stát podojit. Po 20letém intermezzu (1855-1875), kdy stát dal od výstavby a provozu železnic ruce úplně pryč, především po státním krachu z r. 1873, kdy se hospodářský život řádně zadrhl, monarchie zjistila, že takhle to dál nepůjde a znovu začala dráhy budovat a financovat. Čím míň o něčem víš, tím víc o… Číst vice »
Asi tak. Mimojine rakousko projelo nejspíš válku s pruskem kvůli neschopnosti vlastních zeleznic
Byl to jeden z hlavních důvodů.
Severní dráha Ferdinandova určitě vznikla bez dotací.
Dotace jsou i v zahraničí. Je to dobře, protože kupříkladu umírá méně lidí.
Tak v zahraničí známe příklad takového Nizozemí, kde tamní železniční síť je cca 5x až 6x řidší než česká.
Zato v Nizozemí mají to co nemáme v ČR
– tratě po kterých pravidelně jezdí rychlovlaky do aglomerací v sousedních regionech
– kapacitní dálková nákladní doprava z nákladních hubů jako např. přístavy
– kapacitní rychlá vlaková doprava na letiště
Odlišnosti jsou, železniční síť dotovaná je.
To je nápad. Postavíme na Lipně přístav a z Černé v Pošumaví stačí kousek vlečky.
Akorát potom zplanýrovat Šumavu a máme to jak v Holandsku.
Zase řídkost v Nizozemí. STOP FLAŠINETU!!!
Omyl. To platí jenom pro páteřní trasu z Vídně na sever a z Břeclavi do Brna. Na trasu MSNB (Brno – Přerov, Nezamyslice – Šternberk) dostala KFNB státní subvenci pro zahájení výstavby i garanci úročení investovaného kapitálu. Ale tohle téma je na tuto diskusi příliš rozsáhlé.
Tak to zase úplně ne. Nebo se mají všichni sjíždět a stěhovat do přehlcených center? Ne, i toto by mělo být starostí státu. Ovšem, nedostatek lékařů nesouvisí s penězi (jako by se zrovna zubaři měli špatně), nýbrž s motivací tu kterou činnost tam či onde vůbec dělat.
Nedostatek lékařů souvisí s penězi – s tím co je hrazeno z pojištění a to nepokrývá ani cenu materiálu. Proto se zubaři naštvali a vykašlali se na pojištění a pak mohou kasírovat. Všichni by tady chtěli západní medicínu (a mají ji), ale platit západní peníze to už ne, to mají doktoři poslání. Ale za to se ovšem nenajíte. A jestli mě mají motivovat nemocní co chodí s každým prdem, a pak není čas na ty co péči skutečně potřebují, to Vás fakt nemotivuje. A ještě ty kecy, že peněz máme dost a poslání k posr….
K ochraně zdraví postačí nečíst Olcita vícejak dvakráte. Jinak pamatuji jak na té trati bylo rušno a motoráky svážely lidi do DC a vozily by dále nebýt nýmandů co umí nastavit jízdní řad tak aby to lidem nevyhovovalo a po poklesu přepravy se toho pod záminkou neužitečnosti rychle zbavit.
Jestli ono taky nešlo o takovou tu podružnost zvanou finance, že?
Cituji z loňské bilance regionální dopravy z jednoho nejmenovaného kraje:
„převažuje doprava auty – do zaměstnání, za kulturou, do školy a k lékaři se tak přepravuje stále více než 80%“ obyvatel onoho nejmenovaného kraje
„u autobusů kryly tržby náklady z 43%, u železnice je ten poměr nižší – jen 16%.“
Převažuje doprava auty. To je právě věc k zamyšlení. Zjevně nechápete, co je ve veřejném zájmu. U toho, co je ve veřejném zájmu předchází nabídka poptávce, nikoli obráceně.
Vzhledem k tomu, že vlaky dominantního pasažérského vlakového dopravce (ČD) byly vytíženy z 28%, tak se jeví, že prostě nabídka vlakové dopravy ZNAČNĚ PŘEVYŠUJE poptávku pasažérů.
Převažuje doprava auty. To je právě věc k zamyšlení. Zjevně nechápete, co je ve veřejném zájmu. U toho, co je ve veřejném zájmu předchází nabídka poptávce, nikoli obráceně.
Myslím že na silnicích by zrušení železnic bylo stěží viditelné.
Zbývajících asi 17 % přeprav sice není mnoho, ale vidět by rozhodně bylo. Vidět je ostatně i předchozí odliv, respektive příliv na silnice, v důsledku investičních priorit do té či oné infrastruktury.
Dle Ročenky dopravy Ministerstva dopravy byl podíl železnice na celkových pasažérských přepravních výkonech cca 8% (měřeno v osobo-kilometrech).
Našel jsem ročenku MD z r.2021, tak aby se vážení diskutující mohli pokochat i ostatními čísly a aby viděli, jestli trol informacemi manipuluje nebo ne, napíšu sem, jak to tam je: železnice:6.1%, autobusy:4.8%, letecká:3.8%, vodní:0.013%, veřejná městská:6.5%, individuální automobilová:78.7%. Z celku veřejné dopravy železnice:28.7% autobusy:22.7%, letecká:21.3%, lodní:0.06%, městská hromadná:30.7%. Celkem tam registrují 111721.4 km. https://www.sydos.cz/cs/rocenka_pdf/Rocenka_dopravy_2021.pdf
Tak si rozeberme např. poslední standartní rok před čínským virem, tj. 2019:
Přepravní výkon celkem (mil. oskm) : 107 miliard oskm
Železniční doprava 6,5 miliard oskm
Tj. v roce 2019 byl podíl železnice na celkové pasažérské přepravě cca 6%.
https://www.sydos.cz/cs/rocenka-2019/rocenka/htm_cz/cz19_511000.html
A proto je potřeba železnici zkvalitnit, v první řadě zrychlit. S bezpečností je na tom mnohonásoně lépe.
V pohodě. My zas nechápeme tvojí obcesi tady až do zblbnutí neustále psát tvoje světově ekonomický moudra, který sice jednotlivě jsou občas i pravda, ale jako souvislost s tématem úplně mimo mísu.
Spíš než diskuzi kolem kolejí bych doporučil nějaký fórum o makroekonomii. Tam jim můžeš vysvětlit že peníze nejsou, protože se opravily koleje do Horní Dolní.
Existuje i jiná legislativa než Ústava ČR a Listina základních práv a svobod (LZPS). Tuto legislativu je taky nutné dodržovat. Rozdíl je akorát v tom, že ostatní legislativa nesmí být v rozporu s Ústavou ani LZPS (kontrolní funkci vykonává Ústavní soud) a na rozdíl od Ústavy a LZPS je možné tuto ostatní legislativu měnit prostou většinou hlasů ve Sněmovně.
Prostá většina – 101 poslanců, ústavní většina – 120 poslanců a 54 senátorů.
Ne. Ústava je nadřazená ostatním právním normám s menší právní silou jakou jsou např. zákony či vyhlášky.
Ústava je nadřazená pouze v tom smyslu, že zákony nebo vyhlášky nesmí být s ní v rozporu. Kontrolním orgánem, který toho vyhodnocuje, je Ústavní soud.
Všechny právní normy mají stejnou váhu. Akorát je definováno pouze to, že musí být ve vzájemném souladu.
Zkusím to objasnit ještě polopaticky. Vyhlášky ministerstev musí být v souladu s příslušnými zákony. Zákony musí být v souladu s Ústavou.
Souhlas. A to je co jsem psal. Jestli snad nějaký zákon nutí stát dávat peníze na vlaky, které NEJSOU GARATOVÁNY Ústavou, zatímco státu chybí peníze na GARATOVANÉ PRÁVA daná Ústavou, tak je zřejmé, že nějaký zákon o vlacích je protiústavní.
Vrátím se k Vašemu úvodnímu textu. Právo na bezplatnou zdravotní péči je dané jen obecně. Když se bavíme třeba o dostupnosti zdravotní péče na venkově, tak Ústava neříká, že musí být lékař v každé vesnici. Že lékaři na venkově chybí, je smutný fakt, ale ten není sám o sobě v rozporu s Ústavou, když je možné dojet za zdravotní péčí do nějakého většího města. Bezplatné vzdělávání v základních a středních školách je garantováno. Opět platí to, že dle Ústavy není třeba, aby byla škola v každé vesnici, stačí, když je možné se tam dostat. A už vůbec není třeba brát… Číst vice »
Co myslíte, za jak dlouho bude podán podnět na Ústavní soud?
Když nádražáci dráždí občany takovými ptákovinami o kterých je tento článek?
Můžete začít hned 🙂 Tady máte odkaz, co je potřeba pro podání ústavní stížnosti 😛
https://www.usoud.cz/pruvodce-rizenim-o-ustavni-stiznosti
Jen upozorňuji, že musíte být v zastoupení advokáta.
Teoreticky bych mohl. Ale prakticky nemůžu, neboť zubaře mám a naše děti našly místo ve škole.
Tzn. já osobně nejsem „aktivně legitimován“, abych mohl s tímto k Ústavnímu soudu.
Podejte si podnět na adrese Húskova 1123/2, 618 00 Brno-Černovice. Jistě se jim zrovna na této adrese budou zabyvat.
Důležité je, že u řady práv zakotvených v LZPS je uvedeno jejich poskytování „v rozsahu stanoveném zákonem“.
Dovolím si zareagovat, že reagujete mimoběžně, neboť nic takového se nepíše ani jednoho co jsem citoval z Ústavního pořádku
Tj. Vámi zmíněné se nepíše v LZPS u ústavního práva na bezplatné:
a) základní a středoškolské vzdělání
b) zdravotní péči.
Zase lžeš.
LZPS čl. 31:
Každý má právo na ochranu zdraví. Občané mají na základě veřejného pojištění právo na bezplatnou zdravotní péči a na zdravotní pomůcky za podmínek, které stanoví zákon.
Prvně jste psal, že bezplatná zdravotní péče je „v rozsahu stanoveném zákonem“…
To je něco jiného, než citujete nyní.
Aha.
Nech se otestovat na Aspergerův syndrom. Třeba tě pak začneme tolerovat jako součást zdejšího folklóru a zacházet s tebou ohleduplněji a přiměřeně tvému stavu.
Nemůžu zato, že jste se přepsal.
A pak jste mě nepravdivě obvinil ze lži.
Zkuste vyměnit brýle za nějaké lepší, abyste to správně přečetl hned napoprvé.
Já si myslím, že nelžete, ale vůbec tomu nerozumíte a nechápete psaný text. Protože to co psal hank cituji: „Důležité je, že u řady práv zakotvených v LZPS je uvedeno jejich poskytování „v rozsahu stanoveném zákonem“.“, je v souladu s následným citovaným článkem č.31.
Jste fakt Čech?
U obou lidských práv, které jsem citoval, není dovětek „v rozsahu stanoveném zákonem“
Stačí se podívat do Listiny základních lidských práv a svobod 2/1993 Sb.
V tom případe viz: https://zdopravy.cz/cd-cargo-chce-na-kozi-drahu-nalozene-vozy-na-ni-zatim-nesmi-155184/#comment-991821
a nebo programátor.
Jako bonus bych viděl zakomponovat Listinu práv, zubaře a církevní školy pod článek o opravě trati. Geniální jak automobil Olcit z loňské kolekce.
Ale vždyť to píšu… že článek opomenul naprosto standartní řešení = že trať by byla provozován v podobném režimu jako cca 4 tisíce km jiných železničních tratí v ČR. Tj. bez státních dotací.
Funkční negramotnost a právní bezvědomí v praxi. Víc netreba a škoda každé další vteřiny.
Primárně je chyba, že církev, jakožto pochybná organizace, má vůbec právo zřizovat školy (jakékoliv). To by se mělo zrušit, školství má být sekulární bez náboženské ideologie. Do náboženských kroužků si děti můžou chodit po vyučování jako to dělají děti jiných kroužků.
Takže když už má církev tu výjimku v zákonech, tak ať si ve škole zavede školné a nedostávala by od státu vůbec nic. Nikdo nikoho nenutí dávat děti do církevní školy.
Kdyby došlo na Váš návrh, tak nedostatek místa ve školách by byl ještě větší… viz zpráva z jara 2017:
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/okoli-prahy-nema-dost-mist-ve-skolach-losuje-se-i-mezi-detmi-ze-spadovych_1704300844_ber
Za ty prachy co by se nedávaly církevním školám (ideálně kdyby to právo zřizovat vůbec neměly) by ze zřídily další normální školy.
Praha je velmi specifická, obecně tam je odfláknutá urbanizace, kdy na určité množství bytů je nutné zároveň zřizovat i další občanskou vybavenost a to včetně školních zařízení všech stupňů.
Já bych to náplavám nechal vyžrat, jsou to sekundárně oni, kdo si zvolil život v noclehárnách.
Otázka je, jestli by tohle měl dělat developer nebo obec + územní plán, ale spíš by to má být kombinace všeho.
Děti v naší rodině do církevní školy nechodí. Čili já nevím proč některé děti do církevních škol chodí. Pouze vím, že stát dává mnohem menší dotaci na jednoho žáka, pokud je v církevní nebo v privátní škole oproti výšce dotace na jednoho žáka ve státní škole. To vůči rodičům=daňovým poplatníkům není fér, když míst ve státních základních školách není dost. Podobně i s nedostatkem zubařů… copak je normální cestovat večer (s přenocováním v penzionu) 100 km na vyšetření u zubaře a půl dne dovolené? Kdo pacientům proplatí ty obrovské náklady na cestovné ??? Čili nechápu proč dávat desítky miliard Kč… Číst vice »
Teda netuším, na jakou část mého textu vůbec reagujete?
Vždyť píšu, že si můžou zavést školné, když mají menší dotaci.
Ono toho není fér o hodně víc. Když pracují v Praze a bydlí okolo Prahy, tak mají třeba vyšší platy, tak si z toho taky můžou víc zaplatit, třeba právě školné na soukromých školách. Lidi co bydlí daleko od Prahy nemají pražské platy.
Nejste ten pravý, kdo posuzuje zbytnost tratě.
Ústavou nic garantované není, to už vám tu princip práva vysvětlují jiní, tak to na mě nezkoušejte.
Já se na to dívám z pohledu, o kterém je řeč od samého začátku = z pohledu občana, jehož některá práva jsou garantována Ústavním pořádkem.
Jedním z těch základních lidských práv a svobod je právo na BEZPLATNÉ vzdělání. Tak kurňa, když není dostatek státních škol plně dotovaných, tak proč náhradní školy (třebas církevní, třebas soukromé) nedostávají stejnou dotaci jako státní školy?
Tj. z pohledu občana GARANTOVANÁ práva nejsou státem zaplacena, zatímco zbytné aktivity (jako např. některé železniční tratě) jsou státem placeny, přestože by si ty tratě měli zaplatit dopravci z peněz od svých zákazníků.
Garantována* jsou v rozsahu stanoveném v zákonech. Když se lidi nastěhují na jedno místo bez toho, aby si zjistily, že se tem dá fungovat, tak se pak nemají divit, když to tam nefunguje. Stát není absolutně pružný, ale na druhou stranu nemůže takovým vyčůránkům, co by chtěli jen samé přípražské výhody, hned něco garantovat. Z mého pohledu se tam nastěhovali nezodpovědní lidi. Garance* jsou jen do určité výše, třeba výtah má garantovanou bezpečnost do určitého zatížení, pokud bude přetížen (tak jako je přetíženo místo bez dostatečné veřejné vybavenosti) tak zkolabuje. A taky ten výtah nenahradíte hned za kapacitnější. * nějak… Číst vice »
Necitujete správně z LZPS.
Hele, já jsem vůbec nic necitoval.
Já se ptal, kde jste sebral slovo „GARANCE“*, když se v Ústavě ani LZPS nevyskytuje?
Zato je tam spousta vět na variaci: „… něco** je zaručeno, za podmínek stanovených zákonem.“
* v jakýmkoliv pádě a tvaru
** za „něco“ si dosaďte cokoliv z oboru např. pohyb, svoboda, vlastnictví, atd.
A co brání, aby tato trať byla provozována v podobném režimu jako cca 4 tisíce km jiných kolejových tratí = tj. v režimu bez jakkýchkoliv státích dotací (ale s daňovými úlevami typu daň z nemovitostí) jako privátní vlečky?
Pán je znalec, jako vždy
Jestli jsem napsal nepravdu, tak v čem konkrétně, prosím? Díky.
Vy, nepravdu? To neee
V ČR je O km kolejí provozováno bez dotací.
Zjistěte si laskavě informace!
Chcete říct, že elektrifikovaná železniční síť PKP (ex AWT, ex OKD-Doprava) je provozována se státními dotacemi ?
To samé u elektrifikované železniční sítě Unipetrolu či SD-Doprava ?
Nechcete se omluvit za Vaši nepravdu ?
Našly by se: Ve fabrice, kde si to majitel udržuje za svoje. Nejsou veřejné, což je ten zásadní rozdíl.
Kolik takových článků a jednání by se ušetřilo, kdyby se po zastavení provozu vytrhaly koleje. Kolik sociálně potřebných by se samo mohlo uživit těžbou kovového materiálu.
: – )
V roce 1871 byla trať součástí ÚTD, jednalo se o trať, která, ač přes její sklonovou náročnost, byla vybudována primárně pro vozbu uhlí z pánví do Děčína a dále. Jednalo se o prakticky ojedinělý soubor tratí, kdy vedly k řece Labe prakticky 3 paralelní tratě. Z Bíliny 130 a 131 do Ústí s pokračováním směr Děčín po obou březích, tak 132 z Oldřichova, zejm. pro kvalitní osecké uhlí, později ze zaniklé Hrdlovky. Po této trati jsem po její zaniklé potřebě ještě stihnul jezdit z Krupky do Děčína na dopravku, a proto nejspíš jsem si vybral tuto trať jako součást SOČ.… Číst vice »
„V roce 1871 byla trať součástí ÚTD…“
Omyl, nikdy nebyla. Naopak vznikla jako její přímá – a nepříliš úpěšná – konkurence. Proto byla taky zestátněna mnohem dřív než ATE, už v r. 1894 (ATE až „za republiky“, v r. 1923, a bylo to doprovázeno historicky pravděpodobně nekrvavější bitkou mezi českými a německými poslanci při hlasování v parlamentě).
Omlouvám se za částečnou dezinformací a vaše upřesnění. Ale zbytek jsem snad napsal správně
S ATE neměla nic společného. DBE byla postavena jako konkurence ATE. Záměr se nezdařil kvůli velkému stoupání a klesání, tudíž nemohla cenově konkurovat.
„byla vybudována primárně pro vozbu uhlí z pánví do Děčína“
Jo to bývaly doby před vynálezem ústředního topení, plynového sporáku/kotle, výtahu a stavbou plynovodů.
Už vidím místní stromilce, jak tahají uhlí ze sklepa do třetího až pátého patra nebo přecházejí ze zemního na svítiplyn. Ikdyž to poslední by asi udělali s radostí, hlavně když tím otráví život mladým.
Nechápu souvislost s mým příspěvkem
S tím trianglem je to zajímavá informace. Dal by se tam vybudovat zpatky i nyní (nejsem místní)? Mohlo by to ušetřit pár minutek a zatraktivnit trat.
Když vymyslíte, kdo to zaplatí… A stát to nebude, protože stát nemá ani na současný rozsah kolejové sítě.
Když čtu vaše příspěvky, ani se nedivim, pakliže i vy jste součást státu . . .
Můj vztah ke státu je vztah občana platícího daně a jehož děti chodí do školy a jehož rodiče dostávají starobní penzi.
Nic víc, nic míň.
Zeptejte se Olcita, ten má n vše odpověď.
Leda, že byste zničil ulici Uhelná, Poštovní a OD Albert. Na seznam mapách je bývalá spojka zanesena.
https://mapy.cz/s/hokarufole
Děkuji za odkaz.
Hmm škoda, jaký trouba to takhle mohl zakápnout..
Ale za mě je kolejový triangl užitčnější, jak Albert, který je na každém rohu 😀
Snaha neopravovat Kozí dráhu má asi stejnou logiku, jako kdybychom nechtěli opravit silnici bez objednávky regionální autobusové dopravy. Přístup k železniční infrastruktuře by měl mít každý, kdo splní zákonem stanovené podmínky. Stejně tak je tomu i na silnici a nikdo to nezpochybňuje.
Samozřejmě ty zákonné podmínky se liší, ale princip je podobný.
Princip není ani zdaleka podobný. Zatímco tu silnici může využít v podstatě kdokoliv, tak počet uživatelů železniční infrastruktury je velmi omezený a pokud v tomto omezeném okruhu není nikdo, kdo by měl zájem zde (pravidelnou celoroční) dopravu provozovat, pak není důvod vyřezávat koleje jen pro potěchu oka.
Pokud se toto změní, je to jiná situace. Ale opravovat koleje na lokálce, aby se tam mohly tahat prázdné vagóny na odstavení na kopec? To není nějaký kus rezavých kolejí přímo v Děčíně? Přijde mi to, jako kdyby si to v Cargu vzal za své nějaký šotouš.
Z právního hlediska rozdíl mezi silniční a železniční dopravou je především ten, že na silnici není řízený provoz. Není potřeba, aby se účastníci silničního provozu řídili nějakým jízdním řádem nebo si žádali o přidělení kapacity. Řízený provoz na železnici je daný nutností zajistit bezpečnost provozu. V jednotlivých úsecích, zpravidla vymezených návěstidly, se může pohybovat max. 1 vlak v danou chvíli. Proto je jasné, že musí být důkladný přehled o tom, kde se co pohybuje, aby nedošlo ke srážce. Pro přístup k silniční infrastruktuře musíte také splnit zákonné podmínky, což není samozřejmost a rozhodně to neplní kdokoliv. Běžný uživatel osobního auta… Číst vice »
Ještě bych k tomu dodal, že kdokoliv, kdo má zájem, může založit právnickou osobu a požádat Drážní úřad o přidělení licence na provozování drážní dopravy. Je to zcela standardní proces.