dpp

Správa železnic chce více peněz na údržbu tratí

Stavební stroj RUS 1000 S. Pramen: Swietelsky RailStavební stroj RUS 1000 S. Pramen: Swietelsky Rail

Přinášíme přehled významných opravných a údržbových prací v letošním roce.

Správa železnic (SŽ) jedná o navýšení rozpočtu prostředků na pravidelnou údržbu tratí. Letošní rozpočet by se měl dvě miliardy korun a vrátit se na úroveň v letech 2019 a 2020.

Na svém facebookovém profilu to uvedl předseda správní rady Martin Červíček. Rozpočet má stoupnout z 18 na 20 miliard korun. Častější a pravidelnější údržba má předcházet vzniku závad a poruch na železniční infrastruktuře a prodloužit životnost bez nutnosti rekonstrukce.

Správa železnic již požádala o navýšení rozpočtu na údržbu. Požadavek bude nyní projednán na SFDI,“ uvedl mluvčí Správy železnic Jan Nevola. Materiál Správy železnic uvádí, že roční finanční potřeba na plnohodnotné zajištění provozuschopnosti činí 28,8 miliardy Kč. „Můžeme říci, že v roce 2020, kdy jsme měli přidělenou historicky nejvyšší dotaci na provozuschopnost, došlo k prokazatelnému zlepšení některých parametrů vybraných tratí, vlivem soustředěné údržby a komplexních oprav. Pokračování trendu nastaveném v letech 2019 a 2020 bychom považovali za optimální,“ dodal Nevola.

Přehled významných opravných a údržbových prací s realizací v roce 2023 (tzn. zahajované, probíhající nebo dokončované)

Oprava trakčního vedení v úseku Stará Boleslav – Dřísy
Oprava trati v úseku Blatno – Petrohrad
Oprava výhybek ve stanici Moravské Budějovice
Oprava trati v úseku Zruč nad Sázavou – Červené Janovice
Oprava kolejí a výhybek ve stanici Teplice nad Metují
Oprava trati v úseku Hýskov – Roztoky u Křivoklátu
Oprava trati v úseku Bavorov – Strunkovice a Zbytiny – Volary
Oprava trati v úseku Nejdek – Nové Hamry
Oprava trati v úseku Roztoky u Jilemnice – Kunčice nad Labem
Cyklická údržba trati v úseku Praha-Holešovice – Vraňany
Oprava zabezpečovacího zařízení ve stanici Mnichovo Hradiště včetně odbočky Zálučí
Oprava výhybek ve stanici Bakov nad Jizerou
Oprava trati v úseku Kunčice nad Labem – Hostinné
Oprava trakčního vedení ve stanici Česká Třebová
Oprava mostů na trati Kutná Hora – Zruč nad Sázavou
Oprava trati v úseku Středokluky – Noutonice
Oprava trati v úseku Boršov – Kájov
Oprava zabezpečovacího zařízení na trati Česká Třebová – Kolín
Oprava trati v úseku Horní Cerekev – Dobrá Voda u Pelhřimova
Oprava tratě v úseku Milotice nad Opavou – Brantice (1. etapa)
Oprava trati v úseku Pivín – Bedihošť (2. etapa)
Oprava mostních objektů na trati Havlíčkův Brod – Pardubice
Oprava trati v úseku Kubova Huť – Lenora (1. etapa)
Oprava zabezpečení a výstroje trati v úseku Březnice – Strakonice
Oprava trati v úseku Frýdek-Místek – Frýdlant nad Ostravicí – Ostravice
Oprava staničních kolejí ve stanici Mimoň
Oprava trati v úseku Ohníč – Úpořiny
Oprava trakčního vedení v úseku Libice nad Cidlinou – Poděbrady
Oprava zabezpečovacího zařízení ve stanici Moravské Budějovice
Oprava zabezpečovacího zařízení na trati Janovice – Domažlice
Oprava staničních kolejí ve stanici Liberec
Oprava kolejí a výhybek ve stanici Kdyně a zastávce Kout na Šumavě
Výměna kolejnic v úseku Ostrava Vítkovice – odbočka Odra
Oprava zabezpečovacího zařízení ve stanici Bystřice nad Pernštejnem
Oprava staničních kolejí ve stanici Řehlovice
Oprava trati v úseku Mladotice – Žihle – Blatno (2. etapa)

(v původní verzi textu byla uvedena nesprávná částka rozpočtu na zajištění provozuschopnosti, za chybu se omlouváme)

Tagy Správa železnic údržba železničních tratí
92 komentářů