Část varnsdorfského nádraží zmizela, nahradily ho parkoviště a lavičky
Pro dvě třetiny budovy neměla Správa železnic využití.
Správa železnic dokončila proměnu nádražní budovy ve městě na hranicích s Německem. Velká část výpravní budovy šla k zemi, protože pro prostory nebylo využití. Nově na místě části budovy vzniklo parkoviště či plochy pro odpočinek.
Konečnou podobu nádraží ukázalo město na svých stránkách. Připomnělo, že nádraží dlouho patřilo k nejzpustlejším v zemi. Téměř sto metrů dlouhá budova šla z více než dvou třetin k zemi. Zbytek prošel velkou opravou.
„Zájmová část stavby je dlouhodobě bez využití s velmi zastaralým sanitárním vybavením a velmi malým komfortem využití. Po přemístění všech potřebných provozů do západního křídla nemá majitel objektu pro tuto část stavby žádné využití a její existence s sebou nese pouze náklady na údržbu,“ uvedla Správa železnic v zadávací dokumentaci na demolici budovy.
Samotná oprava zbývající části budovy znamenala výměnu střešní krytiny nebo opravu fasády s doplněním oken po zdemolované části objektu. „Došlo k dokončení opravy vnitřních prostor pro zaměstnance Správy železnic a úpravy plochy po demolici,“ upřesnil Pavel Jaroš, vedoucí oddělení organizační jednotky Oblastního ředitelství Ústí nad Labem. „Prostor po budově nahradilo nové parkoviště, které u nádraží chybělo a bylo potřeba. Nechybí ani místo pro odpočinek, které je doplněno několika lavičkami, odpadkovými koši a zelení v podobě sedmi stromů,“ popisuje město na svých stránkách.
V současné době probíhají nutné úkony stavebního řízení spojené s kolaudací stavby. Optimalizace vlakového nádraží ve Varnsdorfu vyšla Správu železnic na téměř 27 milionů korun. Stavební práce lehce pozdržela přeložka trafostanice mimo demolovaný objekt.