Část poškozeného pendolina převezly České dráhy do Prahy, zbytek čeká na náhradní podvozky
Srážka pendolina a lokomotivy. Foto: HZS Moravskoslezského kraje
Návštěva techniků Alstomu stále není naplánována.
Návštěva techniků Alstomu stále není naplánována.
Otázka by spíš měla znít Pendolino tu jezdí nějakých 20 let jezdit bude dalších cca 20 let a pak co?
No vida, zrovna minulou neděli (17. 7. 2022) jsem viděl z mostu na Chodovské ulici, který vede i přes nějaké koleje ONJ soupravu Pendolina na nějaké slepé koleji a před ní ještě dva nějaké plošinové vagony. Je to ta část ONJ směrem na západ od mostu, co tam jsou různé haly, ne ta co přes ní vede Záběhlická, kde se asi jen odstavují soupravy… Celá souprava nebyla z mostu vidět, tak asi 5 vozů z celé soupravy, je to tam trochu do oblouku, tak jsem si říkal, jestli to není právě ta rozbitá souprava a že ten rozbitý druhý konec… Číst vice »
Škoda. Těch pendolin by bylo potřeba spíše lehce víc, aby se dal udělat nějaký smysluplný dvouhodinový takt Praha – Ostrava bez vynechávek.
Výhra by bylo spíš se jich zbavit .
Tak ony když už se nasazovaly byly zastaralé.
Vzhledem k tomu že tentokrát je poškození mnohem větší než u předchozí nehody – jsou v háji i podvozky, poškozená a zkroucená konstrukce min u jednoho vagónu, ale spíše u 2, dále jsou v kopru i nějaké trakční motory, plus další motory a ventilátory to spíš vypadá že se tato jednotka prostě odepíše a dobré díly se použijí jako náhradní.
švýcarské Pendolina: „čtyři jezdily v barvách švýcarských SBB.
Ty se nakonec rozhodly s výjimkou jediné pro muzejní účely všechny sešrotovat.
Dopravci se nelíbily především vysoké náklady na údržbu souprav, v porovnání s jinými jednotkami až čtyřikrát vyššími.
Švýcarské dráhy se neúspěšně pokoušely jednotky prodat, ovšem nenašly kupce.“
https://zdopravy.cz/trenitalia-ukoncila-provoz-pendolin-etr-470-jezdit-budou-v-recku-70642/
Osobně bych si tipnul, že Alstom tu opravu ohodnotí tak na 10-11 milionů €.
Jenom ze zvědavosti se zeptám: Daly by se vlastně čistě teoreticky vložit vozy (nebo vůz) do jiné jednotky? Předpokládám, že by určitě byla potřeba nějaká úprava, ale zajímalo by mě, zda je to vůbec technicky možné, aby jednotka měla víc jak 7 vozů.
Děkuji
Dá se měnit pouze striktně kus za kus, ale vkládat další nejde.
Tak technicky by to řešitelné určitě být mělo, jen mám obavy, že by se tím rozhodly jízdní vlastnosti jednotky jako celku. Některé vložené vozy jsou netrakční, pak by byla otázka, aby je jednotka utáhla (si by to jelo pomaleji, pomalejší rozjezdy) a pak jsou vozy trakční, a u nich bude otázka zda pro ten trakční vůz bude kde vzít energie (výkon), protože mám ten pocit, že kvůli rozložení hmotnosti jsou i části elektrické výzbroje rozloženy v jednotlivých vozech.
Není to technicky možné
Kdyby se nejednalo o Pendolino, tak po té nehodě neštěkne ani pes. Nutno říci bohužel. Je potřeba jednoznačně identifikovat kořenovou příčinu nehody a hlvně nechodit okolo horké brambory. Já mám podezření odkud vítr vane… a řešením je třeba nekupovat 24 ks F-35 pro AČR a raději ty peníze vrazit do zabezpečení české železnice.
Cože? Traťová část ETCS už tam je, byla tam i před nehodou.
Myslíte že přispějeme obraně své svobody verglem ETCS?
Padejte hezky se podívat na russkij mír na Ukrajinu.
Nebo lze odebrat stávající pronajaté gripeny za pár korun, k tomu přikoupit 12 nových gripenů, investiční náklady budou oproti 24 ks F35 výrazně nižší o cca 80 procent a provozní náklady na gripen jsou výrazně levnější. Navíc je na ně armáda zaškolená.
Takže bychom měli 24 nadzvukových stíhaček a nezruinovali přitom rozpočet ministerstva obrany.
Pan Sura že směru diskuze nebude rád…ale…stávající gripeny jsou cca na 60% životnosti. Což se za záchranu zbývajících 5let ještě zhorší na cca 80%. Čili skoro bezcenné, bez jakékoliv perspektivy. A Gripen E nikdo moc zatím nezná ale je zřetelně technologicky pozadu za F35, pripodobnil bych to k Super Hornet (ale s jedním motorem) . Krom toho je F35 standardní stíhačka NATO. Sice dráha jak potvora. Ale i tak roční provoz oproti gripenum stojí navic asi stejně jako babisoslevy oproti tem soucansym…tudíž sranda. Takže ten ryk od opozice jsou: – vypatlani pacifiste a jiné anarcholevicove borůvky, obvykle uzitecni idioti Kremlu… Číst vice »
Nepochybuji o tom, že F35 je aktuálně nejlepší stíhačka na světě. Otázka zní, zda-li využijeme potenciál těchto strojů a zda při ročních sekyrách státního rozpočtu ve vyšši 300 miliard Kč, bude mít ministerstvo obrany dostatek peněz. Protože obvykle se škrtají peníze pro obranu jednoduše.
Tak já bych doufal…že je nikdy nebudeme muset použít. Na hlídání vzdušného prostoru v době míru by stačil i MiG 21. Provozuschopny.
Chceš-li mír, pripravuj válku.
Zasvěcený komentář k tomuto tématu má pan Kechlibar zde:
https://kechlibar.net/2022/07/23/nakup-f-35-aneb-hrstka-pochybnosti/#more-35284
a co devětadvacítky co jsme pustili slovákům? Ty už jsou dávno za zenitem ne? F16 jsou staré kraksny a furt to lítá. Gripen stačí, navíc mají hotové zázemí a obsluhu. Takže jasná volba je gripen.
MiG 29 z té série co jsme měli, už skoro žádný neleta. Taky bratia mají aktuálně provozuschopne asi 3 stíhačky. S tím, že to ještě od Rusů následně něco dokupovali.
Takže opravdu ne, 10-12 MiG 29 by dnes nic neresilo. Ani před 10 lety.
Příspěvky uživatele trvale smazány pro nevhodné chování.
Tak po Židovi a trotlovi a referendu nebudu raději psát ani to, co si o vás myslím.
Jen lituji, že jsme oba (asi) Češi.
Lidi nemají co žrát?
Tady má někdo těžkou opici a po včerejšku vítr v peněžence.
Vláda němůže za to, že někdo raději hrací automaty, chlast…. Dva týdny do výplaty a 3 půjčky u Providentu, aby bylo na dovolenou?
Tak to chce pracovat a nebrat dávky ..
Já bych podotkl, že nabídka Gripenů zdarma padla pouze mediálně a byl to jasný PR tah Saabu jak je udělat favoritem v očích veřejnosti. Vláda dosud nedostala oficiální nabídku ze strany Švédska, a to přesto, že mediálně to padlo v době, kdy probíhal summit NATO, kde Švédsko bylo přítomno. Navíc I kdyby k tomu došlo, tak by to nebylo „tady je máte“. Bylo by to bezpochyby za cenu zaplacení modernizace (přičemž naše Gripeny jsou jedny z nejvíce olétaných vůbec, viz vyjádření Saabu) a pravděpodobně ještě nákup dalších 12 Gripenů E. Ano, o něco levnější by to bylo, protože jsou to… Číst vice »
Ještě se mi teda nabízí jedna řečnická otázka: Proč vlastně soudruzi nedovolili použít INDUSI/PZB? V Jugošce i v Rumunsku to šlo…
My jsme/byli vždycky tak trochu předpodělanejší nebo servilnější. Ať vůči Habsburkům, tak vůči Komančům, teď vůči EU.
Ale tak zas bylo možné udat souseda, že načerno dělal holiče, a poslat do ho otroctví do uranových dolů. A to se u frustrátů počítá jako výhra.
Protože ani Tito ani Rumuni se že Sovetu nepotento. Naší bolševici byli ti nejserviljsi šmejdi. A ti slovenští to ještě vylepšováli občasnými nápady jako aby se Slovensko stalo další svazovou republikou
Kořenovou příčinou nehody je plánovaný nákup stíhaček? Tak to si počkám na zprávu DI, jestli dojde ke stejnému závěru. Zajímalo by mě totiž zdůvodnění.
Nikoliv. Jsou to peníze.
No, ono to s tím ETCS taky není tak hezké. Ve chvíli, kdy to můžeme rozpočítat do 7 jednotek, tak jsme pořád na lepší sumě, než jen u 6 jednotek.
Na 6 jednotkách místo 7 je to cenově cirka plus 10 mega.Čili ne 59 mega jako to vychází teď ale tak 69.
Jelikož byla nehoda ve Studénce zapříčiněna řidičem kamionu, platily tehdy ČD celou 210milionovou částku, nebo šla část od pojišťovny kamionu?
Co si pamatuju tak polský provozovatel kamionu měl povinné ručení sjednané na cca 25 milionů. To já mám u Fabky 100 mil na zdraví + 100 mil na hmotnou škodu. Ono to už na pojistném není o moc více.
Tak u kamáče to asi nebude stát 2000kč ročně jako u Fabie.
Máte auto a platíte za něj pojištění? Takže VW Touran pojištění v plné palbě, aby to krylo do maxima vám i druhé straně je za cca 3500 Kč měsíčně.
Firemní auta jsou všechna bez výjimky pojištěná tou nejlevnější pojistkou s plněním 35 milionů.
To jste vzal kde? Vsechna firemni auta mame pojistena na 100 mil. Jakou pojistku si udelate, takovou mate.
Takovou pojistku nemá drtivá většina aut. Kdesi jsem četl, že 40M dala pojišťovna a zbytek zlikvidoval firmu, která to auto vlastnila. Ale zdroj nemohu dohledat, tak berte jako jedna paní povídala.
To s tím limitem někde bylo. Jak dopadla ta firma nevím. Každopádně ještě přičtěte škody na životech a zdeavi, to je taky pálka
Nejdražší nehodu v Německu za 33 mil € (A4 kousek od Kolína, 2 auta, osobní auto se zhuleným maročanem vjelo cisterně s benzínem do cesty a ta při úhybném manévru vyjela mimo dálnici a doklouzala pod dálniční most, který následným požárem poškodila) si nakonec podělila pojišťovna z povinného ručení (přímé škody na místě, převážně ekologické škody ze zbylého benálu) a stát (víceméně novostavba onoho mostu), zejména pojišťovna ale dostala zabrat a musela dostat nějaké peníze od svého majitele (Gothaer) jinými slovy nějak to jde, ale každá pojišťovna má hranice
To je to co říkám já a pak zaplatit 10 metrů nového asfaltu dálnice + tu cisternu + pozůstalí a je to v maximálce jen tak tak.
Asi třetinu zaplatila pojišťovna.
Nebudou FS prodávat nějaká Pendolina? Určitě by se další hodila hlavně směr Praha-Budějovice Linec.
Vzhledem k provozním nákladům na údržbu bych se jim vyhnul.
Pendolino navíc není v Rakousku vítané a uř jen teoretická představa toho, jak se tato rychlostní jednotka pomalu plazí po trati z Lince do CB je absurdní..
Právě když by mohlo z Budějic na Linec klopit, tak by to ukratilo pěknou část cestovní doby, dalo by se tudy pěkně jezdit do Švýcarska.
Vyšší provozní náklady na jednotku můžete vykompenzovat tím, že vám stačí méně jednotek v oběhu, pokud opravdu využívají klopení a jedou rychleji. Těžko říct jestli na Linz by to vyšlo, kdyby se třeba klopení umožnilo i na koňce…
Ok, moje 3 otázky tedy zní:
1. Vydělá na sebe Pendolino na trase Praha – Linz lépe, než na současné trase Praha – Bohumín?
Pokud ne, tak čím chcete tento propad v příjmech dotovat?
2. O kolik minut by Pendolino (klopidlo) stáhlo na trase Praha – Linz jízdní dobu oproti neklopidlu?
3. Jakým způsobem chcete zapůsobit na rakouskou stranu, aby Pendolino vzala na milost a pustila na síť ÖBB?
K otázce číslo 3 vzhledem k tvrdým nárokům Rakouska a Německa na bezpečnost provozu a také opotřebení infrastruktury nereálni plus cvičit rakouské strojvůdce na 6 ( 7) souprav .manažer obb ktery by bál na tohle souhlas by byl asi na vyhazov
Mohli by to fírovat zaměstanci ČD mající příslušné zkoušky pro Rakousko. To je nejspíš ten menší problém.
Kolik jich je? Já vím o třech…
Tak proč už Pendolina do Rakouska jezdila?
To správná otázka z Břeclavi do Vídně co se pamatuju.
Klopidlo má o až 30km/h vyšší rychlost do oblouků, než klasika. Jestliže je velká část Rakouské tratě na nějakých 60 km/h, tak se bavíme kolem třetiny jízdní doby. Mezi Prahou a Budějovicemi, zejména Benešovem a Prahou, ta souprava samozřejmě taky dokáže pěkně stáhnout jízdní dobu.
Jestliže je velká část Rakouské tratě na nějakých 60 km/h, ? co.. já tam tedy podle mapy vídím 70-80, šedesátka je jen na jednom úseku.
Který, doufejme, brzy zmizí (ten jeden 60 úsek)…
1 Mohlo by jezdit Berlín – Dráždany – Ústí – Praha – Tábor – ČB – Linz a i o kousek dál. Tranzitem by si něco vydělat mohlo.
3 ÖBB nebo DB Netz stejný problém
Mají Pendolina FS vůbec systém 25kV/50Hz? V Itálii je 3kV ss, ve Švýcarsku 15kV/16,7Hz.
Nehoda koncem června. Chyba v posledním odstavci😀