Budování koridoru zastaví na dva týdny v Praze provoz tramvají v Hostivaři
Původní vzhled křížení Průběžné ulice a koridoru. Foto: Správa železnic
Dvoutýdenní omezení přinese i změnu autobusových linek, s objížďkami musí počítat i řidiči.
Co tam takhle při přestavbě vložit křižovatku a časem to protáhnout přes Skalku až na Černokosteleckou?
Prosím, jak se v Zahradním Městě otáčí X175?
Od SZM přijede na „bus zastávku“ (mimo výluky místo K+R). Otočí se na křižovatce Švehlova x sjezd z Jižní Spojky, semafor bude vypnutý.
ako je to vlastne v cesku s legalnostou chodze po zeleznicnej trati, ktora po strhnuti mostu bude mat evidentne nulove riziko, doteraz tam po strhnuti elektrickeho vedenia mohol stale zajst teoreticky motorovy vlak, ale teraz bez mostu uz asi tazko, takze sa moze clovek legalne prejst az niekde k edenu po tejto novej trase?
Ta trať už je asi i zrušená, takže z tohoto pohledu by chůze po ní jako po trati asi napadnutelná nebyla, ale nejspíše je to teď už zase staveniště budoucí cyklostezky + pěší cesty.
nic sa tam nestavia, zmeny su tak do 100m od mostu ktory buraju (smerom do centra), dalej tam akurat uz davnejsie zrusili elektricke vedenie a tym to skoncilo
Taky tipuju, že už to není trať, ale staveniště, což na zákazu vstupu nic nemění. Ani chybějící kus trati není záruka, že tam nemůže nějakej stavební vlak jet k tý díře a zpět.
tak vzhladom k tomu ze su tam vytrhane uz aj kolaje a polozene ze by do nich narazil, tak minimalne na jednej strane to je perfektne bezpecne
plus ziadna stavba tam na trati neprebieha dalej ako 100m od mosta
A budou během té výluky nějaké zásahy do tramvajové tratě za tím tunýlkem? U nového nádraží se plánuje nová smyčka, tak mě zajímá, jestli tam během výluky položí výhybky do té smyčky.
Pokud by se měl někde pokládat třeba jen metr nové tramvajové koleje, tak by se tím nějaký politik rád pochlubil tak, aby to nikomu neuniklo.
Aby pak mohl voličům nakukat, že má na tom taky nějakou zásluhu 😀
Očekávám, že během roku nastane další, mnohem delší výluka, protože se v tom podjezdu bude dělat úplně nová trať.
Myslím, že výluka je potřeba na její napojení, ne na celou výstavbu. Nová trať má být východně od současné.
15. září se tady psalo že napojovat se bude až v rámci letní výluky, přesněji od března do září. Ale jestli to má být zavřené celý půlrok, to z toho nebylo zřejmé.
Objížďkové kroucení linek obdivuhodné; zastávka Sídliště Zahradní Město v noci opět bez obsluhy, zatímco 3 linky Topolovou a Práčskou; bezzácpová z celé oblasti Zahradního města zůstane okrajová řídká malokapacitní X175 míjející nádraží Hostivař a vlakovou zastávku Horní Měcholupy … obávám se, že to nevymysleli nejlépe, že v případě i jinak častých zácp V Korytech, u křižovatky u zastávky Chodovská a někdy na Jižní spojce to z a na celé Zahradní Město bude zajímavé, bude vyžadovat docela trpělivost.
jako žádnej zázrak to není, ale v tomhle případě asi ať to veme čert, za dva tejdny to bude z krku a pak se tam bude dát jezdit jako v 21. století. kdyby to bylo na půl roku, tak bych samozřejmě mluvil jinak.
Kolikrát to dva tejdny už byly, a kolikrát ještě budou … když už, nemohli tu 101 např. ukončit dole v Zahradním Městě jako X175, nebo ji na Jesenickou protáhnout od Cíle kolem polikliniky, nebo ji točit smyčkou ulicemi V Korytech, Jabloňovou, Topolovou Práčskou a Záběhlickou …. prostě méně krkolomných variant hromada … jistě, o život nejde.
ano, to jsou relevantní připomínky, ale zrovna u téhle uzavírky spíš pevně věřím, že logistické síly vrhli jiným směrem, že to „usmrádnou“ za dva tejdny kompletně a pak se to aspoň 10 let nezavře. aby to zase nebyla salámovka, teď na dva tejdny demolice, za měsíc na dva tejdny rekonstrukce tramvajové trati, pak za měsíc budování zastávek tramvaje, to je na tejden, pak nový jízdní pásy, to je zase na dva tejdny a než se nadějeme, tak je nakrájená a sežraná metrová štangle uheráku. a to mluvím především o hřišti DPP a její koordinaci s SŽ. věřím jim, ale trocha… Číst vice »
Myslím si že to není poslední výluka na tomto. Odhaduji že nás čeká ještě jedna delší v létě…
Výlukové linky jsou tedy dost šílené:
– na Sídliště ZM jen pomalá 177 přes Radošovickou
– Hlohová/Poliklinika ZM jen s malou 138
– zpomalení relace Strašnická – Hostivař (závlek přes Topolovou)
– 101 mezi Centrem ZM a Jesenickou bude vozit vzduch
– X175 bude velmi atraktivní (2 přestupy navíc)
K tomu lze čekat zácpy v ulici V Korytech a možná i na výjezdech z Jižní Spojky…
– na Sídliště ZM jen pomalá 177 přes Radošovickou
Máte nějaký nápad, kudy to protáhnout rychleji?
– Hlohová/Poliklinika ZM jen s malou 138
Tam moc lidí stejně nejezdí
– zpomalení relace Strašnická – Hostivař (závlek přes Topolovou)
Při výlukách obvykle k nějakému zpomalení dochází. Opět – nápad, kudy to projet rychleji?
– 101 mezi Centrem ZM a Jesenickou bude vozit vzduch
A kde chcete tu 101 ukončit? V Tolstého taky stojí jen u chodníku, bez jakéhokoliv zázemí pro řidiče.
Jedině snad od CZM projet na tu Jesenickou okolo Polikliniky a ne přes ZM.
Samozřejmě, že rychlejší by náhradní doprava za tramvaj byla podle tramvaje. Jenže už někdy předminule někdo přišel s geniálním nápadem, že více lidí obslouží tím závlekem Topolovou a Práčskou, což je sice fakt, ale možná až s pětiminutovým zdržením pro projíždějící; podobně to platí pro kličky na 101 a 138 … je mnoho možností, jak se mohly linky vést logičtěji, a doplnit linkami z celé oblasti Zahradního Města jednak relativně bezzácpově k nádraží Hostivař k vlaku a autobusům všemi směry, jednak doplňující do Strašnic k tramvaji a metru.
Například takto: – X22 ze Strašnické přes Želiveckou, Polikliniku ZM, Topolovou na NH – X26 ze Strašnické přes Jižní Spojku, ZM, sídliště ZM na NH – 175 od Rapidu přes Korytnou, Jižní Spojku, ZM a dále podle své trasy – 138 ze Sídl. Skalka přes Štěchovickou, Strašnickou, Jižní Spojku, ZM a dále dle své trasy – 101 ze Skalky (Zentivy) přes Korytnou, Jižní Spojku, ZM a dále dle své trasy – 177, 195 dle návrhu Tzn. oba náhradní busy budou rychlejší než aktuální X26 a zároveň dojde k menšímu snížení kapacity na Hlohové i Sídlišti ZM. 138 a 175 zůstanou… Číst vice »
Asi by to taky šlo. Jenom „před výlukou se měl odpálit železniční most V Korytech“ má problém v tom, že před odpálením mostu v Korytech se měl odpálit most Na padesátém, protože výluka V Korytech a odklon přes Na padesátém bude mít strašný špunt v podjezdu Na padesátém 🙂 .
Moje představa – X26 podle zastávek tramvaje Nádraží Hostivař – Zahradní Město – Staré Strašnice – Strašnická.
To odpovídá i na „rychlejší“ spojení od Ačka na SZM.
138 – …Sídliště Spořilov – U Lípy – U Lípy – Radošovická – Dubečská – Na Padesátem – …
195 …-Na Padesátem – Dubečcká – Radošovická – Jesenická (T) – Hlohová – Centrum Zahradní Město.
Dělené linky (101+175) v hodiny kdy bude průchod aspoň pro pěší nechat zajíždět Na Padesátem.
Ale je kde ukončit 195 na Centru ZM? Navíc se výrazně zhorší obsluha na Záběhlické škole, kde je sídliště z obou stran a 154 by se tak min. v úseku Jesenická-Strašnická přetěžovala… Navíc z Centra ZM/Hlohové budete v centru výrazně pomaleji než přes Strašnickou, odhadem tak o 5 minut… Proto je žádoucí obsloužit celé ZM primárně busy ze Strašnické, přičemž ze Skalky to bude spíš doplněk…
Na CZM byla dříve konečná, dodnes na parkovišti v Kapraďové ulici je místo vyhrazené pro bus. https://mapy.cz/s/radebatuce
Na záběhlické škole zůstává jenom 101+154, ale ta je v pěší dostupnosti od U Lípy, na Topolové zůstává dokonce samotná 101, ta je zase kousek od CZM.
Jenže tím prakticky odříznete CZM od spojení s centrem, 195 jezdí po 15 minutách přes den a po 10 ve špičce, „normálně“ jí mezi CZM a ZM (a dále k metru) ještě prokládá 101 a 138. Takhle je to podle mého daleko lepší – z CZM je tou často jezdící X26 přímé spojení na Strašnickou.
Pěší průchod? Kdo ví, jak bude možný, navíc ve sněhu / dešti / náledí …
Plus vyzera ze oproti minulej vyluke neplanuju zakaz vjazdu do V korytech? to tam bude teda dost masaker s autobusmi bez zakazu v spicke
takze ako sa dalo cakat v pondelok je tam masaker, autobusy s meskanim cez 20 minut, hasicska stanica strasnice s posadkou zachranky odrezana od sveta
Navíc budou kloubáky od Topolové do kopce dost klouzat 🙁 (předchozí výluky byly kolem léta)
Tam to má aspoň smysl (zastávka). Ale po přeskákání příčného prahu Topolová – Macešková se nerozjede.
Alespoň nebudou strhávat kamiony trolej tramvajím… Nevím zda ta stavba a úpravy pomůžou neuralgickemu bodu na křižovatce Na Padesátém…
Pomoc by to mělo, jelikož dojde k rozšíření silnice až ke křižovatce.
Tak snad doufám, že po rozšíření dojde na světelnou křižovatku v tomto místě během toho září. Akce MČ Praha 10
proc ji potrebujete osazovat semaforem? za seberadeji spise at dojde k vyraznejsim snizeni poctu semaforu.
Ta křižovatka bývala jako první v celém okolí osazena semafory …. ale asi se to neosvědčilo ….
to tam prekvapujuco nebolo strhnute uz niekolko mesiacov, ako to zvyklo byvat minimalne raz do mesiaca, mozno ze pomohli tie vystrazne svetla
Konečně zmizí ta myší díra – díky za dobrou zprávu 🙂
To je věc pohledu. Lord Morbivod má podobná zákoutí rád. 🙂
Kdo to je? Starosta městské části?
To je existující osoba za přezdívkou. Vy taky.