- Autobusy •
- Infrastruktura •
- Lidé •
- Město
Budoucí radní pro dopravu v Praze: chystáme krizový plán, připravte se na opravy
Adam Scheinherr, náměstek pro dopravu v Praze. Foto: Libeňský most Nebourat a Nerozšiřovat
Adam Scheinherr bude s největší pravděpodobností novým radním v Praze pro dopravu. V rozhovoru pro Zdopravy.cz, který vznikal e-mailem, odhaluje
Libensky most nebourat? Ale kdeze – ten uz davno mel byt zbouran a postaven most moderni, treba s historizujicimi prvky. A co je spatneho na dobre moderni architekture s charakterem pro dane misto? Co si pomysli ti co prijdou po nas? Vrstva soucasne architektury je bidna nebot trpi neblaze na zadani a provedeni nebot „kazdy“ chce vse zachovat a to idealne ve stavu nekolik stoleti starem. Napriklad vite kolik bylo jeste pres sto letyv. Praze mostu? Pokud si to dobre vybavuji tak 10 s tim, ze beru mosty od Zbraslavy po Troju. Kolik jich je ted a vjakem stavu? Stav… Číst vice »
A nestačilo by jim kdyby se na novém mostě udělala ta stejná fasáda, ale jinak byl z nového železobetonu a jinak moderní konstrukce? Karlův most je z půlky taky jenom kašírovaná technika 19. století, některé z pilířů jsou duté a vcelku moderní konstrukce. Ostatně, pokud se nepletu, tak na železnici se to občas dělá že třeba na požadavky povodí, či měst, jsou staré mosty nahrazeny novými s historizujícím obkladem. Nevím, Libeňský most mi nepřijde moc zajímavý, ale pokud jde jen o vzhled, pak nejlepší je strhnout a postavit znovu v původním designu, kdy bude možné třeba i rozšíření o nějaký… Číst vice »
Odkazuji na muj dnesni ranni komentar v diskuzi na https://zdopravy.cz/dopravu-v-praze-povede-odpurce-bourani-libenskeho-mostu-chce-vice-autobusu-na-magistrale-18164/ – pokud bude dalsi rozhovor s panem, slo by se ptat i na tyto body?
Obával jsem se toho, že tam dosadí aktivistu. A stalo se. O tom, že neví o dopravě v Praze nic, se lze lehko dočíst mezi řádky výše.
Zajímalo by mě, u jakých že „mostařů“ má rekonstrukce Libeňského mostu podporu. Pokud vůbec někdo, tak v tom hádám vidí byznys, protože to bude dobrá, bezedná kasička.
O výstavbě P+R se mluví už od konce Béma, tj. třeba rok 2010. Za 8 let se prakticky nepostavilo žádný (tedy rozhodně ne pod taktovkou magistrátu), ale je to furt priorita. To jsou prostě kecy, kterým už snad nikdo nevěří.
Tak ať P+R financuje a postaví středočeský kraj, jsou to jeho obyvatelé, kteří dojíždějí a dožadují se parkování.
Tak ať Praha nedostává z rozpočtového určení daní ani o korunu víc na obyvatele než města ve středočeském kraji.
Ano, taky na mne ten člověk působí špatně a taky jen ze čtení mezi řádky. V textu není nic věcně špatně (až na ten most), ale na druhou stranu jsou to jen fráze jaké trousí každý, kdo na takové místo nastupuje. Prostě mu nevěřím. Uvidíme.
Zatím nemám důvod mu apriori nedůvěřovat, ačkoli také rád počkám jaké budou konkrétní kroky a jestli nezůstane u slibů. Zatím to ale vypadá na pozitivní změnu.
No, podle tohoto rozhovoru toho ten člověk o veřejné dopravě (MHD) v Praze asi opravdu mnoho neví: když o autobusech na „magistrále“ tvrdí, že „Mohly by jezdit například od P+R parkovišť či mezi Holešovicemi a Nemocnicí Na Bulovce.“ a uniká mu, že linka č. 201 už Holešovičkami dávno jezdí a z mostu Barikádníků přes Vltavu naopak kvůli zácpám raději odklonili linku č 112 přes Trojský most, tak (raději) nevím, co si o něm mám myslet. A ještě něco pro autora: proč jste se jej nezeptali speciálně a konkrétně na to, zda a jak hodlá více zapojit železnici do pražské dopravy… Číst vice »
Mají to v programu a železnice je záležitostí hlavně SŽDC. Ptal jsem se proto hlavně na věci, které ovlivňuje více Praha.
Jene, v moderním Metropolitním systému dopravy, má na starosti návrhy,projektování, způsoby financování, jednání s majiteli nemovitostí, výkupy aj, příslušné odbory dopravy, výstavby či strategického plánování. A to jak města samotného, tak i přilehlých okresů nebo krajů. Správce sítě, ať už železniční nebo dálniční je jako spolupracující orgán. Pro určitý projekt je vytvořen tým odborníků z různých institucí a odborů, kteří se třeba denně schází a řeší problematiku konkrétního díla za účelem brzkého dokončení. Ale již jsem to zde psal. Aby se dokázaly domluvit dvě instituce v ČR, je zapotřebí spousta kolkovaných obálek a mnoho týdnů na byť jedinou odpověď. Osobní… Číst vice »
Nerozumím Vaší odpovědi: železnice v Praze a v tom smyslu, v jakém jsem se ptal (tedy budování nových zastávek, apod.), totiž rozhodně NENÍ záležitostí hlavně SŽDC, protože SŽDC je v tomto smyslu pouhým výkonným investičním, udržovacím a správním útvarem, ale o koncepci vůbec nerozhoduje a zřizování nových zastávek nenavrhuje (proč by to ostatně dělala, když to ani není v jejím zájmu) – ba dokonce bych se v tomto pseudoprávním státu ani příliš nedivil, kdyby to jako státní instituce měla přímo zakázáno činit. Navrhování nových zastávek by snad mohlo být zájmem dopravců podnikajících v oblasti „komerčních“ vlaků, ale pak bych předpokládal… Číst vice »
Jenže SŽDC nové zastávky opravdu nepotřebuje, HMP ano, takže na nové zastávky bych se přednostně ptal na HMP…
Což ovšem autor už z trucu neudělá a neudělá – vždyť on je přece „Zemanem“ mezi novináři a jedině on má právo rozhodovat o tom, na co se ptát je správné …
A to musí být radní pro dopravu šotouš, který zná trasování všech linek do každé díry? Od toho má snad poradce, on by měl udávat pouze směr. Líbí se mi, jak už je tu každý chytrý a ví, jak to bude špatně. Co zkusit dát novému vedení Prahy nejprve šanci.
To jistě nemusí (a možná by to ani nebylo ideální personální řešení), ale žvanit o zavedení (nových) denních autobusových linek po severojižní magistrále a jako příklad uvést to, co už dávno jezdí, to vyžaduje notnou dávku „neumětelství“.
Jinak ovšem, jak už jsem ostatně napsal dříve jinde, považuji jeho návrhy za vcelku logické a příznivě hodnotitelné, je ovšem třeba počkat, co se z něj skutečně vyvine.
Zmínka o autobusech mezi Holešovicemi a Bulovkou pro mě byla také nesrozumitelná, nicméně celkově jeho ideje mi dávají smysl a je dobře, že zastává názor, že veřejná doprava má mít ve městě prioritu. Docela se těším na první změny a které to budou.
Linka 201 nema konecnou v Nemocnici Na Bulovce, takze neslouzi k jeji obsluze a v teto oblasti naopak nabira jiz znacnych zpozdeni, proto by tady nove spojeni smysl melo. Takze prilis rychle odsuzujete.
Dva nedostatky: 1) přímo až do areálu nemocnice nejezdí už dlouho žádné pravidelné autobusy MHD (protože si to nemocnice nepřála), přičemž linka č. 201, jejíž trasu lze jistě i lépe přizpůsobit, má už teď ve směru z Holešovic zastávku asi 100 metrů od brány nemocnice, a 2) když má častá zpoždění kvůli „Holešovičkám“ linka č. 201, bude je mít i každá jiná linka tudy vedená – a kdyby jezdila (aby se vyhnula zácpám) přes Trojský most a po Povltavské a „krpálem“ ulicí Bulovka k nemocnici, tak by zase nejezdila po „magistrále“. „Magistrálu“ (a tedy ani Holešovičky) zkrátka „nebrat“ – ale… Číst vice »
Do areálu nemocnice jezdí bus mhd č. 166
Pokud vím, už dávno ovšem končí u brány a dál do areálu nejezdí (protože si to nemocnice nepřála) …
https://pid.cz/zastavkove-jizdni-rady/?cid=166&from=1535752800&type=bus
Zajímavé – tak to mi uniklo a domníval jsem se, že stále platí to, co jsem popsal: takže se omlouvám. Na skutečnosti, že jakákoli linka vedená „Holešovičkami“ by trpěla stejnými problémy, jako současná linka č. 201, to ovšem stejně nic změnit nemůže, a „zahušťovat“ tam dopravu ještě víc, než už tam je nyní, postrádá logiku.
Jako téměř každodenní uživatel linky 201 si dovolím komentář – rozhodně 201 slouží i k obsluze nem. Bulovky – nejen z Holešovic, ale také z oblasti Střížkova a dále. Mimo zastávku Bulovka je též možno využít Vychovatelnu. Co se týče zpoždění, ve směru do Holešovic vzniká již před Střížkovem a často 7 minutový interval zdegeneruje na „dva za sebou a pak cca 15 minut nic“. Kolem Bulovky a na magistrále většinou problém není. Ale celkově vytváření nových linek na magistrále, kde je rychlé a hlavně spolehlivé metro, mi moc smysl nedává, zvláště při diskutovaném nedostatku řidičů. Větší smysl by mohlo… Číst vice »
Tunely jsou snad ještě „zranitelnější“ dopravními problémy než „magistrála“: stačí mít ve dne puštěný radiopřijímač a zjistíte, že téměř není dne (minimálně v případě pracovních dní), kdy provoz v nejméně jednom z nich je nějak regulován – takže žádoucí spolehlivost a udržování stálé pravidelnosti provozu tudy vedených autobusových linek rozhodně nelze očekávat.
Linka 201 ale nema konecnou primo u Nemocnice Na Bulovce, takze navstevnikum nemocnice neslouzi a navic ve smeru do centra v teto oblasti jiz nabira znacnych zpozdeni, takze toto nove spojeni dava smysl. Pokud neznate mistni pomery, tak radeji ihned neodsuzujte.
Vaporetto v Praze! no už se těsím 🙂