LOT 3a leaderboard

Pražskou dopravu povede odpůrce bourání Libeňského mostu, chce autobusy na magistrále

Adam Scheinherr. Foto: Praha soběAdam Scheinherr. Foto: Praha sobě

Novým pražským radním pro dopravu bude s největší pravděpodobností jednatřicetiletý Adam Scheinherr za hnutí Praha sobě, který se dosud dopravě

Novým pražským radním pro dopravu bude s největší pravděpodobností jednatřicetiletý Adam Scheinherr za hnutí Praha sobě, který se dosud dopravě věnoval hlavně bojem za záchranu Libeňského mostu a jinak působí v Ústavu jaderného výzkumu v Řeži.

Na Scheinherrovi se dohodli zástupci nové koalice Pirátů, Prahy sobě a Spojených sil pro Prahu, do nové funkce ho musí ještě zvolit zastupitelstvo. Do jeho gesce bude spadat nejen řešení mediálně známých problémů se špatným stavem mostů a další infrastruktury, ale například i strategie dopravního podniku. S vedením některých pražských organizací, které mají dopravu na starosti, má přitom velmi odlišný pohled na některé klíčové záležitosti.

Scheinherr se velmi liší v názoru například na budoucnost Libeňského mostu. Na stránkách Praha sobě se chlubí tím, že je zakladatelem iniciativy Libeňský most Nebourat, Nerozšiřovat. Na budoucnost mostu má ale  odlišný názor Technická správa komunikací (TSK), která prosazuje zbourání mostu a vybudování nového.

Nová koalice zatím nezveřejnila programové prohlášení. Praha sobě, kde je Scheinherr garantem pro dopravní témata, ve svém volebním programu  v prioritách uváděla například postavení záchytných P+R parkovišť nejen kolem stanic metra, ale také u nádraží vybraných obcí ve Středočeském kraji, kterým chce i finančně přispět.

Mezi prioritami je i dokončení městského okruhu nebo zavedení přednostního průjezdu tramvají a autobusů na většině světelných křižovatek. Chce také využít více stávající železniční síť. Scheinherr v programu slíbil i zavedení autobusové linky po pražské magistrále nejen v noci, ale i přes den. „Autobusová linka může stavět častěji než metro, čímž se také zlepší dopravní obslužnost pro obyvatele a dostupnost například dětské kliniky na Karlově. Dojíždějícím tímto pomůžeme ještě před dokončením metra D,“ uvedl v programu Scheinherr. Více chce také využít Vltavu: nejen pro další přívozy, ale například i takzvanou vodní tramvaj.

Scheinherr vystudoval strojařinu a fyziku, pracuje jako manažer projektu OSN za celosvětové snížení hrozby použití jaderných zbraní. Uvádí o sobě, že je včelařem a dobrovolným hasičem.

Scheinherr má vystřídat ve funkci Petra Dolínka z ČSSD. Ten zůstává poslancem. Server iDnes.cz nedávno uvedl, že po své pražské misi se chce více věnovat kosmickým aktivitám. 

Tagy Adam Scheinherr Doprava v Praze Petr Dolínek radní pro dopravu
110 komentářů