Autobusy Doprava ve městě Zprávy

Budějovický dopravní podnik přebral první z devíti objednaných dlouhých autobusů Solaris

Autobus Solaris Urbino 18 pro českobudějovickou MHD. Pramen: DPMCB
Autobus Solaris Urbino 18 pro českobudějovickou MHD. Pramen: DPMCB
Na sedačkách je koženka, které dává podnik v poslední době přednost s poukazem na jednodušší čištění a pohodlí cestujících. 

Do autobusové vozovny Dopravního podniku města České Budějovice (DPMCB) dorazily ve čtvrtek první dva autobusy Solaris Urbino 18 z devítikusé série, kterou si podnik objednal loni v listopadu. Do provozu vyrazí nové autobusy v červnu, kdy by měl výrobce rovněž dodat zbylých sedm vozidel.

Pořizovací cena jednoho autobusu, která vzešla z veřejné zakázky, činí 7,8 milionu korun. Autobusy jsou s naftovým motorem. Za všech devět vozidel včetně diagnostického a servisního vybavení zaplatil dopravní podnik 70,7 milionu korun. Předpokládaná hodnota při vypisování tendru byla 90 milionů.

Dopravní podnik chtěl původně koupit deset nových dlouhých autobusů, loni v květnu si ale pořídil testovací hybrid od Volva, takže z aktuální dodávky jeden vůz odečetl. Autobusy jsou klimatizované, nízkopodlažní, vybaveny USB zásuvkami, Wi-Fi a kamerami. Na sedačkách je koženka, které dává podnik v poslední době přednost s poukazem na jednodušší čištění a pohodlí cestujících.

Českobudějovická MHD prošla dosud největší obměnou vozového parku v roce 2018, kdy dopravní podnik nakoupil vozidla za půl miliardy korun. Od Solarisu tehdy koupil 24 autobusů na CNG (z toho pět kloubových), od Škody Electric pak 11 elektrických midibusů a 11 trolejbusů. Celkem má DPMČB ve vozovém parku zhruba stovku autobusů, z toho 35 solarisů.

Odebírat
Upozornit na
guest
35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pája

Kdyby to byl trajfl, tak vzadu není tak kadibudka. Alespoň ve Zlíně. Jenže kam s ním? Myslím tím pochopitelně motor s převodovkou.

PvvS

Ale byla. Alespoň pokud se požadují baterky.

mirek

„Na sedačkách je koženka, které dává podnik v poslední době přednost s poukazem na jednodušší čištění a pohodlí cestujících.“ jednodušší čištění = v překladu žádné čištění.
O pohodlí cestujících vůbec nejde, to by se tam dala látka a pravidelně se čistila.

J.Siváček

Přesně. Je smutné, jak málo lidí třeba ví, že pravidelně chemicky čištěná látka obsahuje až o 80% méně bakterií a to i v případě, že si do ní uleví bezdomovec ap. Chemikálie působí i po vyčištění. Na kožence lze díky porovitosti po stěru najít cokoliv. Hlavně na nečistěné. Hadr s desinfekcí na koženku nestačí, postřik také ne, neb se smyje sedícími. Ale je to cool a to lidem stačí.

Kevis

S tou desinfekci bych to tu tak nepřeháněl. Ano, byly články,jak se intenzivně desinfilují vozy, přidali fotky a skutečnost? Jezdím v jednom podniku, který tu raději s ohledem na sebe nebudu jmenovat a ten autobus od výroby ještě nikdy po celou dobu koronaviru nezažil desinfekcí. A to je v provozu od výroby rok. V těch nejhorších dobách jsme nefasovali ani žádné desinfekční přípravky. Když jsem nějaký chtěl,bylo mi řečeno, nejsou skladem a tím to haslo. A když jsem kdysi dělal v Ostravě v DP? Uklízečky tam myly autobus 1x za měsíc a na úklid fasovaly na celý měsíc jeden sapon… Číst vice »

Kevis

Ale abych nekřivdil všem. Než jsme přešli pod firmu,kde nyní jsem,byli jsme u firmy,kde uklízečky uklízely autobusy 3x týdně a používaly opravdu desinfekci. Ovšem na podlahu a madla, prostě vnitřek vozu. Ne na ty čalouněné sedačky. Ty se tam čistily,teď si přesně nepamatuji,1x nebo 2x za rok při generálním úklidu.

Kevis

Koženku omyjete lehce, třeba klidně denně. Kdežto pokud budete často čistit čalouněný, či jak chcete látkový potah,je za chvíli prodřený. Krom toho nasákne vodou a vozidlo je nepoužitelné,dokud ty sedačky nevyschnou. A to neberu v úvahu množství prachu, roztočů a všeho možného,co se v těch látkových potazích drží.

Miroslav Zikmund

Kdo před 50 lety řešil nějakou dezinfekci sedaček – kdekoli v Evropě ? Povětšinou byla dřevěná, někde jsou dodnes. Prostě se omyla a „absence dezinfekce“ nikomu nevadila …. va vlacích byla koženka v podstatě v celé Evropě …

Jiří 3

Tváří se to, jako konec provozu posledního vozu typu Karosa B741.

Václav

Zajímalo by mě, proč, když už začali s CNG, proč se zase vrací k naftě. To je dnes trochu proti proudu.

Raddie

Nebo jim vyšlo, že se CNG nevyplatí?

Erik Ziak

CNG bolo zaujímavé pred štvrť storočím. Dnes sú moderné Euro 6 dízle, aspoň čo sa emisií týka, prakticky na úrovni CNG autobusov. Za podstatne nižšiu cenu.

Pavel Vavříček

Protože potřebné evakuační autobusy kvůli možné nehodě jaderné elektrárny Temelín. Stejné to má třeba i Brno.

Erik Ziak

Nedokážem si predstaviť haváriu, ktorá by vyžadovala evakuovať také kvantum ľudí, že na budú nutné autobusy z takej ďiaľky. Teda nedokážem. Dokážem. Ale v tom prípade tú nehodu spôsobí niečo, čo svojim rozsahom napácha rádovo vyššie škody a zničí celosvetovú ekonomiku.

Vašek

Temelín Budějce 20km.

Y.K.

Protože to bývalo čistší řešení a dnes už není.

Medvěd

Zcela jednoduché. Na plynové autobusy jsou dotace z EU na naftové nikoliv takže když mohl DP si sáhnout na dotace a nechat si zaplatit 80% ceny vozu od Eu šel do CNG. Bohužel teď si na dotace nesáhl takže se kupuje starý dobrý diesel 🙂 hold za vším je potřeba vidět prachy.

jal

Za rok, dva budou ČD peskovány za odstranění koženky ve vozech. : – )

mirek

Je dost rozdíl, jestli na té kožence jedete 10 minut v klimatizovaném voze nebo 4 hodiny v neklimatizovaném.

Bergham

Navíc nová koženka nesmrdí, jako to půl století staré hřiště roztočů.

Jedine vlaky

Solarisy jsou skvělé, poctivé a velmi kvalitní autobusy, tak i trolejbusy. Je ale obrovská škoda, že v Brně máme v kloubových Solarisech hnusné a nepohodlné sedačky Kiel.

Pavel Vavříček

Tyto sedačky máme i v naších ostravských minibusech Dekstra a Rošero a ještě i v doubledeckerech. Jsou rozhodně lepší než hnusné dřevěné překližky.

Vít Jůza

Přijde čas, kdy koženkové sedačky jako velký a vynikající a nikdy nevídaný objev objeví i železnice ….

mirek

Koženka je výhodná akorát pro dopravce, že to nemusí udržovat. O cestující nejde.

Big Fat Fabulous Woman

Exteriér je designově úplně někde jinde oproti SOR NB 18. Naopak ten interiér je takový dost fádní, tam myslím, SORko i docela vede. 🙂

Ondros

Podle mně jsou oproti Soru vpředu o parník v exteriéru i interiéru. Říkám bohužel, protože samozřejmě fandím našim produktům.

Big Fat Fabulous Woman

Ve sjednocené Evropě mi přijde trošku zbytečné prosazovat hospodářský nacionalismus typu „fandím našim produktům“. Trh v EU je tak vzájemně provázaný, že jsme de facto federací, ať se nám to líbí, nebo ne. Neexistuje už podle mě něco jako český (polský, německý atp.) produkt, jelikož většina jeho součástí pochází z ostatních členských států EU.

Jaaaa

Ale finální dodavatel bude mít na produktu nejvyšší přidanou hodnotu, určuje celkovou cenu a tím spíš zaplatí vyšší daně.

mirek

Oba autobusy reálně stejně vyrábějí Poláci, takže je to jedno 🙂

Pavel Vavříček

A Ostrava bude furt do nových vozidel cpát ty nepohodlné dřevěné překližky. Komfort cestujících jde úplně do pryč. Kdyby si objednali polstrované sedačky s tím plyšovým potahem, které se dávají do ještě provozních T3 či T6A5 bylo by to super. Navíc když se na tento potah něco vylije, tak se to nevsákne a zůstane to na povrchu, takže to půjde pěkně rukou dát z povrchu pryč nebo kapesníkem. To jsou i lepší ty plastové sedačky, které jsou v minibusech a doubledeckerech.

noerf

Vzhledem k tomu, že eletrobusy a trolejbusy Škoda jsou na kastli Solarisu, tak je již valná čast vozového parku z vozidel Solaris.

Pavel Vavříček

Ostrava, Olomouc a České Budějovice jsou taková trojice, která miluje Solaris.

PvvS

Ony by rády i některý ostatní města, ale tam to obsazují kovozemědělci ze SORu a paskvily z Iveca..

Tom

A Chomutov

Ondros

Jo, jen skoda, ze si Chomutov stihl objednat jeste Trollina minulé generace.