Autobusy Doprava ve městě Zprávy

Solaris dodá další autobusy do Budějovic. Dopravní podnik kupuje devět kloubových vozidel

Autobus Solaris v českobudějovické MHD. Pramen: DPMČB
Autobus Solaris v českobudějovické MHD. Pramen: DPMČB
Autobusy budou klimatizované, nízkopodlažní, budou vybaveny USB zásuvkami, wifi a kamerami

České Budějovice se stávají zaslíbeným městem pro autobusy Solaris. Dopravní podnik města České Budějovic (DPMČB) si nově objednal u polského výrobce devět naftových kloubových autobusů v celkové hodnotě 70,7 milionu korun. Smlouva se objevila v registru smluv. Tendr byl vypsán v červenci, podrobnosti k jeho průběhu dosud nebyly na profilu zadavatele zveřejněny. Předpokládaná cena byla 90 milionů.

DPMČB oslovil ještě před vypsáním soutěže v rámci takzvaných předběžných tržních konzultacích sedm výrobců: SOR Libchavy, Iveco, Solaris, Volvo, Scanii, Evobus a MAN. Důvodem bylo vyjasnění zadávacích podmínek a zjištění, co a kdy jsou výrobci schopni dodat. Nové autobusy od Solarisu mají do Budějovic dorazit během příštího roku.

Autobusy budou klimatizované, nízkopodlažní, budou vybaveny USB zásuvkami, Wi-Fi a kamerami. Kapacita má být podle zadávacích podmínek nejméně 125 osob, z toho nejméně 40 sedících. Dopravní podnik chtěl původně koupit deset nových dlouhých autobusů, v květnu si ale pořídil testovací hybrid od Volva, takže z aktuální dodávky jeden vůz odečetl.

Českobudějovická MHD prošla dosud největší obměnou vozového parku v roce 2018, kdy dopravní podnik nakoupil vozidla za půl miliardy korun. Od Solarisu tehdy koupil 24 autobusů na CNG, od Škody Electric pak 11 elektrických midibusů a 11 trolejbusů. Celkem má DPMČB ve vozovém parku zhruba stovku autobusů, z toho 33 Solarisů.

Odebírat
Upozornit na
guest
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
libcha

Článek o kloubových Solarisech a ilustrační foto je krátký Solaris … to se moc nepovedlo 😉

Václav

Zajímalo by mne, když už jednou šli do CNG, proč se vrací k naftě.

Jiří 3

To vypadá jako konec poslední B741 v ČR.

Kevis

B741 se už dá počítat mezi veterány. Vždyť se vyráběly někde před 30 léty

PetrB

Vcelku je to pro mě vtipné, když byly nasazeny (tenkrát linka 1 Sídliště Máj I. /dnes Máj Milady Horákové/ – Rudolfov nebo 13 Sídliště Máj II. /dnes Máj Antonína Barcala/ – SOU Škoda /dnes Okružní-VŠTE/ v době kdy jsem chodil na střední školu a jezdí do dnes.

Kevis

No, jak jsem koukal, vyráběly se létech 1991-1997. Takže do veteránů to už nemá opravdu daleko, jelikož ty se počítají od stáří 30 let. Tady na Ostravsku jsou už hodně dávno vyřazené z provozu

Vlastimil Kocurek

Jezdí dodnes ???

Tomariero

Měla by se pak přesunout do historických vozů DPMČB

Pavel Vavříček

Přesně tak DPMČB ji chce dát mezi historické vozy už za to, že tak dlouho vydržela.

Pavel Vavříček

A bude se jednat o diesel nebo CNG ?

Pavel Vavříček

Aha už vidím diesel

Pavel Vavříček

JE Temelín určitě