Budějovický dopravní podnik přebral první z devíti objednaných dlouhých autobusů Solaris
Autobus Solaris Urbino 18 pro českobudějovickou MHD. Pramen: DPMCB
Na sedačkách je koženka, které dává podnik v poslední době přednost s poukazem na jednodušší čištění a pohodlí cestujících.
Kdyby to byl trajfl, tak vzadu není tak kadibudka. Alespoň ve Zlíně. Jenže kam s ním? Myslím tím pochopitelně motor s převodovkou.
Ale byla. Alespoň pokud se požadují baterky.
„Na sedačkách je koženka, které dává podnik v poslední době přednost s poukazem na jednodušší čištění a pohodlí cestujících.“ jednodušší čištění = v překladu žádné čištění.
O pohodlí cestujících vůbec nejde, to by se tam dala látka a pravidelně se čistila.
Přesně. Je smutné, jak málo lidí třeba ví, že pravidelně chemicky čištěná látka obsahuje až o 80% méně bakterií a to i v případě, že si do ní uleví bezdomovec ap. Chemikálie působí i po vyčištění. Na kožence lze díky porovitosti po stěru najít cokoliv. Hlavně na nečistěné. Hadr s desinfekcí na koženku nestačí, postřik také ne, neb se smyje sedícími. Ale je to cool a to lidem stačí.
S tou desinfekci bych to tu tak nepřeháněl. Ano, byly články,jak se intenzivně desinfilují vozy, přidali fotky a skutečnost? Jezdím v jednom podniku, který tu raději s ohledem na sebe nebudu jmenovat a ten autobus od výroby ještě nikdy po celou dobu koronaviru nezažil desinfekcí. A to je v provozu od výroby rok. V těch nejhorších dobách jsme nefasovali ani žádné desinfekční přípravky. Když jsem nějaký chtěl,bylo mi řečeno, nejsou skladem a tím to haslo. A když jsem kdysi dělal v Ostravě v DP? Uklízečky tam myly autobus 1x za měsíc a na úklid fasovaly na celý měsíc jeden sapon… Číst vice »
Ale abych nekřivdil všem. Než jsme přešli pod firmu,kde nyní jsem,byli jsme u firmy,kde uklízečky uklízely autobusy 3x týdně a používaly opravdu desinfekci. Ovšem na podlahu a madla, prostě vnitřek vozu. Ne na ty čalouněné sedačky. Ty se tam čistily,teď si přesně nepamatuji,1x nebo 2x za rok při generálním úklidu.
Koženku omyjete lehce, třeba klidně denně. Kdežto pokud budete často čistit čalouněný, či jak chcete látkový potah,je za chvíli prodřený. Krom toho nasákne vodou a vozidlo je nepoužitelné,dokud ty sedačky nevyschnou. A to neberu v úvahu množství prachu, roztočů a všeho možného,co se v těch látkových potazích drží.
Kdo před 50 lety řešil nějakou dezinfekci sedaček – kdekoli v Evropě ? Povětšinou byla dřevěná, někde jsou dodnes. Prostě se omyla a „absence dezinfekce“ nikomu nevadila …. va vlacích byla koženka v podstatě v celé Evropě …
Tváří se to, jako konec provozu posledního vozu typu Karosa B741.
Zajímalo by mě, proč, když už začali s CNG, proč se zase vrací k naftě. To je dnes trochu proti proudu.
Nebo jim vyšlo, že se CNG nevyplatí?
CNG bolo zaujímavé pred štvrť storočím. Dnes sú moderné Euro 6 dízle, aspoň čo sa emisií týka, prakticky na úrovni CNG autobusov. Za podstatne nižšiu cenu.
Nedokážem si predstaviť haváriu, ktorá by vyžadovala evakuovať také kvantum ľudí, že na budú nutné autobusy z takej ďiaľky. Teda nedokážem. Dokážem. Ale v tom prípade tú nehodu spôsobí niečo, čo svojim rozsahom napácha rádovo vyššie škody a zničí celosvetovú ekonomiku.
Temelín Budějce 20km.
Protože to bývalo čistší řešení a dnes už není.
Zcela jednoduché. Na plynové autobusy jsou dotace z EU na naftové nikoliv takže když mohl DP si sáhnout na dotace a nechat si zaplatit 80% ceny vozu od Eu šel do CNG. Bohužel teď si na dotace nesáhl takže se kupuje starý dobrý diesel 🙂 hold za vším je potřeba vidět prachy.
Za rok, dva budou ČD peskovány za odstranění koženky ve vozech. : – )
Je dost rozdíl, jestli na té kožence jedete 10 minut v klimatizovaném voze nebo 4 hodiny v neklimatizovaném.
Navíc nová koženka nesmrdí, jako to půl století staré hřiště roztočů.
Solarisy jsou skvělé, poctivé a velmi kvalitní autobusy, tak i trolejbusy. Je ale obrovská škoda, že v Brně máme v kloubových Solarisech hnusné a nepohodlné sedačky Kiel.
Přijde čas, kdy koženkové sedačky jako velký a vynikající a nikdy nevídaný objev objeví i železnice ….
Koženka je výhodná akorát pro dopravce, že to nemusí udržovat. O cestující nejde.
Exteriér je designově úplně někde jinde oproti SOR NB 18. Naopak ten interiér je takový dost fádní, tam myslím, SORko i docela vede. 🙂
Podle mně jsou oproti Soru vpředu o parník v exteriéru i interiéru. Říkám bohužel, protože samozřejmě fandím našim produktům.
Ve sjednocené Evropě mi přijde trošku zbytečné prosazovat hospodářský nacionalismus typu „fandím našim produktům“. Trh v EU je tak vzájemně provázaný, že jsme de facto federací, ať se nám to líbí, nebo ne. Neexistuje už podle mě něco jako český (polský, německý atp.) produkt, jelikož většina jeho součástí pochází z ostatních členských států EU.
Ale finální dodavatel bude mít na produktu nejvyšší přidanou hodnotu, určuje celkovou cenu a tím spíš zaplatí vyšší daně.
Oba autobusy reálně stejně vyrábějí Poláci, takže je to jedno 🙂
Vzhledem k tomu, že eletrobusy a trolejbusy Škoda jsou na kastli Solarisu, tak je již valná čast vozového parku z vozidel Solaris.
Ony by rády i některý ostatní města, ale tam to obsazují kovozemědělci ze SORu a paskvily z Iveca..
A Chomutov
Jo, jen skoda, ze si Chomutov stihl objednat jeste Trollina minulé generace.