Brno ukazuje budoucí podobu hlavního nádraží jako 3D model
3D model nového brněnského hlavního nádraží. Foto: Galerie Vaňkovka
Do 3D modelu porota vkládala jednotlivé soutěžní návrhy.
Do 3D modelu porota vkládala jednotlivé soutěžní návrhy.
doufám, že to není nakažlivý
To muselo dát příšernou práci…. Přitom taková blbost, že? (konec citátu)
Dotáhnout to do stádia modelu je přesně to, co Brno potřebuje. A nic víc.
tak si to postavili a ušetřili 50 miliard…
vidím dobře, že na místě AN Zvonařka…toto AN už není? ani nikde poblíž?
U modelu jsem byl a AN tam je, jenom nějak divně ztvárněné, ale podle popisků budov jsem nabyl dojmu, že se na jeho místě asi nic měnit nebude. Ale najít jej dalo chvíli zabrat.
ÚAN Zvonařka půjde pryč. Hlavním důvodem je, že nové nádraží bude společné jak pro vlaky, tak i pro autobusy. Pamatuje se i na stanoviště pro ND (opravovat se bude vždycky). A pak současná konstrukce Zvonařky zasahuje svým okrajem do profilu jak vlakových kolejí, tak kolejí šaliny (tramvají), které tudy povedou z Olomoucké, resp. z křižovatky z ulici Plotní. Jestli se celá konstrukce odstraní nebo se využije pro další využití necháme na majiteli panu Křetinském.
Na modelu neni ani tak dulezity to bily uprostred, ale ty krabicky okolo. Developeri uz se tesi.
A je to dobře! v Brně chybí tisíce bytů a tady máme uprostřed města 150 ha nevyužívanou plochu. Jen se ze zákona napřed musí udělat protipovodňová opatření. V prvním úseku řeky Svratky se začnou dělat letos na jaře, v oblasti kolem nového nádraží a do Komárova příští rok.
Nejsem příznivcem stavění takových bytů, jako v tomto případě. (Kdo dosáhne na hypotéku 15 milionů?) , a trochu se bojím nekoordinovaného rozvoje této čtvrti, ale ta čtvrť mi tam vážně vadí ze všeho nejméně. Ale plánovaná dopravní obslužnost nového nádraží je tak špatná, že já bych ho tam ani nestavěl….respektive zasadím se o to, aby nádraží v této formě (viz maketa) nikdy nestálo, takže s těmi protipovodňovými opatřeními nespěchejte 😉
A když oemzítze nabídku, tak cena, co? Halík! Cena bude vyšší, Halík, vyšší!!
Jsem pro nabídku, ale byty musí stavět obce, města a stát…nikoliv developeři.
Pokud Vám jde o to, aby byla cena regulovaná, nebo nějakým způsobem příznivější pro koncového majitele, tak tímto jí nedosáhnete.
Pokud Vám jde o to, že se někdo živí jako developer, pak zde cítím jistou závist. Není méně jistého výdělku než výdělek developera.
Nebo jde ještě o něco jiného?
stavět se dá různě a když je někdo vyštudovaná trubka, která si vezme hypotéku za tolik míčů…má bydlet pod mostem…inteligencí na to má
za takový prachy si postavíte někde jinde a u lesa ne uprostřed hnusnýho města
No vzdyt neexistence nadrazi v tomto prostoru developerum v rozletu nijak nebrani. Jen by jim stat z verejnych penez nepostavil tolik infrastruktury urcene k maximalizaci jejich zisku.
Přijde mi že na maluvkách nového nádraží bylo před budovou nějak hodně prostoru a na modelu najednou není.
Máta pravdu. Na vizualizacích vypadá, že toho místa je tam hodně, ale ono toho místa tam fakt moc není. Jen si uvědomte, že po okraji současné ÚAN Zvonařky už povedou koleje šaliny (tramvaje) a hned za nimi začíná rozplet vlakových kolejí.
Jen díky tomu, že ulice přednádraží povede pod úhlem vůči kolejím je místo na budovu nádraží.
Takže na zástavbu mezi Vaňkovkou a novým nádražím máte tak akorát šířku Zvonařky. Jinými slovy jeden blok domů.
K tomu modelu lze poznamenat pouze jedno: Kdo si hraje, nezlobí.
Když se řekne „brněnské nádraží“, vzpomenu si vždycky na srovnávací fotoreportáž na atlas.cz
Srovnávalo se tam nádraží v Brně a ve Vídni.
Zatímco ve Vídni se už dělala střecha, tak ve stejné době bylo v Brně druhé referendum o tom, kde to slavné nádraží vlastně bude. 🤣
A takhle si tady žijem. 👍😎
Wien Hbf. aneb nádraží s konci nástupišť v obloucích, nádraží s pouze deseti nástupištními hranami. Nádraží vybudované (ve srovnání s původní stanicí) na lepším (protože na metro lépe navazujícím) místě.
Srov. s argumentacemi, proč „fakt nejde“ mít v Brně nádraží v centru. 🙂
Ve Vídni je současné nádraží vybudované na místě spojovacích kolejí pro jízdu mimo hlavové části Jižního nádraží. tady bych řekl, že nejdůležitější bylo vytvořit průjezdné nádraží s kapacitou pro všechny tratě, teda jsem zvědavej, kdy tam nějak prodlouží vlaky co končí na FJBf.
Ale srovnávat to s Brnem je blbost, to by muselo taky zůstat nádraží v prostoru bývalých hradeb což je právě varianta „Pod Petrovem“.
A na výslede referenda se hodil bobek. Extrémisté by nejraději vysídlili ty, co hlasovali „špatně“.
Tak se Brno už konečně dočkalo svého dlouho vyhlíženého nádraží a můžeme se posunout k dalšímu tématu.
Jako v nedávné velkoplošné reklamě na štítech brněnských domů: „Konečně nové nádraží!“
No asi takhle jako model hezký ale slibovaný rok 2035 tedy za 13 let mi moc reálný nepřijde.
Jeden z hlavních argumentů pro odsun je na současném nádraží zakřivení nástupišť do tvaru S nicméně i nové nádraží má toto zakřivení i když výrazně menší.
Plus to divné vykousnutí 2. a 3. nástupiště aby jej obsloužili pokaždé 3 koleje.
Potom to autobusové nádraží kde se ze zastávek vycouvává si taky říká o průser.
Nebudou náhodou letos zase komunální volby? To by totiž leccos vysvětlovalo. Stejně jako ten nesmyslný nápad s přímým rychlíkovým spojením na vídeňské letiště. Po volbách se to zase uklidní, moc bych se tím nevzrušoval.
Model ukazuje celou novou čtvrť včetně okolí od Petrova po Komárov. Na vysvětlenou k tomu modelu: bílé stavby už stojí nebo jsou ve výstavbě či jejich plány jsou schváleny. Zatímco hnědé (dřevěné) modely staveb jsou jen orientační a znázorňují max. proporce (max. výšku) co dovoluje územní plán v dané lokalitě. Postupně jak se bude stavět se bude i model aktualizovat.
Více fotek toho modelu, jak je vystaven ve Vaňkovce, najdete třeba zde a pokud máte cestu kolem, určitě se přijďte podívat http://www.onemanbrnoblog.cz/trnita-jizni-centrum
Tak to hodně připomíná nový Smíchov, jinak řečeno, tato čtvrt ani nádraží se neobjeví v renomovaných architektonických časopisech. Úkol zastavět určitou rozsáhlejší plochu, s tím bojuje tedy Brno, Praha, stejně tak Boston- Seaport , ale ten si počíná lépe, i když ani tam nejsou jen samé perly, ale i dost obyčejné věci.
Kvantita na úkor kvality, ale také to jde , když se chce, např. Praha -Jinonice. Brno ale asi tak vysoké ambice nemá, nebo ano ????? Měl by je mít.
Hlava XXII
Když se zeptáte, jak bude vyřešený hluk a prach z nákladní dopravy projíždějící nádražím, řeknou vám, že koleje pro náklad budou stavebně oddělené. Když se zeptáte, kde to na tom modelu je, řeknou, že to v tom modelu nemá smysl ukazovat. Když se zeptáte, kde tedy fyzicky bude, řeknou, že se máte podívat na model.
Tak já se tedy dívám a nic nevidím :-O
Vidíte, tolik je tu krásných krabiček a přitom mnozí zpátečníci zejména z řad ŽESNAD se místo radování ptají na tak přízemní záležitosti, jako je kapacita uzlu pro nákladní dopravu.
A jiní zase na návaznosti mezi vlakem a MHD.
Jistě, to je také neméně důležité a také se o tom nesmí mluvit.
Zrovna dneska jsem ho viděl. Vypadá to dobře, ale chybí mi tam šalinová spojka mezi Husovou a Bulvárem, objíždět to z České přes Plotní je podle mě nepřijatelná zajížďka.
Pokud vím, ten model je starší, ale průběžně do něho doplňují nové stavby podle aktuálního stavu nebo plánů. Kromě hlavní budovy nádraží je tam třeba vizualizace těch 5 budov, co mají stát místo Teska. Zajímavá je taky šalinová smyčka jihozápadně od hlavní budovy, která částečně vede skrz jakousi administrativní budovu (resp. mezi 2 budovami spojenými několikapatrovým mostem, jak se to u podobných kancelářských ghet poslední dobou občas staví).
Dokoupilův bulvár je nejnesmyslnějším záměrem celého odsunu, bo ústí do jedné z nejzatíženějších křižovatek. Přidat do ní ještě trať z Husovy, tak se tam nehne ani kolo. Prý důstojný přestupní uzel, tak se dvěma linkama šaliny určitě… Před stávajícím HBf. jich jede osm, takže asi tolik k té úžasné dopravní obslužnosti kolejovou dopravou. Na očekávanou poznámku, že tam pojedou taky trajfy, jenom dodávám, že se uvažovalo s protažením linek ze severu (t34,36) po tzv. Nové městské třídě, jenže ta začne až na Cejlu (Stará a Traubova se bourat nebudou), takže by se z ní ty trajfy neměly jak dostat zpět… Číst vice »
No vida, s čím se dá hezky vyhrát a za co se dají utratit peníze. Je hezké se dívat na věci, kterých se člověk bohužel nikdy nedočká. Neb realizace bude probíhat možná v roce 2100 😀 😀 😀
Naštěstí, ne bohužel 😀
Skvělé. Konečně bude mít brno důstojné nádraží. Všem, kteří prosazovali odsunutou variantu, patří vělký dík. Je vidět, že se konečně našli lidi, kteří chtějí věci posunout dopředu.
Jenže posun nádraží směrem od centra není posun dopředu, ale spíš tak nějak do Bělehradu.
Důstojné nádraží může být i to současné, a ono i brzy bude a bylo by bývalo dřív, kdyby kdosi netrolil s odsunem.
Před stávajícím nádražím se dnes dá stěží zastavit. Stěží se dá přejít z budovy na šalinu. O parkování u hlavního nádraží raději nemluvit. A žádné volné místo pro tyto potřeby tu opravdu není.
„Zepředu“ sice moc místa navíc není, ale „zezadu“ (od Prioru) je místa až až (i na další koleje). Není žádný důvod, proč by nádraží (podchody) mělo být přístupné jen z jedné strany. Na druhé straně se klidně může postavit ještě jedna „odbavovací budova“. Dostatek K+R parkovacích míst i parkovací dům by se po zbourání Prioru vešel taky.
A pokud by se postavila další odbavovaci hala ca 200 metrů na jih na místě „Prioru“, proč už se nemůže přesunout celý nádr o 800 metrů na jih?
další odbavovací hala ani není třeba. Max pokud by někdo chtěl…další pokladna v podchodu by se asi vešla.
Protože tam není tramvajový dopravní uzel a taky že se slučuje dnes výhodně oddělená nákladní doprava od osobní.
Přístup k šalinám je otázkou řešení šalinové části. Pokud by se v celém přednádražím prostoru zavedla sdílená zóna (tj. vše v jedné úrovni bez výškových rozdílů s minimem bariér), byl by přístup luxusní. Viz příklady mj. z Rakouska a od roku 2013 zavedená varianta dopravního režimu „Begegnungszone“.
Ale tady se hledají důvody, proč to bude u řeky od šaliny č. 8 blíž na vlak.
od Tesca je přístup od aut dostačující. dokonce už je i otevřený podchod pod nástupišti k Tescu. takže lichý argument.
když nebudou mezi peróny šalin a výpravní budovou zaclánět taxíky, auta a tak, bude se dát přejít bez problémů.
a tak podobně. když se nechce…víte jak je to dál
Opravdu se nedá zaprkovat mezi nádražím a Tesco? Vždyť je tam parkoviště. No a lístek se dá dneska koupit online, takže člověk nemusí ke kase. Nakonec v IDS má většina lidí předpaltní a tak nemusejí na nádraží autem.
A představa, že pojedu z odněkud, nechám na nádraží auto, dojedu někam a půjdu na parkoviště pro auto…
Ano, to současné provizorní nádraží muže klidne zůstat pro příměstskou dopravu.
Nádraží má být především funkční, a to jak z pohledu dopravy tak z pohledu cestujícího. Na „důstojnost“ se hrálo možná tak v 19. století. Doufám, že si tím nádražím nepotřebuje Brno nic dokazovat.
Brno má konečně důstojný model nádraží jste chtel napsat 😀 Protože chiméra v kopřivách kdesi za městem není důstojná ani funkční.
A přitom to dopravně posouvají zpět.
Ty trubky, co koukaj z tý budovy zepředu, to je příprava na ten brněnskej hyperloop? 🙂
Ne, to je tajný zbraňový projekt na ostřelování Prahy…
No nevím, trebuchet vypadá jinak.
To je demoverze
To je kousek klece od Jožiblna z bažin. Dávej bacha, žere hlavně Pražáky.
Ne, to je železniční dělostřelecká baterie Moravské osvobozenecké armády, strejda Gusta je nechal vyrobit.
Já jsem viděl zase nějaký model v provizorních kontejnerech na Dolním nádraží, když na brněnským hlaváku byla roční výluka a bylo tu názorně ukázáno jak se prodlouží doba cestování do Brna. Koukám, že i po názorné roční ukázce odsunu je to ještě nepřešlo a stále pokračují v tomto nesmyslu.
Kdyz v Praze vystoupim na hlavaku, tak na staromek to je dal nez v Brne od odsunutyho nadrazi…
Nějak mi uníká smysl této informace. Respektiva chápu, že se tu snažíte porovnávat cestu do centra, leč jeden z mnoha rozdílů mezi Prahou a Brnem je v tom, že v Brně je centrum jedno, je malé a je to skutečně centrum, kdežto v Praze je centrum mnohem větší, má několik jader a z většiny je to turistická zóna, kam zas tolik „běžných“ lidí nemíří, neb tam de fakto není nic, kvůli čemu by tam mířil někdo jiný než turisté. Ekvivalentem návsi Svobody budiž v tomto případě Václavák, a ten je od Hlaváku co by kamenem dohodil…
Nesouhlasím že by Brno mělo jenom jedno malé centrum, reálně to centrum končí jedním směrem na Mendláku, druhým na Obilném trhu, a ze severu jej ohraničuje Kotlářská, s tím že to na Štefánikově volně přehází v Krpole. Ano, na východ je to mnohem jasněji ohraničeno z historických sociálních a plánovacích důvodů.
Srovnejte si velikost toho, co popisujete, s velikostí centra Prahy. To i samotná Malá Strana je větší…
Vaclavak rozhodne neni nic, co by v Praze bylo zadanym centrem,…navi jeho delka je pres 700m od hl. nadrazi cca 1.4km, to je stejne jako od odsunuteho nadr. nekam na nam. Svobody, to je take 1.4km… zdani klame…
No, ted jsem to meril na mapy.cz a vychazi to cca stejne… z hlavaku na muzeum cca 700m, od muzea na mustek take cca 700m..
V Brne tezko rict co se tyce nove ctvrti, ale pokud od noveho nadr. bude cesta primo ke staremu tak je to cca 720m, a na nam svobody cca 650m
A co je tedy podle vás v tý Praze tím „žádaným centrem“?
Podle mě oblast, která byla Prahou za Karla IV. Tedy od Musea k Hradu (včetně).
Jako pravda, ze pro me je centrum velke, zastavena oblast plynule navazujici na jadro mesta,…
Brno tim smerem od centra na jih nema „nic“, ale je tam od nadrazi planovana nova ctvrt… s necim podobnym jako s vaclavakem…
To historicke centrum prahy ma prave ty vyjimky typu vaclavak, coz moc historicke uz neni, muzeme pocitat i Josefov z 19. a 20. stol.?? nebo oblast kolem magistraly? Z noveho mesta uz skoro nic nezbylo, dost casto jsou to kulisy starych domu a za nimi novostavby… tedy uz spise ty Vinohrady byt novejsi ctvrt, ale starsi domy nez rada tech na N.Meste…
A proč teda od centra Brna na jih něco nepostaví? Už dávno mohli začít, stačí nechat rezervu pro nádraží „Pod Petrovem“, nákladní železniční průtah si můžou obehnat protihlukovkama.
Za to na Václaváku jste co by dup. Ale v Brně.
Proto nebudeme dělat stejnou chybu jako v Praze… Proč zůstala zachována Masaryčka? 😉
Ze tří důvodů. Je památeční. Hlavák je malý. Nějaký chytrák u budovy Hlaváku vytrhal TT.
no, a postavil primo pred his. budovu – branu do centra – dalnici…
Ja to netvrdim, klidne at je nadrazi v Brne v centru, ale neberu argument, ze nove je daleko… Masarykovo je fakt asi nejblize… ale pora na same hranici Noveho mesta nikoliv toho nejstarsiho centra St. Mesta,… Za masarycku jsem rad, je to pekne nadrazi s peknou dvoranou, a z vystupu jste primo na ceste smerek ke Staromaku a dal na Malou stranu… Wilsonak je dnes hnusne misto, park pred nadrazim byl znicen, torzo z nej je neupravene, a historickou budovu neni videt, nahore pren je dalnice, a nova hala moc krasou tedy neoplyva… uvnitr je to mnohem lepsi, ale z… Číst vice »
A proč vlastně v Praze stavěli nové perony, také Nové spojení… když stačilo nádraží odsunout do Malešic a postavit tam linku Metra?
nebyl bych tak militantní, stačil by odsun do Libně místo ranžíru, nebo do Vršovic tamtéž
Protože za ní není zatím náhrada v podobě „Nového spojení II“.
P.S.: Já bych vzal asi i Brněnský diametr za cenu neodsunu.
A proto nutné to nádraží v Brně odsouvat do polohy Dolního?
Nebo je nutné zmršit brněnský přestupní přednádražní terminál po vzoru právě Prahlaváku (kde kromě metra nic blízko není)?
Nebo se Brno nesmí opičit po Praze v segregaci železniční dopravy (nákladní X osobní) a natruc ji zase spojit?
P.S.: V Praze mi ty vzdálenosti nevadí, protože je Praha větší, kdežto v Brně je to čiročiré zhoršení.
Jaképak „natruc“ spojování osobní a nákladní dopravy. Její stávající nesmyslné rozdělení na dvě trasy je právě jeden z parametrů, který je šotouši intenzivně kritizován. Odsun nádraží vyřeší i tento letitý problém.
Nějak jsem si nevšiml.
A nesmyslné není, zvyšuje kapacitu a spolehlivost v uzlu.
Zjevně jste nepochopil mírnou ironickou nadsázku; jsem rád, že rovněž vnímáte výhody dvou samostatných tras přes Brno.
První poznámka, asi jste špatně měřil vzdálenost. V Praze od orloje (na Staroměstském náměstí) ke vstupu na Hlavní nádraží je to 1000 m (měřeno v Google Earth, vzdušnou čarou, ke vchodu z Vrchlického sadů). Vzdálenost od „orloje“ na Náměstí svobody v Brně k provizornímu vchodu na Dolním nádraží je 1400 m, tedy větší. Pro informaci, ke stávajícímu Hlavnímu nádraží v Brně (opět vzdušnou čarou) je to jen 500 m. Co se týče umístění vůči městu, tak je nádraží v Brně i v Praze na stejném místě – a to na místě někdejších hradeb. V obou případech se v době stavby… Číst vice »
meril jsem cestu, ja to vrtulnikem nelitam… proste cestu od nove haly pesky na muzeum a od muzea pesky na mustek…
Stejne tak v brne odhadem po nove ulici smerem k nadrazi dnesnimu nadrazi a pak primou ulici na nam. Svobody…
Nejsem proti nadrazi v centru, je mi to vlastne jedno, ale neberu ten argument vzdalenosti… proc by se brno nemelo rozrustat i smerem na jih?
V Praze me treba vadi, ze musim na vlak na Wilsonak, kdyz mam nadrazi ve Vysocanech na Harfe, ale spousta vlaku jej jen projizdi…
Na otázku si dovolím odpovědět také otázkou. Vylučuje zachování nádraží ve stávající poloze rozvoj města na jih?
Beru, že stávající podoba (nezaměňovat s polohou) není uspokojivá a vyžaduje přestavbu, ale už nechápu tvrzení, že umístění nádraží brání rozvoji města. Touhle logikou by v Praze neměly existovat Vinohrady a Žižkov.
Samozrejme ze ne, ja jsem to ani nepsal, ze by to branilo rozvoji mesta… dokonce jsem tehdy byl pro, aby se puvodni nadrazi trochu narovnalo i kdyz by to znamenalo asi zbourani tesca, …
a znovu jen rikam, ze ta vzdalenost neni tak hrozna,… to podle me jako argument nemuze obstat… spis bych se oprel o jine argumenty a navrhnul takove reseni, ktere by puvodni nadrazi zachovalo… alespon pro regionalni dopravu je jako delane…
A přestup mezi dálkovou a regionální dopravou bude kde?
Židenice? A je tam na to kapacita kolejí a nástupišť?
Heršpice? Tam to kolejově dobře zmršíte.
Brno dolní a něčím na hlavák? Dva přestupy, to vám cestující poděkují.
Podle mě to je ještě větší blbost než odsun.
Ono se město nemůže rozrůstat na obě strany nádraží? https://mapy.cz/zakladni?x=7.4347323&y=46.9479562&z=16
To už tak bývá, že velká města mají velké vzdálenosti a malá města malé.
a víte jak daleko to mám, když vystoupím v Řevničově na nádraží a jdu na náves?
Potíž asi je, že to zatím nepřešlo Centrální komisi ministerstva dopravy. Toto rozhodnutí nezbývá než respektovat.
Je to sice orlojovina, ale musíme to respektovat. Opravdu?
Jistěže nemusíme, jen na to nedostaneme ze SFDI peníze.
Tak pak je otázka, kdo je na tom zaháčkovanej?
To muselo dát práce. A přitom…
Jů, obdobný model „Jižního centra“ jsem viděl už v 10/2005 ve Vaňkovce. 🙂
Foto… Vankovka 🙂
Ano a s informací, že horizont realizace je 10-15 let (tj. 2015-2020). A hle, doba uplynula a je tu realizovaný další krásný model. To je koloběh života, nezapomněl by připomenout filozof…
Když jsem viděl další fotky modelu, nemohl jsem se zbavit dojmu, že se kamsi z něj ztratilo celé ÚAN Zvonařka…
A nebude náhodou zrušeno a regionální a dálková autobusová doprava přesunuta „pod“ nové nádraží? Sám nevím, ptám se.
UAN Zvonařka bude odstraněna, protože autobusy budou konečně stavět u nádraží a také proto, že samotná Zvonařka zavazí jak prvním kolejím vlaku, tak hlavně nové trati šaliny (tramvají) z ulice Olomoucké.
ÚAN Zvonařka ale nepatří městu. Patří soukromé firmě a co jsem slyšel, tak ta si ÚAN zbourat rozhodně nenechá.
Myslíš, že to nádraží i s cirkusem zvaným Tourbus koupili proto, aby se na ně dívali?
Je jednodušší držet město jako rukojmí, dokud nedostanu výkupné, než vyvíjet vlastní aktivitu a snažit se tam místo toho postavit něco, co by odpovídalo i územnímu plánu. …Podceňujete lidskou náturu, kolego.
Pokud ho nekoupili a neopravili za účelem provozování autobusového nádraží, tak potom už jsou jenom dvě možnosti, a to buď kvůli pozemkům a budoucí developerské výstavbě nebo proto, aby pozemky opět s pořádným vývarem prodali kvůli výstavbě nového nádraží.
No…a schválně. vlastnit ten pozemek a chtít ho prodat městu, kolik byste si řekl? Já počítám s tím, že si ho cení cca na 1 miliardu. (nepřeháním, uvidíte) Takže…zvýšení ceny projektu nádraží o další 1 miliardu. No nekup to. 😉
🤣 takových modelů jsem už viděl.
Jeden z roku cca 2004 stál asi 2 miliony korun (za to byl tehdy krásný byt) a sliboval nové nádraží v roce cca 2010.
Je to tak, plánovalo se zprovoznění v roce 2015. Po výstavbě podjezdu Sokolova měla výstavba plynule pokračovat stavbou nádraží. Blížily se volby, Onderka a sedmilhář Hašek zavětřili možnost volebních hlasů z řad aktivistů, začali burácet proti „nesmyslnému odsunu“ a podařilo se jim do realizace přestavby brněnského uzlu hodit vidle. Finančně to přitom bylo zajištěno z peněz Unie. Po volbách dali zpátečku, ale aktivisté se přihlásili s kontraprojekty a referenda a přestavba usnula jak Růženka. Vzpomínám si, jak na lávce nad tratí na Sokolové stáli lidi, pozorovali stavbu podjezdu a pro Zelené a Socdem neměli slušné slovo
Měl jsem za to, že podjezd se stavěl proto, že závory byly víc dole než nahoře a jezdit tudy autem bylo naprostým zoufalstvím. O návaznosti na nové nádraží jsem neslyšel, ale to neznamená, že to tak nemohlo být.
Tehdy se říkalo, že to je první etapa stavby nového nádraží.