Brno shání velké tramvaje, DPMB vypsal tržní konzultaci

Tramvaj v Masarykově ulici. Foto: KDU-ČSL Brno-středTramvaj v Masarykově ulici. Foto: KDU-ČSL Brno-střed

Dopravní podnik města Brna začíná s přípravou možného nákupu velkokapacitních tramvají. Vypsal takzvané předběžnou tržní konzultaci, v kterých zjišťuje u

Dopravní podnik města Brna začíná s přípravou možného nákupu velkokapacitních tramvají. Vypsal takzvané předběžnou tržní konzultaci, v kterých zjišťuje u výrobců jejich možnosti pro dodávku až 40 vozidel. Konzultace obvykle slouží k tomu, aby podmínky soutěže nevyhovovaly následně pouze jedinému zájemci, případně aby se vůbec někdo přihlásil.

DPMB zveřejnil výzvu k účasti v konzultací na svých stránkách, jako první o ni informoval server Československý dopravák. „Záměrem je modernizovat vozový park tak, aby odpovídal současné dopravní situaci a potřebám ve městě Brně,“ vysvětluje plán na nové tramvaje DPMB.

V dokumentaci pro konzultaci je zatím úvodní požadavek pro kapacitu nejméně 230 osob, z toho 60 sedících. Tramvaje by měly být 29 až 31 metrů dlouhé. Podvozky mají být plně otočné, na každé straně vozu musí být nejméně nejméně 5 dveří. Vůz má být klimatizován, má mít životnost nejméně 25 let. Tramvaji plně odpovídá například nová tramvaj pro Plzeň od Škody Transportation.

DPMB začal s montáží tramvají EVO2, které budou mít jméno Drak. Ty jsou ale kapacitně podstatně menší.

Brno už podobným způsobem připravovalo soutěž na 60 trolejbusů, nejprve také v předběžné tržní konzultaci oslovil DPMB více výrobců a na základě debat s nimi sestavil zadávací dokumentaci.

Tagy Dopravní podnik města Brna DPMB velkokapacitní tramvaje
55 komentářů