Brno se vrátilo k tramvajovému tunelu na Kamechy, vyjde na 2,3 miliardy

Tramvaj Škoda 03T (Astra) na Náměstí Svobody v Brně. Foto: Zdopravy.cz / Jan SůraTramvaj Škoda 03T (Astra) na Náměstí Svobody v Brně. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra

Na brněnské sídliště Kamechy přeci jen bude jezdit tramvaj novým tunelem. Rozhodli tak dnes brněnští radní, čímž se obloukem vrátili

Na brněnské sídliště Kamechy přeci jen bude jezdit tramvaj novým tunelem. Rozhodli tak dnes brněnští radní, čímž se obloukem vrátili k variantě zvolené už v roce 2015. V roce 2018 ale tunel zavrhli jako příliš nákladný s poukazem na geologické podmínky. Nechali si přitom zpracovat novou studii proveditelnosti.

Nová trať bude měřit zhruba 1,5 kilometru, bude vedena v zářezu a zhruba v polovině se zanoří do 300 metrů dlouhého tunelu. Odhadované náklady činí bezmála 2,3 miliardy včetně DPH. „Jde sice o nákladnou možnost, ale jednoznačně převažují výhody, jako je nejnižší hlukové zatížení, nejmenší spotřeba trakční energie nebo možnost překrytí zastávky Říčanská, což sníží hlučnost a umožní další využití prostoru nad ní,“ uvedl radní pro oblast investic David Grund. V rámci stavby vzniknou tři nové zastávky za dnešní konečnou Ečerova: Ruda, Říčanská a Kamechy.

Sídliště Kamechy v Brně. Pramen: Město BrnoTramvaj na Kamechy, zákres. Pramen: Město Brno

„Lokalita se stále rozvíjí, do budoucna počítáme s nárůstem počtu obyvatel. Už nyní jsou zde problémy s nedostatkem parkovacích míst. Sídliště proto potřebuje lepší spojení městskou hromadnou dopravou, aby obyvatelé měli více možností, jak se do svých domovů dopravit,“ uvedla primátorka města Markéta Vaňková. Podle ní definitivní vytyčení tramvajové trati odblokuje také výstavbu parkovacího domu, o kterém se v této lokalitě dlouhodobě uvažuje. Trať by se mohla začít stavět nejdříve v roce 2025.

Z Brna se přitom postupně stává město tramvajových tunelů. Tunel vznikne například na nové trati do Bohunic nebo při stavbě okruhu na Žabovřeské.

Tagy brno Top tramvajová trať Ečerova - Kamechy
60 komentářů