Brno připravuje rekonstrukci Jundrovského mostu za 136 milionů korun

Jundrovský most přes řeku Svratku v Brně. Foto: Brno.czJundrovský most přes řeku Svratku v Brně. Foto: Brno.cz

Oprava začne nejdříve po dokončení velkého městského okruhu v úseku Žabovřeská.

Zpět na článek
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
cracatit

Cože? Jaká jednopruhová komunikace? Srávně má být vozovka se dvěma pruhy… nebo zas někdo plácá dohromady jednoproudou a dvouproudou komunikaci? Je to úplně na konci článku. Patrně řevzato z tiskového blábolení města.

Honza P.

Kéž by mezitím postavili druhý most z Jundrova… Zbožné přání… :-/

M H

A odkud kam by měl vést? Je tam vůbec nějaké realizovatelné napojení na ulice, proti kterému by místní neprotestovali a naopak jej podporovali?

Mám totiž pocit, že bez záboru zahrádek či rekreační plochy by se to neobešlo a o případném nárůstu dopravy v dnes klidných uličkach ani nemluvě…

M H

Naplánovaný být může. Otázka je, jestli je celý tento záměr realizovatelný…čekal bych, že to ztroskotá na majitelích pozemků a odporu místních.

Honza P.

Klasické NIMBY. S takovou se nikam nehneme. Chce to diskuzi.
Ale argument – nechci to u svýho baráku a budu tak držet pod krkem celý sídliště – by v případě veřejně prospěšné stavby neměl uspět.

M H

To ano, nicméně v tomto případě je to docela pochopitelný odpor…reálně tam může stačit most pro pěší, cyklisty a IZS. Automobilovou dopravu tam vygeneruje až případná výstavba dalších bytů a i tu může pobrat Jundrovský most, na němž by po dostavbě VMO měla značně poklesnout doprava. Tudíž si myslím, že proti plnohodnotnému silničnímu mostu nebudou v tomto případě jen NIMBY…v tomto případě bude mít možná opravdu větší přínos rekreační zaměření dané oblasti než dopravní.

Honza P.

Nesouhlasím.
Jednak už teď je šílená situace na křižovatce Veslařská x Optátova, hlavně odbočováním doleva. Z nového mostu by byl hlavní směr rovně.
A druhak jde o to, jestli chcete věci udržovat na hranici kapacity a možnosti dalšího rozvoje zafixovat tak, jak jsou, nebo město rozvíjet.
Hlavní slovo by v tomto mělo mít vedení Brna, KAM apod., protože ti vidí celek a nezáleží jim na několika zahrádách, když by to umožnilo rozvoj lokality.

M H

Záleží na stylu rozvoje lokality…rekrační a volnočasový směr využije most pro pěší a cyklisty – přivést tam auta by bylo naopak nežádoucí. Na druhou stranu nové sídliště samozřejmě bude potřebovat most pro auta…

Seeker

Nové sídliště ovšem v Jundrově nikdo z místních nechce.

Nehledě na to, že během 10-15 let nástup elektromobilů způsobí pokles aut ve městech. Trh s ojetinamy de facto zmizí a na nové elektroauto nebude mít většina lidí peníze.

Jan

Most spojuje Jundrov nejen s Žabinama, ale taky s Komínem…

Vladimir

Jediné město co něco staví je Brno. Bravo, aspoň někdo pochopil, že nemůžeme žít ve skanzenu z přelomu tisíciletí..

Karl vB.

Zkuste sušený borůvky, ty taky stavěj….. 🙂

Toncek

Jak je most starý?

Jiří Kocurek

Taky jsem si říkal. Na mapě z roku 1953 je vidět jakési provizorium: https://gis.brno.cz/mapa/historicka-ortofota/?c=-601451.35%3A-1158944.9&z=8&lb=ofakt&ly=&lbp=100

mgr.pavel

Vím, že je to předběžné, ale fakt bych chtěl vidět ty objízdné trasy. Přes Kamenomlýnský most (resp. po komunikacích za ním) se vleze jen směr ze severu na jih, další možnost je až přes Pisárky – bude se z Jundrova odjíždět jen přes Pisárky? Pěkná zajížďka pro celkem velký provoz přes ten most.

Nebo bude nějaký provizorní most? I (zejména) pro MHD?

abc

Spousta provozu přes most je dneska tranzit (objíždění ucpané Kamenomlýnské). Až tam bude v provozu ten slavný čtyřpruh a tunel pro šalinu, tranzit pojede tudy.

Jiří Kocurek

Což se o linkách MHD ale říct nedá. Snad ten most bude možné dělat po polovinách podélně.

M H

Pokud jde o MHD, tak bych čekal, že 44/84 se odkloní po Žabovřeské, 67 se ukončí těsně před mostem a bude k ní přístup po lávce pro pěší a obnoví se bývalá linka (tuším svého času 61) Mendlovo náměstí – Jundrov.

Významnější komplikace to bude akorát pro napojení komínské vozovny na linky 25, 26 a 37.

A co se týče aut, tak místní to budou mít holt delší…no a projíždějící se alespoň naučí jezdit po VMO.

M H

Ještě je ale taky možnost, že by se to skloubilo s uvažovanou kompletní rekonstrukcí komínské vozovny.

„Modernizace vozovny Slatina má umožnit následné přemístění trolejbusů z vozovny Husovice, případně dočasné vyklizení vozovny Komín, u které město do budoucna uvažuje o kompletní rekonstrukci.“
https://zdopravy.cz/v-brne-chystaji-modernizaci-vozoven-v-medlankach-a-slatine-63376/