Brno přikoupí další Draky, do zkušebního provozu poprvé vyjely dvě spojené tramvaje
Zkušební provoz spojených tramvají je na lince č. 1.
Dopravní podnik města Brna (DPMB) se rozhodl využít další část rámcové smlouvy na dodávku stavebnic nových tramvají EVO2 přezdívaných v Brně jako Drak. U výrobce objednal další dva vozy. Ve městě dnes současně začaly testovací jízdy dvou spojených vozů.
Objednávka u Krnovských opraven a strojíren byla zveřejněna v registru smluv, za dvě stavebnice zaplatí DPMB necelých 53 milionů korun. Tento týden se do provozu dostala v pořadí 21. tramvaj EVO2, vůz s evidenčním. číslem 1842. „V ústředních dílnách probíhá kompletace vozu 1843, do provozu by se po zkušebních jízdách měl dostat v srpnu. Na vozu 1844 se aktuálně lepí podlahy, následovat bude položení podlahové krytiny a skládání interiéru. Práce už začaly i na vozu 1845, jehož první článek včera putoval do lakovny. V letošním roce počítáme ještě s kompletací vozu 1846, aby do konce roku v ulicích Brna jezdilo 25 Draků,“ popsala mluvčí DPMB Hana Tomaštíková. Letos tak přibude celkem 7 nových vozů, příští rok 8.
Testovací provoz přes prázdniny
V Brně je od dnešního dne v provozu i souprava ze dvou Draků. Čtyřicet pět metrů dlouhá souprava je nasazována na páteřní linku číslo 1. Zkušební provoz bude po celé prázdniny. Linka je vhodná pro provoz zdvojené soupravy i díky delším nástupištím na zastávkách. „ Pokud se neobjeví žádné technické problémy, nabízí se trvalé nasazení těchto souprav zejména na páteřní linku 1, kam jsou dnes vypravovány převážně soupravy tramvají VarioLF,“ řekl člen představenstva DPMB Adam Zemek. Bezpečnost při nástupu je podle něj zajištěna kamerovým systémem u každých dveří.
Tramvaje EVO2 jsou prvními klimatizovanými v Brně, po městě jezdí od jara 2020. Sestavují se ze stavebnic v ústředních dílnách dopravního podniku.
Nasazovány jsou hlavně na lince 4. Kromě klimatizace mají tramvaje USB nabíječky a dveře vybavené světelnou závorou. Jméno Drak vybrali lidé v anketě. Ve vozech je 49 míst k sezení a 122 míst na stání. Váha vozu bez cestujících je 31 tun. Celkově by do roku 2024 mělo z dílen vyjet 41 tramvají, DPMB za ně zaplatí 1,3 miliardy korun, samotné díly stojí 1,085 miliardy korun.