Doprava ve městě Tramvaje

Brno lákají další pražské tramvaje T6A5, DPMB má zájem o dalších dvacet kusů

Tramvaj T6A5 v Brně. Foto: Roman Hloch / Tramvaje v České republice
Tramvaj T6A5 v Brně. Foto: Roman Hloch / Tramvaje v České republice
Současnou flotilu třiceti tramvají T6A5 by v Brně mohlo rozšířit dalších dvacet kusů vozidel z konce devadesátých let, kterých se zbavuje pražský dopravní podnik.

Dopravní podnik města Brna (DPMB) chce koupit dalších dvacet tramvají T6A5, které vyřazuje Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP). Navázal by tak na loňský nákup deseti kusů.

Informaci přinesl facebookový profil Tramvaje v České republice, mluvčí DPMB Hana Tomaštíková zájem potvrdila. „Tramvaje T6A5 by v DPMB prošly modernizací a následně sloužily jako náhrada starších vozů typu T3,“ řekla Tomaštíková. Upozornila ale, že transakce je ve fázi „máme zájem“, ne „kupujeme“. Zatím je věc opravdu v této situaci.

DPP na jaře oznámil prodej celkem 27 kusů tramvají T6A5, které postupně vyřazuje. Kdo výběrové řízení vyhrál, není jasné, v registru smluv zatím žádný nový kontrakt na nákup tramvají není. DPP tentokrát nabízel tramvaje vyrobené v roce 1996, najeto mají většinou přes milion kilometrů. Minimální částka ke koupi je 350 tisíc korun za jednu.

Tramvaje vyrobené v polovině devadesátých let už DPP nepotřebuje díky velkému nákupu nových tramvají. Pro DPMB nejde o neznámá vozidla, vlastní jich nyní celkem už třicet. První z Prahy začaly v Brně jezdit na sklonku loňského roku.

Čtyřnápravové tramvaje se vyráběly v letech 1991 až 1998 v ČKD Tatra. Celkem se jich vyrobilo 296, dodnes jezdí v Praze, Brně, Ostravě, Košicích a Bratislavě, část se pak prodala do Kyjeva, Charkova a Sofie.

Odebírat
Upozornit na
guest
114 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medabeda

Koukám, v Práglu mají peněz jako šlupek. Tak proč je nerozfofrovat? On to daňový poplatník z ostatních krajů ČR s chutí zaplatí, že?

J.Siváček

Všechna města vyřazují T3 a kupují novější, Praha radši vyřadí T6 a kupuje T2…co dodat.

Jedine vlaky

Vrakoviště republiky

Vojtěch

Magdeburg bude prodávat první NGT8D – niskopodlažní. Proč o to DPMB ne ma zajem?

Dalibor

huh trochu z ruky….

Luděk

Asi nechuť riskovat s úplně neznámou konstrukcí vozidla.
Ale asi nejzásadnější problém bude v homologaci a samotném uzpůsobení na české drážní zákony.

medabeda

Protože ty český jsou fakt dobrý a jejich inovace se vyplatí.

Jiří Kocurek

Nemám z toho radost. Kdyby šlo o tři kusy na díly, budiž. Z pohledu cestujícího byla K3R mnohem lepší než je trojice T6. Teda pokud K3R zrovna nestála porouchaná ve vozovně, což bylo většinu času.
A mám obavy, že u tramvaje za 1/100 ceny nové bude technický stav odpovídat ceně vcelku přesně.

Sitgestravel

Liberec by zajem nemel?

Par

Za 350.000 to jde i kdyby v tom měli ve vozovně pěstovat slépky a králíky, možná i jako skleník by to šlo použít…

Jiří Kocurek

Kolik je v tom mědi? Vykupuje se za cca 100.000 Kč za tunu.

Urban Transport Lover

Zajímá mě – proč Praha vyřazuje kousky z 90. let vevelmi dobrém stavu a T3 které jsou o dvě avíce generací si nechává??? Důvod kromě toho, že je to jednoduchej nezničitelnej stroj?? Nakupuje KT8 šroty z Miškolce, kam si koupili nový Škodovky – aby je nalakovala, vykopla prostřední článek za nízkopodlahu a dává to do provozu… Obecně sice fandím klukům a holkám z PPF/Škoda Transportation a obecně opětovnému a úspěšnému rozvoji ryze českého průmyslu v českých rukách – ale ruku na srdce, tramvaje o stejné kvalitě z Polska nebo Turecka by byly řádově mnohem levnější (tedy za stejně peněz mnooohem… Číst vice »

Radek

No a kdo tvrdí, že jsou T6 v dobrém stavu? Již několik let neprobíhají žádné prohlídky/opravy vyšších stupňů a na jejich spolehlivosti je to víc než vidět.
T3R.P prošly celkovou modernizací, na rozdíl od T6, spojenou s instalací moderní výzbroje.

Zubař 69

Jsou v příšerném stavu, v Brně to neustále chcípá, ale prostě jich musí koupit víc. Brno se stalo šrotovištěm.

Jirka

Tak my si to opravime trochu a da se to do vune.

medabeda

Vy určitě, už se na vás těšíme.

Y.K.

T6 jsou v hrozném stavu. Skříně korodují, stále původní pohony z ČKD jsou bez rekuperace a asi pomalu těžko udržovatelné (zralé na nahrazení), podvozky také mají své mouchy. Kromě toho je DPP odepsal a nedělá na nich velké opravy což je dost vidět. K T3 se vyrábí alternativní skříně (Vario) dokonce nízkopodlažní k T6 ne (ač zrovna moc fanda Wan nejsem). Zjevně není odůvodnění dělat velkou modernizaci jako byly T3R.P ve své době, tram je dost, žádané jsou nízkopodlažní a tak jsou po doježdění resursu odepsané. Měl jsem T6 rád, ale holt se přežily. KT8 jsou (po modernizaci) obousměrné a… Číst vice »

Potěmkin

Elektrobusy od Yutongu si Italové (tuším Turín,nepletu-li se?) nekupují proto,že by chtěli ušetřit a nechtěli „drahé“ evropské výrobky,ale proto,že se do toho tendru žádný jiný výrobce kromě čínských nepřihlásil.Vedle vítězného Yutongu to byl už pouze BYD.Takže neměli moc na výběr

medabeda

Jasně můžeme kupovat skoro všechno z ,,venku´´. Aby jsme ,,ušetřili´´. Ale za co, když my sami nebudeme nic vyrábět? A Češi se budou pást? Teda vy jste ekonom k pohledání. Přihlaste se MF, tam takový hledají. Ještě jsme tu naši zem úplně neprom.dali.

Luděk

Upřímně nejsem nadšený ale za současného stavu asi nejlepší varianta když se pořád ještě neví jak dopadlo výběrové řízení na obousměrné tramvaje (předpokládám nějaký protest ze strany neúspěšných kandidátů)
lepší než další GO T3 na kterou by musely nastoupit

Zubař 69

Já bych byl radši pro znízkopodlažnění těch T3, to by bylo aspoň trochu na úrovni, ale kupovat šrot z Prahy fakt úroveň nemá.

Luděk

Proč wanizovat zastaralou technologii na kterou ani nejde namontovat klimatizaci. Varii je tu dost tak proč v něčem tak šíleném pokračovat

Jiří Kocurek

Když se na tu Wanu dá vyrobit úplně nová vozová skříň, tak tu klimu tam dát by nebyl technický problém.

Luděk

Nevím jestli by to vůbec někdo chtěl vyrábět.
Podobný experiment provedli na jednom nebo dvou už provozních Variich v Ostravě a zatím to není ani funkční a bůhví jaky to klimatizovaní Varii bude mít osud v souvislosti s prodejem Elkovy Škodovce

Jan

Zajímavé, jak jednomu městu se nevyplatí ani údržba a vyřazuje vozy na dojeté kilometry a druhé město si je dovolí drze nakoupit i modernizovat a ještě mu to vyjde násobně levněji než za novou tramvaj. Tady je něco špatně.

Tady na Moravě

Tak asi záleží jaká je koncepce provozu, ne? V Česku byl do konce 90. let problém, že vozy dodávalo jen ČKD a to v délce odpovídající vozu T3. (RT6 se nechytilo a KT8 byla už zastaralá) A to nebylo zdaleka vyhovující. Dnes je už naštěstí běžné kupovat delší kloubové tramvaje a tak se krátké vozy mohou vyřazovat. Krátkých vozů v provozu typu Prahy stačí pár jednotek až desítek na doplňkové linky a Praha si, logicky, vybrala cestu alespoň částečně-NP wan. Oproti tomu DPMB, kdoví proč, se stále drží vypravování souprav složených z krátkých vozů. Nejnověji nakoupilo několik EVO2, i když… Číst vice »

Luke

Bych řekl, že T6A5 jsou teď poptávány hlavně z důvodu plánované výluky VMO Žabovřeská, protože při stavbě okruhu bude prostě potřeba více souprav. Na lince 1 jezdí většinou soupravy dlouhé + krátké Vario, a 3*T6 jim kapacitně odpovídá…

Luděk

Je trochu drzost říct že DPP má jen kloubové tramvaje když pořád nejzastoupenější typ je T3 a kterých zbytečně moc vypravuje v sólech a šoto vedení ať DP nebo Ropidu zařídili super obnovu další Wanizaci T3 když minimálně linka 22 by potřebovala 40m vozy DPMB je zásadní problém že zatím nemá zázemí pro opravu cca 40m vozů zatím je limit cca 30m (dáno rozvazovnou ústředních dílen) Ale na druhou stranu se v Brně provozují dlouhodobě a pravidelně nejdelší soupravy tramvají v ČR. Třeba zrovna včera se testovala souprava 2x EVO2 s délkou 44,4m a ano není to ideální řešení ale… Číst vice »

Jiří Kocurek

Pořád lepší 2xEVO2 než 3x T6. Trojice T6 má jednu nevýhodu a to zabitý prostor, kdy 2 ze 3 kabin jezdí neobsazené + k tomu spřáhlo.

Luděk

Myslím že tyto vozy do provozu ve třívozové soupravě nepůjdoulp protože to by vyžadovalo další investice o které nikdo nestojí. Samozřejmě že je souprava 2x EVO2 efektivnější ale kolik jich v Brně máme? Přesně 9 a z toho jsou 3 provozní, 2 v procesu schvalování a 4 v různé fázi kompletace. Jinými slovy zatím jich tady není dostatek

Tomáš Gottschalk

Jsou linky, na které by EVO2 bohatě stačily (d4,5, 10,11), po většinu dne i d2,3,9). Když to obrátím, tak kapacitnější vozy jsou potřeba akorát na d1 a 12, zvláštním případem je d8 s úvraťovými konečnými (současnými u budoucími).

Jedine vlaky

Vy nemáte nejspíše nejmenší tušení, jak plné jezdí linky 2 a 9. Na 9 by EVO2 fakt nestačila, když ve 13T se stojí přes celou tramvaj.

a8n

Stačila. Kdyby jezdila po 5 minutách.

Radek

A o jaké modernizaci je řeč? Pokud vím, tak Brno pouze vyřešilo polaritu a nainstalovalo OIS.

Zubař 69

To byla chyba u 1. 10 T6 z Prahy, teď už aspoň proběhne modernizaci, pak by to nemělo být tak poruchové.

Y.K.

To že ty doježděné dlouhodobě stojí a zapadávají městským popílkem ve zbořené vozovně Hloubětín jim taky asi moc nepřidalo. Spíše naopak, vylítaná elektronika se definitvně rozhasí.

medabeda

Možná to je tím, že bnák odvede za peníze pražáka trojnásobek práce. A v Brně se i pracuje, ne jen mačkají tlačítka na klávesnici.

TRDLINDA 1 9 8

To je škoda měly radši vyřadit T3 nebo z nich nedělat ty wany

Jan

Proč? Kromě schodů mají T3 lepší interier, sedadla nejsou ve dvou řadách takže se dá lépe procházet, vystupovat i nastupovat a člověk nemusí při plně obsazené tramvaji každou zastávku vystupovat aby pustil lidi za sebou. Pro pražský provoz jednoznačně lepší varianta. Rekonstrukce na wany je, zvláště nyní, daleko levnější a efektivnější. Praha stále splácí nové 15T a nevím kdy budou v rozpočtu prostředky na další serii, když se teď vkládají značné prostředky do stavby metra a dostavby městského okruhu. Navíc je potřeba mít variantu menších vozů na méně vytížené linky a na noční spoje.

55p

On se staví městský okruh? 🙂

jozka

Ale on nenapsal, ze se stavi 😉

Jan

Pardon, měl jsem na mysli městký okruh uvnitř Prahy, kde byla schválena nákladnější tunelová varianta. Ještě se bohužel nestaví, papírování bude trvat dlouho.

Jiří Kocurek

Že se do vysoké T3 nastupuje líp je obvyklý argument těch, co nemají ani děti ani roky. A ani si nedovedou představit, že by je to mohlo potkat.

Martin z Moravy

Spíše očekávám, že je DPMB bude spojovat do trojic na linku 12 po rekonstrukci ulice Veveří. Takže k žádné likvidaci T3 by nemělo dojít.

Luděk

Tak první zásadní věc aby mohli začít jezdit v třívozové soupravě museli by se exprazské T6 dovybavit dveřním kamerovým systémem.
Na 12 se podívají dlouhé soupravy nejdřív až se vrátí do Komárova a to nejdříve v roce 2021

Micek

Jak dopadlo testování provozu trojic T6? Plánují je v Brně i nadále využívat?

hoholu

už rok se využívá na lince 1

dada

jezdi na lince 1… mozna i jinde…

Luděk

Myslím že testování bylo ukončeno s koncem letních prázdnin roku 2019.
V současnosti jsou dvě normálně provozní soupravy kterých by se měl z původně brněnských vozů ještě navýšit v souvislosti s dlouhodobými vylukami

Kráťa

Kupovat ojeté vysokopodlažní tramvaje a ještě z toho dělat velkou slávu, je v dnešní době výsměch všem platícím cestujícím.

Džamel

Až budete platit 60-100 korun za hodinový lístek, jak je zvykem ve světě, budou i nové vozy…

Kráťa

Jakožto občan města, kde odvádím nemalé daně, platím za vše možné vč. odpadu a parkování, zaměstnávám pět lidí, dotuju město kde jakou věcí, tak bych očekával, že MHD bude pro mne zdarma. Ale budiž. Rád 100 Kč za lístek zaplatím, pokud tomu budou odpovídat služby. A brněnský dopravní podnik rozhodně nenabízí služby na úrovni 21.století.

medabeda

Zrovna u vás mám pochyby, že jezdíte šalinou.

Gwann

Asi tak…
Dvě-tri nové tramvaje stojí skoro jako Panter. Kolik by pak stalo úplně nahrazení starých tramvají novými….

𝒜𝓃𝑜𝓃𝓎𝓂𝓃𝒾 𝒶𝓁𝓀𝑜𝒽𝑜𝓁𝒾𝓀

Souhlasím, nicméně pokud je třeba posilovat linky (např. 1 a 12), nějak se to řešit musí. Nové tramvaje bohužel nepřijedou mávnutím kouzelného proutku.

Luděk

Nikdo nedělá slávu jen je možná perspektivnější než dělat další GO T3 která zabije obnovu vozového parku na dalších 30 let kopit jiný vysokopodlažní vůz který umožní překlenout období 5-10let

Dalibor

Ještě že neřvou ti, co jezděj na černo

Peeetr

Ono všeobecně by bylo záhodno, aby většina českých MHD s tramvajemi uspořádala nějaké setkání a tam formou aukce učinila velkou vzájemnou výměnu, aby nejraritnější typy tramvají skončili jen v jednom nebo dvou městech, kde by se na jejich opravy a modernizace efektivněji specializovali.

Kráťa

Doporučuji sundat růžové brýle z očí.

Jan

Ještě by se taky měli setkat ze všech měst a naplánovat si společné nákupy nových vozidel. Budou mít výhodnější ceny než když to malé provozy berou po 10 kusech a můžou si k tomu domluvit i výhodný balíček servisu na x let po dodání.

Tady na Moravě

A jak by potom firma „TW Team“ jako vydělávala? Pěkně po jednotkách kusů, ať se penízky pro kamarády roztáčí!

Luděk

Nevím jak souvisí to že si DP neumí nastavit výběrová řízení a smlouvy tak aby si mohli nějaká vozidla doobjednat formou opce.
Logicky jednokusová výroba je dražší tak není důvod když jsou lidi co vedou DP a jsou nekompetentní jsi od nich říct o pořádný balík

55p

Copak po 10, ale po jednom! Tomu říkám teprve kšeft.

Jiří Kocurek

Zásadně po čtyřech kusech od každého typu! Jinak to nemá smysl.

Karel

Mám 82let,chodím o holi, ZTP.
Nekupovat!!!
Ty co v Brně jezdí nejsou nízkopodlažní!!!

Ajznboňák

Na určitých linkách jezdí v určitých časech nízkopodlažní vozy. Stačí si zjistit kdy…
Za cenu 20 těchto poměrně moderních (na Brněnské poměry) tramvají, neseženete ani jednu novou.

Vojta

Především by se mělo omezit vypravování vysokopodlažních vozů o víkendech, kdy jsou delší intervaly.

Urban Transport Lover

Před cca 10 lety kupovala Praha první i druhé serii nových tříčlánkových tramvají 15T
– jedna tramvaj stála 90 000 000 Kč (4 mil USD / 3,7 mil EUR) …
Takže koupit 20 velmi zachovalých a pečlivě servisovaných tramvají z Prahy za 350 000 a více – za kus – je pro tak malé město jako je Brno doslova výhra v loterii!

Jackub

A v té loterii vyhraje co? 30 let starou kastli, výzbroj i koncepci? Jaké bude zlepšení pro cestující, kvůli kterým MHD existuje? Co nového jim tyto vozy přinesou? Na jedné straně se vyhazují miliony a miliardy z (i městských) rozpočtů na zbytnosti a na straně druhé vydáváme za úspěch neustálou reinkarnaci dávno po všech stránkách zastaralých, až muzejních, dopravní prostředků. Má-li MHD soupeřit s IAD, nemůže poskytovat „komfort“ 60. let. Lidi už taky dávno nejezdí ve embéčkách a stodvacítkách, ty tam jsou i RTO a ŠM. Doprava tu není pro šotouše, kteří se vyžívají ve staré technice, ale pro cestující… Číst vice »

Luděk

Tou výhrou v loterii bude to že nebude potřeba další GO T3.
Protože moc dobře víme jak to v ČR chodí s výběrovými řízeními a než se neúspěšnými účastníky dohadate přes ÚOHS o tom proč zrovna vyhrál ten účastník uplynou roky

Dalibor

co nového čekáte od šaliny? jede z místa a do místa B, buďme rádi, že jede…Možná časem se k nám dostanou i stroje s klimou….

Pražák

Nízkopodlažnost, dostatečnou kapacitu (fyzický kontakt s ostatními lidmi v narvané tramvaji není zrovna příjemný) a tu klimatizaci?

Jiří Kocurek

Tichý provoz? A za dílenské: snadnou údržbu?

Pražák

Tichý provoz určitě, snadná údržba je také fajn, ale jako cestujícího mě ze všech výše uvedených kritérií zajímá asi nejméně.

Urban Transport Lover

to buďte rádi, že ti nemáte – pokud to nemáte – ono jezdit v mrazáku je vážně o zdraví.
Příklad – venku je na sluníčku 40 a vlezete do tramvaje kde je sotva 20 je o opětovnou rýmu a těžce na angínu.
Kdyby byl senzor, že klima bude nastavená na max 5 stupňů pod venkovní teplotu, tak ani nepípnu..

Luděk

Nebyli za 90 ale „jen“ za 76 milionů.
To o těch pečlivě servisovaných je dobrý vtip když většina hnije v Hloubětíně
Tu poslední větu snad radši komentovat nebudu.

Urban Transport Lover

je velmi malé – ale hraje si na pupek světa, vymýšlí kraviny (letiště na které nikdo pravidelně nechce lítat) a pak se diví…
je na stejné úrovni jako Plzeň, nebo Hradec a Budějky

Luděk

Když už jsem na něco narážel tak na to že bychom měli Praze ještě děkovat za to že jich zbavíme nepotřebné techniky.

Urban Transport Lover

Prodali by to na Ukrajinu, kde by jim za to líbali ruce – jako předešlé „serie“ vyřazených T6 a T3 – třeba do Charkova kde jsou za ně na těch zvlněných a popraskaných kolejových lochneskách vyloženě vděční…
Takhle skončili v Brně…

Peeetr

O žádnou loterii se nejedná. O špatném stavu díky pražskému kašlání na údržbu poslední desetiletí, a pak ještě doražením zbytečným u nškterých kusů i několikaročním nevhodným parkováním, se ví.
A Brno není jediným zájemcem o koupi, hlásí se i města z Ukrajiny, takže odkupová cena je tržní.

dada

pokud oci stale slouzi, najdete v jizdnim radu oznacene nizkopodlazni vozidlo. nemusi byt uplne vsecky nozkopodlazni, tolik postizenych neni…

Jan Pytela

Ale to není o jednotlivých důchodcích o holi. Snadnější = rychlejší nástup a výstup. Těch kočárků a méně pohyblivých nevozí MHD tak málo, aby se to neprojevilo. A za 20 let, tedy v době, kdy se budou t6 slavnostně vyřazovat, budou na ty schody nadávat i místní šotouši-milovníci skanzenu.

Luděk

Myslím že 20let je hodně optimistické když už do tech co se koupili minulý rok investovalo minimum můj předpoklad je max 10 let ale furt lepší 20 let než dalších 30 let v T3

Dalibor

prostě v JŘ si můžete vybrat, jezdí oba druhy vozů. Na to aby bylo všecko nízkopodlažní, nejsou prachy.

Pražák

Jenže pak už se nebavíme o MHD (tedy přijdu na zastavku a cca do 10 minut většinou něco jede), ale vzhledem k tomu, že musím čekat na určitý spoj, který jede třeba jen jednou za hodinu spíše o příměstskou dopravu). A zdaleka to není problém jen pro invalidy, ale pro starší lidi obecně (těch bude čím dál tím více), rodiče s kočárky, lidi co mají krátkodobý problém , třeba zlomená noha atp.
Proti tomu je zájem šotousů na focení starých tramvají zcela irelevantní.

Jiří Kocurek

Ono stačí, aby každá tramvaj měla alespoň jeden vstup nízkopodlažní. Což Wany splňují. Ani ta slavná Poršetra není zcela bez schodů a že by si u ní někdo stěžoval ausgerechnet na schody v interéru, to jsem nezaznamenal. Na jiné věci ano a hlasitě.
Od té doby, co se nemusí ukrývat težký zrychlovač před světem (prach, vlhkost) pod podlahu, tak je to vcelku jedno, jestli nízká nebo vysoká podlaha.

Jan Pytela

13/14T jsou taky zločin vzhledem k tomu, že s námi budou ještě dlouho a klima tam nacpat nejde (vnitřní uspořádání u těch novějších 13T je řekněme snesitelné). Přitom opce v Brně byla uplatněna v době, kdy už se kupovaly jen klimatizované autobusy.

Karel

Mám 82t

Urban Transport Lover

Čeho máš 82?? vokurek? rajčat? dioptrií???

PekařJan

Týkat pánovi, kterému je 82 let…

Dalibor

moment a na ten věk jste došel jak, já vidím, že má 82 tun. (první příspěvek tohoto dredu)

Urban Transport Lover

Dalibor:
přesně na to jsem reagoval… palec nahoru §

Dalibor

82000kg? Čéče to už je opravdu morbidní nadváha!!!

Bram

Vzhledem k tomu, jaké zastaralé kousky T3 v Brně jezdí, tak by Brno mělo koupit všechny zbývající T6A5 z Prahy. Škoda, že se k nákupům nerozhoupalo dříve, mohlo je postupně nakoupit téměř všechny a sjednotit si vozový park…

jva

Obávám se, že ač T3 a K2 jsou v základu starší než T6, prošly modernizací a mají tedy novější výzbroj (a úspornější s možností rekuperace – většinou TV8 a Progres), než je TV3 (v Brně je dále i v KT8); o přístupnosti T6 (podlahy výše než T3/K2) nemluvě. Hodně špatná koupě pro cestující (i když pro dopravce to v papírech vypadá lépe).

Bram

Jenže zdaleka ne všechny T3 jsou po odpovídající modernizaci. Když jsem na vlastní oči viděl (ve vozovně na kanále, ne jen z venku jako cestující), s čím se v Brně jezdí, tak T6 jsou jasnou volbou.

Jiří Kocurek

Bál bych se toho, jak budou ty T6 vypadat. Aby to nebylo podobné nebo i horší.

Luděk

Jenže T3 (přesněji řečeno podtypy T3G a T3P) se blíží okamžiku kdy budou muset podstoupit GO a to by vedlo k dalšímu zbrzdění obnovy vozového parku takže koupit něco podobného co může jezdit 5-10 let a mezitím nakoupit něco nového.

Džamel

Tak nejnovější město, kde jezdí ex-Prahy ne Kamjanské (po staru Dněprodžerdžinsk)… Já si myslím, že než se Brno rozkouká, seberou jim je…

Radiátor

Proč se vlastně vyřazují T6A5 a ne různé mutace T3 ? Čistě ze sentimentu nebo je tam ještě nějaký jiný důvod ?

Tady na Moravě

V Praze je T6A5 v podstate nejzastaralejsi vyzbroj. Vsechno starsi proslo progresizaci. K tomu neexistujici program modernizace/wanizace.

Radiátor

Aha děkuji.
Za mě sice Wanizace je docela paskvil. Co jsem slyšel tak dynamika jízdy při ní značně utrpí a to vnitřní uspořádání je taky „úžasný“, ale chápu, že je to levnější a zachová to tu „tvář“ Prahy.

Kalina

T3-vana je nejhorší tramvaj, která v Praze jezdí. Už tak málo míst k sezení u typu T3 bylo dále redukováno. Naštěstí je jich relativně málo, každopádně pokud přijede, raději počkám na jiný spoj.

Peeetr

Tak snad i v Praze existují nějaké linky, kde většina lidí jezdí krátké trasy a sednou si potřebují jen důchodci.

Frantisek

Kteří se musejí procpat stojícími, jimž se na krátkou trasu nechce šplhat při rozjezdu po schůdcích vzhůru a při dojezdu padat dolů? 🙂 Řekl bych, že „vana“ má v důsledku toho většinu plochy vhodnou právě spíše pro delší trasy. Ještě bych doplnil dvojsedačky. 😉

Jan

Dvojsedačky ne! Právě v 15T a 14T se člověk musí procpávat protože v úzkém interiéru stačí dva lidi na zablokování celého článku. Nemá schody, ale půl tramvaje musí vystoupit a nastoupit aby pustilo třeba sedícího u okénka. Horší je, když to lidi nedělají a stojí u hned dveří, pak se vystupuje a nastupuje doslova po jednom člověku. Pražský provoz potřebuje prosotrný interier.

Jaroslav
Kubrt

Kotas už je na tom jak Kalousek koukám, může za všechno. S tímhle zoufalým zadáním by nikdo nic moc lepšího nevymyslel.

Vít Jůza

Nečekejte na jiný spoj, zkuste druhý vůz téže soupravy!

Kubrt

Na dvojce jezdí wany sólo 🙂

Armin

Nejhorší je bezkonkurenčně kachna. 🙂

Jiří Kocurek

Určete tramvaj (T3, T3SU, T3PLF, VariloLF) :
Míst k sezení 23
Míst k sezení 36
Míst k sezení 22
Míst k sezení 32
Ano, správně, ubyla 1 sedačka.

XXXD

No kromě již zmíněného jsou prý i T6 znatelně více poruchové než T3.

Luděk

Asi nejzásadnější bude problém se zvyšováním nástupních ostrůvků kdy nastane okamžik v kombinaci se sjetymi koly že T6 neotevře dveře