Brněnské letiště hlásí proti loňsku třikrát více cestujících, ztrátu snižuje nákladní doprava

Nákladní letadla v Brně. Foto: Letiště BrnoNákladní letadla v Brně. Foto: Letiště Brno

Objem odbaveného nákladu letos dosáhl nového rekordu.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pom

Říkal jsem si, že u nás na OSR bude menší objem nákladu jak v roce 2020. Myslel jsem si to až do doby kdy jsem v článku našel větu: „Letos letiště očekává 12 500 tun nákladu.“ Chápu DHL, chápu FedEx, pár charterů a tu dočasnou linku do Maroka v létě, ale stále si myslím že máme o dost větší cargo obrat, takže jsem hodně zvědav na údaje z Mošnova. 🙂

Permonik

Vloni to bylo přes 14 000 tun za rok. A frekvence Carga se zveda.

Otansiho

Z rozhovoru vyplývá, že nelze v dalším roce počítat s pravidelnými linkami pro Brno. Přitom minimálně lety na Ukrajinu a do Španělska by se vyplatily, ale budeme se vymlouvat na covid. Vždy mě fascinuje, že u nás u druhého největšího města to nelze a jinde ano. Např. srovnám litevské město Kaunas (počet obyvatel cca 300tis , asi 100km od hlavního města , Litva počet obyv. cca 2,8 mil) denně obsluhuje min 6 pravidelných linek. Brno má cca 400 tis. obyv. a min rádius 2-3 mil, ale musíme jezdit na okolní letiště. Když to jde v Kaunas, musí to jít i… Číst vice »

Kubrt

..by se vyplatilo..musí to jít..

Letečtí dopravci si to zjevně nemyslí. Co s tím? Založit si svého dopravce a všem ukázat, že se to vyplatí?
Srovnání s Litvou není pro ČR vypovídající. Jednak Litva je víc „bokem“ od zbytku Evropy, jednak Češi migrují méně za prací do zahraničí, v porovnání s třeba Poláky, Rumuny nebo „Pobalťany“.

Air Traveller

kdyby se linky na ukrajinu a do spanelsku vyplatily … tak tam někdo lítá. protoze tam nikdo nelítá, zjevne se nevyplatí. asi to bude překvapení – ale letiste neni to, kdo „organizuje“ linky.. Letiste neni tou instituci, ktera by rozhodovala kam se bude lítat. letiste je jen poskytovatel služeb. „5 linek je optimální“ … na to jste prišel kde? 5 linek kam? Brno je ve zcela jiné situaci, nez třeba Kaunas. v okolí brna je velmi silná vídeň, velmi silná bratislava. které odsávají celkem dost cestujících. v okolí kaunasu je jenom vilnius, který má taky 7 a půl linky. a… Číst vice »

Hans

Do 150 km od Brna máš dvě hlavní města s naprosto jinou významností než je Brno..
Těžké srovnávat s Kaunasem..
Ta Ukrajina by určitě fungovala , letadla z Pardubic narvanè lidma i bagáží ..
Z Brna funguji jen letní koupáky

Karel_x

Není to jen o poptávce/ nabídce, souvisí to i s obchodní politikou dopravců. Pro feedery z BRQ v podstatě nyní přichází do úvahy jen jeden dopravce OS/LH, ostatní potenciální huby jsou příliš daleko a vycházelo by to dobře jen pro některé směry. Kdo by letěl třeba do Turecka přes AMS? Tento potenciální dopravce ovšem nemá obchodní politiku obsluhovat BRQ. Byl ochoten linku BRQ-MUC zařadit jako codesharový spoj, ale cenu nasadil tak vysoko, že málokdo ji byl ochoten dát (zatímco provozovatel bmi si počítal kolem 4k, k následné letence si LH přihodil třeba 10k). I tak ale lince narůstal objem cestujících… Číst vice »

Hans

Ono právě u Kaunasu je důležitá i ta poloha 100 km od Vilniusu.
Že je nějaké město 2.největší neznamená nic, když je to díra ..

Ivo Havlíček

Je třeba si nalít čistého vína. Nejsme zatím v ČR na takové příjmové úrovni, jaká je např. v sousedním Rakousku. Odhadem jsme na 40 % rakouských příjmů. Brno má tu nevýhodu, že je zde poměrně málo cestujících, kteří přilétají – žádné Alpy za rohem; blízkost Vídně – stahuje ve velkém cestující z celé Moravy; žádný tranzit; žádné významné počty cestujících za prací, téměř žádný low-cost atd.). Zbývá tedy cargo a sezónní koupací lety – zde by to mohlo být lepší – např. taková pravidelná linka v létě s frekvencí 3 až 5 letů týdně do Antalye či na Krétu, by… Číst vice »