Letecké společnosti Letectví Letiště

Brno získalo novou nákladní linku, DHL Express začal s lety do Lipska

Boeing 737-400F společnosti CargoLogic Germany. Foto: Daniel Eliáš
Boeing 737-400F společnosti CargoLogic Germany. Foto: Daniel Eliáš
Pro Brno jde o druhou leteckou nákladní linku. Osobní přes zimu nemá žádnou.

Brněnské letiště získalo novou pravidelnou nákladní linku do Lipska. Do nové části multimodálního komplexu v Tuřanech dnes ráno přiletělo první nákladní letadlo na nové lince DHL Express do Brna. Ta bude zajištěna letadlem typu Boeing 737-400F společnosti CargoLogic Germany. Létat má každý všední den. Lipsko je hlavní evropskou základnou DHL.

„V současné době je to samozřejmě skvělá zpráva. Jasně to potvrzuje naši dlouhodobou strategii udělat z brněnského letiště multifunkční komplex pro všechny druhy letecké dopravy. V době krize té komerční je to právě nákladní, která ji vhodně doplňuje. Přeměna dlouho zanedbávaných prostor letiště na super moderní halu pro DHL Express tak byla logickou reakcí na současné potřeby trhu. Věřím, že růst odvětví logistiky a on-line nakupování této lince v rozletu ještě více pomůže,“ říká k nové cargo lince Milan Kratina, předseda představenstva Letiště Brno.

Pro Brno jde o druhou pravidelnou nákladní linku: dlouhodobě v Brně působí TNT / FedEx se svojí linkou do belgického Lutychu, někdy s mezipřistáním v Praze. Osobní linka aktuálně z Brna není žádná, na jaře by mělo dojít k obnovení letů Ryanairu do Londýna. Nákladní letecká doprava je jediným segmentem v oboru, který nepostihl takový propad jako osobní.

Nákladní letecké spojení s Brnem je obrovským přínosem a zrychlením v obsluze tohoto regionu, a z toho mám pochopitelně velkou radost. DHL Express navýšila počty svých denních letů tak, aby korespondovaly s aktuálními vysokými objemy zásilek v Brně. Ty se celosvětově zvedají s rostoucími čísly on-line obchodování. Tento trend byl patrný již v minulých letech, ale kvůli Covid-19 se celosvětově navyšuje objem zásilek rychleji, než se očekávalo. Právě proto je nové nákladní letecké spojení důležitější než kdy jindy,“ říká Luděk Drnec, generální ředitel DHL Express (Czech Republic).

 

 

Odebírat
Upozornit na
guest
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej

To je skvělé, multifunkční komplex pro všechny druhy letecké dopravy se dvěma pravidelnými linkami a oběma nákladními 🙂

Martin V.

Tato linka bude samostatná Lipsko – Brno a zpátky, nebo bude z Brna pokračovat v rozvozu balíků ještě někam dál?

Martin V.

Tak to vypadá, že nikam dál nepokračuje. 18. 11. přiletělo ráno D-ACLO z Lipska a stojí v Brně.
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/d-aclo#26131b9b

Anonymus

Super,grstuluji. V tonhle vidim uspesnou budoucbost letectvi,nikoli v komercni osobni doprave.

Luboš Beneš

Kolik nás stojí provoz letiště pro 2 letadla denně?

Permonik

Zaleží podle velikosti letadla a letiště.

beija

No, pracovníci mohou být nasmlouvaní jen na určitou dobu a na dpp nebo dpč. U malých letišť není výjimkou, že cca hodinu po obratu letadla není na letišti ani noha a letiště se uzavře třeba na 5 hodin – nebo na zbytek dne – tedy do doby než poletí další linka.

Luboš Beneš

Tak k dohledání jsou účetní data za rok 2017 kdy byl ještě i provoz cestujících. Ztráta za rok kolem 78 milionů. Což když brutálně přepočtu je 100.000 na letadlo a den. Jasně tehdy létalo mnohem více letadel a byl zisk z jiných přeprav. Jen mě zajímalo kolik nás to stojí.

beija

To nevím, vycházím jen ze zkušeností, jak to na letištích chodí – nejen u nás, ale i jinde v Evropě. Každopádně by asi měli mít už hotovou a zveřejněnou účetní uzávěrku za rok 2018 a pomalu i rok 2019 v obchodním rejstříku..Zkuste to tam.

beija

I ten rok 2019 by dle zákona měl být zveřejněn do 31.12.2020..

Thomas

Počítáte jen dopravní, ale nezapomínejte na spoustu bizjetu, které sem každý den létají, spousta soukromníků, letecké školy, zakladnu tam má i policejní vrtulník atd atd.

aldas

Blahopřeji, pozitiví zpráva.

Vlk

Do Lipska samozřejmě toho všeobecně létá hodně, je tam překladiště právě DHL. Pokud pojedete po dálnici nahoru na Magdeburg, tak v Lipsku po levé straně vzadu je vidět právě ono překladiště DHL a většinou tam stojí i Ruslany AN-124.
Pokud někdo kouká na letecký radar, tak hlavně večer i v noci je
v Lipsku vidět hodně přistávajících letadel od DHL.

mata

Potvrzuji, to si lidi v okolí musí užívat, za noc tam přistane klidně 100 a možná i více letadel

Alf11

Můj první mobil Šanghaj-Lipsko-Bratislava letecky do Brna už po silnici a domů PPL. Tak snad to bude rychlejší.

Michal

Jen pro upřesnění: linka TNT/FDX létá z Brna přes Prahu každý všední den, nikoliv jen „někdy“. Pokud je to některý den jinak, tak v důsledku technických problémů, vlivu počasí nebo teď aktuálních zdravotnických opatření.