Britové vymýšlí rychlovlaky k letadlům, nová trať má propojit Heathrow a Gatwick

Trasa vysokorychlostní trati HS4Air. Foto: ExpeditionTrasa vysokorychlostní trati HS4Air. Foto: Expedition

Ve Velké Británii vzniká první studie na novou rychlotrať, která by propojila dvě největší londýnská letiště Heathrow a Gatwick a

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Šíp

Odpověď panu Šindelářovi:
Kdepak, celá ta věc na pár měsíců usnula, a teď se připravuje zadání. Je třeba říci, že přístup SŽDC je zatím poměrně vstřícný, na rozdíl od ministerstva, které se staví tvrdě proti. To se mimo jiné ukázalo i na poradě u premiéra Babiše před pár dny. Proto je třeba projekt neustále připomínat, veřejnost o něm pořád nemá dost informací a všechno se nese v náladě „Buštěhradka nebo metro“ (obojí nekvalitní, metro víc), respektive „na letiště nějaký vlak, jedno jak, hlavně honem!“.

Šíp

Chci jen informovat, že Správa železniční dopravní cesty připravuje na základě podnětu Hospodářské komory zadání územně technické studie na alternativní trasu VRT Praha – Ústí nad Labem přes pražské letiště Václava Havla. Tato trasa, vedoucí pod Prahou rychlým městským tunelem VRT se stanicí VRT pod pražským hlavním nádražím, by umožnila vedení letištního vlaku z Prahy hl.n. s jízdní dobou cca 10 minut, a zároveň by napojila na VRT železnicí oblast Kladna, Rakovníka, zčásti Berouna a případně Slaného (u posledního je ovšem velkou konkurencí D7). Výsledkem by byla dělba práce mezi letištní Buštěhradskou dráhou a trasou VRT tak, že by větev… Číst vice »

Jan Šindelář

Díky, něco jsme o tom také psali http://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-proveri-moznost-napojeni-letiste-na-vrt-2041/
Jen jsem žil v blahé domněnce, že už je to zadané 🙂

Ondrej

Mno, přečetl jsem si článek o potížích s dostavbou pražského okruhu a když jsem si dočetl tento, tak se ptám – kde se poděl pro Brity tak typický NIMBY? Nebo na to mají nějaký zázračný lék?

daleko do dúchodu

Skoro každé letiště v evropských hlavních městech má propojení na železniční infrastrukturu. A pokud možno s napojením na VRT nebo nějakou trať s vyšší rychlostí. Jen u nás se počítá s napojením na místní S-Bahn směr Kladno, a to kdo ví jestli. Ne novou trať ve směru Litoměřice – Ústí n/L – Drážďany by bylo lepší směřovat s propojením na letiště pak směr Buštěhrad s Odbočkou na Kladno dále Slaný-Louny s odbočkou na Žatec s napojením u Obrnic směr Most / Teplice a směr Chabařovice a pak tunelem do Drážďan tak jak je již plánováno. Spláchl by se Most Chomutov… Číst vice »

VRT

Ano, toto by smysl mělo, pokud by PRG bylo letiště srovnatelné s LHR. To není a nebude. Budeme tedy rádi, když tam povede vlak i metro. Kolem roku 2065.

Martin

VRT do Kladna a do Zatce, Mostu a Chomutova? Neumim si moc predstavit ty prepravni proudy, ktere by naplnily v tomto useku treba jednotku o 400 mistech kazdou hodinu. Navic, jakou by to nabralo rychlost? Chapu VRT Praha – centrum/ Praha – letiste / (Usti n.L., ale s VELKYM ?) / Drazdany. Ale s dalsimi zastavkami uz to neni VRT…

Nekdo

jeste ze nas z Krna nemusi VIklef Hejvl „Internasnl“ Ajrport moc zajimat, pac to mame bliz a lepe dostupne do Vidne na skutecne letiste…

Daniel Mach

Možná vám z Krna stačí problematické nádraží u Smradky.

Roman

Britové opravdu nic takového nevymýšlí, je to jen hoax jednoho konkrétního pána (jehož jméno Vaše redakce zná), který je britské veřejnosti znám jako autor „legendárního“ Boris island – tedy letiště na Temži 😉