Boston skončil po 87 letech s trolejbusy, ze silnic tak zmizela vozidla s českou výzbrojí
V USA zůstala jen čtyři města s trolejbusovým provozem.
Boston se stal dalším americkým městem, kde definitivně skončil trolejbusový provoz. Tamější dopravní podnik Massachusetts Bay Transport Authority ( MBTA) ukončil jejich provoz 30. června letošního roku jen pět let poté, co převzal poslední modernizované trolejbusy Škodou Electric.
O konci informoval Urban Transport Magazine. Nejde o velké překvapení, město postupně likvidovalo troleje už poslední roky. Trolejbusy začaly jezdit v Bostonu před 87 lety, kdysi mívala flotila trolejbusů přes 400 vozidel.
MBTA se rozhodl trolejbusy nahradit z důvodů úspor nákladů eletrobusy a hybridními autobusy. K velké redukci došlo už loni, kdy trolejbusy přestaly jezdit do Cambridge včetně zastávek u Harvardovy univerzity. Poslední provoz zůstal na linkách Silver Lines SL1, 2, a 3. Na linkách je nahradily nové hybridní autobusy kombinující pohon na naftu a z baterie.
Na Harvard už pod dráty nedojedete. Boston omezil trolejbusový provoz
Konec trolejbusů souvisí nejen s náklady na provoz, ale také odporem místních. Velkou proměnou prošla jedna z hlavních ulic ve městě, Mt. Auburn. Její proměna má přinést větší komfort hlavně pěším a chodcům. Místní ale odmítli v rámci povolování souhlasit s ponecháním trolejí.
V Bostonu naposledy jezdila vozidla, která vyrobilo sdružení Neoplan a Škoda Electric. Česká společnost ještě od roku 2014 následující čtyři roky prováděla jejich modernizaci. Šlo o vozidla, která jezdila částečně pod trolejí a částečně na naftu.
Vedle dodávky pro Boston dodala Škoda v minulosti do USA několik set trolejbusů. Konkrétně šlo o dodávku 57 trolejbusů do Daytonu v letech 1995 až 1999 a 273 trolejbusů do San Francisca v letech 2001 až 2004. Trolejbusy nyní jezdí už jen ve čtyřech amerických městech: Filadelfii, Seattlu, San Francisku a Daytonu.