Na Harvard už pod dráty nedojedete. Boston omezil trolejbusový provoz

Trolejbus Neoplan AN440LF u Harvardského tunelu. Foto: Adam E. Moreira / Wikimedia CommonsTrolejbus Neoplan AN440LF u Harvardského tunelu. Foto: Adam E. Moreira / Wikimedia Commons

Provoz v Cambridge končí po více než 85 letech.

Massachusetts Bay Transportation Authority (MBTA) o víkendu ukončil provoz dvou trolejbusových linek v Cambridge, která je součástí metropolitní oblasti Greater Boston.

O konci informoval MBTA na svých stránkách, informací o posledních jízdách jsou také plné sociální sítě. Linky 71 a 73 obsluhují i jednu z nejznámějších instituci ve městě: Harvardskou univerzitu.

Místo trolejbusů na linkách 71 a 73 nyní jezdí hybridní autobusy kombinující naftu a baterii. Za dva roky by se měly na tratě dostat elektrobusy.

Konec trolejbusů souvisí s velkou proměnou jedné z hlavních ulic ve městě: Mt. Auburn. Její proměna má přinést větší komfort hlavně pěším a chodcům. Místní ale odmítli v rámci povolování souhlasit s ponecháním trolejí a proto musí dojít k přechodu na elektrobusy. Troleje měly původně zmizet jen na rekonstrukci ulice, nakonec se už do města nevrátí. Trolejbusová vozovna bude proměněna na garáž pro elektrobusy. MBTA se v tiskové zprávě snaží vysvětlit, že elektrobusy budou výhodnější i kvůli tomu, že na troleje někdy padaly stromy.

Trolejbusy v Cambridge jezdily od roku 1936, v 50. letech šlo o třetí největší provoz svého druhu v USA. Od začátku tisíciletí dochází k jeho postupnému útlumu. V oblasti Greater Boston zůstává zatím ještě trolejbusový provoz na takzvané Silver Line. Na ní jezdí trolejbusy, které kombinují pohon na elektřinu z trolejí a mimo ně jezdí na naftu.

Tagy Cambridge Massachusetts Bay Transport Authority MBTA trolejbusy v USA
61 komentářů