Bombardier představil model nové tramvaje pro Drážďany
Tramvaj Flexity na vizualizaci v historickém centru Drážďan. Foto: Bombardier
Společnost Bombardier představila model v měřítku 1:1, který ukazuje podobu nových tramvají Flexity pro Drážďany. Nový typ má začít jezdit
Foto č. 5 je vtipné, názorně ilustruje, že na celé čtyřsedačce se pohodlně usadí jenom jeden člověk.
To je hnusná tramvaj
K čomu je ten model vlastne dobrý? Keby im povedali, že to síce trochu zaktualizujú podľa dnešných možností (väčšie okná, LEDky a pod.) ale inak to v základe bude vyzerať viacmenej rovnako ako to čo tam už roky rokúce jazdí, tak by dosť ušetrili pri rovnakom výsledku.
Šířka skříně je dost zásadní rozdíl.
A to jim nebudou v obloucích tramvaje škrtat o sebe? Chápu, že zastávky vyřešili tím, že horní část tramvaje „přetéká“ přes užší spodek, ale v našich městech se s nástupem nových tramvají obvykle řešily nějaké konflikty v obloucích a na křižovatkách.
Když jsem si zapomněl mobil v autě
Jenom jedny dveře? To mi přijde jako chyba. Stejně tak vlastní dveře pro řidiče, 14T snad definitivně ukázali, že je to nesmysl.
Možná je to z důvodu bezpečnosti řidiče/řidičky. Obzvláště řidičky, neb v některých zemích mají ženy zakázáno řídit, mohlo by to někoho urazit natolik, že by snad i chtěl vykonat to, co by vykonali u něj doma, odkud utekl.
Nesené články mají dvoje, takže celkem 6 dveří na 45 metrů délky, navíc jsou široké. Ta okna (tedy spíš výlohy) nad podvozky jsou pěkná, ale jinak je to docela prolézačka. Pokud ale není prostřední článek poháněný, tak by mohl být nízkopodlažní skrz. A sedadla jsou látková, žádný plast nebo koženka.
Hm, kapacita o 10 % větší, ale za jakou cenu. Už takhle není v Drážďanech výměna cestujících zrovna plynulá, protože rozvržení interiéru tramvají tomu nepřispívá. Tohle bude možná ještě horší. Všichni postávají kolem dveří, protože jedou jenom kousek a nechce se jim cpát nikam do úzkého prostoru mezi sedačkami. A technické připomínky k článku – opravdu je opce na prodloužení servisu pouze 8 měsíců, když základní lhůta je 24 let? To je poněkud nepoměr. Neměla ta opce na servis být spíše dalších 8 let? A když už počešťujete německé názvy měst, měli byste tak činit všude. Görlitz má také český… Číst vice »
Görlitz vs Zhořelec. My co bydlíme poblíž tím označujeme kterou část máme na mysli. Jestli německou nebo polskou.
Moc pěkné….A v Praze a ostatních českých městech, snad kromě Ostravy, budou dále donekonečna opravovat/renovovat staré šroty T3
Nemyslím si, že je třeba nazývat T3 „šroty“, to si zaslouží spíše jiné vozy. A tato tramvaj pro Drážďany určitě bude kvalitním produktem, nicméně nevypadá nijak zázračně. Když ponecháme stranou design exteriéru, tak schody v interiéru, uspořádání sedadel a místo na sezení nevypadá bůhvíjak lákavě. Jsou na světě lepší příklady, u kterých si lze postesknout.
Sorry ale tramvaj,která vychází z koncepce,která je skoro 60 let stará,je u mě prostě zastaralý šrot…ok muze se nechat pro retro a památkove jízdy , popř. Nechat na jedné retro lince, ale jako moderní dopravní prostředek,který každý den vozí desetitisíce lidi,už nema co na ulici dělat…
Ta koncepce je stará 90 let.
Nemá být náhodou Plzeň 1. DP se 100% nízkopodlažní tramvajovou trakcí? Teda pokud pořídí všechny 40T!
Trakce není tramvajová, ale elektrická.
Nové výběrové řízení na 40 tramvají od Stadleru jste zaznemal? PDO už stihl všech 40 tramvají převzít, zatímco jste nadával.
https://zdopravy.cz/v-ostrave-uz-je-vsech-40-tramvaji-stadler-dopravni-podnik-je-s-nimi-spokojen-36212/
Pardon, blbě čtu. Tak si 40 tramvají od Stadleru a DPO zaměňte za 41 Draků v DPMB.
Ten prostor na nohy u „čtyřsedačky“ vypadá lákavě. Divím se, že zveřejní fotku s osobou, kde je evidentní, že už si naproti nemá šanci nikdo sednout 😀
Ve skutečnosti to taková trága nebude.