Boj s graffiti: Středočeský kraj znásobil pokuty za špinavé vlaky, ČD hlásí úspěšný odchyt vandalů
Čištění jednotky CityElefant od graffiti. Pramen: České dráhy
Součástí opatření proti vandalům jsou polepy ochrannými fóliemi nebo nový kamerový systém.
Broken Windows Theory dává pokutám za pravdu – nedávno jsem se jedním takovým elefantem svezl a přijde mi neuvěřitelné, že to muže vevnitř vypadat hůř než rakouské 4020 z 80. let. Stačí to čistit a nikdo nenabyde dojmu, že se klidně může podškrábnout vedle taky.
Useknout exemplárně pár prstů bez nároku na invaliditu a valná většina přestane. 😉
Stačí využívat singapurské tresty. Tam si nikdo čmárat nelajzne.
Bylo by vyřešeno. Takhle to je věčný boj.
Západní svět bohužel na svoji humanitu zhyne.
Mohu se zeptat z hlediska funkčnosti, co vadí na sprejování boků vlaků (nemluvím o sprejování oken)?
Když si vezmu, že např. Středočeský kraj+Praha dotuje provoz vlaku „neviditelného v mlze“ resp. za soumraku, sněžení, deště a rozednění, neboť na čelo vlaku firmy ČD bylo špatně použita nevhodná světle modrá a šedá barva viz foto
https://zdopravy.cz/do-pid-se-na-sobotu-vrati-stary-pantograf-pojede-na-celakovicke-slavnosti-117543/
Pro srovnání – např. v Británii čela vlaků mají zásadně velký podíl jasné žluté popř. červené barvy, aby je bylo lépe vidět lépe
P.S. Z estetického hlediska jsou mi sprejerské „výkony“ na čemkoliv zcela lhostejné, pokud nenarušují funkci = mám svých starostí dost.
Vám je to možná z estetického hlediska lhostejné, naprosté většině lidí ale jsou jejich výtvory z estetického hlediska odpudivé. Navíc neznám sprejera, který by při sprejování byl natolik ohleduplný, že by neposprejoval i okna. A o tom to celé je.
Ano, i mě je odpudivá naprostá většina výtvorů arogantních sobců, kterým se říká sprejeři.
Jenom nevidím rozdíl mezi sprejery a některými výtvory odborníků v ČD. Respektive, to co spáchali lidi v ČD (bledě modrá a šedá použitá na čele vlaku) je nebezpečné. Zatímco výtvory sprejerů jsou odpudivé.
Rozdíl tu je, a velký. Především ve vlastnickém poměru k vagónům.
Jistě, jenže samotné vagony jsou dotovány, neboť se neuživí bez dotací. Ale to podstatné je ten dvojí metr a) odborník navrhne nebezpečný nátěr čela vlaku (a žádná reakce na chybné rozhodnutí, že z veřejných peněz tento vlak je dotován = šéf ROPIDu by měl přijít o část mzdy, aby si to pro příště zapamatoval, neboť u ČD nevnímají že na čelo vlaku patří výrazná barva ideálně žlutá, popř. červená) b) nějaký sobec načmárá patlaninu za své a nemá to dopad na funkčnost dopady, pouze je to hnusné a odpudivé = ovšem takovému člověku zdejší diskutéři navrhují zavraždění nebo zmrzačení popř.… Číst vice »
„odborník navrhne nebezpečný nátěr čela vlaku“ člověče co to tady melete za kraviny? Chcete vyjádřit ve svém nesmyslném mudrcování a omlouvání vypatlaných mozků, kteří jednoznačně poškozují cizí majetek, chcete říci že jednotky černé barvy firmy Leoexpres jsou cestujícím nebezpečné? Viděl jste někdy jet vlak nejvyšší dovolenou rychlostí na ČD. To si fakt myslíte že je žlutý či červený pruh na čele lokomotivy tím nejdůležitějším aby člověk vlak spatřil tak včas aby průjezdný profil opustil a nebyl stržen? Tak to vás lituji a dál obhajujte hovadské jednání.
Jistě v Británii jsou debilové, když tmavě zelený nátěr na boku vlaku je na čele vlaku vystřídán jasně žlutou?
P.S. Nevím, že bych něco obhajoval. Jenom připomínám, že na dotovaný vlak se skládají i autoři oněch patlanin.
Nespatřuji rozdíl mezi staromilci, kteří slinatují blahem na červenou hvězdou na čele vlaku a autory oněch patlanin (=sprejery)
Když je v pořádku dotovat červenou hvězdu, tak proč není v pořádku, když za své nějaké sobec načmárá nějakou odpudivou kresbu na bok vlaku? Lépe by bylo bez obou extrémů.
…vůbec netušíte, o čem to celé je 🙂
Z hlediska funkčnosti se jistě nějaké důvody najdou, ale jde hlavně o estetické hledisko, které spoluvytváří něco, čemu souhrnně říkáme kultura cestování.
Na vyjevený postoj máte samozřejmě právo a předpokládám, že stejně k věci přistupujete v případě jakéhokoli svého majetku či prostředí, ve kterém trávíte čas, třeba ve vašem domově.
No a my ostatní budeme rádi, když budou vlaky a vůbec veřejný prostor čisté a příjemné.
Pardon, ale i já obvykle shledávám hnusnými výtvory sprejerů. Jenom nevidím velký rozdíl mezi některými výtvory odborníků ČD (je to nebezpečné) a sprejery (je to hnusné).
Pokud jde o můj osobní přístup, tak já si svůj dům platím ze svého, což v žádném případě neplatí o dotovaných vlacích.
Ve svém okolí znám spoustu lidí, kteří si své domy zvenku zdobí např. ornamenty. Takovým sprejerům/tatérům, kteří „tetují“ domy se říká „malérečka“ vizte obrázky takového „tetování“
https://breclavsky.denik.cz/zpravy_region/malerecky-ozdobily-kaplicku-svate-terezie-v-kosticich-podivejte-se-20211107.html
Ty vlaky já také platím ze svého.
Mohu se zeptat z hlediska funkčnosti, co vadí na sprejování fasády vašeho obydlí (nemluvím o sprejování oken)?
Nevadí.
Nicméně podstata mého dotazu byla jiná:
Někteří odborníci berou mzdu a vytvoří nebezpečí (bledě modrá a šedá na čele vlaků). A takto nebezpečný vlak je dotován. Vždyť za by měl být potrestán ředitel ROPIDu, že jednu jedinou korunu daňových poplatníků poslal na vlak nebezpečný pro lidi, zejména z řad lidí čekajících na příjezd vlaku !!!
Zatímco ve spoustě zdejších diskuzí je navrhováno zavraždění či zmračení popř. drastické fyzické tresty, když někdo zdarma za své peníze udělá nějakou patlaninu, obvykle hnusnou, na boku vlaku.
Není to dvojí metr ???
Není to dvojí metr. Je to jen vaše hledání problému tam, kde není (cituji „vlak nebezpečný pro lidi, zejména z řad lidí čekajících na příjezd vlaku !!!“). Zatímco sprejování je poškozování cizí věci, což problém je.
A nebo zase hezky „axelovsky“ trolíte.
Jemně si dovolím připomenout, že ony vlaky existují jen a pouze díky tomu, že jsou dotovány, resp. z provozu vlaků ČD nikdy nebyly žádné dividendy vlastníkům ČD, tedy občanům. A na dotacích na vlaky ČD se podílí i oni daňoví poplatníci = autoři/autorky oněch patlantin, které jsou hnusné.
Nicméně to klíčové je, že nikdo neřeší skutečný problém = že z veřejných peněz jsou živeny vlaky, které jsou nebezpečné svému okolí, neboť na čele vlaku není výrazná barva = ideálně žlutá, popř. červená.
První odstavec: Ne, občané nejsou vlastníky ČD. Ne, sprejeři nemají právo poškozovat majetek ČD, ať se na to díváte jakkoliv.
Druhý odstavec: Naprosté zveličování něčeho, co není reálně problém, ty vlaky jsou nebezpečné svému okolí možná ve vaší hlavě. A že jsou živeny z veřejných peněz? Na tohle vám už za dobu vaší existence na tomto portále pod mnoha a mnoha přezdívkami odpovědělo už tolik lidí a vy pořád jedete svou, takže to už postrádá smysl.
Diskuze s Vámi nemají cenu.
Nikdy, opakuji nikdy jsem nenapsal, že sobci zvaní spřejeři mají právo používat cizí majetek pro své patlaniny.
Já totiž napsal něco jiného (a asi 5x poté zopakoval, což ignorujete), že mnohem zásadnější problém spatřuji z hlediska vzhledu v oblasti bezpečnosti a k potrestání (např. ze mzdy/platu) vidím v činnosti některých odborníků ČD potažmo některých odborníků, kteří rozdělují dotace na dopravu.
Howgh.
Že máte svých starostí dost bych neřekl, když máte čas vypisovat kraviny snad ke každému článku.
Nemáte pravdu.
že jste ignorant jste už předvedl. napište sprejerům svoji adresu, ať se vyřádí ve vašem bydlišti, jistě vám to nebude vadit, velký kosočtverec na vstupních dveřích v nějaké pěkné barvě taky funkci dveří nevadí.
Řeč je o dotovaných vlacích. Já na své nemovitosti nepobírám dotace a řádně platím daně.
Takže si svůj dům ozdobím/potetuji dle své libosti a peněženky. Třebas takovými https://www.obecprusanky.cz/novy/malovane-budy-v-nechorach/
Že byl Axel/Vtvt v nové podobě??
Stoprocentně.
OK, takže na „dotované“ vlaky sprejovat může každý a nevadí to, protože jsme na ně přispěli všichni a na funkci vlaku to nemá vliv, zatímco na „nedotovaný“ majetek (typu vašich nemovitostí) můžete sprejovat jen vy. Pane, vy jste hlava.
Sprejování, grafitti určitě vadí, neboť je to hnusné, aspoň z mého subjektivního pohledu. Nemluvím o sprejování oken
Ovšem mnohem víc vadí, že nějaký odborník navrhne a jiný odborník schválí dotace z veřejných peněz na vlak, jehož čelo je opatřeno nátěrem, který se ztrácí za mlhy, deště, sněžění, soumraku a úsvitu. Neboť na čelo vlaku patří výrazná barva, ideálně žlutá, popř. červená, tak aby takový vlak nebyl tak nebezpečný svému okolí.
Opět, takový vlak je více nebezpečný svému okolí jedině tak ve vaší hlavě Axeli.
Tak si shrňme průběh debat s Vámi. Buďto okomentujete můj názor, a na moji reakci pro Vás mi napíšete že ji číst nebudete, nebo že je nepodstatná.
Anebo další diskuzní faul = vkládáte mi do úst co jsem neřekl.
Howgh.
P.S. To, že Vy jste ze své praxe na něco navyklý neznamená, že to je bezpečné pro lidi, kteří nejsou praštění kolejnicí. Říká se tomu profesní slepota a bývá to velmi častou příčinou úrazů.
Tak hlavně že „víte“ v které praxi pracuji. Tolik asi ke správnosti vašich výroků.
Další diskuzní faul. Nikdy jsem nepsal, že vím v které praxi pracujete. Kdybych si měl tipnout, tak asi leda PRDÚCH někde na nádraží.
Akorát je do očí bijící to „praštění kolejnicí“
A zase úplně vedle, ve všem.
Nekrmit !
Ještě nezačali pracovat a už ničí. Čím to je? já mám za to, že snadnou dostupností vlastně všeho.
Mladí rádi ničí a likvidují věci.
Moudrá společnost by jim nabídla už od 15ti brigády v souvisejících oborech. Místo toho se tlačí ideologie, že na to je nutno co nejlevněji nabírat migranty, a prachy utopené ve zločinnosti a vězeňství jsou úplně jinou a zcela nesouvisející kapitolou veřejných financí.
„Středočeský kraj jim výrazně navýšil sankce pro případ, že cestující veze souprava pošpiněná graffiti.“
Aha, a kolik zaplatí pokutu třeba taková středočeská obec za to, že lidi musí chodit kolem sprejery „vyzdobených “ míst? Přijde mi to tak nějak na hlavu, že pokutu za posprejování zaplatí poškozený jemuž vznikla škoda a pokutou mu vzniká další a kdy je daleko obtížnější ohlídat aby k takovému „vyzdobení“ nedošlo.
Ohlídat třeba podchod, který stojí stále na jednom místě a nikde necestuje je o mnoho snazší než ohlídat třeba vagón který se přesouvá z místa na místo .
Jo, je to mor, co nám to naši mladí předvádějí. Máte řešení? Do každého podchodu jednu hlídku SNB? Já, zatím marně, dobrejch dvacet let, čekám, že je to přejde a začnou to svoje ego realizovat nějak smysluplnějše.
Zaznamenal jste, že některým chycením sprejerům táhne na padesát, ctěný kmete?
Juraji souhlas. Vyškoleni v devadesátkách na žabotlamech a divoké svobodě, většinou kamarády ze západu. Postupné zdokonalování ve tvorbě, dnes v tomto oboru tatíci profíci. Většina z nich žádní blbci, vysokoškolsky vzdělaní a dobře zajištění lidé.
Životní styl a postoj.
Nemusíme s tím souhlasit, ani já tomu úplně nerozumím a nelíbí se mi to, můžeme proti tomu bojovat, ale to je tak všechno, co proti tomu můžeme dělat.
Taky se jim můžou dávat adekvátní pokuty, které by byly podle té náročnosti odstraňování už ve statisících.
Pak by na ty neplatící dopadla exekuce a bankrot, a část by se stala bezdomovci. Pak by se nabídly bezdomovcům spícím pod mosty a okolo odměny za načapání sprejerů, a kolo by se uzavřelo 🙂
Tak korekční zařízení s nápravně pracovním programem by je odnaučilo, zajištěný tatíky profíky jako mladý ucha. Těm lidem prostě chybí úcta k ostatním. Fungovalo to už za Rakouska. Otázka zní, jestli něco takového chceme i dnes. Nic jiného totiž asi nepomáhá.
Často to dělají lidé se sociopatickými rysy osobnosti.
Tak jde o to, jestli ta sociopatie je neurogenetické povahy, nebo jde “vyléčit”.
musíme oproti tomu bojovat a dotyčné vyškolit, co znamená ničit cizí majetek a to odebráním jejich majetku – a nejléepe i újmou na svobodě.
Což je ovšem velmi smutné…
Hlídka SNB v každém podchodu netřeba. Máme kamerové systémy . Jen to chce je namontovat a u monitoru potom sedět a sledovat ho.
Když si dá dotyčný vandal přes obličej šátek, šálu nebo covidový náhubek, kamerový systém příliš nepomůže, pokud ho nechytí přímo při činu.
Teď jsi na to kápl. Jde je chytit při činu.
…Já, zatím marně, dobrejch dvacet let, čekám… to zní, jako že jste promrhal hodne času zbytečne vole 😀
Obec těm místům neplatí stovky korun za kilometr, že tam stojí, takže poněkud jiná situace. Prostě dopravci dostavají kryté ztráty a v podmínkách je i to, že se aktivně postaví nepřízni provozu (zde graffiti), ne že to nechají jezdit špinavé a počmárané, protože to tak holt je.
Složité to je, ale ne nemožné. Čím více se proti tomu bojuje, tím méně to je pro graffiťáky atraktivní.
Počmárání soupravy je trestný čin. Takže by asi oběť zločince neměla být postihováná za jednáví pachatele.
Pokuta není za to, že v konečné stanici je stav soupravy trošku jiný, než byl ve výchozí.
Pokuta je za to, že dopravce x měsíců nenechá projet vozidlo myčkou.
Moment, ono umýt grafitti nebo jak se to píše je tak snadné, že stačí protáhnout vozidlo myčkou? V případě znečištění ano, to bych pochopil. Ale Vy jste reagoval na příspěvek, který hovořil o počmárání.
Tak to se mýlíte. Pokuta je za zjištění grafitti, klidně 15 min. po jeho dodělání, Stejně jako za vandaly ucpané WC.
Když jsem četl PIDí standardy naposledy důkladně, zmiňovalo se tam několikrát cosi jako stav ve výchozí stanici (pokud je hajzlpapír doplněn a neznámý cestující si ho vezme domů, není to chyba dopravce). Byly tam závady, které kontrolor oznámí a dopravce má oběžnou dobu (dané linky) na výměnu vozidla.
Vážně to tam už není?
Oběť dostává zaplaceno i za to, aby bylo čisto.
Proč si myslíte, že jsou výlohy podniků a restaurací v Praze čisté. Pořád to někdo uklízí, zákazníkům je jedno, jestli se tam nějaký tupec pozvracel nebo počmáral v noci výlohu, prostě to musí být čisté aby obchod šel. Vlaky musí být čisté, aby tím lidi rádi jezdili a aby na to dpravce nehodil bobek (protože ztráta je krytá), jsou tam sankce.
Chápu. Ale pořád je to o tom, že jak dopravce tak i ona obec by se měla snažit aby k tomu nedocházelo a když dojde mělo by se to řešit a ne, že se to nechá počmárané. Mělo by to být automatické a místo nějakého ukládání pokuty by se tryhle peníze mohly vynaložit třeba na odstranění. A vůbec. Co kdyby za každé počmárání platil objednatel dopravci? Když někde v Horní Dolní nějakej Franta nebo Pepík počmárá vagón je to vizitka obce a i kraje jací lidé tam žijí.
Spousta obcí má program na boj proti graffiti. Každopádně, vždy je potřeba nějaká páka na dotované dodavatele služeb (protože ta dotace potlačuje běžné obchodní tlaky). Jakože nestačí že jezdí, musí to také k něčemu vypadat. Systém je právě takový, aby to raději odstranili a trochu s tím fenoménem zabojovali, než dostali pokutu. Platit za počmárání by bylo tak trochu vychytralé.
Ten aktivní přístup je základ, v Praze si tím prošlo metro, New York asi netřeba zmiňovat a také to probojovali. Okamžitě umyté graffiti, co se nepromenádují kolem peronů, jsou pro grafiťáky čistá ztráta a ztrácí motivaci se tímhle způsobem ukazovat.
To ale chápete špatně. Kraj si u ČD objednává službu v nějakém standardu, za který platí. Je pak na ČD, jak se vypořádá se samotnými viníky, pokud je chytne.
Když si vy objednáte internet u operátora a ten bude vypadávat, protože jim někdo pravidelně odpojí kabel nebo ohne anténu, taky to budete řešit s operátorem.
,,Je na ČD, jak se vypořádá se samotnými viníky“. To jako že vezme spravedlnost do vlastních rukou? Na to není vhodná doba.
To není potřeba. Stačí důslednost v podobě „nacenění“ způsobilé škody (náklady na odstranění, odstavení vozidla mimo provoz) a škodu soudně vymáhat.
Kdysi jsme na nádraží chytili sprejery přímo při činu a odvedli je k náměstkovi. Ten zavolal policajty a ti je pustili. Prý proto, že my jsme neměli právo je zadržet a omezovat jejich osobní svobodu a prý jsme ještě mohli být rádi, že nás jejich rodiče za to omezování svobody nezažalovali. Slíbili jsme si, že až je chytíme příště, slíkneme je do naha a posprejujeme jim celý tělo včetně ptáků. Měli štěstí, že už se tam nikdy žádnej sprejer neukázal.
Nelegalni malovani graffiti je trestny cin, takze pachatele i jako nepolicista muzete zadrzet do prijezdu policie.
No ano, poškození cizího majetku. policie se z toho krásně vyvlékla.
Jo, to oni umí.
Ale pozor, i takové občanské zadržení má svá pravidla.
Je pravda, že není dobré je mlátit lešenářskou trubkou do hlavy, což bych moc rád 😀
„Osobní svobodu osoby, která byla přistižena při trestném činu nebo bezprostředně poté, smí podle § 76 odst. 2 trestního řádu omezit kdokoli, pokud je to nutné ke zjištění její totožnosti, k zamezení útěku nebo k zajištění důkazů (tzv. občanské zadržení). Zadrženou osobu je povinen ihned předat policejnímu orgánu a pokud to není možné, tak alespoň omezení osobní svobody tomuto orgánu bez odkladu oznámit. Dále se postupuje obdobně jako při zadržení realizovaném policejním orgánem.“
Takže „při trestném činu nebo bezprostředně poté“. Ukáže li se, že se o TČ nejedná/lo asi to nebude pro toho kdo zadržel a jiného omezil na osobní svobodě dobré.
Jenže vy jako občan nejste od toho, aby jste posuzoval výši škody, jestli pomalovaný vlak je škoda pod 5 tisíc, nebo nad 10 tisíc. Prostě ho zadržíte.
Přesně tak. I přestupkové jednání je nutno dořešit.
A přesně tohle se stalo teď v tom Polsku. Teď je o tázka za si pán jen zavazoval tkaničku u boty nebo zda opravdu ty pneumatiky propichoval když se u něj žádný nástroj vhodný k propíchnutí nenašel.
I u nás již aktivní ochranka zmlátila strojvedoucího jdoucího si nad ránem pro svůj odstavený panťák, byla zamrzlá dírka klíče a ochranka měla pocit, že tam furt něčím (zapalovačem) šmrdlá. Nejdříve mlátili, pak se ptali…
To je známá věc, že iniciativní blbec je horší, než třídní nepřítel.
A fíra? Šel ihned k lékaři, nebo byl zmlácen tak, že volal rovnou záchranku?
dané policajty patří vyrazit za podobný přístup od policie. kdyby jste si stěžovali, nejspíš by nedopadli úplně dobře.
U Elefantů je problém i s počmáranými interiéry. Hlavně v mezipatrech a u dveří. Stačilo by pár lidí v civilu, kteří by se na tyhle partičky pubertálních smradů soustředili.
Aktuálně vidím problém s interiérem výrazně vyšší. Zatím jsem si nevšiml pravidelného čištění během provozu a nočního odstavení. Exteriér se daří ČD obstojně řešit. Tak snad se podaří to zlepšovat a soupravy lépe chránit během večerních jízd.
Já často viděl i snahu o vyčištění interiéru, ale díky ,,nesmazatelnosti a agresivitě“ fixů se to beze zbytku nepodařilo. Případný přichycený delikvent by měl zaplatit celé nové obložení.
Přesně tak. Věc by měla být uvedena do původního stavu a nikoli zůstat poškozená navždy.
Velmi dobrý nápad, během provozu.
Dopravce může dostat další pokutu po stížnostech cestujících na smrad z ředidel při umývání. : – )
Během provozu jsem myslel: mimo depo, při nočním odstavení. 🙂
Bez šance, představte si prázdou soupravu někde mezi Mračí a Benešovem v půl jedenácté v noci… Načmárané to mají za 10 vteřin. A mimochodem se to nebojí dělat i když je plno.
Odchyt vandalů …. krásně řečeno. Škoda, že se k nim jako ke zvířátkům nemůžeme i chovat.
Vy byste je rovnou zastřelil, co?
No, zastřelit zrovna ne, ale nějaká forma trestu, která se aplikovala v historii třeba ve školství – rákoska, nebo prutem seřezat ruce? To by byl docela adekvátní trest.
Privazat k vozidlu a neodejde, dokud to neumyje
Taky jedna z možností, která by byla adekvátní.
Možná i v kombinaci s onou rákoskou. A natočit, aby si to ostatní rozmysleli.
A co takhle alespoň veřejný úklid. Nejlépe úklid vagonů. Vymejšlej v parmentu jiny zákony, tak proč ne nějakej takovej. Ale jo. Oni už jsou takové paragrafy vymyšlené, jen to chce je vynucovat. Nejsou lidi.
Já myslím, že veřejné vystavení na pranýři na Václaváku (s tím, že na krku by měli ceduli, proč tam jsou) by bylo dostatečné. A to dtejné by šlo aplikovat i na úplatné politiky
Svléknout do naha a pomalovat. A pak vystavit na tom pranýři bez ohledu na venkovní teplotu. Cedule není potřeba.
A taky ty chycený šmejdy na řetězu nahnat do souprav a pěkně čistit grafity a další a další vlak co přijede dokud jim pazoury od ředidla neupadnou.
Jak jsem psal vedle, ale podle zákonů. Neříkejte mi, že se na ně něco nenajde. Jen tak bokem, jezdím několikrát za rok do Švýcarska a tento „problém“ na jejich vlacích jsem neviděl.
Protože Švýcarští dopravci to nenabízí zadarmo jako reklamní plochu. Čmárat na vagon těsně před myčkou bude málokdo.
No tak jak do dělají? Je tam u nich ale úplně jiné populace mladistvých? Nebo?
Myjí to. A odstraňují.
Nikoliv. Prosté vymáhání škody (když už máme tu exekuční mafii) způsobí, že umělec, ač múzou políben, nebude mít ani na chleba, natož na sprej…
V klidu, to zaplatí rodiče a „nic se nestane“.
Ne že by se nenašli mladiství umělci, ale dost mě překvapují celkem časté zprávy, že někde chytli sprejera 30-40+ Asi to s něma roste, nebo co. Ono je to vcelku jedno. Sprejer, který v šestnácti umře hlady, nebude ve třiceti čmárat po vlacích…
No tak a kolik aby je to mrzelo? A aby kloučkovi bylo jasno, že na nový iphoune 15 nezbylo, protože mazání těch jeho výtvorů matku a taťku něco stojí.
„umělec, ač múzou políben, nebude mít ani na chleba, natož na sprej…“
No vidíte jak jste to vymyslel. Tedy já jsem to na základě Vašeho příspěvku vymyslel 🙂
Co takhle zavést, že by barvy ve spreji byly prodejné od 18ti let na občanku a při doložení čistého trestního rejstříku? Každý prodejce by byl povinnen evidovat kdo , kdy , v jakém množství a jakou barvu nebo odstín nakoupil. Pak bude dohledání toho kdo danou „výzdobu nakoupil jednodušší.
🙂
Skvělé. Takže otrávíme život normálním lidem, zatímco umělec si objedná balík z Allegra nebo Amazonu.
Naopak člověk v ilegalitě (práce na černo, pro exekutora má leda dávky) má dost nezdaněných peněz.
Ja bych byl pro. Dalsi by si to rozmysleli
to bych vás chtěl vidět 🙂
Trest veřejných prací – úklid svých výtvorů by myslím byl adekvátní.
To už tu bylo a byl kravál, proč musí mýt i to, co nenačmáral on,
je fuk čí čmáranice bude mít, ale bude je odstraňovat zdarma a mnoho hodin.
mýt.
A není to trochu zvláštní? Někdo dopravci posprejuje vlaky a ten, komu tím způsobí škodu (ČD), za ni ještě podruhé platí v podobě pokuty?
Je. Obyvatelé si zničí vlaky a pak – zastoupení krajem – za ty zničený vlaky pokutujou dopravce.
Ne, obyvatelé skrze svého zástupce (objednavatele) pokutují dopravce za to, že o své vlaky řádně nepečuje, ač je za to placený.
A pokud jste někdy jel pražským elefantem, tak víte, že toto nejsou jednotlivé incidenty, ale roky nulového čištění interiéru.
To trochu prehanite, Juraji. 🙂 A verte, ze elefanty jezdim uz leta. 🙂
Rici, ze interier CR roky necistily, ac za to navic muzou ti cestujici, je přehnané. 🙂
Čím větší za to ČD bude platit pokuty, tím větší škody může uplatňovat u soudu se sprejery.
ČD měla/má marketingovou kampaň proti sprejerům (billboardy na nádražích). Může mi někdo vysvětlit jaký má tato kampaň smysl? Jaká je cílová skupina této kampaně? Nesprejer asi ne, sprejer vidí billboard s poselstvím kolik udělá škody a nepůjde malovat?
No asi spíš potenciální sprejeři mezi mládeží, kterým kolikrát nedochází, co taková legrace obnáší… Normálnímu člověku to přijde automatické, ale nějakému patnáctiletému uchu to samo od sebe dojít nemusí…
Ale souhlas, taky takovému účinku moc nevěřím… Přesdržka od sekuriťáka holt zaúčinkuje víc…
Nejen mládeží. V době nickolejného provozu mezi Olbramovicemi a Taborem při napojování nové dvoukolejky si do Olbramovic za kulturní tvorbou na odstavené soupravy udělali noční výlet dva „umělci“ z Českých Budějovic ve věku okolo 35 let. Jenže měli smůlu na policejní hlídku. Možná mohli mluvit o štěstí, že právě na ni. Sekuriťáci jim také mohli beze svědků nevhodnost jejich počínání objasnit poněkud „důrazněji.“
A překážkový běh před útočícím vlčákem ještě víc
„přesdržka“ pro nezletilého? je hezké, že svoje fantazie o mlácení dětí dáváte takto na odiv.
Nevím, proč to ČD udělaly takto, ale můj pohled na věc: 1) Část veřejnosti tuto formu vandalismu poněkud naivně omlouvá. Je to přece tvorba a je to lepší, než když lidé třeba kradou. Kampaň nahlíží na problém z pohledu oběti, které vznikají škody úplně stejně jako u jiné trestné činnosti. (Navíc je to vidět.) Může to rozhodovat o tom, zdali člověk třeba zvedne telefon a zavolá policii, pokud vidí vandala. 2) Samotní vandalové jsou často děti (zejména v interiérech), které často opakují, co vidí, a považuji to za skoro za standard. Potřebují dostat zprávu, že tohle se opravdu nedělá. A… Číst vice »
To je zajímavý nápad, přesvědčit klima aktivisty aby misto blokování silnic hlidali depo…
Ty reklamy, kde byly dávany na odiv čmáranice (vyfocený potagovaný vlak) – to bylo pro podporu sprejerů, ukázku že když budou mít štěstí tak nejenom, že jejich vlak bude jezdit x dnů, ale navíc bude i na billboardech placených ČD.
Omlouvám se za příspěvek mimo téma, ale právě jsem si na Seznamu všiml velice zajímavé zprávy ohledně ÚPDI:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-soud-ministr-dopravy-nezakonne-pripravil-o-misto-whistleblowera-240412
Možná by šlo o dobrý námět i pro tento portál 🙂
jj, díky, víme o tom, jen jsme neměli ten zvukový materiál.
Někdy si vlastně říkám, že kritiků máme ve státě už docela dost, ale aby zbyl za chvíli ještě někdo, kdo vůbec bude chtít něco pro stát dělat …
Za tabulkový plat se nikdo nepretrhne
Tak tihle zrovna tabulkový plat nemají, ale jinak máte pravdu.