Boj o koleje v Praze. Nákladní dopravci chtějí zamezit plánům na nové osobní vlaky

Elektrická jednotky 471 City Elefant v Praze - Uhříněvsi. Foto: České dráhyElektrická jednotky 471 City Elefant v Praze - Uhříněvsi. Foto: České dráhy

Plány na nové osobní linky považují nákladní dopravci za kanibalizaci.

Zpět na článek
292 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rozšíření S welcome

Držím hlavnimu městu palce, ať ty linky úspěšně prosadí. Zesnad se právě posunul do pozice teroristu a s těmi se nevyjednava. Takže navrhuji tvrdě a nekompromisně ty linky tlačit. Diskuze níže je plná lidí, co v Praze asi vůbec nebydlí nebo se jim ty linky absolutně nehodí, jinak by psali jinak. Naštěstí Praha se nerozhoduje podle toho, kde se zrovna na netu v diskuzi sejde 200 odpůrců.

Oldřich Sládek

…národů sděluje anonymní internetový hrdina – zbabělec, bojící se napsat své jméno 😂😂😂

Martin

https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/08/celkove-schema.pdf

Zde je ta spojka (tunel Malesice-Ctenice) a dal po spojkach az na pravobrezku a Encovany…

Jestli by ta spojka mela vest presne tudy nebo ne, a jestli vice ci mene v tunelu je vec druha…

Dovedu si predstavit i trasu druhe koleje v Malesicich tudy:
https://en.mapy.cz/s/jajekotava

Martin

Pozadavky nakl. dopravcu chapu, ale jdne veci nerozumim, v soucasnosti pres Malesice jezdi jedna linka S49 v 30min. intervalu, nechapu, jak je mozne, ze tohle vadi…
Pro tangenty je ten usek dulezity. Mj. proc se rusi byvale trate v prum. zone, ktere mohly byt propojeny pri trose vule s I.zel. koridorem a vc. odstavu? A chapu, ze by se trat z Bostivare do Malesic mela zdvoukolejnit, do Uhrinevsi mozna ztrojkolejnit. Na druhou stranu padla myslenka cedopu ze studie vrt na Usti o nakladni spojce timto smerem. Take by studii PZU mela pripravovat spol AFRY, ta je jak daleko?

Martin z topírny

Zlatá česká klasika… 🙂

Jura

Kdyby na SŽ neseděla banda blbů, vypravčía a jiní jejich zaměstnanci trénovali zapojení mozku při práci, nemusí se toto vůbec řešit. V JMK je to věčný problém, první jede osobák, pak RJ, pak rychlík ČD a pak možná někdy ještě ten den náklad, zastaveny ve stanici kterou by jinak v klidu před osobakem projel….

zdenek

Podle mě legitimní požadavek. Nevím proč by mělo pražákům jezdit vlak co 10 minut a podobně. Ať si prodlouží soupravy.

Vojtěch Suchan

To jen znamená, že nechápete jak funguje mhd ve městě. To, že na to v praze nestačí infra a chybí okruh kolem prahy je věc druhá.

Daniel Jablonecký

Přečtěte si nejdřív ten článek, prosím, a pak teprve komentujte.

Os5600

Tohle chce mnohem komplexnější řešení. Než jeden přesmyk.
Několik nových úseků tratí, které odvedou z Prahy alespoň část nákladní dopravy a převedou je na nové tratě.
Na mapě jsou zakresleny tyto spojky:
Říčany/Uhříněves – Běchovice
Běchovice – Mstětice
Mstětice – Sadská
Sadská – Sány

https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&x=14.9310621&y=50.0818501&z=11&sid=61a91ef2d2cb4efd30b93191

Rudolf Tuček

Jedna ze silných relací je Uhříněves směr Děčín a dál severomořské přístavy, což tyto spojky moc neřeší.

Alibaba

To navrhujete VRT?

Jiří Kocurek

Trasa Velký Osek-Sadská-Mstětice(-Vysočany) mi přopomíná VRT Praha-Hradec. Ne že by to byl nesmysl, jen v otázce priorit je to kdesi dole.
Ale neřeší to nákladní vlaky zkrz Prahu, natož nákladní vlaky na západ. To řeší, jak se dostat z vých. Čech a z Moravy do západní části Prahy a dál do Budějovic. Trasu Běchovíce – Malešice to jen převádí do Uhříněvsi, značným závlekem.

Kdysi mě napadlo něco takového: https://mapy.cz/s/busopegoku a dál dvojkoleka do Všetat. Dnes už to není možné, hned v Praze u rybníka je nová bytová zástavba.

Tukan

Oni té nákladní dopravě prostě musí pořád házet klacky pod nohy

Daniel Jablonecký

Ano, ze způsobu, jakým komunikuje Žesnad, to tak opravdu vypadá. Ve skutečnosti za problémy nákladních dopravců nemůže Praha, ale Správa železnic. A je opravdu smutné stavět požadavky nákladních dopravců a PID proti sobě.

Oldřich Sládek

Ne, nevypadá, ono to tak opravdu je. A fakt nemáte ani v nejmenším pravdu. Praha už před 3 lety věděla, že infra bude nejdřív až po roce 2030, přesto dělá, to, co dělá. Šílené zdržení projednávání libenskeho přesmyku jde jednoznačně za Prahou 9. Sorry jako.. V současné době je to prostě celé absurdní. Pro nás je tahle situace ekonomicky smrtící, proto se bráníme a nepřestaneme ani omylem.

Daniel Jablonecký

Ani v nejmenším nemám pravdu? Jinými slovy ve všem se mýlím? Skutečně? V tom, že způsob vaší komunikace je nešťastný, se taky mýlím? A nepřijdete si ani trochu podrážděný a hysterický? Ok, jak myslíte. Váš boj. Ale bojujete za dobrou věc blbými prostředky.

Oldřich Sládek

Od podepisujících se přispěvatelů kritiku beru, ale fakt se mýlíte. Nejsem podráždený ani hysterický, proč?🙂 Přesmyk v Libni blokuje Praha, ne SŽ. Odpovídající infra nebude dřív, než za 10 let. Osobní vlaky vozící vzduch cpe na nákladní spojky Praha, se kterou jsme se už před 3 lety chtěli domluvit. Ani s námi nekomunikují. A my to děláme blbě? Tak jo. 😉

Martin

Pral jste P9, to je trochu neco jineho nez Magistrat, ale ok… Jen vam reknu, ze S49 jezdim, prave mezi Libni a Hostivari, a je to nejrychlejsi a nejspolehlivejsi spojeni, vlak je plny vetsinou z 1/4, pomohlo by protazeni do Rican…
Ale mylite se v tom, ze jsem proti nakladni doprave, prave naopak, a nemyslim si, ze je to bud a nebo jak se to tu prezentuje, … proste to vymyslete tak, aby bylo mozne oboji…

Martin

Typicke, a dopadne to presne jako vzdycky, s timto pristupem nebude nic…

V tomhle souhlasim s Sheinherem, meli byste se domluvit a tlacit na SZ, aby se neco pohnulo…

Martin

Aneb, kdyz vy neprestanete, ja taky ne a trvam na rychlych tangencialnich linkach, ktere mi pri cestovani usetri hromadu casu jako cestujicimu…

Axel

Osobně si myslím, že to je téma pro masovější médium než je ZDopravy… Nechtěli by zdejší autoři Zdopravy cz na tomto tématu (=průjezdnost vláčků přes „úzká hrdla“ v železničním uzlu Praha) spolupracovat např. s veřejnoprávním médiem? Český rozhlas, např? viz kontakt na šéfredaktora tamního webu https://twitter.com/kedrix79?lang=cs … občas udělají téma zpracované pěkně, pečlivě, do hloubky. Např. v podcastu Vinohradská nebo když dva „dávají vzájemné protiargumenty“ v ProAProti… A umí to pěkně graficky zpracovat, aby to pochopili i joudové jako jsem např. já. Navrhoval bych anketu zda chceme aby za peníze koncesionářů Českého rozhlasu bylo důkladně zpracováno toto téma = aby… Číst vice »

MildaIV

Nebojte se, příslušní redaktoři v masovějších médiích zdopravy.cz čtou a co jim přijde zajímavé zveřejní taky.

Axel

To se nebojím.

Spíše jde o to, že na tomto tématu se potkávají 2 problémy jak ten příběh odvyprávět aby zaujal: relativně odborné a relativně jakoby to nemělo vliv na každodenní život (jenže vliv to bude mít)

…. Zdejší parta umí i z relativně nudné/odborné věci udělat pěkný scoop. Obvykle

percula

Jde o další nesmysl soucasneho vedení Prahy. Nejdřív se musí připravit infrastruktura a pak teprve dělat vyberko na dopravce. Nebo musí otevrene oznámit podporujeme pouze osobní dopravu, nákladní se snažíme přesunout na kamiony. Rekne to někdo z nich, co myslíte?

medical examiner

Tak tak…až bude tunel do Berouna, tak můžou jezdit Os klidně po 10 minutách.
Ale dřív ne…

tarten

Požadavek bude spíš na 7,5 minuty…

Bohouš

To neřeší problém s propustností Malešic a Libně.

medical examiner

To je pravda – ten se vyřeší dramatickým snížením dálkové dopravy…

Leinad

Tohle ať řekne SprŽel. Praha chce vlaky pro své voliče, cargonauti chtějí odvést své zakázky. Jestli slot dostane osobka, nevyčítal bych to Praze že o něj žádala.

Zlámalík

Nojo, jenže politika a „chceme být hezcí“. Ono by to chtělo, aby SprŽel přestala být konzervačním ústavem a rozšiřovala kapacitu tam, kde se sejdou požadavky. Pořád čteme, jak ŘSD upravuje a doplňuje tu či onde, ale SŽ neumí postavit ani těch pár spojek, co se tady propírají léta (Pardubice, Skalice n.Svit. apod.) – prostě neochota přijít s řešením, které by mělo smysl a taky efektivitu a pak taky §1, že.

Jakub K

😂

kombi

Z pohledu města by dávalo největší smysl co nejvíce urychlit dostavbu spojek v rámci severního železničního obchvatu. Kdyby přes město nejezdily nákladní vlaky, které jedou v trase 1. koridoru, celé aglomeraci by se velmi ulevilo. Víte někdo, v jakém je to nyní stavu?

ondra

Okolí prahy tvoří prstenec obcí a tam tyhle obchvaty jistojistě narazí. Jako třeba v případě spojky Lysá-Bezděčín/nebo MB,nevím ted,kde se to propojí/

Vasek

To je zase ubrečený, škoda mluvit. Hlavně, že dříve se vozilo mnohem více nákladu než dnes a šlo to. Ale to by holt chtělo:

1) Pracovat i v noci
2) Přestat se poflakovat a začít makat (chápu, to je na dráze problém jak u SŽ, tak u Carga).

Jsksk

Víš o práci na dráze asi jenom to ,že se jezdí po kolejích a to bůh ví jestli

Ondra L.

Tady si zas nekdo nevidi do huby.

percula

Ano vozilo se více nákladů, ale byla poloviční osobní doprava ( jak rychlíky tak primestska).Kapacita se u rychlíku doháněla délkou a u příměstské vlastně taky.Pantaky až na výjimky jezdily vždy dvoukupl, tedy mimo Hokaida na Beroun když chyběly jednotky.

medical examiner

No tak se udělá kompromis, a místo 2 expresů za hodinu bude jezdit jen jeden, ale delší…atd.
Pokud budou z Prahy do Kolína jen 2 linky (do Ostravy a Brno přes HB), tj. 64 párů denně (16 R, 16 Ex *2), tak bude najednou místa habaděj…

tarten

Šáhnout na soukromníky? Jéje to by bylo řevu…

Herold

Ano, cestující by protestovali.

Jiří Kocurek

Takže získáme 1 trasu pro nákladní vlak za hodinu, namísto toho expresu. To je bombastická pomoc.

medical examiner

Nejméně 1 trasu, protože těch zrušených vlaků bude 46 párů denně…

Joska

Strojvedoucí u nákladu přišel na šichtu, vystřídal na ose kolegu a za dvanáct hodin na tomtéž místě vlak předával dalšímu kolegovi.

Honza D.

Odstavná nultá z Běchovic do Poříčan? 😁

percula

Nebo taky 2x otočil Lovosice Kutna Hora. Záleží jak mu zrovna vyšla šachta

Majkl

To je ale hloupý názor bez zapnutí mozku. Si dej někdy budíka a podívej se co jezdí vlaků. Lidi potřebují dnes k životu více zboží než dříve a jsme také tranzitní zemí ty socializme. Strojvedoucí u Carga v Praze dělají hodně přes 200 hodin až na pár vyjímek a z větší části všichni pracují, když chrápeš pod dekou. A přicházejí dalsí a nestačí to. Tehdy jezdil po hlavní trati rychlík v podstatě jednou za 2 hodiny o 15 vozech dnes za hodinu 3 a v příměstě osobka jezdí jak metro.

Vasek

Bydlel jsem donedávna 50 let přímo u nádraží, tak mi vypravej, kolik jezdí vlaku dnes a kolik jezdilo dříve, rad se zasměju.

Rudolf Tuček

Záleží u jakého nádraží? Je pravda že existují tratě kde jezdí méně nákladních vlaků ale to nejsou ty o kterých tady je řeč.

Jiří Kocurek

Občas pracuju do noci. A když pootevřu okno, tak co chvíli slyším nákladní vlak, jak se žene mezi Brnem a Havlíčkovým Brodem a nebo opačně.

A vy? Nedávno jste se přestěhovat, vlaky přestal slyšet, protože už nebydlíte u nádraží, a děláte z toho mylný závěr.

Rychloběžka

Žasnu nad Vaší drzostí něco takového vůbec napsat. Takové lži, co tu píšete, se jen tak nevidí.

Vasek

Á, potrefená husa.

Leinad

Jenže SprŽel nechce aby se vozil náklad. Nejen kůrovcová kalamita ukázala že se zrušilo několik nákladišť.
Nejen ČD Cargo má občas vyblokovaná místa pro nakládku, nakonec nejede.

tarten

Tak to je úplný nesmysl. Co potřebuje cargo nejvíc je spíš vyjednávat.

Vojtěch C.

Když koukám na mapu, kde je naznačené propojení vnějšího silničního okruhu Prahy v úseku Běchovice – Modletice, tak mi neodbytně vyskakuje úvaha, zda by se nevyplatilo podél této plánované liniové stavby připravit minimálně těleso a umělé stavby pro jednu či dvě koleje v Relaci Běchovice – Uhříněves?

zdydy

oni nejsou schopni za 12 let dostavit obchvat, natož koleje

Jiří Kocurek

„Oni“ jsou ale dva různí správci. Ty koleje ŘSD stavět orpavdu, ale opravdu nebude.
Asi sotva je požné chtít po telefonní společnosti, aby postavila vodovod.

Bohouš

Dá se všechno. V Chorvatsku jsem si všiml, že současně s dálnici postavili prakticky ve stejné stopě vysokokapacitní plynovod. To v Praze spíš z jednoho pruhu okruhu uděláme cyklostezku.

Vojtěch C.

Ještě upřesním to, co jsem psal před chvílí: Zřízení opakovací(ch) předvěsti(í) je to, nejjednodušší, co lze po technické stránce doplnit.
Pokud se to ovšem neobejde bez změn a projednání dokumentace a především výměny SW staničního zab. zař., pak je otázka, jestli neudělat radikálnější úpravu zabezpečení v úseku Libeň – Malešice: Třeba doplnění přenosu LVZ, rozdělení na prostorové oddíly, resp. vysunutí žst. Libeň až k vjezdu do Malešic apod.
K využívání postrků, resp. vhodnosti použití postarších německých motoráků na takto komplikované lince nebudu komentovat. K tomu jsou zde jistě povolanější.

Y.K.

ETCS, neasi. Ale pořád je to jednokolejka co se v Libni kříží s nevytíženějším koridorem.

Tonda Sehnal

V momentě provozu pod ETCS jsou jakékoliv předvěsti zcela zbytečné. Proč to zbytečně prodražit?

medical examiner

A zavádět něco tak strašně drahého jako ETCS… 😀

tarten

…je nutnost.

Jiří Kocurek

Protože nic jiného nemáme. Návěstní opakovač před Stůj nebrzdí. Po jeho projetí je už pozdě.

Miroslav Zikmund

Ať s tratí Libeň – Malešice – Hostivař uděláte cokoli = především zdvoukolejnění, bez přesmyku v Libni se neobejdete …. Před 20 lety, při povodních a paralyzaci metra C se zavedla operativně linka Smíchov – Vršovice – Malešíce – Libeň – Vysočany – (Horní Počernice), jízdní řád sice existoval, ale byl o ničem, protože se „věčně“ dlouho stálo u vjezdu do Libně a čekalo až se vyjezdí vlaky „po rovné“

Vojtěch C.

Určité poměrně úpravy a opatření, které by mohly přispět k alespoň částečnému zrychlení průjezdu vlaků v relaci Malešice – Holešovice přes 3 traťové koleje na Běchovickém zhlaví Libně: Zřízení jedné či více opakovacích předvěstí před vjezdovým návěstidlem Od Malešic, nebo rovnou to rozsekat na sledem několik hlavních návěstidel, které by umožnily od Malešic vyslat sled vlaků. Používat pro těžké vlaky postrk, který by umožnil využít co nejefektivněji dovolenou rychlost 60 km/hod. Obdobně vyžadovat po dopravci na lince S49 použití vozidel s maximální dynamikou jízdy a ne tolerovat stav, že motoráček do Hostivaře se rozjíždí hůř než několik set metrů dlouhý… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Tomu co popisujete, se říká 4AB s oddílovými návěstidly po 500 metrech …
Postrková služba u nákladních vlaků Bubeneč – Hostivař existovala už v době, kdy byla elektrifikace jen do Bubenče a jezdilo se s náklady přes Hrabovku ….

ondra

prosím vás pěkně,před tunelem do Malešic,bude li návěštěno „40 a něco“,ta 60ka moc nepomůže,uvážíte-li ještě šachovnici,vzdálenost,na které bude teoreticky jet 60,bude tak 200m k vjezdovému návěstidlu.

Petr Šimral

Dobrý den. Pročetl jsem celou diskuzi (právě nyní 90 příspěvků) a pokusím se reagovat. Zásadním problémem je vztah linek S49, S61 a S71 k prostoru Libeň – Běchovice – Hostivař – Zahradní město s propojovacím bodem Malešice. ROPID nyní šalamounsky povídá, že teď chce tyto linky ve třicetiminutě, ale že možná někdy by to chtěl v patnáctiminutě. To má zcela zásadní vliv na přípravu stavby Zdvojkolejnění Hostivař – Malešice a žst. Malešice. Zjednodušeně: třicetiminuta = ještě jsou možné Malešice v úrovni. Patnáctiminuta –> nejsou možné Malešice v úrovni, není možná pouze dvojkolejka Malešice – Běchovice, protože se s ohledem na… Číst vice »

Bram

ŽESNAD má asi jedinou možnost, kterou by chtělo sledovat, aby se z tohoto problému dalo vyvléci i pro vzdálenější budoucnost: Mimoúrovňové křížení tratí Libeň – Hostivař a Běchovice – Zahradní město zhruba v místech dnešního libeňskoběchovického zhlaví žst. Malešice. Velice by se tím zlepšily i sklonové poměry.

A v současnosti blokovat možnost zavedení další nesmyslné tangenciální linky.

Vojtěch C.

Toto řešení ve spojitostí se samostatnou tunelovou troubou a kolejí v nižší nivelitě oproti stávající by snad umožnilo vedení traťové koleje pod tříkolejnou tratí Běchovice-Libeň. Možná by to zlepšilo vyjednávací pozici pro územní řízení „libeňského podjezdu“, když by nemusel být nadjezd nad mostem přes Rokytku.

Daniel Jablonecký

Na tangenciálních linkách není nic nesmyslného. Jsou vhodným doplňkem linek radiálních a umožňují rychlou přepravu v relacích, kdy je zajíždění do centra zbytečné.

původní Jakub P

Naopak jestli je něco donebevolající slabina pražské MHD, jsou to tangenciální spojení. Radiálně funguje velmi dobře až skvěle, tangenciálně je to velká bída.

medical examiner

Všechno.
A v době, kdy už bude jízdní řád (tehdy už TJŘ) směrován tak, že veškerá doprava bude usměrněna přestupy do dvou nádraží, tj. Praha hl.n. a Olomouc hl.n., budou tangenciální linky naprostý nesmysl.
Právě proto budou na českých kolejích pouze 3 (R a Ex Brno – Opava, Břeclav – Jeseník, a Brno – Návsí)

tarten

To je neotřelá myšlenka posílat S-Bahn Libeň – Zahraďák přes Olomouc.

tarten

Jde totiž o to, že nádraží v samotném centru jsou také už nacpaná a bude hůř.

Štěpán Moučka

Tangenciální linky mají velké využití.

medical examiner

Třeba jak přenášet zpoždění po celém kraji?

Oldřich Sládek

Ano.

David

A není potom tak silné vyjádření proti půlhodinovému taktu S49 a S61 zbytečné, když většina vašich obav se týká výhledového stavu s 15min intervalem a linkou S71?

Petr Šimral

Myslím, že není. Máme již zkušenosti s linkou S49 a zhlavím v Libni, kde prakticky nejde projet křížem bez vlivu na okolní dopravu již nyní. Takže si do toho zapracujme časové polohy S49, využitou trojkolejku do Běchovic, provoz v Malešicích, pro část vlaků nutnost se v Hostivaři trefit do provozu směr Uhřiněves. To je nyní. Teď se nám do toho přidá S61 bez úprav Malešic, pak S71, pak se začne stavět v Malešicích, v noci nákladní doprava nesmí přes Hlavní (to je čerstvé, platí to od července tohoto roku), ve dne se tam nevejde, je riziko s mostem na Výtoni,… Číst vice »

Novomír

Ale za nic z výše jmenovaného nemůže Praha. Za to můžou jen tragédi ze SŽ, kteří nejsou schopni přijít se smysluplným a průchozím projektem, vysvětlit ho lidem a samosprávám a pružně reagovat na připomínky.
Viz třeba rekonstrukce 171, kterou naprosto zablokovala neochota SŽDC i jen vzít na vědomí většinou oprávněné pripominky obcí.

Cdp druhé

Správně Praha za nic nemůže, městské části vůbec neblokují „libeňský přesmyk“ vůbec nemají žádná problém s vlaky přes Malešice, dokonce je přímo vítají s otevřenou náručí…..

původní Jakub P

Jasně, magistrát zavelí a městské části se postaví do pozoru a jen zasalutují. Městské části opravdu nejsou Praha, ani jí ve spoustě jednotlivých věcí nejsou podřízené (v jiných samozřejmě ano), jsou to samostatné celky, některé s radnicemi současnému magistrátu nakloněnými, jiné nepřátelskými. Když bude dělat problémy nějaká obec, budete taky chtít po vedení kraje, aby to řešil? Dává to zhruba stejný smysl. Vedení vyššího územně správního celku může samozřejmě s danou obcí/částí jednat a zkoušet ji přesvědčit, ale možnost jí rozkázat prostě v tomto nemá.

tarten

Praha může například městským částem sdělit, že když nebudou spolupracovt, žádné podstatné rozšiřování MHD na jejich území nebude možné.

původní Jakub P

Může. A ony tomu můžou a nemusej věřit. Část jich ostatně není veřejné dopravě nijak zvlášť nakloněna, takže taková výhrůžka je nechá v klidu.

A můžou a nemusej v odpovědi sdělit, že v tom případě budou blokovat jakýkoli plány magistrátu na jejich území.

Je fakt, že magistrát může městské části způsobit velké problémy. Ale současně může městská část způsobit velké problémy magistrátu. Chtít mezi městskými částmi a magistrátem otevřenou válku by mohl jen naprostý šílenec….

medical examiner

Jojo…že jim zarazí autobusy, tramvaje zásadně T3R.P…

Miroslav Zikmund

Příklad – Praha 6 blokující modernizaci trati na letiště, sic v tunelové trase „pod Ořechovkou“ … uvažováno od roku 1996 ….

původní Jakub P

Kde se nakonec ukazuje, že posunout ten tunel o kus vedle, aby vedl (díky tvaru kopce) ve větší hloubce, nevedl hned na začátku v minimální hloubce pod vodojemem, atd. nebude z pohledu nákladů o moc jiné a z pohledu rizik pro stavby na povrchu to bude výrazně lepší?

Miroslav Zikmund

Za tragédii nemůže ani SŽ … ta existuje samostatně několik let, přičemž přesuny činností byly prováděny „salámovou metodou“ několik let …. Za tento stav může především „dům na Nábřeží“ … od roku 1960 do roku 1989 coby sídlo moudrých soudruhů „vedoucí úlohy strany“, po listopadu pak jako sídlo ústředního orgánu státní správy v dopravě (s výjimkou konce roku 1992), kdy FMD neexistovalo a aparát byl „součástí“ ministerstva hospodářství ČSFR …. Od roku 1993 MD ČR … návazně na TO škudlilské vlády, počínaje tou první VK, kdy se začaly „šmoulit“ koridory, aby se něco dělalo, ale aby to zase moc nestálo… Číst vice »

tarten

AČR si myslí, že vojensky tak zranitelný systém, jako je železnice, už na svůj přesun nepotřebuje a nikdy potřebovat nebude.

Jiří Kocurek

Už desetiletí. Most přes řeku Kwai budiž důkazem.

VTT

Přesně tak. Ty přesuny Američanů z Německa do Polska po dálnici mají mj. i vyzkoušet, jak je armáda schopná se na takovou dálku přepravit.
Moderní železnici stačí výpadek elektřiny a nehne se ani kolo. A pozor, nezměnilo by se to, ani kdyby někde za depy stály kolony motorových zapasů – pokud nejde elektřina, nepůjde ani zabzař.

Cdp druhé

Zapomněl jste ještě na jeden problém a to že Uhříněves nebere, protože terminál je plný. Takže taková klasika nad ránem se nechá stát Nex v Libni a čeká na volno, místo toho aby v klidu a bez problému projel. A v ranní špičce když dostane volno tak se prostě nevejde a přitom už dávno mohl být za „problémem“.

původní Jakub P

Takže jestli to dobře chápu, nejlepší bude, když se do sebe pustíte vy s Prahou a skuteční hlavní viníci toho, že je nedostatek kapacity, tedy Spržel a některé městské části, se na to budou pobaveně dívat a možná, když předvedete slušnej a zábavnej výkon, vám za odměnu něco málo postaví.

Georg

ale delate to dobre – zkusit namodelovat pozadavky na infrastrukturu a poustet nove linky az v okamziku, kdy je kapacita dostatecna…

medical examiner

To by Pendolina dojezdily…protože jsou jaksi navíc…

Oldřich Sládek

Petře, díky. Já bych na to neměl nervy 🙂 pro všechny – co se týče infra, tak si přečtěte závěr příspěvku P. Š. Reálně se vše postaví nejdříve po roce 2030, ale Praha vymýšlí linky už na rok 2024…. Tohle je ten problém.

Alibaba

Taky by mě zajímalo, proč třeba přesmyk v Libni dávno není?
Viděl jsem návrhy na nový tunel pod táborem, ta by se měl udělat dvojkolejný a protáhnout ho až pod koleje od Běchovic, aby byl přesmyk i v Malešicích.
Most (nadjezd) u sídliště Na Groši je připravený pro 4 koleje, ale brány TV ne, to si někdo dělá srandu?

Gwann

protože NIMBY v Libni?

Vojtěch C.

Když už konečně zaznívají úvahy o nutnosti mimoúrovňového křížení na libeňském zhlaví Malešic, tak snad konečně také někdo přestane „proklínat“ a vylučovat variantu „Hloubětínského podjezdu“ v prostoru dnešního podchodu pod tratí. Přidáním pouze jedné koleje, která by podjížděla běchovickou trojkolejku se kapacita do Malešic zvýší v řádu stovek procent při vhodném řešení na straně zab.zař. a vhodném řešení vozby.
Připadá mi ale, že pro Metrans je lepší čekat v Libni nebo v Kralupech stovky minut, než vlak z Německa rozdělit na dva kratší (2 vlaky, přeskupit na 3 kratší)??

Arnošt

Vlak z Německa rozdělit na kratší? Co to je za blbost? Kde se to udělá, kdo to zaplatí? Tohle nejsou PIKO vláčky, šotoušku…

Štěpán Moučka

Navíc, čím delší, tím levnější

tarten

A čím delší, tím menší počet průjezdů na zhlaví vyžere.

Petr Šimral

A jaký by mělo smysl to dělení vlaku? Čemu by to podle Vás mělo pomoci?
Ten vlak tam stojí, protože pro něj není volná kapacita na terminálu…

Alibaba

Obávám se, že podjezd navíc ještě v Hloubětíně zhorší hodně stoupání, protože z Libně do Malešic to celou dobu stoupá, teď by to muselo stoupat mnohem víc na kratší vzdálenost.
Dělení vlaku vám zvyšuje počet pohybů (a ubírá kapacitu), nějak k těm dílům musíte dostat zpět lokomotivu.

VTT

Z Libně to je k místu, kde se oddělují malešická a běchovická trať, asi 1,3km (podle mapy.cz). Tam by se podjezd nevešel, když by navíc mohla „pomoct“ běchovická trať tím, že by něco nastoupala a pak to zase sklesala?
Ten podjezd pod běchovickou tratí by se lépe přimykal k terénu, takže by to místním nemuselo vadit tak, jako velký most na přesmyku.

Alibaba

Asi vešel, ale stoupání z něj by bylo problematické.
Pokud by se zvedla trať (koleje) Libeň – Běchovice, tak mě nějak uniká proč teda nemůže být rovnou zvýšená trať Libeň – Malešice?

Miroslav Zikmund

Na to byste se musel zeptat nájemníků domu na nábřeží v letech 1960 – 1989 …..
Ti jsou ovšem dávno v pekle ….

ABC

jo, to je takový to co dělat když chráněný zviře žere chráněnou kytku.

K.S.

C’est la vie, c’est la nature.

medical examiner

Pořádně se rozhlídnout a vrhnout se na zvíře…
Kytka vás nenabonzuje…

Alibaba

Neznáte heslo zelených?: Zabij bobra, zachráníš strom! 🙂

K.S.

To není žádné heslo zelených, ale jihomoravská průpovídka z doby kdy se obři začali na přelomu tisíciletí vracet…

Jiří Kocurek

Nejenom jihomoravská. Popisuje to jejich požadavky, které se mnohdy navzájem vylučují. A to z důvodů neznalosti věci.

Dan Žatecký

Hlavním problémem je politika RoPIDu, který za každou cenu zahušťuje četnost vlaků a zkracuje intervaly i tam, kde jezdí vlaky poloprázdné, místo toho, aby se kapacita řešila delšími soupravami či jednotkami. Při zachování 30 minut taktu mezi osobními vlaky by se nákladní dopravci dostali bez problému na trať.

M M

Takt 30 minut mezi osobními vlaky na aglomeraci typu Prahy nestačí a není absolutně atraktivní. Vždyť i v Brně se jezdí co 15 minut.

Dominik

No a taky jak to tam vypadá pro nákladní dopravu – bez šance se dostat na trať.
Bl

tarten

A proto se v rámci odsunu nádraží v rámci ŽUB zruší nákladní tratě úplně.

medical examiner

Ještě štěstí že žádný přesun nebude…

Jiří Kocurek

Prý by pomohlo postavit druhé Maloměřice na jih od Brna, aby nákladní vlaky měly kde čekat až bude noc. Jenže to bude znamenat zvýšenou hlukovou zátěž v noci a prodloužení jízdních dob nákladních vlaků.
Takže bude nutné „omezit bobra“ (nákladní vlaky) aby se „zachránil strom“ (noční klid). A pak se vztekat na řidiče, že se nedaří převést tranzit z D1 na nákladní vlaky.

XB-1

Ovšem tam kde existuje reálná poptávka, provozovat takto vytížený motorák nedává smysl ani v hodinovým, ani v pětiminutovým intervalu.

K.S.

Prosím které které tratě? Brno-Židenice?

Jak jsem pochopil tak v Praze je problém v přesunu vlaků na nákladní tratě, v brně je průtah kratší než Jižní spojka, obsluhoval by maximálně Dolní nádraží, takže se tam mimo mimořádností osobní doprava nevyskytuje.

Ale i v tom Brně by bylo potřeba mít více kolejí na jih, třeba protáhnout kolej odbočující z nákladního průtahu směrem nákladní nádraží na mezi Heršpicemi a Modřicemi až na jižní zhlaví Modřic, nebo přidání alespoň jedné koleje v Rajhradě tak aby přibyla další hrana.

Jiří Kocurek

Chtělo by to dvě koleje mimo Rajhrad, zhruba takhle: https://www.spravazeleznic.cz/vrt/jizni-morava

A protože je to v lautr rovině, tak s provozem lehkých nákladních vlaků (autovozy apod) mimo špičku.

medical examiner

Nebojte…pak se zavede i v Brně hodinový interval jako ve všech ostatních Psojedech a Vystrkovech…
Napřed budou ty „tornáda“ hodně dlouhá, ale postupem času (konec ÚS, NSS, NS, privatizace MU, IV.kategorie regulovaného nájmu atd.) se budou zkracovat do standartní 4 vozové soupravy, a zároveň prodlužovat směr Česká Třebová.

Jiří Kocurek

A: On je tady v rámci terapie, pane doktore?
B: No jo, on pracoval na dráze a tak mu z toho jeblo.

Vít Jůza

Ano, zahušťování intervalů místních osobních vlaků pod deset minut by nebylo dobré, současným problémem jsou ale neefektivní intervaly přes 10 minut …. protože to raději většina lidí jede něčím jiným.

Leinad

Na MHD nikdo nebude čekat půl hodiny. Průšvih je nedostatek kolejí (sbahn na korydoru)

Jan

Souhlasím a připomíná mi to trochu boj cykloteroristů s motoristy v Praze a vytváření nesmyslných cyklopruhů, kde jede jeden cyklista za den.
Pražáčci jsou moc hloupí na to, aby pro tangenciální přesuny po městě využívali vlak.

anonym03

Mluv za sebe. Je logické, že bez infrastruktury není ani cyklista. Bez silnice nebude ani auto, a bez libeňského přesmyku se nevejdou všechny vlaky na trať. Jak prosté.

medical examiner

No…a pokud se ty cyklopruhy nebudou ani simulovat, tak smraďoši vymizí… 😀

Ryk Mat

Jak může taková fašizující sprostota (hloupí Pražáčci) zůstat ve veřejném prostoru?

K.S.

Pokud není síť cyklopruhů nějak logická a ani podél hlavních silnic není separátní cyklostezka, tak se pak nedivte že tam jezdí málo lidí na kole a zbytek sítě je nevyužitý.

medical examiner

Respektive tramvaje…protože ty všechny jezdí z jednoho konce světa na druhý…(např. z Barrandova do Divoké Šárky).

Pavel

Cyklopruh, ktery nesnižuje množství pruhu, by neměl vadit nikomu, krom ublizenych chudáčků.

Stráťa

Pořád stejný. 🙁 Největší nepřátelé rozvoje železnice jsou sami železničáři.

Martin

A co stím mají železničáři společného ?

Majkl

Tak trochu hlouběji prosím. To nějak nechápu. Jsem železničář strojvedoucí a beru šichty na pracovních vlacích na rekonstrukcích a novostavbách železnic a jsem rád za každý nový metr nové infrastruktury a za jakoukoliv podporu a snahu přípravy a realizace projektů a nejsem rozhodně sám tohoto názoru.

Miloš

Kde chcete stavět v Praze nové tratě??
Zatím se více trhají koleje než staví!
Většina pozemků se prodává developerům, Smíchov, Žižkov, Bubny, Holešovice..
Peníze jdou do individuálních kapes a pozemky pro možné využití nákladní dopravy i osobní mizí na předražené byty a kanceláře..
Ono by zatím stačilo zvýšit kapacitu žel. vozidel v Praze a nejezdit po pár minutách jen s 30% vytížeností.

Martin Chovanec

Trať Libeň–Malešice je zčásti pro druhou kolej připravená. Dokonce i tunel má pro druhou kolej místo

Ondra

Jenže podle norem z doby, kdy se ten tunel razil. Podle norem současných se tam dva průjezdné profily nevejdou.

Jan

No a vejdou se tam fakticky nebo ne? Normy jsou jedna věc, ale přád to není zákon, je to jen obecná norma, která se nemusí hodit na všechna specifická místa. Kdyby to někdo stavěl znovu tak si to jistě postaví podle aktuální normy, ale tady jde o to, jestli ten tunel jde využít dvoukolejně při splnění nějakých podmínek (třeba snížená rychlost). Pořád by to bylo jednodušší a rychlejší řešení než začít řešit nový tunel. Anebo se na to vykašleme, protože to prostě „nejde“?

tarten

A až se ty vlaky v tunelu bočně srazí, budete to řešit vy?

Daniel Jablonecký

To mluvíte o něčem, co s problematikou vůbec nesouvisí. Žádná trať se v Praze od dob Těšnova nezrušila. Nejde ani tak o nové tratě, jako o zkapacitnění těch stávajících (přidání dalších kolejí).

Vít Jůza

Správně dokládáte Milošovo tvrzení poukazem na postupně zrušenou trať Těšnov – Vysočany. Ale Miloš psal o trhání kolejí, ne rušení tratí. To se tedy týká i úplně nezrušené trati Malešice – Žižkov (pardon, tam je vlastně vytrhaná hlavně výhybka), dále spojky hlavní – Karlín, jedné koleje Karlín – Negrelliho viadukt a zejména uvedených i neuvedených mnohých kolejí na mnohých často už bývalých nádražích včetně nákladních, depech a dílnách.

Daniel Jablonecký

A jak to souvisí s rozvojem osobní nebo nákladní dopravy v Praze? Nijak.

Georg

pro sotousky ma kazdy kus koleje „potencial“, i kdyz vede do zarostleho sturcu…

tarten

Řeší se tu Malešice a depo Regiojetu. Proč? Protože ho vykopli ze „zarostlých šturců“ rušených na Smícháči.

Gwann

spojka praha-karlín padla za oběť dramaticky lépe řešenému východnímu zhlaví nádraží Františka Josefa a navazujících tratí, tudíž zde asi OK.

jen jedna kolej na trati odbočující z Negrelláku do Libně…ano, to asi nebylo nejchytřejší, ale Malešice to neřeší.

obdobně odpojení nákladového nádraží žižkov od další trati také neřeší kapacitu malešic.

a už vůbec nic s tím nemá společného vytrhaná trať vysočany-těšnov

Platamon

Kapacita a rychlost (ne současná 20 km/h) Negreláku to právě alespoň jedním směrem řeší. Nemusíte v Libni totál křížem. Myslím, že MT to již vyzkoušel a zjistil – 1 kolej v Karlíne, 20 km/h a jako bonus stahovačka u té dvacítky = smrt elektriky i jakékoliv nákladky. K tomu chybí na Novém spojení spojka do depa Libeň, neboli třetí kolej do Libně, protože okolo depa by šlo jet i dál, špatný (od projektu) stav rozvětvení na Balabence. Kousek po kousku jde kapacita do kopru…

tarten

Vysočany – Těšnov je docela nosný směr pro další eSko. A kdyby se potom trať zanořila k budoucí st. Praha-Opera, nevznikala by ta zoufalá situace na konci Negreláku spojená s rušením Masaryčky.

Hajnej

A osobní vlaky od Libně by se na Oparu zanořovaly jak…?

Jiří Kocurek

Jenže nákladní kolej pro vysypání uhlí je dneska k ničemu. Stejěn tak kolej do teplárny, kde se topí zemním plynem.

Pro kontejnerové překladiště je potřeba něco úplně jiného, než 20 vojclů ZVS, kteří vynosí pytle z Gagsu.

Adamgolias

Podpásovka… Malešice-Žižkov a Nákladní terminál schopný téměř do centra města dovést náklad.

tarten

Trať možná, ale luxusní (dnes ale už snad ani to nestačí) Nové spojení znamenalo, že Hrabovská spojka je pryč, v bývalém Vítkovském tunelu je cyklostezka, neprovozní spojka na NN Žižkov se bude nahrazovat tramvají.

Vít Jůza

Po pár minutách v Praze jezdí jen metro ve špičce. Vytíženost ale bývá někdy i přes 30%.

tarten

Praha požadovala pro některá eSka interval 7,5 minuty.

tarten

Přijde na to, z jakého základu ta procenta počítáte.

K.S.

Stará nákladní nádraží ve vnitřním městě mají dnes jenom malý význam, prostě to proč se postavila už neexistuje. Ta jenom prostor zabírají. Dnes by byla potřeba nádraží a vlečka v oblasti nových průmyslových oblastí. Tady je spíš potřeba se zaměřit na věci jako je přidávání kolejí, nahoře to pěkně popsal Petr Šimral. Uvědomte si že Praha je z pohledu tratí dost nedokončená, to co bylo desítky let plánováno jako dvojkolejné a třeba i chvíli bylo, tak je dens jednokolejné. Třeba Jižní spojka, přes Most Inteligence, jednokolejně dvojkolejný tunel…. Chybí 3., zcela logická, kolej na Smíchov. Další kolej by se možná… Číst vice »

vašek

Kudy by měl být ten obchvat trasován? Nebo modernizovat lokálky? Z Plzně by se Praha dala objet právě po těch lokálkách akorát by to bylo dost přes kopce

medical examiner

Jojo…akorát že to by se ty překážející expresy do Mnichova mohly rovnou zrušit – protože hlavní část cestujících jsou ti, kteří hledají rychlý odvoz Praha – Plzeň…

Pavel

Vymýšlení nesmyslů. Vše vzniklo rozdělením unitární železnice. Spojení Běchovice – Malešice – Hostivař, a Libeň – Malešice sloužila vždy pro nákladní dopravu. Pokud je tam volné místo, ať si jezdí osobní doprava. Pokud ne není co řešit. Jestli tedy není cíl státu udělat Prahu pro železniční nákladní dopravu neprůjezdnou. Ona je téměř neprůjezdná již teď. ŽESNADu se nedivím.Myslím, že pražská městská je hustá dost. Nebo další dobrý kšeft pro Regiojet ?

Jelen

Linka S61 je plánována už mnoho let, kšeft pro RJ to rozhodně není, ten jen vyhrál soutěž na provoz.

Gwann

což dle mého nic nemění na tom, že tohle je už příliš.

víme, že se náklady na koleje vejít nemůžou, zoufale ale nechceme kamiony na silnicích, dálnice se nestaví potřebné rychle…taky kvůli nimby, pražský okruh se nestaví jen a pouze kvůli nimby…a zaspuntujeme stávající infra pro náklady.

tohle je opravdu dementni rozhodnuti.

jakkoliv mne občasný lobbismus Zesnad přijde přes, tak zde je celkem chápu. ranzir v Libni vadí nimby, přesmyk totéž, a nyní odrizneme Uhrineves. přičemž přes centrum kvůli nevyřešenému hluku nesmí v noci náklady.

Vít Jůza

Po silnice nebo dálnici může (z fysikálního hlediska, ne z hlediska, co se také někdy připouští, a podle toho to dopadá) bezpečně projíždět každým směrem cca 5 kamionů za minutu za minutu, tedy 300 za hodinu. Po dvoukolejné trati každé dvě minuty cca 50 každé dvě minuty, tedy 1500 za hodinu, v případě ponechání časových koridorů pro osobní dopravu třeba jen tisíc. Tedy na železnici se náklad může vejít lépe než na silnici/dálnici.Problémem je aktuální cena, řízení provozu, někdy i hustota sítě, často její „optimalizace“. S větším vytížením hlavních tahů nejdou dohromady superrychlé spoje, před kterými musí vše uhnout –… Číst vice »

Vojtěch C.

Souhlasím. Pokud potřebujeme navýšit kapacitu hlavního tahu, nestálo by za úvahu trochu diverzifikovat provozní rychlosti vlaků osobní dopravy?
Opravdu je nutné, aby všechny vlaky jezdily 140 a více? i v úseku Praha – Č.Třeb.?
Nestačilo by, aby maximální rychlost využil pouze sled 2 až 3 vlaků dálkové (mezinárodní) relace nejvýš 1x za hodinu a vlaky, od kterých chceme aby obsluhovaly Kolín, Přelouč, Choceň atp. by holt měly do Třebové rychlost „pouze“ kilo. Kolik by to udělalo na jízdní době do Brna / do Přerova?

tarten

Superrychlé spoje patří samozřejmě na VRT.

Vít Jůza

Naprostá většina naší železniční sítě vznikala pro nákladní dopravu. Ale pokud není nákladní dopravou zdaleka plně vytížená, jakože není, tak může být užitečná i pro tu osobní. Největším problémem je „optimalizace“ kolejí i řízení provozu tak, že to nakonec vázne a vadí rozvoji.

XB-1

Tady ale nikdo nepíše, že nákladní vlaky mají mít naprostou přednost a až ve zbytku milostivě může projet nějaký osobák. Tady se bavíme o nákladních spojkách stavěných za tím účelem, aby nákladní vlaky nemusely projíždět centrem a absolutně nevhodných pro S-bahn. Což bylo verifikováno výsledky provozu S49 a to minimálně v úseku Libeň – Hostivař.

medical examiner

No…byly by tratě, kde by to tak bylo…
Pro soukromníky to ale budou veškeré tratě v ČR…(hlavně Praha – Olomouc) 😀 😀 😀

původní Jakub P

Ovšem vznikala pro nákladní dopravu naprosto jiného ražení, než jaká je nákladní doprava dnes. A v době, kdy, narozdíl od dnešní doby, mohla být osobní doprava jen bonusem. Dnes se bez kapacitní osobní dopravy po železnici město velikosti prahy může velmi těžko obejít.

Prostě podmínky se za těch více než 100 let změnily k nepoznání (pro nákladní i pro osobní dopravu), takže koukat na to, proč jaká konkrétní trať (možná za tu dobu i jednou dvakrát přeložená) před víc jak sto lety vznikla a vyvozovat z toho nějaké závěry pro dnešní potřeby, je naprosto zcestné.

tarten

Naprostá většina naší železniční sítě vznikala především tak, aby předjela volský poah.

tarten

*potah

Jiří Kocurek

Což je úplně přesná odpověd, ale je absolutně k ničemu*. Je potřeba se dívat na dnešní situaci, jaká je, a s tím pracovat. Kdybylismus kobyle, ta má větší hlavu.

*) tak mě napadlo: Nepracujete u Microsftu? 😀

rozinka

Jen škoda, že když dojde k nějaké nehodě, tak najednou rozdělení unitární železnice nevadí a vina se hází z jednoho pohrobka unitárních ČD na druhého.

Jiří Kocurek

Dřív by se o tom nikdo nesměl dozvědět … a toho novináře, co napráskal vykolejení u Vyškova, toho by si podali.

Daniel Jablonecký

Škoda, že Žesnad toto svoje vystoupení spojuje s plány na linku S61 a tendrem na linku S49. To je opravdu nešťastné. Linka S61 pojede celou dobu po dvojkolejné, resp. čtyřkolejné trati v poměrně volném intervalu a S49 existuje už několik let. Takže ano, problém tu je, ale nesouvisí s těmito dvěma linkami PID. A pokud chce Žesnad válčit s Prahou, tak sorry, ale zas takovou sílu nemá. Možná by se mohl spíš zasadit o to, aby všichni jeho členové používali dostatečně výkonné lokomotivy, které dodají nákladním vlakům patřičnou rychlost a dynamiku (což určitě nebude obstarožní „kocour“ na elektrifikovaném koridoru) a… Číst vice »

Oldřich Sládek

Píšete nesmysly.

Daniel Jablonecký

Rád si je nechám vyvrátit. Jsem otevřený diskusi a nemám problém přiznat svůj omyl. Ovšem když nepřidáte žádný argument, těžko můžu svůj názor změnit nebo upravit.

Oldřich Sládek

Ano. Cením si toho, že jste se podepsal. Tak polopaticky. ŽESNAD.CZ není proti městským linkám jako takovým, jak tady píšou někteří internetoví anonymní hrdinové, ale proti nim do doby výstavby odpovídající infra. Řadu let spolupracujeme se Správou železnic a věřte mi, že třeba v případě Libeňského přesmyku zpoždění opravdu nejde za ní…Největší problém máme se severním zhlaví Malešic, to je za předpokladu prokladu všech linek pro nás K. O. A způsob prosazování nových zastávek je mírně řečeno ze strany Prahy zvláštní. A ještě něco. Pan náměstek s námi jednal jednou a to naposled před 3 lety. Tečka. 😉

Daniel Jablonecký

Díky 👍

Michal

Upřímně, kdyz chcete (mimo jiné) takto v médiích bojovat proti Praze, doporučoval bych sehnat někoho na komunikaci. Tento způsob asi není úplně šťastný…

Oldřich Sládek

Díky za radu, ale už jsme v tomto směru dávno zařízení a víme přesně, co děláme. 😉

Vít Jůza

Ke klasické nákladní železniční dopravě patří, že ta dynamika nemůže být jako u tramvaje s pohonem na všech osm. I když myšlenka vybavení každého podvozku každého nákladního vagonu elektromotorem je zajímavá …. ale jednak by se tím každý vagón prodražil, jednak aby se při svižném rozjezdu takového těžkého nákladního vlaku nepřepálily dráty, aby přílišné výkyvy v odběru nedělaly neplechu v elektrické síti … prostě aktuálně nutno počítat s tím, že lokomotivy tahají řádově těžší nákladní vlaky, a tomu dynamika odpovídá.

Jaroslav Tyle

K tomu doplním problém archaické stejnosměrné trakční soustavy 3 kV, kdy silné lokomotivy, aby nevyhodily napaječku, musí automaticky snižovat výkon – běžně na mnoha úsecích na 2000 – 3000 kW a s tím se těžko nákladní vlak rozjíždí na vyšší rychlosti.

Rudolf Tuček

Jak už nakousli někteří v předchozích příspěvcích.
Do určité rychlosti je jedno jak máte výkonnou lokomotivu, protože při stejné hmotnosti lokomotivy na nápravu a počtu náprav vic neutáhne neb je výkon limitován adhezí. Větší dynamika (rychlejsi rozjezd) vlaku je možná co největším počtem poháněných náprav nebo zvýšení hmotnosti na nápravu lokomotivy. Stále jsou nákladní vlaky limitovany infrastrukturou, šesti napravové nebo těžší lokomotivy.

Jiří Kocurek

Nebo dvojicí lokomotiv. Jenže dvojice nebo i trojice elektrických lokomotiv záhy dosáhne na omezení proudového odběru a pak je jedno jestli táhne řada 121, nebo 131, či Vectron, když může odebrat jen 2000 kW.

Hajnej

Nejde o interval na dvojkolejce z Běchovic na ZM, ale o to, kolik času zbude na jízdy křížem z Libně do Hostivaře.
A tady je odpověď jasná: zase o kus míň.

Jelen

Já nevím, ale to je mezi Běchovicemi, Malešicemi a Zahradním Městem tak silný nákladní provoz, že se tam nevejdou celé dva osobáky za hodinu v každém směru? Vždyť tento směr je celý dvoukolejný a nepamatuji si, že bych tam někdy viděl jet náklad (neříkám, že tam nejezdí, ale nemyslím si, že by ta trať byla tak strašně přetížená, že už se na ni nic nevejde).

Gwann

předpokládám, že jde o zmiňované severní zhlavi stanice malesice?

tarten

Podobně jako u silnic, problém není ani tak v dlouhých úsecích ale v křižovatkách. Podobně jako je problém třeba smrtící úrovňová křižovatka I/4 Lety, na dráze je problém v úrovňových odbočkách a zhlavích.

Adamgolias

Stejně jako údajně přetížený 1. koridor. 15 hodin denně dlouhé minuty bez provozu.

Grimpo

Máme čím vozit, máme koho a co vozit a není kudy…dokud se tu bude v průměru 13 let řešit stavební povolení atd. se nic nezlepší. Myslel jsem to obecně i u silnic. Ujel nám nejen vlak…

121065

To je samé slibování: více vlaků ´= méně ucpané jižní, severní, západní, spojky spojek a pod. a opak je pravdou. I kdyby vlak jezdil po 5 min. tak to problém nevyřeší, resp. dostanete ještě více nákladní dopravy na silnice. Trochu mám obavu, že mnozí pražácí nepřemýšlejí. Mají si vybudovat metro, zastávku á co 1km.

Frantisek

Stačily by ty koleje pro vlaky. Fakt bych nestavěl proti sobě osobní a nákladní dopravu (a proč zrovna pro nevýdělečnou osobní stavět drahé tunely a snižovat tím její dostupnost), nýbrž právě začal dostavovat ty železnice. Furt někde asfaltují další lány silnic, zatímco koleje fixují v nevyhovujících parametrech. A je pravda, že biti jsou nejvíce nákladní dopravci, zatímco šílenci by chtěli krátké osobní vlaky po pěti minutách.

121065

Pokud by šlo o spojení příměstské, pak OK. Ale nikoliv jezdit Vršovice – Libeň. Vlak bude mít na trase cca 2 – 3 zastávky, kdežto metro může stavět po 1 km, čímž obslouží více míst.

MartinS.

Nesrovnávejte železniční linku s 2 (max. 3) třívozovými vlaky za hodinu ve špičce s metrem, kde za stejnou dobu jede 25 pětivozových souprav. To je úplně jiná dimenze. A navíc, to metro v tom směru nevede a muselo by se postavit, železnice tam již je.
Ale i ta městská linka má svůj význam. Z Běchovic do Edenu nebo do Vršovic to teď trvá 35-40 minut. Vlak to zkrátí na polovinu. To je výrazná úspora času.

tarten

Metro prostě JE pětivozové. Ovšem železniční linka může jeden rok být jak říkáte, a jindy pak, kde to infrastruktura dovolí, ve dvojité dvoupodlažní čtyřvozovce i několikrát za čtvrthodinu, čili i se stejnou nebo vyšší kapacitou než metro.

tarten

Žádná linka Vršovice – Libeň neexistuje.

Vít Jůza

Koleje se nefixují v nevyhovujících parametrech, koleje se „optimalizují“ do nevyhovujících parametrů.

medical examiner

A v čem je rozdíl?
Ve výměně starého štěrku za nový?

Slávek

Nákladní vlaky přece můžou jezdit v noci,ne?

Bjorn

A kde je pak ta konkurence vůči silniční dopravě? Kamion může vyrazit (téměř) kdykoliv, vlak pouze pár hodin v noci?

Adamgolias

Než se naloží 30 vagónů , než se sestaví vlak schopný vydat se na trať je činnost na den . Tímto nikdy železniční doprava nemůže autistum konkurovat . Kouzlo železnice nespočívá v operatibilite , která dle výše popsané skutečností je za dnešních podmínek neřešitelná , ( přeci nemůžete myslet vážně že když si v Kolíně vzpomenou že potřebují 1000 nárazníků do večera že někoho napadne řešit dopravu z Nymburka vlakem . ) – kouzlo spočívá v neustalem toku zboží ve velkých objemech. Dopředu dojednaných . Žádné ad hoc , ale dle jř. Takže když budu počítat s tím, že mi… Číst vice »

tarten

Jenže není vždy totéž, jestli se ty velké objemy převezou z A do B za pár hodin nebo za několik nocí. Váznou v tom totiž peníze z bank a čas jsou peníze – ve zboží i v železniční technice.

Frantisek

Tak jistě. A vykládat budete taky v noci. Kamiony jezdí taky jen v noci?

121065

Jasně, a přes den spát. V noci vyjede naráz 10 vlaků, 10 lokomotiv a přes den budou na pomníku. To je opravdu efektivní. Odpustím si dovětek něco o blbcích, protože tohle nemůže normální člověk vypotit.

tarten

10? Spíš stovky.

Jiří Kocurek

Přes den budou na nulté koleji „dělat provoz“, protože nádraží je plné stojících vlaků čekajích na volnou trať. Už to tady bylo. Prostě 3kolejka = kontinuální nádraží.

Vašek bus

Myslím si že už teď jede většina nákladních výkonů v těsném okolí Prahy v časech tzv. sedla tj. pár hodin přes den a většinou pozdě večer až v noci. Tuším že jeden čas se kvůli tomu jezdila i NAD z Hlavního nádraží do Kolína kdy se autobusem hradil poslední spoj z Prahy právě kvůli tomu aby se stihlo provézt co nejvíce nákladních vlaků. Jakožto původem profesionální řidič nejsem velkým příznivcem dráhy ale je mi jasné že pokud by měla dráha konkurovat silnici ať v osobní nebo nákladní tak musí mít k dispozici šíny po kterých to pojede a ty šíny… Číst vice »

Jiří Kocurek

„osobák který veze 20-30 lidí má zabrat průjezdní kapacitu náklaďáku který veze xxx tun materiálu to je přeci na hlavu postavený.“

Pod to bych se s dovolením podepsal. Jestli motorák 810 namísto nákladního vlaku na koridoru, nebo 810 nahradit autobusem, aby mohlo 40 kontenerů po kolejích, tak mám jasno.

Daniel Jablonecký

Ano, v noci můžou jezdit taky.

Majkl

Jezdí už mnoho let ty blesku a v takovým množství, že se ti to do tvých snů co sníš, když spinkáš, ani nevejde. Čau

medical examiner

Nemůžou. V civilizovaných zemích se v noci dělá údržba…

Willy Brkos

Žesnad proti lidem!!

Frantisek

Tak jestli je proti lidem chtít dostat náklady na koleje a radši asfaltovat nové plochy pro šňůry kamionů…

ABC

pak ale ať přestanou těm lidem říkat ať jezdí vlakem místo auty

121065

Za mě souhlas. Od toho je v Praze MHD, netřeba dělat vlakové vzduchovoziče. Ropid a spol zapomínají, že nejsme v Německu, aby vymýšleli S-Bahn.

Frantisek

Hlavně by to ale chtělo ty druhé koleje, přes Branický most i v tunelu pod Táborem, v tomto případě. A ne (jen) další a další silnice, že už není někde pomalu kudy projít.

Grossák

Chtěli bychom německé platy, německé co se nám hodí, ale S-Bahn nám sem netahejte, i když je to nejrychlejší doprava po městě. 🙂

medical examiner

To zrovna…ještě německé neurodegenerativní nemoci…a to pak bude dočista konec…

Jelen

Vlak je taky MHD. Nevím, proč by měla linka S61 být vzduchovozič, víte jak dlouho dnes trvá cesta MHD z Vršovic do Běchovic? Nebo třeba z Podbaby do Hostivaře? Tyto vlaky jsou konkurenceschopné vůči ostatní VHD i IAD a proto smysl mají. I tangenciální linky jsou pro město důležité, ne jen ty radiální.

Vít Jůza

Jakmile by se vymyslel S-Bahn s desetiminutovým intervalem, budete koukat, že to nebudou vzduchovoziče, ale půjde o to, jestli tam mají jezdit sto-, dvouset-, nebo čtyřsetmetrové patrové soupravy. Pro srovnání: metro trasa C jezdí stometrová souprava ve špičkách po dvou minutách poměrně plná – ano to odpovídá přibližně jednou za deset minut čtyřsetmetrové patrové soupravě s obsazenými místy k sezení.

Koleno

ŽESNAD si těmito prohlášeními dělá medvědí službu. Doba kvičení a neustálého stěžování je částečně za námi. Vhodnější jsou konstruktivní návrhy a možnosti zlepšení, než jen kydat na všechny. Zde by opravdu měly oba subjekty spojit sílya jednat společně se SŽ.

Willy Brkos

A co chcete, když členský příspěvek platí takový omezenci jako Evžen? Jaký pán, takový kmán.

Frantisek

Pokud skutečně probíhají věcná jednání se SŽ a nedojde k zavedení osobních linek na kapacitně nedostačujících kolejích, pak ano. Jenže to vypadá, že koleje budou zase jen na papíře (respektive na disku), zatímco náklady budou čekat, až dojezdí „tramvaje“. Bohužel, toto už je současná praxe, takže se poplachu ŽESNAD nedivím, jakkoli s omezením přístupu na koleje obecně nesouhlasím.

Daniel Jablonecký

Opravdu je na trati Zahradní Město – Malešice – Běchovice takový provoz nákladních vlaků, že se tam S61 s rychlými lehkými soupravami nevejde?

Jaroslav Tyle

Viz můj komentář níže – největším problémem je ŽST Malešice s úrovňovým křížením tratí, dále následná mezidobí mezi vlaky. A doplním, že i rychlé lehké soupravy brzdí svým četným zastavováním na zastávkách plynulou jízdu nákladních vlaků a spotřebovávají velkou část kapacity tratě

Daniel Jablonecký

Což náměstek Scheinherr chce, jak se píše v článku. Těším se na další informace ze zítřejšího podcastu. Žesnad by měl vystupovat jako sebevědomý zástupce nákladních dopravců a ne jako ubrečené vzteklé dítě, kterému někdo bere bábovičky na malém pískovišti.

Marana_CZE

Geniální! Místo toho aby Žesnad nutil SŽ k tomu aby něco udělala (I přes neschopnost SŽ), tak raději bude bojkotovat osobní dopravu. Gratuluju Žesnadu…

Frantisek

Jenže ten celodenní provoz osobních vlaků chce město, takže je to město, které má tlačit na SŽ, aby se vešlo. Anebo společně. Ale není možné vykopat náklady a vykřikovat, že bránit se mají nákladní dopravci. To je jako škrtit koleje, betonovat nové dálnice a plácat, že „železnice se musí snažit“.

Marana_CZE

Naprosto upřímně, městu SŽ přidělila kapacitu. Jedinej, kdo se zde cítí značně ohrožen je Žesnad. Jak dlouho že se ví o plánu města? Rok a něco? To je kolik, odhadem 4 roky kdy Žesnad mohl kopat do SŽ, že má obavy že se nevejde a že ona nemá dělat mrtvého brouka… To co Žesnad předvádí, bych přirovnal k běžné práci SŽ „My o problémů víme, jsme informováni, ale zatím se problém nedostal do kritické situace tak čekáme, než se do ní dostane, abychom ho vyřešili“.

Dominik

Kapacita se přiděluje dopravci, ne objednavateli, a to, pokud vím, ještě není přidělena, když se má linka teprve spustit.

Oldřich Sládek

A jak víte, že léta už na tom se Správou železnic nespolupracujeme? Vůbec třeba netušíte, že máme pravidelné měsíční sezení s odborem přípravy staveb a zúčastňujeme se projednávaní každé stavby od Aše po Břeclav. Píšete z neznalosti úplný blbosti a měl byste vědět, že na rozdil od osobní dopravy, která jezdí komplet za erár, my si musíme na sebe vydělat a tohle nás skutečně ohrožuje. Gratuluju za nejhloupejsi koment.

Marana_CZE

Tak to vám gratuluju. Jestli máte tady X let měsíc co měsíc sezení se SŽ a za tu dobu, jste nedokázali protlačit zvýšení kapacity na pražských nákladních spojkách, pak bych řekl, že nejste úplně výkonný spolek a divím se, že si vůbec dokážete na sebe vydělat…

Dominik

Ono, totiž nic jiného, jak pražské spojky neexistuje, že?

Daniel Jablonecký

Pane Sládku, nic ve zlém, děláte záslužnou práci a já vám fandím, protože vám jde o železnici. Možná byste ale mohl zvážit způsob komunikace s veřejností (tím nemyslím tuto diskusi, ale to je myslím jasné) a možná si na to najmout i nějakého profesionála. Myslím, že by to mediálnímu obrazu vašeho sdružení pomohlo. Dnešní doba už je (bohužel) taková že na mediálnímu obrazu hodně záleží.

Vít Jůza

Vzorovým příkladem vedle mnohých jiných je pan president republiky, který má také najatého profesionálního tiskového mluvčího – a hned je to na docela jiné úrovni!!

Jiří Kocurek

Ano, je předmětem mnoha vtipů…

David

Možná byste se pak měli naučit komunikovat taky s veřejností. Ta totiž momentálně dostala informací, že jste proti osobní dopravě a nikoli to, že se snažíte problém se správou železnic vyřešit. S49 jezdí jak dlouho, několik let určitě, S61 na dvoukolejné trati jednou za půl hodiny nikoho brzdit nebude, tak pokud jednáte se SŽ každý měsíc a nic se za 10 let nezlepší, kritizujte spíš ji než vedení Prahy.

Jaroslav Tyle

Když si pozorně přečtete, dozvíte se, že ŽESNAD.CZ je proti zavádění taktové osobní dopravy na nákladním průtahu železničním uzlem Praha. Kudy tedy mají nákladní vlaky jezdit? Z hlediska propustnosti není problémem jen samotná dvoukolejná trať, ale zejména ŽST Praha Malešice s úrovňovým křížením tratí, jednokolejné tratě do Libně a Hostivaře, problém vynuceného zastavování nákladních vlaků s následným rozjezdem do stoupání atd. atd.

MildaIV

A co část vlakú z Malešic odklonit novou spojkou? https://mapy.cz/s/dopevodoca Tak je to asi sci-fi novostavba nákladní tratě v Praze, ale asi by si na sebe vydělala.

medical examiner

A co by to jako stálo?…

Cdp druhé

Je dobře že dopravci jsou zděšeni, možná jim dojde že si za problém částečně mohou sami. Dát za dýchavičného brejlovce 1500T a nebo za bobinu 2200T a tvářit se že je to v pořádku, když se rozjíždí nekonečně dlouho na svou maximální rychlost 70km/hod. A problém opravdu nevznikne na dvoukolejné trati s AB která je dnes minimálně využívaná, ale na krátké spojce, kde kapacitu nevyžírá S49 nýbrž všechny ostatní vlaky Libeň – Běchovice. Přesmyk je utopie, protože odpor proti němu ze strany Prahy je veliký, stačí se podívat jak se začala projednávat EIA. Až bude přesmyk problém se jen přesune… Číst vice »

JiP

V tomto mate naprostou pravdu, dnes jiz ma podstatna cast nakladnich vlaku rychlost 100, ale tahaji to praveke stroje, ktere se ani na 100 rozjet nemuzou a akcelerace nad 50 km/h je jiz na urovni zrychlujiciho sneka. Zde by se hlavne melo jednat, aby naklady co v Nemecku jedou 120, tak prekrocenim hranic muzou jenom 100. Kdyz Vectron za to vezme tak na 120 je i s 2000 t.

Bubák2003

No dovolím si taky rýpnout.Ano Cdp druhé má pravdu,ale teď to Bé…Mě může šlak trefit když se ze stařenkou rozvášním ve 2:15 v noci proti kopci(Dlouhá Třebová-odb.Parník,vlak 1700t) a milé CDP má čas než se rozmyslí a pak až skoro stojím u vjezdu to rožne a volá,že bude rozkaz.To se chuděra kurevsky nadře a garantuju Vám,že i ten Větrák by měl kurva problém s dvojnásobným výkonem oproti dřevěnce.Takže ta spolupráce Dispečer-Fíra musí trochu fungovat.Nicméně ta Praha bude brzo asi Fatal error cargo(jakékoliv)

Frantisek

Tak ona by byla dobrá i jen ta druhá kolej. Je sice hezké mít výkonnější lokomotivy, ale je také třeba vážit spotřebu. Hlavní problém přitom je, když takový vlak musí co stanici zastavovat.

medical examiner

Jojo…regiojet odklonit stranou, 2 000 t nákladu musí mít přednost!

Dominik

Vážený dispečere, ono se kolikrát není ani šance víc rozjet, když nás pustíte za Osobák, co každou chvíli staví, takže nemá cenu jezdit rychleji, jak cca těch 60 – 70 km/h, protože bych furt brzdil. A málokdo si troufne pustit náklad před osobák.

Radim

Ale mělo by to vyjít ne? Když má náklad Vmax 100, tak se před osobák který furt zastavuje pustit může. Nebo ne?

Dominik

Ano, i když bude mít Vmax 90, tak by to mělo jít.

Gwann

může. ale pustí?

Leinad

RegioJet si běžně na výpravčí stěžuje a ti občas jsou bez prémií. Cargonauti by mohlo taky.

Dominik

No, u nákladů si to obhájí líp, navíc, když JŘ je defakto jen cár papíru. Věřím, že by odpověď ve finále byla něco ve stylu, že dle zásad operativního řízení, rozhodnul daný dispečer správně.

Adamgolias

Jo stěžovat si , to je v módě. Teď frčí stěžování si na kontaktní kanceláře ČEZ . Že si není kam dojít na WC , kde zaparkovat , muset mít respirátor apod nesmysly a když je nespokojených 10procent obsluha kroutící 13 hodin bez oběda bo plná čekárna je bez prémii. ,

medical examiner

No…kdyby na zákaznický lince Mallu měli nějaký podobný hodnocení, tak za tu práci budou naopak platit…

Cdp druhé

Tyhle legendární pohádky vyprávějte jinde. Případy kdy se jede za osobákem jsou jasné a tam není co řešit, ale dnes a denně jsou vidět „závody“ kdy náklad rychlost 100 prostě osobáku neujede ani na 20 kilometrech. Navíc na AB jede vlak vždy za nějakým vlakem jen je někdy 5 kilometrů a jindy 20 kilometrů daleko.

Dominik

Já neříkám, jsou bohužel kolegové, co nasadí maňána styl, protože přeci konec mají daleko, a pak to vypadá, jak to vypadá. Jasně, že jede, ale když to je o oddíl (dva) za Osobákem, tak to nemá cenu nějak extra rozjíždět, protože holt je lepší jet s tou váhou stabilní rychlostí, než stále brzdit a rozjíždět. Na druhou stranu, dost záleží i na dispečerech, některý dokáže aspoň odhadem říct, kdy pojedu, další zní, že ho strašně otravuju, když volám, protože už stojím půl hodiny a nemám žádné info. Další dokáže krásně kombinovat a sice jedu třeba i proti srsti, ale jedu… Číst vice »

Adamgolias

Promiňte , dotaz neznalého . Máte k

Adamgolias

Promiňte dotaz neznalého . Máte k dispozici nějakou predikci , vytvořenou počítačem k aktuální dopravní situaci zda je použitelné nechat os vlak předjet mezi dvěma výhybnami , nebo je to jen na vašem uvážení?

Gwann

až na to, že do Uhrinevsi jezdí hlavně vlaky metransu a ten má nejmodernější vlakový park v CR

Slothmaster

Vnitrostátní vlaky Metransu mezi překladišti vozí Cargo

Alibaba

Tak to je dobře na palici, když je odpor proti přesmyku ze strany Prahy(?) a Praha vyžere další kapacitu osobáky.
Mohl by jste upřesnit, jaký „odbor“ (ekolog, pamatkáři, …) Prahy do toho hází vidle?

Jiří Kocurek

Stěžovatelé, kteří se obávají hluku, že z mostu se bude šířit mnohem dál. A pak věční kverulanti.
Netuším, jak moc by pomohlo jezdit tím přesmykem v noci pouze nahoru do Malešic, aby se nemuselo brzdit. (většina provozu je tím směrem)

Ernst

Železniční trať mezi Praha Zahr. město – Praha Malešice – Praha Běchovice je v celém úseku dvoukolejná. Přijde mi trochu zavádějící tvrdit, že dvoukolejná trať s AB na trati v těchto místech nepostačuje kapacity jedné osobní linky v intervaly 1OS/hodinu navíc k nákladní dopravě. V této analogii by nebylo vůbec možné napřkl. mít provoz jak nákladní dopravy a osobní dopravy v úseku např. Poříčany – Pečky, kde jsou rovněž dvě koleje s AB na trati. Chápu zdvoukolejnění přesmyku od Libně do Malešic až na Hostivař, ale již dnes je zde zavedena osobní doprava tak nevím na co si nákladní dopravce… Číst vice »

Frantisek

A co směr Libeň – Holešovice? Nebo mají kvůli Vám jezdit úvratí? To sám nechcete… Dnes se tam jezdí, a už jsou problémy. Odpor je proti zvýšení frekvence osobních vlaků, které ty náklady zazdí.

Ernst

Nepochopil jste úplně správně. Libeň – Malešice – Hostivař je již ve stávajícím stavu provozován osobní a nákladní dopravou zároveň. Zároveň ŽESNAD ví, že se již projektuje dvojkolejnění trati Libeň – Malešice s tím, že bude vyražen nový jednokolejný tunel. Tady především jde o málo vytíženou trať Malešice – Běchovice, které již v minulosti sloužila osobní dopravě při výlukách v Libni a také se jezdilo.

Hodně štěstí

Osobně mi linka Vršovice – Běchovice připadá zbytečná.

Nováková

Do Běchovic to moc smysl nedává, Úvaly už by byly zajímavější. Ale spíš než aby tlačil ŽESNAD na Prahu, nebylo by lepší tlačit na SŽ, aby zkapacitnila současné tratě ?

Frantisek

Měli by tlačit společně stejnou měrou. Praha i víc, protože je to ona, která chce vlaky přidávat (a často tlačí i příliš krátké vlaky v příliš krátkých intervalech, na jiných tratích).

Dominik

Takže Praha chce přidávat osobní vlaky, ale tlačit mají nákladní dopravci?

Ano, mohly by se k Praze přidat, pokud takové úsilí vyvíjí, ale ne to na ně hodit ať se snaží. Nadruhou stranu, pokud Praha nabízí, jít do toho společně, tak by například mohli ŽESNADU nabídnout, že novou linku odloží do doby, než bude přesmyk, atd…, existovat.

Daniel Jablonecký

Nová linka s přesmykem nijak nesouvisí. S49 existuje už několik let, teď se jen změní dopravce a trakce.

***** Petr

Proto mi to připadá jako to gro příběhu .

Vašek bus

No vlakem nejezdím protože v Úvalech je víc než kritický problém s parkováním u nádraží navíc od nás ze vsi jede bus na čerňák asi tak stejně dlouho jako vlak z Úval na Střed nebo Hlavák ale tuším že z Úval nebo přes Úvaly už jedou dvě linky „eska“ a ve špičce jedou tuším v 15 mim. taktu. Takže kam by se tam asi ty vlaky vešli a druhá věc ano pomohlo by to třeba místním (Úvalákům) který dojdou na nádraží pěšky ale z okolních vesnic to není žádný šlágr autem není kde zaparkovat tak je lepší jet rovnou do… Číst vice »

Pavel

To je věc Středočeského kraje

Daniel Jablonecký

Tak tady jde hlavně o napojení na metro A z obou stran. Nejde primárně o spojení Vršovic a Běchovic.

Vít Jůza

Jistě, také někdo přestoupí na metro a z metra, ale psát o primárnosti je omyl, kdo chce do centra, pojede vlakem přímo do centra.

Daniel Jablonecký

Není centrum jako centrum. Chci tím říct, že záleží na cíli cesty.

Adamgolias

Mě se moooc líbí. Denně 2×20 min úspora

noerf

A co bude dělat Správa železnic?

Dusanh

Vypracuje 65. studii, která má potvrdit závěry 64. studie. Ostatně jako vždy… (blicí smajlík)
Když má šéf SŽ nastavená kritéria pro odměny „prostavte co nejvíc peněz“ a ne „zefektivněte síť tak, aby odpovídala požadavkům poloviny 21. století“, tak se není čemu divit.

medical examiner

Jako obyčejně…

Jarda

Absolutní souhlas s panem radním. Místo tlačení na omezení osobní dopravy by měl Žesnad ve spojení s Prahou dokopat SŽ, aby dala konečně do kupy a tím i zkapacitnila stanici Praha Malešice a dodělala konečně dvoukolejklu Hostivař – Libeň + přesmyk v Libni. SŽ na to má tři roky.

Peeetr

Jenže nové tratě v 99% případů nejvíc blokují městské časti samotné Prahy.

Daniel Jablonecký

Jako že SŽ už má projednáno 100 tratí v Praze a jen jedna není blokovaná? Nebo ta procenta střílíte jak Rumcajs žaludy?

medical examiner

Není to 100 m tratí?

Dominik

Tak ŽESNAD není proti osobní dopravě, pokud bude odpovídající infrastruktura. Ano to by bylo fajn, ale neměla by takovéto jednání, se ŽESNADem iniciovat Praha? Ať třeba i něco nabídne, například, že nová linka nebude spuštěna, a stávající zahušťována, pokud nedojde ke zkapacitnění, atd…?
Nebo, když se to nepovede, tak řeknou: Sorry, málo jste se snažili?

Vít Jůza

Však zatím plánují nefunkčně dlouhé intervaly, více jako formu nátlaku na SŽ než jako funkční součást MHD.

Dominik

Ale v plánu je i zahuštění spojů, ale nikde už není napsáno, zda se bude přihlížet i na stav infrastruktury, nebo se to bude řídit, jen dle zájmu cestujících?
A zase, Praha tedy mohla formu tohoto nátlaku konzultovat s ŽESNADem.

Cdp druhé

Lehce se plete ŽESNAD by měl ve spojení s SŽ dokopat Prahu aby milostivě donutila své městské části aby zbytečně neblokovali „přesmyk“ protože největší problém s ním má Praha, viz projednávání EIA.

Puvodni Jakub P

Tak Praha nebo mestske casti? To je zasadni rozdil. Mestske casti fakt nejsou Praze v rade veci podrizene.

Vít Jůza

Ukopaný člověk nebo instituce toho nakonec neudělá více, ale méně.