Boeing získal nové zakázky na 737 MAX, v Dubaji ale výrazně kraloval Airbus

Boeing 777X v Dubaji. Foto: BoeingBoeing 777X v Dubaji. Foto: Boeing

Airbus vede letos nad Boeingem výrazně v objednávkách i dodávkách nových letadel.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bob

Chce to víc konkurence, když jsou jenom dva a navíc jeden má letadlo s dost špatnou pověstí, není to dobré. Příští rok má začít lítat ruský MS-21, čínský C919 a taky Embraer snad něco chystá. Škoda, že Japonci se svým Mitsubishi zdechli…

Y.K.

Chtělo by to, aby se Boeing trochu vzmátožil (snad je Max trochu propleskl a došlo jim kam se dostali). Sice Airbusu, jako evropské firmě, úspěch maximálně přeji, ale konkurence je prostě potřeba.

lvy

MAX je mrtvé letadlo, extrémně zastaralá koncepce malý rozměr trupu, nízký podvozek. Všechno špatně. Já osobně se vyhýbám B737 I B787 co to jde. Jednak málo místa na šířku a pak velmi hlučné. Dále třeba B787 velké zklamání, čekal jsem mnohem více. Letos jsem absolvoval dvouhodinové peklo v B737 a naprostou pohodu při pětihodinovén letu v A321Neo Musím říct, že si dovedu představit nasazení A321XLR na transatlantické lety a že to bude vcelku pohodlné.

Thomas

Srovnavat dve ruzne ruzne generace neni zrovna spravedlivé.. Tyden zpet jsem letěl s pul roku s B737 MAX a nasledne 15 let starou 320.
V 320 byl mnohem vetsi hluk a rozhodne nebyla pohodlnější

lvy

Vidíte, já letěl 30 let starou A320 a byla mnohem tišší, než deset let stará B737-900. Ono ten hluk musíte srovnávat vždy na stejném místě a ne obecně. Je rozdíl okno ulička a pak taky předek zadek.

O specialitě typu vystupování a nastupování tak, aby se to nepřevrátilo raději pomlčím.

Y.K.

Jste kecka. Existují měření a mezi A320 a B737 není v hluku uvnitř zásadní rozdíl (je tam rozptyl, ale úrovně jsou obecně podobné). Opravdu relativně tichá letadla jsou ta s kompozitovým trupem + výjimka A380, což A320 není.

https://www.uscreditcardguide.com/how-noisy-is-you-airplane-cabin/

No a ten poslední odstavec, tím jste tomu dal.

Martin Csabo

To je tak když někdo píše commenty podle Blesku a ještě tomu ani nerozumí

Jiří Kocurek

Nízký povozek vadí konkrétně jak? Cestujícímu. Po poli to jezdit nebude a když ano, tak nepomůže ani vysoký.

Rudolf Tuček

Nízký podvozek vadí že se nevejde úspornější motor pod křídlo tim je vytrčeny před křídlo se všemi aerodynamickými neduhy a potom je to potřeba řešit softwarovými ohejbáky.

ldx

A proč Boeing navrhl takové letadlo a nevyrobil úplně nové ? Nechápu to… chtěl ušetřit ? No to se pak teda vyplatilo :-/

Y.K.

Nechci vás zklamat, ale Airbus má pro ty motory rovněž softwarové „rovnáky na ohýbáky“, ostatně jeho FBW má softwarové korekce úplně všeho. Za běžného létání MCAS nedělá nic, je to ochranný systém pro případ přetažení (což je opravdu nebezpečná situace, proto je tam agresivní systém), takže to s tou „software řízenou aerodynamikou“ není tak horké. Je to zcela letuschopné i úplně bez počítačů.

To že Boeing zpracoval ten svůj „ochranný“ systém špatně (což je dáno tím, že chtěl zachovat rating pilotů)ještě neznamená, že jiní korekční systémy nepoužívají.

Bob

Nejen aby se Boeing vzmátožil, ale aby do tohoto hlavního sektoru vstoupila i jiná konkurence. Duopol je jen o trochu lepší, než monopol.