umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Letecké společnosti Letectví

Obří zakázka pro Airbus. IndiGo kupuje 300 A320neo včetně verze pro lety do Evropy

Airbus A321neo v barvách IndiGo. Foto: Airbus
Airbus A321neo v barvách IndiGo. Foto: Airbus

Evropský výrobce letadel Airbus získal jednu z největších objednávek ve své historii. Největší indické aerolince IndiGo dodá 300 letadel A320 family katalogové hodnotě nejméně 33 miliard dolarů(762 miliard korun). Součástí zakázky je i verze A321XLR, která by umožnila lety z Indie do Evropy.

Kontrakt dnes oznámil Airbus v tiskové zprávě. IndiGo je v Indii největším provozovatelem airbusů, s novou objednávkou navýší počet airbusů ve své flotile na 730. Půjde o modely A320neo, A321neo a A321XLR.

Čekáme v Indii velký růst letectví. Tato objednávka dokazuje náš plán posílit letecké spojení v Indii, které povede k většímu ekonomickému růstu země,“ řekl šéf IndiGo Ronojoy Dutta.  IndiGo se stane největším provozovatelem letadel A320neo na světě.

IndiGo se po potížích tuzemských dopravců Air India a Jet Airways staly největšími indickými aerolinkami, patří mezi nejrychleji rostoucí letecké společnosti na světě. Aktuálně má firma ve flotile 128 A320ceo a 97 A320neo.

Obě firmy nezveřejnily přesné složení objednávky. Model A321XLR ale s doletem přes 8 tisíc kilometrů umožní aerolince bez problémů dolet do Evropy. IndiGo už dříve uvedlo zájem o linky do Evropy.

Zakázka je velkou ztrátou pro výrobce motorů Pratt & Whitney. Po špatných zkušenostech se IndiGo rozhodlo použít nově motory od CFM.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukas

A boeing zase utrel hubu, airbus ide bomby. Len tak dalej, A321XLR bol od airbusu dobry napad a neraz som pisal, ze nizkonakladovky budu mat on velky zaujem.
Boeing k A321XLR nema ziadny ekvivalent, nedavno iba hovorili o modernizacii 767 ale to budu iba vyhodene peniaze.

Gajda

Aktuálně má Boeing svoji odpověď stále uzemněnou, ale já osobně očekávám, že jen jak se vrátí do vzduchu, objednávky se zase rozjedou. A s takovýma objednávkama se na A320 brzo bude čekat hodně dlouho a to co je u Boeingu nevýhodou se pak změní v jeho výhodu, bude schopen Maxy dodat mnohem dřív.

StaPo

Ono už teďka se na A321XLR čeká kolem pěti let, viz jejich předběžná dodací doba pro ČSA. 320-tky maj dodací dobu zatím kratší.

Martin

tak ono se na XLR čeká tak dlouho, protože se teprve vyvíjí. Zatím není vůbec ve výrobním programu.

Bart

To si nemyslím. Když nějaká aerolinky koupí MAXy, až se vrátí do vzduchu, tak pokud to budou cestující vědět, tak s tou aerolinkou létat nebudou, protože se budou bát s tím lítat a pro tu aerolinkou to bude ztrátové.

dvojiteF

samozrejme 😀 😀

bohyn

Jistě, MAX je první letadlo co spadlo a teď už si ani neškrtne.