Boeing začal školit aerolinky, jak se chovat k zákazníkům, kteří nebudou důvěřovat 737 MAX
Boeing už několik týdnů připravuje letecké společnosti na návrat uzemněných letounů 737 MAX do provozu nejen po technické stránce, ale
Boeing už několik týdnů připravuje letecké společnosti na návrat uzemněných letounů 737 MAX do provozu nejen po technické stránce, ale i v oblasti komunikace se zákazníky. Návrat letadel na oblohu totiž může zkomplikovat jiný faktor: nedůvěra zákazníků. Zjistily to New York Times.
Podle zjištění listu má Boeing připraven pro letecké společnosti rozsáhlý manuál, jak s cestujícími kvůli nasazení letadla komunikovat, pokud se budou bát letět. NYT získaly materiál Boeingu, který si nechal udělat průzkum mezi tisícovkami cestujících, kteří pravidelně létají. Z něj vyplynulo, že 40 % z nich s 737 MAX letět nechtějí.
Boeing připravil pro aerolinky čtyřicetistránkovým manuál. Dopravcům v něm navrhuje, že cestujícím by měli nabídnout možnost změny rezervace na let s jiným letadlem, připravit palubní personál a piloty na možné rozhovory s nejistými cestujícími nebo vytisknout letáky do letadla, které budou informovat, proč je letadlo už bezpečné.
„Každá interakce s cestujícím s obavami, ať je už osobní nebo přes internet, je příležitostí ukázat náš zájem a péči. Rozhodování se řídí emocemi a jen lidský kontakt může cestující přesvědčit, že se nemusí bát,“ uvedl Boeing v manuálu.
Boeing zkoumá důvěru cestujících po celém světě od května, podíl pesimistických cestujících, kteří do letadla odmítají sednout, se podle průzkumů prakticky nemění. Jen 52 % cestujících by sedlo do letounu bez jakéhokoliv rozmýšlení. Podle NYT manuál ale naopak zejména americké dopravce rozčílil, podle jejich názoru zapojení Boeingu do další komunikace jen situaci zhorší. Boeing ve svém prohlášení uvedl, že běžně je ve spojení s oddělením komunikace svých zákazníků. Materiál obsahuje i sekci často kladených otázek a modelových odpovědí na ně. Zajímavý je především dotaz, zda Boeing vývoj letadla neuspěchal. Boeing navrhuje odpověď, že ne.
Boeing má za sebou týden plný zásadních zpráv. Firma nejprve oznámila zastavení výroby od ledna, v pondělí skončil šéf Dennis Muilenburg. Firma současně oznámila příchod nového šéfa komunikace. Postu se ujme v lednu Niel Golightly, bývalý šéf komunikace ve Fiat Chrysler Automobiles.
Zpráva o radách aerolinka se objevila téměř v shodnou chvíli, kdy Kongres podle agentur obdržel další znepokojivé informace od ministerstva spravedlnosti o průběhu vyšetřování Boeingu. Podle agentury Reuters, která se odvolává na asistenta, který se nepřál být jmenován, z nich také vyplývá, že se někteří zaměstnanci firmy aktivně snažili bránit v práci vyšetřovatelům.