Boeing začal školit aerolinky, jak se chovat k zákazníkům, kteří nebudou důvěřovat 737 MAX

Boeing 737 MAX7. Foto. BoeingBoeing 737 MAX7. Foto. Boeing

Boeing už několik týdnů připravuje letecké společnosti na návrat uzemněných letounů 737 MAX do provozu nejen po technické stránce, ale

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
dvojiteF

nech už sú vo vzduchu 🙂

Vladimír D.

Boeing školí jak se chovat k těm, kteří nedůvěřují 737ce. To je jasný, to je jasný. Poskytovat každému cestujícímu láhev rumu. 🍾 😁

Petr

Tato mega firma, kde ekonomické zájmy zvítězily nad bezpečností, vydává manuál,který bude například v TS ujištovat lidi,že už je letoun bezpečný? Dovedete si představit, co si asi ti lidé myslí o cestujících?Porušili veškou zásadu a důvěru v letecký průmysl,jak vychází najevo ze šetření kongresu,chtěli mařit i vyšetřování a ted navrhují, že vám dají nějaký cancour a tím vás chtějí uklidnit? Doufám a přeju si, aby Airbus tento spolek valcoval o stošest. Samozřejmě , že i ten má mnohé mouchy.Ale v USA to není zdaleka první případ,kdy ekonomický zájem zvítězil a umírali lidé, vzpomenmě například spolešnost Alaska let 261. Tohle kámoši… Číst vice »

Hynek

Maxi určitě nebudou létat v Evropě celý rok 2020. Už jen proto,ze z toho budou těžit společnosti,ktere Maxe nemají v portfoliu…

Nicky

Než budou opět reálně v provozu bude trvat min ještě půl roku a většina lidí stejně ani nepozná čím letí.

jarda V.

já osobně budu sledovat kolik pilotů se nechá „přeškolit na NOVÉ MAXE“ to by mělo mít asi největší váhu, ty posádky do toho lezou dnes a denně a jsou to asi největší odbornící na bezpečnost protože jde o jejich životy. A jakmile se začnou šířit fámy, MAX neodletěl protože nebyl kdo by ho pilotoval bude to konec ať se Boeing snaží jak chce. Jinak si myslím že po těchto tragických zkušenostech si nikdo nedovolí do vzduchu poslat něco co možná funguje. Podle mého názoru když FAA dovolí komerční lety bude to fakt v cajku. Tady ani miliony dolarů na úplatky… Číst vice »

KarelF

Není potřeba úplatek stačí ekonomický tlak. A upřímně FAA může posílat co chce, ale pokud by měl průser nastat tak nastane a je jedno jestli je to airbus, max nebo cokoliv jiného. Jde o to, aby průser nebyl systémový tedy, aby nepadala letadla protože něco je špatně od začátku bez ohledu na výrobce. Jak jsem já pochopil u letectví je to ten průšvih , že každá velká zkušenost bývá obvykle zaplacena lidskými životy a za tuto cenu se posunuje bezpečnost do vyššího levlu, bohužel.

Y.K.

Platí to v každém oboru. Letectví se tím zabývá systematicky, protože se pohybuje v prostředí člověku velmi nepřátelském, kde je sposta okolností, které nejsou nadnášení těžkých věcí dost řídkým plynem vždy nakloněné. 🙂

noerf

Letecké společnosti by potěšilo, kdyby Boeing měl hotové a schválené úpravy maxů. Piloti a palubní personál, zejména pokud si je vyzkoušeli již v provozu před uzemněním nebudou mít problém.
Co se týče cestujících, tak 80 – 90 % cestujících je vcelku jedno čím letí, pokud se z nějakého média nedozví, že je to špatné letadlo. Někteří cestující si stihly maxy oblíbit jako pohodlnější a novější verzi letadla a určitý zlomek cestujících z toho bude chtít něco získat.

Y.K.

Hlavně je to trochu absurdní. Protože to že stále stojí na zemi není kvůli Boeingu, ale právě proto, že to autority stále prověřují. A pokud to do vzduchu pustí, riziko bude přijatelně srovnatelné s jinými typy a MCAS bude asi nejprověřenější udělátko na B737. Aneb Maxem bez úprav cestující létali v klidu, nic netuše, opraveným Maxem se budou bát létat. S psychikou nic nenaděláme, lidi se mají tendenci upnout na příběhy. Jen čas to vyžehlí, lidi jsou sklerózy zapomnětlivé.

František

V tom letadle jsme letos I minulý rok absolvovali 11 letů a celé mužstvo Slavie s námi!! Nikoho ani nenapadlo, že by mohli být nějaké problémy. Teď po tom, co 2 letadla spadly si všimněte, jakým aerolinkam se to podařilo. Není zvláštní, že těm, kteří mají daleko větší zkušenosti s létáním se nic podobného nestalo? Ono hodně záleží na tom, kdo sedí za kniplem. Taky jestli je den nebo noc, jestli je dobrá viditelnost a podobně. Přepnout na ruční řízení a vzít letadlo do ruky už umí málokdo! Když po tsunamy nešly systémy navádění na ostrovy, bylo jen málo pilotů,… Číst vice »

Veronika

Pokud jsem správně pochopila zprávy z vyšetřování, tak byl právě problém s tím, že ty systémy byly příliš“silné“a sahaly do řízení, i když ho pilot převzal osobně – to byla daleko větší katastrofa než problematika senzorů a podobně

Jirka B.

Ano, presne to vypada, ze byl ten problem. Pisu na mobilu a nechce se mi to rozepisovat, ale MCAS tam je kvuli tomu, ze diky konstrukci letadla by doslo v urcite chvili k zasadnimu nepomeru sil potrebnych k pritlaceni a potlaceni stroje, coz by mohlo vest k prezazeni a potazmo nehode. MCAS dotrimovanim tyto sily vyrovnaval, bohuzel v obou pripadech na zaklade udaju jedineho a vadneho AoA senzoru. Zbytek je, dovolim si rict, znama vec.

Y.K.

Ani ne tak silné, jako spíše s nečekaně velkými zásahy oproti původním předpokladům. Se senzory (AoA) byl ten problém, že Boeing neměl systém na prosté vyjádření nesouladu dvou senzorů, tedy piloti museli problém řešit poměrně dlouhými postupy ve snaze zjistit, proč jim přístroje ukazují různé údaje a situaci zajistit (a do toho bojovat s MCAS, na který je nikdo netrénoval). Jinak ten systém je určen výhradně pro situace kdy se řídí bez autopilota.

Jirka B.

Nevite o cem mluvite. Ti piloti byli vycviceni a pred nehodou s tim letadlem normalne litali. Boeing tvrdil, ze se letadlo chova shodne jako NG, ale nebyla to pravda. Prave diky MCAS byly po poruse AoA senzoru zasahy do rizeni tak velke, ze to vyustilo az k nehode. Zkuste si najit zatim znama fakta k nehode Ethiopian a pak mudrujte. Uvidime, co bude v zaverecne zprave, ale uz ted si dovolim tvrdit, ze to jednoznacna chyba pilotu nebyla.

Y.K.

To nevíte o čem mluvíte. Při obou katastrofách došlo k poruše jednoho řekněme minoritního senzoru, snímače úhlu náběhu, nicméně tento senzor je jeden z mnoha údajů, které dodává korekční údaje pro rychlost výšku atp. (vše je relativní, závisí na poloze a výšce). Celé to znamenalo, že každý z pilotů měl zobrazovány jiné údaje o rychlosti, výšce, kapitánovi drnčely berany jako varování přetažení, do toho alarmy a do toho MCAS, který bere údaje jen z toho „minoritního senzoru“ a na základě falešných údajů komandoval povely určené pro úplně jiné situace. Takže to vůbec není o létání na ruku, je to o… Číst vice »

Destičkové vázání

Tak určitěé…

Filipi

To ukáže až čas. Osobně bych MAXem neletěl. Ale pokud by se během 4 let nic nestalo, tak bych i letěl.

Hodně štěstí

Myslím, že s manuálem nikoho neukecají, i kdyby byl tlustý jako Bible. Prostě kdo se bude do toho letadla bát vlézt, tak prostě nevleze. A nikdo vám nemůže zaručit, že letadlo nespadne. Buď ten člověk by byl blázen nebo prostě lže. Jakékoliv letadlo může spadnout, i když to není Max. Prostě 100% bezpečné letadlo neexistuje. Jestli jo, tak je to báchorka jako o nepotopitelném Titanicu. Prostě Boeing s tím vývojem Maxu posr… a jak po technické, tak mediální stránce a prostě rozumná letecká společnost to letadlo prostě s takovou pověstí provozovat nebude. prostě model na na odpis, maximálně na provoz… Číst vice »

Hynek

A co byste poradil Smartwings?

Y.K.

A dělat mají zhruba co? Dopravní letadla se v sámošce neprodávají. Jsou na ně čekací doby mnoho let, A320NEO cca 6 – 8 let při současné kadenci výroby.

dvojiteF

samozrejme 😀 😀 😀 nechapem kto moze dat takejto stupidite tolko palcov hore 😀 mozeme sa tu sretnut takto o tok a podebatovat o tom 😀

Zabakovec

Sleva 30% na letenky první půl rok 🙂

Jozef

Rád by som citoval jedného slovenského politika „musí je…t chlapi“

Filias

„Zajímavý je především dotaz, zda Boeing vývoj letadla neuspěchal. Boeing navrhuje odpověď, že ne.“ Když to tvrdí Boeing, tak asi musí pravda…

Vít Jůza

Uklidňuje sestra pacienta před operací: „Nebojte, náš pan doktor tuhle operaci dělal už nejmíň tisíckrát! A jednou se to přece povést musí!“

Tony

No jestli je info pravdivé, tak bude nejprve potřeba o tom přesvědčit posádky -> piloti + cabin crew.

Šášula

To podle mě nebude úplně těžké. Chtějí-li si udržet práci, beztak to budou muset odletět. K čemu je mi cabin crew odmítající nastoupit mi do letadla. To není dobrý ani pro byznys ani pro publicitu, takže by se dle mého takových zaměstnanců brzo zbavili.

Tony

K čemu mi bude letadlo do kterého mi nesednou ani 2 piloti?

Petr

Už vidím posádku, která půjde dobrovolně do špatně na konstruovaného letadla, jen protože by jinak přišli o práci.

Hynek

Určitě půjdou. Ty holky nic jiného neumí a piloti mají úvěry na pilotní průkazy.zejmena kopiloti mají mzdu malou…

KarelF

A jak se dozví, že bylo špatně zkonstruováno když to nevěděli ani ty 2 posádky co spadli?

Y.K.

1. Oni o typu letadla ví víc, než kdokoliv jiný na palubě, takže k tomu nemají hysterický přístup, ale objektivní 2. Posádky musí věřit jakémukoliv letadlu, které obsluhují, protože tam tráví většinu pracovní doby. Podělat se může milion věcí, důvěra v techniky a razítka je klíčová, protože pod slupku a každý detail konstrukce nikdo nevidí. 3. existuje jen schválený a dobře udržovaný typ. Jestli má něco konstrukční vady neumí posádka ani cestující posoudit (od toho jsou zkoušky a úřady). Posádka musí umět zvládat celou řadu krizových situací, to kdyby cestující věděli (myslím detailně), řada z nich by do letadla nikdy… Číst vice »

dvojiteF

Nie je pravdivé

pozorovatel

„vytisknout letáky do letadla, které budou informovat, proč je letadlo už bezpečné“ To je snad ještě větší pitomost, než když ROPID v „Cyklo*ráčku“ nabízí úplně stejné informační letáky jako ty, které mají do toho vlaku cestující přilákat: když už jednou cestující v tom letadle je, tak z něj stejně za letu vystoupit nemůže, a pokud jej „chytí amok“, tak žádné „uklidňující“ letáky stejně nepomohou – to ujištění o bezpečnosti letadla v provozu musejí mít cestující před tím, než si vyberou a zaplatí let. Ale je pravda, že my žijeme v Evropě, a že v Americe je asi nejen mentalita, ale… Číst vice »

Martin

To je marketing, 1. rada lidi si letak odnese, 2. americane jsou patrioti, takze informace, ze uz je to bezpecne dost pomuze duvere, 3. tu duveru narusuje vic jak technicky problem to, ze je to skandal za skandalem, jako jsou informace o zamlcovani, nespolupraci s vysetrovateli, apod.,… to je jine, nez u nas, my jsme zvykly naopak na zamlcovani a skandaly, ze jsme vuci nim imunni a neduverujeme ani odstranenym a vyresenym problemum…

Ferenc Futurista

No je fakt, že menežýr od FIATu bude mít s krizovou komunikací bohatý zkušenosti.

Yellowhammer

Školení pilotů 737MAX – 2 stránky..
Jak přesvědčit cestující – 40 stránek.. 😂

Pája

U pilotů 737 se očekává slepá důvěra, tak co s nimi ztrácet čas…

Martin V.

Dříve než dojde na přesvědčování cestujících čekají Boeing ještě aspoň dva kroky:
1) Přesvědčit FAA, EASA a další schvalovatele, že MAX už je bezpečný.
2) Přesvědčit posádky aerolinek.

Jakmile letadla začnou zase létat a pokud budou létat bez dalších problémů, důvěra cestujících se postupně obnoví. Teď ale takový manuál může působit spíš kontraproduktivně.

pozorovatel

Manuál sám o sobě jako takový možná ne, ale manuál plný hovadin právě těmi hovadinami může nadělat víc škody než užitku, zejména je-li sestaven podle „jemerických“ zvyklostí, a ne se znalostí myšlení Evropanů: v Americe to tak klidně fungovat může (neznám to tam), ale v Evropě (a asi i jinde na Zemi) ten váš závěr určitě platit může (a velmi pravděpodobně i bude).

Martin

FAA ani EASA s tim problem mit nebudou, chyb, ktere znamenaly ztraty zivotu bylo hodne a po jejich odstraneni neni problem povolit lety,… klicova je duvera verejnosti, aerolinek, cestujicich…

Mj., v Praze Libensky most, po podepreni a povoleni provozu jsem jel tramvaji a po jeho prejeti si v tramvaji jeden z cestujicich nahlas oddechl slovy „…nespadlo to…“, normalne ac jsem se drzel asi par vterin, vyprskl jsem smichy…