Boeing má problém s certifikací nového letadla 777X. Kvůli prosincovému letu

Druhý testovací letoun 777X při prvním letu. Foto: BoeingDruhý testovací letoun 777X při prvním letu. Foto: Boeing

V prosinci při zkušebním letu stroj samovolně a prudce změnil úhel náběhu. FAA čeká stále na vysvětlení, poukazuje i na problémy řídícího systému.

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Alespoň na odborném webu jako je tento by to mohlo být správně – řídicím systémem

MildaIV

Je vidět že po fiasku s MAXem si FAA dává pozor. Jenom aby jim to vydrželo.

Ivan

Navíc Boeing se snaží 777X certifikovat obdobně jako Max, tedy jen jako modernizaci typu. Přitom to letadlo je očividně nové a že starého mnoho nezůstalo. FAA by to mělo přehodnotit a certifikovat jako zcela nový typ.

Ty závady také připomínají max… Nepoucitelni

Y.K.

Proč by to měli cetrifikovat jako nový typ? A320neo není nový typ oproti A320? Z hlediska zkoušek to je jedno, každý podtyp prochází plným programem. I jednotlivé verze 777X projdou samostatnými zkouškami.

Nevím čím vám ty závady připomínají Max, když vůbec nevíte o jaké závady šlo. To že se dovíte o problému ze zkušebního letu je jen důkaz drobnohledu, normálně se tohle na veřejnost vůbec nedostává a je to k nalezení spíše v historizující odborné literatuře. Významné na této zprávě je, že se Boeingu zřejmě nepodaří stáhnou zpoždění prvních dodávek.

Jakub Hritz

Never more, uzemnit trvale

Pepa

Ne, to nebude zemnícím kabelem. Ten problém bude jinde