lot
Letecké společnosti Letectví

Boeing má po dvaceti měsících první objednávky na 737 MAX, kupuje ho polský dopravce

Boeing 737 MAX 8 společnosti Enter Air. Foto: Enter Air
Boeing 737 MAX 8 společnosti Enter Air. Foto: Enter Air
Enter Air se s Boeingem dohodl na kompenzacích za uzemněná letadla. Dopravce si myslí, že 737 MAX bude nejlepším letadlem na světě.

V záplavě nepříznivých zpráv o rušení objednávek a omezování výroby dnes Boeing oznámil nečekanou novinu. Od polských aerolinek Enter Air přišla zakázka na dodávku až čtyř letadel 737 MAX 8.

Největší polský charterový dopravce dnes podle tiskové zprávy Boeingu podepsal dohodu na nákup dvou nových letadel s opcí na pořízení dalších dvou strojů. Pro Boeing jde o první objednávku na 737 MAX od prosince 2019, kdy pořízení dalších strojů oznámily Southwest Airlines.

Enter Air má ve flotile aktuálně 22 Boeingů 737 NG a dva 737 MAX, které musí být uzemněné. Pokud se naplní předchozí objednávka i nová s opcí, bude mít až deset letadel 737 MAX.

I v současné krizi letectví je důležité myslet na budoucnost. Proto jsme se dohodli na pořízení dalších letadel. Po důkladných testech, kterými 737 MAX prochází, jsem přesvědčen, že půjde o nejlepší letadlo na světě,“ řekl šéf Enter Air Grzegorz Polaniecki.

Enter Air je dalším dopravcem, který se s Boeingem dohodl na kompenzacích za uzemněné stroje. Dohoda je důvěrná a detaily nebyly zveřejněny, Boeing pouze uvedl, že kompenzace budou mít různé podoby a budou rozloženy v čase.

Dohodli jsme se s Boeingem na změně termínu dodávek nových letadel v reakci na situaci na trhu. I když jsou detaily transakce tajné, jsme rádi, že se k nám Boeing choval jako k zákazníkovi,“ dodal Polaniecki.

Pro Boeing jde především o symbolickou zakázku, která by mohla změnit negativní vnímání letadla na trhu. Zákazníci už zrušili od uzemnění letadel loni v březnu téměř 500 objednávek na tyto letouny.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Herold

Powodzenia!

Greta

Nejspíš se dohodli, že Boeing nebude smlouvat o kompenzacich a na oplátku Enter přijme místo peněz barterově nové MAXy.

beija

Také si to myslím, bylo by to nejlogičtější.

Zdeněk

Proamerická servilita se v Polsku manifestuje i takovýmto bizarním způsobem. 🙂

Tomas

no, a radeji se neptejte, co manifestujes timhle komentarem ty 😀

Filip

Politika s tímto nemá nic společného. Tohle je business

Jaroslav

Měli raději pořídit Suchoj nebo Comac. Že, soudruhu?

Jirka

Airbus neexistuje, že? Použil jste argumentační klam falešného dilematu. Používání argumentačních klamů je velmi časté u dezinformací a fake news, které používají nejen východní mocnosti ale i USA…

Jaroslav

Pokud byste si to přečetl (a vzal si prášky), tak by vám bylo jasné, že Airbus by pro ně moc nedával smysl. „Enter Air má ve flotile aktuálně 22 Boeingů 737 NG a dva 737 MAX“.

Y.K.

Přejít z Boeingu na Airbus nebo opačně není jako vyměnit oktávku za Toyotu. Je to obrovsky nákladný proces, nové posádky, nová logistika, nový servis. ČSA to onehdá stálo ošklivě hodně peněz. Postavili by se na konec fronty Airbusu, ztratili super vyjednávací pozici u Beingu. Motivace jsou jen finance, žádné truckpodniky.

ABC

volných posádek z airbusů je teď jak sr…. vojín Kefalín. servis nezajištuje výrobce? aspoň u nových strojů.

pzag

Jiná společnost, jiné SOP, stejně je musíte přeškolit. A ještě budete vyhazovat stávající zaměstnance a brát nové.

beija

Určitě, motivací jsou jedině peníze. Jinak změna části flotily je náročná, ale u větších společností to může být pojistka pro případ problémů s určitým typem letadla.
Nové posádky není důvod pořizovat – CC mohou mít více typovek, přeškolí se za pár dní( 2-3dny), náročnější bude nová typovka pro piloty – ale třeba u SW si to prý platili piloti ze svého nebo jako půjčku u SW, takže SW na tom ještě vydělával..Logistika být moc nová být nemusí, technické servisování – záleží na společnosti kde servisují, může dělat oba typy letadel..

Pražák

Jenže Enter není větší společnost, ale relativně malá charterová airolinka.

Honza

Tak a co by jiného měli koupit, když mají flotilu 737NG…?
Třeba ruský Suchoj???

ABC

třeba něco co lítá 🙂

Greta

Poláci mají staleté smutné zkušenosti s Ruskem a spojí se s každým, kdo jim proti závislosti na Rusku pomůže. Měli bychom se od nich poučit.

Petr Novák

Rusko má staleté špatné zkušenosti s Polskem, nevím zda Vám něco říkají jména Pilsudski, Curzon, Beck ale i herr Hitler? A nyní klíčová otázka: Kdo má po světě 800 vojenských základen, a za dobu své existence vedl a vede 200 útočných válek a např. ve Vietnamu pálil děti Napalmem?

Y.K.

VUML?,

Jiří Kocurek

Nejenom v Polsku, posivejte se na flotilu Aeroflotu. Ano, Boeing mají taky a ne jeden.

Roman

Jak by jste nazval Rusko jehož státní aerolinka nakupuje také u Boeingu? Take proamericky servilní?
Nebude za tím třeba nějaký jiný důvod? Hmm?

Analytik

Je vidět, že Poláci mají asi lepší managerská esa než Vik se Šimáněm dohromady. Nejen že se dokážou s Boeingem dohodnout na kompenzacích, ale nakupují i nové MAXy. Smartwings si oproti tomu jen stěžují.

Anon

Vy asi nejste nejostřejší tužka v penálu co?

Anonymus

Maxe zakazat a v Evrope povolit letat, az budou Maxi bez jakekoli nehody po dobu 3 let na jinych kontinentech.

kulhán

Za pár dnů či týdnů objedná Ryanair stovky dalších Maxů za takové peníze, že z toho bude těžit zase dvacet let jako po pádu dvojčat.

mata

SunExpress taky ,asi před půl rokem objednával Maxy.

Jiří 24

Konečně někdo pochopil, že žádné jiné letadlo na světě nebylo tak prozkoumáno jako MAXy, z čehož vyplívá, že by mělo být nejbezpečnější na světě.

Lubosch

„vyplívá“ ? Učit se, učit se, učit se – Lenin.

Bob

Copak, Poláci zase chystají vládní výpravu do Smolenska?

Jan Kocourek

To možná ne ale Pompeo jim dal notičky jinak nebudou vojáci… 🤣

Kubrt

Dá se předpokládat, že cena byla velmi zajímavá, to stačí 🙂

Kalina

Dost pravděpodobné, že zmíněná „nová zakázka“ je v praxi nefinanční kompenzací za neprovozuschopná letadla.

Anonymus

To je dost mozny

Jiří Kocurek

A když nebudou vojáci, tak je hodné Rusko osvobodí od fašismu, žeáno.

Pražák

Což je pro Enter Air, tedy soukromou charterovou společnost více než rozkaz. Kdo také jiný než soukromé společnosti přeci odjakživa nadřazují vládní politiku vlastnímu profitu?
Kdyby Poláci chtěli potěšit Pompea nákup Maxů, mají k dispozici státní LOT. Občas přemýšlejte než něco plácnete.